بازدید 26104
آخرین تحولات خاورمیانه

انتشار اطلاعات جدید درباره حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق/ سه دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران/ معرفی سفیر جدید آمریکا در عراق توسط بایدن/ رزمایش آمریکا با مشارکت گروه‌های کرد در شرق سوریه

انتشار اطلاعات جدید درباره حمله ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، سه دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران، معرفی سفیر جدید آمریکا در عراق توسط بایدن، رزمایش آمریکا با مشارکت گروه‌های کرد در شرق سوریه و سفر ولیعهد عربستان به قطر پس از چند سال بحران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 09 December 2021

انتشار اطلاعات جدید درباره حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق/ ۳ دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران/ معرفی سفیر جدید آمریکا در عراق توسط بایدن/ رزمایش آمریکا با مشارکت گروه‌های کرد در شرق سوریه

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: انتشار اطلاعات جدید درباره حمله ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق، سه دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران، معرفی سفیر جدید آمریکا در عراق توسط بایدن، رزمایش آمریکا با مشارکت گروه‌های کرد در شرق سوریه و سفر ولیعهد عربستان به قطر پس از چند سال بحران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

انتشار اطلاعات جدید درباره حمله ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق

ارتش آمریکا که تاکنون حاضر به پذیرفتن خسارت سنگین حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق نبود، پس از ۲۳ ماه، امروز چهارشنبه در گزارش شبکه یو اس تودی، اعلام کرد، به ۳۹ زخمی این حادثه مدال افتخار اعطا می کند.

به گزارش شبکه یو اس تودی، ارتش ایالات متحده روز چهارشنبه به ۳۹ سرباز این کشور که در حملات پایگاه عین الاسد مجروح شدند، اطلاع داد که واجد شرایط دریافت مدال افتخار و حقوق مربوطه هستند.

پیش از این، امریکا و دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق این کشور، میزان خسارات و مجروح شدن سربازان آمریکایی آسیب دیده از حملات موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را کوچک نمایی کرده و حاضر نبود تا اطلاعات دقیق در مورد شمار سربازان زخمی را ارائه دهد.

برای جلب نظر ترامپ، پنتاگون نیز در آن زمان گزارش دقیق و واقعی از خسارت وارده به پایگاه و شمار مجروحان ارایه نکرده بود.

شبکه یو اس تودی گزارشی بدست آورده که نشان می دهد، عملیات موشکی ایران و پیامدهای آن تا ماه گذشته تا حد زیادی از دید عموم مخفی نگه‌ داشته شده بود و حتی به فرماندهان اجازه داده نمی شد برای سربازان مجروح خود مدال بنفش که برای احترام به سربازان زخمی در جنگ ها اعطا می شود، درخواست کنند.

در یادداشت های سرهنگ پال فیکس از گارد ملی مینه سوتا آمده است، در عملیات انتقام جویانه ایران ۶۹ سرباز آمریکا دچار آسیب های مغزی شدند که مقامات پزشکی ۲۵ تن از آنان را از لیست کم و اعلام کردند که ۴۱ سرباز برای درمان و استراحت به یک هفته مرخصی نیاز دارند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد چهارشنبه هجدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، پایگاه عین الاسد ـ که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رفت ـ موشک‌باران کرد.

انتشار اطلاعات جدید درباره حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق/ ۳ دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران/ معرفی سفیر جدید آمریکا در عراق توسط بایدن/ رزمایش آمریکا با مشارکت گروه‌های کرد در شرق سوریه

در پی این حمله موشکی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزیی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و مقامات آمریکایی مجبور شدند، قطره‌چکانی آمار تلفات پایگاه عین‌الاسد را اعلام کنند.

پنتاگون پس از چند روز پنهان‌کاری درباره آمار تلفات حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، سرانجام اعلام کرد که ۱۱ نیروی آمریکایی بر اثر این حمله موشکی دچار ضربه مغزی خفیف شده‌اند و حتی دونالد ترامپ این آسیب‌دیدگی‌ها را تا حد سردرد تقلیل داده بود.

اما در ادامه پنتاگون نه‌ تنها طی چند مرحله آمار مجروحان حمله موشکی ایران به عین‌الاسد را تا ۱۱۰ تن افزایش داد، بلکه اذعان کرد که تعدادی از مجروحان به نوع شدیدتری از ضربه مغزی موسوم به TBI دچار شده‌اند.

سه دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران

یک مقام اماراتی روز چهارشنبه به سه دلیل برای تمایل کشورش جهت حرکت به سمت تنش‌زدایی در روابط با ایران، ترکیه و قطر اشاره کرده است.

پایگاه آکسیوس به نقل از یک منبع اماراتی که اشاره‌ای به نام او نشده، به سه دلیل اصلی برای تلاش امارات جهت تغییر در سیاست‌هایش در منطقه اشاره کرده است. طبق گفته او این دلایل عبارتند از:

ـ دخالت امارات متحده عربی در درگیری‌های یمن و لیبی باعث وارد شدن صدمه‌های مالی، دیپلماتیک و حیثیتی به این کشور شد؛

ـ اقتصاد امارات متحمل ضربه سختی از شیوع بیماری همه‌گیر جهانی کووید-۱۹ شد؛

انتشار اطلاعات جدید درباره حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق/ ۳ دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران/ معرفی سفیر جدید آمریکا در عراق توسط بایدن/ رزمایش آمریکا با مشارکت گروه‌های کرد در شرق سوریه

ـ عدم اطمینان درباره نقش آمریکا در منطقه باعث ایجاد این احساس در امارات شده که کسی به داد این کشور نخواهد رسید. این احساس، به خصوص بعد از امتناع دونالد ترامپ از پاسخ به حملات انجام‌شده به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و کشتی‌ها در نزدیکی بندرهای اماراتی تقویت شد.

منبع اماراتی گفته انتظار نمی‌رود آشتی کامل با ایران، ترکیه و قطر اتفاق بیفتد؛ اما امارات سیاست تعامل با تمامی طرف‌ها در منطقه را ادامه خواهد داد تا سیاست‌هایش حالت کارکردی‌تر و غیرتقابل‌جویانه‌تری پیدا کند.

«شیخ طحنون بن زاید»، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی، روز دوشنبه با «علی شمخانی»، مشاور امنیت ملی ایران و سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

معرفی سفیر جدید آمریکا در عراق توسط بایدن 

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد، بایدن آلینا رومانوفسکی، سفیر فعلی آمریکا در کویت را به عنوان سفیر جدید در عراق معرفی کرد.

رومانوفسکی بعد از کسب تایید مجلس سنا از سال ۲۰۱۹ تا کنون، سفیر آمریکا در کویت بوده است. وی اهل ایالت ایلینوی و پدر و مادرش هر دو به ایالات متحده مهاجرت کردند؛ پدرش از لهستان و مادرش از کانادا. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته روابط بین الملل و همچنین مدرک لیسانس خود را از دانشگاه شیکاگو دریافت کرد.

وی همچنین در دانشگاه تل آویو در اسرائیل تحصیل کرده است و به زبان های فرانسوی، عربی و عبری صحبت می کند.

انتشار اطلاعات جدید درباره حمله به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق/ ۳ دلیل مقام اماراتی برای تغییر سیاست‌ها در قبال ایران/ معرفی سفیر جدید آمریکا در عراق توسط بایدن/ رزمایش آمریکا با مشارکت گروه‌های کرد در شرق سوریه

رومانوفسکی چهار دهه را در نقش‌های خدمات عمومی ایالات متحده سپری کرد که تا حد زیادی در حوزه های خاور نزدیک و جنوب آسیا متمرکز بود. او ده سال برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به عنوان یک تحلیلگر اطلاعاتی در منطقه خاور نزدیک و جنوب آسیا کار کرده است.

همچنین براساس بیانیه کاخ سفید، "کنستانس میلشتاین" به عنوان سفیر آمریکا در مالت، مارگارت ویتمن مدیرعامل سابق شرکت فن آوری هیولت پاکارد به عنوان سفیر آمریکا در کنیا معرفی شده اند.

رزمایش آمریکا با مشارکت گروه‌های کرد در شرق سوریه

نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه با مشارکت نیروهای دو گروه تروریستی "ی پ ک" و "پ ک ک" در حومه دیرالزور شرقی رزمایش برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، منابع محلی روز چهارشنبه گفتند، ده ها سرباز آمریکایی و سه تانک و تعدادی از خودروهای زرهی روز سه شنبه در رزمایشی با استفاده از گلوله‌های واقعی برای شلیک به سمت اهدافی که از قبل مشخص شده بودند، شرکت کردند.

در این رزمایش یک روزه، ده ها نیروی تروریستی با خودروهای زرهی خود شرکت کردند.

منابع مذکور گفتند، این رزمایش در بیابان شهرک ابوخشب نزدیک گذرگاه شهرک الصالحیه تحت کنترل دولت سوریه اجرایی شد که یکی از مهمترین نقاط استقرار نیروهای متحد سوریه است.

هفته پیش، آمریکا تیپی از نیروهای ویژه‌ خود را از عراق به پایگاه نظامی خود در شهر رمیلان واقع در شمال شرقی سوریه فرستاد و به آموزش نیروهای تروریستی "ی پ ک" پرداخت.

آمریکا از سال ۲۰۱۵ به بهانه مبارزه با داعش، به آموزش و انجام رزمایش با نیروهای "ی پ ک" در پایگاه‌های نظامی خود و تعدادی از اردوگاه‌های شرق سوریه ادامه می‌دهد.

سفر ولیعهد عربستان به قطر پساز چند سال بحران 

ولیعهد عربستان روز چهارشنبه در اولین سفر از زمان بحران بین قطر و شورای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۱۷ وارد دوحه شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان وارد دوحه شد و تمیم بن حمد آل ثانی،‌ امیر قطر رسما از او استقبال کرد.

بن سلمان در سومین ایستگاه تورش به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بعد از عمان و امارات وارد قطر شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۲
همه دنیا اوضاعش خرابه به جز ایران
امارات اقتصادش خرابه!! برای همین دست به دامن ما شده !!!!
فقط ما خوبیم!!!!
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
آمدن مشاور امنیت ملی امارات، یعنی اینکه حمله نظامی به ایران نزدیکه و امارات مثل قطر وکویت که در تیررس ایران هستند، می خواهند خود را از آتش انتقام ایران دور کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
آره دیگه ، کل دنیا دارن بیچاره میشن از لحاظ وضع اقتصادی و پولشان گرانتر میشه
فقط ایرانه که داره پیشرفت میکنه و پولش ارزونتر میشه
خودتون رو گیر آوردید..
حاج قاسم شهید شد،، سی و نه تا سرباز آمریکایی خون دماغ شدند احتمالا...
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
آسیب مغزی !!! لابد ترسیده اند.
چه کلمه ای را اینطور معنی کرده اید؟
امریکا هر وقت بخواهد بلائی سر ایران بیاورد می تواند عین الاسد را بهانه کند و ان موقع هر آماری که دلش خواست اعلام کند
مثلا بگوید این 1000 ایرانی که کشتیم به تلافی 100 امریکایی بود که در عین الاسد کشته شدند.
اگر چه هیچ کس کشته نشده باشد
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
انتقام ثخط
بالاخره این ی پ ک چی هستند ؟؟؟
ما که نفهمیدیم ؟؟؟
پاسخ ها
ایرجی
| Australia |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
وای پ ک ، برای کردهای سوریه است و پ ک ک ، برای کردهای ترکیه
سه دلیل امارات بخوره توی سرش
بالاخره فقط پاسخ بده اگه میخواد تنش زدایی بکنه چرا درخواست رسیدگی به پرونده موشکی ایران را میکنه
پاسخ ها
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
علی اقا
چرا ماها فکر میکنیم که هرچی بگیم و هرکاری بکنیم درسته؟
هر کشوری و هر دولتی تمام تلاشش اینه که از موجودیت و منافع خوش حفاظت کنه.این یک اصل در روابط بین الملله.امارات هم به عنوان یک کشور از برنامه موشکی ایران دلنگرانه.دیپلماسی درست و بجا ونه احساسی و خالی از اندیشه میتونه شرایطی برای تسهیل روابط بین کشورها ایجاد کنه
خدا به امارات رحم کنه.....
احتمالا تا چند سال دیگه به تلفات عین الاسد اضافه خواهد شد....به این میگن عدم درز اطلاعات!!!!!
بابا اصلا نصف نیروهای آمریکایی رو لت و پار کردید اونام ترسیدن هی دروغ میگن ، آفرین حالا بدو برو دلار رو بیار پایین ، اقتصاد و سیاست و فساد و تورم و تولید رو درست کن ، بدو
"انتشار اطلاعات جدید درباره حمله ایران به پایگاه عین الاسد آمریکا در عراق" . واقعاً که دلتان خوش است. آمریکا مقدمات کار را فراهم می کند تا عده زیادی را به عنوان آسیب د یده از حملات ایران به پایگاه عین الاسد روانه دادگاه کند و آنها هر کدام ادعای خسارت چندصد میلیون دلاری بر علیه ایران ارائه دهند و از پولهای باقیمانده ایران در آمریکا و دیگر کشورهای دنیا از جمله کره جنوبی، ژاپن وووو خسارت دریافت کنند
یعنی فکر میکنید تمام قرار دادهاشو با صهیونیستها بهم میزنه و .... امارات دنبال منافع خودشه روزی در سعودی روزی در فلسطین اشغالی امروز هم در ایران . این عجوز عروس هزار داماد است.
مردم زیر بار تورم دارن له میشن شما دلخوش به حمله به عین الاسد
ما چکار به سوریه داریم از نرخ دلار بگو
گفته بودیم می‌زنیم . چرا زخمی شدند ؟ نباید می‌گفتیم .سردار برای ما بیشتر از این ارزش داشت
تابی جون.نیروهای ی پ گ تروریست نیستند .اینها کسانی هستند که در کوبانی و کردستان سوریه با داعش جنگیدند و هزاران شهید دادند..
خسارت وارد شده به عین السد با افزایش قیمت دلار جبران شد
اماراتی ها از جنگ قریب الوقوع بین ایران و آمریکا مطلع هستند . آمده تا تفاهم نامه ای با ایران امضاء کند و کشورشان را در مقابل حملات تلافی جویانه ایران به منافع آمریکا در امارات مصون کنند.
جنگ نزدیک است
تعریف زخمی در عرف اونها و شما فرق دارد برای آنها کسیکه دچار ثقل سامعه شده و یا از نظر روحی ضربه خورده باشد زخمی حساب میشود ولی زخمی از نظر شما یعنی کسی که دست و پایش قطع شده باشد همان موقع هم اعلام کردند عده ای به خاطر ضربات روحی بستری شده اند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان