بازدید 14551
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا در بابل، بصره و دیوانیه عراق/ گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی/ انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق/ پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی

حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا در بابل، بصره و دیوانیه عراق، گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی، انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق، پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی و حمله هوایی ترکیه علیه مواضع «پ‌ک‌ک» در استان دهوک، از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۶۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹ 12 July 2021

حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا دربابل، بصره و دیوانیه عراق/ گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی/ انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق/ پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا در بابل، بصره و دیوانیه عراق، گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی، انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق، پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی و حمله هوایی ترکیه علیه مواضع «پ‌ک‌ک» در استان دهوک، از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا در بابل، بصره و دیوانیه عراق

رسانه‌های عراقی در نخستین ساعات دوشنبه از حمله به کاروان های لجستیکی آمریکا در بصره (جنوب)، بابل (مرکز) و الدیوانیه (جنوب) عراق خبر دادند.

گروه «سرایا اولیا دم» حمله به کاروان نیروهای آمریکایی در استان بصره و در نزدیکی گذرگاه «جریشان» را که تحت کنترل شرکت‌های امنیتی خارجی است، بر عهده گرفته است.

عملیات علیه کاروان نظامیان آمریکایی در الدیوانیه را نیز گروهی به نام «اصحاب کهف» بر عهده گرفته است.

حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا دربابل، بصره و دیوانیه عراق/ گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی/ انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق/ پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری صابرین نیوز گزارش داد، یک کاروان لجستیک نظامیان ارتش آمریکا در بابل در عراق آماج قرار گرفته است؛ هنوز جزئیات بیشتری از این حمله منتشر نشده، ولی گفته می‌شود، گروهی به نام اصحاب کهف، مسئولیت حمله را به عهده گرفته است.

گفتنی است، پنجشنبه گذشته (هفدهم تیرماه) نیز منابع محلی عراق از هدف قرار گرفتن یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در عراق خبر دادند.

بر اساس این گزارش، کانال صابرین نیوز نوشت که کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در منطقه بین استان‌های الناصریه و بصره عراق هدف یک بمب کنار جاده‌ای قرار گرفته است.

گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی

دیده‌بان حقوق بشر روز یکشنبه اعلام کرد که گزارش‌های جدیدی درباره ادعای شکنجه زندانیان سیاسی برجسته در زندان‌های عربستان به دست آورده است.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دیده‌بان حقوق بشر، مقام‌های سعودی تاکنون در خصوص اتهامات مربوط به اوایل سال ۲۰۱۸ در زمینه شکنجه فعالان حقوق زنان و دیگر زندانیان در بازداشتگاه های عربستان، از جمله با استفاده از شوک‌ الکتریکی، ضرب و شتم، شلاق زدن و آزار و اذیت جنسی تحقیقات مستقل و قابل اعتمادی انجام نداده است.

بر اساس این گزارش، دیده‌بان حقوق بشر به مجموعه‌ای از پیام‌هایی متنی دست پیدا کرده است که در ژانویه ۲۰۲۱ از سوی افردی ارسال شده بود که خود را نگهبانان زندان عربستان معرفی کرده بودند و در این پیام‌ها، توضیحاتی در خصوص شکنجه‌ها و سوء رفتارهای بازجویان سعودی با زندانیان برجسته در اواسط تا اواخر ۲۰۱۸ در زندان های عربستان، ارائه داده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر گزارش کرد، این افراد از ترس مجازات حاضر به افشای نام خود نشدند؛ اما در پیام‌های متنی خود، آنچه مشاهده کرده بودند و پیام‌های دیگر نگهبان‌های زندان عربستان را ارسال کرده بودند.

حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا دربابل، بصره و دیوانیه عراق/ گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی/ انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق/ پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی

«مایکل پیج» معاون مدیر بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در دیده‌بان حقوق بشر در این خصوص گفت: «شواهد جدید مبنی بر اقدام عربستان در شکنجه وحشیانه و ظالمانه طرفداران حقوق زنان و دیگر زندانیان برجسته، بیش از پیش اهانت کامل ریاض به حاکمیت قانون و ناتوانی این کشور را در انجام تحقیقات معتبر در خصوص این اتهامات،  آشکار می‌کند.»

وی ادامه داد: «آزاد گذاشتن متخلفین این پیام را القا می‌کند که شما (شکنجه‌گران) می‌توانید با مصونیت شکنجه کنید و هرگز برای چنین جرایمی مجازات نمی‌شوید.»

دیده‌بان حقوق بشر همچنین گزارش کرد که این گزارش‌ها مربوط به زندان «ذهبان» واقع در شمال «جده» و یک زندان سری دیگر می‌شود.

بر اساس این گزارش، نگهبان‌های زندان‌های مذکور در این گزارش به موارد خاص از جمله شکنجه «لجین الهذلول» فعال برجسته حقوق زنان و «محمد الرابعه» فعال حقوق بشر نیز اشاره کرده بودند.

در یکی از این گزارش‌ها در خصوص وحشت نگهبانان در زمان بیهوش شدن یکی از زندانیان گفته شده است که گمان می‌کردند بر اثر شکنجه جان باخته است.

این نگهبانان این گونه نوشتند: «یکی از زندانیان در حین شکنجه بیهوش شد و همگی ما وحشت کردیم و ترسیدیم که بر اثر شکنجه جان باخته باشد و مسئولیت آن بر گردن ما بیفتد، زیرا دستور کشتن هیچ یک از زندانیان، خواه زن یا مرد را نداشتیم.»

در گزارش دیگری به آزار جنسی الهذلول به دست بازجویان اشاره شده بود. الهذلول در ماه فوریه، مشروط از زندان آزاد شده است.

یکی از نگهبانان زندان گفت: «لوجین الهذلول در معرض آزار جنسی بی‌سابقه‌ای که تاکنون مشاهده نکرده بودم، قرار گرفت. آن‌ها از توهین به وی لذت می‌بردند.»

انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق

وزارت کشور عراق بیانیه‌ای درباره انفجار دکل‌های برق این کشور منتشر کرد. این وزارتخانه در بیانیه خود آورده است: در هفت  ماه گذشته، ۱۶۰ دکل و ۵۴ خط انتقال برق در عراق منفجر شده است.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور عراق اعلام کرده است: انفجارهای گسترده دکل‌ها و خطوط انتقال برق، موجب قطعی برق در استان‌های شمالی، غربی و شرقی عراق شده است. تروریست‌ها از این طریق تلاش می‌کنند تا زندگی عادی در عراق را دچار مشکل کنند.

روز گذشته، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «صادقون» عراق در سخنانی در همین ارتباط گفت: داعشی‌ها، بعثی‌ها و کسانی که به ایالات متحده آمریکا خدمت می‌کنند، ۷۰ دکل‌های برق عراق را در استان‌های نینوا و صلاح الدین منفجر کرده‌اند.

پیشتر هم جنبش «کتائب حزب الله» عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم، عربستان سعودی در عملیات تخریب دکل‌های برق عراق دست دارد.

حزب الله عراق در بیانیه مذکور تصریح کرده است: هدف عربستان سعودی از عملیات تخریب دکل‌های برق عراق، ایجاد هرج و مرج در این کشور است. در واقع، سعودی‌ها به دنبال احیای داعش در عراق هستند.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: در حال حاضر ریاض تلاش می‌کند تا خود را ناجی در بحران کنونی عراق جلوه دهد. این در حالی است که هدف اصلی و اساسی سعودی‌ها از این اقدام، ترمیم چهره مخدوش خود نزد افکار عمومی عراق است.

گفتنی است، طی روزهای اخیر، شبکه برق عراق هدف حملات و عملیات‌ تروریستی فراوانی قرار گرفته است. این حملات تروریستی موجب شده است تا بحران برق در عراق بیش از پیش تشدید شود.

پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکشنبه شب (دیشب) با «اسحاق هرتزوگ» رئیس جدید رژیم صهیونیستی و جانشین «رئووین ریولین» تلفنی گفت‌وگو کرد و انتصاب او در این سمت را تبریک گفت.

خبرگزاری فلسطین (وفا) گزارش کرد که عباس در این تماس تلفنی بر ضرورت تحقق آتش‌بس فراگیر در غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی تأکید کرد.
عباس همچنین ضرورت اقدام عملی برای آماده‌سازی فضا جهت دستیابی به تحقق صلح عادلانه و فراگیر را مورد تأکید قرار داد.

طبق گزارش الجزیره، هرتزوگ نیز در حساب توئیتری خود نوشت: «با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت‌وگو و بر تصمیم خود برای ازسرگیری گفت‌وگوها بین دو طرف اسرائیلی و فلسطینی همانند آنچه روسای قبلی اسرائیل انجام دادند، تأکید کردم.»

حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا دربابل، بصره و دیوانیه عراق/ گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی/ انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق/ پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی

وی افزود، به عباس گفته است تصمیم دارد گفت‌وگوی مستمری با تشکیلات خودگردان با هدف کمک به پیشبرد روابط و تحقق صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها انجام دهد.

حمله هوایی ترکیه علیه مواضع «پ‌ک‌ک» دراستان دهوک

روز یکشنبه جنگنده‌های ترکیه، مناطق محل استقرار تروریست‌های «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) را در شمال استان «دهوک» در اقلیم کردستان عراق بمباران کردند.

به گزارش خبرگزاری «شفق» منابع محلی گفتند، هواپیماهای جنگی ترکیه یکشنبه کوهستان «قره» در منطقه «عمادیه» را بمباران کردند.
در اوایل صبح یکشنبه به وقت محلی نیز هواپیماهای جنگی ترکیه، کوه «کورزار» را در منطقه «شلادزه» در استان دهوک بمباران کردند. یک منبع امنیتی گفت که نیروی هوایی ترکیه به مقرهای «پ‌ک‌ک» (حزب کارگران کردستان) در منطقه عمادیه حمله کرد.

منابع محلی و رسانه‌‌ای از تلفات احتمالی وارده بر تروریست‌های پ‌ک‌ک یا ساکنان منطقه هیچ گزارشی منتشر نکرده‌اند.

ارتش ترکیه عملیات کنونی خود را در «دهوک» در ۲۴ آوریل (شنبه ۴ اردیبهشت) آغاز کرده و مدعی است که این عملیات پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار می‌دهد، با این حال، روستاییان در منطقه از هدف قرار گرفتن شهرک‌های غیرنظامی خبر داده‌اند.

حمله به کاروان لجستیکی نظامیان آمریکا دربابل، بصره و دیوانیه عراق/ گزارش دیده‌بان حقوق بشر از شکنجه در زندان‌های عربستان سعودی/ انفجار ۱۶۰ دکل برق در نقاط مختلف عراق/ پیام تبریک محمود عباس به رئیس جدید رژیم صهیونیستی

گفته می‌شود در نتیجه حملات هوایی ترکیه در یک ماه گذشته به شمال عراق، درمجموع ۴۷ روستا در کردستان عراق خالی از سکنه شده‌اند.

یک نماینده حزب حاکم دمکرات کردستان (PDK) چندی قبل گفت که ارتش ترکیه و نیروهای ارتش آزاد سوریه  (FSA)  با ورود  به روستاهای خالی از سکنه  در شمال عراق،  چوب درختان مناطق را بریده  و به شرکت‌های چوب فروشی در ترکیه می‌دهند. این  قانونگذار کردستان عراق گفت، در روستاهای تخلیه شده، نیروهای ترکیه شروع به ایجاد ایست، بازرسی و استقرار وسایل نقلیه زرهی مبادرت کرده‌اند.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
پس دولت مردای ما چی میگویند که اینا باهم دشمنند وجنگ می کنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
درآمد سرانه فلسطینی ها از ایرانی ها بیشتر هست اینا را مسولین ما نمی بینند
تا زمانی که بعثی ها درعراق هستند اینهمه خراب کاری هم ادامه خواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
حضور آمریکا= ناامنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
مخالفین داخلی و خارجی دولت فعلی عراق

قصد دارند تا باعث نارصایتی و شورش، اکثریت مردم

و سقوط دولت فعلی بشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
انگار قرص ایکس زدی؟! کدام بعثی در عراق است؟ همه یا کشته شدند و یا فرار کردند
محمود عباس به رییس جدید اسرائیل تبریک می گوید پس ایران آنجا چه نقش دارد
رهبرفلسطینیهاتبریک میگه اونوقت ماپول خرج میکنیم که آزادشون کنیم!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
حالا چرا حماس مثل نقل و نبات سر اسراییلی ها موشک می ریزد جنگل اتش می زندو...
چرا تهدید پزشک توسط دکتر ولایتی رو تیتر نمیکنید نکنه ازش میترسید؟
نا امنی در عراق و افغانستان یعنی نا امنی در ایران و کافی است که گروه های افراطی در افغانستان و عراق قدرت بگیرند آنوقت آمریکا و خائن های در منطقه خاورمیانه آنها را بر علیه ایران ساپورت می کنند
در مرحله اول باید از طریق دموکراسی و سهم داشتن در حکومت هایشان و گفتگو آنها را قانع کرد که دین و کتاب و مسلک ما یکی است و اختلاف ها به اندازه ای نیست که سلاح بر روی همدیگر بکشیم و اگر در مرحله دوم قانع نشدند و دست به جنایت زدند و احتمال در خطر گرفتن منافع وجود داشت نباید دست روی دست گذاشت تا اوضاع خراب و بعد اقدام کرد باید آنها را قلع و قمع کرد (البته اگر در حد اختلاف داخلی است به خودشان مربوط است و نباید دخالت کرد)
پاسخ ها
خان ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
چشم حتما
مرگ بر ماموران سعودی که با زتدانیان بد رفتاری می کنند. خوش بحال خودمون که نمونه خوش رفتاری با زندانیان هستیم و هیچگونه انحرافی از مفاد حقوق بشر در این مورد نداریم
او رهبر گروه فتح می باشد حماس و جهاد اسلامی و دیگران در حال مبارزه می باشند . ایران در واقع دارد از خودش دفاع و جنگ را به خانه دشمن می برد وگرنه دوباره باید در خوزستان جنگید یا با داعش نزدیک مرزها والبته هزینه و تلفات آن خیلی خیلی بیشتر می باشد
به امید خدا این چند سال فقط انریکا باید هزینه حماقت رو تو منطقه بده ، به نظرم اگه انریکا بخاد به تحریم ها ادامه بده نگذارید اب خوش از گلوشون پایین بده چرا باید فقط ما هزینه بدیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر