بازدید 52779
آخرین تحولات خاورمیانه

پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران/ ادعای ترامپ درباره توافق با ایران/ تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر/حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیرو‌های منصور هادی

پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران، ادعای ترامپ درباره توافق با ایران، تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر، حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیرو‌های منصور هادی و حمله به دو کاروان تجهیزات لجستیک آمریکا در عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 30 March 2021

پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران/ ادعای ترامپ درباره توافق با ایران/ تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر/حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیروهای منصور هادی

بین الملل تابناک/ تحولات‌ خاورمیانه: پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران، ادعای ترامپ درباره توافق با ایران، تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر، حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیرو‌های منصور هادی و حمله به دو کاروان تجهیزات لجستیک آمریکا در عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران 

مقام‌های دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارند، در هفته جاری (تا یکشنبه آینده) پیشنهاد جدیدی برای آغاز مذاکرات با ایران مطرح کنند.

نشریه پولیتیکو به نقل از دو مقام نوشت که مقام‌های دولت آمریکا با توجه به شرایط زمانی، در نظر دارند به زودی و طی این هفته، پیشنهاد جدیدی برای شروع مذاکرات ارائه دهند.

پولیتیکو به نقل از یکی از این مقام‌ها نوشت، بر اساس این پیشنهاد، ایران برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خود نظیر کار بر روی سانتریفیوژ‌های پیشرفته و غنی سازی اورانیوم با خلوص ۲۰ درصد را متوقف می‌کند و در مقابل نیز آمریکا برخی از تحریم‌های اقتصادی را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران/ ادعای ترامپ درباره توافق با ایران/ تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر/حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیروهای منصور هادی

این نشریه نوشت که هنوز جزئیات این پیشنهاد در دست بررسی بوده و نهایی نشده است.

نشریه پولیتیکو از یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن خواست تا به اظهار نظر رسمی در این باره بپردازد که وی ضمن رد اظهار نظر رسمی گفت: «ما در این باره کاملا شفاف بوده‌ایم که آماده پیگیری بازگشت متقابل به توافق هستیم. ما آماده گفت‌وگو با شرکای بین‌المللی خود درباره بهترین مسیر برای دستیابی به این موضوع از جمله از طریق تعدادی از گام‌های اولیه و متقابل  و به دنبال گزینه‌هایی برای انجام آن از جمله با مذاکرات غیر مستقیم از طریق شرکای اروپایی هستیم.»

پس از انتشار این گزارش توسط این نشریه، یک مقام ارشد ایرانی به شبکه خبری «پرس‌تی‌وی» گفت: «غنی سازی ۲۰ درصد در راستای پاراگراف ۳۶ برنامه جامع اقدام مشترک بوده و تنها در صورتی متوقف خواهد شد که آمریکا تمامی تحریم‌ها را لغو کند».

مقام‌های ایرانی طی هفته‌های گذشته بارها تاکید کرده‌اند که تنها راه بازگشت آمریکا به برجام، رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های اعمال‌شده (imposed)، بازاعمال‌شده (reimposed) یا دوباره برچسب‌گذاری‌شده (relabaled) است.

بر اساس اعلام مقام‌های ارشد ایران، تنها راه توقف کاهش تعهدات برجامی ایران، لغو تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و سپس راستی آزمایی آن است.

پس از تشکیل دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از روز ۲۰ ژانویه (یکم بهمن ۱۳۹۹)، مقام‌های مختلف دولت وی بار‌ها تاکید کردند که نخست ایران باید به تعهدات برجامی خود بازگردد و پس از آن، دولت آمریکا نیز به برجام باز خواهد گشت.

این در حالی است که چند روز پیش، یک مقام آمریکایی ـ که نخواسته نامش فاش شود ـ به رویترز گفته بود: «مساله این نیست که چه کسی اول به برجام بازمی گردد، بلکه موضوع، توافق بر این است که چه گام‌هایی همزمان برداشته می‌شود.»

 

ادعای ترامپ درباره توافق با ایران

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از یک مجلس عروسی برای اظهارنظر علیه ایران استفاده کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «بی‌بی‌سی»، ترامپ که در عمارت خود در فلوریدا میزبان یک مجلس عروسی بود، با در دست گرفتن میکروفون به اظهارنظر سیاسی پرداخت.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: «دائم گزارش‌هایی را دریافت می‌کنم و به من درباره اوضاع مرزها می‌گویند، درباره چین و درباره ایران با من صحبت می‌کنند.»

پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران/ ادعای ترامپ درباره توافق با ایران/ تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر/حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیروهای منصور هادی

ترامپ درباره ایران مدعی شد:‌ «آماده بودیم که به توافق برسیم. آن‌ها آماده بودند هرکاری انجام دهند و این یارو (بایدن) می‌رود و تحریم‌ها را برمی‌دارد و بعد می‌گوید حالا می‌خواهیم مذاکره کنیم.»

دولت ترامپ سال ۱۳۹۷ یکجانبه از توافق هسته‌ای ایران خارج شد و در راستای رسیدن به «توافقی بهتر» با ایران، تحریم‌ها علیه تهران را بازگرداند. ایران پس از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام، کاستن از تعهدات خود ذیل این توافق را آغاز کرد. مقامات ایران همچنین بارها هرگونه مذاکره با قاتلان سردار «قاسم سلیمانی» را رد کردند.

«جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا که در کمپین‌های انتخاباتی بازگشت به برجام را وعده داده بود، پس از تصاحب کاخ سفید اعلام کرد خواستار توافقی گسترده‌تر با ایران است و برداشتن تحریم‌ها را به پایبندی تهران به برجام منوط کرد.

دولت بایدن در این راستا، تشکیل جلسه‌ای با حضور همه طرف‌های برجام را پیشنهاد نمود؛ اما ایران ضمن رد آن اعلام کرد برای بازگشت به برجام هیچ مذاکره‌ای نیاز نیست.

اخیراً دو دیپلمات اروپایی گفته‌اند، در ماه ژانویه و تنها اندکی پس از ورود بایدن به کاخ سفید، سه کشور اروپایی عضو برجام از وی خواسته بودند، شماری از تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند؛ اما رئیس جمهور آمریکا آن را نپذیرفت.

ترامپ در ادامه اظهارات جدید خود به بحران مرزی در جنوب آمریکا پرداخت و گفت: «وضعیت مرزها خوب نیست و از همیشه بدتر است. آنچه برای این کودکان در حال رخ دادن است، این که آن‌ها طوری در کثافت زندگی می‌کنند که هیچ‌کس تاکنون نظیرش را ندیده است. هرگز چیزی مانند این وجود نداشته است.»

این ادعای ترامپ در حالی صورت می‌گیرد که او در دوران ریاست جمهوری خود، دستور ساخت دیواری عظیم در مرزهای جنوبی آمریکا را صادر کرده و دولت او طی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هزاران کودک پناهجو را از خانواده‌هایشان جدا کرد.

تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر

منابع خبری از گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد عربستان سعودی با رهبران سه کشور کویت، بحرین و قطر درباره ابتکار عمل «خاورمیانه سبز» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در تماسی تلفنی با نواف الأحمد الجابر الصباح، امیر کویت درباره ابتکار عمل «خاورمیانه سبز» در راستای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ ریاض گفت‌وگو کرد.

این ابتکار عربستان در راستای مقابله با گرم شدن زمین و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بوده و شامل کاشت ۵۰ میلیارد اصله درخت در خاورمیانه، در راستای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ ریاض است.

پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران/ ادعای ترامپ درباره توافق با ایران/ تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر/حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیروهای منصور هادی

دو طرف در این تماس تلفنی بر اهمیت ابتکارعمل مذکور در راستای مقابله با چالش‌های محیطی در منطقه و جهان تأکید کردند.

امیر کویت نیز بر آمادگی کشورش برای همکاری با عربستان در راستای تحقق اهداف این طرح تأکید نمود.

محمد بن سلمان در تماس تلفنی دیگری با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین درباره این ابتکارعمل گفتگو کرد.

پادشاه بحرین در این تماس تلفنی بر حمایت از عربستان در راستای تحقق اهداف این طرح تأکید نمود.

همچنین ولیعهد سعودی در تماس تلفنی دیگر با تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، امیر قطر درباره ابتکار عمل خاورمیانه سبز گفتگو کرد.

حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیروهای منصور هادی

منابع خبری از حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی به نیروهای خودی در غرب استان مأرب خبر دادند.

به گزارش المیادین، یک منبع نظامی اعلام کرد که تجمعی از نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن در منطقه نخلاء در شمال غرب استان مأرب هدف حمله جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی قرار گرفته و شماری از آنها کشته و مجروح شدند.

طبق گفته این منبع، یک خودروی متعلق به مزدوران دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز در جریان این حمله منهدم شد.

طبق این گزارش، این حمله در چارچوب اختلافات داخلی میان ائتلاف متجاوز عربی و مزدوران وابسته به آن صورت گرفته و پیش از این نیز حملات مشابهی انجام شده است.

حمله به دو کاروان تجهیزات لجستیک آمریکا در عراق

منابع خبری از هدف قرار گرفتن دو کاروان حامل تجهیزات لجستیکی ارتش آمریکا در عراق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المسیره، روز دوشنبه به نقل از منابع عراقی اعلام کرد که کاروان حامل تجهیزات لجستیکی ارتش آمریکا در استان "الدیوانیه" هدف حمله قرار گرفت.

پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران/ ادعای ترامپ درباره توافق با ایران/ تماس تلفنی بن سلمان با رهبران کویت، بحرین و قطر/حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به نیروهای منصور هادی

این شبکه در ادامه گزارش داد، همزمان حمله مشابه دیگری نیز به یک کاروان دیگر حامل تجهیزات لجستیکی ارتش آمریکا در استان بابل انجام شد.

المسیره به جزئیات این حملات اشاره ای نکرده و تا این لحظه هیچ طرفی مسئولیت انجام حملات مذکور را بر عهده نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹۲
اگر امریکا به برجام باز گردد و تمام تحریمها برداشته شود و ایران مانند یک کشور عادی در جهان شناخته شود، باز نوجوانی و جوانی هم نسلان ما و احساسی که در این دوران باید تجربه میشد و نشد ، باز نخواهد گشت.
پاسخ ها
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
با سلام. سخن شما کاملا درست است دوست عزیز، ولی حداقل فرزندانمان راحت تر زندگی خواهند کرد ومثل ما زیراینهمه فشار اقتصادی وسختی زندگی نمی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
باز هم اگر این اتفاق مبارک بیفتد نسل فعلی و آینده از آن بهره خواهند برد
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
یعنی دولت امریکا که از آب کره می گیرد سرکیسه را شل کند؟
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
دولت امریکا تا در شرایط فشار قرار نگیره اصلا امکان ندارد رابطه برد ـ برد با ایران را بپذیرد.
نامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
دولت امریکا و کلا غرب با شیوه شل کن و سفت کن به هدف خودش می رسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
ولی متاسفانه یک اقلیتی که از این اوصاع بد و فلاکت بار فعلی کشور و مردم
راضی و خوشحال هستند و کاسبی خوبی دارند
اجازه نمی دهند
و متاسفانه اختیار دار اصلی نیز فعلا آنها هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
بله نوجوانی و جوانی و اون طور که باید زندگی میکردیم بر نمیگرده ولی به قول سیدرضا، حداقل فرندانمان در آسایش زندگی میکنند و در آینده ما رو مورد لعن و نفرین قرار نمیدن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
ما جوانان که دیگه حتی فکر فرزند دار شدن رو هم نمیکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
پروفسورها همدیگر را تایید می کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
انتقام سردار سلیمانی و ابومهندس فراموش نشود.هیهات من الذله
کریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اگر روی امریکا فشار نیاریم گرفتار می شیم.
ناشناس
| Luxembourg |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
زندگی ما نابود شد ولی فرصتی که نبود تحریم میده داشتن حساب بانکی بین المللی برای داخل ایجاد می کنه نسل بعد رو نمیزاره مثل ما بشند! تصور کن هنرمنداند بتونند کارهاشونو به دنیا شخصا بفروشا برناه نویسها بتونن توی فروشگاهای گوگل و .. برنامه هاشونو بفروشند این هم ارز اوریه هم کمک به چرخه اقتصاد کشور با همکاری مردم ولی داخل ایران یه عده از این ایده خوششون نمیاد و اقتصاد رو دست خودشون گرفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
ما این پیشنهادها را رد میکنیم و در ویلاهای 5 طبقه
لواسان مقاومت خواهیم کرد
البته شیش طبقه بود یه طبقشو شهرداری گفت مصلحتی خراب کنید ملت صداشون در نیاد
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
چی باعث شده فکر کنی همه مشکلات ما مال تحریم هست و با برجام حل میشه؟ ادعای دولت بی تدبیر و ناکارامد و ناامیدکه بجای حل مشکلات و جلوگیری از رانت همه چی رو به تحریم ها گره زده ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
"اگر"رو کاشتن داداش چغندر هم سبز نشد!شما بذار همه این اتفاق ها بیفته بعد برو بالای منبر!اهمه این اتفاقات که بخواد بیفته بچه و نوه های ما هم اومدن و رفتن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
دولت امریکا نمی تواند ایران را تبدیل به عربستان سعودی کند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
آمریکا هیچ گاه نخواهد گذاشت ایران به عنوان کشور عادی باشد. فقط باید یاد بگیریم و تمرین کنیم که با این دشمن فریبکار و زورگو چگونه می تونیم زندگی کنیم و به بچه هامون هم یا بدیم.
هیچ کس فکر نمی کرد اونایی که بابت جدا شدن بحرین از ایران حرفی نمی زنند امروز بخاطر قرار با چین جلز ولز کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اشتباه مثبت زدم
هزاران بار منفی داره این جمله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
شبانه و روز دارند علیه سندی که نخواندن را محکوم می کنند.
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اگر سند با چین عملی بشه تحریم امریکا کم اثر می شود بخاطر همین پادوها رختن توی صفحه مجازی نظر کارشناسی می دن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
علی جون، عزیز دلم چرا ماستا را با قیمه ها قاطی می کنی آخه
موجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
هیچ کس هم فکرش نمیکرد انهایی که برای یرجام جلز ولز میکردن برای قرارداد چین سامت باشند
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
ناشناس 11:23 چرا حاشیه می ری اول درست جواب علی رو بده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
واقعا چطور نگران جدایی بحرین از ایران نمی شن حالا نگران همکاری با چین شدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
هیچ کس نیست جواب علی رو بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
پیوند چین و ایران باعث پیچیدگی منافع استراتژیک ایالات متحده در منطقه می‌شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
برو ببین کیا همیشه جولو پیشرفت و تکنولوژی و قوی شدن این ملت رو گرفتن تا بدونی چرا تونستن بحرین رو از ایران
جدا کنن بجه جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
چرا در شکبه های مجازی حرفی از علت جدایی بحرین از ایران نمی زنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
آی کیو
بحرین باید از ایران جدا میشد
فقط مغزت رو به کار بنداز ببیم اگر دز زمان جنگ بحرین جزو ایران بود الان چه اتفاقی افتاده بود
منتها شماها عادت دارید فکرنکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
بحرین در یک روند کاملا دموکراتیک و بر اساس نظر سنجی از مردمش از ایران جدا شد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
خطاب به ناشناس 9:16
عجججججب پس چرا تو ایالت های ناراضی آمریکا نمیان با نظرسنجی جدا بشن میشه از این نظر سنجی ها دوباره بگذاریم
سند همکاری با چین یک کار نمایشی بود ولی چقدر دولت امریکا از این سند ترسید.
این یانکی های گاوچران و هوچی و زبان نفهم دولت امریکا فقط زبان زور را می فهمند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
منظورت از زبان زور افتادن در بغل چین و روسیه است؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
برو بازور آدمشان کن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اتفاقا ایران خیلی کار خوبی انجام داد با چین قرارداد بست. این کار از هر جهت به نفع کشور است ناله و فریاد وکیز وبیز غرب گدایان هم بجای نمی رسد تا کی باید منتظر اخم وتخم سران نادان امریکا باشیم دشمنی آنها با ایران تمامی ندارد چون سیاست آنهارا صهیونیستهای آمریکا ورژیم صهیونیستی تعیین میکنند ایران قبل این قرارداد باید یک تصمیم مهم برای کشور می گرفت. که این قرارداد بهترین تصمیم هست امریکا اگر سر عقل آمد وقلدر بازی را کنار گذاشت میتواند با ایران مانند چین روابط حسنه داشته باشد. زمان قلذری هم گذشت این را آمریکا باید بفهمد.
آقای آمریکا دیر شده برو با چین صحبت کن .
عربستان سعودی بیش از ۵ برابر ایران در سال ۲۰۲۰ مراوده اقتصادی با چین داشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
قرارداد در موضع قدرت داشته نه در موضع ضعف که باعث سوئ استفاده چینی ها و مستعمره شدن کشور شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
چون دولت به چینی‌ها کم محلی کرد و تمام تخم مرغها رو تو سبد غرب گذاشت چینیها برای تامین انرژی رفتند سمت عربستان و البته غربیها هم نامردی نکردند و طبق معمول زیر تعهداتشون زدند و حالا بجای اینکه تحریمها رو بردارند دنبال فریب دوباره ایران به عنوان مذاکره برای برداشتن تحریمها هستند. برای بعضیها اگه ایران با چین رابطه تجاری داشته باشه بده ولی اگه همین کشورهای عربی با چین روابط اقتصادی داشته باشند و از واکسن چینی استفاده کنند خیلی خوبه. اینا فقط با ایران دشمنی کور و بی منطق دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
خودت داری میگی مراوده اقتصادی داشته نه قرارداد استعماری
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
بیخود نیست که رسانه های وابسته به عربستان انقدر علیه توافق ایران و چین تبلیغ میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اگر با دنیا تعامل بر اساس منافع خودمان داشتیم و امریکا و غیره را نابود نمی کردیم نیاز به باج دادن نبود.
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
قرارداد روشن و با تایید مردم با هر کشوری معمولی است .
ولی قرارداد از موضع ضعیف و نا روشن مشکل یک ملت باقی می ماند .
چطوره همه پرسی شود!؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
خود آمریکا بیش از 600 میلیارد دلار در سال با چین تجارت داره اما میگه ایران نباید تجارت داشته باشه با چین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
از نظر پادوهای عربستان و امریکا ایران همیشه در حالت ضعف است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
13:50 از نظر شما هر کس واقع بین بود مزدور بیگانه است. نگاهی به نیروگاه اتمی بوشهر بینداز که در اثر کمبود منابع مالی دارد تعطیل می شود تا فرق یک کشور قوی و ضعیف را بهتر درک کنی
احتمالا تا چند روز اینده در اثر این قرارداد با چین تحلیل های مختلف منتشر منتهی وضع اقتصاد ایران بدتر میشود که بهتر نمیشود
چینی ها اگر ادعایی دارند پولهای بلوکه فعلی را به ایران پس بدهند و ۲۵ سال قرارداد پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
از همان پول ها واردات می کنید از چین
وقتی یک توافق نامه هست نیازی به مذاکره برای توافقنامه دیگر نیست. فقط باید توافق نامه اول یعنی برجام اجرا گردد و ساز کار آنهم برای اجرا کاملاً مشخص است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
سیاست مدار کی بودی تو
خبر خوب این متن، کاشت 50 میلیارد درخت توسط اعراب است. کاش ما هم به جای قطع درخت، به کاشت درخت روی می آوردیم. هم در دینمان توصیه شده و هم در بین اجدادمان مرسوم بوده. حرف زدن راجبش هم به آدم نشاط میداد چه برسد انجامش.
دولت اقدام کند به این کار پسندیده، مردم قطعا حمایت می‌کنند و دست به کار می‌شوند.
طرح کاشت میلیاردها درخت در ایران عزیز
صلح صلح اونهم با تمام دنیا
حتی با عربستان .
دین ما که متعلق به اونهاست.
حداقل با صلح و دوستی از سرمایه گذاری آنها در کشور استفاده کنیم.
چین کاری با مسلمانان خودش کرد که اسرائیل هم به خواب نمی دید.
پس اگر مشکلی پیش بیاد قطعا چین آمریکا نیست و حضرات رو قشنگ ....

سعی کنیم خدمت به خلق کنیم البته اگر از خدا می ترسیم و فکر می کنیم شاید خدایی هم باشد.
قطعا همه یه روزی همه می میرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
آقای ظریف بارها مطرح کرده که ایران میخواد با عربستان رابطه برقرار کنه و مشکلات رو حل کنه. اونها نمیخوان
دیگه حوصله هیچی نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
از ضمیر جمع استفاده می کنی چرا؟ ما می دانستیم اول خلقت قابیل برادرش قابیل را کشت.
به فرموده رهبر انقلاب آمریکا باید همه تحریمها را بردارد ما راستی ازمایی کنیم آنگاه به برجام بر می گردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
چشم می کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
منتظر بقیه فرمایشات می مونیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
امریکاییها با نوکراشون برند به جهنم
پیشنهاد جدید آمریکا برای لغو تحریم ها علیه ایران دادن آبنبات برای گرفتن غنی سازی 20 درصد که مهمترین اهرم فشار ایران در برجام است کور خوانده اید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
۲۰ درصدی برای تولید راکتور های داخلی مشکلی نیست ولی بیشتر از ۲۰ در صد مسئله است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
برای امریکاییها مسیله هستند که انهم مهم نیست برند گم شند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
نیروگاه بوشهر داره تعطیل میشه تو در فکر غنی سازی بیست درصد و بیشتری؟
دولت بایدن ایرانیها رو کند ذهن و نادان فرض کرده. آمریکا از برجام خارج شده و باید تحریمها رو برداره ولی بایدن به طمع فریب دادن دوباره دولت ایران پیشنهاد مذاکره میده.
ما اگر ضعیف بشیم، آمریکا و متحداش همون بلایی که سر عراق و سوریه و لیبی و یمن آوردند سر ما هم درمیارن. قدرت نظامی برای ما به اندازه نان شب لازمه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
شوروی سابق را از یاد نبر که ته ته قدرت نظامی بود اما با تلنگری فروپاشید
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
درست ولی با این قدرت نظامی برای دیگران مشگل درست کردن ،وضعیت را بغرنج کرده است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
برای شما که ساکن آمریکا هستی لازمه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
شب درازه قلندر!بپا خوابت نبره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
پسرم، قدرت نظامی دست سپاه و ارتش است نان شب دست دولت هر دو باید کارشون را درست انجام بدن.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
شوروی فروپاشید چون فکر اقتصاد نبود و سیستم اقتصادی ای داشت خلاف طبیعت. ما هم باید به فکر قدرت نظامی باشیم و هم قدرت اقتصادی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
ما باید بمب اتمی داشته باشیم حیف رهبری اجازه نمیدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
همین دیدگاه اشتباهه که باعث نابودی می شود .تنها کشورهایی که از نظر اقتصادی بتوانند با دنیا رقابت کنند ماندگارند .هیچ حکومتی با قدرت نظامی نتوانسته است دوام بیاورد و حکومت ایران هم مستثنی نیست.
من مطمئن نیستم این پیشنهاد جدید آمریکا که تا حد کمی عقب نشینی حساب میشه، چقدر تحت تاثیر امضای قرارداد ایران و چین بوده و چقدر به خاطر افزایش اورانیوم غنی شده و نصب سانتریفیوژهای پیشرفته. اما در هر صورت این نشون میده که تنها راه موفقیت دربرابر آمریکا افزایش قدرته نه عقب نشینی یکطرفه.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
کدام پیشنههد!؟
صبر کن تا علنی و روشن پیشنهاد شود و نه شایعه سازی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
شما توی آمریکا بشین و نسخه بپیچ!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
عقب نشینی ای درکار نیست دوست عزیز.
داره میبینه شما ول کردی و دیگه بیخیال برجام شدی و منتظر و ملتمس برگشت امریکا نیستی و رفتی سراغ دورزدن تحریمها از کانال چین، برا همین میخواد باز دوباره دو سه سال همینجوری تو همون صف خیالی برجام نگهت داره و خرد خرد بهت اب نبات بده بجای رفع کامل تحریم ها
ملازمانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
دقیقا درست میفرمائید دنیای زور فقط حرف زور می فهمه
مشکل رابطه ایران و آمریکا فقط مخالفت برخی در داخل ایران نیست. بیشتر سیاستمداران آمریکایی هم مخالف رابطه خوب با ایران هستند. اسراییل هم مخالفه. عربستان و امارات و برخی کشورهای دیگه در منطقه هم همینطور.
در این شرایط هدف اکثر سیاستمداران آمریکا چه دمکراتها و چه جمهوریخواهان تضعیف ایرانه. اگر الان هم صحبت برگشت به برجامه برای اینه که ایران به سلاح هسته ای نزدیک شده. اما اونها دنبال این نیستند که برگشت به برجام جوری باشه که منافع اقتصادی زیادی برای ایران داشته باشه.
تنها یک موضوع دیگه هست بحث رابطه ایران با روسیه و چینه. برخی سیاستمداران آمریکا شاید به این فکر باشند که دشمنی زیاد با ایران، باعث میشه رابطه ایران با روسیه و چین تقویت بشه و روی این حساب بخوان کمی با ایران کوتاه بیان. اما معلوم نیست چه بخشی از سیاستمداران آمریکا چنین فکری دارند. مخصوصا اینکه نفوذ اسراییل در بین سیاستمداران آمریکا باعث شده خیلی از سیاستمداران آمریکا، منافع اسراییل رو در خاورمیانه بعضا بر منافع آمریکا ترجیح بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
گور پدر اسراییل
هشدار
رژیم پلید آمریکا می خواهد با دادن چند خروس قندی، هم عمده تحریم ها را برای همیشه تثبیت کند و از آنها برای اعمال همیشگی فشار استفاده کند و هم وارد برجام شود و مکانیزم کذایی معروف را در اختیار بگیرد و هزار توطئه ی دیگر را طراحی و اجرا کند.
بدون لغو کامل تمامی تحریم ها که در برجام آمده تحت هیچ شرایطی اجازه وارد این رژیم شیطانی و پست را به برجام ندهید !
هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده امریکا گوشی دستش اومده که ایران دیگه قرار نیست تا ابد منت برگشتش به برجامو بخوره و ازش خواهش کنه به قراردادی که خودش نقض کرده برگرده . انفعال و وقت کشی دولت اگر 4-5 سال پیش نبود شاید اصلا تحریمی توی 4 سال گذشته نبود و این تحریما سر تعلل ایران بود که امریکا رو دلخوش کرده بود که با قدرت رسانش ایرانو فریز کرده که یا مطیع حرفش بشه یا اینکه منتظر بمونه تا ابد
سگ امریکا شرف داره به چین موشخورررررررررررررررررر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
سگش ترامپ وبایدن هست که بهت دارو نداد.انسان آنقدر باید پست باشد که دارو را بروی بیماران تحریم کند
محاله آمریکا بابت این قرارداد برای ما مشکلی درست نکنه ، از اتاق فکر بسیار قدرتمندشون بعیده دست روی دست بذارن و تماشاکنن
با این قرارداد 25 ساله، یاد حمله مغول به ایران افتادم !
یک نفر بگه منفعت چین از این قرارداد چیست؟ نکنه عاشق چشم و ابروی ایرانی ها شده. آقایانی که میگویند چین 500 میلیارد دلار در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد، بگویند در عوض چقدر و چه چیز خواهد برد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
چین نفت و انرژی نداره
.
بخاطر جمعیت زیادش با مشکل کمبود مواد غذایی روبرو هست
.
از همه مهمتر بخاطر سیاست تک فرزندی و کاهش جمعیت زنان چینی،چین کلی مرد مجرد داره
.
کلاهتونو بگذارید بالا تر برادران
متاسفانه كاسبان تحريم تحت هيچ شرايطي اجازه نخواهند داد ارتباط ايران با دنيا عادي شود .چون بقاي خود را به وجود اين تحريم ها مي دانند وحتي شده با موشك پراني و سنگ پراني و فحش پراني به ديگر كشورها و بوجود آوردن جنگي ديگر اجازه عادي شدن روابط ايران به دنيا را نمي دهند .
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی