بازدید 55375
آخرین تحولات خاورمیانه

اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان / مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده‌های اسرائیلی به دمشق و حمص / مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران / بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران

مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده‌های اسرائیلی به دمشق و حمص، اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان، مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران، بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران و اعلام آمادگی گوترش برای گفت‌وگو با طالبان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 20 August 2021

اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان/مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده های اسرائیلی به دمشق و حمص/مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران/ بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده‌های اسرائیلی به دمشق و حمص، اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان، مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران، بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران و اعلام آمادگی گوترش برای گفت‌وگو با طالبان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده های اسرائیلی به دمشق و حمص

پدافند هوایی ارتش سوریه حمله شب گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به اماکنی در نزدیکی دمشق و حمص را دفع و اکثر آن‌ها را سرنگون کرد.

خبرگزاری رسمی سانا به نقل از یک منبع نظامی ناشناس گزارش داد که اندکی پس از ساعت ۲۳:۰۰ (۰۸:۰۰ به وقت گرینویچ) پنجشنبه شب، دشمن اسرائیلی حمله هوایی را به شهر دمشق و مجاورت شهر حمص با شلیک چند موشک از سمت جنوب شرق بیروت انجام داد.

 

اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان/مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده های اسرائیلی به دمشق و حمص/مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران/ بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران

این منبع افزود: پدافند هوایی ارتش با اهداف متخاصم مقابله و بیشتر موشک‌های شلیک شده را سرنگون کرد.

سه شنبه شب نیز خبرگزاری رسمی سوریه از شنیده شدن صداهای انفجارهایی در استان قنیطره خبر داد و شبکه الاخباریه نیز احتمال "حمله اسرائیلی" را مطرح کرد.

اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان

پسر احمد شاه مسعود، یکی از رهبران فقید افغانستان اعلام کرد: علیه گروه طالبان در افغانستان قیام جدیدی برپا خواهم کرد.

به گزارش  سایت المیادین، احمد مسعود، یکی از فرماندهان مسلح منطقه پنجشیر واقع در شمال کابل و پسر احمد شاه مسعود تاکید کرد، افغانستان را رها نکرده است و قیام جدیدی علیه طالبان مانند قیام پدرش برپا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: ما به احمد شاه مسعود، فرماندهی که تا لحظه آخر عمر خود با طالبان جنگید، درود می‌فرستیم؛ طالبانی که ما را مورد ظلم قرار داد و مردم افغانستان به خاطر آنها در معرض آزار و اذیت قرار گرفتند.

مسعود همچنین تصریح کرد: ما خواهان مصالحه و توافق با طالبان نیستیم و تا آخرین لحظه زندگی خود با آنها مبارزه خواهیم کرد.

پیشتر اخباری منتشر شده بود، مبنی بر اینکه مسعود افغانستان را ترک کرده است.

اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان/مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده های اسرائیلی به دمشق و حمص/مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران/ بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران

خبرگزاری اسپوتنیک گفته بود، پسر احمد شاه مسعود با یک بالگرد نظامی به همراه شماری از شخصیت‌ها از ولایت «پنجشیر» در شمال کابل، این کشور را ترک کردند؛ این در حالی است که خود احمد مسعود این خبر را تکذیب کرد و گفت که او افغانستان را ترک نکرده است و مانند پدرش علیه گروه طالبان قیامی به راه خواهد انداخت؛ «پنجشیر» افغانستان تنها ولایتی است که طالبان وارد آن نشده است.

در همین راستا، محمد پنجشیر، یکی از فرماندهان مسلح در ولایت پنجشیر تاکید کرد، گروه وی با هر گونه توافق با گروه طالبان مخالفت و علیه طالبان اعلام جنگ کرده است.

امروز طالبان به سمت شرکت کنندگان در راهپیمایی برای حمایت از پرچم ملی افغانستان در ولایت «ننگرهار» شلیک کرد که در نتیجه آن چندین تن کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، امرالله صالح، معاون اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان اظهار داشت که احمد مسعود طرفداران، تانک‌ها و هواپیماها را در پنجشیر به خاطر مبارزه با طالبان جمع کرده است. وی از شهروندان افغانستان خواست به مقاومت بپیوندند.

مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران

«سعد الحریری»‌ رئیس جریان المستقبل لبنان و از افراد نزدیک به دولت عربستان سعودی، روز پنجشنبه، تنها پس از گذشت حدود یک ساعت از سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله، مخالفت خود را با اظهارات او در خصوص خرید سوخت از ایران اعلام کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یارانش اعلام کرد که کشتی‌های حامل سوخت تا ساعات آینده از ایران به سمت لبنان حرکت خواهند کرد.

سید حسن نصرالله با هشدار به آمریکا و رژیم صهیونیستی در خصوص تعرض به کشتی‌های نفتی ایران، تأکید کرد که مقاومت لبنان این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشور خود تلقی خواهد کرد.

سعد الحریری در واکنش به این اظهارات در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «آیا آنچه صبح امروز درباره رسیدن کشتی‌های ایرانی شنیدیم، یک مژده خوشحال‌کننده برای لبنانی‌هاست یا یک اعلام جنگ خطرناک در خصوص وارد کردن لبنان به جنگ‌های داخلی و خارجی؟»

الحریری در ادامه ادعا کرد: «حزب‌الله می‌داند که بحران سوخت لبنان ناشی از قاچاق عامدانه به سوریه برای خدمت به نظام سوریه است. مؤثرترین حالت آن است که به جای منت گذاشتن بر سر لبنانی‌ها با دریافت مازوت ایران، قاچاق متوقف شود.»

اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان/مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده های اسرائیلی به دمشق و حمص/مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران/ بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران

رئیس جریان المسقبل همچنین مدعی شد: «حزب‌الله می‌‌داند که کشتی‌های حمایتی ایران با خود به لبنان خطرات و تحریم‌های بیشتر به همراه خواهند داشت؛ همچون تحریم‌های ونزوئلا و برخی دیگر از کشورها.»

وی همچنین با اشاره به بخش دوم اظهارات سید حسن نصرالله مدعی شد که تلقی کردن کشتی‌های ایران به مثابه خاک لبنان «اوج تضییع حاکمیت ملی» این کشور است. او این اظهارات را به مثابه تبدیل شدن لبنان به یکی از استان‌های ایران تلقی کرد.

سعد الحریری که خود در تشکیل دولت لبنان و پیدا کردن راه‌حل برای بحران این کشور ناموفق بود، در ادامه اظهاراتش با اعلام مخالفت با گام حزب‌الله، به اتهام‌زنی به ایران پرداخت و گفت که ایران مانع تشکیل دولت در این کشور می‌شود.

او با اتهام‌زنی به حزب‌الله و بدون اشاره به بحران شدید سوخت و قطعی برق در این کشور، گفت: «آیا ما در کشوری هستیم که حزب‌الله تمام وزارت‌خانه‌‌ها از وزارت بهداشت تا اقتصاد، دفاع و بندرها و امور عام‌المنفعه را در دست دارد؟»

الحریری در ادامه با تکرار اتهام‌زنی‌های خود به حزب‌الله، اظهار داشت: بله مواضعی که کمی قبل آن را شنیدیم به لبنانی‌ها می‌گوید که آن‌ها دولت نمی‌خواهند. آخر این چه حکومتی است که می‌خواهید کار خود را با استقبال از کشتی‌های ایرانی و برخورد با جامعه بین‌الملل آغاز کند؛ آن هم در حالی که لبنان به شدت به دولتی نیاز دارد که از حمایت برادران و دوستان برخوردار باشد؟

رئیس جریان المستقبل همچنین با اشاره به آنچه آن را پنهان شدن حزب‌الله در ورای سکوت تیم ریاست‌جمهوری لبنان خواند، مدعی شد که حزب‌الله نخواهد توانست مجوز عبور را از اکثریت لبنان بگیرد و «لبنان را به دست سلطه ایران» بسپارد.

او همچنین در پایان مدعی شد: «این مواضع رنج معیشتی و اقتصادی مردم لبنان را دو چندان می‌کند و بزرگراهی به سوی جهنم ایجاد خواهد کرد.»

اظهارات و اتهام‌پراکنی الحریری در حالی علیه حزب‌الله و ایران مطرح می‌شود که کشور لبنان، یک سالی است که با بحران شدید اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می‌کند.

این کشور در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجار در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت. این انفجار کشور لبنان را وارد یک بحران سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کرد.

بحران سوخت تاجایی در این کشور پیش رفته است که برخی منابع خبری از قطعی برق در بخش‌های جنوبی لبنان خبر دادند.

در پی تشدید این بحران، رسانه‌های لبنانی همچنین درباره خطر اتمام مازوت و قطعی برق در بخش‌های حیاتی این کشور از جمله بیمارستان‌ها هشدار داده بودند.

بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران

یورو نیوز گزارش داد که کشورهای اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس عصر پنجشنبه درباره تسریع غنی سازی در ایران با توجه به گزارش آژانس انرژی اتمی بیانیه ای منتشر کرده است.

به گزارش یورو نیوز، تروئیکا اروپایی در بیانیه ای در مورد گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی ـ که تأیید می کند ایران برای اولین بار فلز اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد تولید کرده و ظرفیت اورانیوم غنی شده را به ۶۰ درصد رسانده است ـ اظهار نگرانی کردند.

وزرای خارجی کشورهای اروپایی که تا کنون خود در قبال توافق برجام تعهدی را بر عهده نگرفته اند در بیانیه خود یادآور شدند که ایران باید فعالیت های خود در نقض برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را بدون تاخیر متوقف کند.

اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان/مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده های اسرائیلی به دمشق و حمص/مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران/ بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران

کشورها اروپایی در ادامه مدعی شدند، ما از ایران می خواهیم هرچه سریعتر به مذاکرات وین بازگردد تا به نتیجه سریع و موفقیت آمیزی دست پیدا کرد. ما بارها تاکید کرده ایم که گذر زمان به نفع هیچ کس نیست.
بیانیه کشورهای اروپایی در حالی منتشر می شود که روز گذشته سعید خطیب زاده، سخنگوی وزیر امور خارجه در واکنش به گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: برنامه‌ها و اقدامات هسته ای جمهوری اسلامی ایران در انطباق کامل با ان پی تی و تعهدات ایران ذیل پادمان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: اقدامات کاهشی و جبرانی ایران در ارتباط با برجام نیز در چارچوب خود برجام صورت پذیرفته و همان گونه که بارها اعلام شده در پاسخ به نقض گسترده برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ از سوی ایالات متحده و عدم پایبندی کامل طرف های دیگر برجامی، بویژه سه کشور اروپایی، به تعهداتشان ذیل برجام می باشند.

خطیب زاده تاکید کرد: بدیهی است مادامی که اجرای کامل و بی قید و شرط برجام از سوی آمریکا و دیگر طرف های برجامی از سر گرفته نشود، جمهوری اسلامی ایران برنامه صلح آمیز هسته ای خود را صرفا بر اساس نیازها و تصمیمات حاکمیتی و در چارچوب تعهدات پادمانی‌اش پیگیری می نماید.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با تصریح مجدد بر غیرنظامی و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، اعلام‌ کرد: در صورتی‌ که سایر طرف‌ها به تعهدات خود ذیل برجام بازگشته و واشنگتن نیز کامل و موثر و قابل راستی آزمایی تحریم های یکجانبه و غیرقانونی‌ ضد مردم ایران را مرتفع نماید، کلیه اقدامات‌ کاهشی و جبرانی ایران ذیل برجام برگشت‌پذیر خواهند بود.

اعلام آمادگی گوترش برای گفت‌وگو با طالبان

«آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد گفته تمایل طالبان برای به رسمیت شناخته شدن در صحنه بین‌المللی، تنها اهرم فشار شورای امنیت برای مجاب کردن این گروه به تشکیل دولت فراگیر و احترام به حقوق مردم به ویژه زنان است.

گوترش گفت که در نشست غیرعلنی شورای امنیت در روز دوشنبه با پانزده عضو این شورا درباره این اهرم فشار گفت‌وگو کرده و از آنها خواسته که متحد باشند.

اعلام قیام پسر احمد شاه مسعود علیه طالبان/مقابله پدافند هوایی سوریه با جنگنده های اسرائیلی به دمشق و حمص/مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران/ بیانیه تروئیکا اروپایی درباره تسریع غنی سازی ایران

گوترش تصریح کرد که خودش حاضر است با طالبان گفت‌وگو کند؛ البته به شرطی که مشخص باشد، باید با چه کسی و برای چه هدفی گفت‌وگو کند. او در ادامه تصریح کرد، هم اکنون مقام‌های سازمان ملل در کابل با طالبان در تماس نزدیک هستند.

او گفت: برای جامعه بین‌المللی بسیار مهم است که متحد باشند. همه اعضای شورای امنیت باید متحد باشند و از تنها اهرم فشار موجود که میل طالبان برای به رسمیت شناخته شدن است استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶۶
طالبان را آمریکا آورد
و مسعود را روس ها می اورند
حالا جنگ نیابتی بین این دو شروع شده
و جنگ داخلی در افغانستان به کشتار مردم افغان تبدیل می شود
پاسخ ها
منیژه حسینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
احمد شاه مسعود مهره روس ها نبود . او بیش از همه به ایران علاقه داشت و مرید نخبگان ایران از جمله فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ و ... بود. احمد شاه مسعود خود را وامدار فرهنگ و ادبیات پارسی می دانست و شیفته اشعار حافظ شیرازی بود. در این مورد در اینترنت سرچ کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
مردم کشوری که سالها با ابرقدرتها جنگیده و آنها را شکست داده ، بعید بود اینطوری از طالبان شکست بخوره و با این شدت میدان را خالی کنند. اگر مردم افغانستان کمی مقاومت میکردند حتما پیروز میشدند.
الآن هم موقعیت خوبه چون تمام نیروهای طالبان از پناهگاه بیرون آمدند و در سطح کشور پخش و ضعیف هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
این پسر شومن است
پدرش مبارز بود
اما او ریزه خور اشرف غنی بود
وقتی افغانستانیها همه گروهها یکدست ومتحد ویکدل بودند توانستند شوروی سابق را شکست دهند واززمانی که هرگروه دنبال منافع خود وبقدرت رسیدن خودش هست این جنگ داخلی درافغانستان تمامی ندارد بعد شکست شوروی برهان الدین ریانی برای رسیدن بقدرت جنگ داخلی را شروع سپس حکمتار بعد ان احمد شاع مسعود وووو تا رسیدن به گروه اسلامی خشن وباتفکرات پوسیده افراطی دینگرایی بنام طالبان وهم اکنون طالبان بقدرت رسید ولی چند روزی از شکست احمد غنی نگذشت که فرزند احمدشاه مسعود علیه طالبان اعلام جنگ کرده واین فرایند درافغانستان ادامه دارد
درومورد حریری که واردات سوحت مازوت ازایران برای لبنان شاید یک جورایی حق با حریری باشد با ید گلوگاه قاچاق سوخت درلبنان گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
دوست عزیز آن مجاهدان افغان که بر علیه روسیه جنگیدند را آمریکا درست کرد و مسلح کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
مگر لبنان سوخت دارد كه از آنجا به سوريه قاچاق شود؟ ضمنا سوريه خودش داراي چاههاي نفت بوده و كمبود خود را هم از طريق روسه به راحتي مي تواند تامين كند، چه نيازي به قاچاق آن از طريق لبنان دارد؟
هرچی باشد بهتر از طالبان است
فشار بر مردم لبنان. نه دیگران سوخت می دهند و نه باید ایران سوخت بدهد.، همانند فشار بر مردم ایران و هر کشور یا گروه آزادی خواه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اين دقيقا همان سياست آمريكاست! آنقدر فشار بر كشورها بايد افزايش يابد تا تسليم سياستهاي آمريكا شوند.
تلاش تلویزیون و رسانه های مختلف ایزان جهت تطهیر طالبان واقعا مضحک و تهوع آوره...
مگه میشه کسانی که دیپلمات های ایرانی را به فجیع ترین شکل ممکن اعدام کردند را بتونیم تطهیر کنیم؟
هر وقت تونستیم از میکروب انتظار نظافت داشته باشیم میتونیم از طالبان انتظار توحش نداشته باشم....
مرگ بر طالبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
خودشون که بر عهده نگرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
اولا هرکس بخواد طالبان رو تطهیر کنه یا نادانه یا زیادی داناست و دنبال منفعتیه
ثانیا کمی مطالعه کنید دیپلماتهای ایران توسط گروهی افراطی از پاکستان شهید شدند که عروسک گردان اصلی این بازی هم اسراییل و آمریکا بودند با هدف درگیر کردن ایران با طالبان....یکی از صدها موردی که آقای خامنه ای مملکت رو از موقعیت خطرناک گذروند همینجا بود...بیشتر تحقیق کنید ماجرای جالبیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اولا كه رسانه هاي ايران به دنبال تطهير طالبان نبوده و نيستند ثانيا انسان ميكروب نيست كه نتواند تغيير كند مانند شمر كه جانباز سپاه حضرت علي عليه السلام بود ولي دنياپرستي او را به قاتل امام حسين عليه السلام تبديل كرد
ثالثا ديپلماتهاي ايراني توسط طالبان كشته نشدند و اين را خود طالبان بعد از آن اتفاق اعلام كردند رابعا طالبان يك گروه افغاني است كه قوم آنها حدود 40 درصد از مردم افغانستان را تشكيل مي دهد و افغانستان را خود افغانيها بايد اداره كنند
خامسا تمام تلاش ايران تا كنون اين بوده كه از جنگ و خونريزي بيشتر در افغانستان جلوگيري كند و براي اينكار لازم است تمام گروههاي افغاني دور يك ميز بنشينند و با يكديگر مذاكره كنند تا به يك توافق برسند.
سادسا كشيدن ايران به صحنه درگيريهاي افغانستان يكي از اهداف آمريكاست تا از يك طرف ايران را ضعيف كند و از طرف ديگر جنگ داخلي در افغانستان را شعله ور سازد.
افغانستان مهره زیاد داره
طالبان با دنیا دارد به تفاهم می رسد . اما ما در حال شعله ور کردن اختلافات با دنیا و بدبخت کردن مردم هستیم .
چرا ایران از قیام پسر احمدشاه مسعود حمایت نکرد ولی با طالبان در حال مذاکره است ؟
پاسخ ها
ملانصرالدین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
مدل جلال طالبانی و مسعود بارزانی بایستی درمورد
افغانستان تکرار بشود و پسر احمدشاه مسعود بدون سروصدا به ایران منتقل شود
چون به نیروهای رزمی و اطلاعاتیشون نیاز داریم جهت کنترل بر برنامه ریزیهای طالبان و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
شما مطمئن باش اون کسانیکه این کشور آشوب خیزرو تا اینجای کار رسوندن حتما یه چیزی میدونن...البته متاسفانه مسئولین ما هم چند دسته شدن و این خیلی خطرناکه....بخدا که 90درصد گرفتاریهای ما از 88 شروع شد و سگا و گرگا تا دیدن مملکت بهم ریخته طمع کردن بهمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
چون اگه جواب بدم سانسور میشه
یعنی باز هم به مردانگی و شرافت احمد مسعود ..
باعث شرمساری و سرافکندگی مجامع بین المللی و مقامات ایران باید باشه ، حتی اگه سلام طالبان رو علیک بگن ...
نه غیرت مونده دیگه و نه جوانمردی ...
شرم بر بازیگران سیاست که همه ریشه در مال اندوزی و مقام پرستی داره..
نمیخواد خونخواهی امام حسین رو در ظاهر انجام بدین .. خونخواری رو پایان بدین ..
اینهارو در این روز عزیز مینویسم تا در خاطرشون حک بشه ....
ممنونم تابناک
ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
یکم مطالعه کنید دوست عزیز اینقدر احساساتی و بر اساس جو حرکت نکنید خواهشا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
از كجا پيام مي دي؟ يك كم آهسته!
درگيري با طالبان پوست خربزه آمريكائيها زير پاي ايران است تا از يك طرف جنگ داخلي را در اين كشور شعله ور نگه داشته و خروج مفتضحانه خود را توجيه كنند و از طرف ديگر توان بازدارندگي ايران را از سمت غرب كشور به سمت شرق كشور منتقل كنند تا اسرائيل بتواند سياستهاي خود را دنبال نمايد.
هر کشوری که طالبان را به رسمیت بشناسد در آینده پشیمان خواهد شد
کشورهایی که با طالبان مذاکره میکنند در جنایات این گروه تروریستی علیه مردم افانستان شریک هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
مثل س... پیشمان خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
کاش این حرفهارو وقتی اولین بار آمریکا در دوبی شروع کرد به مذاکره با اینها هم میزدید...بنده ی خدا همش بازیه...زلمای خلیل زاده سفیر آمریکا در افغانستان+اشرف غنی رییس جمهور فراری افغانستان+شیرمحمدعباس رییس طالبان؛ هر سه تاشون بورسیه ی تحصیلی آمریکا بودن سال 55 شمسی
حرف راست رو از اقای الحریری بشنو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
يك جو عقل هم خوب چيزيه!
همين ججمله حريري كه گفته " لبنان به شدت به دولتي نياز دارد كه مورد حمايت دوستان و برادران خود باشد" گوياي همه چيزي است!
ضمنا سوريه سوخت مورد نياز خود را به راحتي از روسيه وارد مي كند همانطور كه در دوران جنگ خود با مشكل مواجه نبود، چه نيازي به قاچاق از لبنان دارد آنهم در زماني كه جنگ اين كشور تقريبا به اتمام رسيده و كشورهاي مختلف از جمله امارات روابط خود را با اين كشور از سر گرفته اند؟
باسلام سوالی داشتم که البته بهتر بود چند سال پیش میپرسیدم شاید جوابش را هم داده باشند یادم است (البته نه دقیقا)چند سال پیش آقای حریری به عربستان یکی ازمتحدان آن دوره این دوره اش رفت ولی چندروززندانی شد ووووووبقیه اش درهاله ای از ابهام برای من قرار دارد درصورت امکان راهنمایی کنید چطور اکنون با هم متحد هستند تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
دوستان و برادران گوشت همديگه را مي خورند ولي استخوانهاي هم را نمي شكنند!
آمریکا طالبان را به تجهیزات نظامی مدرن مجهز کرده است و با برنامه ریزی دقیق به دنبال تدارک یک حمله داعشی به ایران است . این بار این گروه در داخل هم مدافعانی سر سخت دارد . خط انتقال نفت مکران بسته خواهد شد . تمام انرژی کشور صرف مقابله با شرق خواهد شد و غرب شامل سوریه و عراق و لبنان و اسرائیل به حال خود واگذار خواهند شد . روسیه و چین هم در فروزان کردن شعله های آتش تمامی سعی خودرا به کار خواهند بست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
خيلي فكر نكن!
ناشناس
| Japan |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اگر اینطور باشد که شما میگویید باز جای نگرانی نیست چون به سرنوشت داعش دچارشان میکنیم،چنان کوبمش با گرز گران که فولاد کوبند آهنگران!!!!د
افغانستان وارد جنگ داخلی شد
بهتره یکی به پسر احمد شاه مسعود بگه آب در آسیاب آمریکا نریزد و ساکت بماند تا بعدها ببیند اگر طالبان ظالم شد آن گاه کاری کند .. پدرش هم اگر بود چنین میکرد ...روحش شاد ...از شهادتش خیلی ناراحت شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
در اونصورت طالبان قدرت میگیره و مبارزه باهاش سخت تر میشه
مازوت به حساب مردم ایران آنها هیچ پولی پرداخت نخواهند کرد هر چه غیر از این گفته شود دروغ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن قدیمی شده دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
و حتما شما راست مي گي!!!
به سعد حریری باید گفت وقتی هیچ کاری برای کشورت نمی کنی دهانت را ببند و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
مطمئن باشید شاید حریری برای لبنان کاری نکرده باشد ولی حتما از ما دلسوزتر برای کشور خواهد بود
حزب الله تمام بودجش از ایرانه(به اذعان نصرالله)حالا دولت لبنان که از ما چیزی نخریده،پول این محموله از کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
از جیب من شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
حضرت اجل! اولا اينكه بودجه حزب الله ربطي به ايران نداره و اين خيالپردازي امثال شماست ثانيا لبنان ثروتمندان زيادي اعم از شيعه و سني دارد كه به گروههاي مورد حمايت خود كمك مي كنند، پول مازوت را هم هر كس خريده باشد با فروش آن در لبنان بازپس خواهد گرفت.
آیا بهتر نیست (حریری) در آغوش محمد بن سلمان بیارامد و احساس برادری و دوستی خودش را از دست ندهد با وهابی ها!!! این چه غلطی است که این عامل بیگانه و نفوذی بی شعور درباره لبنان و ایران می کند این عامل عربستان و صهیونیست ها و آمریکاییان است چه طور می تواند از حقوق مردم لبنان دفاع کند؟؟؟
بهتر است چند روزی به آغوس بن سلمان پناه ببری تا آرامت کند ای نفوذی سر سپرده بدبخت و بی هویت
حریری درست می گه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
بیچاره مردم لبنان . این مردک اصلا به فکر مردم لبنان نیست. بن سلمان هم حاضر نیست به مردم لبنان کمک کنه مگر مطمئن بشه مزدورهاش ،حاکم شدند.
آقازاده واقعی، ایشون هست، زنده باد احمد مسعود
یارو حریری مانند برخی در داخل ایران هست که دنبال گروگان گیری از مردم هست تا سیاست غرب را پیاده کنند
برای فرزند احمد شاه مسعود آرزوی پیروزی بر بنیادگرایان طالب را دارم. امیدوارم مقامات ایران هم از حمایت طالبن دست بکشند
چه دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم ، سعد حریری هم بی راه نمیگه !!!
از قدیم گفتن که گربه راه رضای خدا موش نمیگیره ..
اگه ما خیلی دلسوز مردم دنیا و یا حتی مسلموناش هستیم ، اینهمه مسلمون و حتی شیعه که در جاهای دیگه دنیا تحت فشار و فقر هستن ولی چون منافع سیاسی برامون نداره بیخیلشون شدیم ..
معنی اسلام واقعی یعنی اینه ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
يك كم اطلاعات بيشتري داشته باشي بد نيست! اولا اينكه حمايت از شيعيان در درجه اول و بعد از آن همه مسلمانها توسط ايران وجود داشته ، دارد و خواهد داشت ثانيا هدف آمريكا در لبنان تحت فشار قراردادن مردم لبنان براي ايجاد هرج و مرج و سپس تضعيف حزب الله است تا مشكل اسرائيل را در آن نقطه رفع كند ثالثا هر كشوري از ماسوخت بخرد به او خواهيم فروخت.
این سعد حریری یادش رفته سعودیها چه رفتاری باهاش داشتن و چطور مثه یه برده باهش رفتار کردن ! بی آبروئی از این بد تر که به ناموسش هم رحم نکردن حالا مردک گردن کلفت بی غیرت برای لبنان و حزب الله تعیین تکلیف میکنه و دم از شرافت میزنه ! آخه تو با این سابقه سیاه و بی ابروئی که ببار آوردی میخوای برای لبنانیها شرافت بیاری نوکر بی جیره و مواجب سعودی و آمریکائیها ! تو کشورتو ملعبه دست آمریکا و سعودیها کردی سوخت و دارو و دیگر ملزومات بخاطر سیاستهای کثیف اربابای تو دچار کمبوده خالا با بی شرمی رگ گردن کلفت میکنی برای حزب اللهی که اگه نبود اسراییل و داعش لبنانو بلعیده بودن تو رو هم انداخته بودن اونجا و سیفون هم کشید بودن روت که دیگه اثری نمونه ، دم از شرافت میزنی !!
وضعیت ایران واقعا در شرائطی هست که بتواند به لبنان و سایر کشور ها کمک کند ؟؟ سوال ساده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اينكه ايران به چين و هند و ... نفت مي فروشد به آنها كمك كرده؟ سوال ساده تر
خدا پدر سعد حریری را بیامرزه
آیا گرگ ها میتوانند گریه سر دهند؟
نگاهی به آمریکای دندان شکسته با چشمانی کبود و اجبار به فرار ناگهانی، باقی گذاشتن ناموس خود «هلیکوپترها، تانکها، یاران خائن بمردم افغانستان(از ماست که بر ماست ها)...»؛
همراه و همزمان جنجال سعد حریری بخاطر واردات نفت به لبنان از ایران، در حالیکه نیاز مرگ و زندگی بدان در لبنان موجود است...
باید ضجه و زاری های ناتو، بخصوص جانسون و خانم مرکل و خانم «ترزا می نخست وزیر گذشته» را بدان اضافه کرد آیا نشان از گریه گرگ ها ندارد؟
که در میان شاخ های تیز میلیاردها قربانیان تاکنونی خود، یکی پسا دیگری سوراخ سوراخ میشوند!
پس باید روبجلو نگاه کرد و واقعیت هارا آنچنان برداشت کرد که وجودیت پیدا کرده اند و نه در گذشته مانده و فریاد وانفسای محمد رضایی ها(غرب زدگان کنونی)، بن سلمانی ها، مکرون ها، جانسون ها... و دست دراز شده فرانسوی تبارش میلیاردر «سعد حریری» در زمان حاضر را نادیده گرفت.
دوران دوران افول استعمارگران است! یک میان دورانی نسبتا کوتاه بوجود خواهد آمد که اگر بتوانیم از آن استفاده بریم، مردم ضداستعمارگران و آزادی خواهان برای همیشه پیروز خواهند گردید و د رمدت زمان کوتاهی غل و زنجیر عقب نگه داشتگی خود توسط استعمارگران نوین را پاره کرده و نشان خواهند داد که به چه اعجاز هایی قادر هستند که غرب بایستی شاگرد شرق گردد و فنون نوین را آموزش ببینند.
در این راه جوانان فلسطینی، یمنی، ایرانی، عراقی و بزودی سوری پیش آهنگان جهان خواهند بود!
بخصوص نباید فراموش کرد که بزرگان نظام برده داری نوین دیجیتالی ام.آمریکا «هنری کسینجر» چند روز پیش هشدار داد:
«به هر قیمتی باید مانع اتحاد چین و روسیه شد»
که اکنون باید بصورت «اتحاد ایران و چین و با سعی در انسجام سیاست اتحادیِ انجام یافتهِ روسیه با ایران و چین آنرا به بار نشینی خود هدایت کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
شما یا مستی یا خود را به مستی زده ای. چرا متوجه استبداد و ظلم و بی عدالتی و تبعیض و فساد و پوچی تا مغز اطتخوان نیستی؟ این را میخواهی گسترش،دهی؟ مگر خادم شیطانی؟
ماشاا... به غیرت پسر شاه مسعود در بین این همه بی غیرت
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
بی غیرت تویی که بخاطر اب سد کمال خان با طالبان کودک کش معامله میکنی ...
ناشناس
| Japan |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
عباس افندی خودت فهمیدی چی نوشتی؟، یکبار کامنتی که به آن جواب نوشتی بخوان،آن کلمنت داره مبارزه با طالبان را تشویق میکند.
سعد الحریری دقیقاً همان اتهاماتی را به ایران و حزب الله می زند که خودش با کمک آل سعود و دوستان صهیونیست خود به سر لبنان آورده اند و کیست که نداند تمام مصیبت هایی که امروز جهان اسلام ، مخصوصاً سوریه و لبنان با آن مواجه هست نتیجۀ شیطنت به هم پیوستۀ مثلث شیطانی عبری عربی غربی ( آمریکا و اسرائیل و آل سعود ) است که با کمک دست نشانده هایی مثل سعد حریری به اجرا گذاشته می شود و سایر کشورها مثل یمن و افغانستان و عراق وووو هم همین داستان وجود دارد .
حالا که افغانستان رو کلا گرفتن یاد مقاومت افتادن... واقعا که...شاید برنامه همین بوده.... حکومت طرفدار آمریکا رو با طالبان ساقط کنن و حالا ترتیب طالبان رو بدن و برشون گردونن سر جاشون
احتمالا الان لشگر فاطمیون!! ( با فرض لشگر!) یکدفعه بیدار میشه و یکدفعه به جنگ این آقازاده میرود
پاسخ ها
جانباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
در مورد لشکر فاطمیون، درست حرف بزن. اگه نمیتونی، پس دهنتو ببند. فهمیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
تو هم دهنت را ببند که با مزدوری در سوریه جنگیدی ولی چون در افعانستان مزدی در کار نیست نمی توانی از وطن خودت دفاع کنی.
درد وبلای تو اقای احمد مسعود بخوره تو سر این سازمان ملل بی خاصیت
سعد حریری نفت مفت هم نمی‌خواهی مردم ایران راضی نیستند ولی مسئولین که راضی هستند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اولا نفت نه و مازوت ثانيا مفت نه و پولي!
روح احمد شاه مسعود شاد
با آرزوی نا بودی طالبان
پاسخ ها
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
لطفا دخالت درکشورهای دیگر روبس کنیدبگذارید مردم افغانستان زندگیشونو بکنند قابل توجه بعضی ها احمدشاه مسعود یک وهابی وشیعه کش درجه یک درافغانستان بود
این قیام پسر احمد شاه مسعود شکست خواهد خورد . چون طالبان همان چیزیست که آمریکاییها می خواهند . هر چند عوام را خوب با دعواهای زرگریشان فریب می دهند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
البته داعش را هم آمریکا آورد و پشتیبانی کرد. اگر مردم افغان بپاخیزند پیروز میشوند
چقدر هم این احمد مسعود به پدر شهیدش شباهت داره، منتهی این تپله که احتمالاً بخاطر بخور و بخواب این مدت بوده.
من خودم هم یک روز شیفتگی غرب چشمام رو بسته بود. اما خیلی وقته فهمیدم سیستمهای غربی به درد هرجایی نمیخورند. اما تاسف میخوردم که بسیاری از روشنفکران ما این رو نمیدونن. الان هم مطمئن نیستم وقایع افغانستان باعث بازشدن ذهنشون شده باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
الان شیفته کجاهایی بجز روسیه و چین؟
شاه هم خواست سبک زندگی غربی رو به مردم ایران تحمیل کنه. آمریکا هم همین کار رو کرد. خیلی زود اینها فروپاشیدند! سبک زندگی رو جامعه باید با توجه به شرایط خودش تولید کنه نه اینکه وارد کنه.
لعنت بر سازمان ملل و امریکا و مخصوصا حزب دمکرات که طالبان را به قدرت بازگرداند. طالبان نه سواد داره نه عقل. چطوری فکر کردند این افراد می توانند یک کشور را اداره کنند. الان میلیون ها افغان در حال تدارکات برای فرار کردن از افغانستان هستند.
تمام این پناهنده ها را بفرستید ویلاهای جوبایدن و گوترش و بقیه ادمهای فاسد که چنین گندی بالا اوردند.
الان وقتشه ایران وارد عمل بشه و جلوی مسعود رو بگیره. برادران طالب رو باید تا انتها حمایت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
برادران رو خوب اومدی. خوشم آمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
چقدر بی غیرتی که به ان شپشوها میگی برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
احسنت موافقم مگر جمهوری اسلامی حکومت شیعی نداره بگذارید نسخه سنی راهم افغانستان داشته باشه
ناشناس
| Japan |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
دوستان اگر یک کار درست دولت ایران کرده باشد همین دیدار و توافق با طالبان است چون سیاست باید در جهت منافع ملی باشد،فراموش نکنید اشرف غنی با زیر پا گذاشتن تعهدات بین دو کشور حق آبه کشور ما را از رودی که در سالها ی نه چندان دور متعلق به ایران بود راقطع کرد و زندگی هموطنان استانهای شرقی کشورمان رابا مشگل مواجه کرد
سعد حریری جز شعارهای آل سعود را تکرار کردن و سنگ در راه ایحاد دولت دولت در لبنان و دشمنی خود با ایران اسلامی کار دیگری ندارد. بعداز این همه سرگردانی او برای ایجاد یک دولت مجبور به استعفا شد ولی هنوز سم های زیادی برای ایران و حزب الله در چنته دارد. ایران اسلامی و لبنان با ارسال کشتی های نفتی به لبنان قدرت و استقلال خودرا باید نشان دهند و به ملت لبنان که بسیار درگیری گرسنگی است به نمایش بگذارد.
هدف امریکا جنگ داخلی در افغانستان است
ظاهرا طبق توافق شمال افغانستان با منابعش به احمد مسعود و روسیه واگزار شده تا روسیه از حمایت از ایران دست بکشد
درود بر احمد مسعود . زنده با پنجشیر .لعنت بر ط ا لبان
....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
لعنت براحمدشاه مسعود وهابی شیعه کش
اینقدر تحریف نکنید نگین دولت لبنان با واردات سوخت از ایران مخالفت کرده... دولت لبنان گفته ما پولی نداریم بدیم به ایران و ایرانم گفته پولی نمیخواهیم فقط مجوز بدین بتونیم سوخت رو وارد لبنان کنیم هزینه ش هم با خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
شما كجا كار مي كنيد؟
پسراحمدشاه مسعودازامریکابرای مبارزه باطالبان کمک خواسته مطمئن باشیدایران وپاکستان که طالبان رابطورتلویحی پذیرفته اندنمیگذارندکارش رابکند!
اصلاح طلبان برید کمکش
دهباشی کجایی برو دیگه
پاسخ ها
نامی
| Slovakia |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
به کوری چشم عقب ماندگان و بدخواهان ملت افغانستان طالبان شکست خواهند خورد.
یکی بگه
تاحالا کجا بوده
کجا درس خونده؟
توکلاس های تحت مدیریت آمریکا یی ها صهیونیست ها
یا تحت تعالیم غیر آن ها
الآن قرار است سناریوی آمریکاتوسط وی اجرا گردد
#جنگ
بین برادران با سلاح هاونقش های آمریکایی
پاسخ ها
نامی
| Slovakia |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
منتظر روزی باشید که ملت افغانستان طالبان عزیزتان را شکست بدهند. آمین.
حقا که پسر همون دلاور و شیر مرده !!
کسی نیست از طالبان خوشش بیاد اما این گروه داره خیلی منطقی و متمدنانه برخورد می کنه به مرور قطعا بهتر هم میشه
تمام کشور دست طالبان هست و اینکه چه کسی احمد مسعود را برای ادامه خونریزی علم کرده خدا می داند طالبان اگر نابود شدنی بود این 20 سال از بین می رفت
طالبان اعلام کرده با همه گروه ها گفتگو می کنه چرا این پسر کوچولو نمی خواد حتی امتحان کنه این گزینه رو
متاسفم واقعا تقدیر افغانستان افتاده دست یک مشت جنگ سالار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
طالبان در حال فریب دادن مردم افغانستان است و گرنه گروهی با آن عقاید وحشتناک و کارنامه سیاه به یکباره دمکراتیک رفتار خواهد کرد . ما باید خیلی احمق باشیم که فریب امثال طالبان را بخوریم .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
طالبان اگر نابود شدنی بود این 20 سال از بین می رفت

این حرفی درستی هست، ولی اینکه طالبان متمدن شده باشند دیگه خیلی خوش خیالیه!
علی
| Germany |
۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
دوران جنگ سالاری یا بهتر بگوییم دوران کسانیکه در سه قاره دست به جنگ افروزی و استفاده از آن میکردندگذتشه است.۰
ارباب خودش بزانو در آمده و امروز از سوریه سخن گفت که خیلی بدتر از بلای افغانستان آزارش میدهد.
عین الاسد شروع تاج گذاشتن و شروع این آزار بود که با گرفتن کشتی انگلیسی ها شروع گر دیده بود.۰
این را ارباب آمریکا خوب میفهمد و نه کسانیکه شنیدن نام طالبان فشار خون آنان بالا میرود۰
خدا را شکر که بعد از زنان افغانستان یک مرد با غیرت هم پیدا شد که مقابل این مهاجمان پررو بایستد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
نولیبرال عزیز صنار بده آش بهمین خیال باش تا ریشت سفید شود
پدر این مردک یک وظیفه تاریخی برعلیه سوسیال امپریالیسم روسیه بر عهده داشت که اکنون طالبان بر علیه امپریالیسم غرب بر دوشش سنگینی میکند.۰
مگر با جانیان و تروریست ها باید مذاکره کرد بمب گداری در مدرسه دخترانه وبه خاک و خون کشیدن و کشتار کودکان و هزار جنایتشان مگر فراموش شدنی است . گربه شد زاهد و مسلمانا خوی و ذات طالبان وحشی و خونخوار است
مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران
از آقای سعد حریری تشکر می کنم که بهر دلیل مانع از بذل و بخشش ثروت ایرانیان شدند.
چهل سال پیش، این آمریکا بود که با کمک پاکستان و عربستان و متحداش وهابیت رو در افغانستان گسترش دادن تا گروههای جهادی رو تشکیل بدن و شوروی رو بیرون کنند. الان هم تا عقاید افراطی در افغانستان هست، طالبان رو نمیشه شکست داد.
درود بر شیر دره پنج شیر
واقعا مایع مباهات و سرافرازی تمام آزادیخواهان جهان هستی
یاد و نام احمد شاه مسعود همیشه در خاطره ها می ماند
من به شخصه احترامی ویژه نسبت به احمدشاه داشته و حال برای فرزند برومندش دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
آخه قیافه این احمد مسعود رو نگاه کن مال جنگ کردنه
خودش میره تحت حفاظت غربی ها و نه می جنگه نه هیچی فقط ادامه جنگ رو باعث میشه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
یادتون باشه که این پسر در دم و دستگاه شرف غنی پست و مقام داشت!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
امپریالیسم شکست خورده آمریکا و ناتو باید خیلی احمق باشند که باری دیگر آزموده را از نو آزمون کنند!۰
این مردک نوکر دست بسینه آمریکایی ها پس از پدر بود. خودش هم هیچ کاره است. این آخرین تلاش مذبوهانه معاون اشرف غنی است که بجای وی تاج گذاری کر ده است
عوض سوریه سوریه و لبنان لبنان کردن به درد جامعه ایرانی خودتان برسید

روزی صدها بلکه هزاران نفر بر اثر کرونا و مدیریت غلط آقایون جان میدهند و شما فقط به فکر سوریه و لبنان هستید

ایران نیاز به کمک دارد
ایران نیاز به واکسن دارد
ایران نیاز به دارو دارد
ایران عزیز هر روز غریبانه تر از دیروز

بسیار حرف ها نگفتن بهتر

مردم خودشان میدانند مشکل اصلی کجاست
لعنت خدا بر آل سعود با آن مزدور خائنش سعد حریری که لبنان را دارد به آتش می کشد یکی نیست این سگ دستآموز آمریکا و اروپا را سرجایش بنشاند
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
دقیقامشخص نکردی لعنت کدام خدا!؟اگرمنظورت الله هست که خانه خدادرمکه وآلسعودهم خودراازبازماندگان ونوادگان پیامبرمیدانند البته سیدهم نیستند
ای الهی اون بشار اسد دیکتاتور بره همونجایی که بقیه دیکتاتور ها رفتند. تمام پولهای مردم را در سوریه خرج کردید الان مردم خودمان واکسن ندارند
کاش تو ایران بدنیا نیامده بودم. کشوری که بفکر همه هست بجز خودش.همه جهان به زندگی عادی برگشته اند اینجا کماکان درگیرموج های سهمگین کرونا.یکی پس از دیگری.
اسم خودشان را گذاشته اند مدیر و ادعای مدیریت جهانی دارند.شما عرضه ی واردات واکسن ندارید چه برسه به مدیریت
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
آفرین نمره ت بیسته
مشق های سعودی نشنال و بی بی سی رو عالی انجام دادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
17:28 شما هم وظیفه جان نثاری این مسئولان بی کفایت را خوب به انجام می رسانی.
ما برنامه هسته ای رو کنار بگذاریم میرن سراغ موشکی و پهپاد و منطقه ای! کلا میخوان ما رو خلع سلاح کنن. حماقت محضه و خودکشیه که تسلیمشون بشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
بله بهتر اینه که از ترس خلع سلاح شدن خودمان زودتر خودکشی کنیم
چقدر پرو اند اینها خودشون انرژی هسته ای داشته باشند ما نداشته باشیم!
سعد الحریری، بن سلمان، عادل جبیر، مصطفی الکاظمی، حسن روحانی ... همه در این توهم هستند که آمریکا آنها را به سعادت میرساند. غافل از اینکه محمدرضا پهلوی، معمر قذافی، یاسر عرفات، حسنی مبارک، صدام حسین، رفیق حریری ... و بقیه امثال آنها هم به همین امید در گور رفتند. انتخاب درست مرگ بر آمریکا است نه التماس برای پذیرفته شدن در آنچه آن را به دروغ جامعه جهانی می نامند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
همه به گور میروند.مهم انست که در زنده بودن خود چه خدماتی به مردمشان کرده اند و چه کسانی مردمشان را دور زده اند.فعلا که مرگ به ما نزدیکتر شده و میشود.
ناشناس
| Germany |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
مورد آخر اشرف غنی جان یادت رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
۴۰ ساله دارین همین شعارها را می دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
چِرت نگو

انتخاب درست روشی است که 50 سال قبل، چین در
پیش گرفت

بهترین ارتش ها و قدرت های نظامی در برابر قدرت اقتصادی بی ارزشند
والا من جای مقامات ایران بودم کشتی نفتی را روانه لبنان نمی کردم. به ما چه وقتی پسر حریری چنین حرفهایی میزند بدبخت هنوز کسی لبنان را تحریم نکرده خودش حکم تحریم میدهد . اگر دولت لبنان این نفت را از ما خریده که هیچ اگر نخریده چه لزومی دارد . بگذارید برقشان قطع شود آقای سید نصراله هم بگوید با حرفهای آقای حریری ایران از کمک به لبنان برای رساندن سوخت منصرف شد . والسلام .‌آقای حریری برود جلو قاچاق سوخت به سوریه را بگیرد .
بهتر است که نقطه پایانی به جنگ داخلی افغانستان گذاشته شود حالا که آمریکا گور خود را گم کرده وبانی این همه برادر کشی در این کشور از آنجا میرود گروههای افغانها به جای جنگ مشکلات داخلی خود را سر میز مذاکره حل بکنند وحکومتی فراگیر در آنجا حاکم شود تا مرحمی بر زخمهای این مردم وکشور که چهل سال است تاوان تجاوز ابرقدرتها را میدهند باشد به امید صلح ودوستی در کشور افغانستان وگرنه با جنگ وخونریزی وبرادر کشی این مسئله حل نخواهد شد وبه صورت ادواری این جنگ خانمانسوز ادامه پیدا خواهد کرد واین خواست دشمنان قسم خورده مسلمانان ودنیای اسلام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
طالبان عوض بشو نیست، گرگ در لباس میش. . خدا لعنت کنه هرکسی رو که از اینها حمایت میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
باشه میگم بهشون که به حرفات گوش کنند
فرزند احمد شاه مسعود فقید شهید
مناسفانه دنیای نامردی است و شرایط سخت است
طالبان وارث بیش از ۲۰۰۰ خودروی جنگی و بیش از ۵۰ فروند بالگر د و وو است. دنیا هم بنطر دارد با طالبان کنار می آید از جمله ایران خودمان
زنده باد احمد مسعود الحق که پسر آن شیر مردی .
الحریری نوکر آل‌سعود
اخه تو اگه دوزار جربزه داشتی می رفتی از سعودی برای لبنان نفت می گرفتی . حالا که هیچ اراده ای نداری و از ترس سیلی خوردن مجدد از سعودی بلبل زبونی می کنی . سرمایه ی ایشون بیش از یک میلیار دلاره و لبنان لنگ چند ده ملیون دلار سوخت
سعد حریر ی باید تاریخ بخونه بدونه که لبنان جز خاک ایران بزرگ بوده و شما عرب نیستی بلکه معربید ثانیا ترسیدی که محبوبیت و نقشه ات ازبین بره .داری توییت مزخرف میزنی..دیگه حنات رنگی نداره .خاین وطن فروش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
متاسفانه شما که خوی عرب ستیزی و نژادپرستی دارید باید بدانید خود حسن نصرالله بارها گفته من عرب هستم و خود لبنانی ها هم همینطور ولی متاسفانه تنها دولت اسلامی که همیشه در حال اسم بردن از نژاد هست ما ایرانی ها هستیم
افغانستان متاسفانه تاریخ نکبت بار خود را دو باره تکرار می کند. شروع تاریخی سیاه تر از گذشته با طالبان بر درد و رنج چند ده ساله این مردم بی گناه خواهد افزود. آمریکا, انگستان، اسراییل، قطر، غربستان؛ پاکستان و همه کشورهایی که از طالبان حمایت کرده و می کنند در یک جنایت علیه بشریت سهم دارند و باید در تاریخ پاسخگو باشند.
افغانستان اه و فغان استان
طالبان و قرن 21.
پارادوکس یا کابوس؟
در رابطه با لبنان ایران به عنوان دلسوز می خواهد به آنها کمک کند ولی افرادی مثل حریری اینقدر فهم و هوش ندارند که از ترس آمریکا و اسرائیل که مبادا آنها را تحریم کنند به دلسوزشان پشت می کنند و دولتی که با وجود حامی از دشمن خودش بترسد محکوم به نابودی است و از ایجا و از آنجا رانده خواهد بود.
بهر حال حریری حاکمیت و دولت لبنان را بدست دارد و اگر تمایلی در این زمینه ندارد نباید به او کمک کرد ضمن اینکه ایران نفت را می خواهد از کنار کشوری چون اسرائیل ببرد که ادعا می کند ایران کشتی او را در عمان هدف قرار داده و خطر آنرا به جان خریده است هر چند که هر اقدام اسرائیل باعث نابودی او خواهد شد
این وسط که امریکا ظاهرا دمش را روی کولش گذاشته ومی خواد از افعانستان‌بره که معلوم نیست طبق توافق امضا شده با طالبان کی احرایی میشه نمی دونم چرا بعضیها که تادیروز شعار نه غزه ونه لبنان‌سر داده بودند یکدفعه انقلاب دو آتشه شدند که چرا ایران با طالبان وارد حنگ نمیشه.برادران وهموطنان آگاه‌باشید طالبان بد است اما امریکا بدتر وبین بد وبدتر عقل ایجاب می کند که بد را انتخاب کرد‌ومواظب بود که برای ما تله نگذاشته باشند.
متاسفانه تمام مشکلات کشورهایی مثل افغانستان این است که موضوعات مهم را رها گرده و به جزئیات توجه می کنند.
خدا یکی پیامبر یکی کتاب یکی معیار هم تقوا چرا کشور را به خاطر یک سری مسائل جزئی که اصلا اهمیت ندارد کشورشان را می خواهند دچار برادر کشی کنند و برای کشورهای همسایه هم دردسر درست کنند و پای کشورهای غربی را باز کنند.
بعد از چهل سال ما ایرانی ها فهمیدیم که چیزی که می تواند کشور را علاج کند علم و دانش و راستگویی است نه گروه بازی و نه فرقه بازی است و شما افغانی ها از اشتباه ما درس بگیرید و بروید دنبال حاکمیت کسانی که علم دارند و تخصص دارند و عمل آنها مقدم بر سخن آنها است و راستگو هستند حالا می خواهد هز دینی داشته باشند فقط صادقانه خدا و قیامت را قبول داشته باشند.
شناسایی این افراد هم راحت است کافی است یک کار کوچک به آنها بدهید ببینید چقدر نسبت به آن کار دقت دارند چقدر صداقت دارند آیا درست انجام می دهد آیا پارتی بازی نمی کنند؟ دوستان خود را در اولویت قرار نمی دهند؟ خود را جزء اولویت آخر قرار می دهد یا دیگران را؟ ریخت و پاش نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
والله ما که هنوز نتایج این درس را از خکومت ندیدم.
سوریه کم بود لبنان هم اضافه شد اگر اندکی بفکر مردم بودید واکسن وارد می کردید این همه مفتخور چه خاصیتی برای ایران دارند
طالبان امروز که عده ای ادعا می کنند تغییر کرده اند جهش یافته همان طالبان بیست سال پیش هستند که هم کشنده تز هستند هم خطرناکتر عین همین گونه دلتا فقط از همسایه یاد گرفته اند ویترین درست کنند و ادعا کنند اما در عمل همان کارهای بیست سال پیش را انجام می دهند
پازل شوم صهیونیسم جهانی برای منطقه غرب آسیا در حال تکمیل شدن است.
پسر مسعود نظری در مورد اشرف غنی و نابودی کشور نداشت، حالا این همه پول و تجهیزات برای جنگ از کجا اورده، بی خود مردمت به کشتن نده، امریکا که گلی به سر شما نزد بزار لااقل طالبان شانسش امتحان کنه، پدر شما رو امریکایی کشتن چطور از امریکا دنبال کمک هستید؟
حق با سعد حریری است نصرالله اصلا چکاره لبنان هست و ایران هم حق ندارد نفت مفت به به لبنان بدهد
با سلام
لبنانیها اگر بخواهند روی خوش ببینند باید این عنصر آمریکایی عربستانی یعنی سعد حریری را از کشور و نظام سیاسی خود منزوی و یا بکل حذف کنند. البته بعید نمی دانم که خود اسرائیلیها این زحمت را بخود خواهند داد و همانند پدرش برای اختلاف پراکنی بین لبنانیها او را از صحنه سیاست خذف خواهند کرد.
میدان دادن دوباره به طالبان در افغانستان یک برنامه جساب شده توسط دولتهای فدرتمند است.حضور یک دولت در شرق ایران با نام طالبان به یک مرکز خطرناک آموزش و صدور تروریست و قاچاق مواد مقدر در دنیا تبدیل و این منطقه را به یک مرکز پرآشوب و فتنه و دگیری تبدیل خواهد کرد که دودش بیشتر از همه به چشم دولت ایران خواهد رفت.
سیاست مداران تازه به دوران رسیده و کار نابلد ایران متوجه نیستند که ستکباردرحال تقویت چه کانن فتنه قوی و جدیدی درافغانستان است.
بعد از گذشت یکسال از تشکیل دولت طالبان کشورهای ایران-چین-روسیه و تا حدودی هم پاکستان روز خوش نخواهند دید
بنزینو برا مردم خودمون گرون کردید هیچ خدا میدونه چند نفر از جوونا کشته شدند... حالا مجانی دارید بنزین میفرستید به کشوری که رییس دولتش نمیخاد چون میدونه بدبخت میشه .
جهالت هم حدی داره
40 ساله که توی افغانستان جنگه. اگر طالبان بتونه امنیت رو برقرار کنه و به اقلیتها هم ظلم نکنه و به کشورهای اطراف هم کاری نداشته باشه، همه به نفع اکثریت مردم افغانستان و هم ایران.
دستگاه سیاست خارجی ایران درحماقتی عطیم است
مرگ بر گروهک تروریستی طالبان
طالبان عشق امریکاست، احمدمسعود بازیچه ی صهیونیزم برای ایجادجنگ داخلی تازه، نه این خوبه نه اوشون، لعنت به هردوتاشون
چه موجود عجیبیه این سعد حریری!
هنوز جای بهره برداری داره، وگرنه اینم مثل باباش ترور می کردن و بلوایی بپا می کردن
مثل روزروشن معلومه پسراحمدشاه مسعود شکست میخورد
طالبان آ آمریکا، یکی هستند
پسر مسعود کلش داغه . تو این بیست سال چرا در مقابل امریکا در نیومدی . عمو در سطح بین الملل معامله شد و تمام . کل افغانستان دست طالبان است . الکی مردم طایفتو به کشتن نده .
حریزی نشون داده در ر بزنگاهای به ضرر ملت لبنان عمل کرده و همسو با غرب صحیونیستها عمل کرده
افغانستان در اتش طالبان خواهد سوخت ومسببین این عمل در تاریخ روسیاه خواهندماند.
اقلیت تاجیک باید بپذیرن که نمتوانند بر اکثریت پشتون حکومت کنند
برای خاتمه جنگ همه بهتر است با قدرت مسلط کنار بیایند
این پسر احمد شاه مسعود که با بورسیه دولت افغانستان 7 سال در لندن بوده بهتر همش در فضای مجازی کار نکند و دوتا تیر به سمت طالبان شلیک کند
آقای حریری کاری ندارم که راست میگی یا نه هر چند راست میگی ولی این سوخت ها رو ایران ار جیب ملت بدبخت ایران داره میده و فردا از قبض گاز و برق .......درش میاره
احمدمسعود ، مسعود رجوی دوم میشود، به لطف دوستان صهیونیست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
کلا شعور ندارین ، هرچی تو پایگاه به خوردتون میدن همه جا بلغور میکنین
درود بر شیر بچه پنجشیر . لعنت خدا بر حامیان القاعده و نماینده ی رسمیش تو افغانستان یعنی طالبان
اگه قراره نفت ايران مجاني به گروهي از لبناني ها داده بشه ، همون بهتر كه صادر نشه .
کشورهای اسلامی باید مواظب حیله های اسراییل باشند بابا خدا یکی پیغمبر یکی دست از جنگ بردارید
شما وقتی میبینی گروه فاطمیون میرن دسته دسته تو سوریه به خاطر دفاع از ناموس بشار اسد کشته میشن ولی واسه کشور خودشون، افغانستان کاری نمیکنن، دیگه مشخصه وضعیت چطوریه. واقعیت اینکه طالبان پایگاه اجتماعی خاص خودش رو بین عامه مردم داره و این وسط جمعیتی روشنفکر و خواستار دموکراسی هم به آتیش این جماعت میسوزن. تو خود ایرانم همینطوریه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار