بازدید 25527
آخرین تحولات خاورمیانه

سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین/ واکنش آمریکا به عادی سازی روابط با سوریه/ بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن/ اعلام جزئیات دیدار ولیعهد سعودی با سالیوان

سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین، واکنش آمریکا به عادی سازی روابط با سوریه، بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن، اعلام جزئیات دیدار ولیعهد سعودی با سالیوان و سه درخواست دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸ 30 September 2021

سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین/ واکنش آمریکا به عادی سازی روابط با سوریه/ بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن/ اعلام جزئیات دیدار ولیعهد سعودی با سالیوان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین، واکنش آمریکا به عادی سازی روابط با سوریه، بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن، اعلام جزئیات دیدار ولیعهد سعودی با سالیوان و سه درخواست دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین 

«یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، امروز پنجشنبه وارد بحرین شد. قرار است وی در جریان این سفر که به منظور تقویت عادی سازی روابط میان تل آویو و منامه انجام می شود، با مقامات ارشد بحرین دیدار کند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی خود به بحرین، سفارت این رژیم را در منامه افتتاح خواهد کرد. طرف های صهیونیستی و بحرینی همچنین چند توافقنامه امضا خواهند کرد. با این حال، در بیانیه وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به عنوان این توافق‌ها اشاره‌ای نشده است. تل‌آویو و منامه همچنین یک خط هوایی مستقیم از بحرین به فلسطین اشغالی افتتاح خواهند کرد که در طول هفته دو پرواز انجام خواهد داد.

«عیدال رول» معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی درباره افتتاح این خط هوایی گفت: بحرین یکی از مقصدهای تجاری مهم برای اسرائیل است و افتتاح خط هوایی میان دو طرف، گام راهبردی مهمی خواهد بود.

سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین/ واکنش آمریکا به عادی سازی روابط با سوریه/ بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن/ اعلام جزئیات دیدار ولیعهد سعودی با سالیوان

بحرین در سپتامبر ۲۰۲۰ با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به نام «توافق‌های آبراهام» را امضا و رسماً با تل‌آویو روابط دیپلماتیک برقرار کرد.

واکنش آمریکا به عادی سازی روابط با سوریه 

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده می‌گوید: واشنگتن طرح و برنامه‌ای برای عادی سازی و بهبود روابط دیپلماتیک با دولت قانونی سوریه ندارد و سایر کشورها را نیز به این امر تشویق نمی‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: بشار اسد هیچ مشروعیتی ندارد و تردیدی نیست که در حال حاضر ایالات متحده درصدد عادی سازی روابط با دولت اسد نیست.

این اظهارنظر در واکنش به این پرسش خبرگزاری رویترز مطرح شد که آیا واشنگتن برقراری روابط دوستانه میان اردن و سوریه را ـ پس از بازگشایی کامل گذرگاه مرکزی اردن به روی سوریه در روز چهارشنبه ـ تشویق و حمایت کرده است یا خیر؟

در واقع این شدیداللحن ترین اظهارنظر مقامات دولت «جو بایدن» درباره سوریه بوده است.

سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین/ واکنش آمریکا به عادی سازی روابط با سوریه/ بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن/ اعلام جزئیات دیدار ولیعهد سعودی با سالیوان

گفتنی است، واشنگتن حضور دیپلماتیک خود در سوریه را در سال ۲۰۱۲ به حالت تعلیق درآورد و پس از آن، تحریم‌هایی علیه دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه وضع کرد.

بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن

خبرنگار المیادین در اردن اعلام کرد: گذرگاه مرزی جابر بین اردن و سوریه از سمت مرزهای هر دو کشور باز شده است و تردد از این گذرگاه امکان پذیر است. بازگشایی این گذرگاه همکاری تجاری میان سوریه و اردن و واردات به دو کشور را افزایش خواهد داد.

سفر وزیر خارجه اسرائیل به بحرین/ واکنش آمریکا به عادی سازی روابط با سوریه/ بازگشایی گذرگاه مرزی میان سوریه و اردن/ اعلام جزئیات دیدار ولیعهد سعودی با سالیوان

وزارت حمل و نقل اردن نیز اعلام کرد، خطوط هوایی پادشاهی اردن، خدمات انتقال زمینی از سوریه به اردن و از اردن به سوریه را از روز یکشنبه آغاز خواهد کرد. خدمات انتقال زمینی تا زمان ازسرگیری پروازهای هوایی در آینده فراهم خواهد شد.

اخیرا نیز وزرای منابع آبی، کشاورزی، برق و اقتصاد سوریه از طریق گذرگاه مرزی نصیب-جابر وارد اردن شده و دیدارهایی را با همتایان خود درباره پرونده‌های انرژی، آب و حمل و نقل برگزار کردند.

وزارت کشور اردن از بازگشایی مرزها با سوریه از طریق گذرگاه مرزی جابر از روز(چهارشنبه) خبر داده بود.

اعلام جزئیات دیدار ولیعهد سعودی با سالیوان

ولیعهد سعودی و مشاور امنیت ملی آمریکا امروز ضمن دیدار با یکدیگر اعلام کردند که حسن نیت «حوثی‌ها» برای مشارکت در مذاکرات با دولت مستعفی یمن اهمیت دارد.

رسانه‌های دولتی سعودی از جمله خبرگزاری واس، جزئیات دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا را فاش کردند. آنها در ریاض روابط راهبردی بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرر دادند.

بن سلمان در این دیدار، مدعی طرح پیشنهادی کشورش برای حل بحران یمن و توقف درگیری‌ها تحت نظارت سازمان ملل شد.

ولیعهد عربستان افزود، طرح کشورش بر حمایت از پیشنهاد سازمان ملل در خصوص صدور مجوز برای ورود کشتی‌های حامل نفت به بندر الحدیده و گشودن فرودگاه بین‌المللی صنعا به اضافه پروازهای امدادی کنونی و آغاز رایزنی‌ها بین طرف‌های یمنی برای دستیابی به راه حل سیاسی بر اساس اصول سه گانه با نظارت سازمان ملل تاکید دارد.

سالیوان نیز که در تور منطقه‌ای به سر می‌برد، ضمن تاکید بر مشارکت استراتژیک دو کشور و پایبندی آمریکا به حمایت از دفاع عربستان به خاکش در برابر همه انواع تهدیدات از جمله حملات موشکی و پهپادی و حمایت از عربستان در پیشبرد راه حل سیاسی در کشور یمن گفت، آمریکا از تمام این پیشنهادها و تلاش‌های سازمان ملل در دستیابی به راهکاری سیاسی در یمن حمایت می‌کند.

جیک سالیوان به بن سلمان گفته که «واشنگتن از دفاع عربستان از قلمرو خود در برابر تهدیدات و حملات گروه‌های وابسته به ایران» حمایت می‌کند.

ولیعهد سعودی در حالی بر حل سیاسی بحران یمن تأکید دارد، تاکنون چهار دور مذاکرات صلح یمن زیر نظر سازمان ملل برگزار شده است؛ اما هر بار با کارشکنی عربستان سعودی به شکست منجر شد.

آخرین بار (دور چهارم) مذاکرات صلح یمن در شهر استکلهم سوئد برگزار شد. در دور چهارم مذاکرات انصارالله و دولت مستعفی یمن توافق کردند که درگیری‌ها در بنادر الحدیده بر توقف فوری جنگ و درگیری و استقرار مجدد در بنادر الحدیده، الصلیف و رأس عیسی توافق کردند، اما ائتلاف متجاوز سعودی صدها بار این توافق را نقض کرده است.

سه درخواست دولت سوریه از شورای امنیت سازمان ملل

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پیرامون بحران این کشور خواست، حضور نظامی غیرقانونی خارجی در خاک سوریه پایان یابد، تحریم‌های اقتصادی غرب لغو و از تلاش‌های دولت برای مبارزه با تروریسم حمایت شود.

به گزارش خبرگزاری سانا، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: برخی از کشورها به مانع تراشی در پیدا کردن راه حل بحران سوریه ادامه می دهند و خواهان برقراری ثبات در این کشور نیستند.

وی افزود، حل و فصل ها و آشتی هایی که در استان درعا حاصل شده، بیانگر تمایل سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر کشور و تضمین امنیت شهروندانش است.

صباغ در نشست شورای امنیت گفت، باید حضور نظامی غیرقانونی خارجی در خاک سوریه پایان یابد، اقدامات اقتصادی اجباری غرب برداشته شود و از تلاش های دولت برای مبارزه با تروریسم حمایت شود.

گی­‌یر پدرسن، نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه هم در این نشست اعلام کرد، زمان و مکان برگزاری نشست آینده کمیته قانون اساسی سوریه مشخص شد.

وی افزود، پس از هشت ماه مذاکرات فشرده با روسای کمیته قانون اساسی سوریه، پیرامون روش کار توافقی حاصل و دعوت نامه هایی نیز برای شرکت در ششمین جلسه کمیته در ژنو ارسال شده است.

پدرسن گفت، این کمیته قرار است ۱۸ اکتبر در ژنو تشکیل جلسه دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۳
همانطور که خیلی از خورده کشورها مدعی هستند ، در صورت زیاده روی تمامی کشورهای جدا شده از ایران به خاک اصلی خود بازگردانده خواهند شد با قدرت لایتناهی خداوند و تکیه بر قدرت ملت بزرگ ایران
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
شعار دادن راحت است. شما همین را که دارید حفظ کنید بقیه ان پیش کش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
عزیزم از طرف خودت حرف بزن،چون یه نفری و اندازه ی یه نفر بودنت میتونی نظر بدی،،آمار بنده را از ملت بزرگ ایران کم کن لطفا.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
حتما هم تو میخواهی بری جنگ
وزیر امور خارجه اسرائیل به ترکیه و چین و روسیه و آذربایجان چندین بار سفر کرد ، چی فرقی با بحرین میکنند
پاسخ ها
غفار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
فرق فیکوله خیلی فرق فیکوله بحرین موهومه
میخوان به بحرین پول و تکنولوژی بدن تا به ایران فشار بیاره .
فکر کنم با طرحی که ابر قدرتها ریختن و وضع اقتصادی که دنیا در ان قرار گرفته امکان یک جنگ بزرگ، در خاورمیانه وجود دارد، چون شرایط ان پیدا شده،دیر یا زود دارد ولی نشد ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
خود آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند تابرسد به نوچه هاش که ایران با یک اشاره همه اینهارا اگر آدم نشوند در یک لحظه قورت
میدهد مردم ایران امتحان پس داده اند پس بیشتر از این مردم عزیز ایران را نیازمایید که پشیمان خواهید شد
آمریکا در این ۴۰ سال هیچ غلطی نتوانست با جمهوری اسلامی بکند
حالا میخواهد با چند کشور ی که میشود گفت مردم این کشورها همگی
مخالف طرح آمریکا هستند ایران را در منگنه قرار دهد ولی بی فایده
است واین طرح هم شکست خورده است فقط دنبال این هست که کشورهای مسلمان را بجان هم بیندازد تا اسرائیل کودک کش با امنیت
بتواند کارهای خود را پیش ببرد اما این طرح هم از قبل شکست خورده
وخود دولتهای غربگرای حوزه خلیج فارس از این کا پشیمان خواهند شد
فقط ماییم که یک کلاه گشاد سرمون رفته
خوب کاری نمکنند باهم مشکل حل کنید و ایرا موجب جنگ و میشود کنار بگذارند
بااین لولوخورخوره بازیهاهمه دنیاروآبادوبا همدیگر دوست کردیدوالبته برعلیه کشورماایران!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل