بازدید 61286
دو هزار و نهصد و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»

ادعایی درباره شایعه برکناری دو مقام قضایی مشهور / چهره اصلاح‌طلب: از تیم مذاکره‌کننده مچ‌گیری نشود/ مجری تلویزیون: مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند سخنگوی دولت: بانیان وضع موجود حق انتقاد ندارند / ورود ساز به کشور برای تفنن نیست، برای اعتلای موسیقی کشور است / محسن رضایی: در دولت سیزدهم، تصمیم جدی بر جراحی‌های عمیق اقتصادی داریم / خضریان خطاب به ضرغامی: اکنون وقت زیر میز زدن ظلم است ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰ 14 December 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

گردشگران ایرانی هتل های شهر وان ترکیه را پُر کردند

به گزارش سی ان ان ترک، با کاهش ارزش لیر ترکیه و همزمان با گشایش مرز زمینی و در پیش بودن تعطیلات آخر سال نو میلادی، گردشگران ایرانی که نزدیک به دو سال گذشته به دلیل بسته بودن مرز زمینی امکان سفر به شهر وان را نداشتند بار دیگر طی هفته های گذشته وارد این شهر شده و برای تعطیلات آخر سال میلادی و نوروز ظرفیت ١٠٠ درصد هتل های این شهر ترکیه را رزرو کرده اند./عصرایران

کمبود دارو در کشور بی‌سابقه است

سیدعلی فاطمی، نایب رئیس انجمن داروسازان کشور:بیش از ۱۵۰ داروی نایاب و کمیاب داریم.درحال حاضر برای تامین برخی داروهای ایرانی مثل «تتراسایکلین» و «کلیدینیوم سی» هم مشکل داریم.این کمبود در کشور ما بی‌سابقه است.

آیت الله سید محمد خامنه ای: با هر تحلیلی جلو برویم باز هم ولایت فقیه یعنی رهبری حکیم

رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا در مراسم رونمایی از کتاب روایت اساسی:اساسا دانشگاه در ایران تاسیس شد تا حرکت حوزه را متوقف کند و فروغی این کار را کرد.جمهوریت حق مردم است، لطف حکومت نیست اما جمهوریت به شرط حکم الهی است.بعد از انقلاب حکومتی که حق مردم را بگیرد نداشتیم و این ربطی به نظام ندارد. من به بعضی از روسای جمهور رای ندارم، چون قدرت طلب بودند.یکی از علما به من گفت دستم را باید به خاطر رای به یکی از نامزدهای انتخاباتی قطع کنم.

مقام اماراتی: نمی‌خواهیم با ایران در بیفتیم

مشاور دیپلماتیک رئیس امارات گفت که کشورش به دنبال دوری از هرگونه درگیری با ایران است.«انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات در مصاحبه‌ای گفت که ابوظبی می‌خواهد از هرگونه درگیری بین آمریکا و برخی دولت‌های منطقه با ایران خود را دور نگه دارد.به نوشته رویترز، او در گفت‌و‌گو با اندیشکده «کشورهای خلیج ع. ر. ب. ی» در واشنگتن گفت که منافع امارات در این است که به هر قیمتی از هرگونه درگیری به دور باشد.قرقاش تأکید کرد که نه کشورهای منطقه و نه آمریکا خواهان جنگ دیگری همچون عراق یا افغانستان نیستند.

چهره اصلاح‌طلب: از تیم مذاکره‌کننده مچ‌گیری نشود که در گذشته چه مواضعی داشتند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که همه باید کمک کنند تا برجام به جای اول خود بازگردد، گفت: از تیم مذاکره‌کننده مچ‌گیری نشود که در گذشته چه مواضعی داشتند.غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پیوند جدی و اساسی برجام با اقتصاد کشور اظهار کرد: خط قرمز تیم مذاکره کننده ما برگشت آمریکا و 1+4 به برجام است. اگرچه آنها در گذشته منتقد برجام بودند، اکنون با واقعیت روبه‌رو و متوجه شدند که تحریم‌ها چه آثار منفی برای کشور دارد.وی تاکید کرد: برجام یک مساله جناحی نبوده، بلکه یک مساله کاملا ملی است و برای این‌که به ثمر بنشیند همه جریان‌های کشور با وجود همه اختلافات باید به میدان بیاید و کمک کند تا در کشور فضای مناسب و خوبی برای تیم مذاکره‌کننده در وین تشکیل شود و آنها هم واقع‌بینانه و عاقلانه و براساس منافع ملی عمل کرده تا برجام به نتیجه برسد و شاهد کاهش مشکلات اقتصادی باشیم.این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: نباید از تیم مذاکره کننده مچ‌گیری شود که در گذشته چه مواضعی داشتند. اکنون همه باید کمک کنند تا برجام به جای اول خود بازگردد و در این بین نقش افکار عمومی در دفاع از تیم مذاکره کننده مهم است. به هرحال مسیر طولانی و با فرود و فرازی در پیش است، اما احیای برجام می‌تواند تا حدودی به بهبود اوضاع بینجامد و فضای روانی ایجاد شده هم می‌تواند موقت بر اقتصاد کشور تاثیر مثبتی بگذارد. البته برجام هم قرار نیست همه مشکلات کشور را حل کند اما فضای بهتری برای تولید، صادرات، سرمایه گذاری خارجی، فروش نفت، تسهیل ارتباطات مالی و تجاری و ساماندهی وضعیت اقتصادی ایجاد می‌کند.

ادعای روزنامه اصولگرا درباره برخی شایعات در قوه قضائیه

روزنامه اصولگرای فرهیختگان درباره برخی شایعات درباره برخی تغییرات در قوه قضائیه نوشت: پیگیری های این روزنامه نشان می دهد دو چهره فعال در پرونده‌‎های بزرگ مفاسد اقتصادی جابه‌جا شدند نه برکنار.روز گذشته در فضای مجازی خبری مبنی‌بر برکناری و جابه‌جایی قاضی مسعودی‌مقام از ریاست دادگاه جرائم اقتصادی و رسول قهرمانی از دادستانی تهران منتشر شد. این دو نفر در چند سال گذشته به‌دلیل حضور مستمر و فعال‌شان در پرونده‌های بزرگ مفاسد اقتصادی مانند پرونده‌ اکبر طبری، شبنم نعمت‌زاده، محمدهادی رضوی و... در میان افکار عمومی تبدیل به نماد‌های فسادستیز و عدالتخواه دستگاه عدلیه شده بودند، به همین دلیل انتشار خبر برکناری‌شان با واکنش منفی بخشی از افکار عمومی مواجه شد.پیگیری‌ها نشان می‌دهد مسعودی‌مقام همچنان در مجتمع مفاسد اقتصادی حضور دارد و صرفا از این به‌ بعد رئیس مجتمع نخواهد بود، زیرا مشغله‌های مدیریتی او چند ماه گذشته باعث شده بود، بسیاری از پرونده‌هایی که وی قاضی رسیدگی به آنها بود، دچار اطاله دادرسی شوند.همچنین رسول قهرمانی، نماینده دادستان در پرونده‌های مهمی چون اکبر طبری و شبنم نعمت‌زاده به‌هیچ‌وجه از سمت خود عزل نشده و فقط در دادستانی تهران از جایی به جای دیگر منتقل شده‌ است.

کنایه مرندی به ادعای اروپایی‌ها درباره تلف شدن زمان بازگشت به برجام

کارشناس مسائل بین‌الملل با رد ادعای دیپلمات‌های اروپایی درباره زمان باقی‌مانده برای بازگشت به برجام، گفت آنها باید بپذیرند که ایران چیزی کمتر از اجرای کامل و قابل راستی آزمایی برجام را قبول نمی‌کند.«سید محمد مرندی» کارشناس مسائل بین‌المللی از ادعاهای اروپایی‌ها مبنی بر کمبود زمان برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.مرندی بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود با اشاره به ادعای شامگاه دوشنبه اروپایی‌ها در این‌باره، نوشت: «ایران از اروپایی‌ها راضی نیست. مذاکره کنندگان اروپایی باید به این واقعیت عادت کنند که ایران چیزی کمتر از اجرای کامل و قابل راستی آزمایی برجام را نخواهد پذیرفت».وی با کنایه به ادعای اروپایی‌ها درباره تلف شدن زمان بازگشت به برجام گفت: «زمانی که ایران به تعهدات خود پایبند بود و اروپا با تحریم‌ها کودکان بیمار و نیازمند به دارو را می‌کشت، زمان برای این دیپلمات‌های اروپایی چندان با ارزش نبود!»پیش از این دیپلمات‌های از تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) در فضاسازی جدید علیه ایران و مذاکرات وین، مدعی شده بودند که نتوانسته‌اند مذاکرات جدی با ایران داشته باشند و زمان برای بازگشت به برجام در حال از دست رفتن است.این کارشناس مسائل بین‌المللی پیش از آن نیز طی توئیت دیگری درباره اختلاف‌ها بین متن‌های پیشنهادی از سوی گروه ۱+۴ در دور ششم و دور جدید مذاکرات وین، نوشته است: «تفاوت‌ها و تعداد پرانتزهایی که در پیش‌نویس‌های ۲۰ ژوئن وجود دارد بسیار بیشتر و گسترده‌تر از پیشنهادهای همه متون جدید است».مرندی همچنین افزود: «ادعای خلاف آن بی‌صداقتی است. متون اضافه شده برای روشن کردن برخی مسائل و رفع تناقضات بین متون و برجام بود.»

بیانیه مولوی عبدالحمید در پی انتشار خطبه‌های جمعه اهل سنت گالیکش

در پی انتشار خطبه‌های جمعۀ اهل سنت گالیکش و اعتراض مومنین به این سخنان، مولوی عبدالحمید بیانیه ای صادر کرد و با باین توضیحاتی ابراز داشت که قصد اهانت در میان نبوده است. فریقین باید حرمت‌ها را حفظ کنند تا فرصت سوء استفاده از دشمنان قسم‌خورده سلب شود.طبق گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان،‌ در متن بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا»

اهل بیت نبی اکرم صلی‌الله‌علیه‌وسلم از مشترکات اهل سنت و برادران شیعه هستند که هر دو فریق به آنان احترام خاصی قائل هستند و محبت می‌ورزند.

اهل سنت بالاتفاق به حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم و ائمه و بزرگان اهل بیت عشق می‌ورزند و آنان را جزو مقدسات خود می‌دانند و به بزرگی و مقام اهل بیت اعتقاد دارند و از روی محبت، اسامی نزدیکان حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وسلم اعم از صحابه و اهل بیت رضی‌الله‌عنهم را بر فرزندان خود می‌گذارند. نام اهل بیت در میان برادران شیعه و اهل سنت به قدری زیاد است که این نشان از آن دارد که هر دو فریق با اهل بیت محبت دارند.

عقیدۀ امام‌جمعۀ محترم اهل سنت گالیکش نیز عینا همین است. اگر در صحبت‌های اخیر ایشان در مراسم نماز جمعه تعبیری به کار رفته، قطعا قصد اهانت و توهین نداشته‌اند؛ چون این برخلاف عقیدۀ خودشان است، چنانکه بیانیه‌ای که پس از این سخنان صادر کرده‌اند، کاملا واضح و روشن است و شائبه‌ قصد اهانت را به صراحت رد کرده است.

توصیۀ بنده این است که مسلمانان اعم از شیعه و سنی و همۀ گرایش‌های اسلامی وحدت و اخوت اسلامی را رعایت کنند و مواظب باشند دشمنان سوء استفاده نکنند. دشمن در کمین است تا بزرگ‌نمایی کند و تفرقه بیندازد. فریقین باید حرمت‌ها را حفظ کنند تا فرصت سوء استفاده از دشمنان قسم‌خورده سلب شود.

(مولانا) عبدالحمید

امام‌جمعۀ اهل سنت زاهدان

حمله تند مجری تلویزیون به نماینده مجلس

کاظم موسوی، نماینده مجلس چندی پیش گفته بود: «هرکه دنبال آلات موسیقی و خواهان واردات آن است، از ایران برود.» در واکنش به این صحبت‌ها دلاوری مجری تلویزیون در اظهارات تند گفت: «شما به چه حقی برای مردم تعیین تکلیف می‌کنید؟ مگر سرود ملی ما را با دبه زده‌اند؟ آن کسی باید برود که بین مردم تفرقه می‌اندازد.»

نماینده مجلس: از هنرمندان پوزش می طلبم

نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد که مصاحبه بنده تحریف شده و بنده در مصاحبه ام تاکید کردم که تامین کالاهای اساسی و معیشت مردم در اولویت قرار دارد.حجت الاسلام سید کاظم موسوی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس گفت: بنده می خواهم به اتفاقی که چند روز گذشته برایم پیش آمد، اشاره کنم و از همکاران خواهش کنم با هر خبرنگاری مصاحبه نکنیم. در مصاحبه انجام شده صحبتهای بنده را تحریف کردند. خبرنگار از من سوال کرد آیا موافق ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات آلات موسیقی هستید؟ بنده نیز در پاسخ گفتم آیا نان مردم و تامین کالاهای اساسی و معیشت مردم در اولویت است یا واردات آلات موسیقی؟وی در ادامه گفت: بنده برای هنرمندان احترام قائل هستم و از همه آنها پوزش می طلبم، اما تعجبم از صدا و سیماست. شب گذشته مجری شبکه ۵ صداوسیما در حق بنده مطالبی را گفتند که ای کاش تحقیق می کردند و بنده در این موضوع مظلوم واقع شدم از آقای جبلی انتظار می رود در این موضوع ورود کند چرا که نه تنها به بنده بلکه به کل مجلس توهین شده است.

خضریان خطاب به ضرغامی: اکنون وقت زیر میز زدن ظلم است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: سوال اینجاست که وزارت میراث فرهنگی و گردشگری با کدام استدلال عقلی و به اسم اسلام ایرانی این مردم مظلوم را دچار مشکل کرده و مانع از ساخت مسکن آبرومند شده است؟ میراث فرهنگی در این سی سال که این مخروبه‌ها در نفر آباد بوده کجای داستان است؟ و چطور آن روزها برای حفظ نفر آباد قدم برنداشت؟ و چطور برای حفظ آثار تاریخی ارزشمندی همچون قلعه گبری که اکنون تبدیل به انبار مصالح ساختمانی در شهرستان ری شده، اقدامی نمی‌کند؟نماینده مردم تهران در مجلس با مطرح کردن این پرسش که چطور وزارت میراث فرهنگی برای حفظ آثار تاریخی ارزشمندی همچون قلعه گبری که اکنون تبدیل به انبار مصالح ساختمانی در شهرستان ری شده، اقدامی نمی‌کند؟ گفت: پاسخ‌شان را شنیده‌ام. چرا که آنجا با مستضعفان طرف نیستند و زورشان به آنهایی که آنجا هستند، نمی‌رسد و خطابم به آقای ضرغامی این است که اگر می خواهید کار کنید، اکنون وقت زیر میز زدن ظلم است.

محسن رضایی: در دولت سیزدهم، تصمیم جدی بر جراحی‌های عمیق اقتصادی داریم

معاون اقتصادی رییس جمهوری روز سه‌شنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در دولت سیزدهم، تصمیم جدی بر جراحی‌های عمیق اقتصادی داریم و البته این جراحی‌ها باید فنی باشد و ما این کار را از حوزه تجارت شروع کردیم.محسن رضایی ادامه داد: این عزم در میان وزرای صمت، اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی وجود دارد که بخشنامه‌های مخل تجارت و صادرات صادر نشود.

ورود ساز به کشور برای تفنن نیست، برای اعتلای موسیقی کشور است

رئیس هیات مدیره خانه موسیقی ایران گفت: ما واقعا متعجبیم که یک نماینده مجلس چنین حرفی را بزند و آن هم توهین‌آمیز به جامعه هنری و جامعه موسیقایی کشور که یکی از ارکان فرهنگی کشور است. اینکه شما معیشت مردم را با ورود آلات موسیقی مقایسه می‌کنید، این مقایسه اصلا درست نیست. اگر معیشت مردم مهم است، مربوط به غذای جسم مردم است. اگر غذای روحی مردم تامین نشود این هم باز یک کم کاری است که در مملکت می‌تواند اتفاق بیفتد. اصلا نباید اینها را با هم مقایسه کنید. ورود سازها بخاطر تفنن نیست، بلکه برای اعتلای موسیقی کشور است و من تعجب می‌کنم یک نماینده این‌طور حرف بزند.داریوش پیرنیاکان درباره اظهارات این نماینده مجلس مبنی بر اینکه «کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند»، گفت: شما چه کاره‌اید؟ به شما چه ربطی دارد؟ شما نماینده‌ای هستید که با یک رایی در مجلس نشسته‌اید. معلوم هم نیست با چند رای آمده اید. باید تحقیق شود که شما با چند رای آمدید در مجلس نشستید. به شما چه ربطی دارد که می گویید کسانی که دنبال موسیقی هستند از کشور بروند؟

انتقاد نماینده مجلس از «برخورد با جوانان ولایتمدار حزب اللهی»

نماینده مردم تهران در مجلس از برخورد با مخالفان واکسیناسیون اجباری انتقاد کرد و گفت: با جوانان ولایتمدار حزب اللهی که با واکسیناسیون اجباری مخالفت می‌کنند، برخورد چکشی و قضایی نکنید.روح الله ایزدخواه در تذکری شفاهی به ضروت تصویب طرح شفافیت آراء نمایندگان اشاره کرد و گفت: نگرانم که تعلل کنیم و جوانان حزب اللهی به ما بگویند که شما این کاره نبودید. ما با شما عهد بستیم تا شفافیت را به رأی بگذارید. ممکن است مجلس بعدی ظرف دو یا سه هفته این طرح را تصویب کند و ما زیر سوال برویم.نماینده مردم تهران در مجلس ضمن تشکر از دولت سیزدهم بابت واکسیناسیون عمومی از برخورد با مخالفان واکسیناسیون اجباری انتقاد کرد و گفت: این منتقدان فقط در کشور ما نیستند. دانشمندان ویروس‌شناسی هم وجود دارند که با واکسیناسیون مخالف هستند. در کشور ما هم جوانان حزب‌الهی و مطالبه‌گری وجود دارند که در ماجراهای برجام، FATF، سند ۲۰۳۰ و... ولایتمداری خود را ثابت کردند. این عزیزان با استناد به نقل قول دانشمندان و بعضی اسناد و مدارک انتقاداتی وارد می‌کنند. با این قشر برخورد چکشی و قضایی نکنید.این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه انتقادش از برخورد با مخالفان واکسیناسیون اجباری گفت: طلبه جوانی روزنامه‌ای دارد و در آن از نحوه برخورد با مخالفان واکسیناسیون اجباری انتقاد کرده است. او را دادگاهی نکنید. یارانه و روزنامه‌اش را قطع نکنید. حکم قضایی باید تنها از طریق دادگاه صالح و بر اساس قانون باشد. شوراها یا ستاد مبارزه با کرونا نمی‌توانند بدون توجه به مجلس و قانون مردم را مجازات کرده و آزادی مشروطشان را کم کنند.
علی نیکزاد که ریاست مجلس را بر عهده داشت خطاب به روح الله ایزدخواه گفت: در جریان باشید که دولت در واکسیناسیون عمومی شاهکار کرده است. ما دیگر نگرانی آنچنانی قبلی را نداریم چرا که کرونا کم شده است. اظهارات جنابعالی اما قابل بررسی است.

سخنگوی دولت: بانیان وضع موجود حق انتقاد ندارند

علی بهادری، سخنگوی دولت گفت: امروز زمان پاسخگویی بانیان و حامیان ۸ سال گذشته است، البته دولت از نقد بدنه اجتماعی نخبگان و مردم استفاده خواهد کرد اما بانیان و حامیان وضع موجود حق نقد ندارند بلکه باید در پیشگاه ملت ایران پاسخگو باشند.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت درباره توصیه به منتقدان دولت، اظهار داشت: دولت از نقد منصفانه و دلسوزانه مخصوصاً از سمت مردم و اصحاب رسانه برای حل مشکلات مطرح می‌شود استقبال می کند و تمام این نقدها را مورد بحث و بررسی های لازم قرار خواهد داد.وی ادامه داد: اگر برنامه ای جهت اصلاح امور مخصوصاً موارد ضروری مشکلات وجود داشته باشد دولت هرگز در برابر آن مقاومت نخواهد کرد یا اگر در برنامه‌ها اشتباهی وجود داشته باشد آن را اصلاح خواهد کرد.سخنگوی دولت گفت: اما باید تفکیکی بین بانیان و حامیان وضع موجود با بدنه اجتماعی نخبگان، اصحاب رسانه و مردم ایجاد شود بلکه بانیان و حامیان وضع موجود باید پاسخگوی عملکرد خودشان در به وجود آمدن وضع موجود باشند.بهادری جهرمی تصریح کرد: امروز زمان پاسخگویی بانیان و حامیان ۸ سال گذشته است، در حالی که بدنه اجتماعی نخبگان و مردم می‌توانند نقدهایی به دولت داشته باشند که دولت از این نقدها استفاده خواهد کرد اما بانیان و حامیان حق نقد ندارند بلکه باید در پیشگاه ملت ایران پاسخگو باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۸۴
وضع اقتصاد جالب نیست
اسفبار است

مسئولین بزرگوار اگر به فکر مردم نیستید به فکر خودتان باشید
ما راضی نیستیم به شما بزرگواران فشار بیاد

!!؟!؟؟؟!؟!؟!!؟!؟!!!!؟!؟!؟!؟!!؟!؟!!!؟!!؟؟!؟؟؟؟!
با سلام
آقای محسن رضایی زمان آقای احمدی نؤاد گفت این راهی که اقای احمدی نژاد به بیراه می رود ولی حالا جراهی که باز هم به بیراه می رود اقتصاد فکر کنید بعد تصمیم بگیرید
جناب کاظمی تو نماینده چند درصدی هستی.
آخه یک نماینده ده درصدی چی هست که جوانان انقلابی باهاش پیمان بسته باشند.حاجی شما تو شهر خودت ۲۰۰۰ رای نداشتی حالا رفتی و با لابی نماینده شدی و از پیمان و ...حرف می زنید
آقای نماینده ! به جای پوزش از هنرمندان تصمیم بگیرید بعد از این اگر خواستید حرفی بزنید اول یه کم فکر کنید و بعد بر زبان جاری کنید. کم گوی و گزیده گوی چون در
آقای سخنگوی دولت!!
اتفاقا امروز،،روز پاسخگویی کسانی است که در هشت سال گذشته،،با توهین و افترا به دولت وقت،برجام را زیر سوال می بردند..حافظه تاریخی ملت ایران،،هرگز این خیانتها را فراموش نمیکند..آسیاب به نوبت است..
اقای جهرمی شما و امثال شما مسبب دولت احمدی نژاد بودید به چه حقی منتقد دولت قبل بودید.
جوانان ولایت مدار حزب الهی!!!؟؟؟وقتی رهبری واکسن زدند پس این عده که ادعای ولایت مداری و... دارند،استدلالشون چیه؟؟
وافعاًشرم آوراست که ما اتومبیل میسازیم وسائل الکترونیکی پیشرفته بسازیم و هزاران چیزدیگردرزمینه های مختلف همچون
لوازم مدرن پزشکی وغیره ولی درساخت آلات وادوات موسیقی آنقدرعقب افتاده ایم که بایدزمانی که ارزبرای واردات مایحتاج
اساسی وداروهای حیاتی نداریم ارزبرای واردات لوازم وادوات
موسیقی که قرنهاپیش که شاید دراکثرکشورهای دنیا نبود
خودمان میساختیم اکنون دردوران رانت اقتصادی برای واردات
ابزارالات نواختن موسیقی هم ارزی خاص اختصاص دهیم برای رضایت رانت خواران ومحرومیت نیازمندان به نیازهای حیاتی که درکشور امکان تهیه آنهانیست حرف درست وحق راهرکه بگوید
بایدقبول کردبدون توجه به گوینده آن حالا هرکسی به اقتضای
فهم خودش آنرا موردهجمه قراردهدمهم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
ما همه اینها را می سازیم ولی از نوع خیلی بدش
منکر نیستم در خیلی چیزها از جمله نهاده های کشاورزی و پوشاک و صنایع غذایی جلو هستیم ولی در صنایع پیشرفته حرفی برای گفتن نداریم
حالا شما و امثال شما هی بنشینید و شعار بدهید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
ارام بگیر جوان کدام اتومبیل را می سازیم کدام وسایل الکترونیک ما حتی یک دیود ساده را نمی توانیم بسازیم. ما حتی توانای ساخت موتورسیکلت را نداریم اگر این موتورها که از چین می ایند اینجا مونتاژ می کنند می گویی ساخت ایران مرد حساب هیچ به معنای علمی کلم ساخت ایران نداریم حتی 000 احتمالا چون تو صنعت نیستی هرچه بگم بیهوده است
جناب بهادری کسی باید خواب باشد که نداند همین همفکران شما چه قدر جلوی هر گشایش دولت قبل ایستادید که از همه واضح تر مخالفتتان با برجام وانواع سنگ اندازی هایتان بود .
شما سخنگوی عزیز در مورد این که بانیان وضعیت فعلی چه کسانی هستند دچار اشتباه شده‌‌اید. بهتر است عقب گرد بفرمایید و به دوران محمود احمدی نژاد و زنحیره های حق مسلم و کاغذ پاره و قطعنامه دان نگاهی بیندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
دوست عزیز میدانی ماهی فقط سه ثانیه قبل را می تواند تحلیل کنید
کاظم موسوی مدعی شده مظلوم واقع شده.مردم ایران مظلوم واقع شدن که امثال تو برایشان تصمیم میکیرند.مواظب حرفات باش تا مدعی مظلومیت نشوی مثل نوروزی!!!
دارو می خواهیم چکار؟ دکتر علفی ها اماده درمان به سبک خودشان هستند.
اقا موضوعی که میخوام بگم ربطی به مطالب بالا نداره
حدود دو هفته پیش قرار بود جلسه ای تشکیل بشه در مورد داروی ضد کرونا که بررسی بشه.اصلا دیگه خبری ازش نشده.احتمالا هنوز به نتیجه نرسیدن که چطوری این دارو که قراره رایگان به کشورها داده بشه رو به مبالغ گزاف به مردم بفروشند!!!
چقدر ناپختگی و چقدر بی خبری و چقدر سطحی نگری
تمام دارندگان تریبون کارشان شده گفتارهای مساله دار که باید عده ای تلاش کنند تاثیرات نامطلوب آن گفته ها و نوشته ها رو اصلاح کنند.
این موضوع قطعا در تمامی مواضع و اظهار نظرها به صورت مشابه است
باید در انتخاب افراد بیش از این دقت بشود که نیازی به رفع و رجوع نظرات خام و ناپخته نشود . اینجاست که تخصص نقش تعیین کننده پیدا میکند . دربسیاری موارد افراد در همه مسائلی که ارتباط به شغل و تخصص شان نیست ، اظهار نظر میکنند که نه تنها کمکی به حل و فصل مشکلات نمی کند ، که مشکل آفرین هم می شود
یعنی از اینکه جوانان بسیجی بر علیه برجام و تصویب اف

ای تی اف و نزدن واکسن شعار دادند و موضع گیری کردند

باید از ایشان تشکر هم بکنیم !!!!!!؟؟؟؟؟
مجری شبکه ۵ صداوسیما در حق بنده مطالبی را گفتند که ای کاش تحقیق می کردند و بنده در این موضوع مظلوم واقع شدم.
یکی شما مظلومید و یکی عنابستانی
حرفهای مجری ، حرف تمام ملت است و به واقع امثال شما باید از این مملکت بروید که با حدود ۶۰ هزار رای خود را نماینده ی مردم میدانید . واقعیت اینه که شما اصلا نماینده نیستید
لایحه ای که باید از اول ۱۴۰۰ اجرایی میشد و همزمان با هفته معلم ۱۴۰۰ احکام زده مبشد با خیانت حسن روحانی و مجلس و نمایندگان تهران و شخص قالیباف هنوز رو هواست و نصف بودجه هم گم شده و تازه رییس استخدامی کشوری با کمال .. صحبت از ۱۴۰۱ میرنه ؟؟ رفتن به مدرسه اصلا جایز نیست با این مسئولین بی کفایت
خوب مملکت شیر تو شیری درست کردین! کلا هر وقت اخبار میخونیم تعجب میکنیم از این همه پس رفت و تفکرات عتیقه در این دنیای مترقی و فضایی. ناسا به فکر زندگی نسل های آینده ماست ، ما فعلا توی واردات عینک آفتابی اختلاف نظر داریم!
سران فتنه اعدام
سرچشمه های فساد آنقدر زیاد هستند که هر کسیکه با آنها به مبارزه برخیزد به نوعی زمین گیرشان می کنند . برای از بین بردن مفسدان جز قیام مردمی ، هیچ راه دیگری وجود ندارد .
" باید یک یا علی دیگر گفت "
هر چه زودتر ، خیلی خیلی بهتر
چرا یک معلم که نصف سال تعطیله و روزی ۴ ساعت کار میکنه ۱۵ میلیون بگیره (تازه سربازی نمیره و از دانشجویی هم ماهی ۴ تومن حقوق میگیره) ولی یک مهندس اداره برق که کل ساال از ۷ صبح تا ۴ غروب کار میکنه ۶ تومن بگیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
اول اینکه اون معلم نباشه پزشک و مهندسی هم وجود نداره.دوم اینکه مهندس با مبالغ ۲۰ و ۳۰ و ۴۰ میلیون هم زیاده.خود من مهندس عمران با ۲۵ سال سابقه و در یک شرکت خصوصی با حقوق ۲۶ میلیون دارم کار میکنم.سوم اینکه بپا در دام نقشه ای نیوفتی که مردم کشور را به جان هم می اندازند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
خب.آموزش وپرورش نتونستی قبول بشی.تقصیر خودت
جناب رییس موسسه حکمت اسلامی:
به نظر جنابتان اگر دانشگاه ایجاد نمی شد
یعنی فروغی دانشگاه را ایجاد نمی کرد
پس چطور دکترها وجود ارزشمندتان را مداوا می کردند!!!!؟؟؟؟
چطور خلبانان جنابتان را به سیر و سفر می بردند
چطور سیستم گرمایشی و سرمایشی موسسه حکمتتان فضا را برای حضورتان تلطیف می کرد!!؟؟؟؟؟
اصلن چطوری فضای ارتباطی بود که فرمایشات گهر بار حضرتعالی به سمع و نظر مؤمنان و مسلمانان برسد؟؟
ها پاسخ بفرمایید !؟؟؟؟
این چجور حزب الهی ولایتمداری است که با وجود اینکه رهبری واکسن زده اند باز هم در برای زدن واکسن اقناع نشده است
آقای موسوی لطفا تعداد رای های که تو انتخابات بدست آوردین با تعداد آرا باطله حوزه انتخابیه را جمع کنین میگیم اصلا ارا رقبا هم برای شما چندتا رای آوردین برین خجالت بکشین نه از آدما از خدای که بهش اعتقاد دارین
در ثانی این مجری بنده خدا که طرف صحبت‌اش شما بودین چرا میگین به کل مجلس توهین شده
بابا بگین من یک حرفی زدم مثل دفات قبلم اشتباه بود دیگه تلاش می‌کنم.......
به آین اقای سخنگو بگویید بانی وضع موجود شما و دوستان تان هستتید که برجام را پاره می کردید حالا فقط می خواهید کمتر از برجام نباشد پس لطفا کمتر حرف بزنید برای خودتان خوب است
اگر عاشق عراق و طالبان و لبنان هستید سریع ایران را ترک کنید وگرنه حق نسخه پیچی برای ایران و ایرانیان را ندارید
بانیان وضع موجود هیات 40 نفره میفرسن برای احیای برجام !
امروزه به قضات شجاع نظیر آقای خلخالی داریم تا دمار اروز گار مفسدین اقتصادی دربیاورد. اما افسوس
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
یعنی اونهمه اعدام کرد جامعه اصلاح شد .دو تا کتاب بخونی بد نیست. اگر همه مفسدان و ادم بدها را اعدام کنیم در همین بستر 30 سال دیگر به همین تعداد مفسد داری. و اگر ما هم جای انها باشیم دقیقا ما به جای او مفسدیم . دوست عزیز چیزی که این جا کمه قانونه انهم قانونی که اجرایش برای همه یکسان باشد
دونفر قاضی درست حسابی مبارز را داشتیم آنها هم از کار اصلی کنار گذاشته شدند. آقای رئیسی بهترین گزینه برای رئییس قوه قضاییه بود. متاسفانه
همه این روزها یاد گرفتند وقتی گند می زنند میگویند حرفش تحریف شده .راحت بیا بگو ببخشید معذرت میخواهم بهتر است که دروغ پشت دروغ بگویی مثل ان نمایندهای که به سرباز سیلی زد برای فرار 300تا دروغ گفت حالا همنوبت نماینده اردبیل رسید ما نمی دانستیم که حتما باید فن دروغگو یی داشته باشی تا نماینده شوی ( نماینده مردم اردبیل در مجلس تاکید کرد که مصاحبه بنده تحریف شده)
مد شده این روزها هر کسی شکر می خورد بعد می گوید حرف های من تحریف شده .
وقتی آدم به قدرت بچسبه چشماش کور میشه و همه چیزو در جهت قدرت تفسیر میکنه و حقایق را تحریف
اینکه می‌گوید هر دم از این باغ بری می‌رسد منظور باغ با صفایی به نام مجلس انقلابیست که ظاهرا یک عده ای برای تفرج دور همدیگر جمع شده اند وبه فراخور حال حرفی هم می‌زنند!! یکی صحبت از ناز و کرشمه مردم می‌کند انهم در روزهای که مردم دسته دسته توسط بیماری کرونا و در سایه بی مسئولیتی همین دوستان می‌مردند! یکی میگوید من به مردم شلیک کرده ام چه کسی می‌خواهد من را محاکمه کند و هماورد می‌طلبد!! یکی میگوید هر کس عینک دودی و آلات موسیقی می‌خواهد از اینجا برود!! ظاهرا کشور را ارث پدر بزرگوارشان فرض کرده اند!! این آقا هم که می‌گوید با جوانان حزب الهی که حاضر به زدن واکسن نیستند برخورد چکشی صورت نگیرد!! آقای عزیز میتوانید جوانانی را که می‌شود با آنها برخورد چکشی صورت بگیرد با رسم شکل مشخص کنی تا خدای ناکرده یک وقت عزیزانمان که مسئولیت دارند دچار مشکل نشوند وبه راحتی سره را از ناسره تشخیص دهند!!مجلسی که با رای پایین و در شرایط غیر رقابتی ایجاد بشود غیر از این هم نمی‌شود!!
بانیان وضع موجوددولت پنهان هستید که هر روز مزاحمت و گرفتاری برای دولت روحانی ایجاد کردبد
حالا هرکی حرف میزنه صدای مردم در میاد سریع میگه تحریف کردند . بابا شما در حد تحریف نیستید بخدا . تحریف کردند تقطیع کردند . از ایران بروید هم تحریف بود؟؟
نماینده اردبیل توهین به من توهین به کل مجلس است .
دمت گرم ابهتت منو گرفت . بگو اسفند برات دود کنن .
آنوقت بخاطر سودجویی و سوراخ های قانون و افراد بیسواد در صدر کار جنگلها و منابع طبیعی ما ویلا و جاده و کشتزارهای ما ساختمان میشوند و کسی جلوگیر آن نیست :یک و نیم میلیارد درخت در برابر تغییرات اقلیمی قد علم می‌کنند
درختکاری در مساحت وسیع حجم گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهد


Pexel

مشاورین دولت هشدار داده‌اند که اگر بریتانیا بخواهد به تعهد خود مبنی بر به صفر رساندن گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ عمل کند، باید یک و نیم میلیارد درخت بکارد و این کار باید «خیلی سریع انجام شود».

«کمیته تغییرات اقلیمی» پیشنهاد داده است که سالانه سی هزار هکتار درخت کاشته شود. این کمیته با این حال تاکید می‌کند در صورتی که سایر اقداماتِ لازم جهت پایین آوردن میزان تولید کربن عملی نشود، این میزان باید به پنجاه هزار هکتار افزایش یابد.

بریتانیا سال گذشته فقط ۱۳ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین جنگل‌کاری کرده است که بیشتر این زمین‌ها در اسکاتلند بودند. این کمیته می‌گوید جنگل‌کاری باید از ۱۳ به ۱۷ درصد افزایش پیدا کند که برابر است با کاشت یک و نیم میلیارد درخت.

اِوا کمیتوویچ، رهبر تیم ترابری و کشاورزی «کمیته تغییرات اقلیمی» به بی‌بی‌سی گفته است: «دولت باید روش‌هایی اتخاذ کند تا بتواند به هدف جنگل‌کاری ۳۰ هزار هکتار زمین دست یابد و این اقدام باید هرچه سریع‌تر انجام شود. زمان می‌برد تا این درخت‌ها رشد کرده و کربن را جذب کنند».

این کمیته هنوز در مورد افزایش این میزان به ۵۰ هزار هکتار برنامه‌ریزی نکرده است.

اَبی بانکر، مدیر حفاظت و امور خارجی «وودلند تراست» می‌گوید: «این‌که برای به صفر رساندن میزان کربن چه کارهایی باید انجام بگیرد، کاملا مشخص است. برای رسیدن به این هدف باید اقدامات فعلی را سه برابر کنیم. بیایید رودربایستی را کنار بگذاریم. این اقدامات چالش‌برانگیز وهزینه‌بر خواهد بود. ما باید تصمیمات سختی بگیریم، اما در حال حاضر در شرایطی هستیم که بشر باید در خصوص آینده محیط زیست تصمیم بگیرد».

او می‌افزاید: «اگر می‌خواهیم جلوی نابودی محیط زیست را بگیریم، باید دست به کار شویم. این یک حقیقت است، تصمیمات سخت و چالش‌های بزرگی در پیش است، اما همه با هم می‌توانیم با آن مواجه شویم».

زمین‌داران مناطق روستایی می‌توانند برای جنگل‌کاری هر یک هکتار، ۶ هزار ۸۰۰ پوند بودجه از دولت دریافت کنند. همچنین برای کاشت ۱۳ هزار درخت در مناطق شهری نیز یک بودجه جدید ۱۰ میلیون پوندی اختصاص داده شده است.

خانم بانکر می‌گوید که رسیدن به هدف افزایش کاشت درخت به ۱۷ درصد امکان‌پذیر است.

او توضیح می‌دهد: «ما باید همگی با هم به بحران‌های اقلیمی و محیط زیست رسیدگی کنیم. ما باید بپذیریم که این دو به هم مرتبطند و دو چالش جدا از هم نیستند. این بدان معناست که جنگل‌های بومی و زیستگاه‌های طبیعی هر دو نقش مهمی در کاهش کربن و همچنین تنوع زیستی بازی می‌کنند».

درختان علاوه بر کاهش میزان کربن، باعث ثبات خاک شده و کیفیت آن را بهبود می‌بخشند، اثرات مخرب سیل را کاهش می‌دهند و زیستگاه مناسبی برای حیات وحش ایجاد می‌کنند.

سخنگوی «سازمان محیط زیست، غذا و امور مناطق دور افتاده» می‌گوید: «از سال ۲۰۱۰، دولت بیش از ۱۵ میلیون درخت کاشته است. طبق طرح ۲۵ ساله "برنامه محیط زیست" ما متعهدیم تا پوشش جنگلی را افزایش دهیم. ما جنگل‌کاری در مناطق شمالی را آغاز کرده‌ایم و ۱۰ میلیون پوند بودجه به کاشت درخت در مناطق شهری اختصاص داده‌ایم. همچنین این هفته ما بار دیگر فردی را مسئول برنامه «قهرمان درخت» کردیم، برنامه‌ای که هدفش افزایش نرخ درخت‌کاری است».

این سخنگو ادامه داده است: «با این‌حال ما می‌دانیم که باید بیش از این‌ها کار کنیم. به همین منظور امسال بررسی طرح جدید «استراتژی درخت انگلیسی» را با هدف افزایش جنگل‌کاری در دست داریم و همچنین می‌خواهیم مصوبه مهم محیط زیست را که هدفش رسیدگی به مهم‌ترین اولویت‌های زیست‌محیطی دوره ما است، ارائه کنیم».

اوایل ماه جاری، تحقیقاتِ انجام شده توسط آزمایشگاه «کراوتر» در زوریخ نشان داد که کاشت درخت در مکانی به وسعت آمریکا می‌تواند «موثرترین راه حل ممکن برای تغییرات اقلیمی باشد».

طبق مطالعات انجام شده که در نشریه «سایِنس» منتشر شده است، درخت‌ها می‌توانند ۲۰۵ میلیارد تن کربن را جذب کنند. این میزان برابر است با دو سوم کربن اضافی‌ای که از زمان انقلاب صنعتی به دلیل فعالیت‌های انسانی در جو منتشر شده است.

دانشمندان می‌گویند این تحقیق نشان‌ می‌دهد که «درختکاری در سطح جهانی موثرترین راه حل برای مقابله با تغییرات اقلیمی است».
کمبود دارو در کشور بی‌سابقه است
چجور شرم نمیکنید ؟؟؟ واقعا چجور ؟ لایق .....
تورم رو توی این چند ماه چقدر شده
از این همه شو بازی دست بردارید
من نمی فهمم معنی ویلاتمداری از دید این آقای نماینده چیه کسیکه ولایت شخصی رو به عنوان رهبر می پذیره پس باید تابع دستورات رهبری باشه چطور ولایتمداری هستند این برادران حزب الهی که رهبرشون سه دوز واکسن زده اونوقت اونا حتی حاضر نیستندیه دوز بزنند .بفرمایید ولایتمداری آنها فقط در مواقع هست که چیزی به نفع شون باشه .بیش از 5 میلیارد آدم تو دنیا واکسن زدن اونوقت برادران ولایتمدار وحزب الهی نمی زنند وکسی هم نباید کاریشون داشته باشه .
(سخنگوی دولت: بانیان وضع موجود حق انتقاد ندارند)

اقای سخنگوی

وضع موجود را چه کسانی بوجود اوردند ؟

نیروی های فض
خیلی رو دارند واقعا خودشون را صاحب کشور می دانند توهین کرده اند به ملت حالا طلبکار مجری شده اند که چرا نقد کرده اینها دوست دارند مملکت را به انحصار طلبی ببرند اف بر شما
(سخنگوی دولت: بانیان وضع موجود حق انتقاد ندارند)

اقای سخنگوی

چه کسانی وضع موجود را بوجود اوردند ؟

ایا موجود فضائی بودند ؟

یا از جنگل های افریقائی ؟

ایا حضراتی که الان در مناصد تکیه زدند در این چندین سال به کارهائی خارج کارهای اجرائی
منصوب بودند

اقای رئیسی چکاره بودند

اکثر وزرای اگر نماینده یا وزیر در دوره های قبل نبودند و یا در حد معاونت

چکاره بودند ؟

خود شما چکاره بودید ؟

اقای سخنگو اینگو سخن گفتن روال جدید نیست

43 سال است که هر دوره مقصر یا گذشتگان می شوند یا ملت و

دشمن هم که بازیکن فیکث جزء مقصرین هست

و شماها بی تقصیر هستید
کسی که با واکسن مخالف است بی جا کرد که ادعا کند ولایی است
رهبر به صراحت اعلام کردند که برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا باید همه واکسن بزنند و خودشان هم اول از همه واکسن زدند
الان اگه دقت کنیم تیم مذاکره کننده که حدود یک هوامیما هستند همه بجای واوسن ایرانی ؛واکسن مورد تایید کشور های اوپایی را که قبلا حرام بود زده اند
در پیشگاه ملت همه شما مسئول هستید. چرا که اصلا اینکاره نیستید
آقاي نماينده نسبتاً محترم شما شيپور را از سرگشاد مي زنيد.
عذرخواهي و قبول اشتباه بصورت صريح به اعتبار انسان هاي بزرگ مي افزايد و اين امر براي آدم هاي كوچك خيلي سخت است و به دنبال تفسير و توجيح هستند.
تابناك عزيز بعضي تيترها فقط براي سنجش آستانه تحمل خوانندگان است؟
خودت ميدوني چي ميگم . دمت گرم
جناب رضایی . خدارا شاکریم که شما رییس جمهور نشدید .معاون شدید وارز 23000تومانی را شاهدیم اگر رییس جمهور میشدیدخدا میداند دلار بکجا میرسید البته مدرک اقتصادی با درک اقتصادی فاصله زیاد است
روحانی، سیاستمدار و نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ اردبیل، نیر، نمین و سرعین در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است. وی با کسب۵۹٫۵۱۶ رای از مجموع ۲۱۵٫۹۶۱رای معادل با ۲۸٪ آرا توانست به مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه اردبیل،نیر، نمین و سرعین راه یابد . شما به اندازه 28 درصد رای حق صحبت داری
جامعه باید به اندازه کافی ظرفیت گذشت رو داشته باشه که اگر کسی عذرخواهی کرد و همچنین ضرر مادی و معنوی آن قابل جبران بود و جبران شد آنرا بپذیرد و پیگیری نکند و این چیزی است که هم خدا از ما انتظار دارد و هم از دو دستگی و تفرقه که یکی ابزارهای بسیار مهم دشمنان است جلوگیری بشه و هم افکار عمومی روی مسائلی تمرکز کند که به نفع جامعه و توسعه کشور است لذا هم از نماینده مجلس که عذرخواهی کرده و هم از مولوی حمید که با شفافیت ارادت خودشون رو به اهل بیت رسانده اند باید عبور کرد
ای کاش کشورهای منطقه خاورمیانه این موضوع را درک و بکار می بستند تا ما در خاورمیانه شاهد ویرانی و عقب ماندگی نباشیم و به جای آن تولید کننده علم و تکنولوژی بودیم که در مسیر رفاه بشریت بکار می رود
اون مجری تلویزیون خودش از بانیان و مبلغان وضع موجوده لذا ساکت شه
تاسف آور است که قوه قضائیه دوباره به روند قبلی خودش برگشته. این همه تلاش برای مبارزه با فساد به همین راحتی باید از بین برود؟ آ
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
از کدام تلاش صحبت می کنی
من امیدوارم این جراحی اقتصادی مثل اصلاحات اقتصادی دولت های قبل نباشه که بعد از یک مدتی بدقواره و در دور باطل شدند.
قبل از جراحی اقتصادی باید تکلیف ارزش پول ملی را تعیین کرد یعنی یا پول ملی با زمان کاهشی نشود و یا اینکه اگر قرار است تورمی اتفاق بیفتد با یک ضریب ثابت روی همه کالاها و خدمات و حقوق و دستمزدها اعمال شود که ما شاهد یک اقتصاد بدقواره نباشیم که یک کالا مثل خودرو 4 و 5 برابر افزایش یابد و از آنطرف حقوق و دستمزد 10 و 20 درصد افزایش یابد و اقتصادی بوجود بیاید که رانت و دلالی بالاترین سود و سرمایه گذاری در تولید با ضرر و زیان مواجه باشد
جالبه تندروهای اصولگرا همگی دنبال حفظ برجامند و از لزوم و فایده برجام میگن
حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده اردبیل گفته :
"شب گذشته مجری شبکه ۵ صداوسیما در حق بنده مطالبی را گفتند که ای کاش تحقیق می کردند و بنده در این موضوع مظلوم واقع شدم از آقای جبلی انتظار می رود در این موضوع ورود کند چرا که نه تنها به بنده بلکه به کل مجلس توهین شده است."
من نمیدانم چرا هرکسی انتقاد به خود را توهین آن هم نه به خود بلکه به کلیت مجلس می داند!!! بفرمایید دهان منتقدان را بدوزید، همه چیز درست می شود. وقتی حرف می زنید کمی فکر کنید تا دچار مشکل نشوید، وقتی عاشق میکروفون هستید و حتی با ماسک اکسیژن هم حاظر به از دست دادن فرصت تنویر افکار نیستید چرا گناه خودتان را به گردن دیگران می اندازید.
کسی که اختیار زبان خود را ندارد چطور زبان یک جمعیت عظیم از مردم شده است؟؟ این تذهبون؟
بعضی ازکارهای مااگرشبیه دلقکهانباشدقطعاًشباهتی به عقلا نداردیکی ازنمایندگان مجلس گفته دروضع خراب ارزی مالازم نیست این اندک ارزی که دراختیارداریم راهزینه واردات لوازم
نواختن موسیقی کنیم ولی نگفته خودمان تولیدنکنیم یاموسیقی حرام است وازاین قبیل مسائل آخرکدام دولت ناواردوبی اعتنا
بحقوق مردمش حاضرمیشودچنین ظلمی درحق شهروندانش
رواداردوقتی وزارت بهداشت اعلام میکنداگرارزداروقطع شودقیمت آن ۷/۵برابرمیشودآنوقت ارزداروهای حیاتی که جان هموطنان ما به آن وابسته است رابدهیم لوازم موسیقی که جان هیچ انسانی درنبودش بخطرنمی افتدواردکنیم البته ازبدروزگارگوینده
چنین مطلب برحقی فردی معمم بوده حالااگرکت وشلواری بوداینقدر جامعه بهم نمی ریخت بجرات میتوان گفت ماهربلائی
سرمان میآیدازنادانی خودمان است آن آقای محترم رئیس انجمن موسیقی اگرپدریامادریافرزندش بدلیل عدم دسترسی به داروخدای ناخواسته بلائی جبران ناپذیرش سرش میآمدازاینکه برای خرید یک سازگرانقیمت خارجی که مصرف بسیارتشریفاتی داشته ارزداروی عزیزانش هزینه شده چه حالی پیدامیکرد بهتراست بامغزمان حرف بزنیم وفکرکنیم که موردتمسخر
فرهیختگان جامعه قرارنگیریم مالوازم موسیقی فراوان داریم وآنچه لازم هست داریم وآنچه درکشورنداریم وقتی دارووچیزهای حیاتی دیگررانداریم حتی نفهم ترین افرادترجیح میدهدخرج زندگی وحیاتش کندتاوسیله طرب که میتوان تهیه آنرابعقب انداخت
همه حق انتقاد دارند اما کسانی حق انتقاد دارند که در کنار انتقاد راه حل هم ارائه دهند و مطمئن باشید که مردم در طول این چهل سال به اندازه کافی وعده و دروغ شنیده اند و بی عملی دیده اند که تشخیص دهند که افراد با چه منظوری حرف می زنند و چه کسی دلسور و اهل کار و تخصص است و چه کسی فقط ادعای آنرا دارد
دولت فعلی هم باید بدانند که همیشه جوجه را آخر پاییز می شمارند که امیدوارم هم تعداد آنها زیاد و هم خوب پروار شده باشند
یارو میاد و یه حرفی چرتی میزنه و وقتی بهش تذکر میدن و میتوپن سریع برای دفاع از خودش پای مجلس و دولت و امنیت ملی و ... رو میکشونه وسط که حمله به من به خاطر حرف مفتم حمله به حکومت و اسلام و دین و مجلس و ... هست
نه اقای محترم حرفی که زدی رو تو زدی و به جای مغالطه عذر خواهی کن و خودت رو کل ایران و مجلس و ... نبین
تابلوئه گفته از ایران بریدا ولی به راحتی میزنه زیر حرفش و به انتقاد کننده اهش حمله میکنه و خواستار محاکمه اشونه
دو قاضی که مفسدان را محکوم می کردند جابجا کرده اند تا همان حکم محکومیت تشریفاتی در عمل اجرا هم نمی شد از این به بعد حتی صادر هم نشود الان ببینید شبنم نعمت زاده کجاست؟ برادر جهانگیری کجاست؟ برادر روحانی کجاست ؟ قایم مقام قالیباف در شهرداری تهران یعنی عیسی شریفی کجاست ؟ و دهها مورد دیگر از این دست.
این افراد همه محاکمه و محکوم شدند اما آزاد هستند یعنی قاضی حکم صادر کرد اما حکم را اجرا نکرد حالا از اساس حکم هم صادر نمی کنند تا کل صورت مسئله را پاک کنند.
نماینده مجلس: با جوانان ولایتمدار حزب اللهی که با واکسیناسیون اجباری مخالفت می‌کنند، برخورد چکشی و قضایی نکنید.....!!! مخافان واکسن و موافقان روغن بنفشه همانهایی هستند که مسبب وضعیت امروز کشور هستند...!!!
مچ گیری نیاز نداره این تیم آنقدر بی سواد و بی تخصص هستند هیچ مچ گیری نیاز نیست تیمی که ۴۰ نفره می روند برای سیر و سیاحت و هیچکدامشان یک زبان انگلیسی بلد نیستند و دهها مترجم با خود همراه دارند آشنایی با فنون مذاکره و روابط بین المللشان هم مثل زبان انگلیسی اشان است
مگه سرود ملي با دبه زدندند افرين بهترين جواب حكايت دم خروس براي تمام پنهان كردن الات موسيقي كه صداش در مياد خودش نيست ميخوان بگن حرامه اوكي اين سرزمين مال حرام خورها هم هست
با 59000 راي مي خواد براي 80000000 تصميم بگيره كاش نگاهي به تعداد اي هاي خود بكنند بعد حرف بزنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
کسی که رای خود را به کسانی که در انتخابات شرکت می کنند واگذار می کند حق اظهار نظری ندارد
ما مخالفتی نداریم
تمام حامیان و بانیان وضع موجودو محاکمه کنید
شما چرا فکر میکنید هر کی طرفدار شما نیست طرفدار دولت قبله؟
هیچکدوم هم دلتون برا مردم نسوخته و هیچکدوم هم مسئلیت کاری که میکنید رو به عهده نمیگیرید
بانیان وضع موجود همان هایی هستند که الان برای مذاکره رفته اند!انهای که برجام را در مجلس آتش زدنن!انهایی که آنرا شسته و دفن کردند!انهایی که سفارت عربستان را اشغال کردند!بسیاری از انها در مجلس و دولت حضور دارنند!خوب پاسخگو باشند!
ادعای برکناری مقام قضایی
یعنی چه ؟خوب طرف را از این پست برداشته اند می شود برکناری .
ولی جوانان و بخصوص دخترانی که گیتار می زنند و اواز خر در چمن سر می دهند حال به هم زن هستند
موسیقی فاخر با خواننده مرد خوش صدا فقط توجیه عقلانی و دینی دارد
اينكه اقتصاد ايران احتياج به جراحي دارد كاملا درست است اما جراح كيست نمي شود يك ختنه كننده را براي جراحي قلب بكار گرفت اين دولت توانايي علمي وعملي اين جراحي را ندارد.وباعث از كارافتادگي اين بدن نزار خواهد شد.
"خودتان مي دانيد با مملكتتان"
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و ال محمد و اخر تابع له علی ذلک
میراث های دردسرساز!
متاسفانه لایحه رتبه بندی با عجله و فشار معلمان تصویب شد
اما اقدام بجا این بود که دولت کلا این لایحه کارشناسی نشده و فتنه ساز دولت قبل را از مجلس پس بگیرد و اعلام کند به زودی لایحه کارشناسی شده را با عنوان جدید به مجلس میدهد تا معایب حاد آن هم برطرف شود که نشد.
متاسفانه دولت مردمی اینجا هم سادگی کرد
اصلاح طلبان بدون اندیشیدن به جوانب کار رفتند و برجام نا فرجام را پذیرفتند و بعد هم هیچی دستشون نموند.
بعد هم ترامپ و اروپا زدند زیر همه قول و وعده های نسیه شون
الان این گروه جدید دارند میرند حد اقل مهریه آنها را بگیرند
برخی در این فضای مجازی می گویند شما که این وصلت برجام را قبول نداشتید چرا دنبال مهریه اش هستید؟
اگر اصولگرایان بخواهند دوسر باخت نشود باید حد اقل مطالبات را داشته باشند
شما در حد و اندازه ای نیستی که راجع به فروغی صحبت کنی
وحدت مسلمین نص صریح قرآن واز دستورات اساسی اسلام است
قاضی که هر روز در رسانه مصاحبه کند صرف نظر از بعضی حرفهایش که اصلا واقعیت ندارد باید جابجا شود و تصمیم رییس قوه درست بوده است
جناب نمایندۀ محترم؛ بالاخرخ شما این جمله ر ا _ که هر کس خواستار وارد کردن آلات موسیقی است از ایران برود _ گفته اید یا نگفته اید؟ اکر نگفته اید حتی حق دارید از کسانی که این حرف را به دروغ به شما نسبت داده اند شکایت کنید. اما اگر گفته اید، دیگر برای چه چیز مظلوم نمایی می کنید و خود را طلبکار می دانید؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان