بازدید 50965
۶
کیوسک بین الملل تابناک

انتشار کلیپی از وخامت حال رجب طیب اردوغان/ دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو/ رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برای مقابله با ناو آمریکایی/ رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقابل احتمالی در منطقه

انتشار کلیپی از وخامت حال رجب طیب اردوغان، دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو، رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برای مقابله با ناو آمریکایی، رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقابل احتمالی در منطقه و نشست‌های شورای امنیت درباره افغانستان، یمن و سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۸۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷ 02 November 2021

انتشار کلیپی از وخامت حال رجب طیب اردوغان/ دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو/ رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برای مقابله با ناو آمریکایی/ رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقابل احتمالی در منطقه

کیوسک بین الملل تابناک: انتشار کلیپی از وخامت حال رجب طیب اردوغان، دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو، رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برای مقابله با ناو آمریکایی، رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقابل احتمالی در منطقه و نشست‌های شورای امنیت درباره افغانستان، یمن و سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

انتشار کلیپی از وخامت حال رجب طیب اردوغان

انتشار فیلم جدیدی که مشکلات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه را در راه رفتن نشان می‌دهد، جنجال‌هایی را در مورد سلامتی وی ایجاد کرده و بسیاری می‌گویند ممکن است اردوغان بزودی مجبور به ترک سمت خود شود.

به نوشته وبگاه «ترکیش مینت» در این ویدئو ـ که مورخ ۲۹ اکتبر منتشر شد ـ اردوغان پس از پذیرفتن تبریک میهمانان به مناسبت روز جمهوری ترکیه در میان پرچم‌های این کشور در کاخ ریاست جمهوری دیده می‌شود. پس از اعلام پایان مراسم، اردوغان برای خروج از سالن به چپ می‌پیچد و با دشواری راه می‌رود و دست‌هایش بی‌حرکت هستند. در این فیلم مشخص است که دستیاران اردوغان با عجله موانع پیش روی او را برمی‌دارند تا مسیر تردد اردوغان را باز کنند.

این ویدئو که دوشنبه در فضای مجازی منتشر شد، طی چند ساعت توسط میلیون‌ها تن دیده شد.

تعداد بازدید : 9097

اردوغان در سال ۲۰۰۲ از «بولنت اجویت»، نخست‌وزیر وقت ترکیه خواست که استعفا دهد، زیرا به نظر می‌رسید که او مشکلات سلامتی دارد و قادر به انجام وظایف خود به عنوان نخست‌وزیر نیست. اردوغان در آن زمان رهبر حزب تازه تاسیس عدالت و توسعه (AKP) بود که چند ماه پس از درخواست او از اجویت برای استعفا به قدرت رسید.

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که اردوغان کفش‌هایی با طراحی خاص پوشیده است که به حفظ تعادل کمک می‌کند وعموماً توسط افراد مسن استفاده می‌شود. قیمت این کفش ها حدود ۹۰۰۰ یورو است.

در چند ماه گذشته، گمانه زنی‌ها در مورد سلامت اردوغان، به ویژه پس از اینکه او در انظار عمومی در صحبت و حرکت کردن مشکل داشت، افزایش یافته است.

در ماه اکتبر، «استیون کوک» کارشناس امور خاورمیانه و آفریقا، در نشریه «فارن پالیسی» نوشت، شواهدی که برخی تردید‌ها در مورد سلامت اردوغان را مطرح می‌کنند، در حال افزایش است.

وی با اشاره به این احتمال که یک فرد قدرتمند دیگر بتواند بر ترکیه پس از اردوغان حکومت کند، «هاکان فیدان» معاون سازمان اطلاعات ملی، «حلوصی آکار» وزیر دفاع و «سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه را از جمله نامزدهای احتمالی برای تصدی این پست عنوان کرد.

پس از انتشار این مقاله، اردوغان ویدئویی را در کانال تلگرام خود از بازی بسکتبال خود به اشتراک گذاشت. در این ویدیو لباس شماره 15 با درج «ر. طیب اردوغان» روی پیراهن چاپ شده است. او کاپیتان است و در حال تشویق هم تیمی‌هایش دیده می‌شود.

منتقدان این اقدام را به‌عنوان تلاشی برای رد گمانه‌زنی‌ها درباره سلامت رئیس جمهور ترکیه تفسیر کردند. بسیاری از شهروندان ترکیه با فقر و تورم دست و پنجه نرم می‌کنند و به نظر می‌رسد جایگاه پایگاهی او روز به روز کاهش می‌یابد.

یک هفته پس از انتشار این مقاله، «فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات اردوغان، در توییتر بیانیه‌ای داد و ادعای این مقاله مبنی بر اینکه اردوغان ممکن است برای نامزدی مجدد در انتخابات ۲۰۲۳ بیمار باشد را به عنوان «اخبار جعلی» توصیف کرد.

در همین حال، اردوغان که قرار بود پس از شرکت در اجلاس سران گروه ۲۰ در شهر «رم» در ایتالیا در آخر هفته برای شرکت در اجلاس اقلیمی به شهر «گلاسکو» در اسکاتلند پرواز کند، روز دوشنبه به ترکیه بازگشت و دلیل تصمیم خود را خواسته‌های برآورده نشده در زمینه امنیتی عنوان کرد.

دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه و ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا " سیا" در مسکو دیدار و گفت و گو کردند.

 دفتر مطبوعاتی دفتر شورای امنیت روسیه گزارش داد، پاتروشف و برنز در این دیدار درباره روابط روسیه و ایالات متحده آمریکا گفت و گو کردند. هنوز رسانه های روسیه اطلاعات بیشتری از این دیدار و گفت وگو منتشر نکرده اند.

انتشار کلیپی از وخامت حال رجب طیب اردوغان/ دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو/ رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برای مقابله با ناو آمریکایی/ رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقابل احتمالی در منطقه

روابط مسکو و واشنگتن همواره با نوسانات و فراز و نشیب زیادی روبه رو بوده است که این روابط از منظر کارشناسان سیاست خارجی و روابط بین الملل به «صلح سرد» و «جنگ سرد» نیز تعبیر می شود و دو کشور همواره در اوج اختلافات و بحران روابط برای کاهش هزینه‌ها و با درک برخی واقعیت های جهانی در جستجوی تحولات و موضوعاتی بوده‌اند تا از آنها به عنوان بهانه‌ای برای تغییر فضا و بازسازی و بهسازی روابط استفاده کنند.

در سال های اخیر تحریم روسیه یکی از محورهای اصلی سیاست خارجی دولت های آمریکا بوده و در این زمینه نه تنها دولت بایدن تمایلی به حذف آن ندارد بلکه در آخرین اقدام خود ضمن تحریم ۱۴ شرکت وابسته به روسیه در کشورهای مختلف، تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه از سال ۲۰۱۴ را یک سال دیگر تمدید کرده است.

رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برای مقابله با ناو آمریکایی

نیروهای دریایی روسیه در دریای سیاه امروز (سه‌شنبه) در حالی که مسکو با حضور دو ناو آمریکایی در این منطقه برخورد می‌کرد، در رزمایش انهدام اهداف دشمن شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، روز دوشنبه گفته بود که نیروهای روسیه می‌توانند ناو فرماندهی نیروی دریایی "یو.اس.اس مونت ویتنی" را رصد کرده و از فعالیت ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه شکایت کرد.

خبرگزاری اینترفاکس امروز گزارش کرد، ناوگان دریای سیاه روسیه امروز اعلام کرد که ناوهای آن برای نابودی اهداف دشمن تمرین کرده‌اند و سامانه‌های دفاع هوایی در پایگاه‌های این ناوگان در نووروسیسک و کریمه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

در ادامه این خبر آمده است، آنها اهداف هوایی دشمن فرضی را با تسلیحات موشک ضد هوایی و توپخانه‌ای از بین بردند.

انتشار کلیپی از وخامت حال رجب طیب اردوغان/ دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو/ رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برای مقابله با ناو آمریکایی/ رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقابل احتمالی در منطقه

روسیه پیشتر به کشورهای غربی نسبت به اعزام ناوها به دریای سیاه و نزدیک شدن به سواحل کریمه هشدار داده بود. روسیه، کریمه را بخشی از خاک خود می‌داند؛ اما این شبه جزیره در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از اوکراین شناخته می‌شود.

 روز دوشنبه، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده بود که ناو یو.اس.اس مونت ویتنی به استانبول رسیده و به زودی به نیروهای واقع در دریای سیاه ملحق می‌شود.

کرملین همچنین امروز گزارش رسانه‌های آمریکایی در مورد استقرار نظامی روسیه در نزدیکی اوکراین را "اخبار جعلی با کیفیت پایین" نامید و آن را رد کرد و گفت که اقدام به مسکو بستگی دارد که نیروهایش را در چه جایی جابجا کند.

پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داده بود که تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده در روز دوشنبه، گزارش‌های اخیر را تایید می‌کند، مبنی بر اینکه روسیه پس از تجمع گسترده نیروهایش در بهار ۲۰۲۱، بار دیگر در حال جمع‌ آوری نیروها و تجهیزات نظامی در مرز با اوکراین است.

اوکراین نیز روز دوشنبه اعلام کرد که شاهد افزایش نیروهای ارتش روسیه یا تجهیزات در نزدیکی مرزها نیست.

در همین حال، یکی از مقام‌های ناتو اعلام کرد:‌ این ائتلاف هشیارانه و مداوم تحرکات ارتش روسیه را زیر نظر دارد و مهم است که شفافیت را تضمین و از هرگونه محاسبه اشتباه جلوگیری کنیم.

روسیه بارها ناتو را به انجام تحرکات در نزدیکی مرزهایش متهم کرده است؛ اما این ائتلاف نظامی می‌گوید، مصمم است امنیت کشورهای عضو نزدیک به روسیه را پس از الحاق کریمه توسط مسکو و حمایتش از جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین تقویت کند.

رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقابل احتمالی در منطقه

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد، تمرینات مشترک تفنگداران دریایی آمریکا و یگان کماندوهای رژیم صهیونیستی با هدف آمادگی برای هرگونه تقابل احتمالی با ایران، برگزار شد.

بر اساس گزارش هاآرتص، این تمرینات کمی قبل از اعزام یگان آمریکایی به منطقه خلیج فارس به منظور بر عهده گرفتن آنچه حفاظت از امنیت در این منطقه و نیز تعامل با سناریوها و حوادث غافلگیرکننده، خوانده شد، در حال اجراست.

تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، از جمله این حوادث غافلگیرکننده، امکان «تلسط ایران بر یک کشتی یا کنسولگری آمریکاست.»

انتشار کلیپی از وخامت حال رجب طیب اردوغان/ دیدار دبیر شورای امنیت ملی روسیه و رئیس سیا در مسکو/ رزمایش نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه برای مقابله با ناو آمریکایی/ رزمایش آمریکا و رژیم صهیونیستی برای تقابل احتمالی در منطقه

در ادامه گزارش مذکور آمده، این تمرین‌ها تاکتیکی است و پس از پیوستن رژیم صهیونیستی به فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا انجام می‌شود.

بنا به این گزارش، تمرینات مذکور شامل تمرین برای جنگ در مناطق مسکونی و «مقابله با تروریسم» است.

نشست‌های شورای امنیت درباره افغانستان، یمن و سوریه

«خوان رامیرز» نماینده دائم مکزیک در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت امروز سه شنبه شنبه اعلام کرد که اعضای این شورا در ماه جاری جلسه‌هایی درباره افغانستان، سوریه و یمن برگزار خواهند کرد.

به گفته وی، شورای امنیت روز ۹ نوامبر(۱۹ آبان) درباره مسائل نابرابری و فساد و روز ۱۶ نوامبر نشستی علنی با موضوعات مهم بین المللی درباره صلح و امنیت برگزار خواهد کرد.

رامیرز در ادامه افزود، در ماه جاری میلادی همچنین اعضای شورای امنیت نشست هایی درباره بوسنی و هرزه گوین، سومالی، یمن، عراق، لیبی و سوری و دیگر موضوعات مهم منطقه غرب آسیا برگزار خواهند کرد و نشست اختصاصی درباره افغانستان نیز روز ۱۷ نوامبر در مقر سازمان ملل برگزار خواهد شد.

هفته گذشته نشست اضطراری این شورا درباره سودان در حالی پایان یافت که توافقی برای صدور بیانیه مشترک درباره تحولات سودان حاصل نشد. سودان در حال حاضر با بحران کودتا و برکناری نخست وزیر از قدرت مواجه است.

اختلافات میان اعضای دائم شورای امنیت که از حق وتو برخوردارند از مشکلات اصلی روند تصمیم گیری در این نهاد مهم سازمان است. برخی از کشورهای جهان از جمله ایران، ترکیه، آلمان، هند و برزیل خواستار تغییر ساختار و سازوکار تصمیم گیری در شورای امنیت سازمان ملل هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
خدا برادر مسلمانمان جناب اردوغان را حفظ بفرماید
مست بوده نه مریض.اینها در خلوت همیشه خلاف نظراتشان عمل می کنند.
قاتل هزاران بیگناه، عردوغان بزودی میره جهنم و من شیرینی پخش خواهم کرد
رجب اردوغان داره فیلم بازی می کند
آمریکا روسیه را ترسانده و اصلا به هشدارهای روسیه اعتنایی نمی کنه
شما خودشو ناراحت نكون. اردوغان بره بدترش مياد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست