بازدید 44606
دو هزار و چهارصد و بیست و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پزشکیان خواستار تشکیل ستاد جنگ شد / حرف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در بین مردم خریدار ندارد / علم‌الهدی: شما که گفتید کرونا تمام شد؛ پس از کجا آمد؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: شاهزاده سعودی درباره ایران دوباره متوهم شد / جعفرزاده: سران اصلاحات به عارف اعتماد نکنند / توکلی: ۶۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر هستند و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵ 09 April 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سید حسن خمینی علیه فیلترینگ و ممیزی

سیدحسن خمینی: هرچند حل بخش زیادی از معضلات فرهنگی منوط به حل مشکلات اقتصادی است، بخش دیگر مشکلات به خاطر این است که هنوز به این واقعیت توجه نشده است که اگرچه تا برهه‌هایی از تاریخ می‌توانستیم با ایجاد محدودیت‌ها و بگیر و ببند مصونیت فرهنگی ایجاد کنیم، امروز دیگر نمی‌شود این رویکرد را ادامه داد؛ چه بخواهیم و چه نخواهیم، امکان ندارد! ماهواره را منع کردیم، اما امروز هست! بعد گفتیم تماس‌های تصویری نباشد؛ اما آن هم آمد! تلگرام را فیلتر کردیم؛ آن هم هست! یعنی واقعیت این است که امکان محدود کردن نیست. من بعضی وقت‌ها از ممیزی‌هایی که در کتاب‌ها صورت می‌گیرد، خنده ام می‌گیرد. برای یک کتاب ۵۰۰ نسخه‌ای چه بگیر و ببند‌هایی داریم، اما بعدا نسخه پی دی اف بدون سانسور آن ۶۰ تا ۷۰ هزار بار خوانده می‌شود! باید به نوع دیگری از مدیریت تن داد و مصونیت را این بار نباید از زاویه محدودیت رفت و به نوع دیگری باید وارد این فضا شد. آن وقت او خودش را تحمیل می‌کند و ما همیشه از عقب سر می‌دویم.

همراه اول: هیچ حکم یا دستوری مبنی بر فیلتر کلاب‌هاوس به ما نرسیده؛ اختلال نداریم

مجلسی‌راد، مدیرکل حوزه ریاست همراه اول ادعای مجتبی توانگر، نماینده تهران در صدور حکم قضایی فیلتر کلاب‌هاوس را رد کرد. مدیرکل حوزه ریاست مدیرعامل همراه اول در «کلاب هاوس» گفت: هیچ حکم یا دستوری مبنی بر فیلتر کلاب‌هاوس به ما رسیده است. ما اختلالی در همراه اول نداریم. این در حالی است که از صبح امروز دسترسی کاربران همراه اول، ایرانسل و مخابرات ایران به شبکه اجتماعی کلاب‌هاوس غیرممکن شده است. دادستان کل کشور نیز چندی پیش گفته بود برنامه‌ای برای فیلتر کلاب‌هاوس وجود ندارد.

معاون دادستان کل کشور: بازگشت سامسونگ و ال جی به ایران ممنوع است

سعید عمرانی در برنامه بازدید از خطوط تولید گروه صنعتی انتخاب در اصفهان، با تاکید بر اینکه اگر مبارزه جدی با قاچاق نداشته باشیم، صنایع کشور در معرض خطر قرار خواهند گرفت، گفت: یکی از موانع بر سر راه رشد و توسعه صنایع، قاچاق است. درحال حاضر نه فقط در حوزه لوازم خانگی، بلکه در هر بخشی که مشابه داخلی آن باشد اجازه واردات نخواهیم داد و در صورت اقدام در این خصوص، عاملان تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت. معاون قضایی دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی در خصوص برگشت شرکت ال جی و سامسونگ به بازار لوازم خانگی ایران با اشاره به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: این دو شرکت در شرایط سخت مردم را تنها گذاشتند و در حوزه قضایی ما اجازه نمی‌دهیم این نوع شرکت ها بخواهند به کشور بیایند و به طور حتم امکان فعالیت برای این دو برند در کشور ما وجود نخواهد داشت. وی افزود: صنعت لوازم خانگی و خودرو یکی از شاخص‌های صنعتی بودن هر کشور است که نشان دهنده درجه پیشرفت هر کشور محسوب می‌شود.

چمران: تشکیل شورای وحدت ملی در حد گمانه‌زنی است

چمران درباره ادغام شورای وحدت اصولگرایان و ائتلاف نیروهای انقلاب و تشکیل ائتلافی با عنوان «شورای وحدت ملی»، گفت: در این زمینه به نتیجه صد در صدی نرسیدیم و این نام در حد گمانه‌زنی است، ولی امیدواریم این موضوع به نتیجه برسد. عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره امکان نامزدی ابراهیم رییسی برای انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری از سوی شورای ائتلاف، گفت: رییسی پایه گذار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است و این شورا از او حمایت می‌کند. شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با سرنام «شانا» ائتلافی اصول‌گر است که برای انتخابات دوم اسفند ۹۸ مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، اما فعالیت این شورا به این انتخابات ختم نشد و این ائتلاف به همراه تشکلی تازه تاسیس چون شورای وحدت اصولگرایان برای حضور در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی شهر و روستا فعالیت می‌کند. شورای وحدت اصولگریان سال ۹۹ از سوی تشکل های دیگر اصولگرا با محوریت جامعه روحانیت مبارز کشور تشکیل شد.

ثبث نام جانشین مصباح یزدی در موسسه امام خمینی در انتخابات خبرگان

حجت الاسلام محمود رجبی برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه قم ثبت‌نام کرد. آیت الله محمد یزدی، نماینده سابق مردم قم در مجلس خبرگان رهبری سال گذشته دار فانی را وداع گفت. رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه‌های علمیه سراسر کشور است که پس از ارتحال آیت الله مصباح یزدی، با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی به ریاست موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) منصوب شد.

جعفرزاده: سران اصلاحات به عارف اعتماد نکنند

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی درباره فعالیت انتخاباتی محمدرضا عارف گفت: آقای عارف اصلا شانسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ندارد، او باید خودش را آماده کند که پاسخگوی عملکرد خودش در مجلس دهم باشد. عارف ضربه‌ای که به جریان اصلاحات در مجلس دهم زد هیچ کس و جریان دیگری به این جریان نزد. وی افزود: اگر آقای عارف قصد کاندیداتوری دارد، باید به سئوالات بسیاری پاسخ دهد. ما با طرفداران جریان اصلاحات خیلی حرف داریم، چون آن‌ها باید حقایق را درباره آقای عارف و کوتاهی‌هایش در مجلس دهم بدانند. توصیه من به سران جریان اصلاحات آن است که به آقای عارف اعتماد نکنند. کارنامه بسیار منفی او در مجلس دهم به هیچ عنوان نمی‌تواند برای جریان اصلاحات آبرو بخرد. فعال سیاسی اعتدال گرا با بیان اینکه سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات با حمایت از عارف بسیار آسیب خواهد خورد، درباره نیت اصلی حضور عارف در صحنه انتخابات اظهار کرد: عارف را یک شخصیت باهوش سیاسی ندیدم بنابراین اگر کاری دارد انجام می‌دهد تصادفی است، چون اگر ذره‌ای هوش سیاسی می‌داشت، متوجه می‌شد که اوضاعش خیلی خراب است و پایگاه اجتماعی حتی در حد ۵۰۰ هزار نفر هم ندارد. در واقع آرایش پایین‌تر از آرای باطله خواهد بود؛ بنابراین با در نظر گرفتن این واقعیت‌ها به صحنه انتخابات نمی‌آمد. وی افزود: ما خون دل‌ها از آقای عارف در مجلس دهم خوردیم و با مردم و اصلاح طلبان حرف‌ها داریم. آقای عارف اول پاسخگوی عملکرد خودش باشد، بعد برود کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود.

توکلی: ۶۰ درصد جمعیت ایران زیر خط فقر هستند

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت، می‌گوید که «۶۰ درصد» جمعیت ایران زیر خط «فقر فرضی» قرار دارند.این نماینده پیشین مجلس در یک نشست انجمن‌ اسلامی دانشجویی گفته که «گرسنگی و فقر در ایران معنادار» شده است.او افزود: «وقتی مجلس تصمیم گرفت یارانه بدهد اعلام کرد به ۶۰ میلیون نفر تعلق می‌گیرد که این میزان حدود ۷۲ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود، یعنی ما می‌پذیریم ۷۳ درصد مردم ایران مستحق اعانه هستند.» این عضو مجمع تشخیص مصلحت با بیان این‌که «وضعیت مردم آن‌قدر خراب است»، افزوده که این شرایط، حکومت را «ملزم» می‌کند «حتی احکام اولیه و اصول اساسی را زیر پا بگذارد و به مردم کمک کند.» توکلی بدون اشاره به جزئیات، تاکید کرده که «اگر حکومت این کار را نکند ممکن است آن اتفاقی رقم بخورد که نباید شود.»

کنایه سعید محمد به سیاسیون

سردار محمد در توئیتی نوشت: ‏دولت جوان انقلابی در زمین سنگلاخ سیاسیون بی تقوا در حال جوانه زدن است.سردار سعید محمد، کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰، در توئیتی نوشت: دولت جوان انقلابی در زمین سنگلاخ سیاسیون بی تقوا در حال جوانه زدن است. هرچند درختان فرتوت این جوانه را احاطه کرده اند، باران رحمت خدا و آفتاب زیبای ولایت برای رویش آن کافی است.

عارف: اصلاح‌طلبی اپوزیسیون نظام نیست

رئیس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: با زبان رسایی می‌گوییم اصلاح‌طلبی هرگز اپوزیسیون نظام نیست؛ چناچنه مدافع سیاست‌های ضد منافع ملت نیز نمی‌باشد. اصلاح‌طلبی یعنی تدابیر و تصمیمات نهادهای حاکمیتی صرفا بر اساس منافع ملی ایران و ایرانیان اتخاذ شود.محمدرضا عارف در کنگره انجمن روزنامه نگاران زن گفت: جریان اصلاح‌طلبی اپوزیسیون نظام نیست، این جریان در دهه ۹۰ ارزیابی دستاوردهای ارزشمندی در این دوره داشته است.رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان این که دستاورد اصلاح‌طلبی در دهه ۹۰ باید ادامه پیدا کند، افزود: اصلاح طلبان در دام عملیات روانی رقیب قرار نمی‌گیرند. اجازه نمی‌دهیم خارج از مجموعه اصلاح‌طلبی برای اصلاح‌طلبان تصمیم گرفته شود.

پاسخ موسوی لاری به سوالی درباره کاندیداتوری‌اش در انتخابات

وزیر کشور دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی درباره این موضوع که آیا قصد دارد نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شود، گفت: قصد نامزدی در انتخابات را ندارم.موسوی لاری همچنین درباره نگاه دبیر کل مجمع روحانیون مبارز به انتخابات ۱۴۰۰ نیز یادآور شد: آقای خوئینی‌ها همه حرفشان را در نامه شان زدند و مطرح کردند که باید شرایط به گونه‌ای برنامه ریزی شود که به سوی یک انتخابات رقابتی و حداکثری پیش برویم و به این وسیله جامعه بتواند به نشاط و بالندگی برسد و شرکت کنندگان معتنابه باشند.وی گفت: تمام دغدغه آقای خوئینی‌ها این بود که حاکمیت شرایط را به شکلی فراهم کند که امکان حضور دیدگاه‌ها و نگرش‌های مختلف در انتخابات فراهم شود تا مردم با اقبال بیشتری پای صندوق های رای بیایند و از این حالت خمودی و خموشی که در انتخابات شاهد آن هستیم، نجات پیدا کنیم.

شایعه داغ؛ کلاب هاوس نیامده فیلتر شد؟!

"کلاب هاوس" نیامده فیلتر شده است؟ از دیروز خبرهایی مبنی بر فیلترینگ کلاب هاوس در فضای مجازی پیچید و شواهد نیز صحت این امر را نشان می دهد.شبکه اجتماعی کلاب هاوس یکی از ابزارهای نوپدید در فضای مجازی که در میان کاربران ایرانی جای پای خود را به تدریج محکم می کند. فعالیت کاربران ایرانی نشان می داد که نسبت به ماه های قبل از این به شدت حضور آن ها در شبکه اجتماعی کلاب هاوس افزایش چشمگیری داشته است، از سوی دیگر ارتباط بی واسطه برخی از چهره های سرشناس با مردم و خبرنگاران جذابیت کلاب هاوس را هر چه بیشتر کرد به طوری که در همین چند هفته اخیر حضور تیم وزارت خارجه یا همتی رئیس بانک مرکزی و یا حرف های جنجالی مطهری اسم کلاب هاوس را بیشتر در میان مردم جا انداخت.اما از چند روز پیش زمزمه هایی مبنی بر فیلترینگ این شبکه اجتماعی در محافل خبری پیچیده است و در حالی که شب گذشته آذری جهرمی وزیر ارتباطات در یکی از اتاق‌های گفت‌وگوی کلاب هاوس گفته بود این شبکه اجتماعی فیلتر نشده بلکه دچار اختلال شده است، بسیاری از کاربران فعال در کلاب‌هاوس می‌گویند دسترسی‌شان به این شبکه قطع شده، اما با استفاده از فیلترشکن می‌توانند وارد آن شوند.

علم‌الهدی: شما که گفتید کرونا تمام شد؛ پس از کجا آمد؟

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه در زمانی که امامان(ع) زندگی می‌کردند بهداشتی‌ترین افراد زمان خود بودند، ادامه داد: علت پیدایش این موج چهارم چه بود؟ گفتند که کرونا تمام شد و دیدیم که دوباره آمد، گفتند در بورس سرمایه‌گذاری کنید و سرمایه از دست دادند گفتند ما در این سه چهار ماه گرانی نداریم و این گرانی اکنون روز افزون شده است.نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: هر چه اینها گفتند برعکس شد شما که گفتید تمام شد، پس کرونا از کجا آمد؟وی تصریح کرد: ۲ نظریه برای ایجاد موج چهارم وجود دارد، یک اینکه می‌گویند عمدا این کار را انجام دادند، اینکه برخلاف خواهش‌های وزیر بهداشت مرز ترکیه باز باشد و کرونای انگلیسی از کشوری که تمام استان‌های آن آلوده است وارد کشور شود، اجتماعات و شوق انتخاباتی را از بین ببرند و مشارکت حداکثری در مردم وجود نداشته باشد، این نگاه بدبینانه است.آیت الله علم الهدی متذکر شد: نگاه خوشبینانه این است که مثل باقی مشکلات را که مدیریت جاهلانه به‌وجود آورد این هم از جهالت است، چرا این کار را کرد؟ مردم بمیرند؟ در نیمه شعبان دو پیک زیارتی را پشت سر گذاشتیم و شرایط عادی بود، بعد آن که مردم از ترکیه برگشتند وضعیت قرمز شد.

فعال اصلاح‌طلب: حرف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در بین مردم خریدار ندارد

حسین کمالی گفت: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان اکنون در شرایطی نیستند که فکر کنند مقبول جامعه واقع می‌شوند و حرف‌شان در بین مردم خریدار دارد. یعنی الان در هر سطح و در هر جایی بخواهیم در رابطه با انقلاب و نظام و همچنین مباحث سیاسی و اجتماعی وارد بحث و گفت‌وگو شویم، کسان زیادی هستند که به بحث‌هایی می‌پردازند که ما توقع نداریم.

شکایت یک قاضی از یک امام جمعه

امام جمعه دیر گفت: یکی از قضات شعبه دادگستری شهرستان دیر از وی به خاطر خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه دیر شکایت کرده است.امام جمعه دیر صبح جمعه با انتشار یک فیلم در فضای مجازی اظهار داشت: از شکایت قاضی یکی از شعب دادگستری شهرستان دیر برای روشنگری هرچه بیشتر با توجه به مستندات موجود در محاکم قضائی استقبال می‌کنیم.حجت‌الاسلام سید علی حسینی اضافه کرد: تذکر به یکی از قضات شعبه دادگستری شهرستان، در راستای عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر و منویات مقام معظم رهبری بوده است.وی ادامه داد: تذکر به قاضی مربوطه در پی بدرفتاری‌های متعدد و مکرر و رفتارهای ناشایست نامبرده با مردم و در آخر هتک حرمت به جانباز و آزاده هشت سال دفاع مقدس است.امام جمعه دیر در خطبه‌های هفته گذشته نماز جمعه خواستار تکریم ارباب رجوع در ادارات و محاکم قضائی شده بود.

شاهزاده سعودی درباره ایران دوباره متوهم شد

شاهزاده "ترکی فیصل" رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی برنامه صلح آمیز هسته ای ایران را خطرناک قلمداد کرد و بار دیگر خواستار مشارکت کشورهای عربی در مذاکرات هسته‌‌ای با ایران شد.به گزارش روزنامه القدس العربی چاپ لندن، شاهزاده "ترکی فیصل" رئیس سابق اطلاعات عربستان سعودی در خصوص نشست وین بر لزوم مشارکت عربستان و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در آن تاکید کرد و گفت: گفت‌وگوهای وین نگرانی‌های ما نسبت به خطر برنامه‌های هسته‌ای را از بین نمی برد و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس باید در قلب این گفت‌وگوها حضور داشته باشند و تمام نگرانی‌ها در خصوص موشک‌های بالستیک ایران و دخالت‌های منطقه ای آن بررسی شود! این شاهزاده سعودی ادامه داد: ساده انگاری باراک اوباما(رئیس جمهور سابق آمریکا) موجب شد به همسایگان ایران در توافق هسته ای توجهی نشود و استقبال کشورهای خلیج فارس از این توافق بر این اساس بود که این توافق موجب توقف رفتار خصمانه ایران در منطقه می‌شود اما آنچه رخ داد برعکس بود زیرا دخالت‌های ایران افزایش یافت و سلطه منطقه‌ای آن دو چندان شد.ترکی فیصل گفت: تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای با هدف اعمال فشار بر ایران به منظور کنترل دخالت‌های آن در منطقه و از بین بردن نگرانی های کشورهای منطقه صورت گرفت، اما جو بایدن امروز به توافق هسته‌ای بازمی‌گردد. ادامه توافق هسته ای به شکل قبل موجب شعله ور شدن درگیری‌ها می‌شود و کشورهای منطقه را به سمت جستجوی جایگزین‌هایی سوق می‌دهد.

ادعای محرمانه ژاپنی‌ها درباره برجام

خبرگزاری کیودو ژاپن که خبر ملاقات‌های محرمانه فرانکفورت و مسکو قبل از ملاقات‌های رسمی وین را منتشر کرده بود حالا از جزئیات دیگری از این توافقات خبر می‌دهد.به گفته کیودو، طرح توافقی مبتنی بر رفع همزمان کل تحریم‌ها و بازگشت همزمان ایران به کل تعهدات او در برجام است.کیودو می‌گوید بر این چارچوب در ملاقات فرانکفورت قبل از وین توافق شده و مشکل فقط پیچیدگی‌های فنی و عملیاتی اجرای این پیشنهاد است.اساس طرح مورد بحث این است که اعلامیه لغو کل تحریم‌های هسته‌ای ایران در روزی معین و اعلامیه بازگشت ایران به کل تعهدات، روز بعد از آن صادر گردد.

روسیه: احیای عملی برجام آغاز شد

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی وین، امروز (جمعه) در پیامی با بیان آن‌که پیش‌تر تنها صحبت احیای برجام به میان آمده بود، گفت: «احیای عملی توافق هسته‌ای تازه شروع شده است.»اولیانوف در پیامی توییتری نوشت: «برای مدتی طولانی تنها درباره احیای برجام صحبت می‌کردیم، اکنون تازه به شکل عملی احیای توافق هسته‌ای را آغاز کرده‌ایم.»او در ادامه افزود: «اگر موفق به احیای برجام شویم می‌توانیم عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را تقویت کنیم و تنش در منطقه خلیج فارس را کاهش دهیم.»ساعاتی پیش دومین دوره از هجدهمین نشست کمیسیون مشترک برجام برگزار شد.اولیانوف پیش از این نشست نیز برنامه کاری کلی آن را منتشر کرد و نوشت: «به احتمال زیاد جلسه طولانی نخواهد بود. وظیفه این است که کار‌های انجام شده در این هفته را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد مراحل بعدی تصمیم بگیریم.»

آلمان: مذاکرات وین محرمانه است

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد بین طرف‌ها توافق شده که جزییات گفت و گو‌های وین محرمانه باشد.کریستوفر بورگر در نشستی خبری با بیان اینکه نمی‌تواند به جزییاتی درباره گفت و گو‌های وین اشاره کند؛ گفت انتظار داریم این گفت و گو‌ها هفته آینده نیز در سطح کارشناسان ادامه پیدا کند.وی افزود مذاکرات در سطح معاونان وزرای امور خارجه درباره نتیجه گیری از آنچه در این هفته بحث شده است؛ ادامه دارد و طرف‌ها درباره گام‌های بعدی رایزنی می‌کنند.

پزشکیان خواستار تشکیل ستاد جنگ شد

پزشکیان نماینده مجلس با انتقاد از روش در پیش گرفته دولت برای مبارزه با کرونا خواستار تشکیل ستاد جنگ شد.

بخش‌هایی از گفتگوی اختصاصی آخرین خبر با مسعود پزشکیان را در زیر می خوانید؛

*روش مبارزه ما با کرونا حالت شل کن سفت کن دارد.
*اگر در ابتدای کرونا یک ماه قم و شهرهای درگیر را قرنطینه و حالت حکومت نظامی ایجاد می‌کردند کرونا در کشور پخش نمی شد.
*یک هفته تعطیل کردن و یک هفته رها کردن کرونا صدمه و ضرر طولانی مدتی برای کشور دارد.
*دولت چه کار می‌کند که اگر تعطیل نکنند مشکلی پیش بیاید، کل دولت را تعطیل کنند هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
*برای خرید واکسن، نه پولش را داریم و نه اینکه کشورهای تولید کننده واکسن قادرند مقدار مورد نیاز واکسن ما را تامین کنند.
*باید با دستور رهبر انقلاب ستاد جنگ تشکیل شود، سه قوه و نیروهای مسلح همه باید تدبیر کنند و با این ویروس که تهاجمی دارند مقابله کنند.
*پروتکلی که در چین اجرا شد می توانست در ایران هم اجرا شود.
*در مملکت ما همه چیز را سیاسی می‌کنند.
*در یک سال گذشته ما بیشتر از چندین سال جنگ ایران و عراق تلفات دادیم، یک سال جنگ به اندازه یک سال کرونا از ما کشته نگرفت.
*وزیر بهداشت به تنهایی نمی تواند کاری کند، بدترین نوع نگرش به موضوع کرونا این است که مسئولان فکر کنند تنها با وزارت بهداشت می‌توانند از پس کرونا بربیایند.
*با مشکلات موجود توزیع قطره چکانی واکسن مشکلی را حل نخواهد کرد، باید ستاد جنگ تشکیل شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶۹
یکی پزشکیان رو از برق بکشه
کلا ستاد و کارگروه بلدن تشکیل بدن
ایشون کلا در مواقع بحرانی میدونه فلان سیاست اشتباهه و دلاورانه انتقاد میکنه تا محبوب دل ها بشه
اما یادش رفته خودش چقدر مسئولیت داشته و دریغ از یک راه حل و یا سیاست پیشنهادی
آقای علم الهدی شما که گفتید ایران بهترین مدیریت کرونا را در سطح جهان داشته، این موج چهارم از همان « بهترین مدیریت » آمده.!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
.............عاقبت............کسی که بدون ماسک برود مردم را جمع کند.........کاش درس می گرفتند...ولی متاسفانه......
به قول معمار مسکن مهر این دولت از اول برنامه داشته کشور را به زمین بزند
۶۰ درصد زیر خط فقر ۳۰ درصد سر خط فقر مابقی عزیزان خم با فاصله زیاد بالای خط فقر .
آقایان دولتی رک بگویید دنبال چی هستید که قبل انتخابات این برنامه ناشناخته را پر رنگ می کنید؟
تازه قانون و مجوزی هم به آنها نداده اید برای کار در ایران
آقای دکتر پزشکیان؛ این مطالب را چرا به ما میگید. به رئیس جمهور پیشنهادی و منتخبتان بگویید
غلط کرده اید
راستی آزمایی برای انجام حواله های بانکی حداقل چند روز زمان می برد و یکبار هم قابل قبول نیست و هر وقت ما شهروند عادی توانستیم حواله بزنیم آن وقت می شود گفت راستی آزمایی شده
خود تحریمی ما باعث این مشکلات شده، مگر جایگزین فایزر و آکسفورد را داریم که تحریمشان می کنیم مگر جایگزین سامسونگ و ال جی را داریم که تحریمشان می کنیم. مردم فراموشکار نیستند بلکه صبرشان زیاد است.چند بار گفته آید که در تولید گندم خودکفا شده ایم.در مورد بنزین چطور؟ در مورد گوشت چطور؟که گفته آید نیاز داخل را تولید می کنیم، آره اگه مردم گوشت نخورند نیاز کشور تامین شده است. واقعیت این است که نمی تواند کشور را اداره کنید
اقای معاون دادستان تکلیف میلیون ها دستگاه ال جی و سامسونگ که در ایران فروخته شده و کم کم احتیاج به قطعات یدکی داره چی میشه؟یعنی باز هم از جیب مردم؟
تکرار می کنم رای بی رای.
ماهواره؟!! اوووه شما گویا خبر از منع دوش اب و تیر برق و راه اهن و قطار و ... نداری
پزشکیان به عنوان یک پزشک نباید فرا فکنی کند. استفاده سیاسی ازین اتهامات ممنوع
کرونا در ایران از قم شروع نشد. بلکه در قم کشف اولیه شد.
الان دولت موچب موج جدید کرونا شده است. با بی تدبیرش.
از سامسونگ و ....واردات نکنید یعنی چه .....مگر مشکل قطعات یدکی این کالاهایی که قبلا وارد کردید را حل کرده اید الان نمایندگیهای تعمیرات این شرکتها با توجیه اینکه تحریم هستیم قطعه وارد نمی شود و از بازار سیاه تهیه می کنیم زنده زنده پوست از سرما مصرف کننده ها می کنند.هر قطعه یدکی بنجل را با قیمت دهها برابر کالای اصلی به مصرف کنندگان می فروشند.هر روز یک بامبولی درست می کنید.این کالاهای سامسونگ را پسر عمه من وارد نکرد مجوز نمایندگی فروش و نمایندگی تعمیرات را چه کسانی صادر کردند چقدر راحتید شما این چندر قاز حقوق را باید صد جا خرج کنیم واقعا از سر سیری تصمیم می گیرید
درود
وضعیت معیشت مردم آنقدر خراب شده که میلی به رای دادن ندارند
آرزوی مردم شده یک روز از خواب بلند بشوند ببیند قیمت کالاها بالا نرفته
چون هیچ رییس جمهوری نداریم که بتواند دلار و تورم را کنترل کند
پس رای بی رای
پس تکلیف دستگاه های فروخته شده در این سالها که قطعات یدکی میخواهند چه میشود؟ایا نمایندگی رسمی اینها در ایران مسئولیتی خواهند داشت یا اینکه موظفند که تامین قطعات اصلی کنند؟
آقای علم الهدی! وقتی دوستان مخلص شما افاضه فضل می کنند که در و دیوار حرم امام رضا را ببوسید ، اگه وضعیت از این بدتر نشود باید خدارو شکر کرد.
جناب آقای علم‌الهدی چند چندی؟ مگه نگفتی بهترین مدیریت کرونا در سطح جهان از آن ما ایرانیان می‌باشد و بس؟
یک سئوال
چند نفر از هموطنان از ترکیه بر گشته اند که در این مدت کوتاه چنین موجی از کرونا گریبانگیر کشور شد

محل اصلی گسترش کرونا خوزستان و تردد به کشور عراق بود یا عده ی معدودی که به ترکیه رفته بودند

اگر آمار اعلامی توسط رسانه ها صحیح باشد و روزانه ۴۰ پرواز به ترکیه انجام شده و هر پرواز حداکثر ۲۰۰ مسافر داشته باشد و در طی پانزده روز تمامی پروازها بصورت تکمیل از کشور خارج شده باشند حداکثر ۱۲۰ هزار نفر به ترکیه رفته و همگی هم آلوده به ویروس برگشته اند
پس چگونه در۱۸ افروردین یعنی چهار روز پس از برگشتن تمانی مسافرین به یکباره تمام کشور قرمز میشود ؟؟؟؟؟
کنایه سعید محمد به سیاسیون

تو که از قبل انتخاب شده هستی ولی برای اینکه فیلم بگیرید با 10 درصد رای مردم انتخاب میشی مثل مجلس انقلابی 10 درصدی

من دیگر رای نخواهم دادش
خاتمی با تفکرات و نظراتش برای مردم هزینه زیادی ایجاد کرد احمدی نژاد را با مسکن مهر و یارانه آوردند که ایده ها و نظرات خاتمی و اصلاح‌طلبان از بین بره دیدن باز مردم به اصطلاح طلبان نظر مثبت دارن گفتن یکی از خود اصلاح‌طلبان بیارند که آبروی آنها را ببرد
اقای علم الهدی به روز نکشیده موضعشان را عوض کردند
حاج آقا علم الهدی از آنجا که شما و همکاران شما فرمودند اشکال ندارد می توانید بدون ماسک وارد حرم ها شوید و هر چه دلتان خواست در و دیوار و ضریح را ببوسید.
حال این پزشکیان نه خوشه!!
مردم از معاون قضایی دادستان کل کشور تقاضا دارن درب منزل خود و خانواده خود را باز کنن تا مردم مشاهده کنن از چه نوع لوازم خانگی در حال استفاده هستند
وقتی برخی مثل شما می فرمایند از نماز جمعه و زیارت و عزاداری کرونا نمی گیرید تکلیف روشنه.
ستاد جنگ؟ در مقابل کورونا و مشکل اقتصادی آماده باش موشکی اعلام کنید بهتره
جناب توکلی آیا شما نبودید که تا دیروز با تصویب اف ای تی اف مخالفت می کردید ؟
چه شد ؟
که ظرف ۱۲ سال گذشته درب اف ای تی اف روی پاشنه نمی چرخید ؟!!!!
ولی ظرف تنها دو روز به چرخش افتاده است ؟
نگویید که نگران گسترش فقر ۷۰ درصدی مردم هستید ؟
که این داستان دو روزه نیست و از سال ۸۴ شروع شد .
کاش میشد تصمیم گیرنده ها از فیلتر هوش هم رد بشن ، بیست سال پیش که ویدئو و ماهواره ممنوع بود پایه خیلی از تکنولوژی های امروز ریخته شده و الان میبینم ما دنبال گرفتن ویدئو بودیم دوباره بیست سال دیگه باید بشینیم بخندیم یادته کلاب هاوس رو مختل کردن ، بابا خدا تو قران نوشته سعی نکن کسی تغییر بدی حدیث امیر المومنین ام هست ، بعضی چیزها تفکر نیست که بخوای به کسی القا کنی احتیاج به درمان پزشکی دارد
اولین استانی که وضعیتش قرمز شد خوزستان بود و معلومه که ویروس از کجا واردش شده
آقای علم الهدی کرونا در حال تمام شدن بود ولی بخاطر افاضات شما و دوستان شما و تصمیمات سست مسئولان دوباره بازگشت
لازم نیست ستاد جنگ تسکیل بدین کافیه درافشانی های برخی اقایان را در رسانه ها منتشر نکنید. مشکلات به خودی خود حل میشه.
اقای روحاین بخاطر اینکه گفت پیش تمام شد باید پاسخو باشد این همه مردم بخاطر سو مدیریت شما کشته میشند
این آقای علم الهدی که گفته بود کشور ما در مقابله با کرونا بهترین بوده!!! حال چرا نظرش عوض شد؟؟
جناب علم الهدی همون جشن ها موجب انتشار ویروس شد
از کجا امد جهش یافت از کجا معلوم جهش در خود ایران نبوده است
چرا همیشه میگن مذاکرات موفق امیز بود ولی آخرش معلوم میشه همش نادرست هستش
سرعت واکسیناسیون که دنیا را غافلگیر کرده مثلا فردا قراره دویست نفر واکسینه شوند من نمیدونم ده تا شرکت داخلی داشتند واکسن تولید میکردند یهو چی شد دنیا به ما ابنبات نمیده چه برسه به واکسن کشور دوست و و برادر یعنی چین عزیز و روسیه با وفا هم هر دفعه دوسه هزار تا واکسن لطف میکنند که به ورد نمی خورد ااز آخر اردیبهشت واکسن داخلی شروع شود که دو مرحله انسانی با موفقیت انجام شده و مرحله آخر فقط مونده
جناب علم الهدی شما که در خبرگزاریهای دیروز برای موفقیت مبارزه با کرونا بشکن میزدید
رای بی رای
شیوه گفتار جناب سعید گواهی از یک‌تبختر و خود بزرگ بینی نیست؟
مشکل کشور با یک نفر حل نمی شود. بلکه هنر در یکی کردن نیروهای مردمی و متخصصین کشور است تا بتوان بر همه سختی ها و مشکلات پیروز شد. اعتماد مردم یکی از بززگ ترین سرمایه هاست که متاسفانه از بین رفته است و به سختی می توان آن بازگرداند.
از نظر روحانی همه چیز تمام شد
کرونا تمام شد
تحریم ها تمام شد
گرانی تمام شد
اخه کسی نیست به این آقا بگه طی همین ۲۵ روز لپه ۲۶دزصد گرون شد لوازم مسکن داره تصاعدی بالا میره میدونی چرا ؟ چون بازار میدونی به یه گل بهار نمیشه ، سال آینده همین موقع فقط یادداشت کنید یادگاری دلار ۱۰۰هزار تومانی رو ؟؟؟؟
اعلم الهدی شما که گفتید ما در جهان بهترین عملکرد را داشتیم؟
صنعت خودروی ما که حرف نداره . خیلی پیشرفته ایم خداراشکر
سعید محمد خودشو گفت الان؟؟
این کنایه به سیاسیون نبود . تعریف از خود بود .
بعد از برجام امیدوارم با ارزان شدن دلار . اجناس در قیمت خود باقی نماند
کرونا اراونجا آمد که واکسن انگلیسی وآمریکایی نیامد
آقای پزشکیان این دولت اش پخته خودتان هست
آقای علم الهدی استاد بافتن آسمان به زمین چرا باید کرونا تموم می شده استاااد کجا تموم شده که تو ايران تموم بشه مگه ملت رو واکسینه کردید؟؟؟
آقای دکتر پزشکیان شما که در مجلس عمری تشریف دارید به جای حکومت نظامی به فکر تامین واکسن بودید الان مردم به آرامش می رسیدند
آقای پزشکیان راست گفته اند:
کل دولت تعطیل شود هیچ اتفاقی نمی افتد.
من فرمایش ایشان را کامل میکنم:
دولت تعطیل شود وضع کشور بهتر هم میشود!
آقای علم الهدی فقط برگشت مسافران از ترکیه نبود، برگشت از آن دو تا پیک زیارتی نیمه شعبان هم از عوامل توسعه کرونا بود همراه با سایر عوامل.
علم الهدی برخوردش با مسائل بهداشتی مثل مسائل سیاسی است. سفر به ترکیه را موجب افزایش کرونا می داند ولی تاثیر دو پیک زیارتی در نیمه شعبان را انکار می کند!!
مردم با چه انگیزه ای وارد انتخابات شوند؟ آیا امید به تغییر وجود دارد؟ در این سالها کدام دستاوردی در حوزه فرهنگ،
آموزش، ورزش، اقتصاد، سیاست، بهداشت و .... ایجاد شده است؟ ... رای بی رای!
اصولگرایان از مردم نیستند، اصلاح طلبان واقعی هم رد صلاحیت میشوند. تمام
علم الهدی هم کاندیدای ریاست جمهوری است!؟
با عرض احترام معاون دادستان کشور بهتر است به وظائف خود بپردازند. امدن شرکت ها به ایران جزو وظائف قوه مجریه است. هر کسی به کار خود برسد وضع مملکت بهتر می شود
شما که قراردادهای 25 ساله با کشور دوست و برادر و ایده ال چین می بندید حداقل یک ملیون واکسن می گرفتید با همان پول های بلوکه شده خودمان.
آیا اقای علم الهدی دچار خدای نکرده الزایمر شده است؟ شما نبودید که دو روز پیش فرموده بودید ایران بهترین مدیریت کرونا را در روی کره زمین انجام داده بود؟ پس الان این افاضات جدید چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
ایشان قکر می کنند همه. مردم دچار آلزایمر هستند
در بیست روز عید می توانستند جاده ها رو ببندند و نه اینکه حالا که تعطیلات تمام شده و مردم مشغول کارند یا نمی فهمند یا با مردم بازی می کنند
همه نظرات شعاری
ستاد جنگ!!! حمله
آقای معاون دادستان خودروسازیمان واقعا نشان پیشرفت کشور هست دنیا انگشت به دهان و هاج و واج و متحیر از این همه نبوع و پیشرفت در خودروسازی هست خدایش
کو گوش شنوا
تجربه چین را اگر کشورها می توانستند و یا می خواستند اجرا می کردند؛ الآن از کرونا خبری نبود: به مدت سه ماه فرنطینه سراسری و تعطیل عمومی ( باستثنا مراکزی که نعطیل بردار نیستند) در سراسر کشور اعلام و اجرای آن با شدت کنترل و نظارت شود.با هرگونه تخطی شدیدا برخورد نمایند.برای خانوارهای فقیر و فاقد درآمد ثابت حداقل هزینه های معیشتی تامین و پرداخت شود.مسافراتی که از خارج وارد کشور می شوتد به مدت ۱۴ روز در قرنطینه بمانند.
علم الهدا دیروز: ایران بهترین مدیریت را در کرونا داشت
علم الهدا امروز و خطاب به وزیر بهداشت: شما که گفتید کرونا را مهار کرده اید؟
دقت کنید در جمله ی دوم می گوید شما چون خراب کاری است. و در جمله ی اول می گوید ما چون می خواهد افتخار آن را به نام خود بداند.
گرچه حرف دیروزتان را کسی باور نکرد که بخواهد با این حرف امروز آن را تغییر دهد
آقای پزشکیان و بیشتر پزشک های مجلس فقط به فکر منافع صنفی خودشان هستند.... لطفا تفاوت حقوق نجومی جامعه پزشکی با سایر کارمندان دولت را در کشورهای اروپایی بررسی کنید.....عقلانی نیست یک پزشک در ایران صدها برابر یک معلم با مدرک دکترا حقوق بگیرد... خیلی از این اختلاف های دریافت حقوق نجومی منشا ء آن مصوبات و حمایت های آقایان مجلس نشین است!!!
دارم نظری ولی
100% با آقای پزشکیان موافق هستم چون ستاد مبارزه با کرونا به ریاست رئیس جمهور اکنون کاملا فشل و مفعول است و هیچ تصمیم درستی تا به حال نگرفته است. وزیر بهداشت هم که فقط گریه و زاری و ناله می کند! معلوم نیست چرا استعفا نمیدهد به جای التماس
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی