بازدید 18160
پیمانه اقتصادی

وزیر پیشنهادی صنعت: سال ۱۴۰۴ اوج تحول صنعت خودرو؛ یک میلیون خودرو صادر خواهیم کرد/ سایه سنگین شیوع کرونای دلتا بر قیمت نفت/ جزئیات تحریم دلاری افغانستان توسط آمریکا

این پیمانه تیتر‌هایی همچون عوامل تاثیرگذار در بازگشت رشد به معاملات بورس، هکر‌ها ۹۴ میلیون دلار از بورس رمزارز ژاپنی سرقت کردند، رشد اندک سهام آمریکا در معاملات وال‌استریت، ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها در ۲۰۲۰ هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند، یک خبر اشتباه بازار گاز اروپا را تکان داد و ادامه روند صعودی دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۷۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵ 20 August 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون عوامل تاثیرگذار در بازگشت رشد به معاملات بورس، هکر‌ها ۹۴ میلیون دلار از بورس رمزارز ژاپنی سرقت کردند، رشد اندک سهام آمریکا در معاملات وال‌استریت، ۶۱ درصد از آمریکایی‌ها در ۲۰۲۰ هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند، یک خبر اشتباه بازار گاز اروپا را تکان داد و ادامه روند صعودی دلار را در بر دارد.

 

عوامل تاثیرگذار در بازگشت رشد به معاملات بورس

عضو شورای عالی بورس به عوامل تاثیرگذار در بازگشت رشد به معاملات بورس اشاره کرد و افزود: نخستین عامل مربوط به اجتناب از اظهارنظرهای غیرکارشناسی در مورد بازار سرمایه است، این موضوع در شورای عالی بورس بررسی شد و چنین درخواستی را از اکثر مسئولان داشتیم تا با اظهارنظرهای غیرکارشناسی یا غیر لازم باعث ایجاد التهاب در بازار نشوند. وی بر دیگر عامل موثر در رشد شاخص بورس تاکید و بیان کرد: موضوعی دیگر که توانست معاملات بورس را در مسیر مثبت قرار دهد، عملکرد خوب بخشی از سهامداران حقوقی بود که با ایجاد تغییر در فعالیت خود، عملکرد سال گذشته را جبران و از انجام برخی اقدامات که باعث ایجاد هیجان در بازار می شود، اجتناب کردند.

عبدالهی معاملات بازار سهام را متاثر از تصمیمات سیاسی در کشور دانست و گفت: عامل دیگری که در چند وقت معاملات بورس را تحت تاثیر خود قرار داد و توانست شاخص بورس را به روزهای پر رونق بازگرداند این بود که در یک ماه اخیر هیچ گونه اتفاق سیاسی رخ نداد که بتواند معاملات بازار را تحت تاثیر منفی قرار دهد و دچار هیجان کند؛ بنابراین، بورس به دلیل آرامش حاکم در کشور، بخشی از ضرر و زیان های چند وقت گذشته را جبران کرد. به گفته رییس اتاق تعاون ایران، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و روشن شدن نتیجه آن به عنوان مهمترین عامل تاثیرگذار در معاملات بازار سهام تلقی می شود که باعث شد سایه ابهام از سر بازار برداشته شود و به دنبال خود تصمیم گیری سهامداران را برای حضور در این بازار و ورود سرمایه هایشان به بورس آسان تر کرد.

وزیر پیشنهادی صنعت: سال ۱۴۰۴ اوج تحول صنعت خودرو؛ یک میلیون خودرو صادر خواهیم کرد

سید رضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با اشاره به صنعت خودرو، زیان انباشته، کیفیت پایین تولیدات و قیمت را سه چالش اساسی این صنعت پیشران عنوان کرد و گفت: این مشکلات به آن معنی نیست که این صنعت را کنار بگذاریم. عده ای می گویند اگر این صنعت را کنار گذاشته و به واردات خودرو اقدام کنیم، به نفع ماست، اما برعکس معتقدم صنعت خودروسازی دارای ظرفیتی است که می تواند به افتخار ملی تبدیل شود. در همین راستا یک برنامه دو ساله برای صنعت خودرو تدوین شده که اجرایی شدن آن، تحول جدی در این صنعت به دنبال خواهد داشت و اوج آن سال ۱۴۰۴ خواهد بود. باید هم زمان به تقویت رقابت، اصلاح ساز و کارهای مدیریتی و اقتصادی و افزایش تولید در خودروسازی بپرداریم تا در این صنعت به توفیق برسیم. برنامه ما تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در سال آینده است که در سال ۱۴۰۴ به سه میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و باید ۳۰ درصد آن، معادل حدود یک میلیون دستگاه تا آن زمان، روانه بازارهای صادراتی شود.

هکرها ۹۴ میلیون دلار از بورس رمزارز ژاپنی سرقت کردند

بورس رمزارز ژاپنی لیکویید، روز پنج‌شنبه مورد حمله هکرها قرار گرفت و ۹۴ میلیون دلار از دارایی‌های آن به سرقت رفت. بورس لیکویید گلوبال در بیانیه‌ای توییتری اعلام کرد: متأسفانه باید به اطلاع برسانیم کیف‌های پول دیجیتال هک شده‌اند و ما دارایی‌های این کیف‌ها را به کیف‌های آفلاین منتقل می‌کنیم و تا اطلاع ثانوی سپرده‌گذاری و برداشت پول تعلیق شده است. لیکویید گلوبال اندکی بعد اعلام کرد حرکت رمزارزها را ردیابی کرده و در حال همکاری با سایر بورس‌ها برای مسدود کردن و بازگرداندن سرمایه‌های به سرقت رفته است. کیف‌های پول گرم یا آنلاین برای دسترسی آسان‌تر کاربران به رمزارزهای آنها طراحی شده‌اند و دسترسی به کیف‌های پول آفلاین یا سرد دشوارتر است و بنابراین امنیت بالاتری دارند. شرکت تحلیل بلاکچین لندنی الیپتیک که به بورس لیکویید در بازگرداندن سرمایه به سرقت رفته کمک می‌کند اعلام کرد در آدرس‌های دیجیتال متعلق به سارق این بورس ۹۴ میلیون دلار سرمایه وجود دارد که ۴۵ میلیون دلار آن توکن‌های مربوط به بلاکچین اتروم است.

رشد اندک سهام آمریکا در معاملات وال‌استریت

سهام آمریکا در پایان معاملات دیشب (بامداد جمعه به وقت تهران) با وجود نگرانی از حذف مشوق‌های مالی فدرال‌رزرو، با رشدی اندک مواجه شدند. اس‌اندپی ۵۰۰ با رشدی ۰.۱ درصدی به ۴,۴۰۵.۸۰ واحد رسید. کامپوزیت نزدک هم ۰.۱ درصد بالا آمد و به ۱۴,۵۴۱.۷۹ واحد رسید، در حالی که میانگین صنعتی داوجونز ۶۶.۵۷ درصد یا نزدیک به ۰.۲ درصد افت کرد و به ۳۴,۸۹۴.۱۲ واحد بازگشت. اس‌اندپی نوار افت دو روزه خود را پاره کرد، در حالی که داوجونز سومین افت متوالی خود را به ثبت رساند. صورتجلسه‌های اجلاس ماه جولای فدرال‌رزرو روز گذشته منتشر شد و نشان داد، بانک مرکزی آمریکا خاتمه دادن به برنامه خرید ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلار اوراق قرضه از بازارهای مالی این کشور را در نظر گرفته است. سهام شرکت‌های تکنولوژی مانند مایکروسافت و نتفلیکس در معاملات پنج‌شنبه آمریکا رشد کردند و سهام انویدیا با جهشی ۳.۹ درصدی روبه رو شد.

سایه سنگین شیوع کرونای دلتا بر قیمت نفت

قیمت نفت پس از ریزش سنگین شب گذشته و سقوط به قعر سه ماهه، در معاملات روز جمعه افزایش یافت؛ اما در مسیر ثبت بیش از پنج درصد کاهش هفتگی قرار گرفت.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در سپتامبر که روز جمعه منقضی می شود، ۴۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۶۴ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا، روز پنجشنبه با ۲.۷ درصد کاهش بسته شده بود. بهای معاملات اکتبر این شاخص با ۳۹ سنت، معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۶۳ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت برنت ۳۲ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۶۶ دلار و ۷۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز پنجشنبه با ۲.۶ درصد کاهش بسته شده بود و به پایین ترین رکورد خود از ماه می سقوط کرده بود.

مارگارت یانگ، استراتژیست بازار دیلی فارکس در این باره گفت: شیوع کرونای دلتا در آسیا احتمالا به تقاضا برای نفت خام آسیب می زند و ممکن است دورنمای قیمت نفت را تیره کند. نگرانیهای فزاینده نسبت به رشد اقتصاد جهانی بر بازار نفت سنگینی می کند. ژاپن قرنطینه اضطراری را تمدید کرده و آمار رسمی در کشورهایی مانند کره جنوبی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایلند که صنایعشان به نفت نیاز دارند و از شیوع کرونای دلتا آسیب خواهند دید، افزایش پیدا کرده است. چین با سیاست صفر کردن ویروس کرونا، محدودیت های جدیدی را وضع کرده که روی کشتیرانی و زنجیره تامین جهانی اثر گذاشته و آمریکا و چین متقابلا محدودیت های ظرفیت پرواز را وضع کرده اند. در این بین، شیوع کرونای دلتا در استرالیا و نیوزیلند هم باعث وضع قرنطینه های سخت گیرانه شده است. نزدیک شدن به پایان فصل اوج تقاضا برای بنزین در آمریکا و پایان تعطیلات تابستانی در اروپا و آمریکا هم تقاضا برای نفت را ضعیف تر خواهد کرد. آمار فدرال نشان داد ذخایر بنزین آمریکا هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشت و به نگرانی ها نسبت به ضعف تقاضا در ماه های آینده افزود.

۶۱ درصد از آمریکایی‌ها در ۲۰۲۰ هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند

یک گزارش جدید نشان می‌دهد، بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار آمریکایی، معادل ۶۱ درصد از کل مالیات‌دهندگان در سال گذشته هیچ مالیاتی به دولت فدرال پرداخت نکرده‌اند. سال گذشته به علت بسته‌های تشویقی دولت آمریکا در شرایط کرونا، تعداد افرادی که هیچ مالیات بر درآمدی بدهکار نبوده و یا از دولت اعتبار مالیاتی دریافت کرده‌اند رشد کرد. طبق داده‌های مرکز سیاست‌گذاری مالیاتی آمریکا ۱۰۷ میلیون خانوار در سال ۲۰۲۰ هیچ مالیاتی بدهکار نبودند که این رقم در سال ۲۰۱۹ برابر با ۷۶ میلیون خانوار بود.

هاوارد گلکمن، اقتصاددان ارشد مرکز سیاست‌گذاری مالیاتی آمریکا می‌گوید: این رقم خیلی بزرگ است اما این موقتی و زودگذر خواهد بود. او گفت: عامل اصلی رشد عدم پرداخت مالیات بر درآمد در سال ۲۰۲۰ بیکاری بالا و چک‌های حمایت مالی بزرگ دولت با معافیت مالیاتی بود که این وضعیت تا سال ۲۰۲۲ از بین خواهد رفت؛ بنابراین، انتظار می‌رود جمعیت افرادی که مالیات نمی‌پردازند به زودی کاهش یابد. طبق برآوردهای مرکز سیاست‌گذاری مالیاتی، انتظار می‌رود سهم آمریکایی‌هایی که هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نمی‌کنند، امسال همچنان بالا باشد و حدود ۵۷ درصد شود. انتظار می‌رود، این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۴۲ درصد بازگردد و تا سال ۲۰۲۵ حول ۴۱ تا ۴۲ درصد بماند. در سال گذشته ۲۰ درصد ثروتمند مالیات‌دهندگان آمریکایی ۷۸ درصد کل مالیات دریافت شده توسط دولت را پرداخت کرده‌اند. یک درصد ثروتمندترین مالیات‌دهندگان ۲۸ درصد کل مالیات را به عهده داشته‌اند. این ارقام در سال ۲۰۱۹ به ترتیب برابر با ۶۸ درصد و ۲۵ درصد بوده است.

یک خبر اشتباه بازار گاز اروپا را تکان داد

در معاملات شب گذشته، انتشار یک خبر اشتباه باعث شد، تا قیمت گاز در بازار اروپا ۱۰ درصد سقوط کند. روز گذشته شرکت گازکید آلمان به اشتباه اعلام کرد، انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۲ آغاز شده است و همین امر باعث ریزش سنگین قیمت گاز در سطح اروپا شد. حقیقت این است که خط لوله نورد استریم تا چند روز دیگر تکمیل خواهد شد، اما هنوز انتقال گاز از طریق این خط لوله آغاز نشده است. گازکید همان شب گذشته هم اعلام کرد که خبرش اشتباه بوده، اما این مساله تأثیر خودش را گذاشته بود. اتفاق دیشب نشان داد، در عصر دیجیتال امروز قیمت کالا‌های اساسی به شدت نسبت به محتوا‌های دیجیتال حساس هستند. روسیه می‌گوید تا پایان سال جاری، انتقال گاز از طریق نورد استریم ۲ به آلمان اجرایی خواهد شد. در بازار گاز لندن روند افت قیمت گاز از ساعت یک آغاز شد و تا ۲.۵ ساعت ادامه یافت. قیمت گاز در بازار هلند هم از ۵۷۵ دلار به ازای هر متر مکعب به ۵۱۴ دلار رسید. چند هفته پیش بود که واشنگتن هم از خیر تحریم این خط لوله گذشت و روند اجرای خط لوله نورد استریم ۲ سرعت گرفت. /فارس

جزئیات تحریم دلاری افغانستان توسط آمریکا

به نقل از وال استریت ژورنال، گزارش ها حاکی است، دولت آمریکا عرضه دلار به مقصد افغانستان را که تا پیش از این با هدف کمک به اقتصاد این کشور انجام می‌شد، متوقف کرده است. هدف از این اقدام، جلوگیری از دستیابی نیروهای طالبان که اخیرا تقریبا کل افغانستان را به تصرف خود درآورده‌اند، است. قرار بود، جمعه پیش یک محموله دلار به افغانستان ارسال شود که این عملیات از سوی دولت آمریکا متوقف شد. همچنین دسترسی به حساب‌های دولتی افغانستان در بانک‌های آمریکایی و بانک مرکزی این کشور نیز مسدود شده است.

یک مقام دولت بایدن نیز در این باره گفت: هر گونه دسترسی به دارایی دولت افغانستان در آمریکا برای گروه طالبان میسر نخواهد بود. گفته می‌شود، آمریکا این تصمیم را پیش از فرار اشراف غنی و سقوط دولت افغانستان گرفته است. این اقدام آمریکا باعث وحشت مقامات بانک مرکزی افغانستان شده و گفته می‌شود، باعث شده اجمل احمدی، رئیس کل بانک مرکزی افغانستان از این کشور فرار کند. در ادامه این اتفاق ارزش پول ملی افغانستان هم چند روز پیاپی کاهش یافت. احمدی در توئیتر و پس از فرار از افغانستان نوشت، اقدامات کاخ سفید باعث شد، تا بانک مرکزی افغانستان نتواند معمولا از ارز ملی این کشور حمایت کند. به گفته رئیس بانک مرکزی افغانستان این کشور 9 میلیارد دلار ذخایر ارزی دارد که نیمی از آن در خارج از افغانستان نگهداری می‌شود. وی روز سه شنبه گفت: از آنجا که دسترسی به دارایی‌های افغانستان در خارج از این کشور مسدود شده، طالبان تنها می‌تواند به یک دهم درصد این دارایی‌ها دسترسی پیدا کند. البته اخیرا و برای نخستین بار در چند روز گذشته ارزش افغانی، ارز ملی افغانستان در برابر دلار رشد کرد.

طالبان مسیر تجاری افغانستان با هند از طریق پاکستان را مسدود کرد

راشاتودی: گزارش ها حاکی از آن است که طالبان به دنبال به دست گرفتن قدرت در افغانستان مسیر تجارت این کشور با هندوستان از طریق پاکستان را مسدود کرده و دو ترمینال تجاری بسیار حیاتی این منطقه را تعطیل کرده است. اکانومیک تایمز به نقل از آجای ساهای، مدیرکل فدراسیون سازمان صادرات هند، گزارش داد: طالبان مسیر تجارت زمینی مرزی را بسته است و حرکت محموله‌های باری در مسیر ترانزیتی با پاکستان را متوقف کرده است. البته طبق اعلام این فدراسیون مسیر تجارت افغانستان از طریق دوبی هنوز فعال است.

هند بزرگترین بازار افغانستان در جنوب آسیاست. صادرات هند به افغانستان در ۲۰۲۱ شامل دارو، تجهیزات پزشکی، کامپیوتر، سیمان، البسه و شکر بوده است. حجم این صادرات به ۸۲۵ میلیون دلار رسیده بود. صادرات افغانستان به هند در سال ۲۰۲۱ به ۵۰۹ میلیون دلار رسید و شامل میوه، آجیل و روغن‌های گیاهی بود. مقامات هندی امیدوارند این تعطیلی موقت بوده و با تثبیت قدرت سیاسی طالبان مسیر تجاری بازگشایی شود. پیش از این سخنگوی طالبان، سهیل شاهین، اعلام کرده بود که هند همچنان می‌تواند به تکمیل پروژه‌های زیرساختی در افغانستان ادامه دهد، چون این اقدامات به نفع مردم است.

چین خواهان محدود کردن ثروت بیش از حد شد

رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ، در اجلاس مالی و اقتصادی دولت اعلام کرد، چین باید به جای تجمیع ثروت برای یک عده خاص از ثروت متوسط برای همه حمایت کند. او طرحی را معرفی کرد که در آن محدودیت‌هایی برای درآمدهای بسیار بالا دیده شده و ثروتمندان را به بازگرداندن ثروت بیشتر به جامعه تشویق کرده است. رهبران حزب کمونیست چین در این اجلاس تاکید کردند که شکوفایی عمومی به معنای شکوفایی برای یک عده محدود نیست. آنها معتقدند این طرح، نوعی توزیع مساوی نیست و باید در مراحلی به سوی رسیدن به این هدف حرکت شود. تحلیل‌گران بر این باورند این دیدگاه در پشت پرده بازرسی‌های سختگیرانه اخیر از شرکت‌های بزرگ تکنولوژی قرار دارد.

این اولین بار از اواخر جولای بود که شیء ریاست یک اجلاس عمومی را به عهده داشت. او در این اجلاس خواهان جلوگیری از ریسک‌های مهم مالی شد. اقتصاددان ارشد اکونومیست اینتلجنس یونیت، یوئه سو، می‌گوید: انتظار می‌رود مالیات برای گروه‌های با درآمد بالا افزایش یابد. اما این محدودیت ممکن است موجب شود سرمایه‌گذاری در چین کاهش یافته و جریان خروج سرمایه به وجود بیاید و این چیزی است که مقامات چینی نمی‌توانند تأثیر آن را نادیده بگیرند. در چند دهه اخیر نابرابری درآمد در بین جمعیت ۱.۴ میلیارد نفری چین افزایش یافته است. ۱۰ درصد ثروتمند جمعیت در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴۱ درصد درآمد ملی را کسب کرده‌اند. این در حالی است که درآمد این گروه در سال ۱۹۷۸ تنها ۲۷ درصد درآمد ملی بوده است.

افزایش قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به شیوع کرونای دلتا و تاثیر آن بر احیای اقتصادی افزایش یافت اما صعود دلار، رشد این فلز ارزشمند را محدود کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۴ دلار و هفت سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود ۰.۳ درصد افزایش نشان می دهد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۸۶ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۱ درصد کاهش، در ۱۷۸۳ دلار و ۱۰ سنت بسته شده بود. ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: ریسک گریزی به معنای آن است که سرمایه به سمت اوراق قرضه می رود که باعث کاهش بازده می شود و بنابراین بازده رشد چندانی نداشته و این موضوع روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است.

ادامه روند صعودی دلار

ارزش دلار برای چهارمین روز متوالی بالا رفت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۵۶۲ واحد بسته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۷
اینقدر به شعور مردم توهین نکن لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
وزیر صنعت صادرات یک میلبون خودروی داخلی به خارج از کشور ظرف یکسال را دادند !!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۴
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
یعنی ما منتظر بشویم تا چهار سال شما وقت تلف بفرمایید؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
ایشان که تا چهار سال می توانند چنین پیشرفت بزرگی را در صنعت خودرو داشته باشند به طور قطع باید بعد از یکسال بتوانند حداقل به اندازه تقاضای داخل عرضه و فروش خودرو راسامان دهند نیازی نباشد برای دریافت خودرو وطنی به قیمت کارخانه مثل بلیت های لاتاری از بین میلیونها نفر قرعه کشی شود
وزیر پیشنهادی صنعت: سال ۱۴۰۴ اوج تحول صنعت خودرو؛ یک میلیون خودرو صادر خواهیم کرد

بفرمایید:
1-پولش رو چطور پس میگیرید
2-به دوستان رایگان میدید (بالاخره اینم یه جور صادراته)
3-برای قیمت داخلی چه برنامه دارید
4-لطفا کمی واضح تر تشریح کنید اینا مثل بقیه برنامه رئیس جمهور و وزرا کلی بود!!!!!
آقای وزیر جدید صنعت تو این مملکت وعده دادن مد شده طرف وعده داد تا شهریور ماه صدمیلیون دوز واکس تولید کنه الانم اصلا به رو خودش نمیاره که دولت داره میگرده که واکس از خارج پیدا کنه بیاره
شما هم وعده بده قربونت مملکت هرکی هرکه هستش فردا که نمیان یقه‌ات رابگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
چه كسي وعده داده بود تا شهريور ماه 100 ميليون دوز واكسن داخل توليد بشه؟
وعده‌های سرخرمن وزیر صنعت کی به کیه
از قدیم گفتن سنگ بزرگ علامت نزدن است. لطفا به وزیر پیشنهادی صمت بفرمایید به جای تخیل واقع بین باشد.
جناب وزیر پیشنهادی صنعت پا جای پای وزیر بهداست میگذارند، مگر خودرو های تولید داخل در مقایسه با خودروهای سایر تولید کنندگان دهه ها عقب و از رده خارج نیستند، که بتوانید صادر کنید و ارز اوی ابجاد کنید، مگر امکانات تولید داخل توان تولید ۳ میلیون را دارد، مگر تحریمها به شما اجازه تولید آن تعداد و تهیه مواد اولیه و یا صادرات را خواهد داد.
انتقال گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 2 آغاز شده است و همین امر باعث ریزش سنگین قیمت گاز در سطح اروپا شد.

آقایان در ایران فکر میکنند دنیا منتظر نفت و گاز و مواد معدنی ما میماند، قطر تحریم شده از سوی دوستانش هم از ا بیشتر گاز استخراج کرد و فروخت!!!!!
اول صادر کن‌ بعد بگو صادر کردم. شعار درمانی نکن. خارج از ایران خودرو های ایرانی به جای گاری استفاده میشه.
یعنی مافیای خودرو دست بردار نیست ،
صادرات یک میلیون خودرو؟ با توجه به تحریم ها، بلاتکلیفی برجام و FATF این جور وعده ها ساده انگاری و عوامفریبی نیست؟میزان تولید چقدر باشد که علاوه بر نیاز بازار داخلی یک میلیون هم صادر کنیم؟ فکر نمی کنید سنگ بزرگ علامت نزدن است؟ نکند تولید و صادرات خودرو هم به سرنوشت اسفبار تولید واکسن دچار شود؟
اینکه چیزی نیست ۱۴۰۴ مریخ را هم فتح خواهیم کرد به زحل هم فضاپیما صادر خواهیم کرد
آره مثل واکسن کرونا که صادر کردید خودرو هم صادر خواهید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
عجله نكن، خودرو را كه قبلا صادر كرده ايم، واكسن را هم صادر خواهيم كرد.
برو بابا. تا ۴ سال دیگه همین عراق و سوریه هم آشغالهای از رده خارج بی کیفیت شماها رو نمیخرن
این وزیر نه صنعت میشناسه نه دنیای خودرو نیاز داخل تامین کن الباقی پیش کش
وزیر دولت حداقلی وعده ی اصلاح چهار ساله میدهد،بعد چهار سال میگه نشد،نذاشتن،نتونستیم،تحریم بودیم
این خودور های اشغالی که شما با چندین برابر قیمت تولید می کنید فقط می توانید به مردم بیچاره ایران بفروشید. سیاست غلط حمایت از کالای ایرانی در ایران خودرو و سایپا میزان کارایی خود را نان داده است و در واقع رانت برای یک عده ایجاد کرده است.
صادر خواهید کرد اما به سوریه و عراق و لبنان با قیمت مفت
اگه هم 1404 صنعت شکوفا نشد کاری نداره میکنیمش 1444
اخ جون بعد از صادرات کرونا یاب و واکسن کرونا حالا اتومبیل هم صادر میکنیم . الان چشم امریکا در میاد . واقعا چرا وزیران ما فقط اهل شعار هستند
حرف وزیر پیشنهادی صنعت یاد این جمله من رو انداخت
چنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم
باشه صادر کن. افرین
خسته نشدید از این همه شعار
صادرات خودرو در سال ۱۴۰۴؟؟؟ همین جمله عمق بی اطلاعی وزیر پیشنهادی رو از واقعیات کشور نشون میده و کافی برای این که مجلس بهش رای بده . هنوز مونتاژ خودرو با کیفیت تو ایران انجام نمیشه اونوقت صادرات خودرو؟؟ این هم مثل صادرات واکسن و کرونا یاب و تولید هواپیما و ...
خدا را شکر بعد از صادرات واکسن خیالی ساخت ایران حالا نوبت صادرات خودرو کیفیت پایین ایران هم رسید. حتی طالبان خودرو شما را نخواهد پذیرفت
چهار سال دیگه . یک میلیون صادرات خودرو؟!!!! بیش از هر زمان جای خالی گل آقا الان حس می شه . خدا بیامرزدش !!!
بازم وزیرها نیومده وعده وعیدهای الکیشون شروع شد.
صادرات خودرو هم مانند نفت و برق زیر قیمت و با ضرر انجام خواهد شد. مابتفاوت آنرا خریداران داخلی پرداخت خواهند کرد.
تند نرو عمو اول اگر تونستی داخل رو تامین کن بعد صادر کن
دقیقا عین صادرات واکسن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
به مستضعف های امریکا قراره بدن
وعده های کاملا توخالی

دیگه گول نمیخوریم
هنوز داریم تلفات جانی تولید چند ده میلیونی واکسن داخلی رو به چشم می بینیم که وعده های جالب و جدید آقایون از هر طرف سر در میاره :((((
با این تخیلات وزیر صمت، عیار ایشون از همین الان معلومه
در 2 هفته ای که از آمدن آقای رئیسی گذشته خودرو بشدت گران شده ترخدا کار جدیدی نکنید فقط وضع موجود حفظ کنید !!
البته ارتقاهر صنعتی افتخار کشور است. ولی امیدوارم مثل تولید واکسن وعده واهی نباشد و بتوانید عمل کنید
این آقا وزیر بشو نیست .
شعار می ده همچنین توانی ندارد.
داداش وزير صنعت پيشنهادي خوب گوش كن گوش ما مردم پر از اينهمه حرف هست ٥٠ ميليون واكسن خود كفايي دارو بلوغ صنعت نساجي كولاك صنعت.... دست بردار توًهيچوقت نميتوني اين كار را بكني چرا؟
اولا بايد بتوني كيفيت را تعريف كني كه مطلقا نميتوني نه ماده اوليه ساخت كيفيت را داري كه كارشناسهاي هاي زبر چنگ هستن نه دانش خلق اون كيفيت را داري كه دانشگاه هاي پيشرفته علمي هستن نه قدرت اين كار را داري و نه توان مديريتش را
دوما قدرت صادرات نداري چون سيستم صادراتت اولا درگير مافيا است دوما با دنيا ارتباطي نداري كه بتوني صادر كني پولش را نداري كه دروخارج از كشور به ماشينات خدمات بدي و دنيا به جنس تو اعتماد نداره وًجنس تو براي كشور هاي پولدار كه ميتونن پول بدن ارزشي نداره برا اونها كه پول ندارن خريدشون بدرد ما نميخوره
سوما جنس تو گران تمام ميشه مگر اينكه گران تمامًكني ارزان بفروشي كه جانًمن دست نگه دار كه تنها راه همينه كه وعده شما محقق بشه
چهارما كدوم كارشناسي در اينًوزارت خانه عريض و طريل مونده كه حتي بتونه انگليسي درست وًكاملا بازرگاني حتي بتونه. حرف بزنه
بنابر اين اولا وعده نده دوما خواهشا هيچكاري هم انجام نده فقط دوستان دوران دانشجويي و دوران كاريت را بيار بشون يك حقوقي بده تمام شه بره نه توان مبارزه با مافياي اهن و فولاد و لوازم خانگي و گمرك و اينا را داري نه كسي انتظارش را داره وگرنه درست كردن كاري نداره ولي تحربه به من گفته نه ما ميتوانيم وًنه اگر بتوانيم هم اجازه ميدن واكسن كرونا دقيقا همون خط كش صادرات خودرو هست
دقیقا مانند صادرات واکسن .حتما خودرو را هم صادر میکنیم.چرا از رفتار وعملکرد خودمان در گذشته درس نمیگیریم؟
اميدوارم يه روزي هر چي خودرو ها توليد كرديد رو صادر كنيد، چون
ما مردم هم از شر اين آشغاليي كه ميسازيد راحت ميشيم.
سعی کنید به آمریکا صادرکنید. چون واکسن صادر کردیم جواب داد.
جناب وزیر صنایع اینده !!؟؟

لطفا محاسباتت را درست بکن

که مثل نمکی و سایر مسولان متعدد واکسن ساز !!!!؟؟؟

، ضایع نشوی و برای فرار از عذر خواهی ، مجبور به گفتن هر حرفی نشوی!!!
صادر کننده واکسن کرونا که شدیم ایشالا صادر کننده خودرو هم میشیم!!!
فقط خواهشا وعده نزدیک ندهید مثلا بگویند در پنجاه سال آینده صادر کننده اول خودرو در دنیا خواهیم بود اوکیه
هنوز نیامده شعار دادن شروع شد؟ خجالت نمی کشید اینقدر وعده دروغ میدید؟ خب اگه به حرف هست که من میگم سالی ده میلیون خودرو تولید می کنم.
آقای وزیر صنعت مردم گوششون پره از این حرف ها!!!
شما قاچ زین را بچسب اسب سواری پیشکش.
صادرات یک ملیونی شما هم مثل صادرات واکسنه!!!
به وزیر پیشنهادی صنعت بفرمایید اگر اینکاره بودی در مدت چند سالی که پست معاونت طرح و برنامه را داشتی سر سوزنی طرحی ماندگار ارائه میکردی
وعده صادرات خودرو در ۱۴۰۴ مثل تولی ۵۰ میلیون دوز واکسن تا پایان شهریور خواهد بود. شما صف خرید خودرو را جمع کن بقیش پیشکش
تا کی ما باید تاوان رانت خودرو سازی را در این کشور بدهیم؟!!!
برای اینکه مدیران نور چشمی حقوق های نجومی بگیرن !!!
چقدر اخه شعار میدید؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا کنه وزیر پیشنهادی صمت رأی بیاره تا سال ۱۴۰۴ بخندیم! ایشان کلا در خواب و رؤیا هست تا مدیریت وزارتخانه اش.
هنوز نیومده وعده دادن شروع شد. چرا باید سالی یک میلیون خودرو صادر کنیم؟ مگه زیر ساختی داریم براش؟
همه اول میان بعد شعار میدن شما نیامده شعار میدی!!!
سنگ بزرگ علامت نزدن است
خوب اگه سال ۱۴۰۴ آمد و خودرو سازی بدتر شد چه کسی جوابگو است چه ضمانتی دارد؟ اگر ضمانتی ارائه نمیکند یعنی حرف مفت میزند
وزیر پیشنهادی صنعت: سال ۱۴۰۴ اوج تحول صنعت خودرو؛ یک میلیون خودرو صادر خواهیم کرد
باز هم وعده سر خرمن.
مثل اینکه وعده های پوچ مثل کرونا، در بین مسؤلین همه گیر شده.
آنقدر وعده شنیده ایم که گوشمان از این حرفها پر است.
یکی از آخرین هاش واکسن سازی و صدور آن به همه دنیا بود ولی الآن بکوب داریم وارد می کنیم. در این کشور نه حرف مفت کنتور داره و نه بابتش کسی بازخواست میشه.
وزیر صنعت در ۴ سال اینده ماشین صادر ی کنیم؟! به عراق و سوریه.....
صادرات خودرو؟؟؟؟ مثل تولید واکسن و صادرات آن. خجالت نمی کشند این همه شعار می دهند.
یک میلیون خودرو صادر خواهیم کرد

داداش بذار واکسن هایی که تولید کردیم بفروشیم بعد
جا برا خودروی تولیدی شمار تو مملکت نیس. کجا بذاریمشون آخه
با این صحبت های وزیر پیشنهادی تجارت معلومه که هیچ اطلاعی از اقتصاد و تولید و خصوصا خودرو نداره توهم در این شرایط تنها نامی است که مبتوان بر اظهارات این آقا گذاشت .
آقای وزیر جایگاه وزاتخانه شما در معیشت مردم بسیار حساس و ایکاش شما برای کوتاه مدت معیشت مردم چیزی مهمیتر و موثرتر از شما بشنوند. اگر اشتباه نکنم وزارت صمت در دولتهای 11 و 12 چهار وزیر داشت، و از این حرفها گوشش پر است. برای مردم برنامه 100 روز اول دولت برای خورد و خوراک مردم بگوید.
خودرو صادر میکنید عین واکسن
چه توهم ها…
امان مديران شعاري…
هر چه دروغ بزرگتر قبولش راحت تر
خطاب به آقای عبدالهی عضو شورای عالی بورس: علت اصلی واقعی رشد بورس، ترس مدیران شرکتهای حقوقی از از دست دادن کرسی های مدیریتی در دولت آقای رئیسی و اصلاح روند سودجویانه نوسانگیری از سهامداران خرد و ارائه گزارش های امیدوارکننده از شرکتهایشان است نه هیچ عامل دیگری که به مدیریت و لیاقت شما و سایر مدیران بورس و شرکتهای سهامی عام مربوط باشد‌.
جزئیات تحریم دلاری افغانستان توسط آمریکا:
آنچه در افغانستان گذشته چند پنهان نیز دارد:
1- اگر برخلاف تبغلیغات گسترده غرب طالبان پایگاه مردمی نداشت میتوانست با این سرعت کل افتغانستان به تصرف در بیاورد
2- کشورهای که در افغانستان حضور نظامی داشتند در زمان ترک افغانستان حتی حاضر نشدند که افغانهایی که با آنان همکاری داشتند را با خود از افغانستان خارج کنند.
3- مجامع بین الملی و عاعیان دورعین حقوق بشر که میگویند کشورها باید مرزهایشان را بروی مردم افعانستان باز کنند، بیشتر منظورش ایران و پاکستان بود، چون اورپا که موضعش را در عدم پذیرش آنها اعلام کرد، ترکیه هم که در حال دیوار کشیدن است.
4- محبوبیت امریکا در افغانستان هم زیر سوال است چون بعد از بیست سال آخر عاقبت کارشان این شد که ده میلیارد دلار یکی از فقیرترین کشورهای جهان با بدترین شرایط سیاسی، اقتصادی و ... بلوکه کند.
ایکاش مردم افغانستان که دهها در جنگ زندگی میکنند، روی خوش و آرامش به خود ببینند و در این شرایط به شیوع کرونا که حتی گشورعای بپیشرفت را دچار مشکل کرده، شرایطی بهتر پیدا کنند.
صادرات خودرو را چنان مطرح می کند که گوئی سخنان اقای رئیسی مبنی بر واردات خودروهای هیبردی را نشنیده
وعده ی سر خرمن ندهید خواهشا
واقعا میدونی روزی تقریبا سه هزار خودرو تولید بشه فقط بابت صادرات یعنی چقدر؟؟؟؟؟
یه همچین وزیر صنعتی تا حالا کجا بوده چرا ما تا حالا متوجه حضورش نشدیم!!!
خسته نشدید از این همه حرف ...
انجام بدید ،بعد حرف بزنید
جناب وزير يه استراحتي به خودشون بدن بس كه واكسن صادر كردن پدرشون دراومده يه نفسي چاق كنن بعد برن سراغ صادرات ماشين
وزیر پیشنهادی هم مثل واکسن که قرار بوده تا شهریور 50 میلیون دوز واکسن تحویل بشه ولی 5 میلیون هم نشد، قراره تا 1404 1 میلیون خودرو صادر بشه ولی بعدش 1404 که میشه، هنوز صف های چند ساله تحویل خودرو به ثبت نامی های داخلی رو شاهد خواهیم بود. بعدش میگن ببخشید یخورده انحراف از برنامه داشتیم.
کسی به وزیر پیشنهادی صنعت قول رفع تحریمها را داده ؟!!
جناب وزیر صنعت که مشکل خودرو را به ۱۴۰۴ حواله داد . برادر بفرمایید در سال ۱۴۰۰ چه خواهی کرد. سیلی نقد به ز حلوای نسیه
وزیر از همین الان به فکر انتخابات چهار سال بعده
مثل واکسن هایی که صادر کردیم
اینهمه اتومبیل رابه کجاصادرخواهیدکرد هدیه خواهیددادیا
میفروشید اگرقول بدهیدکه‌ قول ندهیدحرفتان راباورمیکنیم
آقای وزیر پیشنهادی صنعت خدمتت عرض کنم میگن یکی نون نداشت بخوره پیاز میخورد اشتهاش باز بشه
جان خودت پراید رو مثل برکت صادر نکنید شرکتهای تویتا و بنز هم مثل فایزر و مدرنا ورشکست بشن
اقا با این سخنان گهرباری که اقای کاندید وزیر صمت فرمودن مشخص شد که چهار سال سخت در انتظار صنعت و تجارت خواهد بود .یه صرب المثلی میگه سنگ بزرگ نشانه نزدن هست
نمیدونم به وزیر صنعت بخندم یا گریه کنم! یک میلیون صادرات خودرو!! در حالی که صنعت خودرو بیش از سرمایه اش بدهکار هست با اینکه خودرو با تکنولوژی ۵۰سال پیش به قیمت بنز بمردم میفروشه.تازه پولش را هم پیش پیش میگیره
از این وزیر پیشنهادی صنعت باید تضمینی برای گفته هایش گرفته شود که اگر بعدا معلوم شد وعده اش برای صادر کردن یک میلیون خودرو در سال ۱۴۰۴ صرفا شعار برای گرفتن رای اعتماد بوده او را محاکمه کنند‌.
جناب وزیر پیشنهادی صنعت فعلا شما امسالتان را دریابید بیش از ۴ دهه است که هیچ رییس جمهوری نتوانسته برنانه بلند مدت اجرا کند طبیعتا شما هم انقدر قدرتمند نیستید که اینکار انجام بدهید لطف کنید به شعور مردم توهین نکنید شما و امثال شما برای ما شناخته شده هستید فقط شعار را خوب بلد هستید عمل هیچ دو صد گفته چون نیم کردار نیست
آ ره خودرو صادر میکنی اگه تا اون موقع از ایرانی ها کسی باقی مانده باشد اتفاقا خرداد ماه گذشته هم قرار بود به قطب صادرات واکسن تبدیل بشوید اما به قطب واردات سنگ قبر ناییل شدید مبارک باشه
نشستی بیرون گود باید لنگش کنی مگر شماها کجا بودید خارج که تا 4سال دیگر. صادر شونده شوی بس کنید...
سلام من چند ساله با چند تا اکانت دارم تو قرعه کشی ثبت نام میکنم بلکه بتونم این سمند داغونم رو نو کنم اما هنوز تو هیچ قرعه کشی برنده نشدم سال 1440 هم شمانمیتونین نیاز خودرو داخل رو تامین کنید اونم خودرهایی که فناوریشون بیست سال از دنیا عقبه.
پرسنل اداری خودروسازان کشور چندین برابر پرسنل فنی هستند و بخش بزرگی از آن ها رئیس و مدیر و مشاور و معاون و... با حقوق های نجومی هستند که از جیب خریداران حقوقشان تامین میشود. بازدهی خودروسازان کشور به ازای پرسنل کمتر از یک دهم خودروسازان خارجی هست(با جستجوی ساده در اینتنت منابع زیادی را پیدا میکنید). با اخراج این افراد و تعدیل نیروبخش بسیار بزرگی از مشکلات مالی و قیمت در خودروسازان حل میشود و کیفیت افزایش میابد و مشکلات و اختلال در عملکرد اداری هم که فوران میکند حل میشود.
یک میلیون خودرو صادر خواهیم کرد
خواهدشد
انجام می‌شود
انجام خواهدشد
اتفاق خواهد افتاد
!!
مشتی اشغال تولید می کنید و به قیمت گزاف به مردم می فروشید. الان با ۲۰ هزار دلار می توان خودرویی سوار شد که در ایران دو میلیارد قیمت دارد. حال یه خودرو سمند یا ۲۰۶ نزدیک به ۱۳۰۰۰ دلار قیمت دارد....
توهم تا کجا؟ وزیری که هنوز نیامده و ندانسته وعده صادرات خودرو می دهد
یک میلیون صادرات خودرو؟؟؟؟
لااقل یه مقداری اگر صلاح میدانید به مردم احترام بگذارید
آقا وزیر
دوره ادعا کرد ن و حرف گذشته
همه جا دارن ماشین برقی تولید میکنن تازه شما برا چهار سال دیگه میخاید ماشین صادر کنید.
صادرات خودروهای ایران خودرو و سایپا با این وضعیت در برابر پژو فیات تویوتا کیا هیوندای و .... شما قیمت ماشین رو برگردون به همون قیمت سال نود و دو، کف پات رو ماچ میکنم
اینکه میتونید خودرو صادر کنید شکی نیست بشرط اینکه قیمت خودرو 5 میلیون تومان باشد و اگر با این قیمت بفروشید مطمئن باش امریکا هم این آشغالهای ایرانی را خواهد خرید
باز دولتی عوض شد و جوانان جویای نام با لیستی از ارزوها به جای برنامه ها از راه رسیدند و شروع به وعده دادن کردند.جناب فاطمی امین من قطعه ساز متوسط ۱۵۰ میلیارد تومان از خودروسازان شما طلبکارم و هر روز بانک ها بابت تسهیلاتی که خودروسازان برای پرداخت طلب های قبلی ما به نام خود ما اما با تعهد پرداخت خودشان گرفته و اقساطش را نداده اند ما را سین جین می کنند.شما طلب امثال ما را بده و قیمت گزاری دستوری را لغو کن تولید ۳ میلیون خودرو و صادرات پیشکش
به کجا صادر میکنی ؟ مردم دنیا حق انتخاب دارن و اینارو که واسه بیست سال پیش نمیخرن
وزیر پیشنهادی صنعت: سال ۱۴۰۴ اوج تحول صنعت خودرو؛ یک میلیون خودرو صادر خواهیم کرد

به طالبان ؟ یا عراق ؟ البته طالبان و عراق تویوتا سوار هستن فرغون سوار نمیشن
وعده وزیر پیشنهادی برای خودرو، مصداق وعده سر خرمن است...
ایران تحریمه حاجی به هیچ جا نمیتونی خودرو های عقب مونده ایران خودرو رو صادر کنی
صادرات یک میلیون خودرو در سال ۱۴۰۴
این آقا یا نمی داند یک میلیون خودرو یعنی چه , یا با مفهوم خدمات پس از فروش آشنا نیست , یا نمی داند رقابت یعنی چه , این حرف بیشتر نگران کننده است تا امیدوار کننده
ای جاااان اوج شعار
تا سال ۱۴۰۴ عالی میشود صنعت خودرو
خدایا تو خودت شاهدی ما گیر چه مسولینی افتادیم
الان همه وزرا وعده 1404 میدن، بابا وریری که تا آحر سال امسال میتون کاری کنه لطفا وزیر بشه، خسته شدیم...
الان تو این ۱۵ روز تقریبا همه چیز حدود ۲۰ درصد گرونتر شد نمیخواد یه میلیون اتومبیل صادر کنیم یه کم این تورم و افزایش قیمتها رو کنترل کنین
البته که می توانیم خودرو صادر کنیم. مثل همین واکسنی که صادر می کنیم. ما چی کم داریم؟ فقط چندتا اشکال کوچک هست رفع میشه. دانشگاه ها سهمیه بندی هست. کارشناسان کشور هم در حال مهاجرت هستند. به زودی درست میشه. در کمتر از چهار سال.
تعیین کنید یک میلیون خودرو را به کجا صادر خواهید کرد و چند درصد بالای قیمت فروش داخلی .میزان ارزی که وارد خواهد شد چقدر حواهد بود و سرانه رفاه ایجادی برای هر نفر در کشور چقدر است
آقای وزیر پیشنهادی
بیا بشین پشت میز بعد وعده ها رو شروع کن
چرا تمام مسئولین می گویند در اینده فلان می کنیم عزیزان مسئول شما نشان دادید که توانایی این که یک مسئول باشید ندارید و نخواهید داشت چون علم ان را ندارید بازم شعار بده .....
سال ۱۴۰۴ اوج تحول صنعت خودرو

مثل نقل و نبات شعار میدن این مسئولین - قبلا سال 1400 نبود اوج تحول همه چیز ؟

مارا به خیر شما امیدی نیست شر مرسان
این صادرات خودرو که وزیر نیومده شعارش داده به سرنوشت واکسنهای صادراتی دچار نشه. ما پول همین واکسنها بگیریم از سرمان زیاده.
دقت کردین هر کسی قول میده واسه بعد از دوره خودش قول میده؟ سال ۱۴۰۴ اوج صنعت خودرو، خوب ۱۴۰۴ که انتخابات دوباره هست، اگر دوباره وزیر شدی که میندازی گردن آمریکا، اگر هم نشدی که میگی ما همه کارها رو کردیم انشالله وزیر بعدی.
راجع به بلوف های وزیر پیشنهادی صنعت در باره ی صادرات خودرو هیچ حرفی نمونده
يه ٢٠٠-٣٠٠هزارتا پرايد واسه مردم مفلوك امريكا كنار بذار، چه صف ثبت نامي بشه
کشورهایی که از ایران خودرو می خرند باید به حالشان گریست!
اقای وزیر صنعت ما ملت دیگر گول حرفهای شما را نمیخوریم اینکه افاضات میفرمایید تا سال 1404 ما یک میلیون خودو صادر می کنیم اول بفرمایید ان کشورهایی بدبخت تر از ما کدام هستند که به این خودروهای عهد قجر شما نیاز داشته باشند مگر پولشان را از سر راه پیدا کرده اند که بابت این لگنها بپردازند ؟ ضمنا چقدر این وعده شما با یک مسیول دیگرمان آشناست که او هم مانند شما قصد داشت واکسن به امریکا صادر کند و الان از کشورهای دیگر وارد کننده شده اند . بخدا این وعده وعیدها بس است بابا تمامش کنید بس است خسته شدیم بخدای محمد همه خسته شدیم .
یک میلیون خودرو در سال! ۱۲۰ میلیون واکسن!! …..
در مملكتي كه حرف زدن و وعده و وعيد هيچ تاواني نداشته باشه اين آقاي وزير پيشنهادي صنعت هم زياد از روياهاش ميگه و مطمئنه كسي بعدا يقه اش رو نميگيره. تا شعارهاي ان آقا محقق بشه عمر اين مجس تموم شده و به فرض ادامه همين مجلس در دوره بعد با يه ماشين به نماينده ها دادن اين شعارهاي بي پشتوانه رو كسي سراغي ازش نميگيره
"رنامه ما تولید ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو در سال آینده است که در سال ۱۴۰۴ به سه میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت و باید ۳۰ درصد آن، معادل حدود یک میلیون دستگاه تا آن زمان، روانه بازارهای صادراتی شود." . توهم و برنامه ریزی با هم فرق دارند .
وزیر پیشنهادی به کجا میخوای صادر کنی؟اروپا یا امریکا یا ژاپن و چین.همین الان با پرداخت قسط اول توی همین کشورهای عرب خلیج فارس میشه بهترین خودرو دنیا را سوار شد.دست بردارید از حراج مملکت.وزیر جدید هنوز نیومده داره وارد بازی میشه.50 ساله خیانت به کشور به اسم خودروسازی میشه.وزیر انقلابی هم نمیتونه جلو این فساد را بگیره....
چشم کسانی که به رییسی رای دادن روشن!
لابد میخای به صورت رایگان صادر کنی به طالبان و پولشو از ملت ایران بگیری!
آقای وزیر رجز نخونید.و یه کاری بکنید مفید و بجا و به وقت . دراز مدت نوه ی بدنیا نیامده من هم یه بچه خواهد داشت که فرزندش از نوابق آن روز خواهد بود. بسه بسه بسه
آقای وزیر! ۴ سال دیگه خودروی بنزینی در هیچ جای دنیا تولید نخواهد شد همشون برقی میشن! شما میخواهی آشغالای ایران خودرو و سایپا را به کجا صادر کنی؟ پنگوئن های قطب جنوب ؟!؟
نمایندگان محترم کل صادرات خودرو ازسال 1357 تا 1400 چقدربوده وسپس این میزان را با امکان صادرات خودرو در4سال آینده بررسی واعلام نظر نمایند
دنیا به سمت خودروهای برقی و خودران و خودروهای سبز در حال حرکت است. کیفیت خودروی ژاپنی، آلمانی، آمریکایی و کره ای و حتی فرانسوی را چه کسی می گذارد تا خودروی شما را سوار شود!!!! 42 سال حمایت بی قید و شرط از خودروسازی شد پراید بی کیفیت 155 میلیون تومانی..... لطفا منابع کشور را هدر ندهید..... راه برون رفت خودروسازی از بن بست، شراکت خودروسازان داخلی با خودروسازان برتر دنیا، واردات خودرو، شراکت قطعه سازان داخلی با قطعه سازان به نام خارجی است !!!!
وزیر جدید
منظورش صادرات رایگان به عراق و لبنان هست
به مستضعفین آمریکایی پراید میدیم
اگر فردی اعتراف کرد که در صورت رفع تحریم ها و تصویب لوایح مربوط به پولشویی من چنین و چنان می کنم قابل اعتماد است.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
اول تکلیف چند هزار حواله داری که چهار ساله ماشین شون رو از خودروساز نگرفتن و ۳۴ بار جلوی وزارت صمت و دادگاه مفاسد تجمع کردن معلوم کن بعد برو سراغ خارج .
دنیا چهار سال صبر نمی کنه ،تا چهار سال دیگه خودروسازی های دنیا چه تکنولوژی دارند و چه بازاری را بر ما می گذارند یه فکر دیگه بکنید حداقل همین ها که هست قرعه کشی برداشته بشه به اندازه تقاضا عرضه بشه یه کالای مصرفی نشه سرمایه ای
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی