بازدید 9325
۴

توافق مقامات عراقی درباره پرداخت طلب ایران

وزارت برق عراق با اشاره به توافق بر سر جدول زمانی پرداخت طلب ایران اعلام کرد صادرات گاز ایران به عراق به زودی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۰۵۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۸ 05 June 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، وزارت برق عراق از توافق با مقامات مالی عراق بر سر جدول زمانی پرداخت طلب ایران خبر داد و اعلام کرد صادرات گاز ایران به عراق به زودی به سطح کامل خود خواهد رسید.

سخنگوی وزارت برق عراق در این خصوص گفت: مبالغی به عنوان بدهی عراق وجود دارد که باید به ایران پرداخت شود. در دیدار وزیر برق با وزیر دارایی و مدیر کل بانک تجاری عراق بر سر زمان‌بندی پرداخت بدهی به ایران توافق شد تا انتقال گاز ایران مجددا در روز‌های آینده صورت گیرد.

احمد موسی با اشاره به اینکه در صورت بازگشت صادرات گاز ایران به حالت اولیه، تولید برق عراق به ۲۲ هزار مگاوات خواهد رسید گفت: افزایش تولید باعث بالارفتن تعداد ساعات برق‌رسانی به شهروندان عراقی خواهد شد.

وی گفت در حال حاضر صادرات گاز ایران به عراق حدود ۲۰ میلیون متر مکعب است این درحالی است که وزارت برق عراق در فصل تابستان به ۷۰ میلیون متر مکعب گاز احتیاج دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
فكر كردم توافق كردن هزار ميليارد دلار خسارت جنگو ميخوات بدن
لطف کنید غرامت جنگ را هم از عراق بگیرید
ازعراقیهای لعن شده ممنون که توافق کردید طلب ایران را بدهید
برای صدمین بار توافق ایران عراق از دوسال گذشته تا حالا ولی از پرداخت خبری نیست ولی درعوض برق ‌گاز به عراق از سر گرفته میشه اگر پولی هم پرداخت میشه برای پول صادرات کنونی است نه پولهای قبلی ولی وجه صادرات گازو برق جدید در قالب پولهای بلوکه شده پرداخت میشه واگر صادرات گاز برق به عراق متوقف بشه همچنان پولی نزد عراق باقی خواهد ماند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار