باید از اول ریسک‌های بورس به مردم گفته می‌شد

آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به فراخوان برخی از مسئولین از مردم برای حضور در بازار سرمایه تأکید کرد: نباید مردم را به این شکل به بورس دعوت می کردیم.
کد خبر: ۱۰۳۴۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 16 February 2021

به گزارش بورس تابناک، فردین آقابزرگی ضمن تأکید بر اینکه شیوه صحیح فعالیت در بورس در گام نخست آموزش افراد است، گفت: در گام دوم همانگونه که در سنوات گذشته نیز وجود داشته است، هر گونه تخطی از ضوابط و رویه های معاملاتی جرم محسوب بوده و به همین جهت با افراد متخلف برخورد می شود.

وی با تصریح بر اینکه برخورد سلبی و نظارتی در بخش آخر اقدامات در حوزه بازار سرمایه قرار دارد، در عین حال اشاره کرد: در سال جاری به واسطه هیجان و شوق بسیار زیادی که در بازار سرمایه ایجاد شد، در شرایطی قرار گرفتیم که مجبور شدیم خواسته آحاد سرمایه گذارانی که متأسفانه بعضاً دارای تجربه کافی نبودند را به این نحو برآورده کنیم. درواقع حداقل برای تنویر افکار عمومی، شخص یا اشخاصی که به انحاء مختلف عملیاتی مغایر با روند معمول معاملات انجام داده‌اند معرفی شدند.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: وقتی چارچوب خاصی مانند تعیین محدوده نوسان متفاوت در نظام معاملاتی خود تعریف می کنیم به نوعی قوانین را تغییر داده ایم. هدف آحاد سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه، کاهش ریسک به حداقل ممکن و کسب بازدهی و سود به حداکثر ممکن است و همه افراد در این راستا فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فراخوان برخی از مسئولین از مردم برای حضور در بازار سرمایه تأکید کرد: نباید مردم را به این شکل به بورس دعوت می کردیم و باید از همان ابتدا ریسک های حضور در این بازار به مردم گفته می شود.

آقابزرگی از ضرورت آموزش و ایجاد فضای شبیه سازی معاملات بورس گفت و بیان کرد: تجربه بین الملل نشان می دهد، افراد به جای آنکه به صورت واقعی معامله کنند، در یک بستر مجازی و به صورت تست این کار را انجام می دهد تا با بازار آشنا شوند. همچنین در برخی از بازارهای سرمایه مانند بازار سرمایه پکن افراد بعد از اینکه کُد معاملاتی دریافت می کنند تا ۱۲ ماه اجازه سرمایه گذاری مستقیم ندارند و باید از طریق مشاوره با مرجع ذیصلاح این کار را انجام دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر اینکه باید زیرساخت های لازم در رابطه با افزایش تعداد فعالان بازار سرمایه، گفت: اغلب رویه هایی که به کار می گیریم اشتباه است و به جای برخوردهای سلبی باید با اقدامات ایجابی بازار سرمایه را کنترل کرد.

 

منبع:بازار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر