بازدید 16659

ورود محموله ۴۰۰ هزار دوزی واکسن اهدایی صلیب سرخ چین به ایران/ مجموع واکسن‌های وارداتی به یک میلیون و ۹۹۵ هزار دوز رسید

ده روز بعد از واردات محموله واکسن خریداری شده از سازمان بهداشت جهانی، ساعتی قبل محموله دیگری از واکسن به کشورمان وارد شد که شامل ۴۰۰ هزار دوز واکسن تولیدی یکی از شرکت‌های چینی است؛ محموله‌ای که صلیب سرخ این کشور به ایران اهدا کرده و دومین محموله اهدایی چینی‌ها به ایران است.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 15 April 2021
تابناک اجتماعیمحموله ۴۰۰ هزار دوزی واکسن از چین به ایران رسید؛ دومین محموله اهدایی واکسن به کشورمان که دست بر قضا هر دو توسط چین تقدیم شده است.

به گزارش «تابناک»؛ ده روز بعد از واردات محموله واکسن خریداری شده از سازمان بهداشت جهانی، ساعتی قبل محموله دیگری از واکسن به کشورمان وارد شد که شامل ۴۰۰ هزار دوز واکسن تولیدی یکی از شرکت‌های چینی است. محموله‌ای که صلیب سرخ این کشور به ایران اهدا کرده و دومین محموله اهدایی چینی‌ها به ایران است، چون پیشتر محموله‌ای ۲۵۰ هزار دوزی از این کشور به ایران اهدا شده بود.
 
به این ترتیب، مجموع واکسن وارداتی کشورمان به یک میلیون و ۹۹۵ هزار دوز رسید؛ ۵۲۰ هزار دوز واکسن روسی «اسپوتنیک وی»، ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی «سینوفارم»، ۱۲۵ هزار دوز واکسن هندی «کوواکسین»، ۷۰۰ هزار واکسن «آسترازنکا-آکسفورد» که در قالب سبد کوواکس از سازمان بهداشت جهانی خریداری شده و دست آخر، ۴۰۰ هزار دوز واکسن اهدایی که امروز به ایران رسید.

بنابراینو با علم به اینکه واکسیناسیون کووید ۱۹ نیازمند تزریق دو دوز واکسن است، تا به امروز امکان واکسیناسیون برای نزدیک یه یک میلیون تن از هموطنانمان فراهم است، در حالی که بر اساس گزارش امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، تاکنون حدود ۴۶۸ هزار دوز واکسن تزریق شده و واکسیناسیون کمی بیش از ۱۰۰ هزار تن از ایرانیان تکمیل شده است.

روندی کند که یکی از دلایل اصلی آن، خلف وعده کشور‌های تولید و صادر کننده واکسن در جهان است، چنان که می‌دانیم شرکت گامالیای روسیه که قرار بود تا پایان سال ۹۹ خورشیدی، یک میلیون دوز واکسن به ایران تحویل دهد، تا به امروز به نیمی از آن تعهد عمل کرده و حتی سازمان بهداشت جهانی که قرار بود ۲.۴ میلیون دوز واکسن در قالب سبد کوواکس تحویلمان دهد، تنها به میزان ۷۰۰ هزار دوز به تعهدش عمل کرده است.
 
ورود محموله ۴۰۰ هزار دوزی واکسن اهدایی صلیب سرخ چین به ایران/ مجموع واکسن‌های وارداتی به یک میلیون و ۹۹۵ هزار دوز رسید

بدعهدی‌هایی که موجب شده از ۴.۵ میلیون دوز واکسنی که قرار بود تا پایان سال گذشته خورشیدی به ایران برسد، تنها کمتر از ۷۰۰ هزار دوز به ایران تحویل و برنامه ملی واکسیناسیون در کشورمان به اختلال‌های جدی دچار شود؛ اختلال‌هایی که صرفا نتیجه بدعهدی هم نیست و نمونه آن، توقیف محموله ۳۷۵ هزار دوزی واکسن خریداری شده کشورمان از شرکت هندی باهارات است که به دستور مقامات قضایی این کشور رقم خورده است.
 
سلسله عواملی که موجب شده هدف گذاری های کشورمان در واکسیناسیون محقق نشود و نگرانی های بسیاری به دنبال داشته باشد؛ نگرانی هایی که در سخنان امروز رئیس جمهور نیز بازتاب یافت و نشان داد که واردات واکسن، یکی از برنامه های کلیدی دولت فعلی در واپسین روزهای عمر کاری اش است.
 
یکی از اهداف دولت در برنامه یکصد روزه پایانی‌ دولت دوازدهم: «یکی از برنامه‌های مهم دولت، سلامت مردم و مساله مبارزه با کروناست. در روز‌های پایانی [دولت دوازدهم] برای مبارزه با کرونا باید اقدامات ویژه انجام دهیم که بخشی از آن مربوط به واکسن می‌شود؛ از جمله خرید و واردات واکسن در کشور و به ثمر نشستن واکسن‌هایی که در داخل تولید می‌شود تا مردم شرایطی را احساس کنند که آرامش بیشتری داشته باشند. چنانچه بتوانیم در سطح وسیعی یعنی به ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم واکسن تزریق شود، این زنجیره قطع و سلامت مردم تضمین می‌شود حتی اگر این ویروس باز هم باشد و جولان دهد.»
 
هدفی که باید دید با چه طرح و تدبیری و به چه میزان محقق خواهد شد؛ با بهره بردن از توانایی بخش خصوصی در واردات واکسن یا رایزنی های دیپلماتیک با کشورهای تولید کننده واکسن و اختصاص منابع مالی جدید به این امر یا روش های دیگر؟ سوالاتی که باید منتظر پاسخ عملی مسئولان کشورمان به آنها، در روزها و هفته های آتی باشیم.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
باسلام حدود یک و نیم میلیون تا ده روز قبل وارد شده اما تا امروز فقط حدود 500 هزار تزریق شده - تعلل مسولین و کندی تزریق هم کار آمریکا و تقصیر تحریم است یا بی برنامگی دولت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا خبرگزاریها این موضوع را به چالش نمیکشند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
کدوم رسانه؟ رسانه داریم؟ اینها فقط از روی دست هم کپی میزنند. رسانه چالشی تعطیل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
شاید هم فروش در ناصر خسرو
همین چینی و روسی هم بیارین بهتر از اینه که هیچ واکسنی در بساط نداشته باشیم. وقتی میگن 2 هفته تعطیل، یعنی 15 روز یک خانواده که شغل آرایشگری داره بیکار میشه. میدونید چه تبعات وحشتناکی روی معیشت زندگی و روان آدم داره؟ کارمند رسمی پول ماهیانه رو داره ، اما شغل آزاد با این تعطیلی های اجباری بیچاره ست. بجای دعوای سیاسی و دعوا با دنیا، مردم آرامش میخوان. هم سلامت هم معیشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
شما دوست دارید موش ازمایشگاهی باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
در سال ۱۳۱۸ در واگیر وبا در افغانستان و شمال آفریقا
ما توانستیم در موسسه رازی برای کل کشور
و افغانستان و شمال آفریقا واکسن تهیه و اقدام کنیم
در سال ۱۳۳۴ نیز یکبار دیگر ما به کمک کل منطقه آمدیم و واکسن را زدیم
و حالا باید کاسه گدایی از چین و روسیه و هند بدست بگیریم
خیلی عجیبه، تا قبل از این محموله 1.5 میلیون آوردن ولی فقط 500 هزار تا زدند، پس 1 میلیون که وارد شده کجاست ؟!؟!؟!؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
چو دانی و پرسی خطاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
وزیر بهداشت دو هفته قبل گفت
که ما توانایی تزریق روزانه یک میلیون دوز واکسن را داریم !
ناشناس
| Australia |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
ناصر خسرو
خوب ورادات دست خودتان نیست تزریق واکسن هم دست خودتان نیست ؟؟/
چقدر بدبخت شدیم که داریم گدایی واکسن میکنیم
جالبه میگن اهدایی، یعنی اگه هدیه نمیدادن هیچ مسئولی اینجا نیست که به فکر تهیه و خریداری واکسن باشه. فقط منتظر فلان کشور صدقه بهمون بده
حداقل صد و هفتاد ملیون دوز نیاز داریم ،شتر را با ملاقه آب میدین؟
واکسن فایزر با 95 درصد قدرت پیشگیری یک واکسن بسیار بدیست ولی چینی و هندی و کوبا و جزایر لانگرهانس خوب است
پاسخ ها
احسانم
| France |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
ننوشته این اهدایی برندش چیه اخه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
استدعا داریم مسئولین بررسی بیشتری بفرمایند.
جای دیگه نمیخواد اهدا کنه؟ این خیلی کمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
دانمارک هم واکسن آسترازنکا را از رده خارج و آن را به کشورهای فقیر هدیه می کند.
دومیلیون دوز هنوز کادر درمانی کامل واکسنه نشده اند
پس اگر این قدر واکسن فعلا خریداری شده جرا تزریق نمی شود؟ من بیمار پیوندی هستم و تا الان خبری برای ما نشده است
ترکوندین بابا!!! 2میلیونم نشده هنوز عددتون!
اسراپیل زد تموم شد(همونکه همش میخواین با خاک یکیش کنید اما نمیدونم چرا فقط حرفشو میزنید)...شما تازه دارین وارد میکنید!!!؟؟؟؟
اووووووووووه مردم نمیرید یه 400 هزار تا دیگه داره میاد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
امارات که کشور بی عرضه و لیاقتی است
تمام مردم و مسافران و کارگران مقیم شان هم واکسینه کرده
این همون واکسنی نیست که زیر 50% کارآیی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
زیر سی درصد
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
خودشه خریدار نداره خیرات میکنند
پس الحمدالله برای مسئولین وخانواده آنها کافی است وان بالایی ها که همان اول فایزر زدند ....
خدا عوض خیر بدهد .
مردم دنیا بدهید در راه خدا .
خدا یک در دنیا و صد در اخرت به شما بدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
عادت دارن دیگه. دست خودشون نیست.
واکسن اهدایی نیست... گفتن روی کی ها تست کنیم...اهان مردم بدبخت و حقیر ایران...افرین افرین
اگر این قرار داد خرید 60میلیون دوز واکسن روسی صحیح باشه پس بدونین علت بی خیالی مسئولین در ایام عید نسبت به کرونا ایجاد بازار برای خرید واکسن روسی بود حالا اگر واکسن روسی هم مثل جریان نیروگاه اتمی بوشهر باشه که نور علی نوره دیگه / صبر میکنیم تا با واکسنهای داخلی خود کشی کنیم بهتره تا باواکسن کمونیستها و دیگر ارازل بمیریم / ایران وطن ماست
چرا از چین واکسن نمی خرند؟؟ چرا گدایی می کنند؟؟ اگر از چین هم مثل قرارداد با روس اقدام کنند ملت بدون‌واکسن نمی ماند البته کوتاهی عدم خرید از چین بعهده نمکی است که مثل ترکیه و امارات عاقلانه عمل نکرد و ملت را بدون واکسن رها کرد!!!
خدا را شکر چینیها انقدر شهامت داشتند اعتراف کردنند که واکسنشان ارزش نداره مورد استفاده واقع بشه .
برای کمتر از یک میلیون نفر از ۸۳ میلیون. خیلی زحمت کشیدید.
بعد از بورس نوبت واکسن است تا با پول آن جیب ملت را خالی کنند.میدان برای آقازاده ها و وارد کننده ها با ارز دولتی و فروش در ناصرخسرو باز شد.
ﻭاﻗﻌﺎ ﻣﺜﻞ ﻳﺘﻴﻤﻲ ﺷﺪﻫﺎﻳﻢ ﻛﻪ ﻫﺮ ﻛﺴﻲ ﺩﻟﺶ ﺑﻪ ﺭﺣﻴﻤﻲ اﻣﺪ ﻳﻚ ﺗﻴﻜﻪ ﻧﻮﻥ ﺟﻠﻮﻱ ﻣﺎ ﻣﻴﺎﻧﺪاﺯﻩ. اﻗﺘﺪاﺭ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ ﻣﺴﻴﻮﻟﻴﻦ
حالا که سند همکاری 25 ساله با کشور دوست و برادر چین داریم و حتی به ما 500 هزار واکسن هدیه می کند یهویی یک سوال برایم پیش امد و ان این است خب چرا از پول خودمان که طبق گفته مسیولین بالای بیست میلیار است به ما واکسن نمی فروشد ؟ و به ما 100 میلیون دوز بدهد پول ان هم که نزد خودش است .ساخت خودش است و مشکل تحریم هم که ندارد .لطفا اگر من برداشت و سوال خطایی دارم مرا روشن کنید
چین اعلام کرد که واکسن ساخت شده در چین اثرات خیلی کم و حتی هچ اثری ندارد.
هرکی مسئول بیمارستان‌های دولتی بوده تمام فک و فامیلاشون را صدا زدن واکسن زدن بقیه اش را هم برده اند ناصرخسرو! هیچ کسی هم نیست نظارت کنه؟ نمیتونین بریزین بساط بازار سیاه واکسن را جمع کنید؟ نه! چون کار خودتون است.
آسترازنکا ؟
مگه اروپا استفاده ازش رو متوقف نکرده؟ معنی هدیه رو هم فهمیدیم. من اگر امکانش باشه یه واکسن ایرانی استفاده می کنم.
واردات كم مشكلى را حل نمى كند . بهترين واكسن ها به ترتيب مدرنا فايزر است كه بدون مشكل است بعد جانسون جانسون است كه در هر يك ميليون نَفَر يك نَفَر امكان از بين رفتن دارد كه فعلا زدنش تا رفع مشكل تا حدودى ممنوع كردن چهارمين واكسن آستارا زانكا كه انگار به اسم كوشفيلد در حال تغيير اسم است كه داراى مشكلاتى است كه تا حال تعدادى از تزريقش از بين رفتن و هنوز دليلش هم كشف نشده . بنجم واكسن چينى است كه ظاهرا اندازه كافى مآثر نيست ولى تا حدودى جلوى مرگ مير را مى گيرد واكسن روسى هم كه اطلاعات لازم در دسترس نيست . ولى در هر حال بايد هرچه زودتر واكسن هاى معتبر گسترده وارد كشورمان شود تا مردم عزيزمان از اين ويروس پليد كثيف چينى رها شوند . خواهش مى كنيم واكسن را نه سياسى كنيد نه تجارى كارگروه كارأمد و متخصص تشكيل شود و سريعا بودجه داده شود و سريعا واردات در حد گسترده شروع شود . جان عزيزانمان و عزيزتان نجات دهيد .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس