بازدید 128871
دو هزار و پانصد و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیش بینی فائزه هاشمی از آینده سیاسی روحانی / طعنه سنگین دهباشی به همتی؛ از زدن زیر میز تا دستمال کشیدن روی میز! / توصیه علی مطهری به حدادعادل در مورد دولت رئیسی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به حدادعادل / جریان اصلاحات نیاز به خون و نگاه تازه‌ای دارد / محمدعلی ابطحی: هر چه می‌توانید کمک کنید دولت فعلی برجام را به نتیجه برساند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۶۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲ 28 June 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک» جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نامه نمکی به جهانپور: کدورت را از اذهان بزدایید

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه ای به دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، با اشاره به برخی حواشی پیرامون گفتمان درخصوص واردات واکسن در فضای مجازی، گفت: صبوری، تاب آوری و خوشرویی در کردار و بهره گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست. در نامه دکتر سعید نمکی خطاب به جهانپور آمده است:« اخیرا در فضای مجازی مطالبی از شما منتشر شد که به محض اطلاع خواستم تا به نحوی شایسته و با گفتمان در شأن مجموعه نظام سلامت، کدورت را از اذهان بزدایید و فضای درهم ریخته را مرمت کنید و اشاره کردم هرگونه تأخیر و تعلل در این ترمیم دوستانمان را شگفت زده‌تر، مردم بی اطلاع را رنجورتر و اندکی را که سد راه سوء استفاده‌هایشان بوده‌ایم، آماده‌تر برای سوارشدن بر ارابه تخریب و شخم زدن مغرضانه دستاوردهای ارزشمند ایام پرملالمان خواهد کرد.

واکنش سردار کوثری به شکایت حمید رسایی

اسماعیل کوثری منتخب تهران در انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی در رابطه با شکایت حمید رسایی درباره حضور غیرقانونی وی در انتخابات مجلس، اظهار کرد: موردی که وجود دارد این است که وقتی در ابتدای ثبت نام‌ها شورای نگهبان و وزارت کشور بنده را تایید کرده اند دیگر چیز غیرقانونی وجود ندارد. وی ادامه داد: در رابطه با شکایت آقای رسایی از سوی شورای نگهبان به بنده زنگ زده شد و ماجرا را جویا شدند و بنده هم توضیحاتی در این رابطه دادم و بیان کردم که اگر حضور بنده در انتخابات غیرقانونی بوده پس برچه اساسی در مجلس هشتم و نهم حضور داشتم؟ منتخب مردم تهران در مجلس، با بیان اینکه بنده در سال ۸۷ بازنشسته شده ام، گفت: شورای نگهبان بعد از توضیحات بنده در رابطه با شکایت آقای رسایی قرار است رسیدگی‌های لازم را انجام دهد و بنده هم با این موضوع مشکلی ندارم. کوثری تصریح کرد: هیچ مشکلی از سمت بنده برای شرکت در انتخابات وجود ندارد پس مرجع اصلی بررسی تخلفات، شورای نگهبان و وزارت کشور است نه فردی که قاضی نیست پس اگر تخلفی باشد مراجع ذیصلاح پیگیری خواهند کرد و هیچ کسی نمی‌تواند به تنهایی حکمی را صادر و اعلام کند.

عباس عبدی: اصولگرایانی که می گویند طالبان امروز طالبان دیروز نیست، اشتباه بزرگی می کنند

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت: برخلاف خوشحالی اصولگرایان که منتظر پیروزی طالبان هستند و برای آن لحظه‌شماری می‌کنند، گمان نمی‌کنم که این امر به سادگی رخ دهد، ولی در این ماجرا دو نکته مهم وجود دارد که توجه به آن لازم است. اولین نکته اینکه اصولگرایان استقلال سیاست خارجی کشور را مخدوش کرده‌اند؛ به این معنا که به جای حفظ منافع ملی کشور، جهت‌گیری سیاست خارجی را منحصرا در تقابل با ایالات متحده قرار داده‌اند، از هر چیزی که گمان می‌کنند علیه آن باشد دفاع و با هر چیزی که به سود آن باشد مخالفت می‌کنند. این سیاست موجب می‌شود که حتی مواضع احتمالا درست اصولگرایان در تقابل با برخی سیاست‌های منطقه‌ای امریکا منطقی تلقی نشود و همین رویکرد است که آنان را به طالبان نزدیک کرده است. نمی‌خواهم بگویم که طالبان را باید نادیده گرفت، چون واقعیتی مهم در افغانستان هستند، ولی طالبان به عنوان یک نیروی ارتجاعی درنهایت علیه مردم افغانستان و ایران عمل خواهد کرد و اگر الان پیشروی کرده، بیشتر به این علت است که بازیچه همسایه جنوبی خود قرار گرفته است.

پزشکیان: طرح مجلس درباره فضای مجازی در جامعه با اقبال مواجه نخواهد شد

نماینده مجلس یازدهم دو موضوع حذف یک جریان سیاسی از صحنه انتخابات و قدرت و نیز طرح مجلس پیرامون فضای مجازی و مجازات استفاده‌کنندگان از فیلترشکن‌ها را بررسی و آنها را بی‌ثمر و بدون نتیجه عنوان کرد. وی درباره طرح مجلس درباره فضای مجازی و مجازات خاطیان اظهار داشت: چنین طرحی نمی‌تواند در جامعه برد داشته باشد، خیلی وقت‌ها خیلی از چیزهایی را که از اول انکار و رد می‌کردیم یا تایید نمی‌کردیم، خودبه خود آمده و ما را زیر پای خودش له کرده و برده است. پزشکیان با بیان اینکه با رادیو، حمام،‌ ویدیو و هر چیز تازه‌ای مخالفت کردیم، گفت: این به هیچ جایی نمی‌رسد.

واکنش وزیر ارتباطات به طرح مجلس درباره فضای مجازی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید توجه داشت که اصول حکمرانی سایبری در کشورها اساسا برای بهره‌گیری از فضای مجازی تدوین می‌شود نه برای انسداد. محمدجواد آذری جهرمی در سفر به شیراز، گفت: اصل ورود مجلس به قانونگذاری در مورد حکمرانی سایبری، به شرط رعایت برخی اصول، مبارک است. کشوری که قاعده‌های شفاف در فضای مجازی ندارد، در عمل با رهاشدگی این فضا مواجه است. باید توجه داشت که اصول حکمرانی سایبری در کشورها اساسا برای بهره‌گیری از فضای مجازی تدوین می‌شود نه برای انسداد. بر اساس طرح مجلس که به دست ما رسیده است، ایجاد ساختار نهادی جدید و واگذاری اختیارات قانونگذار به این نهاد و همچنین حذف دولت از فرآیند تصمیم‌گیری، حکمرانی سایبری ایران را مبهم‌تر می‌کند. آذری جهرمی افزود: اگر مجلس قواعد روشنی وضع کند تا اصول حکمرانی ایران در آن به وضوح دیده شود، بسیار مفید است.

فاضل میبدی: پاسخ صریح رئیسی برای عدم دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا، دیپلماتیک نبود

فاضل میبدی با بیان این‌که اولین گام اعتدال واقعی این است که سیاست خارجی مملکت تعریف شود، اظهار کرد: هنگامی که خبرنگار از رئیس‌جمهور منتخب محترم سوال کرد، اگر آمریکا شرایط شما را بپذیرد، آیا برای مصالح کشور حاضرید با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کنید، ایشان گفتند خیر! به نظر من این پاسخ یک پاسخ دیپلماتیک نبود. آقای رئیسی به راحتی می‌توانست بگوید باید بنشینیم فکرها و ملاحظات‌مان را انجام دهیم، ببینیم در چه شرایطی هستیم، آن‌گاه پاسخ می‌دهیم. این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه قطع رابطه با آمریکا که حرمت ذاتی ندارد که ما بگویم خیر مطلق است، عنوان کرد: بله، ما با آمریکا به دلیل تحریم‌ها و ظلم‌هایی که انجام داده است، قطع رابطه کرده‌ایم، بنابراین اگر این کشور به شرایط ما برگردد، تحریم‌ها را بردارد و اگر مصلحت کشور اقتضا کند، برویم و بنشینیم مذاکره کنیم، چه اشکالی دارد؟ وی ادامه داد: بالاخره آمریکا بد یا خوب امروز ابرقدرت دنیاست، اهرم فشار در دستش دارد، تحریم‌ها را زیاد و رفت و آمدهای دیپلماسی ما را محدود می‌کند، کشتی‌های ما را متوقف می‌کند، بانک‌ها به روی ما بسته شده است و هزاران مشکل دیگر؛ از همین رو معقتدم کابینه رئیس‌جمهور باید نگاهی به این مسائل داشته باشد، نه نگاه نفی مطلق که نه اسلام، نه قانون اساسی و نه ملت آن را نمی‌پذیرد که تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را تحمل کنیم و ارتباطی برقرار نکنیم.

محمدعلی ابطحی: هر چه می‌توانید کمک کنید دولت فعلی برجام را به نتیجه برساند

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی که به قول خودش در قالب تذکر و مشاوره مجانی بوده است، خطاب به دولت سیزدهم نکاتی را بیان کرد. ابطحی در یادداشت خود در خصوص تذکرهایش به دولت آینده این‌گونه نوشت: هر چه می‌توانید کمک کنید دولت فعلی برجام را به نتیجه برساند. دوره شما هم طرفدارانتان سخت می‌گیرند و هم طرف‌های خارجی خیلی همراهی نخواهند کرد و هم آقای روحانی حاضر است مسئولیت اتمام این مساله بزرگ سیاسی را به عهده بگیرد و هم در آغاز کارتان گشایش اقتصادی خوبی برای مردم خواهد بود. این مدت کوتاه را به نفع مردم از دست ندهید.

بهروز وثوقی می‌تواند به ایران برگردد؟

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: «با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان کشور همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله بهروز وثوقی برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آنها مهیا شده است.»

مدعیان اگر می توانند، بدون برجام و FATF، سفره مردم را رنگین کنند

مسعود پزشکیان گفت: کشور متعلق به همه است، مال یک دسته، یک گروه و یک جریان نیست. ولی متاسفانه ما آمدیم همه آن کسانی که آن طرف بودند را به بهانه‌های مختلف کنار گذاشتیم و یکدست کردیم. حالا یک دست کردند؟ اشکال ندارد؛ سفره مردم را رنگین و مشکلات مردم را حل کنند. ولی اگر نتوانستند این را حل کنند توجیه نکنند و بازی «کی بود، کی بود، ما نبودیم به راه نیندازند»؛ حالا که خودشان هستند، حل کنند ما هم دعا و کمک می‌کنیم. ما دیدیم آنهایی که ادعا کردند مشکل مسکن وجود دارد، سوءمدیریت است، فقر وجود دارد و سفره مردم رنگی نیست؛ گفتند که برجام و FATF بد است. این‌ها می‌گفتند FATF بد است، برجام بد است، خب این‌ها را حل نکنند و با آن‌ها هم دعوا کنند و مشکلات کشور را حل کنند، ببینند شدنی است؟ اما این امکان ندارد که چنین امری محقق شود.

جریان اصلاحات نیاز به خون و نگاه تازه ای دارد

محسن هاشمی رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: در شرایط فعلی باید برنامه جدی برای بازسازی وآسیب شناسی عملکرد اصلاح طلبان طراحی شود. جریان اصلاحات نیاز به خون و نگاه تازه ای دارد.یکی از مشکلات جدی اصلاح طلبان این است که در هنگام خارج بودن از قدرت وایفای نقش منتقد و اپوزیسیون، با رویکرد روشنفکری وانتزاعی رفتار می کنند و شاید برای آن دوران این رویکرد مناسب باشند اما وقتی به قدرت هم می رسند از همان فضا و نگاه ایده آلی و انتزاعی خارج نمی شوند و باز هم همان شعارها را می دهند در حالیکه لازمه حضور در قدرت و کارآمدی، عملگرایی و واقعگرایی است./ایسنا

واکسن کرونا دوزی چند؟

محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو ، قیمت واکسن برکت ساخت ایران را ۲۰۰ هزار تومان اعلام کرده است.به گفته وی، ۲۰۰ هزار تومان برای محصول‌ های‌تکی که با این زحمت و پشتوانه علمی تولید می‌شود، در مقایسه با قیمت واکسن‌ سایر کشورها عدد بالایی نیست. واکسن‌های داخلی براساس ارز نیمایی قیمت‌گذاری می‌شود و قیمت تمامی واکسن‌های ایرانی در همین محدوده است./ایرنا

طرح مسدودسازی فضای مجازی را حتی از نمایندگان مجلس پنهان می کنند؟

شرق نوشت: طرحی که با سرنوشت تمام کاربران ایرانی در فضای مجازی ارتباط دارد تا صبح دیروز حتی در اختیار نمایندگان مجلس هم قرار نگرفته بود.آن بخشی از متن «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» که در روزهای پیشین منتشر شد، با دسترسی یک رسانه به محتوای این طرح محرمانه اتفاق افتاده است. هرچند طرح یادشده در دستور جلسه دیروز قرار داشت، درنهایت فرصتی برای بررسی نهایی آن فراهم نشد تا واکنش اکثریت مجلس به این طرح فعلا در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.طرحی که قرار است استفاده‌کنندگان از پیام‌رسان‌های خارجی فیلترشده را راهی زندان و تهیه و توزیع فیلترشکن را ممنوع کند و بازار رمزارزها را نیز به تعطیلی بکشاند.

توصیه علی مطهری به حدادعادل در مورد دولت رئیسی

علی مطهری به اظهارات اخیر حدادعادل درباره رئیسی و دولت آینده واکنش نشان داد.علی مطهری در توئیتی نوشت؛آقای حدادعادل می گوید« دولتی روی کار آمده که سخن رهبری را می فهمد، می پذیرد و اجرا می کند. من دراین چهار دولت ۸ ساله چنین حسی نداشتم.»به ایشان می گویم اگر می خواهید در ۸ سال آینده چنین حسی داشته باشید باید به عنوان یکی از اعضای محفل پنهان برنامه ریز، سخن دولت را بفهمید و به او کمک کنید و از ایجاد حاکمیت دوگانه بپرهیزید.

کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به حدادعادل

روزنامه جمهوری اسلامی به سخنان اخیر غلامعلی حدادعادل رئیس شورای ائتلاف واکنش نشان داد.در این مطلب آمده است: رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب معتقد است: دولتی روی کار آمده که سخن رهبری را می‌فهمد، می‌پذیرد و اجرا می‌کند، من در این چهار دولت ۸ ساله چنین حسی نداشتم. غلامعلی حدادعادل بدون ارائه دلیلی برای علت عدم مشارکت ۵۲ درصد از واجدین شرایط در انتخابات اضافه کرد: مردم با ذوق و شوق در انتخابات شرکت کردند در حالی که بیش از ۳ میلیون مردم در عرض ۱۴ ماه اخیر مبتلا به کرونا شدند و ۸۰-۹۰ هزار نفوس انسانی از دست رفته و در همه جای دنیا کرونا در انتخابات اثر کرده و در ایران هم درصدی از مردم در هر صورت احتیاط کرده و شرکت نکرده‌اند و با این حال حدود ۵۰ درصد مردم بیایند این خودش برای همه دنیا پیام دارد.وی هیچ اشاره‌ای در سخنان خود به بیش از ۴ میلیون رای باطله در انتخابات ۱۴۰۰ که جایگاه دوم را میان ۴ نامزد باقیمانده در رقابت انتخاباتی پیدا کرد، نداشت و کاملاً نشان داد که پیام ۵۲ درصد عدم مشارکت و بیش از ۴ میلیون آراء باطله را دریافت نکرده است.

طعنه سنگین دهباشی به همتی؛ از زدن زیر میز تا دستمال کشیدن روی میز!

حسین دهباشی در توییتی به همتی کنایه زد.

 

پیش بینی فائزه هاشمی از آینده سیاسی روحانی / طعنه سنگین دهباشی به همتی؛ از زدن زیر میز تا دستمال کشیدن روی میز! / توصیه علی مطهری به حدادعادل در مورد دولت رئیسی

همتی سفره دلش را باز کرد؛ گلایه‌ها و ناگفته‌هایی از انتخابات 1400

عبدالناصر همتی، کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و رئیس سابق بانک مرکزی به بیان ناگفته‌هایی از رقابت‌های انتخاباتی و نامزدی اش پرداخت و گفت: جفایی که دولت در حقم کرد هیچ‌وقت یادم نمی‌رود. برخی بزرگان اصلاحات، امروز و فردا کردند و در نهایت حمایتی نکردند؛ تاریخ و مردم قضاوت می‌کنند.

متن کامل اظهارات همتی در نشستی برای تقدیر و تشکر از اعضای ستاد انتخاباتی اش، در زیر می‌آید:


**من سه موضوع را هرگز یادم نمی‌رود، یکی محبتی که جوانان، زنان و عزیزان دیگر در نقاط مختالف کشور به من کردند؛ بدون امکانات لازم فیزیکی و مالی، این کمپین را راه اندازی کردند و مدیون زحمات این عزیزان هستم.

**دوم، جفایی که دولت در حق من کرد که هیچوقت یادم نمی‌رود. حتی یک نفر از آن‌ها به حمایت از من برنخواستند، درحالیکه من چوب آنهارا در انتخابات خوردم، مشکلات اقتصادی‌ای که ناشی از عملکرد برخی دوستان بود و من تلاش کرده بودم بخشی از مشکلات را در بانک مرکزی رفع کنم. من در واقع قربانی عملکرد ضعیف برخی دیگر شدم، در مناظرات البته با قدرت از آن‌ها دفاع کردم، چون وظیفه خود می‌دانستم و دو سال و نیم در این دولت کار کرده بودم. وقتی رئیس قوه قضائیه هنوز هم دارد کار‌های خود را انجام می‌دهد و در مورد قوه تصمیم می‌گیرد، من را یک ماه پیش، از مسئولیتم عزل کردند، به خاطر آنکه براساس نظر آن‌ها تصمیم نگرفته بودم. هیچ وقت یادم نمی‌آید دولتی بخواهد با یک عضوش که انقدر خدمت کرده اینطور رفتار کند. یکی از بزرگان به من گفت دولت باید خیلی قدر شما را بابت اقداماتت بداندمخصوصا از زمانیکه آن نوسانات و التهابات در بازار ایجاد شده بود. البته من به خاطر کشور و خواست بزرگان و اقای رئیس جمهور، مسئولیت بانک مرکزی را پذیرفتم و به وظیفه‌ی ملی خودم عمل کردم. افتخار هم میکنم که به کشورم خدمت کنم، ولی انتظار جفا را نداشتم

** سوم، بزرگان اصلاح طلب. من در آخرین صحبت هایم در کلاب هاوس گفتم؛ من و خانواده ام به همراه مجموعه‌ای از جوانان ورود کردیم و احساس تنهایی نکردم. اما انتظار داشتم که بزرگان در این باره تصمیم بگیرند، اینکه فقط اطلاعیه بدهند و غیر مستقیم حرف بزنند، طوری که یک نفر شاید فکر کند از همتی حمایت کرده باشند، اینکه کاری نداشت و همه میتوانستند چنین اطلاعیه‌ای بدهند. من خودم گله‌مند نیستم، درحالیکه من تنها به صحنه آمده بودم، متاسفانه امروز فردا کردند و چانه زدند که ببینیم فردا پس فردا چه می‌شود، که درنهایت هم اتفاقی نیافتاد. من گله‌ای ندارم، ولی تاریخ و کشور در آینده درمورد این موضع گیری‌ها قضاوت خواهد کرد. البته از آندسته احزاب و بزرگانی که از من حمایت کردند و من مدیون ان‌ها هستم صمیمانه تشکر می‌کنم، ولی درخصوص برخی جریانات سیاسی و بزرگان در صحنه من گفتم شرط بندی روی اسب برنده که هنر نیست. مثلا درخصوص جناب رئیسی، همه می‌دانستند احتمالش خیلی زیاد است که رئیس جمهور شوند، طبیعی بود خیلی‌ها به ستادشان مراجعه کندو هزینه هم بکنند، ولی برخی از دوستان اصلاح طلب دلایلی برای عدم ورود عنوان کردند که من نتوانستم درک کنم

پیش بینی فائزه هاشمی از آینده سیاسی روحانی

فائزه هاشمی فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است روحانی پس از پایان حضورش در پاستور در مجمع تشخیص مصلحت حضور خواهد داشت.

بخش‌هایی از گفتگوی فائزه هاشمی با روزنامه آرمان ملی را بخوانید:
چه آینده‌ای برای آقای روحانی پس از خروج از پاستور متصور هستید؟
اصولگرایان دشمنی زیادی با آقای روحانی پیدا کرده‌اند و درصدد هستند تقصیرات خودشان را به هر دلیلی به گردن آقای روحانی بیندارند.

درست است. سوال این است که آقای روحانی در چه نهادی حضور پیدا می‌کند؟
طبق روال حقوقی و قانونی اگر خودشان مخالف نباشند، عضو مجمع تشخیص مصلحت می‌شوند و به عنوان شخصیت حقوقی در مجمع حضور پیدا می‌کنند؛ چراکه روسای‌جمهور بر اساس قانون پس از پایان عمر دولت‌شان عضو این نهاد خواهند شد، مگر اینکه خودشان نخواهند که آقای خاتمی چنین بود؛ یعنی خودش تمایلی به حضور در مجمع تشخیص نداشت.

یعنی آقای روحانی در جایگاه دیگری قرار نمی‌گیرد؟
دور از انتظار است پست دیگری پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری در اختیار آقای روحانی قرار بگیرد. اگر مخالفت‌های تند و تیز مخالفان کاهش پیدا کند، شاید در آن زمان اتقافات دیگری رخ دهد.
به هر حال پس از پایان عمر دولت مخالفت‌ها به مرور کم می‌شود. چه مخالفتی باعث شده شما از زاویه تند مخالفان با روحانی سخن می‌گویید؟
به عنوان مثال انسان پس از شنیدن اظهارات نمایندگان در مجلس وحشت می‌کند؛ چراکه خیلی از این افراد زاویه تندی با آقای روحانی پیدا کرده‌اند.

هاشمی‌طبا: شورای نگهبان در مقابل تذکر رهبری بر مصداق «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!» رفتار کرد

هاشمی‌طبا با اشاره به تاکید رهبر انقلاب به شورای نگهبان مبنی بر جبران جفا به برخی از کاندیداها در روند بررسی صلاحیت‌ها گفت: شورای نگهبان در مقابل تذکر رهبری بر مصداق «کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!» رفتار کرد.

وی افزود: اشاره رهبری کاملا به یک کاندیدای مشخص بود و پیش از صحبت ایشان، به نقل از خود آیت‌الله شب‌زنده‌دار نقل شده بود که مساله وضعیت تابعیت و اقامت فرزند یکی از کاندیداها بر موضوع صلاحیت وی اثر گذاشته است اما بعد از تاکید مقام رهبری شورای نگهبان منکر شد و گفت از اساس موضوع عدم احراز صلاحیت داستان دیگری داشته است.

هاشمی‌طبا در ادامه از بی‌برنامگی هر دو جناح سیاسی کشور در مواجهه با مسائل و مشکلات، انتقاد و تاکید کرد: اصلاح‌طلبان برای اداره مملکت برنامه ندارند؛ درست مثل اصولگرایان. مجلس فعلی با مجلس قبلی تفاوتی ندارد و هر دو بی‌برنامه بودند و هستند. کسری بودجه نیز همچنان برقرار است؛ یعنی کسری بودجه مجلس در زمان حضور اصولگرا و اصلاح‌طلب در مجلس، تفاوتی ندارد.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان در مرحله اول باید بگویند برنامه اجرایی آنها چیست؟ آنها نمی‌گویند رفع تحریم به چه قیمتی است و چه اندازه در قبال مقاومت اهمیت قائل هستند؛ کما این که اصولگرایان نمی‌گویند با راهبرد «تاکید بر محور مقاومت به جای مذاکره»، چه برنامه‌ای برای مدیریت کشور در شرایط مقاومت دارند؟

احمدی‌نژاد: نمی‌خواهم ایران مانند کره‌شمالی شود

رئیس دولت های نهم و دهم در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان آرکی نروژ در اظهاراتی گفت: من به عنوان یک ایرانی، هرگز نمی‌خواهم کشورم مانند کره شمالی شود!احمدی نژاد در گفتگو با شبکه تلویزیونی ان آرکی نروژ در اظهاراتی گفت: من معتقدم سلاح هسته ای اساسا یک سلاح ضد انسانی است و باید کلا منهدم و ریشه کن شود. ما بدنبال جهانی هستیم که انسان ها با انسانیتشان و نه با تکیه بر سلاح، با یکدیگر زندگی کنند. سلاح برای آدمکشی است. خدا ما را برای کُشتن خلق نکرده، بلکه برای دوستی و همکاری آفریده است. ایران هیچ وقت دنبال بمب اتم نخواهد رفت. این را همه می دانند. هیات حاکمه آمریکا علاقه مند است بر انرژی منطقه خاورمیانه سیطره داشته باشد. مشکل اینجاست والّا اگر آمریکایی ها مخالف بمب اتم بودند، اول بمب اتم خودشان را از بین می بردند! اما می بینیم که هر روز در حال اضافه کردن هستند. من به عنوان یک ایرانی، هرگز نمی خواهم کشورم مثل کره شمالی شود، ایران متفاوت از دیگران است. اینجا سرزمین فرهنگ و تمدن و تاریخ است. من دوست دارم همه ملت ها با هم ارتباط داشته باشند، همکاری کنند و در صلح و دوستی زندگی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۴۹
قیمت واکسن اکسفورد نصف واکسن برکت و قیمت واکسن روسی نزدیک واکسن برکت است در حالیکه ستاد اجرایی از امکانات عمومی استفاده میکند و عملا شرکت خصوصی نیست
قیمت واکسن اکسفورد نصف واکسن برکت و قیمت واکسن روسی نزدیک واکسن برکت است در حالیکه ستاد اجرایی از امکانات عمومی استفاده میکند و عملا شرکت خصوصی نیست
آخرین ایستگاه مسئولین مکانی به نام مجمع تشخیص نظام حقوق و امکانات دولتی می گیرن آیا این انصاف است؟!!
فائزه واقعا غیب گو هست
عمه منم همین حدس را زد
با سلام .درود بر شرف وانسانیتت جناب دکتر احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
واقعا ادم ..... بود کیک زرد دستش می گرفت و به همه توهین می کرد اینقدر قطنامه بدین تا قطنامه دانتان پاره شود حالا که از مستی قدرت دور شد حرفهای مفت می زند مگر دروغگو تر و دو روتر از این انسان می شود متصور شد
خدانگهدار از کسانیکه بساط بی عدالتی در پرداخت حقوق رو زیاد کردن
استاد دانشگاه با یک سوم تدریس یک معلم ۱۰ برابر حقوق میگیره
چطور پول برای افزایش دو برابری اساتید هست ولی برای معلمان و کارمندان نیست میدونید چرا چون اساتید دانشگاه ترم اول نمرات دانشجویان رو گروگان گرفته بودن ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
معلمها به جای اینکه همیشه ادای مظلومها رو در بیارن و کاسه گدایی به دست داشته باشن بهتره کمکی به فکر کار و زحمت و تلاش برای ارتقای دانش و فرهنگ باشن. در ایام مجازی فقط کپی پیست کردند و قبل از آن سر کلاس سر کلاس با ... دوتار زدند و بچه ها رو خوانی می کردند. یه کم خجالت بکشین
اطلاعات آرای باطله و آرای گمشده و میزان مشارکت مر دم چیزی دیگر می گوید و پیام دیگری دارد تا تحلیل آن !!!!!
خطاب به فاضل میبدی: لطفا دست اااز سر رئیسی بردارید.2 میلیوون رایش رو که خوردید. 8 سال مملکت با مذاکره گذشت و نابود شددیم
ما که رای ندادیم و از همه محله سوال کردیم اونا هم رای ندادن حال ریسی ۱۸ میلیون آورده شاخ درآوردیم
اقای احمدی نژاد! شما اغازگر و‌باعث و بانی وضعیت نکبت بار فعلی هستید.
بهتره روحانی برود قوه قضائیه که فساد خشک نشده را بخشکاند. بالاخره وکیل هم هست .
رئیسی هم که رفت قوه مجریه تا ریشه فساد را در دولت بکند و تولید 100 میلیارد دلاری بدون پول نفت و برجام و FATFرا به 18 میلیون هوادار بده. ببینیم چی ببار میاره.
اگر چوب تو آستین مدیران نالایق و بی کفایتی میکردند که با خدعه و نیرنگ خودشون رو به قدرت میرسونند دیگه کسی مثل همتی علنا نمیگفت من در واقع قربانی عملکرد ضعیف برخی دیگر شدم، در مناظرات البته با قدرت از آن‌ها دفاع کردم از اول انقلاب تا الان نگاه کنید کدام مدیر نالایقی بعد از قدرت مجازات شده یا حداقل خانه نشین بشه و تریبونها و رسانه ها رو ازش بگیرند بلکه برعکس یا در پست های دیگه و یا در مجمع تشخیص مصلحت همراه با بادیگارد و ... قرار گرفته و همچنان به روند خودشون ادامه میدهند
اقای هاشمی طبا
کی بود کی بود من نبودم ،،در مورد فرمایشات خودشما بیشتر صدق میکند تا برخوردهای بجا و حساب شده شورای نگهبان در مورد موضوع احراز صلاحیت ها!!
اگر نظام بطور قطعی به این جمع بندی میرسیدند که مصلحتی در ایجاد تغییراتی لازم و ضروری ، در مصداق احراز صلاحیت ها وجود دارد ،،قبول بفرمائید که منتظر بررسی و تصمیم جدید احراز صلاحیت افرادتوسط شورای نگهبان نمیماندند و به رسم دیرینه و طبق اختیارات قانونی خود ، راسا اخذ تصمیم میفرمودند
حداد جان تبریک اکویم
احمدی نژاد!!!
عجب ریاکاریه این بابا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
یادش رفته کیک زرد دستش گرفته بود شهر به شهر می برد حالا از جهان امن حرف می زندذ
طالبان جنایت کار اولین دشمن راشیعه وایرانی مدانند حتی به دیپلمات های ایران درمزارشیف رحم نکردن دفاع ازانان
پشیمانی دارد سخت
با سلام ، در خصوص خوانندگان و ورزشکاران و هنرپیشگان مسئله اصلی ورود آنها نیست که بلکه خروج مجدد ! اونهاست !!!!
درود بر احمدی نژاد عزیز هرکجا که هستی خداپشت و پناهت
کی میخوان خانواده هاشمی دست از سر مردم بردارن
واقعا اقای همتی به نسبت رئوسای قبلی بانک مرکزی اقدامات و خدمات زیادی را رانجام داد . او زیر فشار دولت و زیر فشار رانتها و زیر فشار احزاب مقاومت می کرد و توانست بازار را تا حدی کنترل کند . در انتخابات هم مرغ عروسی و عزا بود و بعد از انتخابات هم به نظر من رفتار خوبی داشت که تبریک گفتند و الان هم اگر از خدمات و دانش و تجربه ایشان استفاده شود چه حای اشکال است مشخص است که وطن دوست است ولی قطعا اگر در راه درست بیافتد و زیر نفوذ و فرمانبر اشخصی امثال روحانی و واعطی و نوبخت نباشد خیلی هم بهتر می تواند عمل کند . در دوران او واقعا دلار می رفت که تا سقف 50 هزار تومان را هم رد کند . به نظر من اینکه جلو این کار را گرفت خیلی هتر است .بانکهای ورشکسته را ادغام کرد . خیلی کارهای دیگر انجام داد که نشان از تعهد ایشان دارد . اصلاح طلبان ولی از انجا او را حمایت نکردند زیرا یکبار از رئیس او روحانی خورده بودند نمیخواستند دوباره از نوچه اش هم همین ضربه را بخورند که خودشان را وسط بیاندازند البته که می باختند ولی بر فرض هم که برنده میشدند هیچ اتفاقی نمی افتاد چون دوباره همان اش و همان کاسه دولت روحانی تکرار می شد
یکی منو راهنمایی کنه لطفا.
عدم مشارکت بیش از 52 در صد مردم در انتخابات بمعنای فاصله گیری از مسولین هست یا نیست؟ چرا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
حماسه است دلیندم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
اولش به خاطر یک دهم گفتید بیش از ۵۱ درصد الان شد بیش از ۵۲ درصد
انگار قبلا صد درصد شرکت می کردند.
بعدم اونی که با خوشی و ادای روشنفکری زمانی که رای دادن از مد افتاده بود، نیومد رای بده هنر نکرده الکی ادای مبارزین خفته رو درنیاره
نمیدونم آخر این همه اعتراض مجازی قرار چی بشه
من با اظهارات آقای پزشکیان کاملاً موافقم و این یک اشتباه استراتژیکی مجلس است که تاوانش را باید مردم و مسئولین بدهند.
آقای فاضل میبدی درست می فرمایند: پاسخ رئیسی دیپلماتیک نبود، ضمناً مگر حضرت امام (ره) نفرمودند که ما می گوییم رابطه ما با امریکا رابطه گرگ و میش نباشد، پس ما با تمام کشور ها می توانیم رابطه داشته باشیم به شرط آنکه رابطه ما با آنها یک رابطه انسانی باشد.
جناب آقای هاشمی طبا گفته اند نه این مجلس و نه مجلس قبلی و نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان هیچ کدام برنامه ای برای اداره کشور ندارند"

پس یهو بفرمایید دراین 40 سال کشور الابختکی اداره شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
کاملا الابختکی اداره می شده که نتیجه شده این !!
یک نفر، فضای حاکم بر مناظرات انتخابات 1400 را به دهباشی یادآوری کند. اگر همتی نبود که آقایان به جای مناظره، باید می نشستند کنار همدیگر و هندوانه قاچ می کردند. همتی کاندیدای صوری بود، چیزی در حد یک مانکن از یک کاندیدای اصلاح طلب که شورای نگهبان آنرا در ویترین مناظرات قرار داده بود و هیچگاه هم بیش از این کاری نکرد!! شاید یکی دو باری گفت زیر میز بزنیم، اما گفتار و رفتار انتخاباتی اش (مثلا ثبت نامش 2 ساعت قبل از پایان وقت قانونی ثبت نامها و بدون حتی یک سابقه ی کوچک درباره ی عزمش برای حضور در انتخابات) کاملا در اندازه های یک کاندیدای صوری بود.
جناب آقای احمدی نژاد گمان می فرمایند پدیده ای منحصر بفرد تشریف دارند و هرچه بفرمایند جدید است و فریب می خورند. نه عزیز، از قبیل شما زیاد در تاریخ بودند
کل حرف کسانی می گویند که در دوره های قبلی ریاست جمهوری چنین نزدیکی را ندیده بودند و حالا می بینند منظورشان در همین یک کلمه "نه بدون فکر"جمع شده.
آقای کوثری بالاخره نظامیه یا نماینده مجلس یا نوبتی یک بار نطامی می شه یک بار نماینده مجلس؟!!!!!!!!!
حداد عادل و امثال او ، فقط به ایجاد دو قطبی خطرناک بیشتر در بین مردم دامن می زنند
و اصلا حاصر نیستند تا مسولیت های بزرگ منفی خودشان را در حمایتهای بی حد و حصر و تمام قدی که از احمدی نزاد کردند را بپدیرند
و حالا بر روی کنترل عملکرد دولت سیزدهم دارند برنامه ریزی می کنند
خدا اخر و عاقبت همه را ختم به خیر بگرداند
اقای پزشکیان شما در هشت سالی که دستون بود چع گلی زدید سر مردم منتقدم شدید
اقای احمدی نژاد لطفا ساکت
آنها که پس از این همه جنایت از طالبان حمایت می کنند همفکران آنها هستند
اقای همتی اصلاحطلبان ودولت کاملامطمئن بودند که شمارای نمیاری درواقع شم اوابروی خودت راخرج کسانی کردی که حتی کوچکترین ارزشی برای توقائل نیستند الان هم چوب بیفکری خودت رامیخوری
با این عملکرد و عقیده ها و اظهار نظر های مسئولین ، آنها هر روز بیشتر از قبل از مردم فاصله می گیرند.
آنها فکر میکنند مردم همانهای هستند که صدا وسیمای "عشقی و میلی" نشان می دهد..خیر مردم آدمهای کف خیابان و کوچه و بازار و دانشگاه ها هستند...
اين خانم بازيگر(سحر قريشي) كه در اين صفحه تبليغ از بين بردن چروك صورت كرده ، مگر مسلمان نيست با نشان دادن اين همه مو؟ تابناك عزيز ، شما كه مسلمانيد ،چرا حساس به اين گناه نيستيد ؟
کسی با تکنولوژی مخالف نیست بلکه با استفاده ناصحیح و غیر اخلاقی از تکنولوژی باید مخالفت کرد.فیلترینگ اختراع ایرانی ها نیست بلکه کشورهای اروپایی مثل انگلیس اولین استفاده کنندگان آن هستند.ماسک نزنید بدن خودش باید قدرت مقابله با ویروس کرونا را پیدا کند! واقعا این توجیه تا زمان واکسیناسیون و توان بخشی و آگاه سازی بدن درست است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
مثال مسخره زدی جناب .حق استفاده از اینترنت آزاد برای مردم است . اگر انگلیس خوب است چرا فقط فیلترینگ را استفاده کنیم از آنهمه اختراعات گوناگونش .؟ مانند انگلیس واکسن اکسفورد بزنیم خودروهای انگلیسی وارد کنیم و حجاب را آزاد کنیم . چرا فقط فیلترینگ؟؟؟
آقای همتی طرفداران اصلاحات اعتقاد داشتند شما که وضع تایید صلاحیت ها را دیدید باید انصراف می دادید .درحالی که برخلاف خواسته آنها عمل کردید توقع حمایت هم داشتید؟
طالبان یک نیرو و قدرت تروریستی است که مردم افغان را سالیان سال با مرگ و آوارگی رو به رو کرده. حمایت از شر یعنی خود شر
اسم طرح صیانت از حقوق کاربران است اما طبق همین طرح بیش از ۶۰ میلیون کاربر مجرم شناخته شده و زندانی میشوند .
نمیشه از حقوق ما صیانت نکنید؟؟ ما خودمون حلش میکنیم .
احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوریش گفت که بمب اتم میسازد و اسراییل را نابود میکند.
معمولا آخرین ایستگاه پارکنیک است .
مرحوم حبیب هم به ایران آمد در حالیکه یکی از پاکترین ها بود چه در شوهای اون ور آبی که هیچ بی عفتی را نمایش نداد و اینکه هیچ مطلب سیاسی را بیان نکرده بودو هیچ ترانه سیاسی هم نخواند ولی به مرحوم اجازه یک کنسرت حتی در محدوده تله کابین رامسر هم داده نشد و دق کرد و مرد
چرا؟!
آقای جهان پور دو دوز واکسن با قیمت اعلامی برای خانواده 5 نفره معادل 2میلیون تومان تمام میشود برای مردمی که زیر خط فقر هستند خودش مصیبت است و معنای آن حواله به مردن است لذا تو کی هستی که اینگونه صحبت میکنی چکاره هستی که بصورت عام مردم یا حتی مخالفین این مطلب را چیزی که لایق فرد گوینده است خطاب میکنی شرم آور است
ما دیگه چقدر بدبخت شدیم که باید قیافه و پیش بینی فائزه را تحمل و گوش کنیم.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر