بازدید 29512
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره/ پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران/ افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران

حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان، حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره، پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران، افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران و ورود مکرون به عراق برای حضور در نشست بغداد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 28 August 2021

حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره/ پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران/ افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان، حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره، پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران، افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران و ورود مکرون به عراق برای حضور در نشست بغداد، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان

آمریکا در پی انجام حمله تروریستی داعش در فرودگاه کابل، اعلام کرد، یک حمله هوایی علیه این گروه در افغانستان انجام داده است.

به گزارش روزنامه یواس‌ای تودی، پنتاگون اعلام کرد که حمله هوایی علیه یکی از طراحان حمله تروریستی فرودگاه کابل انجام داده است.

حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره/ پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران/ افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران

بنابراین، پیش از حمله پهپادی واشنگتن به داعش، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به شهروندان خود هشدار داد که ورودی‌های فرودگاه کابل را به سرعت ترک کنند.

روز جمعه وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، تهدیدهای تروریستی از جانب شاخه خراسان داعش برای نیروها و شهروندان آمریکایی در حال خروج از افغانستان وجود دارد.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا چند ساعت پیش از حمله پهپادی وعده داده بود تا حمله تروریستی به فرودگاه کابل را تلافی کند.

داعش روز پنجشنبه مسئولیت حمله تروریستی به فرودگاه کابل که در پی آن ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ آمریکایی کشته شده بودند را به عهده گرفت.

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره

اصابت چهار موشک کاتیوشا به پایگاه آمریکا در نزدیکی گذرگاه‌های بصره عراق، باعث انهدام کاروان‌های نظامی مستقر در آن شد.

رسانه‌های نزدیک به مقاومت در شبکه‌های اجتماعی از حمله موشکی به پایگاه ائتلاف آمریکایی در مجاورت گذرگاه جسر صفوان نزدیک به نیروگاه ملیحات بصره خبر دادند.

بر اساس این گزارش‌ها، چهار موشک کاتیوشا به این پایگاه اصابت کرده و کاروان‌های پشتیبانی رزمی مستقر در آن را منهدم کرد؛ هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

در یک هفته گذشته، این دومین بار است که کاروان‌های آمریکایی به جای بمب‌های کنار جاده‌ای با موشک کاتیوشا هدف قرار می‌گیرند.

بامداد جمعه ۲۹ مردادماه گذشته نیز در حمله‌ای موشکی، یک کاروان آمریکایی در استان صلاح الدین عراق منهدم شد که مسئولیت آن را گروهی به نام اصحاب الکهف بر عهده گرفت.

حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره/ پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران/ افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران

در سال جاری میلادی، ده ها حمله به کاروان های آمریکایی در عراق انجام شده است.

گروه های مختلف اعلام کرده‌اند تا زمانی که کشورشان در اشغال آمریکا باشد، به حملات خود ادامه خواهند داد.

نیروهای آمریکا و ناتو با نام «ائتلاف بین المللی علیه داعش» با وجود گذشت یک سال از تصویب قانون ممنوعیت حضورشان در عراق توسط مجلس این کشور، از اجرای قانون و ترک کشور سر باز زده اند.

پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران

مامور تشکیل کابینه لبنان در گفت‌وگو با تلویزیون الحدث لبنان به جوسازی برخی طرف‌ها درباره احتمال روبه رو شدن لبنان با تحریم‌های جدید غربی‌ها در صورت لنگر انداختن کشتی حامل سوخت ایران در ساحل لبنان پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری لبنان ۲۴، «نجیب میقاتی» تاکید کرد: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم موضوع کشتی ایران، لبنان را به خطر انداخته یا در معرض تحریم‌ها قرار دهد.

میقاتی افزود: هر موضوعی که به منافع لبنان لطمه بزند، ما مخالف آن هستیم و اجازه نمی‌دهیم کسی ما را به سمت تحریم‌های جدید سوق دهد.

میقاتی ضمن درخواست از اتحادیه عرب برای کمک به لبنان گفت: من از کشورهای عربی می‌خواهم با ما ملاقات کنند و من سخت تلاش خواهم کرد تا لبنان از درگیری‌ها و ناآرامی‌ها فاصله بگیرد؛ لبنان در آغوش کشورهای عربی بوده و خواهد بود.

مامور تشکیل کابینه لبنان گفت: اما من به منتقدان و اتحادیه عرب می‌گویم، شمعی به ما بدهید، زیرا ما نمی‌توانیم بدون داشتن جایگزینی به کشتی (ایران) نه بگوییم.

حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره/ پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران/ افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران

میقاتی با بیان اینکه در حال حاضر از تشکیل کابینه لبنان منصرف نمی‌شود، گفت: انصراف دادن در ذهن من نیست، در حالی که کشور به یک دولت نجات نیاز دارد. من ماموریت تشکیل کابینه را پذیرفته‌ام و هنوز هم با این قضیه تعامل مثبت دارم و امیدوارم که گره موجود باز شود؛ اما مهلت تشکیل کابینه نیز نامحدود نیست و وقت تنگ است.

او تاکید کرد: من هرگز از تشکیل کابینه انصراف نمی‌دهم زیرا هدف، رسیدن امنیت است و من می‌دانم که وقتی دولت تشکیل شود از لبنان حمایت می‌شود.

افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه (به وقت تهران) با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد.

منابع خبری پیش از این دیدار اعلام کرده بودند که بنت قصد دارد، در این دیدار راهبرد خود برای مقابله با ایران را با بایدن به اشتراک بگذارد.

«باراک راوید» خبرنگار صهیونیستی پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی نوشت که نفتالی بنت در دیدار با بایدن راهبرد خود علیه ایران را با آن چیزی که مقام‌های اسرائیلی با عنوان «مرگ با هزاران بریدگی» یاد می‌کنند مطرح کرد.

بنت در این دیدار تلاش کرد تا احساس فوریت پیشرفت چشمگیری که برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده و بازبینی سیاست اسرائیل درباره ایران را مطرح کند.

راهبردی که بنت به بایدن ارائه داده، شامل مقابله با ایران از طریق ترکیب اقدامات کوچک بسیار در جبهه‌های متعدد نظامی و دیپلماتیک است که این اقدامات به جای یک حمله شدید به ایران است.

یک مقام صهیونیستی گفت که بنت شرایط کنونی میان این رژیم ایران را همانند شرایط میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی در جریان جنگ سرد توصیف کرد.

بنت به بایدن تاکید کرد، آمریکا و اسرائیل باید ستیزه جویی‌های منطقه‌ای ایران را علاوه بر برنامه هسته‌ای این کشور به جعبه بازگردانند و در این راستا، وی از بایدن خواست تا نیروهای آمریکایی را از عراق و سوریه خارج نکند و مقام‌های صهیونیستی درباره رویکرد بایدن در این جبهه ابراز خوشبینی کرده‌اند.

بر اساس نوشته آکسیوس، بنت به بایدن گفته که با بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ مخالف است، چون اثرگذاری این توافق با توجه به نزدیک شدن تاریخ انتهای برخی محدودیت‌های ایران و همچنین پیشرفت‌های هسته‌ای این کشور از بین رفته است.

آکسیوس مدعی شد به نظر می‌رسد بایدن نیز درباره چشم انداز بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای خوشبین نیست.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات اتمی در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید و بر اساس گزارش منابع مختلف، بیش از ۲۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه اتمی این رژیم نگهداری می‌شود.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تا کنون از امضای پیمان گسترش تسلیحات اتمی امتناع می‌ورزد و به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز اجازه بازرسی از تاسیسات خود را نمی‌دهد.

ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و تمامی فعالیت‌های هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بوده و این نهاد بین‌المللی تا کنون انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران گزارش نکرده است.

ورود مکرون به عراق برای حضور در نشست بغداد

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد که امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای شرکت در نشست بغداد وارد عراق شده است.

به گزارش سرویس عربی شبکه خبری اسکای نیوز، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به استقبال رییس جمهوری فرانسه رفته است.

حمله هوایی آمریکا علیه داعش در افغانستان/ حمله موشکی به پایگاه آمریکا در بصره/ پاسخ مامور تشکیل کابینه لبنان به منتقدان کشتی سوخت ایران/ افشای جزئیات طرح اسرائیل علیه ایران

این نشست با نام «کنفرانس همکاری و مشارکت» میزبان سران و مقامات کشورهای منطقه در بغداد است.

ریاض و کویت سطح مشارکت خود را در اجلاس کشورهای همسایه عراق مشخص کردند؛ نشستی که کویتی ها در سطح نخست وزیر و سعودی ها در حد وزیر خارجه در آن شرکت خواهند کرد.

گفته می‌شود، رییس جمهوری مصر و ترکیه و همچنین پادشاه اردن به عنوان عالی ترین مقام‌ها در این نشست شرکت می‌کنند.

دیروز هم «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه از اعزام هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست حمایت از عراق خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۴
مرگ بر روسیه
شرم بر پوتین
ننگ بر آمریکا و انگلیس

( پدران و مادران طالبان و داعش )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
من عاشق بریتانیا هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
آمریکا و رژیم صهیونیستی طراح داعش
عربستان حمایت مالی داعش
معمولا هر کسی قد ادمی که فرستاده از این نشست ها سود میبره. ایران در حد وزیر خارجه. فرانسه در حد رییس جمهور
امیدواریم دیپلماتهای جدیدمان باروئی باز وبانیت تعامل و
دوستی باکشورهای همکیش به اجلاس بروندویادمان باشد دشمنان مشترکمان درکمینند پس بیائیم برای مایوس کردنشان
تلاش کنیم فراموش نکنیم درخت دوستی بنشانیم البته نهال دشمنی‌نبودولی قهربودن وقهرکردن کاردرستی نبودپیامبرعظیم
الشان مادرسلام پیش قدم میشدند مردم هم منتظر نتیجه خوب
این اجلاس هستند که بادپلماسی درست دولت آفای رئیسی
این یخ چهل سال بین ماوعربستان برای همیشه شکسته شود
امیدواریم وزیرامورخارجه بادستی پر واخباری خوش برگردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
ازاینکه باتعامل باکشورهای همسایه ودوست باعث مایوس کردن دشمنان میشویم شکی نیست ولی بیشترازآن برای مصالح ملی مامفیداست که باکشورهای ثروتمندبخصوص همجوارچون عربستان سعودی امارات ترکیه وقطر وبحرین ونیز جمهوری آذربایجان روابط تنگاتنگ داشته باشیم
بخاطر چهار تا پولدار و شرکت دولت امریکا سربازانش را به کشتن داد همه اش بخاطر پول و منافع.
یک سوال :

آمریکا امروز به مقر داعش در افغانستان حمله کرد ، سوال اینجاست که شما که از محل داعش خبر داشتید چرا قبل از خروجتون از افغانستان این کار رو نکردید که یک ویرانه پشت سر بزارین

جواب : طالبان ، القاعده، و داعش همه شون جزئی از ابزار های ارتش آمریکا هستن و در خدمت منافع آمریکا و نه در خدمت منافع ملت ها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
جناب گلادیاتور
اگر داعش ابزار آمریکاست، پس چرا سربازان آمریکایی را در فرودگاه کابل به هلاکت رساند و چرا آمریکا با حمله هوایی تلافی جویانه، تعداد زیادی از تروریست های داعش را به جهنم فرستاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
به احتمال خیلی زیاد دست اسرائیل در انفجارهای کابل بوده است.
داعش که نیروی نیابتی آنهاست و بیشترین انتفاع از این انفجارها را اسرائیل میبرد.
میخواهد جلوی خروج آمریکا از منطقه را بگیرند ، موضوعی که علنا هم از آمریکا خواسته اند.
باشیم تا تحلیلهای روزهای آتی را ببینیم.
اسرائیل برای بدست آوردن موقعیت ضرورت مقابله با ایران و ... منتظر آسمان و ریسمانهایی که ما به هم میبافیم نمانده و حتی حاضر است در خود اورشلیم بمب منفجر کند !!
آمریکا بنوعی شکست خود را در افغانستان تلافی می کند
داعش رو باید قتل عام کرد تا این تفکر پلید از دنیا پاک بشه. ما انها را نکشیم انها ما را می کشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
از باباشون امریکا بخواید
مامور تشکیل کابینه لبنان گفت: اما من به منتقدان و اتحادیه عرب می‌گویم، شمعی به ما بدهید، زیرا ما نمی‌توانیم بدون داشتن جایگزینی به کشتی(ایران) نه بگوییم.
این معنیش اینه لبنان تا وقتی طرف ایرانه که اتحادیه عرب به لبنان بی اهمیتی می کنه اما به محض اینکه به لبنان اهمیت بده واو را در آغوش بگیره ایران بی ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
استدلال مقام لبنانی درست است و همچنین تحلیل شما هم درست.اما
دوست عزیز،بسته و کوچک فکر کردن و پایبند بودن به یک تفکر ،ایدئولوژی نام دارد امروزه در دنیا منافع ملتها در اولویت است.امروز ایران تامین میکند و فردا اتحادیه عرب.همین درست است
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
نژادپرست تر از عرب وجود نداره.یک مشت بی عرضه شکست خورده.
هیچ داعشی وجود نداره جنس همون جنسه با بسته بندی جدید
دلقک بازی تو خاور میانه تموم نمیشه
دلارنسبت به روزقبل ۳۵۰ تومان ترقی کرد راستی چه خبراست دولت هنوزکارخودراشروع نکرده اینهمه قیمتهاترقی کردند
دلارنسبت به روزقبل ۳۵۰ تومان ترقی کرد راستی چه خبراست دولت هنوزکارخودراشروع نکرده اینهمه قیمتهاترقی کردند
مرگ باهزاران بریدگی !!! به فکر میهن باشید واجازه اجرای این نقشه های پست وپلید را به دشمن بی مایه ندهید
به احتمال خیلی زیاد دست اسرائیل در انفجارهای کابل بوده است.
داعش که نیروی نیابتی آنهاست و بیشترین انتفاع از این انفجارها را اسرائیل میبرد.
میخواهد جلوی خروج آمریکا از منطقه را بگیرند ، موضوعی که علنا هم از آمریکا خواسته اند.
باشیم تا تحلیلهای روزهای آتی را ببینیم.
اسرائیل برای بدست آوردن موقعیت ضرورت مقابله با ایران و ... منتظر آسمان و ریسمانهایی که ما به هم میبافیم نمانده و حتی حاضر است در خود اورشلیم بمب منفجر کند !!
برای حمله داعش به آمریکاییها شما چه ذوقی میکنیدا
ایکاش آقای رییسی هم در اجلاس بغداد شرکت میکرد تا اختلافات با عربستان از بین میرفت
خاور میانه روی صلح را تا پایان آخرین قطره نفت نمی بیند یک
دو:حضرات روشن فکر همه: روس انگلیس امریکا ایتالیا استرالیا کانادا نروژ ...حق حضور در خاور میانه دارند فقط ما مداخله گر ومخل نظم در خاور میانه هستیم؟خودتان را بیش از این گول نزنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
وب گردی