بازدید 55199
دو هزار و چهارصد و هفتاد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»

واکنش یک اصلاح طلب به شایعه رد صلاحیت جهانگیری / کنایه آخوندی به شریعتمداری: محمد جان حرف‌های پوپولیستی نزن! / ترقی: اصلاح‌طلبان سراغ نامزد اجاره‌ای می‌روند / جدال توئیتری جلیلی و لاریجانی بالا گرفت / جای مردان سیاست بنشاندند نوار!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نظر فائزه هاشمی در مورد انتخابات ۱۴۰۰ / استفتاء انتخاباتی تاج زاده از علم الهدی… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۵۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 22 May 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کنایه به اقدام جنجالی احمدی‌نژاد و تیمش در کلاب هاوس: «جای مردان سیاست بنشاندند نوار»

تیم رسانه‌ای احمدی نژاد با هدف تبلیغات انتخاباتی برای این کاندیدای ریاست جمهوری مصاحبه‌ای از پیش ضبط شده را به عنوان گفت‌وگو با احمدی‌نژاد از کلاب هاوس پخش کردند. در بازار داغ کلاب هاوس و موضوع انتخابات یک اتاق گفت و گو با عنوان «گفت و گوی اقتصادی با محمود احمدی‌نژاد به همراه نقد کارشناسان» از سوی تیم احمدی‌نژاد برگزار شد؛ اما نکته نغز این کلاب هاس این بود که ادمین‌های این گروه به جای آنکه از محمود احمدی‌نژاد دعوت کنند، مستقیم پاسخگوی سوالات باشد مصاحبه‌ای از پیش ضبط شده را از این کلاب هاوس پخش کردند؛ موضوعی که با انتقادات و البته طنازی‌های کاربران در توئیتر مواجه شد.

فیض‌الله عرب سرخی در توئیترش با هشتگ احمدی نژاد و کلاب هاوس نوشت: «جای مردان سیاست بنشاندند نوار»

فرشته قاضی از فعالان رسانه‌ای خارج از کشور نیز نوشت: مصاحبه از پیش ضط شده محمود احمدی نژاد را در کلاب هاوس پخش می‌کنند وبا عنوان «گفت و گوی اقتصادی با احمدی‌نژاد به همراه نقد کارشناسان» تعدادی را برده‌اند بالا به عنوان اسپیکر و همه دارند مصاحبه از پیش ضبط شده را می‌شنوند. همزمان در اینستاگرام با عنوان live پخش می‌کنند!مریم زهدی نیز نوشت: عنوان اتاق #کلاب_هاوس رو زدن: گفتگوی اقتصادی با #احمدی_نژاد به همراه نقد کارشناسان، بعد دارن مصاحبه‌ای که قبلا ضبط کردن برای ملت پخش می‌کنن. مردم رفتن تو خیال گفتگوی لایو! این چه کاریه آخه؟!

ماجرای واکسن رئیس دولت اصلاحات

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر رئیس دولت اصلاحات درخصوص واکسن زدن خاتمی نوشت: مدتی بود وقت واکسن آقای خاتمی شده بود، منتظر ماند تا وقت واکسن خانمش برسد. امروز هردوتاشون واکسن زدند.

شرط یک اصلاح‌طلب برای حمایت جبهه اصلاحات از لاریجانی

وی درباره احتمال توافق اصلاح طلبان با لاریجانی، تصریح کرد: این توافقات در عالم سیاست، ممکن است و محال نیست، ولی به طور طبیعی اگر این اتفاق بخواهد بیفتد، قطعاً نباید از جنس رخداد سال ۹۲ و توافق با حسن روحانی باشد.عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کزد: باید از همین لحظه ظرفیت سنجی ها صورت بگیرد، باید میزان رأی، امکانات و پتانسیل لاریجانی از نظر مدنی، سیاسی و از دیدگاه جریان‌های حاکمیتی امکان سنجی و بررسی شود.

جوادی حصار ادامه داد: اگر بگوییم لاریجانی برای یک مدیریت خوب، از صد درصد امکانات مورد نیاز در کشور، مثلاً ۴۰ درصد را داشته باشد، ۶۰ درصد دیگری که باید به میدان بیاید حتماً باید از جبهه اصلاح طلبان وارد شود.وی بیان کرد: اگر این امکان سنجی به درستی و دقیق بررسی شود، باید محصولات ناشی از حضور لاریجانی در دولت هم مشارکتی و شایسته سالارانه باشد، به نحوی که حاجات و مطالبات اصلاح طلبان را پاسخ دهد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: اگر این امکان سنجی و پاسخ مطلوب لاریجانی به حاجات و مطالبات اصلاحات رخ بدهد، چه اشکالی دارد که اصلاح طلبان با علی لاریجانی دولت ائتلافی تشکیل بدهند؟ اتفاقاً می‌تواند اتفاق خیلی خوبی هم باشد.جوادی حصار درباره مخالفت بخشی از بدنه اصلاح‌طلبان برای ائتلاف با لاریجانی، تصریح کرد: در مجموعه گسترده اصلاح‌طلبان، طیف‌های متفاوتی داریم که رویکردهای آنها با مقوله زمام‌داری و تعامل با قدرت سیاسی یکسان نیست. در این جبهه برخی افراد و گروه‌ها به تسخیر قدرت فکر می‌کنند، برخی به تأثیر بر قدرت اهمیت می‌دهند و عده‌ای هم در پی تعامل با قدرت هستند.

وی کسانی که در پی تسخیر قدرت هستند، آرمان‌گرا دانست و گفت: تسخیر قدرت به نحوی که برخی آن را در ذهن خود رقم زده‌اند خیلی دور از دسترس به نظر می‌رسد. اما کسانی که می‌خواهند بر قدرت اثرگذار باشند امکان بیشتری برای تحقق خواسته خود دارند.عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی میانبر زدن به سمت قدرت را یکی از راه‌های اثرگذار بر قدرت برشمرد و تاکید کرد: کانال‌های میانبر به سمت قدرت همیشه فراخ نیستند و به وسیله آنها نمی‌توان همه بضاعت و تعدد را منتقل کرد، اینها کانال هستند و محدودیت دارند. باید در نظر داشته باشیم کانال با شاهراه و آزادراه متفاوت است.

جوادی حصار افزود: در حوزه راه‌های میانبر و تعامل با قدرت، اگر به سمت کانال‌های ارتباطی مثل لاریجانی برویم طبیعتاً باید برخی محدودیت‌ها را بپذیریم. کسانی که به دنبال تأثیر با قدرت یا تعامل با قدرت هستند، برای این هدف در پی ایجاد چنین کانال‌هایی می‌روند، بنابراین این افراد می‌توانند با لاریجانی ائتلاف کنند.

جدال توئیتری جلیلی و لاریجانی بالا گرفت

رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی که جلیلی علیه وی مطرح کرد، گفت: با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند.علی لاریجانی در حساب توئیتری خود با اشاره به سخنان دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی نوشت:‌« احتراماً باید عرض کنم مهم‌ترین دستاوردمان این بود که با اجماع ملی اجازه ندادیم اقلیت بی‌منطقی، ایران را با تندروی به لبۀ پرتگاه ببرند.

شما سرنوشت مردم را به شوخی گرفتید که به عنوان ‎یار کمکی آمدید تا ضعف‌های کاندیدای اصلی را بپوشانید؛ البته اگر «مواضع خطرناک» شما را گردن بگیرند.»

بر اساس این گزارش سعید جلیلی چندی پیش درحساب توئیتر خود نوشت: ‌کشور با نمایش اداره نمی شود!این که دو جمله ساخته شود و همه با آن سرگرم شوند، مصداق کار نمایشی است!اخیرا گفتند اقتصاد کشور، پادگان و دادگاه نیست! درست یا غلط! شما کارنامه کار خودتان را ارائه بدهید! ۱۲ سال رئیس مجلس بودید!

حضرتی رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان شد

مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری، رییس ستاد انتخاباتی خود را تعیین کرد.طی احکامی از سوی مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلب انتخابات ریاست‌جمهوری، الیاس حضرتی (دبیرکل مجلس ششم) بعنوان رئیس ستاد و علی تاجرنیا (نماینده مجلس ششم) به عنوان جانشین رئیس ستاد انتخاباتی تعیین شدند.

گرامی‌مقدم: بعید است لاریجانی بتواند تحریمی‌ها را پای صندوق بیاورد

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «موضع آقای لاریجانی در سال‌های اخیر متفاوت از گذشته شده و می‌توان گفت او سعی کرده است که در بین جناح و راست و چپ در حرکت باشد اما انتخابات عرصه بازی در میانه‌ها نیست و هر یک از نامزدها باید تکلیف خود را مشخص کنند که متعقل به جناح اصلاح‌طلب هستند یا اصولگرا. هیچ یک از نامزدها در ادوار انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانسته‌اند از هر دو جناح رأی بگیرند و می‌بینیم که آقای روحانی در سال92 و 96 هم سبد رأی خود را اصلاح‌طلبی انتخاب می‌کند. الگوی انتخاباتی لاریجانی هم، روحانی است اما فضا نسبت به هشت سال پیش متفاوت است و اکنون نامزدهای شش‌دنگ اصلاح‌طلبی حضور دارند و چنین امکانی وجود ندارد که اصلاح‌طلبان از همه آنها عبور کنند و پشت آقای لاریجانی بایستند».او ادامه داد: «البته هنوز زود است که قضاوت نهایی را انجام دهیم و باید صبر کرد و دید که چه نامزدهایی تأییدصلاحیت می‌شوند و در پایان نوع نگاه مردم نسبت به مواضع نامزدها در مناظره‌ها چگونه است؟»این فعال سیاسی درباره اینکه آیا لاریجانی می‌تواند آرای خاکستری را جذب خود کند، بیان کرد: «من بعید می‌دانم آقای لاریجانی بتواند تحریمی‌ها را پای صندوق بکشاند. البته نباید فراموش کرد که انتخابات در ایران به گونه‌ای است که همه‌ چیز در لحظات آخر رقم می‌خورد و عرصه غیرقابل پیش‌بینی است.»

سروری: دولت سوم روحانی یعنی تشویق به وضعیت موجود/رقیب دنبال دوقطبی‌های غیر موجه است

پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: فرصت ها خیلی زود ایجاد می شوند و خیلی سخت برمی‌گردند و فرصتی که این روزها در آن به سر می‌بریم شاید دیگر تکرار نشود و همه باید در این یک ماه تلاش کنیم و این لوکوموتیو ناکارآمدی را از روی ریل رانت‌خواری و ویژه خواری برداریم و در مسیر انقلاب قرار دهیم.وی افزود: دشمن و جریان رقیب به دنبال سیاهچاله سازی برای ایجاد دوقطبی های غیر موجه و خروج ما از اولویت های اصلی هست.
سروری با اشاره به اظهارات آیت الله رئیسی که گفته بود «رقیب من افراد نیستند بلکه ناکارآمدی و فساد و رانت‌خواری و ویژه خواری هست» تصریح کرد: ما نباید از این دوقطبی فاصله بگیریم و دوقطبی‌هایی چون دادگاه و پادگان بازی هایی هست که مردم و افکار عمومی را در مسیر دوقطبی غلط بیندازند و تمرکز مردم را از روی ناکارآمدی های موجود بردارند.دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: همه باید بایستیم که این وضعیت شایسته جمهوری اسلامی نیست و کسانی که مسبب این وضعیت هستند باید محاکمه و توبیخ بشوند و نباید تشویق شوند.سروری دولت سوم روحانی را تشویق به وضعیت موجود نمود و تصریح کرد: این وضعیت باید با رای درست مردم پایان پذیرد و خط کارآمدی و ساده زیستی و پاکدستی جایگزین آن شود.

جهانگیری پس از اعلام صلاحیت‌ها مناظره خواهد کرد

دبیر شورای سیاستگذاری ستاد اسحاق جهانگیری درباره مناظره گفت: برنامه‌ریزی برای مناظره جهانگیری با نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها انجام خواهد شد.فاطمه پهلوانی، دبیر شورای سیاست گذاری ستاد انتخابات جهانگیری در پاسخ به این که آیا جهانگیری مناظره با سایر نامزدها را خواهد پذیرفت؟ گفت: طبق قانون انتخابات، صدور احکام ستاد نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری و برنامه‌ریزی برای مناظره نامزدها بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها، از سوی شورای نگهبان انجام خواهد شد.گفتنی است، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری در توئیتی نوشت: «آمادگی دارم با همه نامزدها در هر پلتفرمی و هر زمانی درباره مسائل مهم کشور - هم در سیاست خارجی و هم حوزه‌های سیاست داخلی و اقتصاد و فرهنگ و اجتماعی و محیط زیست - گفتگو کنم.»

لاریجانی مورد حمایت اکثریت اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرد

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «حتما آقای لاریجانی مورد حمایت اکثریت اصلاح‌طلبان قرار نمی‌گیرد و صرفا بخش اندکی از آنها شامل کارگزاران سازندگی ممکن است در شرایطی خاص از او حمایت کنند. من در مجموع برخی از موضع‌گیری‌های آقای لاریجانی را نمی‌پسندم اما به هر حال فضای انتخابات است و او می‌خواهد یک تحرکی در جامعه ایجاد کند و می‌داند در صورت عدم تحرک مردم در انتخابات قادر نخواهد بود که رأی بیاورد؛ بنابراین آقای لاریجانی با اظهارات اخیرش سعی می‌کند فضای انتخابات را گرم کرده و قشر غیرسیاسی جامعه را متوجه انتخابات کند».او ادامه داد: «به نظر من در بررسی جایگاه انتخاباتی آقای لاریجانی باید به برخورد اصولگرایان با او نیز توجه کرد؛ به این معنی که برخورد تند اصوگرایان با او می‌تواند کارش را تکمیل کند. اگر اصولگرایان با او برخورد تندی داشته باشند، می‌تواند در جامعه با ایجاد یک دوقطبی رأی‌آور باشد اما اگر اصولگرایان با لاریجانی برخوردی وزین داشته باشند، او نمی‌تواند سهم ویژه‌ای در انتخابات به دست آورد. آقای لاریجانی با صحبت‌هایی که بعد از ثبت نامش انجام داد یا همین صحبت‌های اخیر در کلاب‌هاوس سعی کرد آرای خاکستری را متوجه خود کند و اتفاقا برای او پیش‌برنده خواهد بود اگر در این فضا اصولگرایان به تندی به او بتازند.»

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا آرای خاکستری راضی به حمایت از لاریجانی می‌شود یا نه، بیان کرد: «واقعیت این است که بخش غیرسیاسی جامعه یا به تعبیری آرای خاکستری تمایلی به حضور در انتخابات ندارد و به دلیل عملکرد اصلاح‌طلبان و دولت مورد حمایتشان در هشت سال اخیر نوعی سرخوردگی و یأس سیاسی به وجود آمده است. من تردید دارم آقای لاریجانی بتواند جامعه را از این یأس خارج کند».او در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه آیا لاریجانی توان دوقطبی‌سازی و تند کردن فضای انتخابات است یا خیر، اظهار کرد: «او یکسری کدهایی خواهد داد و سعی می‌کند در قالب آنها جامعه را به سمت خود بکشاند اما حتما مانند احمدی‌نژاد که برای رسیدن به هدف خود علیه منافع ملی طغیان می‌کرد، نیست. احمدی‌نژاد با طرح بحث‌هایی علیه نخبگان، آنها را وادار به واکنش می‌کرد و متعاقب واکنش نخبگان سیاسی ظرفیت جامعه نامتعادل می‌شد. لاریجانی جامعه را ملتهب نمی‌کند زیرا نه می‌خواهد و نه می‌تواند علیه منافع کلان نظام اقدامی کند اما با دادن کدهایی به هر حال سعی می‌کند، جامعه را به سمت خود بکشاند.»

ترقی: اصلاح‌طلبان سراغ نامزد اجاره‌ای می‌روند

حمیدرضا ترقی درباره آرایش صحنه انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار فردا گفت: انتخابات حالت ۳ قطبی پیدا می‌کند. البته قطب اصلاح طلبان ضعیف خواهد بود، اما نامزد جریان اعتدال قوی‌تر به نظر می‌رسد که با توجه به موضوع احیای برجام و احتمال رفع پاره‌ای تحریم‌ها ممکن است زمینه رأی قابل توجهی را داشته باشد. طرف اصولگرایان را نیز آقای رئیسی نمایندگی می‌کند. وی افزود: میزان مشارکت نسبت به هفته گذشته ۱۰ درصد اضافه شده و به ۴۲ درصد رسیده که این مسئله برآمد از فعال شدن نامزد‌ها و انتخاباتی شدن فضای کشور است. یقینا اگر مناظرات نامزد‌ها برگزار شود باز هم میزان مشارکت افزایش پیدا خواهد کرد و پیش بینی می‌شود به ۵۴ تا ۶۰ درصد برسد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه درباره یک مرحله ای یا دو مرحله ای شدن انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بستگی دارد مناظرات چقدر متأثر از شرایط اقتصادی تعیین تکلیف برجام شود. هرچند کشیدن انتخابات به دور دوم ضعیف است، نمی توان احتمال آن را رد کرد.وی درباره کسب رأی علی لاریجانی از پایگاه اجتماعی اصولگرایان ادامه داد: این احتمال وجود دارد چون برخی ها اعتقادی به حمایت از نامزدی با شخصیت روحانی ندارند؛ بنابراین، بعضی ها ممکن است به سمت آقای لاریجانی گرایش پیدا کنند، چون آقای لاریجانی هنوز از کسوت اصولگرایی خارج نشده است؛ هرچند آقای لاریجانی خودش را ورای جناح بندی های سیاسی می داند، از جرگه اصولگرهایی هنوز کسی او را خارج نکرده است.ترقی درباره نامزد جریان اصلاحات بیان کرد: بستگی دارد کدام یک از نامزدهای آنها تأییدصلاحیت شوند اگر طیف تندرو اصلاحات نامزدی نداشته باشد، آنها به طرف نامزدی مثل آقای پزشکیان خواهند رفت که کمی دوز اصلاح طلبی اش کم باشد یا به سمت نامزد اجاره ای می روند.

آخوندی خطاب به شریعتمداری: محمد جان حرف‌های پوپولیستی نزن

محمد شریعتمداری، وزیر رفاه و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در توییتی نوشت: ‌نفت ملی شد ولی تبدیل به ثروت مردم نشد. دولتی شفاف و پاسخگو تشکیل می دهم و به فوریت طرحی را اجرا می کنم که مالکیت این سرمایه ملی به خود مردم اعطا شود و همه از تمامی عواید فروش مطلع و متنفع شوند. جزئیات آن به زودی منتشر خواهد شد.عباس آخوندی وزیر سابق راه و دیگر نامزد انتخابات ۱۴۰۰ در پاسخ شریعتمداری گفت: ‌محمد جان اونی‌ که نسخه اصلی این ماجرا بود و قرار بود که ‎نفت را سرِ سفره‌ی مردم بیاره، مردم را سر ‎سفره‌ی فقر و بدبختی نشاند؛ چه رسد به تو! نفت ثروت میان‌نسلی ایرانیهاست، نه بودجه ستاد تبلیغاتی که هر کی براش یک برنامه‌ای بریزه.‌ به‌ فکر افزایش رفاه ‎ملت از طریق افزایش ظرفیت تولید و ‎رشد اقتصادی و ‎اشتغال باش، نه این حرف‌های پوپولیستی و بی‌مبنا.

غلامعلی رجایی: انتشار لیست‌ کابینه نامزدها نوعی هرزگی رسانه‌ای است


غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌وگویی با «آزادی» ضمن تاکید بر اینکه «نباید به لیست‌هایی که این روزها با عنوان کابینه برخی نامزده منتشر می‌شود، توجه کرد» گفت: «به نظر من این مساله ناشی از یک هرزگی رسانه‌ای و ناشی از این است که اکنون همه به فضای مجازی دسترسی دارند و می‌توانند ادمین باشند. تهیه چنین لیست‌هایی نیز کار ساده‌ای است و حتی یک دانش آموز نیز می‌تواند انجام دهد.»

وی لیست کابینه علی لاریجانی که در روزهای اخیر منتشر و تکذیب شد را مثال زد و گفت: «جعلی بودن این فهرست کاملا مشخص است. هیچ عقل سلیمی تصور نمی‌کند که آقای علی لاریجانی که سیاستمداری هوشمند و کهنه‌کار است و به نظر من مینیاتوری عمل می‌کند در گام اول دو برادر خود که از قضا محبوبیتی در جامعه ندارند را در کابینه قرار دهد لذا نباید به فهرست‌های اینچنینی توجه کرد و باید منتظر ماند تا اول شورای نگهبان نظر خود را اعلام کند و معلوم شود که نامزدهای اصلی چه کسانی هستند».این چهره سیاسی نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه معرفی کابینه و حتی بخشی از کابینه را اقدامی دانست که می‌تواند به نامزدهای ریاست جمهوری کمک کند. او گفت: « این اقدام اولا نشان می‌دهد که یک نامزد برای اداره کشور، برنامه دارد و دوما به مردم در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.»

وی به نقص‌های ساختار انتخابات در ایران اشاره کرد و گفت: «یکی از نقص‌های موجود محدودیت زمان نامزدها برای تبلیغات انتخاباتی است. تا شورای نگهبان نظر خود را اعلام کند و بدانند که چه کسانی فرصت حضور در رقابت را دارند کمتر از یک ماه باقی مانده و نه می‌توانند به استان‌ها بروند و نه با جمعیت‌هایی ملاقات کنند و ... . در این دوره که کرونا هم مزید بر علت شده است».رجایی افزود: «نقص دوم سیستم انتخابات نیز این است که معلوم نیست مردم به چه تیمی رای می‌دهند. به هرحال رئیسی جمهور که فعال مایشاء نیست. اگر کابینه هماهنگی نداشته باشد، قطعا قدرتمند و توانمندترین رئیس جمهور نیز از پا درخواهد آمد. مثلا آقای احمدی‌نژاد آنقدر کابینه خود را تغییر داد تا به صفار هرندی رسید و با تغییر او ناگزیر بود که مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد. حتی آقای روحانی نیز به نحوی لب مرز است.»

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: «بخشی از آرا که مردم به یک نامزد می‌دهد، به برنامه و تیم اوست. لذا باید معلوم باشد از چه افرادی استفاده خواهد کرد. به اضافه اینکه معرفی کابینه به رای آوری نامزدها نیز کمک می‌کند. مثلا اگر در کابینه پیشنهاد از جوان استفاده کرده باشد رای آنان را جذب می‌کند یا اگر از زنان بیشتر استفاده کرده باشد این فرصت را دارد تا رای نیمی از جامعه را از آن خود کند».وی در پایان به اسحاق جهانیگری توصیه کرد که در این انتخابات کابینه خود را معرفی و از زنان و جوانان حداقل در نیمی از کابینه استفاده کند. او گفت حتی اگر بشود بهتر است که معاون اول یا وزیر خارجه خود ارز میان زنان انتخاب کند.

درایتی: اصلاح‌طلبان بعد از جهانگیری گزینه قابل اجماع ندارند

مصطفی درایتی، عضو حزب اتحاد ملت در گفت‌وگویی با «آزادی» در این باره می‌گوید: «با رد صلاحیت اسحاق جهانگیری، تکلیف اصلاح‌طلبان تقریبا روشن شده و نامزد اصلی خود را از دست می‌دهند. در این شرایط باید ببینند که آیا یک اصلاح طلب قابل قبول با حداقل‌های مد نظر دارند یا خیر. اگر داشته باشند که قطعا معرفی می‌کنند، اما اگر نداشته باشند، در انتخابات گزینه‌ای نخواهند داشت». وی با اشاره به تصمیمات و رویکرد نهاد اجماع‌ساز این جریان گفت: «بر اساس آنچه تا کنون گفته شده اصلاح‌طلبان بنای استفاده از گزینه نیابتی را ندارند و نشانه‌ای از تجدید نظر در این خصوص نیز دیده نمی‌شود.»

درایتی در پاسخ به اینکه آیا آقایان همتی و پزشکیان شانس این را دارند که گزینه اجماعی اصلاح‌طلبان باشند، گفت: «آقای همتی که تاکنون به عنوان نامزد اصلاح‌طلبان خیلی مطرح نبوده است. آقای پزشکیان، اما شانس بیشتری دارد. با این حال باید توجه داشت که شاخص‌هایی غیر از تایید صلاحیت نیز مورد نظر است. مثلا زمینه رای‌آوری و توانایی که رئیس جمهور باید داشته باشد. به خصوص با در نظر گرفتن شرایط و مشکلات کشور لازم است نامزد معرفی شود که برای مردم آشنا بوده و توانایی‌های لازم را داشته باشد. توجه داشته باشید که تا برگزاری انتخابات زمانی نمانده و باید افرادی به عنوان نامزد مطرح شوند که در جامعه مطرح هستند». وی ضمن منتفی دانستن احتمال حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی، گفت: «بر اساس روند فعلی و تصمیمات شورای عالی اصلاح طلبان برداشت من این است که قرار نیست نیابتی ورود کنند، اما ممکن است که در این رابطه به نتیجه قطعی نرسند و تصمیم گیری درباره این مساله به عهده احزاب گذاشته شود. البته این راه آخری است که احتمالا برگزیده می‌شود. تلاش بر این است که جبهه اصلاحات یکدست باشد.» درایتی گفت: «آقای جهانگیری می‌تواند گزینه اجماعی اصلاح‌طلبان باشد، اما اگر شایعات درست و تایید صلاحیت نشده باشد، باید گفت که گزینه دیگری در جبهه اصلاحات به اندازه او شانس اجماعی بودن را ندارد، به خصوص که تنوع بسیاری در این جریان وجود دارد».

استفتاء انتخاباتی تاج زاده از علم الهدی

مصطفی تاجزاده، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در توئیتی نوشت: فرض کنیم حق با امام جمعه مشهد باشد و:« کسانی که می گویند مردم در انتخابات شرکت نکنند، کافرند.» آقای علم الهدی بفرماید کسانی که با نظارت استصوابی و رد صلاحیت ها، به حقوق نامزدها تجاوز می کنند و میلیون ها نفر را از مشارکت در انتخابات بازمی دارند، کافرند یا مسلمان؟

وزیر ارتباطات: اینستاگرام فیلتر نمی‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به این‌که «آیا اخبار منتشر شده درباره فیلترینگ اینستاگرام تا قبل از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ درست است؟»، گفت که اخبار و شایعات منتشره در این خصوص صحت ندارد و کذب است.

اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشگاه تهران برای میزبانی مناظره جهانگیری و ضرغامی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران آمادگی خود را برای میزبانی و برگزاری مناظرۀ انتخاباتی بین اسحاق جهانگیری و عزت الله ضرغامی اعلام کرد.سجاد اسماعیلی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، از اعلام آمادگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران برای میزبانی از مناظرۀ انتخاباتی بین اسحاق جهانگیری و عزت الله ضرغامی از دواطلبان انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.وی افزود: با توجه به توئیت آقای اسحاق جهانگیری و اعلام آمادگی وی برای مناظره با کاندیداهای ریاست جمهوری دربارۀ مسائل مهم کشور و استقبال آقای ضرغامی با این پیشنهاد، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، آمادگی دارد در شرایطی برابر و در فضایی علمی، این مناظره را میزبانی کند. اسماعیلی تاکید کرد: ما در جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران، از تضارب آرا در فرصت انتخابات استقبال می‌کنیم و مشتاقیم که در قالب مناظرات انتخاباتی، تمامی امکانات خود را در فضایی بی‌طرف، در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار دهیم.این فعال دانشجویی تاکید کرد: در همین راستا، از آقایان جهانگیری و ضرغامی دعوت می‌کنیم تا هر زمانی که می‌پذیرند، آغازگر این گفت‌وگوهای مناظراتی در فضایی آزاد و علمی باشند.وی در پایان گفت: امیدواریم این پیشنهاد از سوی آقای جهانگیری جدی و واقعی بوده باشد.

نظر فائزه هاشمی درمورد انتخابات ۱۴۰۰

فعال سیاسی حوزه زنان گفت: من این انتخابات را از انتخابات‌ دیگر مهمتر نمی‌بینم. به نظرم این انتخابات هم یک انتخابات است مثل بقیه و به نظر من، جانشینی رهبر انقلاب به این انتخابات ربطی ندارد. چون رهبری یک مسیر دارد و ریاست‌جمهوری مسیر دیگری و من متوجه ارتباط این‌ها با همدیگر نمی‌شوم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۵
رای بی رای
کاندیدای اصلی اصلا طلبان از اولش آقای لاریجانی بود . و چون می دانستند اسحاق رد صلاحیت می شود برای مظلوم نمایی وانمود به اسحاق مداری کردند.
البته آقای لاریجانی مانند آقای روحانی هیچگاه اصلا طلب نبوده و نخواهد بود.
اما استراتژی اصلا طلبان به دلیل ورشکستگی سیاسی ، اجتماعی حمایت از کاندیدای اصولگرای معتدل است .
جناب ترقی! با شورای عزیز شما باید هم دنبال نامزدهای اجاره ای بروند. اونها هم اگر شورای همسو داشتند با کاندیدای خودشان می آمدند.
درود بر دکتر جلیلی ! سلطان بیانیه و تعیین محل برای گفتگو در دولت قبل.
از نظر احکام اسلام کسی که قایل کلمه لااله الا الله و محمد رسوالله باشد از نظر خدا مسلمان است و کسیکه او را کافر بداند مستوجب حد می باشد . حال من به وحدانیت خدا و فرستاده بر حق او پیامبر اکرم شهادت میدهم ولی در رای گیری هم هرگز با این اوصاف شرکت نخواهم کرد . بنظر شما بنده خارج از دین هستم ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
ازنظر دین اسلام ناب محمدی ص ومعصومین ع نع تو یک فرد ازاداندیش وروشنفکری ولی برابر با دین اقای علم الهدی که ایشان پایه گذاری کردند تو مرتد وکافری وحکم تو این سری به کافری ولی به رئیسی رای ندهی اعدام هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
اندر حکایت حملات آقای معروف به «ما اصولگراها» به دکتر رییسی!

آقای محمد مهاجری!
چرا از دروازه تخلفات و گرانیها و رانتهای بی سابقه در دولت مورد حمایت مجلس لاریجانی رد نمیشوی؟
اما میخواهی با بار شتر از سوراخ سوزن منتقدان لاریجانی و روحانی رد شوی!؟
ظرفیت پذیرش شکست را داشته باشید کافیست!

#لاریجانی_ناطق_۱۴۰۰
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
وقتی نظر همه به نظر رئیسی نزدیکتر است انتخابات برای چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
ممنونم که با این نگاه صفر و صدی باعث دین گریزی ما شدید جناب علم الهدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
شاهنشاه آریامهر هم مسلمان بود!؟؟؟؟؟؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
بخش اولش رو خوب اومدی ولی بخش دومش که حد اون کسی که شما رو کافر نامیده چی میشود؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
حالا منظور این بنده خدا از کافر این کافر فقهی که شما میگید نبوده، یعنی کفران نعمت کرده
هر مسلمانی ممکنه در برابر هر نعمت کفران نعمت کنه و کافر بشه، ولی این کفر اون کفر که شما برداشت کردی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
از دیدگاه دین اسلام، اسلام‌ناباوران چند گونه‌اند:

کافر اصلی؛
کافر تبَعی (مانند فرزندان نابالغ اسلام‌ناباوران)؛
کافر کتابی (مانند زرتشتیان و یهودیان…)؛
کافر غیر کتابی (مانند بوداییان، بهائیان…)؛
کافر ذِمّی (پرداخت کننده جزیه)؛
کافر حربی (غیر معاهد)؛
کافر حربی معاهَد (مُستَأمَن، پیمان‌بسته)؛
کافر توحیدی؛
کافر غیر توحیدی (بی‌باور به یکی از ضروریات دین به جز خدا).
از دیدگاه مراجع تقلید، در دین اسلام، به کسی کافر گفته می‌شود که منکر خدا، معاد، پیغمبری محمّد یا یکی از ضروریات دین (مثل نماز و روزه…) است.
اگر دقت لازم را عنايت بفرماييد و در صدد تفسير به راي احكام نباشيد يكي از ضروريات دين ، ولايت ذيل حكم تولي و تبري مي باشد بنابرين عدم اعتقاد به اصل ولايت دقيقاً مصداق كافري است اما اينكه اين كفر مستوجب مهدور الدم شدن امثال تاجزاده مي گردد يا خير ، بحثي جداست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
آقای علم الهدی باید به دلیل این حرف نسنجیده و در عین حال افراطی از مردم عذرخواهی کند. ااین آقایون در چه حال و هوایی هستند؟!
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
برادر بزرگوار منظور این نیست که شما کافر هستی ؛ بلکه منظور همسوئی اقدام شما با کافرانی مانند آمریکائیهاست...اگر کمی دقت کنیم در می یابیم که این برادر بزرگوار و دیگرانی که می فرمایند در انتخابات شرکت نمی کنند بدلیل نادیده گرفته شدن مردم و عدم صداقت در رفتار و گفتارشان بوده است و نیز بدلیل عملکرد بدی که باعث اینهمه هزینه برای مردم شد ؛ خوب شخصی مثل آقای روحانی که اینهمه هزینه برای مردم و مملکت درست ؛ چطور سر کار آمد ؛ با رای اشخاصی مانند هنرمندان سرشناس و تبعیت اکثر مردم از آنها و بویژه با رای ندادن اشخاص دلسردی مانند شما بزرگوار ؛ و نتیجه شد این هشت سال که دیدید . ....بنظرم اگر درست بررسی و فکر کنیم باید آن حداقل کاری که از عهده مان برمی آید را انجام دهیم تا در دولت بعدی ؛ خودمان را ملامت نکنیم که درست عمل نکردیم
عمار یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
میلیاردها دلار خرج کنند می تواننداینگونه به دین آسیب برسانند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خیر شما خارج از دین نیستید. ایشان گفته کسی که شما را به شرکت نکردن در انتخابات دعوت کرده خارج از دین و کافر است و حتا اگر شهادتین گفته باشد از نظر ایشان منافقانه بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
چه نظر قاطع و درستی. احسنت بر این هموطن هوشمند.
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
هم وطن عزیز
اصلاتومسلمانی «ولَا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ»،
چراکه ثُم‌َّ لَتُسئَلُن‌َّ یَومَئِذٍ عَن‌ِ النَّعِیم‌ِ
کاش توبه من هم پذیرفته شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
رنسانس ایران کی خواهد آمد؟
رضا
| Germany |
۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خیر
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
تو مسلمان ظاهری هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
شاید نظر آقای علم الهدی منافق بوده نه کافر!!
هدایت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
پارادوکس عجیبی است. حضرتش نفرمودند کافر به چه چیز ، کافر در معنا، کسی است که واقعیتی را منکر شده و می پوشاند.
تصور من این است که در منظور انکار حق اجتماعی است نه کفر در مقوله دیانت.
از دو جهت این انتخابات برای من جالب توجه است .
۱_ تقریبا" پنجاه نفر نیروی شاخص اصولگرا که سابقه مدیریت و وزارت دارند کاندیدا شده اند کامل مشخص است که چهار پنج نفر بیشتر تایید صلاحیت نخواهند شد وبقیه تبدیل به ناراضی خواهند شد هر چند به زبان نیاورند چون مرتب از خودشان خواهند پرسید که من از فلانی چی کم داشتم که اون تایید شد ومن نه ؟
۲_ منتخب انتخابات که قطعا" از اصولگرایان خواهد بود هم دو سه سالی بیشتر طول نخواهد کشید که تبدیل به جریان انحرافی وفتنه وهر اسمی که صدا وسیما بعد ا" انتخاب خواهد کرد ، خواهد شد زیرا طرف ناگهان از دنیای شعارهای پوک ودهن پرکن وخیالی وارد کار اجرایی ودنیای واقعی واداره جامعه هشتاد میلیونی با رعایت دهها خط قرمز از قبل تعیین شده خواهد شد لذا کاسه صبرش لبریز شده وصدایش در خواهد آمد مثل دوران احمدی نژاد هم نفت ۱۲۰ دلاری نخواهد داشت که چند سالی کم کسری ها رو لاپوشانی کند لذا اتفاق فوق حتمی است .
تابناک جان لطفا" !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
با این قانون اساسی وضع انتخابات و مملکت تغییر نخواهد کرد.باید قانون اساسی و اختیارات یک عده در آن تغییر کند تا و سهم نهادهای منتخب مردم از قدرت بیشتر و انتخابشان آسانتر شود
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
هزارتا لایک داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
تمام استدلالت بر این ادعا تجربه ی احمدی نژاده.
به قول منطقی ها: مغالطه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
بنابراین رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
دقیقا
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
فقط سنگ و چوب وخاس وخاشاک بی تفاوتند
مستر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
خیلی حس خوبی بهم دست میده وقتی این کامنت رو می بینم در میان این هیاهوهای ساختگی و مسخره انتخاباتی، همینجوری به این کار ادامه بده، بهمون امیدواری میده داداش، باور کنیم رای ندادن نیز خود نوعی انتخاب است، رای بی رای ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
کسی که اشتباه خودش رو قبول کنه سعی می کنه اصلاح کنه
کسی که اشتباه خودش رو به گردن نگیره می اندازه گردن این و اون.
اشتباه کردیم به روحانی رأی دادیم. والسلام
مرتضی
| France |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
دمتون گرم وعده همگی 28 خرداد تو روستاها بساط جوجه .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
ناشناس ۰۵:۴۲ فقط سنگ و خاشاک نسبت به وضعیت همنوعانش بی تفاوته
این همه نارضایتی می بینی و باز هم میخوای با رای به یکی از کسانی که برات انتخاب کردن به این وضع ادامه بدی؟
قبول احمدی نژاد این چگونه انتخاباتی است که یک عده همیشه تایید می‌شوند و از مردم میخواهند به آنها رای بدهند
مردم در کرج روزی دو ساعت برق و دو ساعت جدا آب ندارند یعنی آپارتمانی که پمپ داره روزی ۴ ساعت ساکنانش آب ندارند اون وقت شما چسبیدین به وعده های پوچ نامزدهای ریاست جمهوری!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
چرا تعجب می کنید؟
ما که گفته بودیم روحانی رأی بیاورید همین می شود؟؟
برگشتیم به 25 سال قبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
انرژی هسته ایی میتوانست برق تولید کنه که بتونش کردند رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
میتوانستیم برق از انرژی هسته ایی مثل آمریکا تامین کنیم که بتن کردن
ظاهرا معنی طنازی را فراموش کرده اید.
به فرهنگ لغت مراجعه کنید
لاریجانی از طبقه مذهبی که در گذشته داشت به طبقه سرمایه داری شیفت کرده و طبیعی است که الان اصلاح طلب شده یا لیبرال عمل کند.
فرم لباس و مو و ظاهر خود را هم عوض کرده .
و البته از باقی افراد موجود تایید شده بهتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
اگه بهت بگن یه جمله در مورد لیبرالیسم بگو تسمه تایم پاره
میکنی پس شعار نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۲
با خط آخر بشدت مخالفم
جناحهای طرفدار کاندیداها بگویند برای حل مشکلات جاری کشور نظر کاندیدا چیست و چه برنامه ای دارد: موضوعاتی مانند تحریمها، یارنه ها، جلب سرمایه گذاری خارجی،و .... . عبارات کلی ساده زیستی و پاکدستی و انقلابی و ..... که نشد معیار کامل رئیس جمهور.
از برنامه های کاندیدا ها برای توسعه کشور و رفع معضلات بگید تا با برنامه کاندیدا آشنا شویم. علی آقا سبزی فروش سر محله ما هم پاکدسته هم ساده زیست و مهربان و .... ولی دلیلی نداره بذاریمش رئیس جمهور!
جالبه بعضی سیاسیون از برخی کاندیداها طرفداری می کنند بدون اینکه بگویند بخاطر کدام برنامه آنها؟؟؟! اصلا اطلاع دارن که می خواد چکبر کنه؟؟ یا فقط بخاطر اسم و رسم و سابقه ای که معلوم نیست برای ریاست جمهوری کافی باشد؟!
رای بی رای
این دعواهای زرگری دیگه نخ نما شده تمام این اسامی مملکت داران این چهل سال بودند اگه توان مدیریت داشتن که ملت به این روز نمی افتادن
با توجه به این که ایران سرزمینی خشک است چرا مسئولین دولت ها مختلف بجای اینکه دنبال تامین برق از طریق احداث سد باشند دنبال احداث نیروگاهای خورشیدی نرفتند؟
فقط این روی جهانگیری ماشالله سنگ پای قزوین جلوش کم میاره طرف 8 سال معاون بوده برادرش اختلاسها با برادر ریسش آنوقت میخواد مناظره هم بکنه بنازم به این رو
هیچکدام از مردمی که قبلا با شعار ها و وعده های اصلاح طلبان و اعتدالی ها به آنها رای می داند اینبار به لاریجانی رای نمی دهند.شاید فقط سران اصلاحات به لاریجانی رای بدهند.
حضرررررررررررت ایت الله علم الهدی دامت برکاته من رای نمیدهم کافرم واگر رای بدهم وبه رئیسی رای ندهم حکمم چیست میشه نظر شرعی دین خودتو بیان بفرمائید تا فیض اکمل ببرم فقط اعدام توش نباشه؟
یکی بمن بگه چرا روحانیان یک نفر بعنوان مسئول ندارند؟ هرکسی هرچیزی اززبانش دربیاید به مردم وبه دین بگوید وکسی جلودارش نیست چرا؟راستی من دین حوزویان را قبول ندارم ومن دین اسلام ناب محمدی ص را قبول دارم
خب حالا آن عزیزانی که با هزار زحمت و منت کشی آقای لاریجانی را برای ثبت نام راضی کرده اند ؛ اگر جهانگیری تایید صلاحیت شود و بخواهند همگی با همه توان از او حمایت کنند آن وقت لاریجانی را که خودش هم چندان موج آفرین نیست به امید چه کسی تنها می گذارند؟؟؟!!!
انتخابات ایران شبیه کمدی کلاسیکهای چارلی چاپلینه . در عین کمدی بودن تلخ و گزنده است.
خدایا یه انتخابات آزاد و واقعی عطا کن.
از سال 1330 تا به حال انتخابات آزاد رو تجربه نکردیم.
کاری به گفته های هیچکدام از این دلسوزان ملت و تشنگان خدمت ندارم. ولی موندم چجوریه که توئیتر برای مردم ممنوع و فیلتره ولی برای آقایان مجاز؟
باز اگر طرف صحبت‌هایشان خارجی‌ها بودن می‌گفتیم ناچارن برای رسوندن حرفشون توئیت کنن. ولی وقتی انتخابات یک موضوعی داخلی هست چرا توی فضایی که برای مردم عادی هم مجاز باشه فعالیت نمیکنند؟
تابناک جان دلت خوشه هرروز میایی این اینو میگه اون اونو میگه حداکثر بیست درصد رای میدند اونم انتخاب شده رییسی دیگه وقت مارو با بازار گرمی نگیر،
اما نکته نغز این کلاب هاس این بود که ادمین‌های ?!! نقض درسته بیسواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
درست نوشته مفهوم جمله درسته
منظورش اینه که این کار توی کلاب هاوس خیلی جدیده
آقای لاریجانی و آقای جهانکیری لازم نیست سیاسیون را به مناظره فرا خوانند .اگر راست میگویند به این سوال جواب دهند .هردوی حضرات در مهمترین پستهای قانون گذاری واجرائیات تشریف داشته ودارند جواب بدهند چه قانونی را به نفع این مردم تصویب نموده وگره از مشکلات اقتصادی مردم بر داشتند.؟ودیگر جواب دهند چه راهکاری برای کم کردن صف مرغ داشتند ؟آقایان در حل مشکلات جزئی مردم وا ماندند حالا می خواهند کشورداری بکنند.
به قول احمدی نژاد این چگونه انتخاباتی است که یک عده همیشه تایید می‌شوند و از مردم میخواهند به آنها رای بدهند و اگر توی این افراد هم به شخص بیشتر مورد نظر رای ندهند نتیجه را تغییر میدهند،
توی خانه بنشینه آدم و استراحت کند که بهتر است.
عباس جان
من در هيچ يك از دو انتخابات به اقاى احمدى نژاد راى ندادم. با اينحال انصاف و صداقت اسلامى حكم ميكند اكيدا از توجيه وسيله براى رسيدن به هدف خوددارى بكنيم . خدا وكيلى در زمان اقاى احمدى نژاد سفره هاى مردم بسيار رنگين تر از حالا بود. قيمت دلار هم مدتها ١٠٠٠ تومان بود و در پايان دوره دوم ايشان هم ٣٢٠٠ تومان تحويل دولت بعد شد. اينكه قيمت نفت بالا بود يا صادرات ان راحت تر بود موضوع ديگرى است ولى هيچ ادم منصفى نميتواند منكر رفاه بالاى ان دوره در مقايسه با امروز شود.
لطفا اشخاص نجومی بگیری مثل دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را هم که حقوق نجومی دارد را هم مورد طرح قرار دهید. این شخص شخصا دستور افزایش سیصد درصدی حقوق خود را صادر کرده است. این امر در حالی است که اکثریت بدنه دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط مالی بسیار سختی هستند. دكتر طهرانچي متاسفانه ضعيف ترين كارنامه را در بين كليه روساي دانشگاه آزاد اسلامي تا كنون داشته است. ضعف مديريتي شخص طهرانچي در كنار عدم تحمل حرف و كلام منتقدان و اخراج هر رئيسي كه كوچكترين و كمترين نقد و انتقادي به عملكرد شخص طهرانچي داشته باشد خود گواه ضعف مضاعف دكتر طهرانچي است. بذل و بخشش هاي عجيب شخص طهرانچي در كنار دستور افزايش حقوق سيصد درصدي شخص رئيس دانشگاه و روساي دست نشانده طهرانچي در كنار حقوق بسيار پايين اساتيد و كارمندان دانشگاه آزاد اسلامي خود بيانگر ضعف مديريتي و ضعف شخصيتي و نيز فساد مالي شخص دكتر طهرانچي است كه متاسفانه رئيس دانشگاه آزاد اسلامي است. از تابناک به دليل اينكه مكاني براي بيان دردهاي دانشگاه آزاد اسلامي و جامعه كارمندان دانشگاه آزاد اسلامي است شخصا ممنون و سپاسگزارم. خدا ياورتان. دعايتان ميكنم
کرج برق ندارد
رد صلاحیت بکنند یا نکنند کسی را این دوره انتخابات خیلی این دوره سرد است در بین مردم و رادیو تلوزیون هم مردم را سرد می کند چون کلمات تکراری باعث سرد تر شدن مردم می شود و باید کثرت نامزد ها زیاد باشد تا امار رای بالا برود و ما که کشور دمکراسی می دانیم باید حتما خانم هم باشد در کاندیدا ها چون نیمی از جمعیت کشور زنها هستند
برنده این انتخابات نه رئیسی است و نه لاریجانی و نه اصلاح طلب و نه کسی است که الان او را در دایره کاندیداهای اصولگرا نام ببرند... شک نکنید که کسی است که پس از انتخاب کمترین میزان نارضایتی در جامعه را ایجاد کند... اگر کمی در لیست 10 شخصیت اصلی بگردید پیدایش میکنید.. از بقیه هم جوان تر است.. شک نکنید.
آقایان تو را بخدا دعوا نکنید سفره انقلاب برای همه شما کافی است
رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
هر بار در انتخابات شرکت کردیم من از آنها که دعوت به شرکت می کنند سوال می کنم چه فایده ای داشت اینبار رای بی رای
هیچ یک از کاندیدها راهکاروبرنامه ندارند مگر مشتی شعار که سالهاست توسط مسئولین قبلی تکرار شده وبه آنها هم عمل نشده است پس رای بی رای ..... من” رای ” نمی دهم.
رای ندادن خود نوعی اظهار نظر و اعلام حضوراست منتها به اعتراض به شیوه مسالمت آميز
ما آزموده ایم در این شهر بخت خویش
بیرون کشید باید از این ورطه رخت خویش

یه بار هم رای ندیم ببینیم کسی ککش میگزه؟، کسی دوزاریش میوفته، یا نه؟. به نظر من تو ۴۲ سال اخیر اغلب سلیقه ها فرصت داشتند که خودی نشون بدند. اما در به همون پاشنه چرخیده. چراش بماند ولی به نظر اصلاح اساسی لازمه. اساسی! شاید این بارکسی صدای رای ندادن رو بشنوه
یک عده پیرمرد پرحاشیه کاندید شده اند
چهل ساله که همینا رییس اند دیگه. رای دادن یا رای ندادن فرقی نمیکنه
رای بی رای ....من چون مولایم امیرالمومنین علی علیه السلام که سالها خانه نشین شد و میراث خواران بر اریکه قدرت پایکوبی کردند، خانه نشینی می کنم و در روز انتخابات از خانه خارج نخواهم شد
رای ندادن در این دوره خود بزرگترین رای به عدم مقبولیت مسبان این وضعیت است
شرکت در انتخابات یعنی آری به فقر و فلاکت و ناکارآمدی
به فضل خدا و به یاری ایمه اطهار .....رای بی رای
این نتیجه پشت کردن مسئولین به این مردم بی پناه و نجیب است
به‌نام خداوند سبحان، من زماني ناظر صندوق بودم ، چه شب‌ها كه بيدار ماندم تا حقي ضايع نشود، اما دريغ و صد دريغ كه با ما مردم همچون نردباني براي رسيدن به قدرت و ثروت برخورد كردند، از گذشته‌ام به خاطر مردم پشيمان نيستم ، اما امروز ديگر به‌خاطر همان مردم رأي دادن را شركت در بازي دولتمردان مي‌دانم .
رای بی رای .....رای دادن در این دوره یعنی اعطای مشروعیت و مقبولیت به بی کفایتی مسئولین ، فساد و رانت‌های نورچشمی ها، قبول استمرار وضعیت فعلی اقتصادی و تایید هر آنچه بر این ما گذشته است
به خاطر کودکانی که خم شده در سطل های زباله برای تکه نانی رای نمی دهم
به خاطر مادرانی که برای شیر کودکان خود درمانده اند رای نمی دهم
به خاطر کسانی که با شکم گرسنه خود و کودکانشان می خوابند رای نمی دهم
رای بی رای
به خاطر تفاوت زمین تا آسمان زندگی مردم عادی با مسئولین کشور هر نوع مسئول با هر ادعایی
و اینکه تجربه نشان داده که هر یک از روسای جمهور پیشین، فارغ از گرایش سیاسی یا حزبی خود، دقت کنید فارغ از گرایش سیاسی یا حزبی
در ایجاد وضع نابسامان کنونی نقش داشته اند. پس چگونه می توان مردم را به باز آزمودن آزموده ها فراخواند؟
عدم شرکت در انتخابات هم به خودی خود نوعی انتخاب است. من عدم مشارکت را انتخاب میکنم تا اگر هنوز رگه هایی از وجدان در مسئولین باقیست، بیدار شود.
آیا صرف خوشحال شدن یا خوشحال نشدن آمریکا از عدم حضور یا حضور در انتخابات دلیلی موجه است؟ خیر. خداوند در قرآن کریم می فرماید حق را بگویید گرچه به ضرر خود یا خانواده تان باشد.
کمی بیندیشیم واز خدا بترسیم،
تمام کاندیدها در این 40 سال در راس مدیریت بودن
آقای رئیسی 30 سال قوه قضاییه تشریف داشتند موفق به مبارزه با فساد نشدن
آقای ضرغامی 10 سال رئیس تلویزیون بودن موفق به آزادی بیان نشدن
آقای جهانگیری 8سال آخر معاون اول بودن موفق به جابجایی منشی خود نشدن
آقای احمدی نژاد 800 میلارد دلار فروش نفت را چه کردند
حالا این آقایون کاندید شدند دم از ازادی بیان مبارزه با فساد می‌زنند
پس رای بی رای
امام علی(ع) فرمودند: «کسی که ظلم می‌کند، و کسی که با او همکاری دارد و کسی که بدان رضایت دارد، «هرسه» شریک‌اند»
اگر زورمان به اینها نمی رسد زورمان به خودمان که می رسد . ما در انتخابات شرکت نمی کنیم ...رای بی رای
لاریجانی از طبقه مذهبی که در گذشته داشت به طبقه سرمایه داری شیفت کرده و طبیعی است که الان اصلاح طلب شده یا لیبرال عمل کند.
فرم لباس و مو و ظاهر خود را هم عوض کرده .

و قطعا منفعت طلب ترین نامزد این دوره است.
معلومه كه خانم فائزه هيچي نبفهمد.
همه هم میدانند که رییس جمهور رئیسی است. دیگر انتخاب چه معنایی دارد؟ رای بی رای
آقای علم الهدی
ما که تصمیم به عدم شرکت در انتخابات گرفته ایم کافر نیستیم مسلمانیم مثل شما نماز می خوانیم روزه میگیریم و به خدا و پیامبر و 12 امام ایمان کامل داریم ولی به اینکه رییس جمهور بعدی نمی تواند مشکل مردم را حل کند نیز ایمان داریم و تنها راه اعنراض خود را در رای ندادن می دانیم. اقای علم الهدی من رای نمی دهم و تبلیغ می کنم که همه نزدیکان من هم رای ندهند
پس رای بی رای
نفت کجاش سرمایه میان نسلیه تا ۲۰ سال دیگه نفت هم سرنوشت زغالسنگ را پیدا می کند اصلا دعوا وتحریم سر این مسیله هست امریکا و عربستان و روسیه بازار نفت و گاز ایران را پر کرده اند پس چرا یک عدهفکر می کنند روسیه با ماست بزرگترین کشور دارای ذخایر نفت در قاره امریکا را ببینید ونزوئلاحتی نمیتونه بنزین خودش را تامین بکنه در حالی که می تونست بزرگترین رغیب امریکا تو فروش نفت باشه چقدر ما بد بختیم با این مسولان بی سواد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
رقیب ....
هیچ کاندیدایی برنامه برای توسعه ایران ندارد چون مسیری برای توسعه نگذاشته اند...............
از چه زمانی آقای علی لاریجانی اصلاح طلب شده اند که ما در جریان نیستیم؟ اصلاح طلبان یک اصولگرا را بنام دکتر روحانی بنام اصلاحات معرفی کردند که برای هفت پشتشان بس است.
تحقق حدا کثری فقط با جضور دکتر احمدی نزاد . بجز یکی دوتاتون بقیه ول معطلین والسلام
رای بی رای فقط یک شعار نیست
و تنها راهبرد اکثریت مردم ناراضی
برای در خواست تغییرات اساسی در اداره کشور است
حرف جلیلی کاملاً درست و منطقی است
رای بی رای یعنی چی بالاخره یکی باید رئیس جمهور بشه دیگه از کره ماه که کسی نمیاد حالا یا بین خوب وخوبتر از نظر خودتون یکی وانتخاب کنید یا بین بدو بدتر اینکه قهر کنید وهی رای بی رای رو تبلیغ کنید دردی رو دوا نمی کنه اینکه نمیدونم رای ها از الان مشخصه و از این جور حرفها مگه دور قبل آقای روحانی وآقای رییسی با هم در رقابت نبودن خوب چی شد اسم آقای رییسی از صندوق ها در اومد نه انتخابات نتیجه اش به نفع آقای روحانی شد حالا باز بیاین بگین رای بی رای .
در کشوری که کنترل همه بخش ها دست میدانه و دولت هیچ کاره رای دادن توهین به شعور خودمونه وزیر نفت خبر نداره چقدر نفت فروخته شده چون نفت و پالایشگاه ها دست میدانه اینترنت رو قطع میکنند وزیر ارتباطات خبر نداره وزیر خارجه به اعتراف خودش از خیلی مسایل سیاست خارجی خبر دار نمیشه وزیر اقتصاد میگه زورش به کسانی که کالای قاچاق وارد کشور میکنند نمیرسه وزیر دفاع از فرمانده میدان دستور میگیره و غیره
وقتی به سخنان کاندیدها نگاه میکنم عزمم برای عدم شرکت در انتخابات بیشتر می شود . بعضی وقتها به یک بیمار که سکته کرده شوک سنگین الکتریکی وارد می کنند که مجدداً احیا بشه . این عدم شرکت در انتخابات (اگر محقق بشه) مثل این شوک عمل میکنه و شاید مسئولین نظام درصد کمی هم که شده از اون جایگاه پایین تر بیان و بفهمن که اگر مردم از نظام حاکم عدالت نبینند اون رو پس خواهند زد .
چیزی که باعث شده مردم این همه فشار و بی عدالتی رو تحمل کنند یادآوری خون شهدا و اون جوانانی هست که در راه این وطن شهید شدند ولی بدانید این هم به مرور زمان کمرنگ و کمرنگ تر خواهد شد .
مشکلات مملکت رها شده به انتخابات چسپیدید بورس ملت از حضور پای انتخابات باز خواهد داشت ....
فکرش رو بکن انقدر بدبخت شدن که دست به دامن لاریجانی شدن برای کشیدن مردم پای صندوق های رای زهی خیال باطل رای بی رای
ترقه های مخالفان ترقی و اصلاحات از هراس و آرزو با هم ناشی شده است: ترس از دوم خردادی دیگر
با سلام واحترام
سوال آقای تاجزاده از آقای علم الهدی منطقی است و سوال بسیاری از مردم است.
هر کس رای بده یعنی تایید این همه بدبختی و فساد و ...
رای بی رای
آخوندی درست گفته.
..
این چه وضع سرعت اینترنت هستش.....از سومالی هم عقبیم
از بین ثبت نام کنندگان بهترین گزینه عباس آخوندی است بااختلاف.
شورای نگهبان همه را رد صلاحیت میکنی یخورده بیشر زحمت بکش فقط یک نفر تائید صلاحیت کن اینجوری ما راحتتر هستیم
واکنش یک اصلاح طلب به شایعه رد صلاحیت جهانگیری:
رد صلاحیت جهانگیری بزرگترین اشتباه است، باید معلوم شود که اقای جهانگیری بعنوان معاون اول چقدر رای میاورد. من از ایشان هیچ کار مثبتی در این هشت سال بخاطر ندارم ولی به یاد دارم موقعی که مسئول دفتر ایشان که فردی بازنشسته بود را طبق قانون میبایست رد میکردند، ایشان خیلی ناراحت بودند و میگفتند: من آنقدر بی قدرتم که نمیتوان رئیس دفترم را نگهدارم. باید این اقایان بمانند تا با رای مردم اعتبار سنجی شوند. این بازار گرمی و مظلم نمای میکنند.
شورا نگهبان لطفا فقط یک نفر تائید صلاحیت کنید
دو مطلب قابل تامل و مفید درین گزارش وجود داشت
۱/ آقای آخوندی حرف بسیار درستی را در باره نظر آقای محمد شریعتمداری بیان کردند. آفرین
۲/ آقای تاجزاده در باره حکم آقای علم الهدی بسیار عالی گفتند که نظر آقای علم الهدی در باره طرز عمل شورای نگهبان که منجر به عدم حضور بخش بزرگی از مردم پای صندوق میشود از نظر شرع چگونه است؟!
رای نمیدهم......رای نمیدهم
یک موقعی اکثریت مردم از رای ندادن و ترس از نداشتن مهر شناسنامه رای میدادند و حالا بر عکس شده مردم از رای دادن و مهر دار شدن شناسنامه ترس دارند که بعدا گرفتار نشوند.
رای بی رای
حالا فرض کنید لاریجانی رئیس مجلس بود و جلیلی هم رئیس جمهور می شد. لاریجانی در پیامی سراسر تعریف و تمجید این پیروزی را به جلیلی تبریک می گفت و او را مدیری توانمند و انقلابی و دلسوز می نامید. جلیلی هم ضمن تشکر از لاریجانی او را انسانی دانشمند و از سرمایه های اصلی انقلاب خطاب می کرد. ولی حالا فقط نیش و کنایه و تمسخر یکدیگر. این چه منطقی است؟ به فرموده امام حسین (ع) اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید. مدیونید اگر منتشر نکنید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل