بازدید 26375
کیوسک بین الملل تابناک

واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان/ بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی/ تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک/ پیش‌بینی پنتاگون از افزایش پنج برابری سلاح‌های هسته‌ای چین

واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان، بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی، تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک، پیش‌بینی پنتاگون از افزایش پنج برابری سلاح‌های هسته‌ای چین و انتقال شش زندانی ایرانی از تایلند به تهران از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۵۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸ 03 November 2021

واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان/ بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی/ تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک/ پیش‌بینی پنتاگون از افزایش ۵ برابری سلاح‌های هسته‌ای چین

کیوسک بین الملل تابناک: واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان، بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی، تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک، پیش‌بینی پنتاگون از افزایش پنج برابری سلاح‌های هسته‌ای چین و انتقال شش زندانی ایرانی از تایلند به تهران از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان

با اقدام بموقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده در بحرین در پاسخ به خبرگزاری رویترز درباره اظهارنظر درباره این خبر سکوت کرد و گفت که گزارش‌ها درباره این حادثه را مشاهده کرده است اما اطلاعاتی برای ارائه در اختیار ندارد.

رسانه‌های داخلی گزارش کردند که آمریکا در یک دزدی دریایی، یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود، در آب های دریای عمان مصادره و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را به سوی آب های سرزمینی ایران هدایت کردند.

واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان/ بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی/ تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک/ پیش‌بینی پنتاگون از افزایش ۵ برابری سلاح‌های هسته‌ای چین

در ادامه نیروهای تروریست آمریکایی با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند.

تروریست های آمریکایی مجددا با استعداد بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند. این نفتکش هم اکنون در آب های سرزمینی کشور عزیزمان ایران است.

بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی

ناکامی آمریکا در عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران در پی اقدام بموقع و مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه های عرب زبان داشت.

 خبرگزاری سوریه (سانا) شامگاه چهارشنبه نوشت که سپاه پاسداران ایران امروز تلاش آمریکا برای ربودن یک نفتکش ایرانی در دریای عمان را خنثی کرد.

سانا به نقل از رسانه‌های داخلی به نقل از یک منبع آگاه ایرانی نوشت: نیروهای آمریکایی یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کردند اما با انجام عملیات انتقال هوایی (هلی برن) بر روی عرشه نفتکش توسط نیروهای دریایی سپاه پاسداران عملیات دزدی دریایی آمریکا خنثی شد.

خبرگزاری سوریه به نقل از رسانه‌های داخلی اضافه کرد که سپاه پاسداران نفتکش آمریکایی را تحت کنترل خود درآورد و آن را به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت کرد.

سانا اضافه کرد که پس از در اختیار گرفتن کنترل نفتکش توسط سپاه، چندین کشتی جنگی و بالگرد آمریکایی تلاش کردند تا کنترل نفتکش را دوباره به دست بگیرند اما تلاش آن‌ها برای تغییر مسیر نفتکش که در حال حاضر در داخل آب‌های سرزمینی ایران قرار دارد، ناکام ماند.

تنش دریایی در خلیج فارس و دریای عمان در رسانه های صهیونیستی هم بازتاب داشت، بطوری که شبکه «آی ۲۴» رژیم صهیونیستی نیز در گزارشی، خنثی کردن اقدام آمریکا برای سرقت یک نفتکش را که با استفاده از بالگردها و کشتی‌های جنگی از سوی نیروهای ایرانی ناکام ماند، منعکس کرد.

این شبکه رژیم صهیونیستی در ادامه به نقل از رسانه‌ها افزود: آمریکا یک نفتکش حامل نفت ایران که برای صادرات آماده شده بود را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کرد و در حالی که قصد داشت آن را به مقصد نامعلومی هدایت کند، نیروی دریایی سپاه پاسداران نفتکش دوم را پیاده کرد و دوباره نفت آن را در اختیار گرفت.

«آی ۲۴» رژیم اسرائیل به نقل از رسانه‌های داخلی ادامه داد: نیروهای آمریکایی با استفاده از بالگرد و ناوهای جنگی برای جلوگیری از حرکت نفتکش ایرانی تلاش کردند اما ناکام ماندند.

واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان/ بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی/ تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک/ پیش‌بینی پنتاگون از افزایش ۵ برابری سلاح‌های هسته‌ای چین

این شبکه به نقل از شبکه «پرس تی وی» اضافه کرد که نفتکش یاد شده به آب‌های سرزمینی ایران بازگشته است.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی «الخلیج اونلاین» به نقل از تلویزیون ایران نوشت که سپاه پاسداران یک نفتکش ایرانی را که در دریای عمان توسط نیروی دریایی آمریکا توقیف شده بود، آزاد کرد.

این پایگاه اطلاع‌رسانی اضافه کرد که نیروی دریایی سپاه پاسداران عملیات هلی برن بر فراز نفتکش توقیف شده انجام داد و آن را تحت کنترل خود درآورد و بلافاصله نفتکش را به سمت آب‌های سرزمینی ایران هدایت کرد.

الخلیج اونلاین اضافه کرد که چندین کشتی جنگی و بالگرد آمریکایی تلاش کردند تا کنترل نفتکش را دوباره به دست گیرند اما تلاش آن‌ها برای تغییر مسیر نفتکش ناکام ماند.

این رسانه عربی ادامه داد: به رغم تلاش نیروهای آمریکایی برای تغییر مسیر، نفتکش توقیف شده به آبهای ایران رسیده است.

شبکه «ان بی‌ان» لبنان نیز به نقل از شبکه العالم گزارش داد که نیروی دریایی سپاه پاسداران تلاش «دزدی دریایی» آمریکا برای سرقت نفت ایران در دریای عمان را خنثی کرده است.

این شبکه لبنانی افزود: نیروهای آمریکایی یک نفتکش ایرانی حامل مشتقات نفتی را در آب‌های دریای عمان توقیف و با انتقال محموله نفتی آن به یک نفتکش دیگر، آن را به مقصد نامعلومی هدایت کردند اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انجام عملیات هلی برن بر فراز عرشه این نفتکش، مستقیم عملیات مخالف را انجام داد و نفتکش مذکور را پس از توقیف به آبهای سرزمینی ایران هدایت کرد.

شبکه «ان بی‌ان» لبنان ادامه داد: پس از آن نیروهای آمریکایی با استفاده از چند فروند بالگرد و یک کشتی جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما تلاش آن‌ها ناکام ماند.

این خبر در سایر رسانه‌های عربی از جمله «شرق الاوسط»، «اثر پرس» سوریه، «روسیه الیوم»، «ارم نیوز امارات» بازتاب گسترده‌ای داشت.

تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه امروز چهارشنبه گفته آزمایش موشک‌های هایپرسونیک زیکرون رو به تکمیل است و تحویل این موشک‌ها به نیروی دریایی از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

رسانه‌ها گزارش داده‌اند این تصمیم که پوتین آن را چهارشنبه اعلام کرد بخشی از تلاش‌های مسکو برای رقابت با ایالات متحده آمریکا و سایر کشورها برای استفاده از نسل بعدی تسلیحات دوربعدی است که شناسایی و رهگیری آنها دشوارتر است.

روسیه ماه گذشته اعلام کرد برای اولین بار از یک زیردریایی، موشک کروز مافوق صوت یا هایپرسونیک به نام « زیکرون» را شلیک کرده است.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای روز دوازدهم مهر اعلام کرده بود که زیردریایی «سورودوینسک» هنگام استقرار در دریای «بارنتز» این موشک را شلیک کرده و مواضع انتخاب‌شده را هدف قرار داده است. در بیانیه وزارت روسیه آمده بود: «شلیک آزمایشی موشک زیکرون از یک زیردریایی هسته‌ای موفقیت‌آمیز بود.»

پوتین در سخنانی که امروز از تلویزیون روسیه پخش شد گفت: «در حال حاضر مهم است فناوری‌هایی را توسعه دهیم که برای ساخت سامانه‌های تسلیحاتی مافوق صوت مورد نیاز هستند.»

واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان/ بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی/ تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک/ پیش‌بینی پنتاگون از افزایش ۵ برابری سلاح‌های هسته‌ای چین

رئیس‌جمهور روسیه خاطرنشان کرد موشک زیکرون در مرحله آزمایشی با موفقیت از زیردریایی شلیک شده و به اهداف زمینی و دریایی اصابت کرده است.

برخی از کارشناسان غربی گفته‌اند که قدرت مانور، سرعت و برخی قابلیت‌های دیگر موشک‌های هایپرسونیک موجب می‌شود رصد و انهدام این موشک‌ها دشوار باشد.

روسیه ماه پیش در سالروز تولد ولادیمیر پوتین موشک زیکرون را از یک کشتی آزمایش کرده بود. رئیس‌جمهور روسیه پیش از این اعلام کرده بود، با توجه به افزایش تحرکات کشورهای غربی در قطب شمال، مسکو در نظر دارد حضور نظامی در این منطقه را تقویت کند.

«ولادیمیر پوتین» طی سخنرانی که در مارس سال ۲۰۱۸ انجام داده بود، گفته بود موشک‌های فراصوت، بخشی از تسلیحات نسل جدید این کشور هستند که می‌توانند تقریبا هر نقطه‌ای را در جهان هدف قرار داده و از سپر موشکی ساخت آمریکا نیز عبور کنند.

چند هفته قبل نیز صنایع دفاع روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای تولید شده توسط شرکت صنایع جنگ‌افزاری این کشور خبر داد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اخیراً در نهمین «کنفرانس مسکو درباره امنیت بین‌المللی» گفت که مسکو در پاسخ به استفاده از بمب اتمی و دیگر سلاح‌های کشتارجمعی علیه روسیه یا متحدانش، حق خود را برای توسل به سلاح‌های اتمی محفوظ می‌دارد.

طی سال‌های اخیر روسیه بارها درباره تحرکات آمریکا برای استقرار سامانه‌های سپر دفاع موشکی و نظامی کردن فضا به منظور مقابله با این کشور هشدار داده است.

پیش‌بینی پنتاگون از افزایش ۵ برابری سلاح‌های هسته‌ای چین

پنتاگون در برآوردی جدید امروز چهارشنبه (۱۲ آبان/۳ نوامبر) پیش‌بینی کرد سلاح‌های هسته‌ای چین طی ده سال آینده ۵ برابر افزایش خواهد داشت.

طبق گزارش پایگاه پولیتیکو این گزارش عنوان می‌کند چین احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ دست‌کم ۱۰۰۰ کلاهک هسته‌ ای قا‌بل استفاده خواهد داشت. این گزارش مدعی شده در زرادخانه آمریکا تا سال گذشته ۲۰۰ کلاهک وجود داشته است.

این ارزیابی جدید در گزارش سالانه «قدرت نظامی چین» که چهارشنبه منتشر شد، عنوان شده است. با آنکه سلاح‌های هسته‌ای چین به مراتب کمتر از سلاح‌های آمریکا هستند، گزارش جدید نشان‌دهنده تغییرات عمده‌ای نسبت به پیش‌بینی آمریکا در مقایسه با سال قبل‌تر هستند.

سال پیش پنتاگون گفته بود تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین تا پایان دهه جاری به چهارصد خواهد رسید.

روز پیش هم یک رسانه آمریکایی گزارش داد، پیشرفت‌های نظامی فزاینده چین و تلاش‌های این کشور برای پایان دادن به استیلای آمریکا در منطقه آسیاپاسیفیک باعث ایجاد نگرانی در وزارت دفاع آمریکا شده است.

آسوشیتدپرس نوشت مقام‌های آمریکایی از پیشرفت‌های چین در عرصه‌های مختلف، شامل توسعه زرادخانه هسته‌ای این کشور، پیشرفت‌هایش در زمینه فناوری‌های سایبری، موشکی و فضایی و مساله تایوان نگران هستند.

واکنش آمریکا به شکست دزدی دریایی نفت ایران در دریای عمان/ بازتاب گسترده ناکامی آمریکا در توقیف نفتکش ایرانی در رسانه‌های عربی/ تجهیز نیروی دریایی روسیه به موشک‌های هایپرسونیک/ پیش‌بینی پنتاگون از افزایش ۵ برابری سلاح‌های هسته‌ای چین

جان هایتن، جانشین ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا که سابقاً فرماندهی نیروهای هسته‌ای آمریکا را به عهده داشت گفت: «سرعتی که چین پیشرفت می‌کند خیره‌کننده است.»

به گفته این مقام ارشد نظامی آمریکا، با این‌که روسیه در مقایسه با چین از نظر زرادخانه اتمی تهدید راهبردی بزرگ‌تری علیه آمریکا محسوب می‌شود، چین به‌واسطه منابع اقتصادی و مدرن‌سازی ارتش خود، تهدید بزرگ‌تری برای سلطه آمریکاست.

هیتن پیش‌بینی کرد، «درصورتی که تغییری در اوضاع ایجاد نکنیم، چین ظرف چند سال آینده از نظر قدرت نظامی، روسیه و آمریکا را پشت سر خواهد گذاشت.»

آنچه نگرانی آمریکا را برانگیخته احتمال تغییر در موازنه جهانی قدرت است که از چند دهه پیش وزنه‌اش به سمت آمریکا سنگینی کرده است.

آسوشیتدپرس نوشته، تغییر آرایش نظم جهانی به گونه‌ای که از مطلوبیت بیشتری برای چین برخوردار باشد، تهدید مستقیمی علیه آمریکا نیست؛ اما می‌تواند ائتلاف‌های آمریکا در منطقه آسیا را پیچیده کند.

سرنخ‌های جدید از برنامه‌های پنتاگون برای مقابله با چالش چین احتمالاً طی هفته‌های آینده نمایان خواهد شد. «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار است طی هفته‌های آتی، نتایج بررسی‌های دولت خود در زمینه سلاح‌های هسته‌ای، وضعیت استقرار نیروها در مناطق مختلف جهان و راهبردهای کلی دفاعی را اعلام کند.

آسوشیتدپرس نوشته در آمریکا فعلاً مقام‌های با حیرت‌زدگی نظاره‌گر نحوه بسیج منابع، فناوری‌ها و اراده سیاسی از سوی چین برای به دست آوردن پیشرفت‌های سریع هستند. این پیشرفت به اندازه‌ای سریع است که دولت بایدن در تلاش است در همه جنبه‌های سیاست دفاعی و خارجی‌اش چرخش ایجاد کرده و آنها را به سوی چالش چین معطوف کند.

رسانه آمریکایی جدیدترین مصداق سرعت شگفت‌انگیز پیشرفت نظامی چین را آزمایش یک موشک هایپرسونیک از سوی این کشور عنوان کرده و نوشته این سامانه تسلیحاتی به گونه‌ای طراحی شده که قابلیت گریز از پدافندهای دفاع موشکی آمریکا را داشته باشد.

با آنکه چین اصرار دارد آزمایش‌های انجام‌شده در سه ماه گذشته مربوط به تست یک سامانه قابل بازیافت فضایی است، داده‌های منتشره توسط رسانه‌های غربی از آزمایش یک سیستم پرتاب تسلیحاتی کم‌نظیر در دنیا خبر داده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشره موشک پرتاب شده توسط چینی‌ها در ابتدا موفق شده یک بار کامل زمین را دور بزند و سپس محموله خود را بر روی زمین پرتاب کند. مشخص نیست که چنین موشکی از کدام نقطه پرتاب شده؛ اما وسعت بالای خاک چین چنین اجازه‌ای را به آن می‌دهد. به نظر می‌رسد کلاهک پرتاب شده از نوع کلاهک‌های هایپرسونیک با قابلیت حرکت گلایدری در فضا است.

میزان خطای این سلاح در پرتاب اول توسط آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا نزدیک به 24 مایل عنوان شده است.

اگر این اطلاعات درست باشد، چین اولین کشوری است که یک سیستم بمباران مداری موشکی را با قابلیت پرتاب کلاهک هایپرسونیک تلفیق کرده است؛ سیستمی به‌ غایت خطرناک حتی برای آمریکا که بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای دنیا در اختیار دارد.

انتقال شش زندانی ایرانی از تایلند به تهران

سفارت ایران در بانکوک اعلام کرد که شش زندانی ایرانی در تایلند برای گذراندن ادامه محکومیت به کشور منتقل شدند.

به گزارش بخش رسانه‌ای سفارت ایران در تایلند، در راستای اجرای بیست و سومین دور از اجرای موافقتنامه انتقال محکومین به حبس میان جمهوری اسلامی ایران و دولت تایلند و با همکاری وزارت امور خارجه و دادگستری دو کشور، شش زندانی ایرانی که از چند سال قبل در زندان‌های تایلند به سر می‌بردند، برای گذراندن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل شدند.

پیش از این نیز تعداد دیگری از زندانیان ایرانی در تایلند با پیگیری سفارت ایران در بانکوک، به داخل کشور بازگردانده شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۲۰
از هر جنگی که منجر به نابودی ، فروپاشی یا تجزیه چین و روسیه شود حمایت می کنیم

انگلیس قبل از اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
برو پیش روانپزشک
مدافعان منافع آمریکا بفرمایید از نظرات تون استفاده کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
حقیقت چاپ نمیشه شما بفرما
این وسط تکلیف نفت منتقل شده به نفتکش دیگر چه شد؟؟!!!
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
عزیزم ِ بچه های سپاه هم نفت سرقت شده را پس گرفتند و هم یک کشتی را به غنیمت گرفتند . نفت ما تو همون نفتکش قرمز بود که به تصرف مون در اومد .
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
یه پیت نفت نبوده که سه سوت انتقال بدن. یه نفت کش بزرگه و تخلیه نفتش حداقل یک روز و نیم تا دو روز طول میکشه.
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
متن خبر رو دوباره بخون
۸بازهم تنش افرینی و باهم ماجراجویی

برای بهم زدن هرگونه شانس به نتیجه رسیدن مداکرات برجام

واقعا ما مردم چقدر دیگر باید هزینه های گزاف بپردازیم و عمرمان را تلف کنیم ؟
؟
ارزش این کشتی کمتر از ارزش خاوری بود
چرا هنوز خاوری را دستگیر نکردید ؟؟؟؟؟
بیخیال بابا، اگه می خواد بدزده چرا باید برسه تو یه نفت کش دیگه، چرا همون نفتکش رو ندزده، یا بره اصلا دورتر از آبهای ایران بدزده، خواهشا خوانندگانتون رو انسان های با عقل و درایت در نظر بگیرید
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
متاسفم براتون . انگار خیلی طرفدار آبروی
. ایالات متحده هستید. اگه تو فیلم ناوها یجنگی آمریکا را می دیدید که چقدر تقلا می کنند تا وارد نفتکش خودشون بشوند این حرف را نمی زدید.
منظوراز اقدام به موقع یعنی چی؟تخلیه ی یک نفتکش چندین ساعت زمان میبره؟؟؟؟
خبر رو‌ بروز کنید.پنتاگون گفته دروغی بیش نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
پنتاگون دروغ گوی اعظمه.اطلاع رسانیش در موشک باران عین الاسد رو یه بار دیگه ببین
آمریکا نفت ایران را در یک نفتکش دیگر تخلیه کرده!! حالا سپاه کدام نفتکش را گرفته؟ قبلیه را که تخلیه شده یا جدیده را؟؟ قبلیه که خالیه ، جدیده هم که فقط نفت آن متعلق به ایران است . ضمناً مالکیت نفتکش جدیده از کیست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
دو روز طول میکشه نفتکش محمولش رو انتقال بده به یک نفتکش دیگه پس تخلیه ای در کار نبوده.
این نفتکشی هم که توی ویدیو گرفته شد مشخصه اسمش. SOTHYS
نفتى كه دزدى شده بود چى شد ؟
فقط خبر گزاری های لبنان و سوریه و المیادین و المنار متعلق به جمهوری اسلامی ایران، اخبار تانکر را طبق روایت سردار کوثری گزارش کردند !!!

در اخر معلوم نشد که راستش چه بوده و چه کسی راست میگه!!!!
این نفتکش چند تن محموله داشته که امریکایی ها توانستند خیلی زود محموله آنرا تخلیه کنند قطعا در حد سه چهار گالن نبوده یعنی میشه نتیجه گرفت که با چند هزار تن زمان زیادی باید مصرف بشه تا محموله به نفتکش دیگری منتقل کنند چرا این زمان کاری نکردند یا اینکه درباره آن صحبتی نمیشه.؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی