بازدید 70285
با مذاکرات هسته ای

علی باقری: همه تحریم ها فورا و بدون استثنا باید لغو شوند/ شرط ایران برای ادامه مذاکرات در وین/ بیانیه غیرسازنده سه کشور اروپایی علیه ایران

دور تازه مذاکرات پنجشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد.در این زمینه دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران در وین گردهم آمده تا درباره چگونگی احیای مفاد برجام و رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.
کد خبر: ۱۰۹۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 14 December 2021

بیانیه غیرسازنده سه کشور اروپایی علیه ایران/

بین الملل تابناک: مذاکرات وین در ششمین روز از گفت‌وگوها پیرامون رفع تحریم‌های ظالمانه در شرایطی ادامه دارد که ایران تاکید دارد تروئیکای اروپایی به جای سناریوی تکراری مقصرنمایی ایران، اراده و جدیت بیشتری برای شناسایی آمریکا به عنوان مقصر وضع موجود و رسیدن به توافق درباره احیای مفاد برجام نشان دهد.

فضاسازی جدید گروسی درباره ایران حین مذاکرات وین
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۲۲:۲۷

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر همزمان با جاری بودن مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین مدعی شده محدود شدن دسترسی بازرسان این نهاد بین‌المللی «تصویر مبهمی» از برنامه هسته‌ای این کشور به دست می‌دهد.

گروسی در مصاحبه‌ای تفصیلی با آسوشیتدپرس گفته چنانچه جمهوری اسلامی بخواهد «کشوری مورد احترام در جامعه بین‌المللی باشد» راهی برای «دور زدن» بازرس‌های آژانس وجود ندارد.

در این مصاحبه که در یک هتل مجلل در ابوظبی، پایتخت امارات انجام شد، گروسی گفت: «ما باید با هم کار کنیم.»

مدیر کل آژانس بعد از بازدید از اولین نیروگاه هسته‌ای امارات گفت: «من تضمین خواهم کرد که آنها با همکاری با ما یک شریک خواهند داشت.»

ادعاهای مدیر کل آژانس بین‌المللی همزمان با مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که طرف‌های غربی در حال تلاش برای مقصر نشان دادن ایران بابت پیشرفت کند گفت‌وگوها هستند انجام شده است.

ساعاتی قبل‌تر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «روابط ما با آژانس باید براساس قوانین، اساسنامه آژانس، پادمان و ان.پی.تی باشد. در چارچوب قوانین روابط‌مان با آژانس برقرار است و متاثر از همین ضوابط قانونی در تعامل هستیم و آژانس هم طبق قوانین و موازین بر فعالیت‌های هسته‌ای ما نظارت دارد.»

او با اشاره به همکاری ایران و آژانس گفت: «آن چه در رسانه‌ها منتشر می‌شود، مباحث مربوط به عملیات روانی و مسائل سیاسی است. جریان مقابل ما جریانی است که به هیچ وجه توسعه علمی و فناوری در جمهوری اسلامی ایران را بر نمی‌تابد و با این اتهامات و ایجاد اشکال و جوسازی‌ها و عملیات روانی، این‌گونه القا می‌کنند که ما هدف غیر موجه داریم و نسبت به عدم اشاعه متعهد نیستیم که هیچ‌کدام از اینها، هیچگاه وارد نبوده و نیست و اتهاماتی است که به ویژه رژیم صهیونیستی خیلی به آن دامن می‌زند.»

رافائل گروسی در کسوت مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون از محکوم کردن حمله خرابکارانه علیه تأسیسات کرج که گمان می‌رود توسط رژیم صهیونیستی انجام شده خودداری کرده است.

گروسی گفت: «اگر جامعه بین‌المللی نتواند از طریق ما یعنی از طریق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نتواند بفهمد که آنها چه تعداد سانتریفیوژ دارند و یا ظرفیت [غنی‌سازی] آنها چقدر است... چیزی که در دست داریم تصویر بسیار مبهمی است. شما توهم در دست داشتن یک تصویر واقعی را خواهید داشت، در حالی که آن تصویر واقعی نیست. به همین دلیل است که این مسئله اینقدر مهم است.»

محمد اسلامی امروز سه‌شنبه درباره توافق بین ایران و آژانس در خصوص نصب دوربین در مجتمع تسا در کرج گفته بود: «کرج و سایر مواردی که در برجام بوده، خارج از پادمان است. اگر برجام یک معاهده بوده، کشورهای متعاهد تعهداتی داشتند و ایران هم تعهداتی را پذیرفته است. وقتی آنها به تعهداتشان عمل نکرده و تحریم‌های ظالمانه، غیرقانونی شدید را علیه ایران اعمال کردند و هر روز هم آن را گسترش می‌دهند، دلیلی ندارد که تعهدات برجامی را بر ما فشار بیاورند که ما پایبند باشیم. ما در چارچوب پادمان و ان.پی.تی اقدام می‌کنیم و هیچ چیز غیر از آن را قبول نمی‌کنیم.»

گروسی در ادامه در اظهارنظری ناهمخوان با دستورکار آژانس اتمی مدعی شد که پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بعد از خروج آمریکا از برجام به معنای آن است که لازم است در توافق اولیه تغییراتی ایجاد شود.

او گفت: «واقعیت این است که ما با ایران بسیار متفاوتی طرفیم. ۲۰۲۲ آنقدر از ۲۰۱۵ متفاوت است که لازم است تغییراتی ایجاد شود تا این واقعیت‌های جدید را به گونه‌ای جدید در نظر بگیرد که بازرسان ما بتوانند از هر آنچه که کشورها در میز سیاسی بر سر آن توافق می‌کنند بازرسی به عمل بیاورند.»

علی باقری: همه تحریم ها فورا و بدون استثنا باید لغو شوند
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۸:۵۴

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر طرف‌ مقابل اراده جدی و آمادگی عملی برای اجرای همه تعهداتش طبق برجام را داشته باشد، ظرف مدت کوتاهی قادر خواهیم بود که به یک توافق مورد قبول دو طرف برسیم.

 علی باقری کنی در گفت‌وگویی بیان داشت: آن چیزی که ما روی آن در این گفت‌وگوها تاکید داریم و از قبل هم توسط رئیس‌جمهوری جمهوری اسلامی ایران و دیگر مقام‌های ارشد روی آن تاکید شده است، این است که در مذاکرات وین اولویت اصلی ما رفع همه تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است که علیه ملت ایران طی سال‌های گذشته اعمال شده است.

وی افزود: تحریم‌هایی که علیه ملت ایران اعمال و باز اعمال شده است در مغایرت و تضاد با قوانین بین‌المللی، مقررات بین‌المللی، اصول بین‌المللی و همچنین مغایر با توافق بین‌المللی موسوم به برجام است و با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل هم مغایرت دارد.

باقری کنی در بخشی از این کفت و گو تاکید کرد: آنچه مشخص است از نظر ما این است که هر تحریمی که مغایر با برجام است باید فورا برداشته شود خواه این تحریم‌ها در دوره اوباما اعمال شده باشد یا ترامپ یا بایدن، همه آنها باید برداشته شوند. این موضوع شامل همه تحریم‌هایی می‌شود که مرتبط با برجام می‌شود. آنها هم باید رفع شود. بر همین اساس، همه تحریم‌هایی که در کارزار موسوم به فشار حداکثری اعمال شدند هم باید برداشته شوند چرا که آنها مرتبط با برجام بوده‌اند.

این دیپلمات ایرانی اضافه کرد: علاوه بر جمهوری اسلامی ایران، دیگر کشورهای گروه ۱+۴ و حتی دولت جدید ایالات متحده همه بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند و اذعان دارند که دولت قبلی ایالات متحده اقدام غیرقانونی در خروج از برجام انجام داد و به همین دلیل دولت جدید، دولت بایدن می‌خواهد از این اقدام اشتباه برگردد و می‌خواهند به توافق ۲۰۱۵ برگردند.

وی در پاسخ به سووالی درباره پیش‌نویس ارائه شده از سوی ایران در مذاکرات جاری گفت: در جریان شش دور مذاکرات در وین در نهایت دو طرف متونی را ترسیم کردند، چند متن را ترسیم کردند که دو متن آن مربوط به رفع تحریم‌ها بود و همچنین تعهدات هسته‌ای ایران. خوب در ایران انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و یک دولت جدید به قدرت رسید؛ دولتی با رویکرد و اولویتی جدید در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه سیاست خارجی بر سر کار آمد. طبیعی بود که دولت جدید ملاحظاتی درباره متون تهیه شده در بیستم ژوئن سال جاری داشته باشد و بخواهد موضع و ملاحظات خودش را در سند مربوط به پیش نویس مربوط به رفع تحریم‌ها و تعهدات هسته‌ای جمعبندی شده در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۲۱ داشته باشد.

این دیپلمات کشورمان توضیح داد: در یکی از پیش نویس‌های ۲۰ ژوئن که مربوط به تعهدات هسته‌ای ایران بود، اختلافات زیادی بین دو طرف وجود داشت و متن پیش‌نویس مربوط به تعهدات هسته‌ای پر از پرانتز (جای خالی) بود که نشان دهنده تفاوت رویکرد بین دو طرف بود.

باقری گفت: تغییراتی که توسط تیم ایرانی روی متن مربوط به تعهدات هسته‌ای اعمال شد کمتر از تفاوتها و اختلافاتی است که در متن اولیه سند ۲۰ ژوئن وجود داشت. از ابتدای مذاکرات نهم نوامبر (دور جدید مذاکرات در وین در دولت آقای رئیسی) دیدارها و نشست‌های متعددی در سطوح فنی و کارشناسان ارشد سیاسی انجام شد تا درباره هر دو پیش نویس صحبت شود. طی روزهای گذشته نشست‌های زیادی درباره گروه کاری تعهدات هسته‌ای انجام شد تا اختلافات را شناسایی کند ...تا تعداد اختلافات را کاهش داده و کم کند. بر همین اساس، همچنان گفت‌وگوها بین دو طرف در جریان است تا مساله اختلافات را نهایی کنند تا وارد آن مرحله‌ای شویم که بتوانیم این اختلافات را برطرف کنیم و طی روزهای اخیر پیشرفت خیلی خوبی حاصل شده است».

وی درباره ادعای طرف‌های غربی مبنی بر خرید زمان از سوی ایران هم بیان داشت: ما در حال حاضر با دو محیط و فضا مواجه هستیم. یکی از این محیط‌ها محیطی است که در درون اتاق‌های گفت‌وگو اتفاق می‌افتد و دیگری محیطی که در بیرون از اتاق مذاکرات وجود دارد.

باقری اضافه کرد: درون اتاق مذاکرات طرف‌های مشخصی حضور دارند که در حال مذاکره هستند و مشخص است که آنها چه طرفی هستند. اما بیرون از اتاق مذاکرات، مشخص نیست که چه هویت هایی حضور دارند و آنها دارند چه کاری انجام می‌دهند. همان موجود تنش‌زایی که تاسیسات هسته‌ای ایران را در عملیاتی تروریستی و حملات تروریستی هدف قرار داده است، همان موجود در تلاشی جدی برای ایجاد موانع در برابر حصول پیشرفت در مذاکرات است. این موجود علاوه بر تلاش برای مسموم کردن فضای مذاکرات در خارج از اتاق مذاکرات، امیدوار است که بتواند یک فضای غیرسازنده در داخل اتاق مذاکرات ایجاد کند.

این دیپلمات ایرانی درباره طرح جایگزین طرف‌های غربی در صورت کارساز نبودن و موفق نشدن مذاکرات در وین نیز گفت: این موضوع بسیار روشن است صهیونیست‌ها به صورتی جدی در تلاش هستند که تاثیری منفی، غیرسازنده و مخرب روی فضای موجود در داخل اتاق مذاکرات بگذارند. همانطور که قبلا گفتم آنها در بیرون از اتاق مذاکرات در تلاش برای ایجاد جو منفی و مخرب هستند. برای همین هم مقام‌های رژیم صهیونیستی در تلاش برای تسریع این نقش به برخی از بازیگرانی هستند که شاید در درون اتاق مذاکرات اثر بگذارند. برخی از این بازیگران رفتاری متناقض دارند. از یک طرف آنها می‌گویند که ما در حال مذاکره برای احیای توافق (برجام) و بازگشت ایالات متحده به توافق هستیم و از سوی دیگر، آنها یا مقاله‌ یا یادداشت‌های مشترک با آن موجود نامشروع منتشر می‌کنند یا در دیدارهای طولانی مدت با آنها شرکت می‌کنند تا مذاکرات را از بین ببرند یا موانعی جدی بر سر حصول پیشرفت در مذاکرات ایجاد کنند.

باقری در پاسخ به سوالی درباره رفتارها و مواضع متناقض دولت جو بایدن که به رغم ابراز تمایل برای بازگشت به برجام، تحریم‌های جدیدی را در حین مذاکرات اعمال می‌کند گفت: ما هم معتقد هستیم که این یک رفتار متناقض و دوگانه ایالات متحده است و ما اعتقاد داریم که دولت ایالات متحده باید درباره رفتارشان توضیح دهد. هنوز درباره موضوع تحریم‌ها و برداشتن تحریم‌ها، فرایند جدی مذاکرات برای برداشتن تحریم‌ها شروع نشده است.

وی گفت: البته چند پیش نویس بین دو طرف رد و بدل شده است اما آنچه مشخص است از نظر ما این است که هر تحریمی که مغایر با برجام است باید فورا برداشته شود خواه این تحریم‌ها در دوره اوباما اعمال شده باشد یا ترامپ یا بایدن، همه آنها باید برداشته شوند. این موضوع شامل همه تحریم‌هایی می‌شود که مرتبط با برجام می‌شود. آنها هم باید رفع شود. بر همین اساس، همه تحریم‌هایی که در کارزار موسوم به فشار حداکثری اعمال شدند هم باید برداشته شوند چرا که آنها مرتبط با برجام بوده‌اند.

مذاکره کننده ارشد ایران درباره ادعاهای غربی‌ها و متحدان رژیم صهیونیستی پیرامون ماهیت برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب ان‌پی‌تی و توافقات پادمانی انجام می‍‌شود و تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران به صورت جامع تحت بازرسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد. ایران هیچ فعالیت محرمانه و مخفی هسته‌ای ندارد.

اقدامات هسته‌ای که در حال حاضر ایران در حال انجام دادن است، دقیقا منطبق با برجام است چرا که پاراگراف ۲۶ و ۳۶ برجام به ایران این حق را داده است که در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهداتش، ایران فعالیت‌های خود را به صورت کامل یا جزئی به تعلیق دربیاورد.

وی افزود: ما قبلا اعلام کردیم که اقدامات ما اقدامات جبرانی است و ما فعالیت‌هاتی هسته‌ای خودمان را یک سال بعد از خروج ایالات متحده از توافق هسته‌ای آغاز کردیم. هر زمان که ایالات متحده تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران را برداشتند، زمینه برای آغاز بازگشت فعالیت‌های جبرانی ایران هموار خواهد شد.

باقری در پاسخ به این سوال که ایران چگونه می‌تواند درباره اینکه آمریکا واقعا تحریم‌ها را برمی‌دارد، راستی آزمایی کند گفت: درباره موضوع ضمانت و راستی آزمایی اختلاف نظرهای وجود دارد، این موضوعات چیزی است که هنوز اختلافات درباره آنها رفع نشده و باید در جریان مذاکرات این اختلافات حل شود.

مذاکره کننده ارشد ایران درباره بزرگترین مانع بر سر اینکه برجام به صورت کامل توسط همگان اجرا شود، بیان داشت: به نظر من اگر طرف‌ مقابل اراده جدی داشته باشد و آمادگی عملی برای اجرای همه تعهداتش طبق برجام بدون هر گونه استثنا را داشته باشد، در آن صورت من واقعا معتقدم که ظرف مدت کوتاهی ما قادر خواهیم بود که به یک توافق مورد قبول دو طرف برسیم.

اولیانوف: مذاکرات در وین کُند اما همراه با پیشرفت است
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۵:۳۱

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، روز دوشنبه در گفت‌وگویی با شبکه روسیه‌۲۴ درباره اظهارات وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه G7 از ایران مبنی بر این که «مذاکرات را جدی بگیرد»، گفت: من هیچ دلیلی نمی‌بینم فکر کنم هر یک از طرفین مذاکرات از جمله آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها بازی در می‌آورند. در واقع، اراده سیاسی برای رسیدن به نتیجه‌ای ملموس وجود دارد.

طبق گفته این دیپلمات روس، برای آمریکایی‌ها مهم است اطمینان بیابند برنامه هسته‌ای ایران به خوبی تحت کنترل است که البته [این کنترل] تا حد زیادی به خاطر سیاست «فشار حداکثری» واشنگتن و اقداماتی که ایران در واکنش به آن انجام داده، از بین رفته است.

اولیانوف در این گفت‌وگو مطرح کرد: روند مذاکرات پیشرفت دارد. اگرچه خیلی سریع نیست اما رو به جلو است.

او همچنین گفت، یکی از موضوعاتی که در وین مورد بحث است، موضوع سانتریفیوژهای ایران است.

شرط ایران برای ادامه مذاکرات در وین
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ - ۱۵:۰۵

شبکه لبنانی المیادین که هیاتی رسانه‌ای به وین اعزام کرده است دراین باره نوشت: مذاکرات وین ادامه دارد و موضع دیروز تروئیکا بر روند مذاکرات تاثیر نخواهد گذاشت.

در این گزارش آمده است که موضع اروپا به منظور فشار بر ایران به دلیل آنچه سرعت حرکت برنامه هسته ای تهران خوانده شده، است.

این شبکه لبنانی همچنین اعلام کرد که آمریکا همزمان با انجام مذاکرات وضع تحریم علیه ایران را متوقف نمی کند که این خود مانعی بر سر مذاکرات به حساب می آید.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: تا زمانی که مذاکرات جدی باشد، موضع ایران تداوم مذاکرات در وین است.

 علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران پس از بیانیه غیر سازنده سه کشور اروپایی اظهار داشت: بعضی بازیگران به جای دیپلماسی واقعی به عادت مقصرنمایی خود پافشاری می‌کنند. وی با اشاره یه اینکه ایران متون پیشنهادی خود را در خصوص توافق احیای مفاد برجام سریع ارائه کرد افزود:‌ ما به نحوی سازنده و منعطف تلاش کردیم تا اختلافات کم شود.

این درحالیست که تروئیکای اروپایی که تابع نظرات ایالات متحده به عنوان ناقض برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است دیشب در بیانیه‌ای مشترک، با مقصرنمایی ایران در مذاکرات تلاش کرد تا روند گفت‌وگوها را به سود سیاست‌های کاخ سفید منحرف کند.

دیپلمات‌های ارشد انگلیس، آلمان و فرانسه ساعاتی پیش، پس از دیدار با نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به وین سفر کرده است، رویکرد مخرب کاخ سفید در بروز مشکلات کنونی اجرای برجام را نادیده گرفته و ادعا کردند که ایران مانع پیشرفت در مذاکرات احیای مفاد این توافق است.

آن‌ها مدعی شدند که پس از آغاز دور جدید مذاکرات، «ما ساعت ها تعامل داشته ایم و همه هیئت ها به ایران فشار آورده اند که منطقی باشد. اما تاکنون هنوز نتوانسته ایم وارد مذاکرات واقعی شویم. ما در برخورد با مواضع جدید ایران که با برجام و فراتر از آن مغایر است، زمان گران‌بهایی را از دست می دهیم.»

سه کشور اروپایی بدون اشاره به اینکه ایالات متحده مقصر اصلی وضع موجود است و به رغم ژست‌های خیرخواهانه همچنان قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد درباره برجام را نقض می‌کند مدعی شدند که طرح کلی یک توافق جامع و منصفانه که تمام تحریم های مرتبط با برجام را حذف می کند، در حالی که به نگرانی های ما درباره عدم اشاعه می پردازد، از تابستان گذشته به وضوح قابل مشاهده بوده است.

آن ها بر همین اساس رفتار ایران را ناامید کننده خوانده و ادعای پیشین مبنی بر از دست رفتن زمان را تکرار کرده و بدون پیشرفت سریع مذاکرات و با توجه به سرعت برنامه هسته ای ایران، برجام خیلی زود به پوسته ای خالی تبدیل خواهد شد.

مذاکره کننده ارشد ایران با اشاره به اینکه دیپلماسی، خیابانی دوطرفه است می‌گوید: اگر اراده‌ای برای جبران خطای مقصر باشد، راه برای توافق خوب سریع هموار می‌شود.

آمریکا به عنوان مقصر اصلی وضع موجود، به رغم ابراز تمایل برای بازگشت به برجام و رفع تحریم‌های ظالمانه هنوز اقدام جدی و ملموسی را صورت نداده است. ایران شرط بازگشت ایالات متحده به برجام را رفع موثر و قابل راستی آزمایی تحریم‌ها عنوان کرده است.

در این زمینه دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و ایران در وین گردهم آمده تا درباره چگونگی احیای مفاد برجام و رفع تحریم‌ها گفت‌وگو کنند.

دور تازه مذاکرات پنجشنبه گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شد. دقایقی پیش علی باقری برای ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک راهی هتل کوبورگ شد.

جزئیات برنامه ملاقات‌ هیات‌ها به دلیل ماهیت حساس مذاکرات منتشر نمی‌شود اما طرف‌ها می‌گویند که حضور آن‌هادر وین نشانگر استمرار تلاش‌ها برای رسیدن به توافق است. دیروز انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره فضای مذاکرات گفت؛ سخت در تلاش هستیم و گفت‌وگوها همچنان ادامه دارد

گفت‌وگوها میان ایران و گروه ۱+۴ در دو روز گذشته با برگزاری نشست‌هایی در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یافته است. روز یکشنبه برای نخستین بار در دور هفتم، کارگروه سوم با شرکت کارشناسان ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

همچنین ملاقات سه‌جانبه سازنده‌ای میان مذاکره‌کنندگان ارشد ایران، روسیه و چین انجام گرفت که در جریان آن حاضرین در مورد نحوه ادامه گفت‌وگوها به بحث و رایزنی پرداختند.

روز گذشته هم دیدار دوجانبه‌ای میان علی باقری و انریکه مورا و نشست دیگری با شرکت مذاکره‌کننده ارشد ایران و رؤسای سه هیأت اروپایی عضو ۱+۴ (فرانسه، انگلیس و آلمان) در هتل کوبورگ برگزار شد.

امروز هم مذاکرات به رغم فضاسازی منفی رسانه‌های وابسته به اتاق فکر رژیم صهیونیستی و آمریکا در سطوح و قالب‌های مختلف در وین ادامه دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۸۸
. . . این داستان ادامه خواهد داشت . . .
پاسخ ها
ن‌ستراداموس
| Canada |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
مو لای درز پیش بینی های من نمیره
وحالا پیش بینی من درمورد مذاکرات:
بدون هیچ تردیدی توافق دوباره صورت میگیره یک درصد هم شک نکنید!
امریکا دوباره به برجام برمیگرده اما هیچ تضمینی نمیده که دولت بعدی نقضش نکنه چون اصولا نمیتونه چنین تضمینی بده
داراییهای مسدود شده ایران
ازادمیشه و میزان صدورنفت افزایش پیدامیکنه
دلار تا حدود ۲۳هزارتومان پایین میادو نهایتا روی ۲۵ هزارتومان ثابت میمونه
تا انتخابات ۲۰۲۴ دلار وارد کانال ۳۰ هزارتومان میشه ترامپ در انتخابات بعدی پیروز میشه
و دوباره میزنه زیر برجام ! واینبار مکانیزم ماشه راهم فعال میکنه و روز از نو وروزی از نو
دلار هم میره جاییکه دست ادمهای معمولی بهش نرسه !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
شاید هم خیلی زود به خط پایان برسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
ظلم های زیادی در خصوص کشورهای جهان سوم می شود
بدون شرح !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
این چاه(مذاکرات) اگه برای صاحبش(ملت ایران) آب نداشته باشه،برای چاه کن(باقری و چهل نفر همراهش) خوب نونی داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
جناب باقری مگر تحریم ها نعمت نبودند ؟؟؟

پس چرا می خواهید کشور و مردم را از این نعمت های

بزرگ محروم کنید !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Romania |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
فقط در خراب کردن اوضاع توانایی دارند
تندروهای داخلی که میگفتن برجام رو اتش میزنیم حالا خودشان عاشق برجام شدن و از ضرورت توافق هسته ای میگن
پاسخ ها
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
توافق هسته ای که درقبالش منافع ایران تامین شود. نه اینکه همه چیز را بدهیم برود بعد 600 تا تحریم قبل از توافق بشود 1400 تا تحریم بعد از توافق!
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
شما را به خدا اینبار عزتمندانه صلح کنید و برگردید. نگذارید تا جام زهر، نرمش قهرمانانه و خفت برجام!!! به قول خودشان بر سرمان بیاید
علی
| United States of America |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
تو چه شرایطی گفته بودن آتیش می‌زنیم؟ اینم بگو زبونت بند نمی‌یاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
طور خدا مارو از سر سفره بلند نكنيد. هر چي شما بگي
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
دعوا سر لحاف ملا بود!
حجه الاسلام یاراحمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
عزیز دل چه کسی گفته عاشق برجام باشیم. بنده هنوز معتغدم برجام کاغد پاره ای بیش نیست و باید غرب را زیر پا له کنیم
اصلا چه کسی گفته ما تندرو هستیم
من فقط میگم تا آخرین قتره خون آمریکا را نابود کنیم
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
تو قطعا منحرف هستی
باید توبه کنی و خودت رو هم برای اعدام معرفی کن
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
این چاهی هست که روحانی جون و ظریف جون قهرمان شما برای ملت درست کردند و راهی جز ادامه مسیر نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
موضوع برجام در زمان اصولگراها مشابه حکایت زدن قند داخل چای و پاک شدن هست
لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم...
[ای رسول ما] هرگز یهود و نصاری از تو خشنود نخواهند شد، مگر اینکه به کسوت و مسلک خودشان تن در بدهی...

خود خدا گفت صلح کنید، مذاکره بکنید... ولی سرنوشتتان را بهش گره نزنید، معطل نمانید...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
اینجا جای روضه خوانی نیست
بلوچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
نفست ازجای گرمی میاد
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
ربطی داره . پیمبر با کفار هم معاهده امضا کردند.
لازم نیست راضی بشوند صلح ممکن است
ناشناس
| Romania |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
هادی جان شما معطل نمان. یک چیزی تو اجلاس ساندیس خورها بهت میگن و همینطور تکرار میکنی. چه کسی معطل چی مانده؟ ساندیس چه بلایی سر مغز میآورد!
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
هادی جان ساندیس نشسته نخور
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
لطفا ساندیس انگور یا سیب را به صورت تازه میل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
باشه
نماینده ی روسیه گفته ایران باید سانتریفیوژهاش رو یا معدوم کنه و یا بفرسته خارج!
بازی جالبی شده کلا!
هر چندسال یکبار ایران دوباره تحریم میشه و دوباره با هزینه ای سرسام آور سانتریفیوژ میسازه و دوباره مذاکره میکنه و دوباره نابود میکنه و دوباره تحریم میشه و دوباره مذاکره میکنه و دوباره نابود میکنه و دوباره!
این است سطح هوشی مقامات ایرانی!
در بلند مدت همانطور که میبینیم تحریم ها چیزی از کشور نه در داخل و نه در خارج جای نگذاشته اند!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
این همه قصه ای که گفتی فقط یک بار اتفاق افتاد به دست دولت روحانی.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
برای خودشون و آقازاده ها خوب شده، فقط فقر و بدبختی هاش برای من و شماست
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
خیلی باحال بود .من که خوشم اومد خدایی دمت گرم
فکر کردین خیلی زرنگین که اجازه ندادین عراقچی موضوع رو جمع کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
امتیاز نقد دادن و نسیه گرفتن که کار راحتی هست، خود برجام هم به همین شکل اجرا شد و شد آنچه میبینیم!
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
عراقچی و رئیسش ظریف اگه عرضه داشتند جوری توافق می کردند که مجبور نشن خودشون 8 سال دنبالش بدوند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
عراقچی
مثل اینه یکی تو عراق بشه
ایذانچی
احتمالا گروه ۴+۱ این دفعه شاگردان مناسبی برای شنیدن

درسهای تاریخ اسلام و فلسفه سیاسی اسلامی نیستند !!!!

چون دفعه قبل که جلیلی با همین باقری برای مذاکرات میرفتند

مدت ۸ سال در موصوعات بالا برای گروه ۵+۱ تدریس

حضوری میکردند و ۷ قطعنامه تحریمی هم گرفتند !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
شما نگران نباش
اگه هی بهشون امتیاز بدیم بعد که دیگه امتیازی نیابند هوس ناموس میکنند
حتما شما با این هم مشکلی نداری!
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
ظریف بعدش رفت، سر خم کرد، توافق هم کرد و با حدود 900 تا تحریم برگشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
ظریف و عراقچی رفتند و کل تحریم ها را برداستند

و ۱۵۰ میلیارد دلار بلوکه شده را ازاد کردند

بیمه کشتی و هواپیما ها و اجزاه ورود و خروج انها به فرودگاه ها و بنادر باز فعال شدند

و بانکها که تحریم مان کرده بودند باز شدند

تعداد زیادی هواپیما وارد شد

قطعات یدکی هواپیما و کارخانجات وارد شدند

تعدا زیادی قراداد بزرگ شرکتهای بزرگ کشورهای مهم

بسته شدند

ولی تند روها فعال تر شدند و بهانه به یهودی های

تند رو در امریکا دادند تا ترامپ دیوانه صهیونیست

را بیاورند و برجام را خراب کنند ( خسته نباشید
ناشناس
| Romania |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
فقط نمیدونم چرا کیهان و شریعتمداری و جلیلی و ذوالنور و بقیه چرا ساکتند...
با سلام واحترام
بی نتیجه بودن مذاکرات از اول هم قابل پیش بینی بود، لطفا اقای باقری را برگردانید وهمان اقای ظریف باتجربه رو بفرستین.مگر نمی گفتین برای ما شایسته سالاری مهم تر است،آخه در جایکه اقای ظریف با آنهمه تجربه هستن، چرا آقای باقری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
آقای ظریف اگر بلد بود مذاکره کنه کار به پاره کردن برجام نمیکشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
فعلا ۴۰ نفر فرستادیم که گند ظریف تو برجام رو بشورن.
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
امان از روی امثال شما
kazem
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
خود عراقچی هم میتونست اینها رو جمع کنن
منتها دلواپسان دوست ندارن این توافق بنام دولت قبل تموم بشه

اینها اگه میتونستن توی این 3 سال از برجام خارج میشدن مگه همین باقری نمی گفت که برجام مثل زن یاغی طلاق گرفته است پس چرا دارین دوباره به این زن رجوع می کنین
نکنه چون عده اش تمام شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
آقای ظریف هشت سال ملت را الکی بازی داد امتیازات خودش را هم گرفت
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
درور بر ظریف .
همان برجام را حالا منت می کشید درستش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
ازتعدادموافقان ومخالفان ، مشخص است که اکثریت خواهان ادامه مذاکرات براساس شش دوره قبل و توسط اقای ظریف هستند.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
درسته موافق شخص ظریف نیستم، اما اون هموطنی که گفته کار به پاره کردن برجام نمیکشید، یاید متوجه باشن که برجامی که ظریف بسته بود رو کی پاره کرد؟ ما پاره کردیم یا اونی که میگفت خوب نیست و به نفعش نبود؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
کار مرد کهن را سپردن به بیانیه چی جهادی نتیجه ای ندارد
افسر جنگ نرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
دکتر باقری حجب و حیا دارند و به زن نامهرم نگاه هم نمی کند. خجالت بکشید و از تهمت زدن دست بردارید
دکتر باقری حمایتت می کنیم زود نتیجه بیگیر دل ما رو شاد کن
دکتر باقری حمایتت می کنیم زود نتیجه بگیر دل ما رو شاد کن
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
بنده حاضرم طناب دار را با دستان خودم به پای طریف بیاندازم و او را به تاریخ و جغرافیا و علوم اجتماعی و شیمی و عربی بفرستم
هیچ توافقی در کار نیست.نه اروپا و آمریکا حاظر هستند که تحریم های ایران رو به صورت موثر رفع کنند و نه سیاستمداران جمهوری اسلامی دنبال رفع این تنش ها به صورت ریشه ای.پرونده ایران به طور حتم ظرف یکی دو هفته آینده به شورای امنیت ارجا و تمام تحریم های هسته ای دوباره باز خواهند گشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
مگر تحریم های هسته ای رفته که بخواد دوباره برگرده
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
اینبار کار به شورا مورا نمیرسه.قطعا حمله میکنن.
ناشناس
| Italy |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
اصلا خودت میفهمی چی میگی؟!
دایی من میخاست از من تعریف کنه میگفت مردم خواهر زاده من لیسانشو گرفته، تازه دیپلم و کلاس 9 هم داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
قبل برجام پونصدتا تحریم بودیم الان شد هزار پونصد
جولایی نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
دوست عزیز ما الان تحت تحریم های هسته ای هستیم. جایی نرفته که بخواد برگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
دوستمون حالی کن این مدت یکم شل گرفته تونستی نفت بفروشی بخواد سفت کنه به چین مفتم بدی می گه نمی خوام ضرره ضرر ....
پس اون چهل نفرو برگردونید ، چون اینطور که به نظر میرسه داریم همراهی دروغین اروپایی هارو هم از دست میدیم
اگه ملت پشتیبان بود جای هیچ نگرانی نبود .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
چرا برگردند؟ بگذار دو سه بازی فوتبال ببینند و مقداری
سوغات بخرند بعد برگردند
خلاصه اینکه همه سر کاریم !!!!
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
امریکا ما رو تحریم کرده پولمونو بلوکه کرده و هزار مورد دیگه بعد شما میگید مرگ بر رسیه

مطمئنید حالتون خوبه؟
مشکلی ندارید
حتما تست پی سی ار بدید
چی شد؟ مگه اروپاییا همه‌ش در حال پذیرش شروط ایران نبودن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
چرا، اما در خوابها و رویاهای آقای باقری ....
۴۰ نفر کارشناس و مشاور فرستادید وین اما برای ادامه مذاکره باید از چین و روسیه اجازه و مشورت بخواهید .

خدایا
اینا کی هستند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
داداش اون ۴۰ نفر رفتن سویس گردی و عشق و حال
فکر کردی برا من و تو مملکت رفتن
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
گل گفتی .... یعنی بجای عزت ملی، باید بگیم ذلت ملی
توافق نزدیکتر از آن چیزی است که فکر میکنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
جام؟ یا برجام؟
اصلا همه چیز تقصی منه
شما لطفا درستش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
اگر به خودت هم این بلا ها بیاد اینطوری قضاوت میکنی؟
جبران خطای مقصر؟؟؟
فرض بگیریم که جبران نکرد میخایم چیکار کنیم؟ بمب اتم بسازیم بزنیم وسط نیویورک؟ اصلن همین روسیه میذاره ما بمب اتم داشته باشیم؟
اگه ما بمب اتم هم ساختیم فکر میکنید عربستان و ترکیه بیخیال میشن
اونا هم میسازن خیلی با سرعت هم میسازن نه مثل ما بعد از 50 سال هنوز دور خودمون میچرخیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
هر کی بخواد خودش از پایه بسازه و علمش رو بدست بیاده همین قدر طول میکشه. راه دیگش خرید تکنولوژیه که هیچ کس به این دو تا نخودی کشور نمیفروشه.
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
دقیقا همینطور است که گفتید، تازه اگر بمب اتم بسازیم، بدبختی های ما خیلی بیشتر از الان خواهد شد
نماییدنگان ایران فکر کردن ایران خودرو و سایپا هستن که هزارجور شرط غیرمنطقی و قرعه‌کشی بزارن و هربار سطح توقعات خودشون رو بالا ببرن و با این حال بازم مردم برای خرید جنس های بنجلشون صف بکشن...
روسها : مذاکرات خوب داره پیش میره
ایران : پیشرفتی نداشتیم


کاملا معلومه که همه چیز داره به میل روسیه پیش میره

یعنی شکست کامل مذاکرات .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
اینو خوب اومدی
همه چی داره به نفع روسیه پیش میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
درسته اگه تحریمها حذف بشه ایران اقدام به قرارداد و شروع .فروش گاز میکنه که این موضوع به ضرر پوتینه
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
لعنت به روسهای کثیف
آخه اینهایی که دارند مذاکره میکنند نه دانش فنی لازم را دارند و نه سیاست مدارند! فقط در سبستم رانتی بقدرت رسیدند و در داخل با زود حرف میزنند و فکر میکنند خارج هم مثل مردم ایران چاره ای جز تسلیم ندارند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
طرف مذاکره کننده اروپایی هم چیزی به جز حرف زور و بی منطق گفتن بلد نیست انگار اونجاها اصلا انسانیتی وجود نداشته که بهشون منطق یاد بده
ناشناس
| Turkey |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
سکوت کن سکوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
باریکلا
ناشناس
| Canada |
۰۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
باید از کشور داری شان ببینی،عدالت اجتماعی هزاران برابر بیشتر از ایران هست،وفور نعمت که نگو.اما ایران هر روز بتعداد فقرا افزوده میشه،دلیلش را خودت میدونی
بابا توافق کنید تمامش کنید بره.له شدیم زیر فشار به خدا. شما که متوجه وضع ما مردم نیستید. تمامش کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
بیشتر تحریم داخلی هستیم نه خارجی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
تازه اولشه ارز4200 رو قطع کنن نون سنگک میشه 15 تومن شیر بطری میشه 35 تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
هیچ فرقی به حال من و شما نخواهد کرد
شما خودتون نمیخواین توافق بشه. بیخود مردم رو سرکار نذارین. دو روز دیگه هم برمیگردین میگین زیر بار زور نرفتیم و مردم همچنان مقاومت کنین و توو نداری و حسرت و تحریم و فقر بمونین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
خیالشون از بابت عاغازاده ها راحته چون انقدر با خودشون بردن که تا هفت پشتشون می رسه
از اروپای نژاد پرست و بد سابقه چه انتظاری دارید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
بد سابقه؟فکر کردم روسیه رو میگی.
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
برو ببین نماینده روسیه چی گفته
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
ما انتظاری نداشتیم، ساندیسی ها انتظارات نامعقولی از اروپایی ها داشتند
دانشگاه امام صادق در حال مذاکره با غرب!!!!هر کس به این مذاکرات دل بسته یا خوابه یا خودشا به خواب زده. کمراتونو سفتتر ببندید که وضع بدتر از اینم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
"دانشگاه"؟ خخخخخخخخخخ
آقای باقری ما از روش و مواضع شما کاملا حمایت میکنیم به هیچ وجه اجازه ندهید غربی های مغرور و مستکبر با این بازی درآوردن ها حق ایران را ضایع و پایمال کنند و بعدش به همه ما بخندند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
منظورت از ما کیه؟ صنف دلالان؟ یا صنف رانتخواران؟ یا صنف...
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
چاپلوسی های شما هم قادر به نجات آنها از این مخمصه نخواهد بود
ناشناس
| Romania |
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
"ما" کی باشه که تو از طرفشان حرف می زنی؟ لطفا از طرف کسی غیر از خودت حرف نزن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
مثبت منفی ها رو ببین تا بفهمی که این مای شما چند درصد جامعه است!!
فقط ایران میتونه این غرب مستکبر زورگوی جانی را سرجاش بشونه خواهشا جلوشون کوتاه نیایید و به بشریت خیانت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
بزودی معلوم میشه
کدوم طرف کوتاه میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
تو دیگه تو چه دنیایی هستی
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
از عوارض مصرف بیش از حد ساندیس!!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
اونوقت وقتی مردم در اثر تحریمهای وحشتناک، دچار فقر مطلق و گرسنگی شدند، تو میای جوابگو باشی؟ پس بشین سر جات و اینقدر شعار نده
ناشناس
| Romania |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
این هم کلمه قصار امروز از گردان سایبری. فیض بردیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
بخواب باباااا
ناشناس
| France |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
بیشین بابا!!!
اروپایی ها مطمئن باشید کلک خواهند زد
شوروی اجازه نمی ده تحریمهای ایران برداشته بسه و روابط ایران با غرب خوب بشه
توافق خواهد شد ولی چه توافقی اینا هم میخوان از مواهب تحریم بهره مند بشوند هم جلو حمله آمریکا رو بگیرند برای همین به آمریکا خواهند گفت باشه ما هر کاری گفتید انجام میدیم ولی شما تحریم ها رو برندارید
سلام..
ما سر کوچه مون ،،یه آرایشگر داریم،،استاد مذاکره است..
به جای باقری کنی،،اینو ببرید، موفق تر میشیم..
تاوان فشارهای داخلی به ظریف و روحانی رو میدید ..توافق انجام نمیشه...آقای باقری کنی،،دکترای " تحریم آوری" داره..مثل دوران احمدی‌نژاد....
معلوم نیست که منظورشمااززدن این تیترهاکه اصلاباواقعیت مذاکرات همخوانی نداره چیست!؟آیافکرنمیکنیدکه مردم ازطریق ماهواره ویااینترنت اخبارصحیح رابدست میاورند؟؟
مذاکره کننده ای که اندازه بچه دبستانی انگلیسی بلد نیست...
منافع ملت رو با پارتی بازی و ریش بازی به فنا دادین....
وقتی یه طرف یه معامله یا دعوا از کلماتی مثل همه حتما کلا و اینا ستفاده میکه یعنی نمیخواد اون کار انجام بشود مثل الان که ایران میگه همه تحریم ها باید یک جا برداشته بشود
این قافله عزم کربوبلا دارد ؟،،‌تا کاخ سفید را حسینهٔ نکنیم توافقی حاصل نمیشود ،اول باید ترامپ را تحویل دهند و بعد توبه کنند ،و دین اسلام مذهب شیعهٔ‌دوازده امامی را بپذیرند آنگاه توافق میشود ؟،،،
نماینده روسیه در کمیسیون مشترک برجام می‌گوید سانتریفیوژهای ایران یا باید نابود شود، یا به خارج کشور منتقل و یا پلمپ شود.
میخائیل اولیانوف روز دوشنبه ۲۲ آذر ماه در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس روسیه اظهار داشت که در مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت‌هایی در حال انجام است و گام‌هایی رو به جلو برداشته می‌شود، اما این پیشرفت‌ها خیلی سریع نیست.
آقای اولیانوف در ادامه تصریح کرد یکی از موضوعات مورد بحث در مذاکرات وین سانتریفیوژهای ایران در سایت‌های هسته‌ای برای غنی‌سازی اورانیوم است.
وی گفت: «با این سانتریفیوژها چه کار می‌توانیم بکنیم؟ یک گزینه انتقال آنها به خارج ایران است. گزینه دیگر نابود کردن آنهاست و گزینه بعدی نیز انبار کردن و پلمپ آنها تحت تضمین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.»
**************************************************************

آنهایی که دائم دم از اقتدار و عزت می زدند و کشور را با این ادعاهای پوچ به اینجا رسانده اند در برابر این مواضع به شدت تحقیر آمیز روسیه چه پاسخی دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موضع ایران آدم رو یاد اون سخنرانی میندازه که میگفت مردم روز قیامت باید از پل صراط رد بشید پل صراط به باریکی مو و برندگی شمشیر و زیر آن آتشی سوزان روشن است....یه نفر گفت حاجی یه مرتبه بگو نمیذارم رد بشید این همه شرط چرا میذاری
هر جور میخواهید مذاکره کنید ملت هم حمایت میکند به یک شرط ، اوضاع اقتصادی را درست کنید ،
دلار گران است تحریم هستیم و.... بهانه است مثل قدیم تهاتر کالا به کالا کنید و اینقدر ملت بیچاره را فشار ندهید
این دولت که دیگه انتخاب صد در صد خودتون بود و مردم نقشی نداشتند این از وضع اقتصادی این از وضع مذاکره کنندگان که دو سور به جلیلی زده اند این تیم یک واحد روابط بین الملل و اصول مذاکره را پاس مکرده اند دانشگاه خانوادگی جنای مهدوی کنی فقط مدرک داده دستشان و دانش صفر مطلق
از وقتی این هیئت ۴۰ نفره رفته برای مذاکره پراید ۳۵ میلیون گرانتر شده برگردید تا پراید به ۵۰۰ میلیون نرساندید
باید هر چه زودتر با قدرت و عزتمندی از برجام خارج بشویم و سفرای کشورهای استعماگر اروپایی را هم اخراج بکنیم. از آن پی تی هم خارج بشویم و زودتر اتمی بشویم تا دیگر کسی نتوان برایمان گردن کلفتی بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
با کدوم اقتصاد؟ بمب اتم وقتی مردمت ‍نباشن کمکت نمیکنه
نحوه ی صحبت کردن آقای باقری مانند کسی هست که به خودش اون خبر رو اطلاع رسانی کردن و خودش در بطن ماجرا نیست!
نمیدونم چرا احساس میکنم مذاکرات رو سپردن به روسیه!
بیانیه وزیر خارجه روسیه خیلی سازنده بود که اروپایی ها سازنده باشد؟
ساده ای شما !
چه توافقی مثل روز روشنه ایران دنبال توافق نیست چون می دونه قرار نیست تحریم ها به طور موثر برداشته بشه اروپا و امریکا هم از اول دنبال این نبودند که تحریم ها رو بردارند و راه رو برای پیشرفت ایران با این طرز تفکر هموار کنند بلکه امیدوار بودند با مشوق های کوچکی در برجام ، طرح برجام دو و سه که همانا تغییر رفتار منطقه ای و ایدولوژی ایران هست و به قولی استحاله تفکر نظام جمهوری اسلامی بود رو انجام بدهند که نظام جمهوری اسلامی هم از همان اول با آزمایشهای موشکی در روزهای نزدیک توافق و پس از آن و گسترش نفوذ خود در سوریه و یمن و عراق و افغانستان سعی کرد نشان دهد قصد ندارد دست از این نوع نگاه خود به جهان بردارد البته اروپا بیشتر مشتاق به روابط تجاری با ایران بود برای همین هم چند هواپیمای دست دوم ایرباس سریع به ایران داد ولی همان موقع اوباما به فرانسه گفت خیلی عجله نکند و بعد هم قرارداد توتال و بوینگ در همان برجام و قبل از خروج ترامپ معلق شد !!! چون آنها هم فهمیده بودند که ایران قصد عادی شدن ندارد ، حالا هم به ایران با تحریم های بی سابقه فشار همه جانبه آوردند تا مگر حکومت زیر فشار مردم نظرش عوض شود اما حکومت جمهوری اسلامی در عوض شروع به بازی با آنها در دوران روحانی و سپس در این چند ماه کرد نه اینکه آنها نفهمیدند یا اینها رو نمی دونستند اما خوب نمی خواستند خیلی به روی خود بیاورند چون در آنصورت باید تصمیم های سخت بگیرند با ایران دچار تنش شوند بر فرض که ایران را به زانو دربیاورند اولا هرج و مرج خاورمیانه بسیار بیشتر از وضع کنونی می شود، ثانیا دیگر اهرمی و دست آویزی برای فروش سلاح به اعراب ندارند ثالثا با حذف مانع ایران راه رو برای گسترش قدرت اسرائیل و عربستان و تغییرات ژئوپلوتیک باز می کنند که این را خیلی دوست ندارند هرچند در ظاهر نمی توانند بیان کنند رابعا با سیل پناهجویان ایرانی مواجه می شوند همین الان هم از عهده پناهجویان افغان ، سوری ، عراقی بر نمی آیند.... مردم ایران گرفتار شده اند بین دو تفکر غرب برای پیشبرد برنامه های خود در منطقه و مسئولان کشور ما برای بقا با روش موجود .... بقیه اش دیگر همه سرکار هستیم ....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
آفرین
مردم داخل ایران چند سال دیگه تحمل کنند حتماً امپریالیسم آمریکا شکست می خورد. ما اینجا تشویقتان می کنیم
بمب اتم به چه درد بشریت می خوره بجز جنایت وخوشحالی جنایتکاران برای هیچ ملتی سودی نداره ملت ایران نان می خواهد نه اسلحه اتمی
تا کمر مردم نشکند توافقی در کار نیست نهایتا جام زهری دگر باید سر کشید
مذاکرات باید‌ جدای‌ دولت‌ بی تجربه‌ فعلی‌ و با ریاست‌ دکتر ظریف و هیئتش‌ ادامه‌ پیدا میکرد‌ البته‌ مثل‌ قبل‌ سرراهش‌ سنگ اندازی‌ نمیکردند‌ .
آدمهای آقای رئیسی‌ با کمترین‌ ارا‌ ملت‌ آمده اند‌ سرکار‌ دنیا‌ اینها را جدی نمیگیره‌ افسار را داده‌اند دست‌ چین و روسیه‌ اخه‌ کدوم‌ دولتی توی دنیا ۴۰ نفر را می فرسته برای مذاکره‌ اونوقت‌ چین و روسیه‌ جنایتکار‌ را جلو میندازه‌ تا سرنوشت‌ مملکتشو‌ رقم‌ بزنه‌ ؟! نجات‌ این پوتین‌ در اینه که ایران‌ انرژی خودشو به غرب و اروپا‌ صادر نکنه‌ داره در صحنه های سیاسی هم با کارت‌ ایران‌ بازی میکنه ....
ايران فقط شعار مي دهد و مظلوم نمايي مي كند. فردا كه مردم بدبخت تر شدند مسئولين مظلومتر از امام حسين و بقيه دنيا هم يزيد ميشوند.
این هسته ای ملتو بیچاره کرد اگر به جای اون روی انزژی خورشیدی سرمایه گذاری میکردیم الان وضعمون خیلی خوب بود.
از اول هم مذاکرات بازی بود برای وقت خریدن برای رسیدن به بمب اتم جمهوری اسلامی مایل به برقراری برجام نیست از اون ور اونها هم میخوان ایران رو بزنن پس خودمون رو باید برای شرایط بدتر که سران دو طرف مهیا کردند اماده کنیم پس ملت رو بیخود بازی ندید
کمر ملت ایران تحت تحریم ها سه لا شده است شرایط اقتصاد مملکت خیلی بد است یا برجام را بکل فراموش کنید و یا از شرط گذاری دست بردارید
اگر توافقی هم حاصل شود فرقی به حال مردم نمی کند وقتیکه بودجه حوزه های علمیه قریب ۵۵۰۰میلیارد تومان تعیین می شود
چرا شیش قدرت بزرگ بمب اتم هسته ای دارن ما نباید داشته باشیم
جوری میگن سه شرط ایران برای ادامه مذاکرات که انگار اونا تحریمن و ما تحریمشون کردیم !!!
برای ویرانی ایران و ایرانی این دفتر خالی تا کی ورق ورق خواهد خورد؟
از خبر تابناک و جمع بندی نظرات کاربران محترم، به این نتیجه میرسیم که: به آخر خط رسیدیم !
ولی بنظر من، هیئت مذاکره کننده بعد از چندین دور مذاکره دیگر و در دقیقه نود، جام زهر را خواهد نوشید و به تمام درخواست های طرف غربی تن درخواهد داد ....
واضح است که باقری همان عملکرد حرافی بیهوده و وقت کشی فاجعه بار دوران 6 ساله معاونت جلیلی اش را ادامه می دهد. برادر من، مخاطب تو در وین خبرنگاران فرمایشی پاچه خار صدا و سیما نیستند. باید حرفی بزنی که نهایتا مورد قبول واقع بشه، وگرنه بساط اره و اوره و شمسی کوره 40 نفری تان را جمع کنید بیایید یرای هم سخنوری کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
البته بی سوادی ایشان بیشتر است
اینکه علی باقری چی گفته مهم نیست .
چون به درد خودش می خوره
نظر امریکا و بیانیه اروپا مهمه
حتی اگر توافق هم شود فقط ممکن است تحریم ها برداشته شود و معلوم نیست دستاورد ۱۸سال تحریم چی هست؟
به طرف های مذاکره کننده باید گفت اون مه مه را لولو برد که که 8 سال گذشته با فریب و خدعه 4 نفر توانستید راکتور اتمی را سیمان برزید و نابود کنید.این 40 نفر رویکرد برد برد دارند تا ازتون نگیرند و تحریم ها را یکجا لغو نکنید.......... هیهات من الذ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
جعفر جعفر حالت خوب نیست برو دکتر
اقای باقری به تنهایی این دستور را دادند یا از کسی کمک گرفتند؟
التماس کنید برای لغو کاغذ پاره ها !؟
اقای باقری سلام همیشه گفته اند سنگ بزرگ علامت نزدن است اصطلاح دیگر اگر توانایی جابجایی سنگی را نداری پس به او تکیه کن ولی اقای باقری ازمربیان کوه نوردی مشورت بگیر برای صعود از کوه با توجه شرایط جغرافیایی کوه مربی برنامه ایستگاه به ایستگاه در روزهای مختلف را پیشنهاد میدهد جنابعالی کاملا میدانی خواسته های شما در یک مرحله انجام پذیر نیست پس بکمک کارشناسان اقدام مرحله ای را پیشنهاد کن قطعا موفق میشوی
این مذاکرات برجام اگه برای مردم اب نداره برای تیم ۳۰۰ نفری مذاکره کننده همه چیز داره
پس خواهشا مذاکرات را حداقل تا ۴ سال کشش بدید
اینا خودشون هم میدونن که توافقی اتفاق نمیوفته و همه اینها کلا یک بازی هست. یه نگاه به مقادیر بودجه سال بعد بندازید کاملا متوجه میشید.
مشکل خیلی خیلی بزرگتر از این حرفهاست. متاسفانه ...
رفع تمام تحریمهای 43 ساله؟!!! چیز دیگه نمیخواهین؟
هرچه زودتر روی مفاد کامل برجام قبلی توافق شود به نفع همه خواهد بود ملتردیگر تاب این همه فشار گرانی ومحرومیت ومحدودیت هارا ندارد باید اف ای تی اف هم سریع توسط نظام تصویب تا رفع کانل تنگناهای مالی وارتباطات تجاری ونقل وانتقال شفاف پول صورت گیرد بدون ان کماکان مشکلات کشور پابرجا خواهد ماند .
تابناک ملت بیکار نبودن نظر بنویسن و منتشر نکنی.
هنه جا عادت کردین صدای مردم رو خفه کنین.
حالا اگه ما ميخواهيم تحريم ها لغو بشه ايا خودمان هم دليل تحريم شدندنان را اصلاح ميكنيم يا فقط درخواست يكطرفه است اگه اينطوره معلومه اخرش نتيجه اي نداره برامون مرگ فرسايشي درست نكنن ما ديگه از اين همه سال بلاتكليفي وروي موج اقتصاد ناپايدار خسته شديم
برادر امریکا از برجام خارج شده حالا میخواد برگرده به نظر شما مذاکره لازمه ،????!! وقت و پول و انرژی ملت رو الکی هدر ندین بیچاره من و مردم داریم زیر بار گرانی از بین می‌بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
کمرمون شکست به مولا
لکوموتیرش باید به حرکت در بیاد
زود تند سریع
من بودم این چه جور مذاکره ای است که این 4کشور لولو سرخرمن هستن ما مجبوریم فقط وفقط باامریکا مذاکره کنیم وبی خیال این چند کشور شویم حالا ببین من می گفتم
امریکا به ده هزار خودی زاده هم اقامت دهد برجام دوم و سوم را هم امضا خواهیم کرد
تحریمها کاملا به حق است
اگه دولت کوتاه نیاید مردم هم زیر فشار دولت دیگه جا نگه نمی داره
پس قراره یکم شلوغ شه بهرحال فرقی به حال توافق نمیکنه فوقش برجام فراگیرتر دو رو امضا میکنن
برای باقری و دارو دسته که بد نیست هر روز بیشتر ماندن یعنی حق ماموریت بیشتر
این مذاکره آقای ظریف را می خواهد و در برجام مذاکره تمام شد ترامپ کار را خراب کرد تیم کارش خوب بود و مذاکره پایان یافت ولی با این برنامه که می بینم ادامه دارد و کار به شورای امنیت و باز قطنامه ها شروع می شود و غرب هم با مذاکره ادمهای قوی حریفشان می شویم نه ادم ضعیف مانند آقای باقری و تیمش و عقل هوشی که اصلاح طلب ها دارند هیچ موقع اصول گرا ها ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
ترامپ رو فراموش کنید ببینید قبل از اینکه ترامپ برجام رو پاره کنه ، چه کسانی در داخل ترمز برجام رو کشیدند !!!
باشه اونها هم گوش کردن ، چون الان اقتصادشون داره به ویرانی میره اگر قبول نکنند .
راستی فکر میکنید چرا به ایران حمله دقیق نظامی نمی کنند؟!
چون به راحتی با این مقدس شمردن انرژی هسته ای توسط شما ، ایران و اقتصادش ویران شده و مشکلات شدید قومیتی و مذهبی و فساد افسارگسیخته در ایران رخ داده و نیازی ندارند حمله کنند ....
مدت تعیین کنید تا آخر فوریه
شد فبها
نشد غنی سازی 90. درصدی. خلاص
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
برادر ساندیسی چرا ضد فیلتر استفاده می کنی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
باشه بچه جون
با کدوم پشتوانه؟؟؟؟؟؟؟؟
روحانی قبل از رفتنش چند خیانت کرد اولی وارد مذاکره با اروپاییها شد در حالیکه امریکا خارج شده بود واروپاییها هم عرضه هیچکاری بدون اجازه امریکا را ندارند.دوم با آنها در موارد فرابرجامی توافق کرده ولو پرانتزدار وهمینها باعث شده که اگر از مذاکرات خارج شویم یا توافقات پرانتزدار امضا نشده را قبول نکنیم زبان اروپاییها برای ما دراز باشد.
حاصل این دو هفته به اصطلاح مذاکره چی بوده آیا خبر به درد بخوری به مردم رسیده ۸۰ میلیون آدم رو اینجا معطل کردن کار بلد نیستند
دراین خصوص بنده نظری ندارم
لطفا اسرار نفرمایید
حرفای علی باقری هم جالبه همه تحریم ها باید فورا و یک جا و بدون استثنا باید برداشته بشه انگار با بچه دو ساله حرف میزنه آمریکاست بابا کوتاه بیا
اقای باقری مخالف برجام بودی داری به هم میزی دیگه چرا فرافکنی میکنی نمیدانم کاسبان تحریم کجای ماجرا هستند مارا اینقدر نادان تصور نکنید
باقری کنی= جلیلی = نتیجه صفر( هیچ)= مردم بیچاره شدند= سیستم باید عوض شه
به نظر من پاشین ساکتو ببندین بیان ایران شما مذاکره کننده نیستید
هم انبوهی از تحریم ها را متحمل می‌شویم هم هسته ای نشدیم ،
تعداد پرچمها را هر چی میشمردم معادل ۵+۱ نمی شد، حالا هم که میشمارم معادل ۴+۱ نمی شود.
دو نخودی این جمع چه کشورهایی هستند؟
این مذاکره آقای ظریف را می خواهد و در برجام مذاکره تمام شد ترامپ کار را خراب کرد تیم کارش خوب بود و مذاکره پایان یافت ولی با این برنامه که می بینم ادامه دارد و کار به شورای امنیت و باز قطنامه ها شروع می شود و غرب هم با مذاکره ادمهای قوی حریفشان می شویم نه ادم ضعیف مانند آقای باقری و تیمش و عقل هوشی که اصلاح طلب ها دارند هیچ موقع اصول گرا ها ندارند
به همین دلیل هوش زیاد و فرصت طلبی تمام اختلاس گران به نوعی وابسته به اصلاح طالبان هستند، حسین فریدون، جهانگیری، خاوری،
یاد جلیلی افتادیم و سالها مذاکرات بی نتیحه!!!!
اشکارا زور میگن اسمش رو هم میذارن دیپلماسی
بمب اتم راآزمایش کنید چندهزار موشک هم به اسراییل شلیک کنید باداباد ازاین که هست بدترنمی شود ماکه چیزی برای ازدست دادن نداریم
از وقتی باقری این حرف رو زده پشت صرافی های اروپایی برای خرید ریال صف کشیدن چون یورو داره ارزشش رو برابر ریال از دست میده
مذاکره کنندگان ایرانی همان جماعتی هستند که قبلا گلویشان را پاره کردند، برجام را آتش زدند چون بد بود!!!!!. در شگفتیم که آلان التماس همان برجام بد و آتش زده را دارند.
همین روس ها هسته ای هسته ای کردن با بوشهر.بعدم زدن زیر همه چیز الان ما چه منفعتی میبریم از این هسته ای؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی