بازدید 21819
دو هزار و چهارصد و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

اولین اقدام مجلس برای تحقق شعار سال: مثل همیشه تشکیل کارگروه! / کنایه اصغرزاده به اصلاح طلبان محافظه کار / آقاتهرانی: به دنبال پیروزی دولت جوان حزب اللهی هستیم

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند وعده برجامی بورل: تمام تلاشم را به کار می‌گیرم / بایدن با تبریک نوروز: روز‌های بهتری در پیش است / تاجگردون: کاندیداتوری نظامیان برای انتخابات ریاست جمهوری ایراد ندارد / عمران‌خان با واکسن کرونا گرفت و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۴۱۸۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 20 March 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تاکید آیت الله جنتی بر رقابت سالم و منصفانه کاندیداهای ریاست جمهوری

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان به مناسبت حلول سال ۱۴۰۰ پیامی صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده: در سالی که گذشت به رغم تلاش‌های صورت گرفته برای رشد اقتصادی و بهبود معیشت مردم، اقدامات عملی و ملموسی را شاهد نبودیم و متأسفانه توفیق چندانی در این زمینه حاصل نشد که امیدواریم در سال جدید که مقارن با سالروز ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود (عج) است، همه مسئولین کشور با همت مضاعف و همکاری و همیاری و تکیه و اعتماد به ظرفیت‌های داخلی کشور گره‌های اقتصادی را بگشایند و معیشت مردم عزیز کشورمان را بهبود بخشند. امسال انتخابات بسیار مهم و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری را در خردادماه پیش‌ روی داریم و امیدواریم شاهد رقابت سالم و منصفانه کاندیداهای ریاست جمهوری و در نتیجه برگزاری انتخابات بسیار با شکوه همراه با انتخاب هوشمندانه و مشارکت اکثریت مردم شریف باشیم. سال ۱۴۰۰ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای مدظله العالی سال « تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها » نامگذاری شده است و إن‌شاءالله به لطف پروردگار و تلاش همه مسئولین و ملت عزیز ایران اسلامی به تمامی اهداف متعالی انقلاب دست یافته و شاهد عزت، شکوه و اقتدار روزافزون کشور و سلامتی، آسایش، آرامش و رفاه مردم عزیزمان و همچنین مسلمانان سرتاسر جهان در این سال باشیم.

تبریک نوروز ای اف سی با عکس عادل فردوسی‌پور

کنفدراسیون فوتبال آسیا سال جدید را به ایرانی‌ها تبریک گفت. عادل فردوسی پور در سال 99 فینال لیگ قهرمانان آسیا را برای صفحه ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارش کرد و این اتفاق باعث شد تا فالوورهای زیادی نصیب آنها شود. این مساله شدیدا به نفع afc شد و حالا آنها رابطه خوبی با عادل دارند. امروز هم در پیام تبریک کنفدراسیون برای ایرانی ها تصویری از عادل هم دیده می شود.

واکنش دادستان به قتل ۷ شهروند کنگانی

دادستان شهرستان کنگان در خصوص اتفاقات اخیر رخ داده در شهرستان و در پی آن ایجاد شایعات و ابهامات بین مردم و در فضای مجازی توضیحاتی ارائه داد. اکبر احمدی در خصوص اتفاقات اخیر رخ داده در این شهرستان اظهار داشت: طی چند روز اخیر شاهد اتفاقات و حوادث تلخی بودیم که متاسفانه منجر به کشته شدن تعدادی از شهروندان کنگانی توسط یک فرد مسلح بودیم. دادستان شهرستان کنگان افزود: تمام دستگاه‌های امنیتی، قضایی، انتظامی به شکل شبانه روز در حال بررسی و پیگیری این پرونده هستند تا بتوانند هرچه سریع‌تر با دستگیری فرد مظنون، پرونده را ببندند و مردم نیز از نگرانی خارج شوند. وی ادامه داد: ۵ نفر در محله گوده، یک نفر در شهرک نفت و گاز و یک نفر در محله حسین آباد طی دو روز گذشته به ضرب گلوله کشته شده‌اند. احمدی در پاسخ به این که بعد از جریان قتل (الف.ک) در محله حسین آباد، آیا مورد قتل یا تیراندازی دیگری وجود داشته است؟ عنوان کرد: خیر موردی مبنی بر قتل یا تیراندازی وجود نداشته است. وی اضافه کرد: شهروندان به شایعات در فضای مجازی دامن نزنند. اینکه گفته می‌شود قاتل، مورد اصابت گلوله نیروی انتظامی قرار گرفته و هم‌اکنون در بیمارستان کنگان بستری است، صحت ندارد. دادستان کنگان در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا صحت دارد که فرد دیگری مرتبط با این پرونده، توسط متهم، در شهر بردستان (شهرستان دیر) به قتل رسیده است، گفت: خیر، هیچ فردی در بردستان که مرتبط با این پرونده باشد، شب گذشته به قتل نرسیده است. احمدی تاکید کرد: مردم می‌توانند هر نوع اطلاعاتی که در خصوص فرد متهم پیدا می‌کنند را به دستگاه‌های امنیتی یا ۱۱۰ منعکس کنند و ما را در دستگیری سریع‌تر این شخص یاری کنند. این مقام مسؤول تصریح کرد: تصویر این فرد در فضای مجازی منتشر شده است و شهروندان چنانچه با چنین فردی برخورد کردند، فقط از طریق تماس تلفنی با ۱۱۰، مراتب را به اطلاع همکاران برسانند.

آمریکا ۱۰ تبعه ایرانی را به «نقض تحریم‌ها علیه ایران» متهم کرد

دفتر دادستانی کل لس‌‍‌آنجلس در بیانیه‌ای از آغاز بررسی شکایتی علیه ۱۰ تبعه ایرانی به دلیل آنچه «نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران» خوانده است، خبر داد. دفتر دادستانی کل لس‌‍‌آنجلس در بیانیه‌ای ضمن متهم کردن ۱۰ شهروند ایرانی به تلاش برای دور زدن تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که بررسی شکایت علیه این تعداد از متهمان ایرانی به دلیل «نقض تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران» آغاز شده است. در این بیانیه ادعا شده که «این افراد با هدف دور زدن تحریم‌ها، به مدت ۲۰ سال تراکنش‌هایی را که ارزش آن‌ها در مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بوده، پنهان کرده‌اند». در این بیانیه آمده است: «متهمان متشکل از ۸ مرد و ۲ زن هستند که معاملات پنهانی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار به نفع ایران انجام داده‌اند». دادستانی کل ایالت لس‌آنجلس آمریکا در ادامه بیانیه اعلام کرد که «همه این افراد در خارج از ایالات متحده به سر می‌برند.»

۹۹ سال محک تاب آوری اقتصاد و جامعه بود

عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود نوشت: سالی که پشت سر گذاشتیم، در کنار تمامی سختی هایش به خاطر کرونا و فشاری که از ناحیه تحریم ها به مردم ، خصوصا طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه از نظر معیشتی وارد شد ، سال محک تاب آوری اقتصاد و جامعه بود. علیرغم کاهش دریافتی ارزی بانک مرکزی به رقمی در حد ۱۵ درصد میانگین ۲۰ سال گذشته و کاهش درآمد دولت از این ناحیه، به لطف خداوند و همت مسئولین و صادرات غیرنفت خام ، نیازهای ضروری کشور تأمین شد و به اعتراف خود آمریکایی ها، فشار حداکثری شکست خورد، به طوری که شاهد خروج از رکود و بازگشت رشد مثبت اقتصاد در ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ بودیم. امیدوارم، سال ۱۴۰۰، سال ثبات بیشتر بازار، رشد بیشتر تولید ناخالص داخلی و سال کنترل بیشتر تورم در جهت بهبود معیشت و رفاه مردم باشد.

عمران‌خان با واکسن کرونا گرفت

نخست وزیر پاکستان که دو روز پیش واکسن تزریق کرده بود، به کرونا مبتلا شده و منابع رسمی در اسلام آباد هم خبر آن را تایید کرده اند. ابتلای «عمران‌خان» به ویروس کووید-۱۹ روز شنبه توسط سرپرست وزارت بهداشت و دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان تایید شد، اما مقام پاکستانی این را هم گفته که وضعیت فعلی نخست وزیر پایدار است و در قرنطینه بسر می برد.سرپرست وزارت بهداشت پاکستان هم هشدار داده که موج سوم شیوع کرونا به شدت شهرهای این کشور را فرا گرفته و در صورت عدم رعایت تمهیدات بهداشتی از سوی مردم، کشور با افزایش ابتلا و همزمان بالا رفتن آمار مرگ و میر مواجه خواهد شد./ایرنا

مهاجرت اعضای گروه دنگ شو به کانادا

‏اعضای گروه ‎دنگ شو رضا شایا و طاها پارسا (فرزندان علیرضا شجاع نوری) از ‎مهاجرت دائمی خود به ‎کانادا خبر دادند و علت این مهاجرت را اجرای آثارشان در کنار خواننده های ‎زن اعلام کردند.«دنگ شو» در سالهای فعالیت اش در ایران با چهره های چون: علی زندوکیلی، امید نعمتی و... همکاری داشت.

توئیت آقاتهرانی درباره انتخابات ۱۴۰۰

مرتضی آقاتهرانی از برنامه جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری نوشت.مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس و رییس شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: فکر می‌کنم در آینده به این سمت می‌رویم که یک دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی داشته باشیم و ما نیز به عنوان جبهه پایداری دنبال پیروزی یک دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی هستیم و این محور برنامه ما برای انتخابات ۱۴۰۰ است”

تاجگردون: کاندیداتوری نظامیان برای انتخابات ریاست جمهوری ایراد ندارد

نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی، کاندیداتوری نظامیان برای انتخابات ریاست جمهوری را ایراد ندانست. غلامرضا تاجگردون گفت: بستگی دارد که مردم چگونه تصمیم بگیرند، کاندیداتوری نظامیان فی‌نفسه اشکال ندارد و اگر بخواهند با طراحی و مهندسی، کشور را به دست نظامیان بدهند این ایراد دارد که به نظرم چنین طراحی وجود ندارد.رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود:‌ بحث کاندیداتوری نظامیان برای انتخابات، بحثی است که به نظرم هر دو جریان راجع به آن دارند اشتباه و آن را شلوغ می کنند.

اصغرزاده: اصلاح طلبان محافظه کار خواهان ماندن در قدرت به هر قیمتی هستند

ابراهیم اصغرزاده معتقد است که اصلاح‌طلبان، دو بخش شده‌اند؛ بخشی از اصلاح‌طلبان بر این باورند طرفداران اصلاحات حداقلی و حامیان اصلاحات حداکثری.وی در تقسیم بندی اصلاح طلبان گفت: گروه اول اصلاح طلبان محافظه کار کسانی اند که خواهان کسب و ماندن در قدرت به هر قیمت هستند. جنبش های اجتماعی را مزاحم می شمارند و کسب حقوق شهروندی در برنامه آنها اولویت ندارد.

گروه دوم اما ناکارآمدی موجود را صرفا ناشی از سوءمدیریت اشخاص نمی دانند، بلکه ناکارآمدی موجود را ساختاری، نتیجه تناقضات ذاتی سیستم حقوقی و ماحصل دخالت مستقیم نهادهای قدرت و همچنین نظام بازتوزیع رانتی منابع در اقتصاد کشور می دانند. از نظر این گروه انتخابات باید تبدیل به رقابت سیاسی معنادار شود، والا تأیید فلان نامزدی که فاقد توانایی برای بسیج نیرو باشد حتی اگر اسما اصلاح طلب باشد سیاست را بلاموضوع خواهد کرد.

دبیر کل انجمن اسلامی مهندسان ایران تشریح کرد: در سمت راست طیف که طرفدار اصلاحات حداقلی است نیروهای معتدل و نزدیک به اصولگراهای میانه مثل آقای حسن روحانی قرار دارند به دنبال استراتژی انتخاب بین بد و بدترند. به بیانی دیگر این گروه بر این باور است که حتی اگر کاندیدایی از ما نبود می‌توانیم از یک اصولگرای معتدل هم حمایت کنیم. به قاعده جمع جبری صفر در رقابت سیاسی اعتقادی ندارند. گرچه پذیرفتن بی قید و شرط شرکت در انتخابات تا کنون، آنها را به سمت توجیه آن و در عمل انتخاب همیشگی «بد» از میان بد و بدتر کشانده و با پدیده بازپس دادن دستاوردها مواجه کرده است. با این حال روی پیوستار اصلاح طلبی وزن محافظه کاران هنوز نسبت به تحول خواهان می چربد بخصوص آنکه از پشتیبانی دولت هم برخوردارند.او اضافه کرد: اصلاح طلبان محافظه کار کُد می آورند که به عنوان مثال آقای حسن روحانی که یک چهره امنیتی و اصولگرای میانه رو است و با کمک اصلاح طلبان به قدرت رسید، توانست سایه اجماع جهانی علیه ایران و خطر جنگ را از سر مملکت رفع کند. دولت میانه رو روحانی توانست پروژه امنیتی سازی ایران را متوقف سازد و اجماع جهانی را بشکند گرچه نهایتا این ترامپ بود که از برجام خارج شد و با تحریم های فلج کننده بازی را بهم زد. به لحاظ آرایش نیرو استدلال طیف محافظه کار این است که اساسا باید مرزهایمان را در سمت چپ مستحکم کنیم و نگذاریم شائبه همسویی با نیرو های روشنفکر سکولار، نیروهای ملی مذهبی، ملّیون و تحول خواهان خارج از کشور، چهره اصلاحات را رادیکالیزه نماید.

نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: جناح چپ اصلاحات که بدنبال اصلاح‌طلبی حداکثری است بحث اصلاحات ساختاری را مطرح می‌کند و بر این باور است که ما باید هویت اصلاح طلبانه خودمان را برجسته کنیم و از سرمایه سیاسی مان حفاظت به عمل آوریم. با اصولگراها مرزبندی شفاف داشته باشیم در غیر این صورت، با بحران هویت روبه رو می‌شویم. از این روی، ائتلاف با اصولگراهای معتدل علاوه بر اینکه ما را دچار اغتشاش گفتمانی و سستی و بی تحرکی رفتاری می‌کند بلکه باعث می‌شود اصلاح طلبان قدرت بسیج کنندگی اجتماعی برای عقب راندن نیروهای غیردمکراتیک را از دست بدهند و آش نخورده و دهن سوخته، شریک و هم پیاله ناکارآمدی و فساد موجود خوانده شوند.

اولین اقدام مجلس برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این کمیسیون به منظور انجام اقدامات نظارتی در جهت تحقق شعار سال ۱۴۰۰ خبر داد. حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کارگروهی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به منظور انجام اقدامات نظراتی در جهت تحقق شعار سال تشکیل می‌شود و این کمیسیون به جد پیگیر موضوع تحقق شعار سال خواهد بود. وی افزود: رهبر معظم انقلاب حدود ده سال است که مسائل اقتصادی و موضوع تولید را در بحث شعار سال مطرح می‌کنند، اما متأسفانه از سوی دولت به ویژه در دولت یازدهم و دوازدهم این موضوع در عرصه عمل جدی گرفته نشده و در حد شعار این موضوع متوقف مانده است. رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بخش تولید نیازمند حمایت‌های جدی است و همه سرمایه‌ها از جمله در بخش خصوصی و تعاونی برای این منظور باید به کار گرفته شوند. وی خاطرنشان کرد: ما در مشهد تولید ظروف چینی و آرکوپال را داریم و سفارشی را از کشور هند برای تولید این ظروف گرفته بودیم که موانعی بر سر راه صادرات آن ایجاد شد. پژمان‌فر افزود: پس از پیگیری‌هایی که از طریق سفیر ایران در هند انجام شد، آن‌ها به ما پاسخ دادند که ما کارخانه‌ای در کشورمان برای تولید این ظروف راه‌اندازی کرده‌ایم و دیگر لزومی به واردات آن نمی‌بینیم.

بایدن با تبریک نوروز: روزهای بهتری در پیش است

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پیامی فرا رسیدن عید نوروز را شادباش گفت و تاکید کرد که آینده‌ای بهتر در راه است.بایدن در این پیام تاکید کرد: بهار نماد جاودان زندگی نو و زایش دوباره است و دل‌های مردم از آمریکا تا ایران، آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه، و اروپا آکنده از نور و امید می‌شود. این همان پیام و شادی نوروز است که ما با انداختن یک سفره هفت سین در کاخ سفید، آن را گرامی می‌داریم. وی گفت: این پیام، امسال شاید بیش از هر زمان دیگر، به شدت مورد نیاز است. پس از آن همه رنج و خسران، [این پیام] برای ما یادآور آن است که روزهای بهتری در پیش است و همه ما باید برای دستیابی به آینده‌ای مشترک و برخوردار از صلح، رفاه، و درک بیشتر با هم کار کنیم.رئیس جمهور آمریکا گفت: در حالی که ما همچنان به پیشرفت‌هایمان در برابر کووید-۱۹ ادامه می‌دهیم، من امیدوارم که به زودی جشن‌های مجازی ما به همان احساس شادی و در جمع بودن در زمان‌هایی که با خانواده و دوستان‌مان گرد هم می‌آییم، بازگردد.

وعده برجامی بورل: تمام تلاشم را به کار می‌گیرم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار کتابی تحت عنوان سیاست خارجی اتحادیه در دوران کووید-۱۹ تصریح کرد که تمام تلاش خود را برای حفظ برجام و اطمینان از اثر بخشی این توافق به‌کار می‌بندد.جوسپ بورل در این کتاب که یک نسخه آن رایگان در تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه قرار گرفته، نوشته است: پنج سال پیش، در وین گروه تروئیکا و اتحادیه اروپا به علاوه ۳ (انگلیس، فرانسه،‌ آلمان، چین، روسیه و ایالات متحده آمریکا )در کنار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ایران درباره برنامه جامع اقدام مشترک به توافق رسیدند. وی با اشاره به اهمیت برجام تصریح کرد، این توافق امروز از زوایای مختلف تحت فشار زیادی قرار دارد و «من بر این باور هستم که حفظ برجام نه تنها ضروری که به دو دلیل حیاتی است.»مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره توضیح داد: اولا دوازده سال طول کشید تا جامعه جهانی و ایران اختلاف نظرها را کنار گذاشته و به یک توافق برسند؛ از این منظر اگر برجام از بین برود، هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد.

عذرخواهی جهانگیری از مردم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در پیامی با تبریک نوروز نوشت: سختی های معیشت، همه گیری #کرونا و تنگناهای تحریم در سالی که گذشت، رنج ها و درد ها و نگرانی های ملت صبور ایران را افزون کرد. ما مسئولان هم باید عذرخواه مردم باشیم. نوروز، روز زندگی، روز شادی، روز‌ دوستی، روز آشتی و روز امید مبارک.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
مجلس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
اولین اقدام مجلس برای تحقق شعار سال ۱۴۰۰
امیدوارم مجلس محترم گامی عملی برای تحقق شعارهای سال بردارد و به صرف تغییر سربرگها و نصب پلاکارد اکتفا نشود. یک گروه بیطرف باید کارها را ارزیابی کند که آیا فعالیت جزیی از اقدامات روتین دستگاه است و یا فراتر از آن گامی برداشته شده که به حساب شعار سال میگذارند.
مجلس فعلی چیزی جز تلف کردن وقت و هزینه ملت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
مخصوصا با طرحی که به نام سازمان طب اسلامی ارائه داده و شرط عضویت را سطح 2 حوزه گذاشته شده مشخص کرد که چقدر و با چه سرعتی پسرفت داریم
اقدام مجلس...آدمو به خنده وا میدارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
اقدام 32 سال اصلاح طلبان چی؟
"ما نیز به عنوان جبهه پایداری دنبال پیروزی یک دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی هستیم"
البته امیدواریم آنها گرین کارت آمریکا نداشته باشند.
آقای آقا تهرانی، بهتره بگیم به دنبال دولت جوان و کار آمد و متخصص و کاربلد هستیم، کسانی که از جنس مردم باشند تحصیل کرده باشند و متخصص و جوان.

این چندین سال حزب اللهی ها بودند اما کاری از پیش نبردند، یک مدت هم متخصصین جوان و تحصیلکرده و در کشیده باشند و ببینیم آیا این مدیران جوان می‌توانند گره از کار این مردم باز کنند یا خیر!!!!
این نامگذاری ی های شعاری،اگه برای مردم،سودی نداشته باشه،برای مسئولین خوب نونی داره،کارگروه، اعضای کارگروه،ستاد،و....
یه کم دقت میخواد که فهمید هیچ چیزی نمی‌خواد درست شه. روز به روز پس رفت نتیجه کار شماها دولتی ها بوده
آقای آقا تهرانی نیازی به رقابت و رای آوردن کاندید مورد نظر شما نیست ...این انتخابات خودتوتید و خودتون...حالشو ببرید
باآرزوی سلامتی عاجل برای عمران خان نخست وزیرکشوربرادروهمکیشمان پاکستان بااطمینان ازاینکه
ایشان قطعاًازهمان واکسنهای چینی وروسی که برای
مردمشان بلااجباراستفاده میشده تزریق شده اندچون
مضحک آنستکه واکسنهای فایزرومدرناکه آمریکائی
هستند هنوزیک مورد ابتلا به بیماری پس ازتزریق
نزدیک به دویست میلیون دوزآن دردنیادیده نشده
وایشان قطعاًایدوواکسن راامکان تهیه نداشتند
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
این عدد 200 میلیون رو از کجا درآوردی دوست عزیز؟
هنوز این تعداد تولید نشده بعلاوه اینهمه مرگ و میر که هر روز سازمان بهداشت جهانی گزارش میده از کجاست؟ هنوز آمریکا . فرانسه و انگلیس در تعداد فوتی ها پیشتاز و بیشترین آمار جهانی را دارند؟
بی فایده ترین و مضرر ترین مجلس برای ملت را در قرن اخیر داریم
حاج آقا مثل مجلس انقلابی؟
مجلس باقوانین خاص شعارسال گذشته راکه قراربودباجهش تولیدهمراه باشدبه تعطیلی سرمایه گذاری درخدمات تولیدی انجامید وباعث رکوردزنی درفرارسرمایه به کشورهای همسایه
برای رونق آنهاشد، حالا کارگروه برای اصلاح امورتشکیل
داده و دیگرهرگزامکان برگشت به شعارپشتیبانی ومانع زدائی ازتولیدکه شعاررونق اقتصادی امسال اشت وجودونداردوقتی
مهمترین چرخ تولیدوایجاداشتغال که بازارمسکن است راممنوع
میکنندکه نزدیک به دویست شاخه تولیدی واشتغالزائی دارد
چگونه قادرنددست گلی که خودبه آب داده اندرادرست وچگونه
امکان داردسرمایه های بخارج رفته رابرگردانندلذا رسالت
این کارگروه میتوانداین باشدکه تلاش کنندآبروریزی بیشتر
برای خودوهمکارانشان نشودچون باتصویب آن قوانین
دیگرهیچ سرمایه گذاری جرات وجسارت وجهالت سرمایه گذاری درکاری اشتغالزا وتولیدی رانخواهدداشت مگراینکه
سازندگان وسرمایه گذاران این رشته به رشته هواپیماسازی
وماهواره وسفینه فضائی سازی روی آورند!
جناب آقا تهرانی ، یکبار مردم و کشور از نامزد جوان و انقلابی منتخب شما و جبهه پایداری
بنام احمدی نژاد گرفتار بدبختی و گرفتاری و مشکلات متعدد شده ایم
و لطفا دیگر بس کنید و بگذارید مردم و کشور به درد خود بسوزند
تنها چاره تحقق شعار مقام رهبری کوتاه کردن شر دولت و مجلس ناکارامد از سر کشور و سپردن امور به کمیته ای حداکثر ۱۰ نفره از نوابغ اقتصادی و غیر سیاسی با قدرت مطلق است.این شورا باید تمامی قو انین اقتصادی ناکارامد و پوپولیستی را لغو و قوانینی مفید و ساده به جای انها وضع و اعمال کند
کنفدراسیون فوتبال آسیا و بازهم فردوسی پور
داداش میزبانی ازمون گرفتن
هنوز تو تیم اونایی
حداقل یه حرفی بزن
البته .....
پول این پروژه سر فلک میزند/ از کجا تامین میشود/ صدها میلیون فقیر چین نون و غذا به زحمت در میاورند/ این سرمایه داری به چه بهایی تمام میشود؟
ایا چین میخواهد امریکای دیگر شود؟
امریکا سه درصد جمعیت دنیا و اما سی درصد مصرف دنیا! حالا چین با 20 درصد جمعیت بشود مثل امریکا یعنی ذو برابر مصرف فعلی جهان میبلعد!
با این وضع که چین در سرمایه داری میرود فاجعه بزرگتری در انتظار جهان است چون چینی ها میخواهند از سوزن تا فضاپیما را صد در صد درست و صادر کنند و در نتیجه بقیه دنیا جز تامین مواد اولیه چیزی نخواهند داشت به چین بدهند
خوب فکر کنید
در ضمن ترس ارتفاع و مردمی که در بزرگراهها نمیتوانند رد بشوند پیاده/ ظاهرا فکر میلیون نفر نکردند چگونه پیاده از بزرگراه و بلوارهای ایران رد بشوند!!!
تنها راه نجات اقتصاد مملكت اينه كه نظاميا از اقتصاد خارج بشن و فقط تو دانش بنيان برن
خوشحالم که دیگر کسی به این وعده های پوچ اعتنایی نمی کند یکبار دور هم جمع شدید و احمدی نژاد را بالا کشیدید و نتیجه آن هم معلوم شد حالا دنبال یک دولت جوان انقلابی هستید مطمن باشید چیزی می شود بد تر از آن دولت که جنابعالی معلم اخلاق آن بودی
مگر جوان و حزب الهی بودن کفایت میکند؟
آیا توانایی فرد مهم نیست؟
رزومه شخص مهم نیست؟

آیا شیعه و یا در حقیقت پیرو حضرت علی بودن به ما حکم نمیکند که برویم سراغ بهترین ها، مگر ما 1400 سال از خلفای غیر از علی خرده نگرفتیم که چرا وقتی علی بود سراغ غیر علی رفتند و چرا وقتی آب بود تیمم کردند؟ اینک چرا خود ما وقتی انسانهای توانمند تر در کشور داریم به سراغ کسانی میرویم که خود از ابتدا با رانت به جایگاهی رسیده اند؟
جناب آقا تهرانی ، مردم و کشور یک بار دستپخت شما و دوستانتان در انتخاب احمدی نژاد را تجربه کرده اند
و هنوز دارند تاوان سنگین آن شخص و دوستان شما را با خون دل و رنج و سختی پرداخت میکنند
انتخابات این دوره با کمترین مشارکت مردم برگزار میشود سرمایه اجتماعی به شدت پائین امده و تشنگان قدرت همانند انتخابات مجلس با مشارکت پائین مردم بر مسند ریاست جمهوری قرار میگیرند
الان سیاستمداران جوان چه کسانی هستند تنها وزیز جوان فعلی آقای آذری جهرمی است . بقیه تا عمق سیاست را افراد پا به سن گذاشته اند اصلا سیاستمدار جوان مگر تربیت شده پس چرا نمی بینیمشان
دولت جوان حزب اللهی؟ تخصص چی شد؟ اونهم با فرار مغز ها فرار کرد؟
آخه این حرفه میزنی آقای همتی ؟!! هر کس. ندونهخیال می‌کنه عمدا به مردم فشار میارید ببینید تاب و تحمل ایشان کجاست . سخن سنجیده بگو ،مرد دولتی
رای بی رای
یعنی تو این چهل سال غیر حزب الهی ها بودن؟ عجب پس شما کجا بودی؟
یه کارگروه تشکیل میدن تا یه سال حقوق مفت بگیرن. یه عده اینجوری امرار معاش میکنن
سلام و تبريك سال نو
رييس جمهور جوان از ديد اقا تهراني خيلي خوبه
تحريمها را ميتونه از خارج به مردم تحميل كنه و و خودش جوان و سر زنده باقي بمونه
جابه که خروجی این کار گروه ها تشکیل چند کارگروه دیگر است
متاسفانه فرهنگ رایج در مدیران اینست که برای ایجاد یک مانع امضای یک کارشناس کافیست ولی برای‌برداشتن همان مانع باید حداقل چند مدیر ارشد یا وزیر امضا کنند
زیرا هیچ مدیری جرات رفع یک محدودیت به تنهایی را ندارد چون میترسد بعدا یقه تش را بگیرند
رای بی رای
رای بی رای
ازین اقدامات مجلس زیاده داشته، ولی در ادوار مختلف صرفا در حد حرف بوده و بس. دیگه باور کردنش سخته!!!!
رای بی رای .
مگر تا بحال دولت ها و حکومت حزب اللهی نبودند که اکنون دولت حزب اللهی رفع مشکلات کند!؟
آقای جهانگیری عذر خواهی نکردند فرمودندما مسولان هم باید عذر خواه مردم باشیم که اجبار آنهم درزمان آینده برای مسولان است لطفا تیتر را تعییر بدهید
پیش‌نویس طرح دوفوریتی
حمایت از کارآفرینی و اشتغال
نسخه ۲
مقدمه:
به‌منظور تسریع در اجرای منویات رهبری برای حمایت از کالای ایرانی و تأمین شرایط مناسب برای کارآفرینی و اشتغال مواد زیر برای بهبود، اصلاح و کارایی قوانین جاری تهیه و برای تصویب در مجلس شورای اسلامی به‌صورت دوفوریتی پیشنهاد می‌گردد:
ماده 1- در اجرای قوانین «بهبود مستمر محیط کسب‌وکار» و «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور»، با هدف تأمین اختیار کافی برای اجرایی کردن مصوبات، اعضای هیئت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب‌وکار به شرح آتی تغییر و با اعضای زیر تشکیل و اجرای کلیه مصوبات این کارگروه برای کلیه دستگاه‌های اجرایی در قوای سه‌گانه و نهادهای وابسته به دفتر مقام معظم رهبری الزامی است:
۱-1- معاون اول رییس‌جمهور رییس هیئت
۱-2- معاون اول رییس قوه قضاییه نایب‌رییس هیئت
۱-3- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دبیر هیئت
۱-4- نماینده تام‌الاختیار دادستان کل کشور
۱-5- نماینده تام‌الاختیار رئیس سازمان بازرسی کل کشور،
۱-6- نماینده تام‌الاختیار رئیس دیوان محاسبات کشور
۱-7- دو نماینده مجلس شورای اسلامی
۱-8- رییس اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران
۱-9- رییس اتاق اصناف کشور
۱-10- حسب مورد نماینده تام‌الاختیار دستگاه اجرائی ذی‌ربط موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور و دارندگان ردیف و عنوان در قانون بودجه سنواتی مربوط با حق رأی
۱-11- نماینده تام‌الاختیار رییس سازمان برنامه‌وبودجه
۱-12- نماینده تام‌الاختیار رییس سازمان اداری و استخدامی
ماده 2- دبیرخانه هیئت مذکور موظف است با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بازیگران کسب‌وکار علاوه بر وظایف مندرج در قانون «رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور» اقدامات زیر را انجام دهد:
۲-۱- ظرف دو سال و هر سال پنجاه‌درصد از مجوزهای کشور را با همکاری دستگاه اجرایی ذی‌ربط باطل و بجای صدور مجوز مبادرت به ضابطه‌گذاری شود.
۲-۲- ازآنجاکه نهادهای تنظیم‌کننده مقررات همانند بانک مرکزی، بیمه مرکزی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان تأمین اجتماعی، سازمان صداوسیما و غیره در بخش‌های مختلف با تغییر وظایف به بنگاه‌داری و شرکت داری روی آورده و به‌این‌ترتیب این نهادها به شکل توأمان هر سه نقش «کارفرما»، «مجری» و «ناظر» را در دست گرفته‌اند و وابستگی به سازمان مادر موجب ایجاد انحصار، رقابت ناسالم با بخش خصوصی و قانون‌شکنی شده‌اند و هیئت مذکور موظف است ظرف مدت شش ماه پیشنهاد جداسازی و ایجاد استقلال از سازمان مادر این نهادها را تهیه و برای تصویب در قالب طرح دوفوریتی به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.
۲-۳- با هدف ضمانت اجرایی پیدا کردن قوانین و مصوبات علاوه بر ابزارهای نظارتی نهادهای ذی‌ربط همچون اختیار استیضاح و برکناری وزراء، برای کوتاهی و عدم اقدام بالاترین مقام هر دستگاه جریمه نقدی معادل برآورد زیان و ضرر وارده که توسط هیئت تعیین و ابلاغ خواهد کرد دریافت خواهد شد.
ماده 3- تغییر رویکرد بهره‌وری:
۳-۱- عناصر بهره‌وری از سه بخش ورودی (Input) و فرایند (Process) و خروجی (Output) با افزایش دو بخش پیامد (Outcome) و آثار و تبعات (Impact) به پنج بخش اصلاح شود و در همین راستا کلیه دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط موضوع ماده (5) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده (5) قانون محاسبات عمومی کشور و دارندگان ردیف و عنوان در قانون بودجه سنواتی موظف هستند خدمات، وظایف و عملکرد خود را در قالب این پنج بخش بالأخص دو بخش پیامد (Outcome) و آثار و تبعات (Impact) و با تعیین شاخص و میزان آن ظرف مدت شش ماه بازنگری کنند.
۳-۲- بدیهی است سازمان بهره‌وری با همکاری دبیرخانه هیئت مذکور در ماده دو، با راه‌اندازی وبگاه مختص این موضوع و درج عملکرد دستگاه‌های فوق را با میزان پیشرفت و تأخیر اطلاع‌رسانی عمومی خواهد کرد و در خصوص تشویق و تنبیه نیز از طریق هیئت مندرج در بند ۲-۳ اقدام خواهد کرد.
ماده 4- کلیه مقررات و قوانین معارض با این قانون لغو و در صورت ایجاد هرگونه تعارض نظر اکثریت این هیئت ملاک خواهد بود.
ما در مشهد تولید ظروف چینی و آرکوپال را داریم و سفارشی را از کشور هند برای تولید این ظروف گرفته بودیم که موانعی بر سر راه صادرات آن ایجاد شد. پژمان‌فر افزود: پس از پیگیری‌هایی که از طریق سفیر ایران در هند انجام شد، آن‌ها به ما پاسخ دادند که ما کارخانه‌ای در کشورمان برای تولید این ظروف راه‌اندازی کرده‌ایم و دیگر لزومی به واردات آن نمی‌بینیم!!!!!!!!!!!!
شب بخیر
حالا جنابعالی چون کارخونه مشهدی بود پیگیری کردی؟؟ نگفتی مشکل صادراتی یعنی چی؟؟ به تحریم و این جور چیزا احتمالا ربط نداشت؟؟
حال فهمیدی فرصت سوزی یعنی چی؟؟ فهمیدی تو اقتصاد جهانی اگه یک ساعت دیر بجنبی یک روز یا یک ماه و حتی یک سال عقب میوفتی؟؟؟
پس اینقدر چوب لای چرخ اقدامات دولت نکنید. اینقدر لجباز و یه دنده نباشید. دوره ای که با لجبازی و دهن کجی و تحکم و تهمت و فحش و ناسزا کارا پیش می رفت گذشت.
احمدی نژادنوروزرااینطوری تبریک گفت:بسم الله الرحمان الرحیم هپی نوروز!ی ...
از این به بعد بودجه های زیادی صرف یپگیری شعار امسال خواهد شد
قدر زر را زرگر شناسد
مردم بايد عمل ببينند
هرسال این کار گروه تشکیل می شود
ارزش افزده اینها شعار است و وه بسیار که کلاس ها و جلسات و کارگروهای برای این شعار درست و ازطرفی برایسان بوجه تعریف می شوذ
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی