بازدید 32738
دو هزار و هشتصد و چهل و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نماینده‌ی مجلس: کیفیت نامطلوب اینترنت، ارتباطی با طرح صیانت ندارد / انتقاد محمدرضا باهنر از رفتار انتخاباتی شورای نگهبان / حقوق‌ها باید ۴۰ درصد افزایش پیدا کند، نه ۱۰ درصد! / طلاق صوری و ازدواجِ دوباره برای دریافت وام!

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند فلاحت پیشه: برجام در آی سی یو است / دستگیری اعضای گروهک منافقین به جرم قاچاق در آلبانی / رسایی: از شکایت روحانی تبرئه شدم / درخواست عباس عبدی از تیم مذاکره کننده و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۹۱۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹ 04 December 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

انتقاد محمدرضا باهنر از رفتار انتخاباتی شورای نگهبان

باهنر: ما همواره گفته‌ایم شورای نگهبان باید طوری صلاحیت‌ها را بررسی کند که در نهایت همه بخش‌های جامعه نامزدهای خود را در انتخابات ببینند. در همین انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر، مشاهیری مانند آقای لاریجانی و آقای جهانگیری رد صلاحیت شدند. بد نیست نظرسنجی میدانی شده و مشخص شود، میانگین چه تعداد به دلیل رد صلاحیت آقای لاریجانی یا آقای جهانگیری دیگر تمایلی به شرکت در انتخابات نداشتند؟آرا در جمهوری اسلامی همواره استثنایی بوده است؛ از رفراندوم فروردین سال ۵٧ که بیش از ٩٨ درصد مردم رأی مثبت دادند تا عموم انتخابات‌ ریاست‌جمهوری که میزان آرا زیر ۶٠ درصد نبوده است. در همه سال‌های بعد از انقلاب، میزان مشارکت در انتخابات به میزان مشروعیت نظام گره زده شد که کار درستی هم بود./شرق

انتقاد تند نماینده مجلس از حامیان افزایش ١٠ درصدی حقوق کارکنان دولت

نظری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس: کسانی که بحث افزایش ۱۰درصدی حقوق را پیش کشیده اند و از آن دفاع می کنند، یا حقوقشان بالاست یا از کف جامعه خبر ندارند و یا نمی دانند در بازار چه خبر است. الان تورم در کشور به ۴۰ درصد رسیده است و طبق قانون برنامه ششم، حقوق‌ها باید همان ۴٠ درصد افزایش پیدا کند. با ١٠ درصد افزایش حقوق، یعنی، ۳۰درصد مخارج و هزینه های زندگی کارمند در هواست. این فرد اگر دهک شش است، به دهک چهار سقوط و ضریب جینی افزایش پیدا می کند و فاصله طبقاتی بیشتر می شود.حقوق ها باید متناسب با تورم و شرایط فعلی افزایش داشته باشد./عصرایران

مطهری: فعالان سیاسی سکوت کرده اند چون امید بازگشت به قدرت ندارند

علی مطهری نماینده مجلس دهم:شرایط به شکلی شده که فقط افراد مشخص می‌توانند وارد مجلس، دولت و نهادهای دیگر ‌شوند، افرادی که نظرات رسمی نظام را تکرار ‌کنند و از خودشان نظری نداشته باشند.دولت روحانی، حدود ۶٠ درصد قدرت قانونی خود را در اختیار داشت و بقیه قدرت، بیشتر در دست نهادهای دیگر بود. اگر قدرت کاملا در دست دولت گذشته و دست دولت در تصمیم‌گیری باز بود، برجام به این سرنوشت دچار نمی‌شد.اگر گروهی سکوت کرده‌اند شاید به این علت باشد که دیگر امیدی به بازگشت به قدرت سیاسی ندارند و تصور می‌کنند راهی برای ورود آنها به حاکمیت نیست و دیگر نمی‌توانند مؤثر باشند.

طلاق صوری و ازدواجِ دوباره برای دریافت وام!

زوج‌ها طلاق صوری می‌گیرند و بعد از ثبت طلاق، دوباره محضرخانه عقد رسمی را برای آن‌ها می‌خواند.تاریخ عقد جدید به بانک اعلام می‌شود و متقاضی می‌تواند وام خود را از بانک دریافت کند.یکی از این محضرخانه‌ها گفت: «ما فقط طلاق صوری و عقد رسمی را انجام می‌دیم. بعد از آن ثبت‌نام وام ازدواج و انتخاب شعبه بانک برای دریافت وام بر عهده مشتری است. البته تو بانک آشنا داریم و اگه می‌خوایهد زودتر وام خودتون رو بگیرید و ثبت‌نام رو هم ما انجام میدیم و برای هر نفر ۵ میلیون تومان به جز ۲۰ میلیون طلاق و عقد دریافت می‌کنیم.» هزینه محضرخانه‌ها برای انجام طلاق و عقد حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است اما برای آنکه وام ازدواج گرفته شود تا ۲۰ میلیون تومان هم از افراد پول می‌گیرند.با احتساب هزینه طلاق و عقد دوباره برای هر زوج و ثبت‌نام وام ازدواج توسط محضرخانه، هر زوج باید ۳۰ میلیون تومان بپردازند.مبلغ وام ازدواج اکنون برای هر زوج ۷۰ میلیون تومان است که برای متقاضیان زیر ۲۴ سال تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد./ تجارت‌نیوز

انتقاد توانگر، نماینده تهران از سخنان بیژن نوباوه درباره ضرورت توقیف ٣٠ فیلم

مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنس به سخنان اخیر بیژن نوباوه در رابطه با مجوز ۳۰فیلم و مساله دار خواندن آن‌ها، نوشت: «نماینده خود قانون‌گذار است و باید بیشترین احترام را به قانون بگذارد. سخنان تند و نسنجیده یکی از نمایندگان در مورد توقیف ۳۰فیلم، قاعدتا نظر همه مجلس نیست، طبق قانون، مسئولیت پروانه نمایش با وزارت‌ارشاد است، مجلس نیست و این‌گونه اظهارات غیرکارشناسی فقط کار را برای آن وزارتخانه سخت می‌کند.» پیش از این بیژن نوباوه نماینده دیگر تهران بیان کرده بود که «بیش از ۳۰ فیلم مسأله‌دار از کمیته شورای نمایش مجوز نمایش گرفته‌اند که در این فیلم‌ها ارزش‌های اخلاقی، انقلابی و ملی زیر سؤال رفته است. با وجود مخالفت‌هایی صورت گرفته،، این فیلم‌ها در کمیته شورای نمایش مجوز گرفته‌اند اما اگر این فیلم‌ها اکران شوند ما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس فرا خواهیم خواند.»

نماینده‌ی مجلس: کیفیت نامطلوب اینترنت، ارتباطی با طرح صیانت ندارد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «حسین جلالی» پیرامون انتظارات از وزیر ارتباطات برای بهبود سرعت و کیفیت اینترنت ثابت و همراه، گفت: در مورد اینترنت بحث مراکز، شهرهای بزرگ، شهرهای کوچک و روستاها مطرح است و نکته آنکه وضعیت اینترنت ثابت و همراه در روستاها فاجعه است. نماینده رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پاسخ مجموعه‌ی ارائه دهندگان خدمات اینترنت در خصوص سرعت و کیفیت نامطلوب اینترنت ثابت و همراه، این است که مقصر خود مشتری است و از هر کدام از سرویس دهندگان که اینترنت داشته باشید و از سرعت و کیفیت ناراضی باشید، پیشنهاد می‌شود که سرویس‌دهنده‌ی دیگری را انتخاب کنید. دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه مجموعه‌ی مخابرات کشور بعد از خصوصی سازی، تکه تکه شده و همین موضوع باعث عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه شده است. زمانی که مخابرات دولتی بود، تمامی درآمد کسب شده صرف توسعه‌ی امور می‌شد، اما در حال حاضر بخش خصوصی درآمد خود را به‌جای توسعه، در جیب می‌گذارد.

معاون رئیس جمهور: اگر در مذاکرات توافق نشد، به سمت شرق می‌رویم؛ مثلا با نفت تهاتر می کنیم

سید محمد حسینی روز شنبه در همایش دانشجویان نخبه کرمان به مناسبت ۱۶ آذر روز دانشجو با بیان اینکه ایران در مذاکرات هسته ای طرح، ایده و برنامه دارد و برنامه ها نیز تا این لحظه نتیجه ‌داشته‌اند تصریح کرد: تیم های طرف دیگر مذاکره اختیارات لازم را ندارند اما تیم ایران مجهز و با اختیارات کامل پای میز مذاکره رفته و از موضع قدرت از منافع خودمان حمایت می کنیم. وی ادامه داد: کشور با قدرت در این زمینه کار می کند، ۴۰ نفر عضو تیم از ایران از تخصص ها و نهادهای مختلف سیاسی و اقتصادی حضور دارند و برای انجام مذاکرات به وین رفته اند که افرادی متخصص هستند؛ در این زمینه هزینه می کنیم اما نتیجه لازم را نیز می گیریم. حسینی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب درباره نگاه به شرق فرمودند، قدرت اقتصادی اکنون به سمت چین و هند حرکت می کند که اگر توافق نشد هم می توانیم از این بخش منافع خودمان را به دست بیاوریم. وی تاکید کرد: می توانیم در توسعه مسائل اقتصادی با شرق تفاهم کنیم، منافع خودمان را نیز به دست آوریم، به طور مثال با نفت تهاتر می کنیم و در حوزه های مختلف پایبندی آنها به تعهداتشان بیشتر است.

پلیس فتا: هیچ سایت همسریابی در کشور مجوز فعالیت ندارد

سرهنگ رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا: هیچ سایت همسریابی در کشور مجوز فعالیت ندارد. فقط سایت و مجموعه همدم که آن هم یک سایت همسریابی نیست و یک سایت همسان گزینی است، مجاز به فعالیت در این زمینه است. او افزود: پلیس فتا در حوزه فعالیت همسریابی به هیچ فرد یا گروهی مجوز نمی‌دهد، چون متولی و مسئولیت این کار بر عهده وزارت ورزش و جوانان است.

درخواست عباس عبدی از تیم مذاکره کننده

عباس عبدی در یادداشتی در اعتماد درباره مذاکرات وین نوشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که به عنوان موضوع جدید مطرح می‌شود، گرفتن ضمانت اجرایی کافی برای جلوگیری از نقض توافق از سوی طرف مقابل، به‌طور مشخص امریکاست. در این باره بهتر است وقت را تلف نکرد. نه اینکه آنان نمی‌توانند چنین ضمانتی را بدهند، به نظرم می‌توانند. شاید نیاز چندانی به تصویب کنگره هم ندارد. نمونه‌اش توافق الجزایر است. حتی اگر کنگره هم امضا کند هرگاه لازم دانستند از آن خارج می‌شوند. از کنوانسیون‌های بین‌المللی هم به راحتی خارج می‌شوند چه رسد به این مورد. عبدی در ادامه نوشت: از اتخاذ تصمیم نباید ترسید. نیازمند یک رویکرد تعدیل شده نسبت به روابط خارجی و نگاه به جهان هستیم. این رویکرد نه ناقض استقلال ماست و نه نافی ارزش‌های رسمی، بلکه مقوم آنها نیز هست. حتی برخی از آقایان مراجع هم بر این تغییر تاکید نموده‌اند، پس بیش از این تامل جایز نیست. اگر این رویکرد تعدیل شود، بخش مهمی از هزینه‌های یک توافق خوب از میان خواهد رفت. اگر به توافق نرسید خیلی روشن و شفاف توضیح دهید که از شما چه خواستند که ندادید و چه می‌دادند که نگرفتید. همین.

رسایی: از شکایت روحانی تبرئه شدم

حمید رسایی با انتشار توئیتی از رأی قطعی ‎دادگاه ویژه روحانیت در خصوص شکایت حسن روحانی از وی خبر داد و در توئیتی نوشت: «‏رأی قطعی ‎دادگاه ویژه روحانیت در خصوص شکایت حسن روحانی درباره توییت بالا که با هشتک ‎انتخابات تشریفاتی و در پاسخ به اتهام‌زنی روحانی منتشر کرده بودم، ابلاغ و از اتهامات وارده ‎تبرئه شدم.»رسایی در این توییت، ضمنی و غیرمستقیم روحانی را به قتل پسرش متهم کرده بود. در دهه ۷۰ اعلام شد که پسر روحانی با شلیک گلوله اسلحه خودکشی کرده است.

دستگیری اعضای گروهک منافقین به جرم قاچاق در آلبانی

یک روزنامه آلبانیایی از بازداشت تعدادی از اعضای گروهک منافقین به جرم قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی خبر داده است. روزنامه «اگزیت» آلبانی گزارش داد، اعضای گروهک تروریستی منافقین که از سال ۲۰۱۳ میلادی به آلبانی پناهنده شده‌اند، بر اساس یک سند رسمی که توسط این رزنامه مشاهده شده است، به دلیل قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و پولشویی دستگیر شده‌اند. این گزارش افزود: این سند خطاب به یک گیرنده دیپلماتیک خارجی که دارای امضا و مهر مدیر اداره پلیس جنایی در پلیس ایالتی است، جزئیات یک برگه محرمانه از جرایم را ارائه می‌دهد که بنا بر گزارش‌ها شامل اعضای این گروهک می‌شود. در این بیانیه آمده است که دو عضو منافقین به همراه همدستان آلبانیایی و یونانی به دلیل مشارکت مستقیم در قاچاق انسان دستگیر شدند. در ۱۱ جولای ۲۰۲۱ میلادی، پلیس یک خودرو حامل شهروندان سوری، عراقی و کرد را متوقف کرد. تحقیقات بیشتر منجر به دستگیری اعضای اصلی باند شد. بر اساس این سند، مشخص شد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ میلادی، همین باند قاچاق تلاش کرده است حدود ۴۰۰ عضو گروهک منافقین را از آلبانی به فرانسه منتقل کند.

حسن کامران: نمایندگان انقلابی مجلس ۳۷۰ خودروی دنا گرفته اند

نماینده اصول‌گرای سابق اصفهان در مجلس، به‌ مناسبت روز مجلس، فاش می‌کند که مجلس با ۲۷۰نماینده، ۳۷۰ خودروی دنا پلاس گرفته و ۱۰۰خودرو اضافه در پارکینگ مجلس پارک شده‌اند.

فلاحت پیشه: برجام در آی سی یو است

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان این که در عمل برجام در آی سی یو است و در اضطرار به سر می‌برد، گفت: این که شرایطی ایجاد شود که تنفس اولیه شکل بگیرد این وظیفه دیپلمات‌های هر دو طرف است که تنفس مصنوعی به برجام را شکل دهند. وی افزود: این زمانی محقق می‌شود که ایران بپذیرد توافقی را با آژانس داشته باشد که در عمل آنچه تحت عنوان دغدغه‌های ایران – چه ادعایی و چه واقعی- است برطرف شود. فلاحت پیشه درباره چهارچوب این توافق گفت: در این قالب، آژانس بازرسی هایش را صورت دهد و ایران هم تولید سوخت خود و نصب دستگاه‌های جدید را متوقف کند و در طرف مقابل هم آمریکایی‌ها بخش موثری از اموال مسدود شده ایران را آزاد کنند و برخی از موانع تحریمی را بردارند. وی خاطرنشان کرد: این توافق دو طرفه که با نام «آتش بس دیپلماسی» از آن یاد می‌کنم می‌تواند موضع دیپلماسی را در روابط فعلی تقویت کند. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر این که «دیپلماسی در قبال برجام به شدت مظلوم واقع شده است»، گفت: چنین توافق موقتی می‌تواند موضع دیپلمات‌ها و دیپلماسی را تقویت و از تصاعد بحران جلوگیری کند و بعد از آن طرفین می‌توانند با زمان بیشتر بر سر اصل برجام توافق کنند.

رایزنی ماکرون و بن سلمان حول محور مذاکرات وین

رسانه‌ها از سفر رئیس جمهور فرانسه به عربستان و رایزنی با مقام‌های این کشور در مورد تحولات منطقه از جمله آخرین وضعیت موضوع هسته‌ای ایران و بحران در لبنان خبر دادند.به نوشته روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز شنبه با «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد عربستان سعودی در آخرین مرحله از سفر دو روزه خود به خلیج فارس دیدار کرد. رایزنی در مورد برنامه هسته‌ای ایران، بحران‌های متعدد در لبنان و جنگ جاری در یمن از جمله محورهای مورد مذاکره طرفین اعلام شده است.پیش از این، ماکرون در قطر بود و به خبرنگاران گفت که فرانسه و برخی کشورهای اروپایی در حال بررسی افتتاح یک نمایندگی مشترک دیپلماتیک در افغانستان هستند؛ اما تاکید کرد، این به معنای به رسمیت شناختن حاکمان طالبان این کشور نیست. رئیس جمهور فرانسه همچنین گفت که موضوع لبنان را با ولی‌عهد سعودی مطرح خواهد کرد.در طول دیدارهای اخیر ماکرون از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، مذاکرات رفع تحریم‌های ایران با قدرت‌های جهانی که فرانسه یکی از طرف‌های آن است، از جمله محورهای مهم رایزنی با مقام‌های منطقه بوده است. فرانسه، آلمان و انگلیس اعلام کرده اند که توافق هسته ای 2015 با تغییرات جزئی راه رو به جلو در مذاکره با ایران است.این در حالی است که برخی منابع دیپلماتیک عر از سفر ولی‌عهد عربستان سعودی به چند کشور حاشیه خلیج فارس با محوریت ایران و تقویت همکاری با کشورهای عربی خبر دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۰
وقتی نماینده های مجلس خودروی زاپاس دارن انتظار دارید درد معیشت مردم رو بفهمن؟
الان کار نماینده های مجلس فقط این شده که با قوانینی مثل صیانت از فضای مجازی و صحبت کردن درباره اینکه بچه 13 ساله کودک همسر نیس نمک روی زخم مردم بپاشن.
خداوکیلی کاش علاوه بر اونهمه سوال عقیدتی که موقع تایید صلاحیت این نمایندگان میشه یک تست آی کیو هم گرفته میشد
پاسخ ها
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
تا اطلاع ثانویه همه بازداشت هستن ازجمله خودم
فساد اقتصادی موج می زند
به این اقتصاد امیدی نیست
پس کیفیت بد اینترنت به چی ربط داره؟ شماها کی راست گفتین که این دومیش باشه؟
لابد شما با تیتر کردن تعداد خودروهای نمایندگان می خواهید بگید که این نمایندگان از خانمهایی که در یک عروسی چند تا لباس وزیور آلات عوض می کنند کمتراند ! حتما " انتظار دارید که نماینده منتخب حداکثری بایه ماشین هم به مجلس بیاد هم در حوزه انتخابیه اش این ور وآنور برود . عجب انتظاراتی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
چند بار لباس عوض کردن در عروسی یک کار لوس و بی نمک از یه مشت تازه به دوران رسیده بود که در نیمه دوم دهه 70 مد شده بود و منسوخ شده
چرا رفتارهای جلف و سبک و نامناسب را به خانم ها نسبت می دهید ؟
این نمایندگان خودشان صاحب سبک هستند و نیاز به تقلید ندارند
با شرق نهاتر کنید! نفت را نصف قیمت بدهید بنجل تحویل بگیرید.
لعنت بر چین و روس و نوکرانش
نظریه پردازان افزایش حقوق 10 درصدی (بالاخص آقای میرکاضمی اقتصاددان!!!) با این تورم وحشتناک ، آنچنان بلایی به سر کارکنان دولت می آورند که روی روحانی سفید شود .
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
کارکنان دولت ؟؟؟؟؟
همین روزهاست که علی مطهری به جرم تشویش اذهان عمومی بازداشت شود
اینترنتی که الان مشترکان استفاده می کنند کم از طرح صیانت ندارد. وای به روزی که طرح صیانت به آن اضافه شود!
الان اینترنت دائماً در حال قطع و وصل شدن است که در اثر اعمال نرم افزارهای امنیتی است! و از گذشته هم حجم و سرعت دزدی که باب بوده و اکنون نیز ادامه دارد! مشترکان فقط پول اینترنت را میدهند ولی همان اینترنت خریداری شده را دریافت نمی کنند!
افزایش حقوق یا کاهش قیمت ها
صیانت از این صیانت از اون. تو چرا سگ و گربه داری اون یکی چرا بچه دار نمیشه چرا ازدواج نمی کنی چرا اینستاگرام می بینی چرا موهات بیرونه چرا دختر ها با پسر ها حرف می زنن . بسه بابا
آقای نوباوه با هر چیزی که مردم اندکی تمایل داشته باشند مخالفند از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گرفته تا کتاب و فیلم و،.....‌‌‌و خیال کرده نظر شخصی خودش نظر کل نظامه یه ذره فکر نمی کنه که ۳۰تا فیلم هزینه میلیاردی برای ساختشون صرف شده و ضرر آنها رو در نظر نمی گیره چون خودش میلیاردره.
مملکت گل و بلبل
افزایش درصدی یعنی فاصله حقوقهای نجومی و کارگران وکارمندان معمولی باز هم بیشتر میشود. فاصله رو کم نمی کنید زیاد هم نکنید
85میلیون ملت را گروگان گرفتید بابت چی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
بابت رضایت روس و چین
آقای رییسی بودجه جاری کشور امسال در کل دو برابر شده ولی تناقضات بودجه باعث این آشفتگی شده
بودجه بعضی ها تا ۳برابر رشدکرده
بودجه آموزش عالی دو نیم برابر شده
بودجه آموزش پرورش نسبت به کل بودجه نسبت به سال قبل ۶ درصد کاهش یافته ،؟؟
تورم و کسری بودجه رو نااگاهی یه عده ایجاد می‌کنند که برای یه عده بخور بخور درست می‌کنند و برای یه عده جیره بندی ،؟؟
چطور خجالت نمی کشید و اسم این شبکه من در آوردی را اینــــــترنت جهــــــــانی می گذارید؟؟؟

حتی صفحه های مفید و صرفا علمی فیلتره!!!

سرعت هم که لاکپشت ازش جلو میزنه!!

متاسفم برای این نوع مدیریت ب...!
درود‌ بر علی اقای مطهری‌ حقا که فرزند‌ علامه‌ مطهری‌ هستی‌ !
واقعا‌ مسائل‌ مملکتو‌ خیلی‌ خوب‌ تحلیل میکنی‌ .
جناب رییس‌جمهور، ما هم آمریکاییا رو دیدیم، هم اروپاییا رو، هم چینیان رو، هم روسا رو.
اینو بگید که هایک‌ویژن، شرکت دولتی چینی، ایرانو تحریم کرده. بگید که هواوی به ایران می‌فروشه چون تحریم شده، نمی‌تونه به غربیا بفروشه. اینو بگید که چقدر از اقتصاد روسیه دست مافیاست و چقدر همون روس‌ها سر ایران و ایرانیا رو کلاه گذاشتن.
شرق از غرب بدعهدتر نباشه، بهترم نیست. شاید خودتونو بتونین گول بزنین؛ ما رو نمی‌تونین.
آقای رسایی فعلا دور، دور شماست!!
جناب سید محمد حسینی : اگه فکر میکنید که بدون حصول توافق برجام در وین ، هر جور خواستید میتونید رفتار کنید و با چرخش به سمت شرق و نادیده گرفتن غرب و غنی سازی بالا ؛ کاری به کار شما نخواهند داشت سخت در اشتباهید! لطفا و تا دیر نشده از توهم بیرون بیایید و کمی هم به فکر منافع مردم باشید .زمان نشون داده که اونها صبرشون بیشتر از ماست و اگه تا الآن کاری نکردند میخوان ایران رو مقصر جلوه بدن
این دولت سیزدهم هم داره با مشاوره افرادی چون قالیباف ونیکزاد دست توجیب مردم می

کنه البته این بار اختصاصا کارمندان بیچاره که دیگه نفسشون بالا نیاد .زنده باد جهادگران انقلابی زود،تند،سریع نفس ماروببرید !!!!!!!!
توافق کنید دشمن قوی تر سراغ برجام 2 و3 و4 می رود.توافق نکنید قحطی و ریشه درخت خوردن حتمی است.
عکس این دندونای تبلیغاتی حال آدم رو به هم می زنه اونی که نوشته زردی دندونات را با این روش گیاهی تضمینی از بین ببر واقعا چندش آوره
مهدی احمدی، داماد رضایی به عنوان مدیرعامل بانک شهر منصوب شد.
آقای نظری، عضو محترم کمیسیون اقتصادی مجلس اتفاقا محکی است برای شورای تا ببینیم طرف کارمندان و بازنشستگان را میگیرد یا تحت تاثیر مصلی ها 10 در صد را تائید میکنند
این کشورهای اروپایی کاره ای نیستن ؛ بهتره مستقیم با کدخداشون به یک نتیجه بدردبخور برسیم.
افزایش حقوق و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان بازنشستگان تامین اجتماعی ، هیچ ارتباطی با بودجه دولتی نداشته و ندارد

چون سرمایه اندوخته در صندوقهای بازنشستگی متعلق به کارگران و بیمه گزاران و بازنشستگان است

و حقوق انها از سرمایه عطیم در شرکتهای تحت مالکیت پس انداز شده انها پرداخت می گردد

تنها دولت باید هر چه زودتر بدهی ۳۶۰هزار میلیارد تومان خود به صندوق تامین اجتماعی را تسویه کند

تا افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران با توجه به میزان کف خط فقر ۱۲ میلیون تومان حداقل پرداخت گردد .

در عیر اینصورت قطعا بازنشستگان حداقلی بگیر که تنها ۴ میلیون تومان دریافت دارند

اجبارا برای نجات خود از این طلم و نابرابری و احقاق حقوق حقه خود، به خیابان خواهند امد
و طبق اصل ۲۷ قانون اساسی اعتراصات قانونی گسترده را رقم خواهند زد
عجب نمایندکان دوراندیشی داریم چون تورم ۴۰ درصداست حقوقهاهم باید۴۰ درصدترقی کند که دوماه بعدتورم شود۱۰۰ در
۱۰۰ وحقوقها همان چهل درصدترقی راحفظ کند آنوقت است که جامعه اینهمه بهم ریخته که سن سرقت وزورگیری پائین امده وتوصیه میشودهرکه یقه شماراچسبید وچیزی خواست بدهید بدون مقاومت آقای نماینده محترم طرحی بدهید که اینهمه تورم وحشتناک نباشد طرحی بدهید که کشورثروتمندی چون کشورما اینهمه فقیر وگرسنه نداشته باشد که کودکانی ازفرط گرسنگی یازباله گردشوندویا جیب بر بابالا بردن حقوق کارمندان آیا فقرریشه کن میشود ماکشوربسیارثروتمندی داریم ولی مدیران اقتصادی ناوارد البته بجای عمل گرا لطفاً طرحی دهید که دمارازروزگار اختلاسگران ورانت خوران ومفسدین رادرکشور
اسلامی ماریشه کن کندونه اینکه حقوق عده خاصی رابیشتر وفقرجامعه راشدیدترکند ودرخاتمه طرحی دهید که بندرت کارمندی خدای نخواسته پول نابجا گیررانقره داغ کنند موقع انتخابات گذشت که ازاین طرح های جنجالی میفرمودید
جناب حسینی ، ، تجارت به سبک ۳ هزار سال قبل که هنوز پول اختراع نشده بود

و تبادل کالا با کالا صورت می گرفت و لطفا بفرمایید چه

دلیلی وجود دارد که ما مجبور هستیم تا نیازهای کشورمان

را فقط از هند و چین انهم با دادن نفت و گاز خیلی ارزان

و تحویل و تبادل کالا از انها اقدام کنیم ،؟

این لجبازی و اصرار و پافشاری بر اشتباهات پر هزینه ، تا کی

میتواند به کشور و مردم تحمیل گردد ؟

این مردم اکثرا دیگر توان این مدل اداره کشور توسط شما

و امثال شما را ندارند دیگر بس کنید
اینکه حقوق کارکنان وکارگران وبازنشستگان زیر خط فقر قرارگرفته مهم نیست عوضش ژنهای خوب حقوق ومزایای چندصدمیلیون تومانی میگیرند
اگر 40 درصد حقوق بالا برود کالا ها 400 در صد افزایش پیدا می کند
عزیزم اگر حقوق ها ۴۰ درصد اضافه شود قیمت ها ۱۰۰ درصد اضافه میشود و میرسیم به همین جا که ارزش ۱۰۰۰ تومانی از ارزش تولید ان کمتر است بفهم
خدایی بعضیا چه فکر می کنند مثلاً حقوق ده بیست درصد اضافه شود چی میشود برای کسانی حقوق نجومی می گیرند این ده بیست درصد پول زیادی میشود ولی برای ما و اکثر مردم ایران این ده بیست درصد هیچ چیز هم نمیشود تازه این مبلغی که زیاد کردید توی تورم گم می شود و هیچ چیز نمی شود و از آن طرف مجوز افزایش چند برابری تورم را می دهد آخر حقوقا زیاد شده یا فکر نکنید اگر فکر می کنید فکر درست و حسابی بکنید خدا به داد مردم ایران برسد
واقعا مجلس انقلابیست .
هر روز یک خبر عجیب جدید میشنویم از این مجلیس
هر نمایند دواتومبیلدنا بگیرد چون خیلی زحمت می کشند برای انتقام از دولت قبل
سایت و مجموعه همدم که آن هم یک سایت همسریابی نیست و یک سایت همسان گزینی است...... !!! یعنی چی؟... فرقش چیه؟....
طرف ایرانی میگوید، اول تحریم را بردارید، راستی آزمایی کنیم اگه تحریمها رفع شده بود، بعداً توقف غنی سازی میکنیم...طرف غربی میگوید اول غنی سازی را متوقف کنیدبعد..... خب! اینکه کاری نداره، همزمان این کار رو کنید مگه سخته!!
معاون رئیس جمهور: اگر در مذاکرات توافق نشد، به سمت شرق می‌رویم؛ مثلا با نفت تهاتر می کنیم!!!!!!!!!!
یعنی این آقای معاون مرزهای نخبه گی و ای کیو رو فرسنگ ها جابجا کرد
یعنی چی که اگه مذاکرات موفق نبود میریم سمت شرق؟؟؟؟؟
فکر میکنی شرق نفتت رو به قیمت واقعی میخره؟؟؟ تازه نفت که هیچ همه چیزتو باید با شرق تهاتر کنی
وقتی تنها گزینه تو شرق باشه اونوقت شرق جونت هر سازی رو که بزنه باید برقصی و آخر کار میبینی همه چیزتو ازت گرفته
آقای باهنر آرای پایین بخاطر عملکرد ضعیف شما و هم قطاران شما بوده نه از اینکه از طیف شما رد صلاحیت شدن چقدر اعتماد به نفس دارین؟!!!
پینگ تایم اینترنت داخل شهر تهران شش ماه قبل زیر 10 میلی ثانیه بود الان شده 55 میلی ثانیه.چرا؟
طلاق صوری و ازدواجِ دوباره برای دریافت وام!ببینید با مردم چیکار کردید اونوقت انتظار چند فرزندی دارید
جناب اقای حسینی 40ساله به سمت شرقیم و عاقبتش این شده حالا یه کم تغییر جهت بدید جای دوری نمیره
این طرح تهاتر هم خیلی خوبه اگر به اقتصاد خانواده هم تسری داده شود مثلاً یک نفر برود گوشت بخرد و بجای پول مغازه قصابی را تمییز کند.
تورم در کشور به ۴۰ درصد رسیده است و طبق قانون برنامه ششم، حقوق‌ها باید همان ۴٠ درصد افزایش پیدا کند. با ١٠ درصد افزایش حقوق، یعنی، ۳۰درصد مخارج و هزینه های زندگی کارمند در هواست. ا
ما کارگرها وکارمندها فقط طی این چهل سال بهمان یاد دادن که صرفه جویی کنیم ؟اقتصاد مقاومتی ؟کم بخوریم گرد بخوابیم؟حوقوق همینه باید بسازیم ؟افزایش حقوق قطره چکانی وافزایش قیمتها وکالاها بصورت لولهای 20اینچی ؟خلاصه ملت باید تحمل کنند ومسئولین وپولدارها راحت زندگی کنند و...و...و..؟
خلاصه باید سوخت وساخت برای مسئولین وپولدارها؟..
باهنر زمانیکه با حداد عادل در مجالس ۷ و ۸ بشدت از احمدی نژاد و شورای نگهبان حمایت بی چون و چرا می کردند

باید بصیرت داشتند ، که نداشتند و در این اوضاع بشدت اسفبار و فلاکت بارتر کشور و مردم سهیم هستند
جناب آقای نظر ممنون تا حدودی وضعیت جامعه را میدانید و صد البته اگر بررسی شود اکثر کارمندان در زندگی گیر افتاده اند و در حال حاضر قادر به زندگی کردن و در برخی موارد حتی زنده ماندن نیستند و افزایش ده درصد حقوق با تورم شصت هفتاد درصد ظلم بسی عظمی است در این قشر زحمت کشی که چشمشان به دست دولت و مجلس است ودولت جدید با آنان نامهربان شروع کرد
افزایش حقوق و طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی باید سریعا انجام گیرد

اکثریت بازنشستگان تامین اجتماعی علیرغم داشتن طلب ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از دولت

در سخت ترین شرایط درد آور سر میکنند و حقوق حداقلی بگیران ۴ تومانی حتی کفاف ده روزه را هم نمی دهد
جناب آقای حسین جلالی, بله درست می فرمایید؛ طرح صیانت با اینترنت ارتباط دارد نه این که سرعت اینترنت با طرح صیانت رابطه ای داشته باشد.
آقای نظری
جناب سعدی افصح المتکلمین می فرمایند:
سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی
به عمل کار برآید به سخندانی نیست

تا به خرمن برسد کشت امیدی که تراست
چارهٔ کار به جز دیدهٔ بارانی نیست
آقای بیژن نوباوه چطوری برادر ، راستی یادش بخیر هنگامی که شما خبرنگار بودید و در آمریکا زندگی می کردید ، از آمریکا چه خبر ، ....؟
به آن شحص ناپخته ای که دم از تهاتر نفت با شرق در صورت عدم توافق می زند بگویید که اگر تهاتر کردید اولا مستعمره آنها خواهید بود زیرا مثل این چند سال اخیر هر چه که آنها بخواهند به شما می دهند نه هر چه که نیاز دارید. ثانیا اگر چیزی را لازم داشتید که فقط در غرب بود با کدام پول و با کدام مجوز می خرید وقتی تحریم هستید؟
امثال این فرد از روی شکم سیری صحبت می کنند.
افزایش درصدی یعنی افزایش بیشتر حداقل حقوقها با نجومی ها!!!!با فرض 20 درصد، حقوق پنجاه میلونی ، 10میلیون وحقوق پنج میلیونی یک میلیون افزایش دارند. 9 میلیون افزایش فاصله بین غنی وفقیر. حتی اگر پلکانی هم باشد فاصله ها زیاد می شوند.چند سال یک مبلغ ثابت به همه اضافه کنید که فاصله ها بیشتر از این نشوند مثلا 4 میلیون به همه.
اقای معاون مگر تا حالا سمت شرق نبوده اید . مگر امکان تهاتر از شما گرفته شده بود؟! اخه اینم شد راه حل برای ترساندن طرف مقابل؟! شما مشاورید خیر سرتون.
حسن کامران: نمایندگان انقلابی مجلس ۳۷۰ خودروی دنا گرفته اند

نماینده اصول‌گرای سابق اصفهان در مجلس، به‌ مناسبت روز مجلس، فاش می‌کند که مجلس با ۲۷۰نماینده، ۳۷۰ خودروی دنا پلاس گرفته و ۱۰۰خودرو اضافه در پارکینگ مجلس پارک شده‌اند.

اگه غیر از این باشه باید شک کردش دین ناب محمدی یعنی همین
پاسخ ها
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
درست میگه اینهاهمه بایدمشخص بشه وطرح شفاف سازی اموال حتمابایدتصویب گرددماملت بایدازنماینده ها مطالبه کنیم
ولی اقای کامران جنابعالی بایدزودتر میگفتی حالاکه توی مجلس نیستی افشامیکنی
این میزان افزایش و معافیت مالیاتی هیچ دردی دوا نمی کند!
معافیت مالیاتی بدرد نمی خرد زیرا از پول مالیات داده فرد در هنگام خرید مالیات ارزش افزوده کسر می گردد که نه تنها معافیت مالیاتی را کم می کند بلکه فرد مالیات بیشتری را هم میدهد!
باسلام،دونکته ازمطالب این صفحه برای من مهم بودو جای بحث وحرف داره:
1- درموردافزایش 10درصدی حقوق کارکنان دولت،باتوجه به روندی که دربیست تاسی سال اخیریابیشتردرافزایش درصدی حقوق انجام شد،بنظر می رسداین شیوه افزایش کاملا اشتباه هست وبایدهرچه سریعتراصلاح شود،اولا:درکثرموارد دولتها به مصوبات برنامه توجه نکرده وحقوق متناسب باتورم افزایش پیدانکرده وهمچنین متاسفانه همیشه افزایشهابراساس نرخ تورم سال قبل بوده ودرنتیجه،کارکنان بایدتورم سال جدیدراتحمل کرده تاپایان سال ودرابتدای سال جدید،تازه حقوقشان با تورم سال جاری متناسب گردد!درثانی افزایش درصدی حقوق برای همه کارکنان به تدریج ودرطی سالها،سبب تفاوت فاحش حقوق پرسنل دریک دستگاه باهم یایک دستگاه بابقیه دستگاهها شده وسبب نقض قانون اولیه مبنی برتفاوت حداقل حقوق باحداکثرحقوق کارکنان دولت بمیزان حداکثر7برابر،گردیده ومعضل حقوق نجومی رادرپی داشته است....
2- بعدازچندسال سفره اکثریت کارکنان دولت کوچکترشده وقدرت خریدآنهابه شدت کاهش پیداکرده وباعث نزول آنان درطبقه اجتماعی ازقشرمتوسط به قشرفقیرشده که خودیکی ازعوامل کاهش انگیزه وراندمان کاری وپاسخگویی مناسب به ارباب رجوع گردیده وسبب ایجادوافزایش مشکلات ومعضلات خانوادگی واجتماعی درقشرکارکنان دولت گردیده است...
بایدراهی برای جبران کسری درآمد کارکنان باتوجه به خط فقریاسطح رفاه نسبی لازم بکاربردوبجای افزایش درصدی حقوق،استفاهد کرد،البته بحث تفاوت سابقه وتخصص و... بجای خود محفوظ!!!
بدون طرح صیانت کیفیت اینقدر افتضاست وای به روزی که طرح صیانت اجرا بشه!!!
طرح خیانت....
سلام.هر چند این مجلس انقلابی هست و انتظار ملت اینستکه مشکلاتی که مجالس قبلی داشتند را نداشته باشد ولیکن اگر بخشش ماشین دنا از بیت المال به نمایندگان 1-باعث عدول آنها از وظیفه شان در مورد رعایت عدل وانصاف در مورد خودروسازان نشود و2- باعث بهتر شدن کیفیت انجام وظایف نمایندگی بشود شاید از طرف ملت قابل اغماض باشد .حال سوال اینستکه دو مورد فوق چقدر توسط عموم ملت قابل لمس بوده است؟
گل آقا بود می گفت:
ربطی ندارد
اگر هم دارد تکذیبش می کنیم
خلاص
زنگ زدم ۱۳۷ شکایت کردم از این که تو این الودگی هوا چرا شهرداری لواسان برگ های خشک رو‌ به جای جمع اوری اتیش می زنه؟ مسئول شماره ۱۱۶ پاسخگو فرمودند ربطی به ما نداره پیمانکار اتیش می زنه!!! این هم از ژاپن اسلامی جناب حداد عادل.
به جای شنا و اسب سواری به بچه های خود پرواز بیاموزید
مملکت رو هواست
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل