بازدید 33649
دو هزار و چهارصد و هفتاد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

انتقادات تند جلیلی علیه لاریجانی / شرط رفع فیلتر تلگرام و توئیتر؛ کلاب‌هاوس فیلتر می‌شود؟ / پزشکیان و لاریجانی ائتلاف می‌کنند؟ / انسولین قلمی را به کشور وارد و سپس قاچاق می‌کنند!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند احمدی نژاد: اگر تایید نشوم، به همکار قدیمی ام هم رای نخواهم داد / اظهارات عطریانفر درباره دلیل کاندید نشدن ظریف در انتخابات … رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 24 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

رایزنی مهم روسای جمهور ایران و چین درباره برجام، واکسن کرونا و ...

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، روز دوشنبه در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهوری چین، با اشاره به جایگاه راهبردی و نگاه بلند مدت جمهوری اسلامی ایران به تقویت شراکت همه جانبه با چین به عنوان یکی از قدرت‌های جهانی فارغ از تحولات بین المللی، تسریع در عملیاتی شدن مفاد توافقات دو کشور را مورد تاکید قرار داد.رئیس جمهور همچنین با قدردانی از کمک های چین به کشورمان در زمینه مقابله با بیماری کرونا از جمله در زمینه تامین واکسن، ابزار امیدواری کرد با استمرار همکاری‌های دو کشور در این زمینه، برای تامین واکسن مورد نیاز ایران اقدامات لازم تسریع شود.

کاندیداها برای چهار عدد رأی امنیت را فدا نکنید 

حسن غفوری فرد، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به خبرگزاری خبرآنلاین گفت:مردم ما، مردم دقیقه نودی هستند و در دقیقه آخر تصمیم می‌گیرند.یقینا مشارکت بالای ۵۰ درصد خواهد شد البته مسئله کرونا نیز مشکلات بسیاری ایجاد کرده است.اگر اصلاح‌طلبان هم دو چهره شاخص داشته باشند مشارکت بالا می‌رود.اگر طبق روال عادی باشد ۸، ۹ نفر و یا حداکثر ۱۰ نفر انتخاب می شوند و رئیس جمهور از بین چهره های شاخص انتخاب می شود.کاندیداها نباید امنیت کشور را فدای چهار عدد رأی کنند؛ چه آنهایی که تاییدصلاحیت می‌شوند و چه آنهایی که تایید نمی‌شوند. کاندیداها به یکدیگر نیش و کنایه و زخم زبان نزنند چراکه این گونه اقدامات مردم را دلسرد می‌کند. بعید می‌دانم رقابت درون جناحی اصولگرایان شکل گیرد و افراد همان طور که از اصولِ اصولگرایی است به یکدیگر کمک می کنند.بحث کاندیدای پوششی اصلا صورت نگرفته و هیچ کدام از اصولگرایان هم به این دلیل برای کاندیداتوری نیامده‌اند. این مسئله مخالف اصولگرایی است. ممکن است برخی کاندیداهای نظامی به نفع رئیسی کنار بکشند.

«مطالب غیراخلاقی» رییس کمیسیون اصل ۹۰ علیه جهانگیری تکذیب می‌شود

دفتر معاون اول رییس جمهور در بیانیه‌ای ضمن تکذیب مطلب غیراخلاقی و کذب مطرح از سوی نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اتهام کذب و بی اساس محکومیت جناب آقای دکتر جهانگیری معاون اول محترم رییس جمهور در دیوان محاسبات کشور برای نخستین بار نیست که مطرح می‌شود و حق هرگونه اقدام قانونی و حقوقی به دلیل اتهام زنی و نشر اکاذیب در مراجع قضایی محفوظ است./ایسنا

نرخ ارز، بورس را متلاطم کرد

معاون سازمان برنامه و بودجه، گفت:متوسط افزایش حقوق کارمندان ۳۴ درصد بود اما در قانون بودجه مجوز افزایش ۱۵درصدی را داده بود.دولت این اضافه پرداخت را سعی کرد عادلانه انجام دهد و افرادی که بالای ۱۰ میلیون تومان دریافتی داشتند، ۲۹درصد و حقوق بالای ۱۸ میلیون تومان مشمول ۲۲درصد افرایش دریافتی شدند. یکی از بازارهای موثر از افزایش قیمت ارز، بازار سرمایه بود و دچار مشکلاتی شد.

واکنش عضو شورای شهر به ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی در بهشت زهرا

محمد جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در واکنش به نصب بنری در بهشت زهرا(س) مبنی بر ممنوعیت استفاده از آلات موسیقی در مراسم‌ گفت: از آقای شهردار درباره مستنداتی که منجر به نصب این بنر در بهشت زهرا شده، سوال کردم، اما متاسفانه تاکنون پاسخی دریافت نکردم. این اقدام برایم عجیب بود، طرح این گونه محدودیت‌ها ضرورتی ندارد، چرا که اصلا استفاده از آلات موسیقی در مراسم‌ها عمومیتی ندارد و بیان آن‌ها ممکن است، موجب سوءتفاهم شود./ایلنا

اکنون همه نگاه ها به تصمیم فردای شورای نگهبان است

خراسان نوشت: پس از پایان پنج روز اولیه مهلت شورای نگهبان و تمدید این زمان از سوی این شورا برای بررسی صلاحیت نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اکنون همه نگاه‌ها به تصمیم فردای شورای نگهبان است. همزمان بازار گمانه زنی‌ها درخصوص افرادی که تایید یا رد صلاحیت شده اند نیز زیاد است به طوری که در تازه‌ترین گمانه زنی، فارس در گزارشی نوشت: «یکی از دلایل تاخیر در اعلام لیست نهایی تایید صلاحیت شدگان، بحث و بررسی وضعیت اقامت فرزند یکی از نامزد‌های مشهور در آمریکا از نظر اقامت و تابعیت است و مسئله مورد بحث دیگر مربوط به احراز سلامت جسمی یک کاندیدای باسابقه است.» گمانه زنی که به نظر بر سر پرونده علی لاریجانی به دلیل وضعیت اقامت فرزندش در آمریکا از نظر اقامت و همچنین احراز نشدن سلامت جسمی محسن رضایی مطرح شده است. اما آن طور که سخنگوی این شورا تاکید کرده است، هنوز هیچ چیز مشخص نشده و حتی به گفته کدخدایی، اعضای این شورا نیز هنوز نمی‌دانند که کاندیدا‌های نهایی این دوره انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی هستند.

روحانیون به کارهای تقنینی و قضایی اکتفا و ریاست جمهوری را به دیگران واگذار کنند

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اکنون شرایط کشور به گونه‌ای است که از نظر افکار عمومی تمام مشکلات حتی آنچه مربوط به نان و آب و نیازهای اولیه زندگی مردم است به روحانیت نسبت داده می‌شوند.بهتر است روحانیون به حضور در جایگاه تقنینی، قضائی و فرهنگی اکتفا کنند و مسئولیت اجرائی را که با معیشت مردم سروکار دارد به افرادی که در رشته‌های مرتبط تخصص دارند واگذار نمایند. مطرح ساختن این پیشنهاد را برای کشور و نهاد روحانیت کاملاً خیرخواهانه می‌دانم و این به معنای مشکل داشتن با شخص خاصی نیست.

توافق برای رئیس ماندن قالیباف؛ شاید یک نایب رئیس تغییر کند

ایران نوشت:چهارشنبه همین هفته دومین انتخابات هیأت رئیسه مجلس یازدهم برگزار می‌شود. انتخاباتی که فعلاً خبری جدی از کاندیداهای آن نیست و به نظر می‌رسد ترکیب فعلی، در سال دوم مجلس یازدهم چندان دستخوش تغییرات اساسی نشود. در این میان تحرکات فراکسیون مستقلین ولایی هم جالب توجه است. این فراکسیون که حدود پنجاه عضو اعم از اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان دارد قرار است از ریاست قالیباف حمایت کند و در عوض شاید به یک کرسی نایب رئیسی برسد.

واکنش ظریف به سخنان وزیر امورخارجه آمریکا

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه در واکنش به سخنان آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا که هیچ نشانه‌ای مبنی بر بازگشت ایران به برجام مشاهده نشده، در توییتی نوشت:رفع تحریم‌های ترامپ، یک تعهد قانونی و اخلاقی است، نه یک اهرم فشار در مذاکرات. این سیاست برای ترامپ نتیجه‌ای نداشت - برای شما هم فایده‌ای نخواهد داشت. میلیاردها دلار سرمایه مردم ایران را که به دلیل زورگویی‌های آمریکا، بلوکه شده آزاد کنید. ظریف در ادامه به جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا گفت: تاریخ انقضای میراث ترامپ گذشته است. فراموشش کنید.

رئیس ستاد پزشکیان، علیه پزشکیان!

روزنامه اعتماد متعلق به الیاس حضرتی که به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری منصوب شده، موضع عجیبی در باره پزشکیان اتخاذ کرد.این روزنامه نوشت: رفتار و گفتار اغلب اصلاح‌طلبان نشان می‌دهد آنان فعلا روی اسحاق جهانگیری و مسعود پزشکیان بیشتر از همه حساب باز کرده‌اند. پزشکیان که ستاد انتخاباتی خود را هم فعال کرده و آماده شروع زمان رسمی تبلیغات است. اما ظاهرا تاکنون نتوانسته حمایت حداکثری جریان اصلاحات را به دست بیاورد؛ چراکه خواه‌ناخواه بخشی از اصلاح‌طلبان پشت جهانگیری ایستاده‌اند.

احمدی نژاد حتی در کلاب هاوس هم پاسخگوی عملکردش نیست

اعتماد نوشت:کاربران فارسی‌زبان کلاب‌هاوس که این روزها بسیار هم پرتعدادند، شامگاه جمعه را درحالی سپری می‌کردند که بخشی از این جماعت گوش به صحبت‌های محمود احمدی‌نژاد سپرده بود که معلوم شد مصاحبه مدتی پیش انجام شده و آنچه می‌شنویم، تنها صوت آن است یا به ‌قول کاربران کلاب‌هاوس، «نوار صحبت‌های احمدی‌نژاد». این البته پایان داستان نبود و او شامگاه شنبه نیز ظاهرا برای آنکه جبران مافات کرده باشد، بار دیگر در کلاب‌هاوس حاضر شد تا دست‌کم این‌بار به‌صورت زنده پاسخگوی پرسش‌های کاربران این شبکه اجتماعی باشد. احمدی‌نژاد بی‌توجه به آنچه از او پرسیده می‌شد، آنچه خود صلاح می‌دانست را در مقام پاسخ بیان می‌کرد.

واکنش رئیسی به ماجرای قطع برق

رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارش برخی اعضای شورای عالی قوه قضائیه درباره موضوع قطعی مکرر برق در روزهای گذشته، سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور را مأمور بررسی و پیگیری علت این قطعی‌ها کرد. رئیسی با اشاره به در پیش بودن تابستان و افزایش مصرف برق در این فصل تصریح کرد: این موضوع یکی از مصادیق اصلی حقوق عامه است و نباید نسبت به تضییع آن بی توجهی صورت گیرد. رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به خانواده های زندانیان تأکید کرد و گفت: توجه به خانواده زندانیان از رویکردهای جدید سازمان زندان هاست که اقدامات خوبی هم در این زمینه انجام شده اما این کار فقط وظیفه سازمان زندان ها نیست.

حمله با تبر و بریدن گوش یک قرق‌بان

مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان از مجروح شدن یکی از قرق‌بانان این اداره کل در منطقه کالپوش شهرستان میامی توسط یکی از دامداران متخلف خبر داد. وی با بیان اینکه در ادامه این دامدار متخلف با تبر به قرق‌بان منابع طبیعی حمله و وی را از ناحیه پا و سر مجروح می‌کند افزود: این دامدار متخلف بعد از اینکه قرق‌بان بی‌حال و از شدت درد بر زمین می‌افتد، گوش وی را نیز با چاقو می‌برد.

افشاگری رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران: انسولین قلمی را به کشور وارد و سپس قاچاق می‌کنند

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه میزان واردات انسولین قلمی در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده اما در عین حال هنوز در بازار کمیاب است، علت بخشی از این کمبود در بازار را قاچاق معکوس عنوان کرد.رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران با اشاره به نمونه عجیب انسولین قلمی در بازار دارویی ایران، توضیح داد: آمارها نشان می‌دهد که میزان واردات این دارو در سال جاری بیشتر از سال گذشته بوده اما در عین حال هنوز در بازار کمیاب است. علت این ماجرا را باید در دو حوزه دنبال کرد. نخست اینکه هر دارویی که کم شود، بیماران و خانواده‌هایشان برای اطمینان از این که دچار مشکل نخواهند شد چند برابر نیازشان خرید می‌کنند که این خود به عاملی برای التهاب در بازار تبدیل می‌شود. نجفی عرب افزود: عامل دوم که باز هم ریشه در ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد، قاچاق معکوس است. یعنی انسولین قلمی با دلار ارزان وارد کشور می‌شود اما اگر افراد سودجو بتوانند آن را به خارج از کشور منتقل کنند، با نرخ دلار آزاد سود می‌کنند که علت بخشی از این کمبود در بازار همین قاچاق معکوس است. به گزارش ایسنا، از حدود سه سال پیش و همزمان با بازگشت تحریم‌های آمریکا، دولت اعلام کرد تعدادی از کالاهای اساسی برای واردات ارز دولتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان دریافت می‌کنند و دارو نیز بخشی از این برنامه بود.

سعید محمد: انصراف به نفع رئیسی؟ به تایید صلاحیت‌ها بستگی دارد

سعید محمد در پاسخ به این که «اخیراً در اظهار نظری درباره انصراف از کاندیداتوری انتخابات به نفع آقای رئیسی گفته بودید که پس از ثبت نام‌ها و احراز صلاحیت‌ها اعلام نظر می‌کنید؛ با توجه به اینکه آقای رئیسی روز آخر ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری انتخابات، ثبت نام خود را انجام دادند و گمانه زنی‌های بسیاری درباره تائید صلاحیت ایشان مطرح می‌شود، آیا همچنان قصد باقی ماندن در رقابت‌های انتخاباتی را دارید؟» گفت: «این موضوع به تائید صلاحیت‌ها بستگی دارد؛ من عرصه را ببینم انشاءالله در این باره اعلام موضع می‌کنم.»

پزشکیان و لاریجانی ائتلاف می‌کنند؟

قائم مقام ستاد مسعود پزشکیان افزود: در این شرایط آنچه در ذهن من وجود دارد این است که دید مردم نسبت به دکتر پزشکیان دید مثبتی است و بنده با حفظ حرمت سایر افراد در این حوزه و سایر کاندیداهای اصلاح طلب؛ آقای پزشکیان را واجد شرایط جذب آرای خاکستری می‌دانم.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این که با توجه به تصویر سه ضلعی که از انتخابات ارائه کردید تا چه میزان احتمال ائتلاف میان نامزد جریان اعتدالی که آقای لاریجانی نمایندگی‌اش را به عهده دارد را با نامزد جریان اصلاح‌طلب نزدیک به ذهن می‌دانید، گفت: احتمال ائتلاف آقای پزشکیان با آقای لاریجانی ضعیف است و فکر می‌کنم در مورد آقای جهانگیری هم علی‌القاعده نباید ائتلافی صورت بگیرد؛ چراکه براساس سازوکار جبهه اصلاحات ایران، نامزد جریان اصلاحات باید اصلاح‌طلب باشد و آقایان پزشکیان و لاریجانی هم این سازوکار را پذیرفته‌اند؛ بنابراین، اگر قرار باشد چنین ائتلافی صورت بگیرد، پشت پا زدن به تصمیمات نهاد اجماع‌ساز است.

تاجرنیا همچنین در پاسخ به این که با توجه به حمایت همزمان شورای ائتلاف و شورای وحدت از کاندیداتوری آقای رئیسی، این شائبه به وجود می‌آید که باقی کاندیداهای این جریان برای حضور در مناظره‌ها و در نهایت کناره‌گیری به نفع نامزد اصلی این جریان در عرصه ورود پیدا کرده‌اند، گفت: معتقدم ممکن است به لحاظ نیت، این کاندیداها برای ماندن آمده باشند اما بدون شک نمی‌توانند رای زیادی از سبد آقای رئیسی را به خود اختصاص دهند؛ در نتیجه حضورشان یا پوششی و یا کاملا بی‌تاثیر، چیزی شبیه به نقش آقای رضایی در ادوار گذشته انتخابات خواهد بود. عملا فکر نمی‌کنم انتخابات به گونه‌ای باشد که آرا میان اصولگرایان تقسیم شود.

عُرضه کشاندن مردم پای صندوق رای را دارم

کواکبیان در پاسخ به این سوال که «شما فکر می کنید قدرت رای آوری دارید؟ در صورت تایید صلاحیت کاندیدای جریان اصلاحات خواهید بود؟»، گفت: بله. یک بحث این است که مردم زمینه ای برای مشارکت گسترده دارند و مناظره ها هم می تواند این زمینه را تشدید کند. بنده معتقد هستم این عرضه و این جنم و این توانمندی را دارم که مردم را به عرصه انتخابات بکشانم ولی اصل آن زمینه ها دیگر به من مربوط نیست و به خیلی از چیزها مثل حوادث ۹۸، ماجرای بنزین، به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، حوادث دی ماه ۹۶، وضعیت معیشتی مردم، نحوه برخورد با کرونا و .. برمی گردد، اما اگر بنده توفیق این را داشته باشم حتما در افزایش مشارکت مردم مؤثر هستم، بالاخره در خودم این را می بینیم که در مناظره ها و ارائه برنامه ها یک کاری کنم که مردم بیشتر بیایند و اگر مردم زیر ۴۰ یا ۵۰ درصد شرکت کنند ما قدرت رای آوری نداریم (نه تنها من بلکه هر کسی از جبهه اصلاحات)، ولی اگر مشارکت بالا باشد حتما قدرت رای آوری داریم.

آیت الله خامنه ای بالاترین رأی ادوار ریاست جمهوری را کسب کرد

آیت الله شبستری دوره سوم انتخابات ریاست جمهوری را حائز درخشندگی و امتیاز بالایی نسبت به سایر دوره ها دانست و اظهار داشت: حضرت آیت الله خامنه ای اولین روحانی بودند که بعد از لغو ممنوعیت حضرت امام (ره) مبنی بر ورود روحانیون به عرصه سیاست و فعالیت های اجرایی، کاندیدای ریاست جمهوری شدند. ایشان در این انتخابات بیش از ۹۵ درصد آرا را کسب کردند و دارای بالاترین آرای شرکت کنندگان در ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری هستند.

وی درخصوص منش مدیریتی حضرت آیت الله خامنه‌ای به سخنان شخصیت های برجسته جهان در خصوص ایشان اشاره کرد و بیان داشت: وقتی کوفی عنان دبیر سازمان ملل به محضر رهبر انقلاب شرفیاب شد، این جمله از ایشان نقل شده است که تا به حال با خیلی از سیاست مداران دنیا مجالست داشتم اما شخصیتی مثل ایشان ندیده بودم. همچنین از پوتین نقل است که وقتی به دیدار رهبر انقلاب مشرف شد، گفته بود "من مسیحی هستم ولی مسیح را ندیدم ولی ایشان مرا به یاد مسیح انداختند".

شرط رفع فیلتر تلگرام و توئیتر؛ کلاب‌هاوس فیلتر می‌شود؟

دبیر شورای عالی فضای مجازی و کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه در شورای عالی فضای مجازی بحث ما این است که اگر توئیتر، تلگرام و... ضوابط تصویب‌ شده در شورای عالی فضای مجازی را بپذیرند و رعایت کنند، می‌توان در مورد رفع فیلتر آن‌ها اندیشید و تصمیم‌گیری کرد و این‌ها باید در کشور نماینده پاسخگو داشته باشند، درخصوص کلاب‌هاوس هم گفت: فیلتر شدن کلاب هوس هم مجوز دارد و هم مجوز ندارد.

تجدید خاطره محسن رضایی با مبارزان آزادسازی خرمشهر: دلتنگ شماییم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سالروز آزادسازی خرمشهر، در توئیتر تاکید کرد: شهدا چراغ راه ما در آبادی و خرّمی همه شهرهای ایران هستند.حسن رضایی، به مناسبت حماسه سوم خرداد در اکانت شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، با انتشار عکسی از چند تن از همرزمان شهیدش در دفاع مقدس، نوشت: همرزمانم، مبارزان آزادسازی خرمشهر، امروز در جوار حق، زنده اید. دلتنگ شماییم. روح و راه شما، چراغ راه ما، برای آبادی و خرّمی همه شهرهای ایران است؛ به یاری حق.

پروانه مافی: پزشکیان شانس برد دارد

مافی در ادامه گفت: «اگر آن طور که گفته می‌شود آقایان تاجزاده و جهانگیری حذف شوند، باید درباره سایر نیروها نظرسنجی صورت بگیرد. اکنون به نظر می‌رسد که آقای پزشکیان از میان نامزدهایی که انشاءالله تایید صلاحیت می‌شوند، بیشترین رای را داشته باشند. ضمن اینکه هم اینک که شاهد اقبال پرشور مردم به او هستیم».این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در تشریح امتیازات پزشکیان گفت: «آقای پزشکیان چند دوره نماینده مجلس بوده و دوستان زیادی دارد که می‌توانند در حوزه‌های انتخابیه و شهرهای خود نقش موثری در حمایت و معرفی پزشکیان داشته باشند».وی افزود: «او چهره سفیدی است. در طول چند دوره‌ای که در مجلس بوده، همچنین دورانی که در دولت و وزارت بهداشت بوده، حاشیه نداشته است. یک زندگی معمولی دارد و همان‌طور که دوستان خبرنگار هم می‌‌دانند بعد از آنکه همسرش را در یک تصادف از دست داده، خانواده را به تنهایی اداره و فرزندان خوبی تربیت کرده است. صادق، درستکار، دستپاک، متواضع و فروتن است و به آن مفهومی که اصلاح‌طلبان برداشت می‌کنند یک نیروی انقلابی است.»

ترقی: انتخابات سه قطبی می‌شود اما قطب اصلاحات ضعیف‌ است

عضو شورای مرکزی موتلفه در یادداشتی به مساله انتخابات پرداخت.حمیدرضا ترقی نوشت: انتخابات حالت سه قطبی پیدا می کند. البته قطب اصلاح طلبان ضعیف خواهد بود اما نامزد جریان اعتدال قوی تر به نظر می رسد که با توجه به موضوع احیای برجام و احتمال رفع پاره ای تحریم ها ممکن است زمینه رأی قابل توجهی را داشته باشد. طرف اصولگرایان را نیز آقای رئیسی نمایندگی می کند.درباره کسب رأی علی لاریجانی از پایگاه اجتماعی اصولگرایان نیز معتقدم این احتمال وجود دارد چون برخی ها اعتقادی به حمایت از نامزدی با شخصیت روحانی ندارند؛ بنابراین بعضی ها ممکن است به سمت آقای لاریجانی گرایش پیدا کنند چون آقای لاریجانی هنوز از کسوت اصولگرایی خارج نشده است؛ گرچه آقای لاریجانی خودش را ورای جناح بندی های سیاسی می داند اما از جرگه اصولگرهایی هنوز کسی او را خارج نکرده است.درباره سناریوی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری، بستگی دارد کدام یک از نامزدهای آنها تأییدصلاحیت شوند اگر طیف تندرو اصلاحات نامزدی نداشته باشد، آنها به طرف نامزدی مثل آقای پزشکیان خواهند رفت که کمی دوز اصلاح طلبی اش کم باشد یا به سمت نامزد اجاره ای می روند.

نسخه ندارم اما می‌دانم نسخه را از چه کسی باید گرفت

پزشکیان گفت: راه نجات مملکت را در یک نگاه کلی، مراجعه به علم و متخصصین و کارشناسان می‌دانم. من نسخه ندارم اما می‌دانم نسخه را از چه کسی باید گرفت. در جلسات مختلفی که با کارشناسان داشته‌ام مسائل متعددی طرح شده است. مشکلات اصلی جامعه تورم، بیکاری، بی‌عدالتی و دعواهایی است که در داخل داریم.وی گفت:‌تا زمانی که در داخل این ناامنی اقتصادی وجود دارد پول نخواهد آمد؛ به دلایلی که نام بردم سرمایه‌ وارد نمی‌شود و ضروری است که محیط آرام‌تری فراهم کنیم. باید اختلافات داخلی و فضایی که باعث رانت و فساد و تبعیض می‌شود را اصلاح کرد. این را پیش از این هم گفته‌ام که بالای ۱٫۵ میلیون یارانه‌ی پنهان می‌دهیم که آن را طبقات بالای جامعه مصرف می‌کنند!این کاندیدای انتخابات گفت: در ذهن من راهکارهایی وجود دارد که هنوز کمی خام است اما در نهایت باید به طریقی این یارانه‌های پنهان را برای طبقات بالا حذف کنیم.سه-چهار سال است که کاملا متمرکز روی موضوع رانت و فساد و… کار می‌کنم و برایم چشم‌انداز حل آن بدیهی است. پیش از این در مصاحبه‌هایم به تفصیل توضیح داده‌ام که ما به یک سیستم داده نیاز داریم.

توصیه شنیدنی رهبر انقلاب به نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲

رهبر انقلاب فرمودند: به نامزدهای گوناگون عرض می کنم جوری حرف بزنید که اگر در خرداد سال آینده نوار امروز شما را پخش کردند، شرمنده نشوید.ایشان در ادامه بیان کردند: جوری وعده بدهید که اگر آن وعده را بعداً به رخ شما کشیدند، مجبور نباشید تقصیر را گردن این و آن بگذارید که نگذاشتند، نشد.

اظهارات عطریانفر درباره دلیل کاندید نشدن ظریف در انتخابات

عطریانفر اظهار داشت: گزینه دولت روحانی و مشخصا حزب اعتدال و توسعه به محوریت واعظی، از ابتدا علی لاریجانی بود نه ظریف.واکنش منفی رئیس دولت اصلاحات به کاندیداتوری علی لاریجانی و رایزنی‌های او و سیدحسن خمینی برای کاندیداتوری ظریف، زمینه‌ساز انتشار فایل صوتی محمدجواد ظریف و خلع سلاح کردن وی در انتخابات شد.افشای فایل صوتی ظریف، دنباله رقابت شدیدی بود که در دفتر رئیس‌جمهور با اصلاح‌طلبان وجود داشت. اگر اصلاح‌طلبان حاضر به همراهی با دولت سوم حسن روحانی به ریاست علی لاریجانی می‌شدند، شاید این فایل در امنیت کامل حفظ و نگهداری می‌شد.

زیدآبادی: ایران چاره‌ای جز تمدید توافق با آژانس نداشت

در حالی که امروز، سوم خردادماه ۱۴۰۰ فرصت سه ماهه درخصوص نگهداری داده‌های دوربینی نظارتی در تاسیسات هسته‌ای ایران به پایان رسیده، غریب آبادی، سفیر دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی با اعلام خبر تمدید این مهلت، گفت: تصمیم ایران برای ادامه ضبط داده‌های دوربین‌ها حداکثر تا یک ماه دیگر، امروز به اطلاع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسید. احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل بین‌الملل با اشاره به محتوم بودن این مسئله در گفتگویی، اظهار داشت: با اینکه گفته می‌شد که نگرانی‌هایی در خصوص عدم تمدید این مهلت و آسیب آن به روند مذاکرات وین وجود دارد، اما از نظر من، هیچ نگرانی در این رابطه اساسا وجود نداشت. چرا که ایران، چاره‌ای جز تمدید این توافق نداشت و بدون این تمدید، اساسا مذاکرات وین به بن‌بست برمی‌خورد.وی افزود: مضاف بر اینکه در این صورت، ایران به شدت تحت فشار کشورهای عضو برجام، بخصوص روسیه و چین قرار می‌گرفت تا آن را بپذیرد. به هر حال، بحث نظارت بازرسان در پرونده هسته‌ای ایران، چیزی نیست که تنها خواست یک کشور در جهان باشد و تقریبا، تمام جامعه جهانی این خواسته را دارد.

بررسی احراز صلاحیت‌ها به پایان رسید

سخنگوی شورای نگهبان در جمع بندی روز نهم بررسی صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در شورای نگهبان، گفت: در حال انجام برخی کارهای اداری هستیم و فردا نتیجه نهایی بررسی صلاحیت‌ها به وزارت کشور ارسال می‌شود.عباسعلی کدخدایی اظهار داشت: اعضای شورای نگهبان درباره برخی از داوطلبان هم ابهاماتی داشتند که با دعوت از این افراد توضیحات آنها را شنیدیم.

سردار دهقان به نفع رئیسی کنار کشید

سردار دهقان در توئیتی نوشت: تمام ظرفیت خود را در خدمت نظام و انقلاب وکاندیدای جبهه انقلاب و در راس آن جناب آقای رییسی قرار میدهم.

صالحی: غنی‌سازی ۶۰ درصد همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی با رد شایعات درباره توقف غنی‌سازی ۶۰ درصد گفت: در تماسی تلفنی، تصمیم ایران به مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص حفظ داده‌های دوربین‌های مستقر آژانس تا یک ماه آینده ابلاغ شد.

احمدی نژاد: اگر تاdید نشوم به همکار قدیمی ام هم رای نخواهم داد

محمود احمدی‌نژاد در شهرک مهرگان قزوین با اشاره به اینکه اگر تایید صلاحیت نشوم، رای نمی‌دهم، گفت: رای حق مردم است، فردا نیایند بگویند که تو گفتی رای نمی‌دهم، کار غلطی کردی، کار ضدانقلابی کردی. وی ادامه داد: ضدانقلاب کسانی هستند که شرایط کشور را به وضعی درآوردند که اکثر مردم ناراضی و ناراحتند. اگر در انتخابات شرکت نکنم، به هیچ کس دیگری هم رای نخواهم داد حتی اگر دوستم یا همکار قدیمی‌ام باشد.

انتقادات تند جلیلی علیه لاریجانی

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اخیراً گفته شده اقتصاد کشور پادگان و دادگاه نیست؛ خب! همه اینها یا هست یا نیست، همان چیزی که شما فکر می‌کنی هست. بالاخره مجلس یک وظیفه‌ای دارد. ۱۲ سال شما مسئولیت داشتید؛ بگویید در این ۱۲ سال برای مبارزه با فساد چه کرده‌اید؟سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سلسله گفت و گوهای روایت به بحث «مبارزه با فساد» پرداخت.

جلیلی گفت: همه دستگاه‌ها و مسئولین کشور در زمینه مبارزه با فساد وظیفه دارند، اگر دولت سازوکارهای مقابله با فساد را فعال کند ، دیگر کار به قوه قضاییه نمی‌رسد.عمده دارایی‌ها و امکانات کشور نظیر بودجه، اختیار صدور مجوزها و... در اختیار دولت است.وی با بیان اینکه در مبارزه با فساد، پیشگیری مقدم بر درمان است، اظهار داشت: اثبات اتهام کار آسانی نیست، اگر پرونده‌ای در قوه قضاییه باز بشود رسیدگی به آن زمان خواهد برد و حتی اگر فردی مرتکب فسادی شد و به اشد مجازات هم محکوم شد، آیا مشکل فرایند های مفسد پرور حل خواهد شد؟عضو شورایعالی امنیت ملی افزود: فساد مخل رفاه مردم و مانع پیشرفت کشور است و پیشگیری از وقوع فساد یکی از اصلی‌ترین وظایف رئیس جمهور است.

جلیلی بیان کرد: اگر قرار است رئیس جمهور در عرصه‌های مختلف، ماشین کشور را به سمت اهدافش راه بیندازد، نمی‌تواند بگوید سنگ‌های بزرگ فساد در وسط جاده به من ربطی ندارد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به نقش مهم قوه مقننه در مبارزه با فساد، خاطرنشان کرد: مجلس هم با اختیارات وسیع نظارتی، نمی‌تواند نسبت به فساد منفعل باشد. اگر بهترین قوانین هم در مجلس تصویب شود، با وجود فساد، آن قانون یا به درستی اجرا نمی شود و یا مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.وی ادامه داد: کسی نمی‌تواند بگوید من به دنبال منافع مردم هستم اما اگر چندین سال در مجلس مسئولیت داشت، کارنامه ای در حوزه مبارزه با فساد ارائه نکند. کسی که سه دوره و به مدت ۱۲ سال ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده داشته است، کارنامه خود را در زمینه مبارزه با فساد تشریح کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۳
تلگرام رو رفع فیلتر کنید ملت رو از این واتس آپ عقب افتاده نجات بدید!!!
مشخصا کارگزاران و بخصوص آقایان واعظی و نوبخت بیشترین صدمات را به اصلاح طلبان زدند بویژه آقای واعظی که آنطور که گفته اند سالهاست آرزوی جانشینی آقای ظریف را دارد
آقای جلیلی تو هم چند سال پیاپی با 1+5مذاکره کردی چه نتیجه پیروزمندانه ای داشتی که به آن می نازید آیا قطعنامه علیه ایران افتخار دارد البته شما با شانتاژ خبری شب رو روز میگید و روز را شب...خدایی این کاندیدای ریاست جمهوری هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند و بعد رئیس جمهور شدن مسئول تمام مشکلات کشور را آمریکا و غرب و کارشکنی جناح رقیب می دانند خدا خودش به داد مردم ایران برسد آمین
از کاندیداها بپرسید نظرتان در مورد حدیث پیامبر که فرمودند هرکسی کاری را بدون علم انجام دهد آنچه که ویران می‌کند بیشتر از آن چیزیست که آباد میکند چیست؟ و دیگر اینکه شما (کاندید محترم)که به زمین و زمان گیر میدید که اوضاع خیلی خراب است و.. سهم خودتان را در این ویرانی وطن،چقدر میدانید؟
مطلب غیراخلاقی مطرح شده از سوی نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی) پایدارچی همین است برای رسیدن به هدفش هر کاری میکنه
کارررررررررررررررررنامه ردی جلیلی
الف 8بار قطعنامه علیه ایران ازسوی شورای امنیت صادر شد
ب- بار پرونده ایران را به شورای حکام فرستاد
پ- سه سال متوالی ایران را دراستانه جنگ قرارداد
ت-بلوکه شدن اموال ایران توسط امریکا بخاطر بی منطقی تندرویانه اش
ث-همسایه هارا ازایران دور کردو به دامن اسرائیل انداخت
س- ایران هراسی وتهدید کردن
ش- موجب شد تحریم سرسخت علیه ایران وضع شود
ج- موجب شد حتی 1لیتر نتوانیم بفروشیم ودرامد ایران وذخیرصندوق بشدت کاهش یافت
خ موجب شد تورم چند صددرصد برایران حاکم شود
ا
خوب مشخص شد که آقای جلیلی پوششی آقای رئیسی است و خودش را لو داد
در اینکه برای مردم کاری نکرده اید شکی نیست.
در این هم شکی نیست که در آینده کاری نمیکنید.
این و اون بنفع اقای رییسی کنار میکشن بدون اینکه حتی نقطه نظرات رییسی را دقیق بدانند اخه صبر میکردید لاقل در مناظرات حرفها و برنامه هاش رو بشنوید !!! شاید بدرد نخورد !!!
خدارو شکر که قطعی برق از مصادیق تضییع حقوق عامه هست

ولی باید ببینیم منظور از عامه، آحاد مردم جامعه هستند یا منافع آقازاده ها

انصافا دوربین مخفی نیست؟ مردم رو ایستگاه نکردید؟
پزشکیان واقعا انسان شریف، یک رو و پاکدستی است، امیدوارم طیف کارگزارانی اصلاح طلبان براساس خواست مردم عمل کنند نه محفل های خودمانی شان.
آقای تقی زاده داماد آقای پزشکیان کارمند معمولی و دیپلمه شهرداری چگونه بطور معجزه آسا رئیس سازمان عربض و تطویل بازنشستگی شد لطفا روشنگری نمائید
کدخدایی، اعضای این شورا نیز هنوز نمی دانند که کاندیداهای نهایی این دوره انتخابات ریاست جمهوری چه کسانی هستند.

پس کی میدونه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رئیس قوه قضائیه درباره موضوع قطعی مکرر برق در روزهای گذشته، سازمان بازرسی و دادستانی کل کشور را مأمور بررسی و پیگیری علت این قطعی‌ها کرد. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اینکهجناب آقای رئیسی راجع به همه امور اجرایی کشور دغدغه دارند بسیار خوب است اما سوال اینست که ایشان آیا این حساسیت را در قوه تحت نظارت خود نیز دارند آیا کرامت مراجعین به قوه قضاییه حفظ می شود و....حساسیت خوب است اما برای دیگران ؟
هم وطنان عزیز پزشکیان صادق و درستکار و عدالت خواه پاک دست و روسفیداستاد تمام دانشگاه و متخصص و صلح طلب بهترین گزینه است این فرصت را غنیمت بشمارید
آقای لاریجانی به جای فلسفه بافی جواب منطقی به آقای جلیلی بده لطفا کارنامه خود را به ملت تحویل دهید
در مناظره ها اول کارنامه نامزدها به ملت معرفی شودو در روز آخر نیز کارنامه آنها به ملت معرفی شود تا ملت با چشم و گوش باز رای دهند
من هیچ حسن و برتری در رییسی نمی بینم هیچ سابقه اجرایی ندارد
آقای مسیح مهاجری که سینه چاک هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی بود و سر لیست تهرانشون مجید انصاری بود الان چرا این حرفها را می زند؟
خب بزارین مردم از بین روحانیون و نضامیان و پزشکان یکی را انتخاب کنند
از انتخاب روحانی شما بهتر خواهد بود
پزشکیان کارنامه مثبتی و درخشانی دارد و به نظر میرسد در این زمان حساس تنها فردی است با توجه تخصص و مدیریت عادلانه صادقانه خود می تواند اوضاع کشور را بهبود ببخشد
انکه به پزشکیان نظر منفی دارد واقعا از هیچ چیز خبر ندارد
با تغییرات حقوقی که در کارکنان صنعت نفت شده تعداد زیادی از متخصصین در جنوب و مناطق گرمسیر فکر خارج شدن از صنعت را خواهند کرد که باعث خالی ش ن شرکتها و پالایشگاهها از نیروهای زبده و توانمند و نخبه خواهدگردید و تبعات بسیار ناگواری برای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بدنبال خواهد داشت
درود برشما خانم مافی
سردار دهقان که یک نظامی است چگونه به خود اجازه می دهد از یک جناح و کاندیدا حمایت کند. مگر اینکه استعفا داده باشد که در اینصورت دیگر هیچوقت نباید لباس نظامی پوشد.
رای بی رای .
این کاندیداهایی که هنوز تایید نشده اند و به نفع دیگری انصراف می دهند، روغن ریخته را نذر حضرت عباس می کنند!!! البته احتمالا چون بگوششان رسیده که تایید نمی شوند اینگونه فداکاری می کنند!!
این کاندیداهایی که هنوز تایید نشده اند و به نفع دیگری انصراف می دهند، روغن ریخته را نذر حضرت عباس می کنند!!! البته احتمالا چون بگوششان رسیده که تایید نمی شوند اینگونه فداکاری می کنند!!
خ خ خ خ خ
اعتماد به نفس این لاریجانی ما رو کشته ؟؟ طرف ۴۰ سال کامل تو مملکت مسیول بوده حالا دارای ادای اپوزسیون رو درمیاره ؟؟
االبته قطعا ستادلاریجانی میخواهد از رهبرانقلاب حکم حکومتی برای بررسی مجدد و تایید بگیرند که خیلی بعید است حضرت آقا بپذیرند تغییری در لیست تاییدشده ها ایجاد شود.
اللهم آمین
بر خلاف تصور، رییس جمهور شدن تو ایران برنامه لازم نداره. فقط کافیه با لبخند از فیلترینگ ، کنسرت و حقوق زنان بگی بعد به رقیبت بگی افراطی و در انتها مردم رو از جنگ بترسونی. تبریک؛ شما رییس جمهور شدید
خب به سلامتی فارس تاییدشده ها لو داد وظاهرا کاری از دست ما بر نمیاد جز استراحت مطلق تا 29 خرداد. وقتی کاندید مورد نظر در لیست موجود نمیباشد رای دادن خنده دار نیست؟
آقای دبیر شورای عالی فضای مجازی خوشبختانه اینترنت ماهواره ای به غرب ایران رسید و تا چند ماه دیگر و به سرعت همه ایران را پوشش می دهد اشتراک چند ساله هم با هزینه تجهیزات یک جا فروخته می شود دیش هایش هم خیلی کوچک هستند و به آسانی در هر جایی نصب می شوند قابل پارازیت اندازی و فیلتر هم نیست
ایا میدانستید چین ۲۰ میلیارد دلار به ایران بدهکار است و به رو خودشم نمیاره
فارس با عجله لیست کاندیداهای تائید صلاحیت!! را منتشر کرد .چطور این خبرگزاری قبل از همه به این لیست دسترسی دارد؟ با این لیست آیا اصلا قرار است انتخابی صورت بگیرد ، اغلب کسانی هستند که در دوره های قبل رای نداشته اند حالا برای آنها چه چیز فرق کرده؟ حتی قالیباف هم نه ؟ د.
جناب پزشکیان ضد رانت! درد ما اینه که آقا یوسف فرزند شما با معدل ۱۲ می تونه انتقالی بگیره بره دانشگاه شریف. آیا این رانت نیست و برای همه مقدوره؟ آیا موقع استخدام ایشان پارتی بازی نشد؟ ماجرای دامادتون تو صندوق بازنشستگی رانت نیست؟
یعنی الان پیام رسان واتس آپ که متعلق به آمریکاست در ایران نماینده داره و پاسخگو؟! خخخخ... یه چیزی بگید آدم باورش بشه
رای بی رای
بلاک کردن ترافیک اینترنت (فیلتر!؟) رخنه امنیتی ایجاد می کند.
سلام طبق انچه که به تجربه دیده شده احتمالا تشکیلات اجاره این ساز و اواز متعلق به خود رییس روسای بهشت زهرا باید باشه دیدن هنوز خوب جا نیفتاده و مد نشده خواستن با این نهی مردم رو تشویق کنن به استفاده
امروز نتایج تایید صلاحیت را زدند و خبر ائتلاف لاریجانی با پزشکیان طنز امروز است اصلا تایید نشدند که ائتلاف کنند
چرا اقای مسیح مهاجری این پیشنهاد رادرزمان رفسنجانی ودولت دوم روحانی نداد این پیشنهاد دلسوزانه برای جناح شما نوش دارو بعداز مرگ سهراب است کاش اجازه نمیدادید اقای هاشمی برای دورسوم کاندیدای ریاست جمهوری شود وروحانی برای دور دوم
آقای جلیلی شما هم بگو تو اون سالها که مسول اول مذاکرات هسته ای بودی، نتیجه این همه مذاکراتت چی شد؟! جز تحریم های سازمان ملل و بردن پرونده ایران به شورای حکام چیزی دیگه ای داشتی برامون؟!
محسن رضایی هم عجب پیامی برای آزادی خرم شهر داده
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل