بازدید 55386
دو هزار و هشتصد و بیست و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

هاشمی و خاتمی هم نباید به برادرانشان مسئولیت می‌دادند / شعرخوانی دلخوش خطاب به رئیسی / یک نماینده: به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند وزارت خارجه آمریکا: آزادسازی پول‌های ایران را تایید نکرده‌ایم / مشاور اقتصادی در اتحادیه اروپا: ایران بیش از ۸۸ میلیارد دلار پول بلوکه شده دارد / گزارش باقری درباره آخرین نتایج مذاکرات در کمیسیون امنیت ملی / توئیت علی مطهری درباره اتفاقات آبان ۹۸ و ... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۸۸۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶ 16 November 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

AFC شکایت اردن علیه تیم ملی بانوان ایران را رد کرد

کنفدراسیون فوتبال آسیا به ادعای کذب فدراسیون اردن نسبت به تیم ملی بانوان ایران واکنش نشان داد. فدراسیون فوتبال اردن دو روز پیش علیه یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان شکایتی را تنظیم کرد و مدعی شد یکی از بازیکنان بانوان کشورمان جنسیت مرد دارد و AFC به این موضوع ورود کند. سایت «استاد الدوحه» قطر خبر داد بعد از درخواست فدراسیون اردن از AFC به بررسی جنسیت یکی از دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران، در نهایت کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ این اتهام اردنی ها را داد و گفت: زهره خدادی دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد و شکایت اردنی ها رد است.

حمله تند روزنامه اصولگرا به نوروزی، نماینده مجلس به خاطر اظهاراتش درباره حوادث آبان ۹۸

روزنامه اصولگرای جوان نوشت: یک اظهارنظر از حسن نوروزی، نماینده مجلس در مورد دادگاه کذایی انگلیسی در مورد وقایع آبان ۹۸ طی روزهای اخیر جنجال‌هایی را ایجاد کرد. آنچه از قول او منتشر شد، این بود که در ابتدای گفتگو، احتمالاً به طعنه و کنایه می‌پرسد: «در دادگاه لندن کشته‌شده‌ها را محکوم می‌کند یا قاتلین را؟» و در واکنش به پاسخ خبرنگار می‌گوید: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم. ما کشتیم. حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند؟» او می‌خواهد بی اعتبار بودن آن دادگاه نمایشی را که عروسک گردانش مسیح علی‌نژاد است، نشان دهد؛ حرفی نیست، خیلی هم خوب؛ اما با این عبارات؟! او در پایان صحبت‌هایش می‌گوید که «شوخی کردم»! شوخی با چنین ادبیاتی در موضوعی که دو سال است عملیات روانی و رسانه‌ای و سیاسی غرب و رسانه‌های فارسی زبان غربی بر آن متمرکز شده تا هزار و یک دروغ نامربوط را به جمهوری اسلامی بچسباند؟ آیا این شوخی هم بخشی از این چسب نخواهد شد؟! اما آنچه بیشتر جای تأمل دارد، اظهارات شاذ دیگر از او در موضوعاتی همانند همین موضوع، مهم و خاص است. او در مورد اظهاراتش پیرامون آبان ۹۸ توضیحاتی داده و آن گفتگو را جعلی و کار منافقین دانسته که البته، چون قبول دارد آن جملات را گفته، به نظر می‌رسد معنای «جعلی» را نمی‌داند! بماند که همان توضیحات علیه انگلیس هم اشتباهات متعدد دارد! خبرنگار را جعلی و منافق می‌خواند. اما چرا باید با رسانه‌های ضد ایرانی مصاحبه کند؟!

همه کشور را گشتید و آدم شایسته پیدا نکردید و به این نتیجه رسیدید دامادتان رئیس شود؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: شاید سخن یک نماینده مجلس درباره بی‌اشکال بودن فامیل‌سالاری و نوشته یک روزنامه‌نگار در انتقاد از کسانی که به فامیل‌سالاری اعتراض می‌کنند، به عنوان نظر شخصی آنها چندان مهم به نظر نرسد. می‌توان گفت آنها هم حق دارند نظر شخصی خودشان را بگویند و بنویسند و به افکار عمومی منتقل کنند. این حضرات نمی‌توانند ادعا کنند نیروهای واجد شرایط مسئولیت‌های موردنظر توسط مسئولین مورد بررسی همه‌جانبه قرار گرفته‌اند و بعد از آنکه معلوم شد کسی شایسته‌تر از فامیل‌ها یافت نمی‌شود، اقدام به چنین انتصابی کرده‌اند. به همین دلیل، ایرادها و اعتراضات به انتصاب‌های فامیلی وارد است و همه باید از عوارض خطرناک چنین روشی برای آینده کشور نگران باشند. خوشبختانه 35 نماینده مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار برخورد با این انتصابات شده‌اند.

رئیسی از وزرایش تعهد بگیرد تا مفتی حرف نزنند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی درباره چرایی عدم موفقیت دولت رئیسی در کنترل و مهار گرانی گفت: اشتباه آقای رئیسی آن بود که دولت را شرکت سهامی کرد، چون غالب اعضای کابینه از ستاد اجرایی، دانشگاه امام صادق و آستان قدس رضوی هستند. با مردم که صحبت می شود قریب به اتفاق می گویند کابینه آقای رئیسی ضعیف است. وی با بیان اینکه شخص آقای رئیسی این کابینه را انتخاب نکرد، افزود: مردم حتی کسانی که به آقای رئیسی رأی ندادند به او و توانایی هایش برای حل مشکلات دل بسته اند، چون او را فردی صالح و سالم و قوی می دانستند؛ به همین دلیل، معتقدم رئیس جمهور باید افرادی کاردان، کاربلد، باتجربه و قوی را برای همکاری انتخاب می کرد. این نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه برخی برای گرفتن پست هر حرفی خواسته زده، اظهار کرد: همه کسانی که زمان انتخابات توئیت زدند و ادعا کردند اگر مسئولیت داشتند ظرف مدت کوتاهی کار را درست می کردند و امروز عضو کابینه هستند، تعهد بگیرد که اگر ظرف مدت مشخصی نتوانند به وعده هایشان جامه عمل بپوشانند آنها را عزل کند تا آبرویشان برود و بفهمند نباید مفتی حرف بزنند.

هاشمی و خاتمی هم نباید به برادرانشان مسئولیت می‌دادند

سید مصطفی هاشمی‌طبا گفت: «دولت از ابتدای کارش، بحث شفاف‌سازی را مطرح می‌کرد اما متأسفانه در قضیه انتصاب‌ها نشان داد که چندان هم اهل شفافیت نیست. من به طور کلی با انتصاب بستگان مسئولان در هر مسئولیتی مشکل دارم و مخالف صددرصدی این موضوع هستم».ممکن است فردی که از قضا فامیل یک مسئول است، به صفت فردی‌اش شخص شایسته‌ای باشد و جامعه او را به تخصص‌اش بشناسند، نه نسبتش با فلان مسئول که در آن صورت ایرادی ندارد اما اینکه تنها ویژگی آن فرد فامیل‌بودنش با فلان مسئول است، ایراد دارد. این فعال سیاسی بیان کرد: «من حتی با آقای هاشمی و خاتمی هم در این باره مخالف بودم که چرا به برادرهایتان مسئولیت می‌دهید؟ به نظرم آنها هم نباید به برادرهایشان مسئولیت می‌دادند. واقعیت این است که باید از افرادی غیر از بستگان استفاده شود تا مردم اعتماد کنند که دولت می‌خواهد بر اساس شایسته‌سالاری اداره شود.»

انتقاد یک نماینده از انتصابات دولت: به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم

محمدعلی محسنی بندپی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با ایلنا، در رابطه با انتقادات و شائبه‌های به وجود آمده پیرامون انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم، گفت: سه ویژگی در کشورهایی که شرایط‌شان مثل شرایط ما بود و الان جزو قطب‌های تجاری و کشورهای توسعه‌یافته هستند مانند ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و مالزی در مساله بکارگیری در مدیریت‌ها مورد توجه و تاکید بوده است؛ یکی شایسته‌سالاری، دوم عملگرایی یا همان چیزی که ما در فرهنگ خودمان به عنوان مدیریت جهادی می‌شناسیم و سوم صداقت و پاکدستی.

وی ادامه داد: ما الان آمدیم به پاکدستی چسبیدیم و دو تای دیگر را کنار گذاشتیم یا به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم. اکنون در خیلی از انتصاب‌های‌مان مدارک و سوابق افراد با مسئولیتی که به آن منصوب شدند، اصلا هیچ تطبیق و سنخیتی ندارد، این را به وزیر محترم هم عرض کردم.عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه بیان کرد: قاطبه نمایندگان مجلس نه به خاطر انتصابات فامیلی بلکه به دلیل مساله تجارب و سوابق به این مساله نقد دارند. ببینید من هم مثل خیلی از افرادی که مصاحبه کردند مانند معاون محترم رئیس‌جمهور و خیلی از افراد دیگری که این را گفتند، می‌دانم اگر کسی وابسته به یک نفر است، نباید از امتیازات اجتماعی خود در حوزه تحصیل یا اشتغال محروم شود، اما آیا الان کسانی که در قالب انتصابات فامیلی در برخی مسئولیت‌ها منصوب شدند، این شایستگی را داشتند؟ آیا شایسته‌تر از این‌ها نبودند؟

شعرخوانی دلخوش خطاب به رئیسی

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس، با انتقاد از عدم انتخاب وزیر پیشنهادی از بدنه وزارت آموزش و پرورش، گفت: متاسفانه خانواده بزرگ آموزش و پرورش در اولویت قرار ندارند. سید کاظم دلخوش اباتری در نشست علنی امروز (سه شنبه 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ضمن تقدیر از رئیس جمهور و هیات دولت در شعری خطاب به آیت الله رئیسی گفت: گفتند که یاران موافق هستند/ مجنون شدند و همه عاشق هستند/ نصف وزرای تو رئیس جمهور/ از مدرسه امام صادق هستند.نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه از روزهای قبل از انتخابات برای اولین بار نمایندگان برای رئیس جمهور امضا جمع آوری و از وی حمایت کردند، ادامه داد: در جریان رأی اعتماد به وزرا، نمایندگان مردم در مجلس با دولت همراهی و وزرای پیشنهادی، بیشترین رأی را در طول تاریخ انقلاب کسب کردند.

کاظمی قمی با ملابرادر دیدار کرد

نماینده کشورمان در امور افغانستان با معاون اول نخست وزیر طالبان در کابل دیدار و درباره مسائل دوجانبه و همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف گفت‌وگو کرد.«حسن کاظمی قمی» با «ملاعبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر دولت موقت طالبان امروز (سه شنبه) دیدار و گفت‌وگو کرد.«انعام الله سمنگانی»، معاون سخنگوی دولت موقت طالبان ضمن اعلام این خبر در توئیتر خود نوشت: در این دیدار در مورد گسترش روابط میان دو کشور و ایجاد کمیته‌های مشترک همکاری در عرصه‌های مختلف، بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.بر اساس اعلام دفتر معاون اول نخست وزیر طالبان، ملابرادر این دیدار را فرصتی برای افغانستان مهم تلقی و ضمن قدردانی از میزبانی ایران از پناهجویان، بر ایجاد روابط خوب میان دو همسایه تاکید کرد.در این دیدار همچنین موضوعات سیاسی، آموزشی، اقتصادی، مالی، آب و انرژی، رفاه عمومی، امور پناهندگان و ازسرگیری پروژه‌های در حال اجرا مورد بررسی قرار گرفت.در این دیدار که در محل وزارت خارجه طالبان آغاز شده، نماینده رییس جمهور ایران در امور افغانستان گفته است: ایران و افغانستان دارای پیشینه و روابط تاریخی مستحکمی هستند و جمهوری اسلامی ایران در هیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نخواهد گذاشت.پیش از این، نماینده ویژه ایران با امیرخان متقِی، وزیر خارجه دولت موقت طالبان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

توئیت علی مطهری درباره اتفاقات آبان 98

علی مطهری، نایب‌رئیس سابق مجلس درباره حوادث آبان در توئیتی نوشت: هرچه خواستیم وزیر کشور را به‌خاطر حوادث آبان استیضاح کنیم، همواره گفتند پیغام آمده‌است که مصلحت نیست.

هاشمی و خاتمی هم نباید به برادرانشان مسئولیت می‌دادند / شعرخوانی دلخوش خطاب به رئیسی / یک نماینده : به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم

گزارش باقری درباره آخرین نتایج مذاکرات در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس تیم مذاکره کننده گزارشی از نتایج سفر خود به اروپا به نمایندگان ارائه کرد.محمود عباس زاده مشکینی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: این جلسه با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور برای پاسخگویی به سوالات تعدادی از نمایندگان تشکیل شد.وی توضیح داد: احمدی بیغش نماینده شازند سوالی در خصوص مدیریت سفر اربعین و مسائلی را که به ویژه در مرز ایران و عراق ایجاد شد، مطرح کرد که بعد از پاسخ های وزیر کشور، این نماینده از توضیحات وزیر کشور قانع شد.عباس زاده مشکینی ادامه داد: همچنین علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده گزارشی از نتایج سفر خود به اروپا به نمایندگان ارائه کرد.

مشاور اقتصادی در اتحادیه اروپا: ایران بیش از ۸۸‌ میلیارد دلار پول بلوکه شده دارد

مهرداد عمادی، مشاور اقتصادی در اتحادیه اروپا: ایران تا سال ۲۰۱۹ در ۲۱ کشور سپرده‌های بیش از نیم میلیارد دلاری داشت.مهرداد عمادی، مشاور اقتصادی در اتحادیه اروپا گفت: ایران تا سال ۲۰۱۹ در ۲۱ کشور سپرده‌های بیش از نیم میلیارد دلاری داشته است و در زمان احمدی‌نژاد بیش از ۳۱ میلیارد دلار از سپرده‌های خود را به روسیه منتقل و در ازای آن روبل دریافت کرد. وی در ادامه گفت: در چین در حساب‌های مختلف بیش از ۳۰ میلیارد دلار پول داریم و عمده سپرده‌های ایران در روسیه است.این مشاور اقتصادی در ادامه افزود: در مذاکرات وین بر سر ۴ مورد از ۶ موضوع مورد بحث توافق شده است و سوئیفت و ۳ کشور اروپایی تاکید دارند تا ایران به FATF نپیوندد، نمی‌تواند از خدمات بانکی بدون محدودیت استفاده کند.عمادی در آخر گفت: تلاش تیم ایران، باید بر برداشتن تحریم‌ها از سه بخش انرژی، سیستم بانکی و حمل و نقل ایران متمرکز باشد.

وزارت خارجه آمریکا: آزادسازی پول‌های ایران را تایید نکرده‌ایم

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به خبر‌هایی در خصوص آزادسازی ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدودشده ایران گفت که «ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است» و «تحریم‌های کنونی ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد.» این سخنگو در پاسخی مکتوب به یک سوال گفت که «ایالات متحده آزاد شدن هیچ‌گونه وجوه مسدودشده‌ای را تأیید نکرده است» و «تحریم‌های کنونی ما در ارتباط با ایران پابرجا خواهد بود و اعمال خواهد شد.»سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران هم اخیرا در پاسخ به پرسشی در این زمینه گفت اطلاعات ریزی در این زمینه نمی دهیم و بانک مرکزی در صورت صلاحدید اطلاع رسانی خواهد کرد.روز جمعه علی نادری، مدیرعامل ایرنا نوشته بود که سه و نیم میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران در یکی از کشورهای خارجی آزاد شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۰
در تمام دولتها برادر و خواهر و داماد بکار گرفته شده اند ولی این دولت رکورد را شکسته است.
مشاور اقتصادی در اتحادیه اروپا: ایران بیش از ۸۸‌ میلیارد دلار پول بلوکه شده دارد/سوال :ایا ارزش این پول در دراز مدت بیشتر می شود یا کمتر....با توجه به کاهش ارزش دلار در برابر سایر ارزها
این دولت آخرین امید انقلابیون است که متاسفانه آقای رئیسی با ندانم کاریهایش دارد خراب میکند. من از رأیم پشیمان نیستم و حامی دولت هستم ولی ای کاش ایشان که نه اقتصاد خوانده و نه تیم مشاورین نخبه ای در حوزه دولت دارد آبروی خودش و زندگی ما مردم بینوا را به بازی نمیگرفت و وارد این عرصه نمیشد... خراب شد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
چطوری به کسی که نه اقتصاد بلد بود و نه تیم مشاورین نخبه داشته و ندانم کاری داشت رای دادی و از رایی که دادی پشیمان هم نیستی؟صحبت ها و استدلال هات با هم نمیخونه.خوب با این دلایلت اینجور رییس جمهور ازش درمیاد دیگه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
دوست عزیز این فکر ها رو اون موقع که میخواستی رای بدی باید میکردی! الان میگی آبرو ریزی شده؟! از همون مجلس که حدود یکسال قبل اومده بود روی کار و فقط شعار مرگ بر روحانی و ظریف میداد کامل مشخص بود که هیچ برنامه ای در کار نیست و فقط هدف خراب کردن دولت مردان قبلی بوده. حالا که اونها نیستند هم هنوز تو سخنرانی ها دارن اونها رو میکوبن!! و هیچ برنامه ای برای حل مشکلاتی که اون همه به روحانی ایراد میگرفتند ندارند
خب لابد داماد ها جهادی کار می کنن .
باز هم فامیل بازی درد سر ساز شد وافسوس و هزاران افسوس که فیاضی رای نیاورد واموزش و پرورش کشور و به تبع ان همه مردم از خدماتش محروم شدند و رئیسی متعجب
چقدر این نماینده های مجلس .... خودشان وزرای آقای رئیسی را با آرای بسیار بالا تایید کرده اند و آنوقت می فرمایند کابینه او ضعیف و فامیل محوری است یک نفر نیست از آنها بپرسد که اگر کابینه او ضعیف است پس چرا مجلس به آنها رای داده آنهم آرای بالا البته شما نمایندگان مقصر نیستید بلکه ما مردم و ... مقصر هستیم که افراد کاردان افراد بی سوادی را وارد مجلس می کنیم
یقیناً نظارت مجلسیان هم مثل انتخاب وزرایشان است که همانطور که آرای آنها باعث انتخاب وزرای ضعیف شده است نظارت آنها هم ضعیف خواهد بود و اساساً یکی از عوامل مهم در خراب کاری های دولت روحانی همین مجلس ضعیف است بخصوص در زمینه نفت و ایجاد پالایشگاه ها که می توانست اشتغال آفرینی و دورزننده تحریم ها باشد
البته خدا می داند که این حرف نمایندگان مبنی بر فامیل محوری و ضعیف بودن از روی دلسوزی و یا برای خدا است یا اینکه لابیگری و رفیق بازی آنها جواب نداده است
بترسید از خدا و به فکر معیشت و اوضاع بد اقتصادی باشید تا دیر نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
"ما مردم و ... مقصر هستیم که افراد کاردان افراد بی سوادی را وارد مجلس می کنیم"
با این جمله بالای شما موافق نیستم. چرا که نظارت استصوابی شورای نگهبان عملا نمیذاره افراد باسواد و دارای پشتوانه مردمی وارد عرصه های قدرت بشن و برای همین هم مردم ناامید شدن و خودشون رو کشیدن کنار
اینها داستان دمکراتهاست. الان همه پرده ها کنار رفته و معلوم شده که ترامپ چه محبوبیت و رای بالایی داشته. فقط در اریزونا که اسنادش تایید شده 80 هزار رای تقلبی پستی به اسم بایدن نوشته شده بوده. در حالیکه بایدن با ده هزار رای بیشتر در اریزونا پیروز اعلام شد. ترامپ ضد جنگ ترین رئیس جمهور تاریخ امریکابود. مغز متفکر ترامپ هم استیو بنون بود که تمام خطوط اصلی ضد جنگ را به او می داد و الان به همین جرم دارند او را دادگاهی می کنند چون اجازه نداد که جنگ طلبها ترامپ را وادار به جنگ با ایران کنند. اوج کار بنون در یکساعت مانده به حمله امریکا بعد از سرنگونی پهباد امریکا بود. خاطرات بولتون و نیکی هیلی جنگ طلب را بخوانید. همه چیز اماده حمله بوده و بولتون سر از پا نمی شناخت ولی ناگهان به او خبر میرسد که شخص ترامپ حمله را متوقف کرده تحت این عنوان که امریکایی اسیب ندیده و فقط یک پهباد از بین رفته. همین شد که از جپ و راست ریختند سر ترامپ و بنون و انها را با تفلب کنار زدند. اگر در امریکا فقط یک نفر بود که می شد با او صلح کرد ترامپ بود که مقامات قدر ان را ندانستند در حالیکه کیم و شی و پوتین بهترین روابط را با ترامپ برقرار کردند جون خوب امریکا و حاکمیت امریکا را می شناسند و می دانستند که ترامپ فرصت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
شما هم حالت خوبه؟ اگه میخواستیم توافق بکنیم که در همون دوران اوباما برجام 2 و 3 و ...رو انجام میدادیم و دیگه ترامپ نمیتونست به این راحتی از برجام 1 بیرون بره ! اوباما که باز کمی احترام برای ایران قائل بود که باهاش نذاشتن مذاکره کنن بعد این ترامپ که فقط با تعنه و تحقیر با ایران سخن میگفت رو میخواستی برن پای میز مذاکره ؟!!!
رئیسی همه اش نادرست گفت که چندین روز است کارگروه گذاشتن و خودم هم چند مصاحبه کردم وفیاضی را بهترین فرد !!!! برای آموزش پرورش یافتم !!!!!
شما هنوز نمی دونید که ایشون مدرک دکترا نداره و یک کارشناس و لیسانس را دکتر خطاب می کنید!!!
کجا تحقیق کردید و به یقین رسیدید؟؟؟
به نظر اکثریت مردم وزرا را کیلوئی و بدون هیچ بررسی انتخاب کردید و مجلس هم سری اول هم کیلوئی و بدون بررسی و احساسی و جناحی و از روی لج بازی با دولت قبل رای اعتماد به همه داد و این ظلم به کشور و مردم بینوا و بیجاره و امیدوار بود.. تاریخ و فرزندانمان به خوبی در خصوص اعمال مجلس انقلابی !!!! و دولت اصول گرا و مدعی فعلی قضاوت خواهند کرد...
دروووووووووووود بر جناب دلخوش نماینده محترم وواقعا انقلابی
سید مصطفی هاشمی‌طبا، گفت: «دولت از ابتدای کارش بحث شفاف‌سازی را مطرح می‌کرد اما متأسفانه در قضیه انتصاب‌ها نشان داد که چندان هم اهل شفافیت نیست. من به طور کلی با انتصاب بستگان مسئولان در هر مسئولیتی مشکل دارم و مخالف صددرصدی این موضوع هستم». او ادامه داد: «ممکن است فردی که از قضا فامیل یک مسئول است به صفت فردی‌اش شخص شایسته‌ای باشد و جامعه او را به تخصص‌اش بشناسند نه نسبتش با فلان مسئول که در آن صورت ایرادی ندارد اما اینکه تنها ویژگی آن فرد فامیل‌بودنش با فلان مسئول است، ایراد دارد
یه جمله میگم کل مطلبو در مورد وضعیت مردم مشخص میکنه خطاب به آقای مطهری : در کل چیزی که به نفع و صلاح مردم باشه مصلحت نیست‌.... منکه از وقتی یادم میاد و از خدا عمر گرفتم به این نتیجه رسیدم.
جالبه که مطهری جرات نداره بگه از کجا دستور دادند که به صلاح نیست وزیر کشور استیضاح شود
همه کشور را گشتید و آدم شایسته پیدا نکردید و به این نتیجه رسیدید دامادتان رئیس شود؟
یک همکار اداری داشتیم که که بسیار کم سواد و بزور بعد از چندین سال یک فوق دیپلم کیلویی به ایشان داده بودند و در سازمانی که بنده و امثال بنده با فوق لیسانس و دکترای معتبر در پایین رده سازمانی بودند ایشان جزو روسای بالای شرکت بود و همیشه هم در ماموریت خارج و سال‌های نماینده شرکت در خارج بود.
والان هم شرکت نفتی و واردات لوله و پمپ و غیره دارد، زمانیکه به شرکت آمد شاید در جیبش پولی نداشت و بعد از چند سال ساختمان چند طبقه بساز بفروشی می‌کرد، جای مهر هم در پیشانی داشت.
ممنون آقای مطهری که تأکید کردید دولت و مجلس نقشی در افزایش نرخ بنزین نداشتند و از اجرای آن طفره می رفتند
آقای رییسی لطفا این ده قلم کالا رو کنترل کنید بقیع کالاها خود به خود ارزان می‌شوند
۱_ برنج که راحت با واردات برنج پاکستانی و هندی دست دلالان کوتاه می‌شود
۲_ نان ، تنها کالایی که فعلا ارز ترجیحی میگیرد
۳_ گوشت مرغ و گوسفند واردات گوشت برزیلی بهترین راهکار
گوشت مرغ در ترکیه نصف ایران هست
۵_ حبوبات البته با این قیمتها که اگه کسی با دلار ۵۰ هزاری هم وارد کنه نصف قیمت بازار هست
۶ _ تخم و مرغ
۸_ روغن
۹ _ شکر و چای
۱۰ شیر
واقعیت اینه که دولت با تمام قدرت جلوی واردات بسیاری از کالاها رو گرفته اجاره واردات نمیده بخاطر همین یه عده فرصت طلب خون ملت رو می‌ خورند
وقتی مرغ و تخم و مرغ کشور وارد افغانستان میشه و میوه کشور وارد عراق میشه داوری مملکت قاچاق میشه ، ارز از ۹۸ درصد از اقلام اساسی ملت حذف کردین یارانه ۲ میلیونی ملت رو با ۱۱۰ هزار تومان سمبل میکنید و یک میلیون فرهنگی کشور رو به سخره گرفتین ، تو این تورم بودجه آنها رو ۱۴ درصد نسبت به بودجه سالیانه کم کردین ، و پول ملت رو ریختین تو جیب یه عده خاص باید آه و نفرین ملت گریبانگیرا بشه .
اگرشایسته سالاری مدنظربودوضع مان بشدت متفاوت بود نمونه ساده وپیش پاافتاده اش انتصاب شهردارمحترم که ازموقع انتخابشان بعنوان شهردارمحترم تهران درب اطاق رابسته
وکسی را بحضورنمیپذیرند نه اینکه خدای نخواسته باشهروندان
قهرباشندبلکه حل مشکل شهر برایشان کمی سخت است حالا همین خط رابگیریدبرویدبسیاری ازوزارتخانه های محترم که شاهد آن وزارت بهداشت بامدیرانش بود وخیلی جاهای دیگر
مملکت چقدرخوب میشداگربایسته سالاری به شایسته سالاری تبدیل میشد
برادر خاتمی چه مسئولیتی را از رئیس جمهور گرفته بود؟
ایشان در یک فرایند دموکراتیک منتخب مردم و نماینده مردم شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
برادر رفسنجانی هم مسئول صدا وسیما بود که اصلا انتخابش با رئیس جمهور نیست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
منظور اقای علی خاتمی رییس دفتر اقای خاتمی بودن
هیچ نعمتی بالاتر از سلامت و امنیت نیست ، ای کاش نسل جدید با اویل جنگ و بمب‌هایی که سر ملت فرود می آمد آگاه میشدن ؟ نسلی که ۲۴ ساعت شبانه روز سرش تو گوشی هست بدون شک آینده تاریکی برای این مملکت رقم خواهد زد ؟؟ فضای مجازی مانند اینستاگرام تلگرام و وات ساپ دین و ایمان همه رو به باد فنا داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
وات ساپ ؟؟؟ وات ساپ ؟؟؟؟؟ برنامه جدید اومده خبر نداریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
آینده ای تاریک تر از الان؟ این وضعیتی که میبینید را کسانی رقم زدند که از نسل شما بودند و ۲۴ ساعت هم سرشون تو گوشی نبود . مشکل نسل ما و شما و گوشی نیست مشکل جای دیگر است که لازم است کمی فکر کنی تا بفهمی
واقعا که عیر منصفانه است که اختلاف حقوق و مزایا و درامد مسولان نسبت به ۹۰ درصد مردم بسیار بالاتر و عالی تر است

و بشدت بر علیه تصویب اف ای تی اف مخالفت میکنند

و دهها میلیارد دلار ما به گفته این مقام رسمی در چین و روسیه و کره جنوبی و انگلیس ( بدهی ۴۰۰ میلیون دلاری از قبل از انقلاب) و هند و عراق و سوریه و لبنان و ونزوئلا و ژاپن ووووو طلبکاریم

و ۴۰ درصد مردم زیر خط فقر و ۳۰ درصد زیر خط مطلق فقر هستند !!

و ۲ میلیون بازنشستگان تامین اجتماعی زیر ۴ میلیون تومان میگیرند
و خط فقر زیر ۱۲ میلیون تومان است !!!!

نکنید اینکارها را و بخدا قسم که این مردم دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند
ای کسانی که نگران انتصابات فامیلی هستید! آیا در دولتهای قبل هم همینقدر نگران و مخالف این قضیه بودید؟!
"اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید (که نیستید)"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
دولت های قبلی حنجره جر نمیدادند و جامه نمیدریدند که با انتصابات مبارزه میکنند . آزادگی شما را هم دیدیم
کشور رییس جمهوری مثل احمدی نژاد دیگر نخواهد دید او حاضر نشد کوچکترین امتیازی به غرب در مورد هسته ای بده ،
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
بشین بابا!
رویترز :ایران و چین به مواضع مشترک رسیدن در مورد برجام ، به طوری که عملا بازگشت با شرایط ۲۰۱۵ تقریبا محال به نظر می‌رسد،کدوم عقل سلیم حاضر میشه معاهده نگینی که ضمانت اجرایی بلند مدت نداره رو امضا میکنه ؟ البته ظریف گفت من خبر نداشتم تعلیق رو بجای لغو به ما انداخته اند ، و مشتهای گره کرده بلینکین تو دفتر اوباما هرگز از یادها نخواهد رفت .
بورس شده جولانگاه نوسانگیران جناب رییسی ،
متاسفانه کانالهای تو فضای مجازی فعال هستند که کاملا با هم هماهنگ هستند و دادن با نوسانگیری بازار بورس مملکت رو نابود می‌کنند .
آقای قالیباف تا کی باید معلمان کف خیابون دنبال احقاق حق خودشون باشند و تو سری خور جامعه باشند و وفادارترین قشر جامعه به انقلاب رو این قدر نا امید و دلسرد نکید ،
هاشمی به غیر از برادر و فرزندان به فامیل خانمش مرعشی و حسینی که ۳۰٪ صادرات پتروشیمی ایران را دارد رانت داد و خواهر زاده ها را دارای باغ پسته در نوق و ساوه کرد.
فرزندان حاج غلام حسین و حاج غلامعلی نیز به جایی رسیدند.
کم‌کم اثار مدیریت فامیلی خودش را نشان خواهد داد.
آقای مطهری اگه وحی هم میآمد مجلس بایدازحق مردم دفاع میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
بله چون آنها نماینده مردم بودند نه نظام.
حق الناس بود
اونا که آدم بدا بودند شما که خیلی خوپبید شما این کار را نکنید چون شعار شما با بقیه فرق داشت بعد از چهل و سه سال انقلابی هستید
3.5 میلیارد دلار آزاد شده ، مردم رو کشیده اید به میدان فردوسی و ارزها رو به قبمت گران به مردم می فروشید که بودجه رو تامین کنید. به مردمی که ارز می خرند نگاه کنید کاملا معلوم هست از طبقات محروم جامعه هستند که به امید کسب درآمدی اندک آمده اند و ارزها را برای کله گنده ها می خرند . به این ترتیب حمید مظلومین های ارزی به وجود می آیند که نبض بازار ارز رو به دست می گیرند و شما آنهارو می گیرید و به عنوان مفسد فی الارض به اعدام محکوم می کنید!
آقای نماینده کسی که شایسته است می تواند کار جهادی کند، آنهایی که شایسته نیستند، کار جهادی هم انجام نمی دهند.
چرا زمانی که برادر روحانی پست گرفت همه سکوت کرده بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
چه پستی؟ اگر گرفته بود شما چرا اعتراض نکردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
سکوت کردند؟ این همه حرف و حدیث پشت سرش بود و آخرش هم که تو یک همایش با کلی جمعیت بازداشتش کردند !!
برادر جناب خاتمی که نماینده مجلس بود و پست دولتی از اقای خاتمی نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
پاک ترین رییس جمهور در این زمینه و فساد ، آقای خاتمی بود و بهترین دوران زندگی در این 40 سال. افسوس
کار بد که در مقابل شعار ضد فساد است در هر حالتی بد است. استفاده از اقوام حتی بهترین افراد باشند خوب نیست در دراز مدت خودش را نشان می دهد همانطور که در مسئولان گذشته حداقل فکری در خانوادهشان به وجود آمده و حتی در برخی فدرت نتیجه اش به زندان ختم شده است.
این پیغام ها پدر مردم را در آورده . همه تا این پایین هستند بفکر مردمند ولی وقتی که سمت گرفتند دیگر از مردم حمایت نمی کنند .
لااقل اینو می دونم از سطح مدیر کل به بالا شایسته سالاری معنی نداره
تعامل سازنده با همه دنیا، جلب اعتماد داخلی و بین المللی، شایسته سالاری، مدیریت علمی تا نباشد، تحولی ایجاد نمی شود !
انتقاد یک نماینده از انتصابات دولت: به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم
به همین دلیل هم از قافله سالار اقتصاد دنیا عقب هستیم
روزنامه جمهوری اسلامی به معرفی مسعود فیاضی به عنوان وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان داد و نوشت: فقط زمانی می‌توان از انتصاب افراد واجد‌صلاحیت حتی اگر در دایره فامیلی قرار داشته یاشد دفاع کرد که بررسی همه‌جانبه در سرتاسر کشور صورت گرفته باشد و اگر فرد مورد نظر یافت نشد آنگاه انتصاب فامیلی اشکال ندارد.
نه که بقیه همه صلاحیت دارند ؟
روز بخیر ، قرار است چه کسی و چه زمانی. ملت شاهد شفاف باشی همه جانبه باشند؟
۱-چرا لیست کشورها ئی که طلب ایران را بلوکه کرده اند با ذکر مبلغ و مورد اعلام نمی کنید؟
۲- آیا غیر از این است که بسیاری از آنها کشورهای بظاهر دوست هستند؟
۳-از ملت خجالت میکشید یا با دوستان رودر بایستی دارید؟
۴-قرار است چه اتفاقی بیفتد ؟ کشور دوست درصدی کم کرده و تتمه را به پردازد وملت از این حاتم بخشی
بی اطلاع باشد؟
۵- چرا جامعه بین‌المللی نفهمد که چه کشورهائی کلاه سر جمهوری اسلامی تحت عنوان تحریم گذاشته ‌نفت
مجانی میبرند ؟
واقعا فکر نمی کنید. که اگر مستند به سازمان ملل ارائه کنید که با میلیاردها دلار پلول بلوکه شده هنوز. مملکت روی پای خود ایستاده ؟
حتی اگر حساب کتاب صحیحی از جمع طلبکاری ندارید می‌توانند رقم بالاتری در سازمان ملل متحد ارائه کنید اجاز بدهید که کشورهای بدهکار مستند ارائه کنند
منتظر افشای حقایق و ریز نام و مبلغ بدهی کشورها هستیم
برادران خاتمی نماینده مجلس بود، مردم بهش رای دادند. برادر هاشمی رئیس صدا و سیما بود که اصلا انتصابش دست رئیس جمهور نبود، چی دارین میگین؟
خداوند بزرگ در سوره نسا آیه 58 می فرماید "امانت ها را به اهلش بدهید " در تفاسیر منظور از امانت ها رهبری و مدیریت جامعه گفته شده است.کشورهای جهان سوم و در راس آن ها کشور ما اسرافکارترین کشورها در زمینه از دست دادن نیروهای با صلاحیت و توانمند هستند و کشورهای غربی بهترین در زمینه استفاده از این نیروها می باشند.
وضعیت ما به جایی رسیده که برای انتخاب یک نفر برای وزارت آموزش و پرورش با مشکل مواجهیم. برنامه ریزی نیروی انسانی در همه دستگاه ها وجود ندارد و باری به هرجهت کار دنبال می شود. قانون بازنشستگی پیش از موعد بخش دولتی، بویژه وزارت آموزش و پرورش را از نیروهای متخصص کاملا خالی کرد و اکثر این نیروها بعد از بازنشستگی مجددا مشغول بکار شدند که خود این موضوع بر مشکلات بیکاری دامن زد. کلید خوشبختی جامعه بر سرکار بودن افراد لایق و شایسته است که این امر عین عدالت است.
چقدر خوبه که همون یه ذره خجالتشون هم ریخته، اصلا میگن حقمونه که انتصابات فامیلی انجام میدیم!!! به این میگن تعامل بین مردم و مسئولان بدون ذره‌ای خجالت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
احسنت
دیگه به شما امیدی نیست . سفره انقلاب هم ارزانی خودتون . برادر . پسر . عمو . دایی ‌. خاله . عمه به همشون پست بدید ‌‌. راه مردم کاملا از شما جداست . چون فلانی کار اشتباه کرد و مردم زورشون و صداشون نرسید شما هم انجام بدید .
هاشمی و خاتمی هم نباید به برادرانشان مسئولیت می‌دادند / یک نماینده: به جهادی بودن چسبیدیم و شایسته‌سالاری را کنار گذاشتیم :
ملت از گرانیهای روزانه نمیتوانند کمر راست کنند، آن وقت جنگ بسر مسئولیت دادن به این و آن شروع شده است؟ بگذارید همِ خواهر و برادنشان را بسر کار بیاورند ولی با فساد مبارزه کنند. دولت سیزدهم نماد در مبارزه با فساد شده است. تمامی طرفها در حال نظاره به مسائل اقتصادی ایران هستند و روز به روز شرایط معیشتی ملت بدتر میشود، حالا جنگ بسر چرا این پست گرفته یا چرا آن یکی بدون سمت ماند، نیست. این بگو مگوها دقیقا همان کاری است که اسرائیل و امریکا میخواهند. مبارزه با فساد کلید مشکلات کشور است، فرقی نمیکند چه هر گروه و دسته ای این کار را انجام دهند، ولی باید به انجام برسد.
آقای علی مطهری فاقد بینش سیاسی در امور کشور ایران است و بهتر است بیش از این به منافع ملی ایران ضربه نزند همانطور که با برجام زد و تقصیر خود را به گردن این و آن می‌اندازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
اول اینکه آقای مطهری در تایید برجام نقشی نداشت !
دوم اینگه برجام اراده نظام بود و دولت روحانی فقط اجرا کننده اون بود
سوم اون همه پایگاه و ... در سوریه و ... به برکت پول های آزاد شده برجام بود.!! که کلی نفت میفروختین! بعد به کدوم منافع ملی ضربه زد ؟ خب اگه ضربه زد که الان که برجام نیست حتما به نفع منافع کشور بوده آره ؟!!!
جوک نگین دیگه
آقای هاشمی طبا!
شما در دوران هاشمی و خاتمی و حتی روحانی اگر مخالف بودید چرا یکبار هم نگفتید!
الان دوران دولت رقیب همه شماها زبان باز کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
به جاش اون موقع دوستان اصولگرای شما زیاد بودن که میگفتن! ولی الان نمیگن. !!
حالا نوبت اونهاست که بگن !!
بكى از عوامل نارسايي مملكت سانسور است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
درود بر اوس علی مطهری درست میگی مثلآ اوس علی لاریجانی هم نباید وقتی بر کرسی ریاست مجلس تکه زد برادر زن خود اوس علی مطهری رو بعنوان نایب رئیس مجلس قبول میکرد هرچقدر هم نمایندگان باسیاسی کاری او را انتخاب کنند اوکی اوس علی مطهری
چرا زمانی که برادر روحانی پست گرفت همه سکوت کرده بودن
سوالی که جواب ندارد، شاید چون همه به روحانی اعتماد کامل داشتند.
آقای هاشمی طبا!
شما در دوران هاشمی و خاتمی و حتی روحانی اگر مخالف بودید چرا یکبار هم نگفتید!
الان دوران دولت رقیب همه شماها زبان باز کردید
جناب هاشمی خود شما چطور پست و‌مقام گرفتید، اگر صداقت داشتید در دوران های قبل هم اعتراض میکردید، آسیاب به نوبت، حالا نوبت اصولگراها است گه شما ها را راه ندهند مگر شما آنها را راه دادید.
پس بیائید باد بگیریم که همه بک ملت هستند و همه حق دارند.
هر کی سرش به تنش می ارزد را دارید از این‌مملکت فراری میدهید! از سر سفره هم‌ پا‌ نمیشین! غافل از اینکه دارید نان سفره را با این فساد و رانت و ‌بیسوادی قطع میکنید!
مشكل نه تنها انتصابات فاميلى است كه خود بعضي از مسئولين شايسته اين پست ها هم هم نيستند
هاشمی به غیر از برادر و فرزندان به فامیل خانمش مرعشی و حسینی که ۳۰٪ صادرات پتروشیمی ایران را دارد رانت داد و خواهر زاده ها را دارای باغ پسته در نوق و ساوه کرد.
فرزندان حاج غلام حسین و حاج غلامعلی نیز به جایی رسیدند.

لذا رئیسی مجبور است همه را از دانشگاه امام صادق بیاورد که شاهد رانت خواری نباشد،اگر چه ممکن است وزرا تجربه لازم را نداشته باشند ولی حداقل آش را با جایش نمی برند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار