بازدید 11928
۸
آخرین تحولات خاورمیانه

گفت‌وگوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان/ واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی/ ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران/ درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل

گفت‌وگوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان، واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی، ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران، درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل و شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۸۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ 07 August 2021

گفت و گوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان/ واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی/ ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران/ درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: گفت‌وگوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان، واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی، ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران، درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل و شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گفت‌وگوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان

بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تماس تلفنی با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در مورد درگیری‌ها در جنوب لبنان و مساله ایران گفت‌وگو کردند.

به گزارش روزنامه جروزالم پست، گانتس در این گفت‌وگوی تلفنی به درگیری‌ها در جنوب لبنان اشاره کرد و مدعی شد که تل آویو برای هر سناریویی آماده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از آستین خواست تا واشنگتن برای توقف درگیری در این قضیه دخالت کند.

در حالی که رژیم صهیونیستی همواره حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند، گانتس ادعا کرد که اسرائیل در صورت لزوم، آمادگی ارائه کمک بشردوستانه از طریق جامعه جهانی یا به شکل مستقیم را دارد.

گفت و گوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان/ واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی/ ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران/ درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به آستین گفت که تل آویو به عملیات علیه حزب الله و گروه‌های دیگر برای دفاع از خود ادامه خواهد داد.

حزب الله لبنان روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، ساعت ۱۱:۱۵ صبح امروز جمعه در پاسخ به حملات هوایی پنجشنبه شب رژیم صهیونیستی به زمین‌های باز در مناطق «الجرمق» و «الشواکیر»، گروه‌های «شهید علی کامل محسن» و «شهید محمد قاسم طحان» در مقاومت اسلامی، زمین‌های مجاور پایگاه اشغالگران اسرائیلی در مزارع شبعا را با ده‌ها فروند موشک ۱۲۲ میلی متری هدف قرار داد.

به نوشته روزنامه جروزالم پست این تماس تلفنی پیش از درگیری‌های امروز برنامه ریزی شده بود.

وی بنا به روال همیشگی، سیاست‌های ضد ایرانی رژیم صهیونیستی، به همتای آمریکایی خود گفت که اقدام های لازم برای جلوگیری از فعالیت‌های ایران به ویژه فعالیت‌های هسته‌ای آنها باید صورت گیرد.

گانتس همچنین از رهبری واشنگتن در قضیه اتهام زنی به ایران بابت حمله به کشتی مرسر استریت در دریای عمان قدردانی کرد.

هفته گذشته رسانه های غربی با جوسازی رسانه ای و طرح اتهام های بی اساس در زمینه حملات به کشتی ها تلاش کردند انتقال قدرت در ایران را تحت الشعاع قرار داده و ایران را به مسیر تقابلی بکشانند؛ اما این بازی رسانه ای بدون دستاورد خاصی پایان یافت.

واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی حماس از پاسخ حزب‌الله لبنان به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان تمام قد حمایت کرد.

به گزارش سایت المیادین، حماس در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، مقاومت در برابر اشغالگران و پاسخ به جنایات‌ و نقض‌هایش حقی محفوظ برای ملت‌های تحت اشغال و نیز ملت‌هایی است که مورد تجاوز قرار می‌گیرند.

گفت و گوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان/ واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی/ ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران/ درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل

در این بیانیه آمده است که حماس این حمله و پاسخ را به مقاومت و ملت لبنان تبریک می‌گوید. مقاومت به دشمن پاسخ داده و معادلاتی را که دشمن تلاش داشت، تحمیل کند، بر هم زده و معادله موشک در برابر موشک را اثبات می‌کند.

این جنبش اعلام کرد، نبرد با این دشمن در همه جبهه‌ها باید تا زمان نابودی آن، آزادسازی مقدسات و سرزمین عربی و اسلامی از هتک حرمت اشغالگران غاصب باز بماند.

ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران

«باربارا وودوارد»، نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد، بعد از اتمام نشست شورای امنیت برای بررسی حمله به کشتی مرسر استریت در توییتر نوشت: «انگلیس اعضای شورای امنیت را در جریان ادله‌اش درباره آنچه اتفاق افتاد قرار داد. شواهد، روشن و گویا هستند. انگلیس می‌داند که ایران مسئول حمله به مرسر استریت بوده است. ما می‌دانیم که این اقدام عامدانه و هدفمند بوده است.»

وودوارد همچنین در یک کنفرانس خبری بعد از این نشست گفت: «هیچ توجیهی برای آنچه اتفاق افتاد؛ یعنی حمله با مجوز دولت علیه یک شناور غیرنظامی که در حال گذر از آب‌های بین‌المللی بوده، وجود ندارد. متأسفانه دو فرد غیرنظامی که یکی شهروند انگلیس و دیگری شهروند رومانی بودند در نتیجه بی‌اعتنایی ایران به قوانین بین‌المللی جانشان را از دست دادند.»

وی در ادامه تصریح کرد: «اقتصاد جهان- اعم از غذا و کالاهای ما- به امن بودن تردد کشتی‌های تجاری بستگی دارد. به همین دلیل است که ما مجموعه‌ای از قوانین بین‌المللی داریم که از آزادی تردد دریایی حراست می‌کنند.»

وودوارد در ادامه گفت: «احترام به این قوانین برای حفظ صلح و ثبات بین‌المللی ضروری است. این یکی از اصول پذیرفته در سراسر نظام جهانی است و شورای امنیت، هفته آینده یک بار دیگر درباره امنیت دریانوردی بحث خواهد کرد.»

نماینده انگلیس در سازمان ملل در ادامه با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «ایران به این قوانین احترام نمی‌گذارد. فعالیت‌های ایران و حمایتش از نیروهای نیابتی و بازیگران مسلح غیردولتی صلح و امنیت بین‌المللی را به خطر می‌اندازند. بنابراین، پادشاهی متحده از ایران می‌خواهد این فعالیت‌ها را متوقف کند و از همه طرف‌ها می‌خواهد در تقویت ثبات منطقه، نقشی سازنده ایفا کنند.»

انگلیس در روزهای گذشته در کنار مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا، طرح ادعاهای بی‌اساس درباره حمله ایران به کشتی رژیم صهیونیستی را شدت بخشیده است. ساعاتی قبل‌تر «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در توییتر نوشت: «ما از محکومیت جهانی حمله ایران به کشتی مرسر استریت استقبال می‌کنیم. این، نقض آشکار و فاحش قوانین بین‌المللی بود و انگلیس به همکاری با متحدانش برای محافظت از جان انسان‌ها و حفظ آزادی تردد دریایی ادامه خواهد داد.»

گفت و گوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان/ واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی/ ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران/ درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل

انگلیس در جلسه دیگری که روز سه‌شنبه در شورای امنیت برگزار شده بود بدون ارائه هیچ مستنداتی مدعی شد «بسیار محتمل است» ایران هفته گذشته با استفاده از یک یا چند پهپاد این نفتکش را مورد حمله قرار داده باشد که به کشته شدن دو خدمه آن منجر شد.

روسیه، ادعاهای مقام‌های کشورهای غربی را متناقض دانسته و با آن مخالفت کرده است. «دیمیتری پولیانسکی»، معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گفت: «اطلاعات متناقض زیادی در گردش است. در یک تحلیل از مسائل "بسیار محتمل" صحبت شده که ما کاملاً آن را رد می‌کنیم. لازم است حقایق را روشن کنیم... لازم نیست بدون داشتن مستندات قطعی از آنچه رخ داده جمع‌بندی‌های عجولانه انجام دهیم.»

درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل

«زهرا ارشادی» سفیر و معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت: سخنان تحریف شده ای درباره حادثه کشتی مرسر استریت شنیدیم. اجازه بدهید چند کلمه در این باره عرض کنم. ما با خانواده های کسانی که عزیزانشان را در آن حادثه تأسف بار از دست داده اند، ابراز همدردی می کنیم.

وی افزود: بلافاصله بعد از این حادثه، مقامات اسرائیلی، ایران را به انجام آن رخداد متهم کردند.این رویه همیشگی و معمول رژیم اسرائیل است. هدف آن نیز منحرف ساختن افکار عمومی جهان از جنایات این رژیم و اقدامات غیرانسانی آن در منطقه است.

ارشادی ادامه داد: بدین منظور، آنها دیگران را به انجام کارهای نادرست متهم می کنند. تقریبا ً بعد از تمام حوادث در خاورمیانه، اسرائیل، ایران را متهم می کند. آنها بلافاصله و بدون هیچ مدرکی این کار را انجام می دهند.

وی گفت: مظلوم نمایی، دروغ و فریب بخشی از ابزارهای آنهاست. هدف جار و جنجال اسرائیل در حادثه مرسر استریت نیز بویژه پنهان کردن اعمال تروریستی خود علیه ناوبری تجاری است.

وی اضافه کرد؛ تنها در کمتر از دو سال، این رژیم بیش از ده کشتی تجاری در دریاهای منطقه را مورد حمله قرار داده است.در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۱، نخست وزیر سوریه اعلام کرد که ۷ نفتکش در مسیر خود به سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند. این حوادث که اسرائیل عامل آنها بود، باعث کمبود جدی سوخت در سوریه شد. در ۱۱ مارس ۲۰۲۱، رسانه های جریان اصلی گزارش دادند که اسرائیل حداقل بیش از ده کشتی عازم سوریه را که بیشترشان حامل نفت بودند، هدف قرار داده است.

وی افزود: در ۲۳ آوریل ۲۰۲۱، یک نفتکش در سواحل سوریه مورد حمله یک پهپاد قرار گرفت. سه سوری از جمله دو خدمه کشتی در این حمله کشته شدند. باز هم اسرائیل مسئول حمله بود. اینها تنها چند نمونه از ماجراجویی و فعالیت های بی ثبات کننده رژیم اسرائیل در دریاهای منطقه است.

نماینده ایران خاطرنشان کرد: چنین اعمال تروریستی و غیرقانونی امنیت دریانوردی را جدی تهدید می کند، آزادی ناوبری را مختل می‌سازد و امنیت انرژی را به خطر می اندازد.

وی بیان کزد: همچنین اسرائیل به تجاوزات نظام مند و مستمر خود علیه حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای منطقه ادامه می‌دهد. این اقدامات غیرقانونی، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است. آخرین نمونه این اقدامات، حمله هوایی اخیر آن به لبنان است.

گفت و گوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان/ واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی/ ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران/ درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل

به گفته وی اینها نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل است و نباید بدون مجازات بماند.

ارشادی تصریح کرد: شورای امنیت باید از ماجراجویی لجام گسیخته اسرائیل در منطقه جلوگیری کند. شورا باید همچنین ثابت کند که در دام فریب ها و اخبار ساختگی اسرائیل گرفتار نمی شود.

وی افزود: همان طور که در نامه اخیرمان به رئیس شورای امنیت تأکید کردیم، ما اتهام بی اساس اسرائیل در مورد حادثه مرسر استریت را رد می کنیم. رژیم اسرائیل نمی تواند با سرزنش و متهم کردن دیگران، رفتار بی ثبات کننده و سیاست های شرورانه خود را لاپوشانی کند. این رژیم بیش از هفت دهه منبع اصلی تهدید، بی ثباتی و ناامنی در منطقه بوده است.سلاح های کشتار جمعی آن همچنان کل منطقه را به خطر می اندازد. این رژیم تنها دارنده سلاح هسته ای در منطقه است.

ارشادی ادامه داد: در عین حال، این رژیم تنها غیر عضو پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای در منطقه است و فعالیتها و تأسیسات خطرناک آن نیز تحت پادمان جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار ندارد. این رژیم همچنان گستاخانه تهدید می کند که علیه کشورهای منطقه از زور استفاده خواهد کرد. دیروز، دوباره وزیر دفاع آن رژیم تهدید کرد که از زور علیه ایران استفاده خواهد کرد.

شکایت لبنان از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت

وزارت خارجه لبنان شب جمعه خبر داد که قصد دارد علیه رژیم صهیونیستی در شورای امنیت سازمان ملل شکایت کند.

به نوشته الجزیره، در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده که حمله رژیم صهیونیستی نقض حاکمیت لبنان و منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

گفت و گوی تلفنی گانتس و آستین با محور ایران و لبنان/ واکنش حماس به حمله موشکی حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی/ ادامه اتهام‌پراکنی‌های بی‌سند انگلیس علیه ایران/ درخواست ایران از شورای امنیت برای مقابله شورای امنیت با اسرائیل

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ و جنگ ۳۳ روزه اقدام به بمباران مناطقی در جنوب لبنان کردند که این اقدام روز جمعه با واکنش قاطع حزب‌الله لبنان همراه شد و مقاومت لبنان با شلیک ده ها راکت به شمال سرزمین اشغالی، پاسخ حملات جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
آیا اساسا شورای امنیت اسرائیل را بعنوان کشوری نرمال به رسمیت می شناسد؟ بعید بنظر می رسد.
رفتار آنها با اسرائیل بگونه ای است که انگار مجموعه سرزمین های اشغالی (موسوم به اسرائیل) یک منطقه مستعمره نشین وابسته به غرب است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
برطبق سازمان ملل اسراییل یک کشور است وحتی چین و روسیه هم به رسمیت شناختنش ولی فلسطین فقط ناظر است.
اونا همه چی دارند اینستا، واتس آپ، گوگل و... خبرهای ما بیشتر پخش می شود تا خبر بد اونا.
از اسراییل در سازمان ملل شکایت می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
حتما هم محکوم می شود بدجوری محکوم می شود.
تابناک جان
میمیری اگه یه بار هم یه خبر خوب و‌ خوشحال کننده بدی ؟
مرگ بر روسیه
مرگ بر پوتین
مرگ بر پوتینیسم
آفرین به جبهه مقاومت! پاسخ عربده کشی های اسرائیل را هم نظامی و هم دیپلماتیک باید داد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست