بازدید 7559
۸

قطع برق در عراق ناشی از کمبود گاز وارداتی ایران

وزیر برق عراق یکی از علل کمبود و قطعی گسترده برق در کشور خود را ناشی از کمبود گاز وارداتی مورد نیاز نیروگاه‌ها از ایران اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 29 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ماجد مهدی حنتوش روز چهارشنبه گفت که برای رفع این مشکل بزودی عازم جمهوری اسلامی ایران می‌شود تا در خصوص از سرگیری پمپاژ گاز به عراق و فعالیت نیروگاه‌های کشورش با مسوولان ایرانی رایزنی کند.

وزیر برق عراق در واکنش به انتقادات گسترده مردم کشورش به دلیل قطعی مکرر و طولانی مدت برق که با گرمای طاقت فرسا توام شده است این ضعف را به طرف ایرانی ارتباط داد و افزود: ما به گاز بیشتری نیاز داریم و برای این مهم در سفر به تهران موضوع را دنبال خواهم کرد.

طی روزهای اخیر قطع مکرر برق که برخی اوقات ۱۰ تا ۱۲ ساعت در شبانه روز طول می‌کشد باعث اعتراض گسترده مردم در عراق شد که در برخی شهرها به درگیری فیزیکی با ماموران هم منجر شد.

حنتوش میزان تولید برق عراق را ۱۵ هزار مگاوات عنوان کرد و از شهروندان عراقی خواست تا در فصل گرما برای مصرف بهینه با وزارت برق همکاری کنند.

وی از دیگر عوامل اثر گذار بر کمبود برق را در دست تعمیر بودن برخی نیروگاه‌های عراق عنوان کرد.
وزیر برق عراق پیش‌تر در اظهاراتی وعده داده بود که بعد از پایان تعمیرات فصلی نیروگاه‌ها در نیمه ماه ژوئن آینده میزان تولید برق به ۲۲ هزار مگاوات برسد.

سخنگوی وزارت برق عراق اواخر هفته گذشته به تلویزیون دولتی این کشور گفت که حنتوش وزیر برق طی روزهای آینده عازم جمهوری اسلامی ایران می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۸
دیگه به مردم نمیگن که به خاطر تحریم آمریکای جنایت کار بر ملت و دولت ایران، پول همین مقدار گاز را که از ایران می گیریم، پرداخت نمی کنیم
پول گاز رو درست و سر موقع پرداخت کنید که این مشکلات برای مردمتون پیش نیاد !!! درست است که عراق کشور دوست و برادر ما هست ولی حساب حساب کاکا برادر.
گاز ما را قطع کنید تا برادران عراقیتان بدون برق نمانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
حرف مفت نزن ضد ایرانی و ضد عراقی
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
احسنت
ما هم یک باز گاز کم داشتیم با تدبیر مازوت سوزاندیم.
اینها بهانه است.
همین مشکلات عدم امکان جابه جایی پول باعث اینکار میشود وگرنه هم ایران و هم عراق به یکدیگر نیاز دارند هرچند عده ای در داخل هیج وقت نمیخواهند ایران با همسایگان خود مخصوصا کشورهای عربی و اسلامی تعامل داشته باشد و مدام باعث فتنه خبری میشوند
تازه ما اعتراض داریم که ایران چرا بدون آنکه طلب خودش از عراق بگیره برق یا گاز به عراق صادر می کند بنابراین به جای مسافرت به تهران برای افزایش صادرات گاز به عراق برو با نخست وزیر و وزیر اقتصاد خودتون بگو طلب ایران بابت گاز پرداخت کند تا با واردات گاز مواجه نشیم خود ایرانیان اگر یکروز پول گاز ی) برق پرداخت نکردند فوری برق آنها قطع میشه عراق روزی چهار میلیون بشکه نفت صادر می کند هر ماه پول حمله صدام به کویت بابت غرامت به کویت پرداخت می کند ولی از پرداخت طلب ایران به بهانه های مختلف سر باز زده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار