بازدید 31076
آخرین تحولات خاورمیانه

ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین/ حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه/ اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام/ تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت

ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین، حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه، اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام، تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت و سفر هیاتی از آژانس اتمی به ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 06 May 2021

ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین/ حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه/ اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام/ تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین، حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه، اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام، تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت و سفر هیاتی از آژانس اتمی به ایران، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین

دیپلمات‌های اروپایی و مقام‌های سابق آمریکایی مدعی شده‌اند اختلافات میان ایران و آمریکا بر سر اقدامات لازم جهت محدود کردن برنامه هسته‌‌ای ایران به ایجاد بن‌بست در مذاکرات وین منجر شده است.

پایگاه آکسیوس گزارش داده، طرف‌های اروپایی برجام و آمریکا موافقند که «زمان گریز» ایران باید دست‌کم یک سال باشد. زمان گریز مفهوم ابداعی آمریکایی‌ها برای اشاره به زمان لازم جهت تولید اورانیوم غنی‌شده کافی جهت تولید یک بمب هسته‌ای است.

آکسیوس نوشته طرف‌های اروپایی و آمریکایی درباره اقدامات لازم برای رسیدن به این موقعیت مواضع یکسانی دارند.

آکسیوس مدعی شده موضع ایران متفاوت است. یک دیپلمات گفته یک اختلاف کلیدی، بر سر اقداماتی است که لازم است برای سانتریفیوژهای پیشرفته نصب‌ شده از سوی ایران انجام شود.

طبق این ادعا، لازم است در خصوص اینکه آیا ایران هنوز می‌تواند از این سانتریفیوژها استفاده کند یا خیر تصمیم‌گیری شود.

مطابق این گزارش، بخش زیادی از گفت‌وگوها در مذاکرات هسته‌ای بر اختلافات بر سر رفع تحریم‌های آمریکا متمرکز بوده است.

آکسیوس نوشته است: «در این خصوص، پیشرفت‌های محسوسی در وین حاصل شده، اما کارگروه دیگری که در حال رسیدگی به سوی هسته‌ای این معادله است پیشرفتی حاصل نکرده است.»

ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین/ حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه/ اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام/ تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت

آخرین دور گفت‌وگوها در وین به پیشرفت عمده‌ای منجر نشد و به دلیل برگزاری نشست گروه هفت معوق شد. انتظار می‌رود این گفت‌وگوها جمعه در وین از سر گرفته شوند.

دو ضرب‌الاجل مهم پیش روی این مذاکرات قرار دارند؛ روز بیستم ماه می، ضرب‌الاجل توافق میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایان می‌رسد. دومین ضرب‌الاجل مهم از نظر آکسیوس انتخابات ریاست‌جمهوری ایران است که قرار است ۱۸ ژوئن برگزار شود.

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابعی گزارش داد، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در دیدار با «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به او گفته است که واشنگتن تا بازگشت به توافق هسته‌ای راه طولانی در پیش دارد.

در ادامه این گزارش آمده است، بایدن به رئیس موساد همچنین اطمینان داده است که واشنگتن در آینده مواضع رژیم صهیونیستی را مدنظر قرار خواهد داد.

به گفته منابع نزدیک به دیدار بایدن و کوهن، رئیس موساد نیز در این دیدار به رئیس جمهور آمریکا گفته است که بازگشت واشنگتن به برجام قبل از اینکه این توافق اصلاح شود اشتباه است.

حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) بامداد پنجشنبه اعلام کرد که بر اساس خبرهای دریافتی رژیم صهیونسیتی با یک فروند بالگرد به مناطقی در القنیطره حمله کرده است. این حمله خسارتی در پی نداشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: یک منبع بلندپایه امنیتی به اسپوتنیک گفت: یک فروند بالکرد اسرائیلی یک ایست بازرسی ارتش سوریه در شمال القنیطره را هدف قرار داد.

وی افزود: این حمله از فراز سرزمین های اشغالی جولان در منطقه واقع بین شهرک های اشغالی «مسعده» و «بقعاتا» صورت گرفت و صرفا خسارت های مالی به جا گذاشت.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه نیز مناطقی در استان های لاذقیه و حماه را هدف حمله قرار داده بود.

بنا به اعلام رسانه ها، سامانه‌های پدافند هوایی سوریه بامداد روز چهارشنبه با تجاوز رژیم صهیونیستی به مناطقی از استان‌های اللاذقیه و حماه مقابله کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های سوری، بامداد چهارشنبه صدای انفجارهای شدیدی در سواحل شهرهای اللاذقیه و طرطوس در غرب این کشور شنیده شد.

ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین/ حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه/ اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام/ تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت

تلویزیون سوریه اعلام کرد که این انفجارها، ناشی از مقابله سامانه های پدافندی با تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه حفه در استان اللاذقیه و مصیاف در استان حماه بوده است.

خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد که رژیم صهیونیستی یک انبار مواد پلاستیکی را در لاذقیه هدف قرار داده است.

شبکه الاخباریه نیز اعلام کرد، بر اثر این حملات، یک شهروند غیرنظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شدند.

دوم اردیبهشت نیز رژیم صهیونیستی به مناطقی از خاک سوریه تجاوز کرده بود که با پاسخ دمشق روبه رو شد و یکی از موشک های سوریه در نزدیکی نیروگاه اتمی رژیم صهیونیستی در صحرای نقب فرود آمد.

اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام

وزرای امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به جی۷ روز چهارشنبه، با صدور بیانیه‌ای مشترک از مذاکرات وین و پیشرفت‌های صورت گرفته در راستای احیای برجام استقبال کردند.

 در این بیانیه‌ که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس مننشر شد، آمده است: ما از مذاکرات راهبردی میان مشارکت‌کنندگان برجام و جداگانه با ایالات متحده برای بازگشت متقابل آمریکا و ایران به این توافق استقبال می‌کنیم، زیرا برجام همچنان بهترین روش برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران به شمار می‌رود.

دیپلمات‌های گروه هفت بدون اشاره به خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد در تایید این توافق، از ایران خواسته‌اند تا فضای تداوم مذاکرات را حفظ و از گام‌های جبرانی بیشتر در برجام پرهیز کند. آن‌ها نسبت به اقدامات ایران برای کاهش تعهداتش تحت بند ۳۶ برجام ابراز نگرانی و ادعا کرده‌اند که این گام‌ها توجیه غیر نظامی ندارند.

این در حالی است که ایران دو سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز و همواره اعلام کرد، در صورت لغو تمام تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، گام های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

در این بیانیه وزرای امور خارجه گروه هفت گفته‌اند: ما از فعالیت‌های حیاتی آژانس بین المللی انرژی اتمی برای نظارت و راستی آزمایی پایبندی ایران به توافقنامه‌های پادمانی مرتبط با ان‌پی‌تی و سایر تعهداتش قویا حمایت می‌کنیم.

احیا و اجرای کامل برجام به تعبیر دیپلمات‌های گروه هفت، راه را برای پرداختن به مسائل منطقه‌ای و امنیتی باز می‌کند. این در حالی است که آمریکا در دوره زمامداری دونالد ترامپ با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم کشور اعمال کرد.

ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین/ حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه/ اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام/ تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت

رییس جمهوری جدید آمریکا سیاست پیشین کاخ سفید در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده؛ اما بازگشت به برجام را مشروط به اقدام ایران دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که در صورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق باز خواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید دارد، «هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا روی کاغذ، لغو کند و این مساله مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.»

در همین پیوند نمایندگان کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمده تا در خصوص فعال کردن این توافق و بازگشت احتمالی آمریکا به آن رایزنی کنند. آن‌ها تاکنون چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته‌ای پیشرفت‌هایی را به دست آورده‌اند.

دور تازه نشست کمیسیون مشترک برجام، شنبه گذشته با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در گراندهتل وین برگزار شد. حاضرین در این جلسه، آخرین وضعیت رایزنی‌های کارگروه‌های کارشناسی در حوزه‌های لغو تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و مقرر شد پس از این جلسه هیأت‌ها به پایتخت‌ها بازگردند و گفت‌وگوها مجددا از جمعه آینده پی گرفته شود.

تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت

مهلت ۲۸ روزه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت جدید نیمه شب سه شنبه پایان یافت و او موفق به تشکیل این دولت نشد.

دفتر نتانیاهو به «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اطلاع داد که رایزنی ها با احزاب برای تشکیل دولت ائتلافی به جایی نرسیده و نتانیاهو موفق به تشکیل آن نشده است.

ریولین در سایه نتایج انتخابات پارلمانی اخیر رژیم صهیونیستی ۲۸ روز پیش نتانیاهو را مامور تشکیل دولت کرده بود.

حال با این شرایط، رئیس رژیم صهیونیستی سه گزینه را پیش روی خود می بیند. او باید مهلت اعطا شده به نتانیاهو را دو هفته دیگر به امید اینکه بتواند با ادامه رایزنی ها موفق به تشکیل دولت شود، تمدید کند و یا اینکه فرد دیگری را مامور تشکیل دولت کند.

سومین گزینه پیش روی ریولین هم این است که فرد دیگری را مامور نکرده و اختیارات در این باره را به پارلمان رژیم صهیونیستی واگذار کند.

به عقیده کارشناسان صهیونیست، اینکه ریولین مهلت نتانیاهو برای تشکیل دولت را تا دو هفته تمدید کند یا اینکه به جای انتخاب فرد دیگری برای تشکیل دولت، اختیارات در این زمینه را به پارلمان واگذار کند، بسیار بعید به نظر می رسد زیرا به عقیده ریولین، واگذاری اختیارات در این زمینه به پارلمان به منزله تایید برگزاری پنجمین انتخابات پارلمانی در طول کمتر از دو سال و نیم خواهد بود.

ناتوانی در تشکیل دولت های ائتلافی یا تشکیل دولت های ائتلافی شکننده باعث شده که رژیم صهیونیستی در طول دو سال و نیم اخیر با بحران سیاسی شدید و عمیقی روبه رو شود و گواه آن نیز برگزاری چهار دور انتخابات پارلمانی در این مدت کم است.

برخی تحلیلگران و کارشناسان صهیونیست بر این باورند که به احتمال زیاد، ریولین فرد دیگری را به جای نتانیاهو مامور تشکیل دولت کند و به عقیده آنها، این فرد کسی نیست به جز "یائیر لاپید" رئیس حزب "هناک مستقبل".

در همین زمینه، روزنامه «جروزالم پست» نوشت که ریولین امروز چهارشنبه از احزاب خواهد خواست تا اگر توصیه های جدیدی درباره تشکیل دولت دارند، با وی تماس بگیرند.

بر اساس پیش بینی این روزنامه، ریولین عصر چهارشنبه یا پنجشنبه لاپید را مامور تشکیل دولت جدید می کند.

بر اساس گزارش ها، لاپید امیدوار است که اگر مامور تشکیل دولت شود، بتواند به توافقی با چند حزب برای انجام این کار برسد.

اگر لاپید بتواند در تشکیل دولت موفق شود، اولین بار از سال ۲۰۰۹ میلادی خواهد بود که دولتی بدون ریاست نتانیاهو تشکیل خواهد شد، زیرا در این سال‌ها این نتانیاهوی متهم به فساد و رشوه خواری بوده که ریاست دولت‌های پیاپی و قدرت را در رژیم صهیونیستی در دست داشته است.

به نوشته رسانه ها، اما لاپید کار سهل و آسانی پیش روی خود ندارد زیرا همچنان برای تشکیل چنین دولتی باید با حزب «یمینا» به ریاست «نفتالی بنیت» و همچنین احزاب عربی به توافق برسد.

برخی ناظران امور سیاسی رژیم صهیونیستی معتقدند، حتی اگر لاپید در تشکیل دولت موفق شود، این دولت شکننده بوده و زیاد دوام نخواهد آورد، زیرا ترکیب آن از احزابی خواهد بود که از نظر سیاسی با یکدیگر تجانس ندارند و طیفی از احزاب راست، میانه، چپ و عربی را در خود خواهد داشت.

این در حالی است که رسانه های رژیم صهیونیستی از تلاش حزب لیکود برای طرح پیش نویس قانون انتخاب مستقیم نخست وزیر در پارلمان خبر داده اما در عین حال افزوده اند که جناح مخالف نتانیاهو به دنبال جلوگیری از تصویب چنین پیش نویسی است.

در سایه این شرایط، به نظر می رسد که بحران سیاسی رژیم صهیونیستی در آینده نیز با توجه به شکننده بودن دولت های ائتلافی ادامه یافته و عمیق تر شود.

سفر هیاتی از آژانس اتمی به ایران

خبرنگار یک روزنامه آمریکایی که اخبار مربوط به ایران را پوشش می‌دهد، از سفر هیأتی از مقام‌های ارشد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران طی روزهای آینده خبر داد.

خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در حساب کاربری خود در توییتر نوشته، تیمی ارشد از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای تکمیل بررسی‌ها در خصوص مواد هسته‌ای موجود در ایران طی روزهای آینده به تهران بازخواهد گشت.

ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین/ حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه/ اعلام حمایت گروه هفت از مذاکرات برجام/ تشدید بحران سیاسی اسرائیل با ناکامی نتانیاهو در تشکیل دولت

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چند ماه پیش به تفاهمی برای حل و فصل موقت پاره‌ای از اختلافات دست پیدا کردند.

طبق آنچه رسانه‌ها اواخر اسفندماه گذشته اعلام کردند، در ضمیمه فنی تفاهم مشترک ایران و آژانس اتمی تصریح شده ایران تا سه ماه اجازه خواهد داد دوربین‌های نصب شده در ۸ تاسیسات یا ساختمان به منظور ضبط داده‌ها به کار خود ادامه دهند و همچنین در این مدت سوابق کامل برخی فعالیت‌ها مانند کیک زرد، آب سنگین و ماشین‌ها را حفظ خواهد کرد.

داده‌ها و سوابق مزبور در این دوره سه ماهه، در صورتی و زمانی به آژانس ارائه می‌شود که ایران تصمیم بگیرد اجرای تعهدات مرتبط هسته ای خود تحت برجام را در همین دوره از سربگیرد که طبیعتا بعد از رفع کامل تحریم‌هاست. در غیر این صورت، تمامی این اطلاعات در پایان ماه سوم حذف و پاک خواهند شد.

ایران در این دوره سه ماهه، بروزرسانی اظهارنامه‌های پروتکل الحاقی را ارائه نخواهد کرد، مگر زمانی که تصمیم بگیرد اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام را در همین دوره از سر بگیرد که طبیعتا بعد از رفع کامل تحریم هاست.

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین روز ۱۵ اسفندماه گفته بود، آژانس حدود ۲ ماه است که نتایج تجزیه و تحلیل و سوالات مرتبط را درباره ۲ مکان به ایران ارائه کرده و این تحلیل‌ها در حال بررسی توسط ایران با هدف ارائه پاسخ‌های لازم به این نهاد است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۰
با خود زنی هایی که در داخل دو جناح دارند بر سر نشستن بر صندلی ریاست جمهوری ۱۴۰۰ میکنند
و توهین ها و ضرباتی که به تیم مذاکره کننده از طرف تندروهای جبهه پایداری و اصولگرا و ...میزنند
قطعا نباید امیدوار باشیم که مذاکرات به نتایج خوبی برای ما برسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
درود بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
هیات مذاکره کننده اگر در چارچوب رهبری حرکت نکند ، حق توافق ندارد . آقای روحانی هر چی میگوید طرف خارجی تکذیب می‌کند ، به چی دل خوش میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
کشورهای ژاپن و آلمان تعرفه های سنگین بر واردات خودروهای ایرانی گذاشتن اگر این تعرفه ها برداشته می شد شاهد این بودیم که خودروهای ایرانی بر بازارهای این دو کشور غلبه کنند و شرکت های خودروسازی اونها ورشکست شوند اما در اینجا عده ای می گویند چرا دولت واردات خودروهای خارجی را ممنوع کرده این در حالی است که مردم سایر کشورها خواهان خودروهای ایرانی هستند
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
چقدر افراطی و تند نظر نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
از بس سر برجام امتیاز دادن طرف بدعادت شده.
شکست مذاکرات = پیروزی روسیه و چین = عراقیزه کردن ایران

مسئولان به ملت پشت نکنید
خطر در کمین کشور است
به خودتان بیایید

نه روس نه آمریکا نه چین

فقط مردم

فقط ملی گرایی
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
لطفا ممکلت رو معطل مذاکرات نکنید !! نتیجه 8 سال مذاکرات برجام چی بود ؟ به جز نابودی صنعت هسته ای و تورم افسار گسیخته (با خروج ترامپ جانی از برجام ) چه نتیجه دیگری داشت !!! بعد ازنابودی صنعت هسته ای آمریکایی ها چشم به نابودی توان موشکی و نظامی وقدرت منطقه ای ایران دوختن !! خودشون حاضرند سلاح های هسته ای خودشون رو تعدیل کنن !! یا پایگاه های خودشون رو توی دتیا و اطراف ما تعطیل کنن !! لطفا به خوتون بیاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
اتفاقا عراقیزه کردن ایران یعنی انداختن ایران در دور مذاکرات و خسته کردن دیپلماتهای گوگولی مگولی و نایس ایران و هی امتیاز گرفتن و کشیدن دندانهای ایران و بعد هم حمله به یک شیر بی دندان و چنگال که اعتماد به نفسی هم براش نمونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
طرف امریکایی و اروپایی حسابی دارند وقت کشی می کنند تا بیش از پیش ذخایر ارزی و حتی اجناس و کالاهای اساسی تحلیل برود و کسری بودجه و تقدینگی به مرزهای جدید برسد و دولت هم تنها برای اینکه این دو ماه را تمام کند تنها منبع درامد ملت ایران و خود دولت یعنی تتمه ذخایر ارزی را به قیمت بسیار پایین دارد حراج می کند تا رانتی ها و ویژه ها ان را بخرند ولی از انطرف برنج ایرانی ۴۰ هزار تومن شده و کالاهای اساسی بیش از پیش گران و کمیاب می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
از کجا پول بدست می اید؟
محمدباقر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
دادا اصلا فهمیدی چی گفتی؟
هر خطت خط بعدی رو نقض میکنه.
شکست مذاکرات چرا باید فاجعه باشه؟
چه ربطی به عراقیزه شدن داره؟
چه ربطی به پشتو جلوی مسولین به ملت داره؟
مذاکره کجا و بعد نه روس و نه چین و امریکا چی بود/؟
فقط ملی گرایی رو میشه باز کنی و رابطه ش رو با مذاکره بگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
آقا محمدباقر جان
منظور اینست که دولت ها بدون پشتوانه ملتها حتی با صدها برجام دوام نمیارن
ملی و مردمی بودن یک حکومت نخستین اصل دوام و پایداری و شکوفایی آن کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
مذاکره با غرب و نتایج آن را دیدیم ، راه شکست تحریم ها ،مراوده با کشور ها و قدرتهای دیگر است . بیخودی تو زمین آمریکا بازی نکنید و حرفهای آنها را دکتر نکنید . ما روی توان داخلی در مرحله اول و بعد مذاکره و تعامل با کشورهای دیگر که زیر بلیط آمریکای تروریست و اروپای بیعرصه نباشند حساب باز کرده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
در پاسخ به آقای رضا که سنگ صنعت هسته ای رو به سینه میزنه: آقا بفرمایید این صنعت هسته ای چیش به درد مردم خورده جز بدبختی و فلاکت و تحریم منفعتی برای مردم داشته؟!!! برقمون هسته ای شده؟!! تکنولوژی مون هسته ای شده؟!!! هنوز نیروگاهها سوخت گازوییل و مازوت مصرف میکنن!!! هسته ای چه نفعی برای مردم داشته پولشو بهمون میدن!!!!؟؟؟ تحریمها برای یه مشت کاسب تحریم خوبه که از شکست مذاکرات نفع میبرن
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
اگر مذاکرات 74 ساله فلسطینیان به آزادی قدس شریف منجر شد! مذاکرات وین هم نتیجه خواهد داد. اگر متکدیان رابطه با غرب از اصرار بر مذاکره دست بردارند. مردم غیور ایران خودشان با قدرت پیش میروند و نیازی هم به غرب ندارند. حالا هم با وقاحت تمام خواستار تخریب سانتریفیوژ های نسل نو شده اند . تا بعد هم که بزنن زیرش دستمان به هیچ کجا بند نباشه. البته میتوان آنها را در یک اتاق دربسته خاموش نگهداشت که اگر آنها طبق معمول سنواتی نقض عهد کردند دوباره بتوانند به چرخه تولید برگردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
عدم شکست مذاکرات به معنای پیروزی ایران نیست بلکه بلکه می تواند به مراتب به ضرر ایران باشد اگر هوشیاری ازم صورت نگیرد . طرف مقابل وقتی بینیازی ما نسبت به توافق یا عدم توافق رو ببیند بیشتر حاضر است به ما امتیاز بدهد ، اما اگر اشتیاق زائد الوصف مثل کلمات شما رو از مسئولین ببیند ( کما اینکه می بیند ) نرخ توافق را بال می برد . توافق نکردن بهتر از یک توافق بد است
به طور میانگین اگر روزی یک حمله از اسراییل به پایگاه ها و تاسیاست ایران در سوریه انجام بشه و هزینه بر پایی هر پایگاه و تجهیزات آن را حدود یک ملیارد تومن در نظر یبگیذیم ایران هر ماه داره حدود سی ملیارد تومن خسارات مالی میبینه

خوب این پول رو میشه در کشورمون صرف تاتسیس واحدهای کشت و صنعت کرد تا هم میاز کشور به مواد غذایی تامین یشه و هم بیکاری رفع بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
آنوقت اگر اسراییل آمد بقل گوشت هر روز یک تروریست فرستاد داخل و یا یک نقطه آیی را مثل
سوریههه یا لبنان یا عراق رد ، اون موقع پولی داری که از این حرفها بزنی . یک کم فکر کن ، مار را باید تو لونه خودش کشت
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
وای نه ما قرار اسراییل‌رو محو کتیم این حرفها چیه
فقط ملی گرایی
پاسخ ها
reza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
امتحانشو خیلی وقت پیش پس داده داداش هر کسی از اسلام عزیز فاصله بگیره محکوم به زواله و نابودی
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
اگر اسلام بدون افراط و تفریط و به صورت کامل اجرا بشه نیازی به ملی گرایی نیست
خیلی از اخبار که ترجمه نمیشه طرف آمریکایی میگه همه تحریم برنمیدارم تهش چهارتا فرد که تاثیر در اقتصاد ندارن
البته برای شوی انتخابات یکم پول بلوکه شده ایران آزاد می‌کنه
حسن روحانیه که با ارز پاشی و ازاد کردن کالاهای دپو شده در گمرک میخواد تعلیق موقت تحریما به مردم تحمیل کنه .
در عین واحد که میگه برجام دستور نظ/ام بوده ... و مردمو از رقیب انتخاباتی میترسونه.
مردم بازم مثل هشت سال پیش گول می‌خوردند ‍‍!؟
آمریکا دنبال تعلیق تحریم تهش سه ماه و صدرصد هم با راستی آزمایی شش ماهه مخالف که بفهمیم نفت فروش میرسه پولش بدون مشکل به ایران میرسه
هیچ سرمایه گذار خارجی حاضر نیست به ایران بیاد در نتیجه هیچ
آمریکا با توافق بد فشار نگه داره
تا مجبور بشیم بریم توافق بعدی بعدی بعدی
با این حرف های هم که ظریف زد معلومه مردم میخواد برای توافق منطقه آماده کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
آمریکا چاره‌ای جز توافق کردن نداره. یکی از دلایلی که کله گنده‌ها ترامپ رو با لگد انداختن بیرون همین بود چون گزینه دیگه بدون توافق پذیرفتن ایران ابرقدرتیه که حالا سلاح اتمی هم میتونه داشته باشه.
آمریکا دنبال تعلیق تحریم تهش سه ماه و صدرصد هم با راستی آزمایی شش ماهه مخالف که بفهمیم نفت فروش میرسه پولش بدون مشکل به ایران میرسه
هیچ سرمایه گذار خارجی حاضر نیست به ایران بیاد در نتیجه هیچ
آمریکا با توافق بد فشار نگه داره
تا مجبور بشیم بریم توافق بعدی بعدی بعدی
با این حرف های هم که ظریف زد معلومه مردم میخواد برای توافق منطقه آماده کنه
برجام توافق بی اعتباری که با رفت آمد یک نفر ارزشش از دست میده
چه تضمینی هست که چهار سال دیگه یکی مثل ترامپ نیاد ؟
برجام به اقتصاد ایران هیچ ثباتی نمی‌ده
دلار سه هزار به سی رسوند
جالبه که دوستان هنوز هم به اینکه جلیلی مثل ظریف همچین توافقی قبول نکرد ایراد می‌گیرند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
كلا برجام خراب و بد و...... خب پيشنهاد عملي شما چيه ؟البته شعار نديد و كلي گويي هم نكنيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
اون زمان که همه به جلیلی فحش میدادن و ایرادات واضحش به متن برجام رو دروغ میدونستن باید فکر اینجا رو میکردن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
احسنت ، درود
وقتی روحانی اعلام کرد که تحریم ها برداشته میشود، حتم داشتم که عکس آن اتفاق خواهد افتاد و خبر امروز تابناک در خصوص بن بست در مذاکرات وین، پیش بینی بنده را تایید کرد
دیروز شیخ حسن روحانی رسما از شکست شدن تحریم ها و لغو آن را اعلام کرد امروز خبرگزارهای آمریکا از توقف مذاکرات وین اختلاف طرفین مذاکرات صبحت می کنند علی برکت الله آقای روحانی ...کذب تا کی به خاطر انتخابات چرا به مردم نادرست میگی این بدون رای به رای
رییس جمهور ذوق زده که دیروز چیزای دیگه میگفت برا خودش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
این ریس جمهور خیلی ساده لوح سطحی است با یک کلمه میره با یک کلمه دیگه بر می گردد کلا آدم سطحی است
حالا این آمریکا و اروپا چرا نتیجه مذاکرات قبل را انجام نداده و اجرا نمی کنند ؟چه فکری در سرشون دارند ؟

هی ما را به مذاکرات می کشانند و سعی می کنند وزیر امور خارجه را دوره کنند تا یک موفقیتی و امتیازجدیدی بدست آورند.

این که تصمیم نهایی باید توسط مسئولان در کشور گرفته شود ترفند خوبی است چون نمی توانند او را در منگنه قرار دهند .
به نظر من کشور رو بدید به مداحها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
بهتره از اینه که بدیم به هالوها
تا این رو ما نخواهیم بفهمیم که سیاست های جهانی به پشتوانه قانون جنگل بنا شده و لاغیر !!
باورکنین با پیگیری سیاست فعلی ،، نه روی ارامش خواهیم دید و نه امکان پیشرفت خواهیم داشت
خیللللی قبل ترها هم شاعر با سخنانی کاملا رسا
اظهار داشته:
برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
که در نظام طبیعت ،ضعیف پامال است
ایران ، اول باید بیاد بشینه و حساب کنه که کجای امکاناتش با کجای امکانات امریکا و اروپا مجموعا، برابری میکنه و بعدا به فکر،،،من منم و تو توئی،،،،بیفته!!!
ما در مذهبمون تقیه هم داریم
حضرت محمد (ص) وقتی مکه رو فتح کردند ،،خانه ابوسفیان رو منطقه امن اعلام فرمودند ،،ایا این تامین امنیت براساس واقعیت بود و یا براساس مصلحت؟؟؟
به نظر من :
مصلحت ایران و حتی توجه به اوجب واجباتمون که حفظ خودنظام هم هست ،،خدا شاهده از این راه که حتی ما ندونیم با خودمون هم چند چندیم ،،نهایتا حاصل نمیشه.
الان :
ژاپن و کره جنوبی ، دوتا کشور بسیار کوچک که فقط در حد خودشون ، تکنولوژی دارند و دیگر هیچ ،،، آیا حرفشون در دنیا حرف تره و یا حرف ما ؟؟؟
ما نباید که دائما :
کمبودهای فکری و استراتژیک خودمون رو ،مرتبا با مایه گذاشتن از اسلام ناب محمدی و مذهب اعجاز گونه شیعه دوازه امامی پوشش بدیم و دلمون خوش باشه که مردم برای شهادت در راه نظامی که بنام دین و مذهبمون ایجاد شده، امادگی کامل دارندو فقط این امتیاز رو بزرگترین امتیاز خودمون در جهان پیرامونمون بدونیم
این راه اشتباه :
نهایتا و خدای ناکرده ، هم دین و هم مذهب رو کمرنگ میکند و هم اینکه ، نظام را ، نهایتا به سر منزل مقصود نمیرساند

ای کاش :
ما تابناکی داشتیم که ضمن چاپ این مطالب ،، همه را هم میتوانست نصیحت کند که در وحله اول بهتره تا با چراغ خاموش ، بدوا به قوتهای اقتصادی و تکنولوژیکی خودمون در ان حد اضافه کنیم که دنیا به ایران محتاج بشه و بعد از ان ،ایران اسلامی ، اون هم تازه باسیاست کامل ، نهایتا به انجام تکالیف و وظایف برون مرزی خودش بپردازه نه این که :
خدای نکره ، تابناک هم :
بخاطر حفظ خودش و احتمالا حفظ من ناچیز
حتی جرئت انتشار این پیشنهاد رو هم نداشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
آقا جون شما آشنا هستید و پارتی دارید یک صفحه زدید درج کرده گزینشی و سلیقه ای و گروهی و باندی ست خود تابناک نیز از این قضیه مستثنی نیست .
اگر مردم راضی باشند هیچ قدرتی توان از بین بردن ما رانخواهد داشت.لطفا فساد ورانت را از کشور حذف کنید و شکم مردم رو سیر کنین.این مردم همانهایی هستند که ۸سال جلوی صدام و دنیا ایستادند و برای تشییع حاج قاسم سنگ تمام نهادند.
واقعیت را رضا(۱۱.۰۵ ) گفت آفرین
اون ور آبی ها دارن تکذیب میکنن اینوری ها میگن مذاکرات موفق بود، بعد همین جور دلار میریزن تو بازار تا دلار بیاد پایین، ته مونده ذخایر ارزی ملت هم دود بشه بره اون ور آب
کاش یه بلندگو داشتیم که صدامون به گوش همه دولتیا برسه.بابا برجام ۸سال وقت هممون به امید بهتر شدن وضع اقتصاد و بهتر شدن سفره مردم گرفت به خودتون بیاین دیگه.
اگر مذاکره نشود و تحریمها رفع نشود روی مشارکت مردم در انتخابات حساب نکنید. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
احتیاج به رای امثال تو نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
این بهترین نتیجه است چون مشارکت یعنی آمدن یک نفر مثل روحانی پس چه بهتر مشارکتی نباشه ویک ریس جمهور در جهت مجلس بوجود بیاد محکم قاطع
مذاکرات وین = فاتحه مع الصلوات
اگر توافق در کار نیست پس تعویق واکسیناسیون بخاطر چی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
چه ربطی داره ؟
منافع ملی رو درنظر بگیرین نه منافع چین وروسیه رو
متاسفانه در مملکت ما هر شخصی ناتوانی خودش را به گردن دیگران می اندازد. و باز متاسفانه از هر دو گروه امتحان خودشان را پس دادند. در دولت به اصطلاح اصول گرا که بعدها از اصلاح طلب ها سبقت گرفت رئیس جمهور برای خرید گوجه فرنگی با قیمت مناسب ادرس محل خودشان را میداد. و این دولت به اصطلاح اصلاح طلب که فقط حرف می زندو در عمل نمی تواند قیمت مرغ را 6 ماهه ثابت نگه دارد. به مرگ گرفته مردم به تب راضی بشن . بیچاره مردم .
البته من بندرت پیام می دهم چون همون هم درج نمی شود بخاطر سانسور و سلیقه احتمالا این سایت را از خارج نیز می بینند و مطلب می گذارند. برخی به اندازه معرفتشان برخی به خاطر دل سوزیشان برخی بخاطر عنادشان برخی نیز بخاطر اینکه بی هویت هستند و در گروه های کثیف و بی حیثتی چون منافقین جهت ضربه زدن به مملکت از هیچ کار و مطلبی دریغ نمی کند. اگر دین ندارید آزاده باشید عرق ملی داشته باشید. ما همه سرنشینان یک کشتی هستیم
برای یک مذاکره موفق باید تو به جاهایی هم مذاکرات را به شکست کشوند
این از اصول مذاکره است
دقیقا مثل خرید و فروش و چونه زدن
ادعای رسانه آمریکایی از بن‌بست در مذاکرات وین: مشکل این است که ایران میخواهد بعداز برگشت آمریکا به برجام از سانتریفوژهای پیشرفته بجای نسل اولیها استفاده کند که هزینه تولید اورانیوم را بسیار پائین میآورد ولی غربیها تا کنون نپذیرفته اند. صدا و سیما که کلاً مخالف برجام است از خواسته غربیها برای نابودی تمام سانتریفیوژهای پیشرفته میگوید که اصلاً صحت ندارد.
مسائل فراتر از برجام هست.
ایران باید سیاست هاشون تغییر بده.
ما نمیتونیم با شمشیر به جنگ اسلحه بریم.
امکان نداره با ادامه ی این سیاست خارجی غربی ها اجازه بدن ایران پیشرفت کنه.در ضمن روی کمک چین و روسیه هم حساب کردن برای کنترل ایران.
بازی خیلی وقته تموم شده...
اولین کلام سلام به همگی دومین حرف یک عده ای نمی‌داند آقای ظریف چی گفته بعد تو مراسم شب قدر فحاشی به ظریف میشه هم وطن بخدا این کار ظریف یک شو تبلیغاتی بود و هست سوم اگر مردم برنج بنجل هند ی به قیمت سرسام آور بخورند صد بار برجام درست بشه وضع معیشتی مردم ایران همینه و بد تر هم میشود شما ببینید مردم نای را رفتن ندارند یارو می‌ره از آفریقا گور خر میخورد عزیزان اینها همه اش شو تبلیغاتی است سردارهای عزیز و سرمایه ما دارد مثل سرداران سپاه شهید میشوند عراق دست تو دست مکنزی داره از کردستان عراق بر علیه ایران نقشه میکشه ....
تازه برگردیم سر جای قبلمون اونوقت این خسارت هایی که زده شده چه امتیاری برای ما بدست میاره؟ باید تعهدات برجام رو به میزان عقب افتادن و خسارت وارده کمتر هم بکنند. ما که داشتیم برجام رعایت می کردیم طرف رفته حالا طلبکار برگشته. باید قوی بشیم . حالم از قرارداد با ویلموتس هم بهم میخوره!!! جدای هزینه های اینطوری هسته ای!!
كلا راي بي راي و اين و چپ و راست خوب ميدونن. اصلا هم ربطي به كمپين و اين چيزها نداره،بحث اصلي عدم اعتماد مردم و بي تفاوتي ملت هست كه اينجا خودشو نشون ميده، كما اينكه در انتخابات مجلس بوضوح نشون داد....
برجام به سرانجام میرسد چون هم ایران هم اروپا و هم امریکا به ان نیاز دارد ولی اگر فکر می کنید به گذشته بر می گردیم اینطور نیست و وضع اقتصادی خیلی کم تغییر می کند چون مشگل مدیریت هرگز درست نخواهد شد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی