بازدید 45976
دو هزار و سیصد و سی و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

بهشتی‌پور: احتمال جنگ بین ایران و آمریکا زیر ۵ درصد است / در سال‌های اخیر آیت‌الله مصباح از پایداری فاصله گرفت / فعال سیاسی اصلاح طلب: نظام تصمیم خود را درباره مذاکره گرفته است

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: طعنه سردار حجازی به آمریکا: سر رئیس‌جمهورتان کلاه گذاشتند / ضرغامی: مشکلی با فردوسی‌پور نداشتم، البته او همیشه یک ذره شیطنت‌هایی دارد و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 05 January 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

فعال سیاسی اصلاح طلب: نظام تصمیم خود را درباره مذاکره گرفته است

«محمد نعیمی‌پور»، عضو حزب اتحاد ملت، در پاسخ به این که اساسا چرا برخی اصولگرایان همواره نگران هستند مذاکره دیگری قبل از انتخابات ۱۴۰۰ رخ بدهد به برنا گفت: دست و پا زدن‌های اصولگرایان در این زمینه به خاطر هوادارانشان است چراکه به آن‌ها در مورد مذاکره و برجام دروغ گفتند. او افزود: اساسا بحث مذاکره دست اصولگرایان و اصلاح‌طلبان نیست بلکه اگر نظام اراده مذاکره داشته باشد آن را دنبال می‌کند. این چهره سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: این موضوع کاملا به نظام مربوط است از نظر بنده نیز نظام، تصمیم خود را گرفته و این عشوه‌ها و ناز و ادا‌های سیاسی به نوعی یک خودشیرینی شخصی است بقیه آن هم نه دوگانه سازی است نه چیز دیگر.

نعیمی پور عنوان کرد: مذاکرات و برجام یقینا با نظر نظام بوده و ادامه آن هم بدین گونه خواهد بود. به بیانی دیگر نظام علیه برجام اقدامی نکرد بلکه طرف آمریکایی ما، یک فرد لجوج و کوته‌بین بود که برجام را دچار خدشه کرد وگرنه نظام تصمیم خود را گرفته بود در حال حاضر هم از نظر من، نظام تصمیم خود را گرفته است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: زمان مذاکره هم به اصولگرایان بستگی ندارد چراکه بحث دولت و سیاست داخلی نیست بلکه یک موضوع مهم بین‌المللی است که بر همه امورات کشور تاثیرگذار است و بر مبنای آن‌ها تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد. حال این که این دولت مذاکره کند یا دولت دیگری، بخشی از ندانستن‌ها و عشوه‌گری‌های سیاسی است. نماینده پیشین مجلس در این باره که اصولگرایان به دنبال مذاکره در سال ۱۴۰۰ هستند، تصریح کرد: اصلا مساله مذاکره به زمان بستگی ندارد. در واقع نه به اصولگرایان و نه به اصلاح‌طلبان هم ارتباطی ندارد در واقع به این مساله بستگی دارد اگر جو بایدن روی کار بیاید و مقدماتی را فراهم کند، همان زمان صحبت‌ها درباره مذاکره آغاز می‌شود. البته این کار مقدماتی دارد که بخش اول آن ممکن است غیرعلنی باشد و پس از آن است که به جریان می‌افتد. اراده کنونی نظام جمهوری اسلامی و اراده دولت آمریکا در این جا موثر است. سایر سخنرانی‌هایی که در این باره صورت می‌گیرد در حد همان سخنرانی است.

 

در سال‌های اخیر آیت‌الله مصباح از پایداری فاصله گرفت

بیژن مقدم درباره آینده سیاسی و فعالیت انتخاباتی جبهه پایداری بعد از وفات آیت الله مصباح به نامه نیوز گفت: آیت الله مصباح یزدی وزنه ای به لحاظ مباحث علمی، تئوریک و فلسفی در حوزه علمیه قم بودند بنابراین با وفات ایشان، حوزه علمیه قم وزنه بزرگی را در حوزه مباحث اندیشه ای از دست داد.وی در ادامه افزود : جبهه پایداری کوشید ایشان را به عنوان پدر و لیدر معنوی خود معرفی کند. در این راستا اخبار و عکس های جلسات اعضای جبهه پایداری با آیت الله مصباح چنین دیدگاهی را به افکارعمومی متبادر می کرد.این تحلیلگر مسائل سیاسی تأکید کرد: در یکی دو سال اخیر رابطه بین آیت الله مصباح با جبهه پایداری تغییر کرد. دیدارها و جلساتی قرار بود با حضور آیت الله مصباح برگزار شود اما ایشان نیامدند. براساس این نشانه ها می توان به این نتیجه رسید که آیت الله مصباح داشت از مشی و منش جبهه پایداری فاصله می گرفت. از این به بعد هم باید مراقبت کرد که شخصیت آیت الله مصباح در همان قالب مباحث اندیشه ای شناخته شود و نگذاشت نام و اعتبار ایشان برای مباحث سطحی سیاسی قربانی شود.وی افزود: اگر جبهه پایداری طبق اساسنامه اش باید مصوباتش را به تأیید یک فقید و مجتهد جامع الشرایط برساند، طبیعتا بعد از فوت آیت الله مصباح، عالِم یا علمای دیگری را جایگزین می کند اما اگر واقعا چنین بند یا ماده ای در اساسنامه جبهه پایداری نیست، خوب طبیعتا نیازی ندارد که به عالِم دیگری مراجعه کند، مسیر خودش را می رود و گزینه های خودش را هم خواهد داشت.

بهشتی‌پور: احتمال جنگ بین ایران و آمریکا زیر 5 درصد است

حسن بهشتی‌پور در گفت‌وگویی با «آزادی» برخی از اقدامات آمریکا مثل ورود بمب‌افکن ب 52 و ناوهواپیمابر نیمیتز را بسترساز این فضاسازی دانست و گفت: « همه این‌ها به خاطر آن است که آمریکایی‌ها حدس می زدند که در سالگرد شهید قاسم سلیمانی ایران دست به عملیاتی بزند، لذا این اقدامات آمریکا که برای هشدار ایران بود را انجام داد. هدف این بود که بگویند اگر شما عملیات کنید ما هم آمادگی داریم. در عین حال فضاسازی رسانه‌ای که پشتیبال گام اولشان بود را نیز انجام دادند».وی با اشاره به اینکه «احتمال جنگ همیشه وجود داشته است» گفت: «در شرایط فعلی اما این احتمال زیر 5 درصد است». این تحلیل‌گر مسائل بین‌المللی توضیح داد: «اکنون آمریکا در موقعیتی نیست که وارد جنگ پیش دستان مثل کاری که در عراق و افغانستان کرد، شود. به خصوص که خود ترامپ نیز منتقد این سیاست‌ها بود و می‌گفت که ما میلیاردها دلار هزینه کرده و کشته دادیم اما نتیجه مطلوب را نگرفتیم. ورود آمریکا به جنگ با ایران نیز محتمل نیست چون این جنگ اولا محدود نیست و دوما اینکه پایان آن معلوم نیست». بهشتی‌پور در پاسخ به اینکه احتمال ورود ایران به عملیاتی که موجب درگیری نظامی بین دو کشور شود، چقدر است، گفت: «فکر نمی‌کنم که ایران نیز چنین اقدامی انجام دهد. بعید می‌دانم که دو کشور در شرایط فعلی چنین تصمیمی داشته باشند. همین که در ایران مطرح کردند، انتقام سخت یعنی آمریکا از منطقه برود به معنای آن است که خواستند توضیح بدهند که انتقام سخت حتما به معنای اقدام نظامی نیست».

فکر نمی‌کنم مسئولان کشور هم راضی به تنش‌افزایی باشند

جلال جلالی‌زاده نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: « به نظر من مجلس محترم با اینگونه طرح‌ها جز دشمن‌تراشی و مشکل‌تراشی برای کشور کاری نمی‌کند. ضمن اینکه مسائل امنیتی ، یا مسائل مربوط به جنگ و ... نیازی به اعلام، جنجال و هیاهو ندارد».وی با تاکید بر اینکه «کشور ما باید با آرامش، تدبر و تفکر با مسائل برخورد کند» گفت: « اینکه کشوری را به نمایش بگذاری که قصد انجام اقدامات تروریستی و یا قصد نابودی کشور دیگری را دارد، در واقع بهانه به دست مخالفان داده و پایگاه کشور ما را در جهان و سازمان‌های بین‌المللی تضعیف می‌کند».این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: «کسی منکر غاصب بودن اسرائیل نیست اما در شرایطی که کشورهای عربی هر روز با او ارتباط برقرار می‌کنند، چرا ما باید دایه مهربان‌تر از مادر باشیم؟! درست است که هر مسلمانی در مقابل بیت‌المقدس و مسجد‌القصی مسئولیت دارد اما باید کارها را نیز اولویت بندی کرد».

وی تاکید کرد: «اولویت مجلس باید ساماندهی به امور داخلی کشور باشد. لازم است که مجلس به مشکلات مردم بپردازد. آیا موکلین از وکلای خود انتظار دارند که به فکر نابودی اسرائیل باشد؟! آیا اولویت مردم ایران نابودی اسرائیل است یا حل مشکلات داخلی مثل مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری، خودکشی، کارتن‌خوابی و ... است». جلالی‌زاده خاطرنشان کرد: «انتظار می‌رود مجلس به مسائل مهمی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده بپردازند و وقت خود را صرف مسائلی که نه در اولویت است و نه در توان ما؛ نکنند. ضمن اینکه مسئولان کشور نیز راضی به افزایش تنش در دنیا نیستند».

فاطمه هاشمی: آیت الله هاشمی برای رای مردم اصالت قائل بود

فاطمه هاشمی در مراسم سالگرد آیت الله هاشمی که از سوی حزب جمهوریت ایران اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله هاشمی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تجدید تمدن اسلامی بود، اظهار کرد: او معتقد بود از راه آزاداندیشی دینی می توان تمدن اسلامی را تجدید کرد. البته این اعتقاد را هم داشت که آزاد اندیشی خودبخود به وجود نمی آید بلکه به روشنفکری دینی نیاز دارد.وی ادامه داد: آیت الله هاشمی پس از انقلاب هم بر این اعتقاد باقی ماند. او دنبال آگاهی بخشی به جامعه بود و از مسئولان کشور می خواست تا زمینه را برای ایجاد احزاب با سلایق مختلف فراهم کنند تا احزاب بتوانند به مردم آگاهی بدهند.یکی از اهداف آیت الله هاشمی از تاسیس دانشگاه آزاد هم آگاهی بخشی به جوانان بود.هاشمی با بیان اینکه آیت الله هاشمی انتخابات سالم و آزاد بهترین راه برای اداره کشور می دانست، تصریح کرد: او برای رای مردم اصالت قائل بود و اعتقاد داشت که آرای مردم موجب پشتیبانی از انقلاب می شود. او خود را بارها در معرض رای مردم قرار داد. برایش اهمیت داشت که با رای مردم در مسئولیتی باشد و تا آخرین روزهای عمرش هم نگران مردم بود.

عذرخواهی مشاور نخست وزیر عراق درپی اظهاراتش درباره سردار سلیمانی

هشام داوودمشاور نخست وزیر عراق در پی اظهاراتش درباره سردار سلیمانی که با واکنش مقامات عراقی مواجه شد، از مردم عذرخواهی کرد.به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری الموارد، هشام داوود، مشاور نخست وزیر عراق از اظهاراتش درباره سردار سلیمانی در بیانیه ای عذرخواهی کرد.وی در این بیانیه تاکید: واکنش ها در محافل عراقی در پی گفت وگویم با شبکه بی بی سی همچنان ادامه دارد.داوود گفت: این واکنش های همراه با خشم را درک میکنم و باید یک بار دیگر توضیح دهم که آن دقائق تقطیع شده بخشی از یک فیلم طولانی است که هنوز پخش نشده است و اگر کسی در صحبت های من دقت کند خواهد دید که هیچ توهینی به شخصیت هایی که نام آنها آمده، نشده است.

وی گفت: امیدوارم این توضیحات به مثابه عذرخواهی بنده از تمام کسانی باشد که بدون قصد از اظهارات من ناراحت شدند.مشاور مصطفی الکاظمی اخیرا در گفت وگویی با شبکه بی بی سی مدعی شده بود که سردار سلیمانی احساس می‌کرد که هر وقت می خواهد می تواند وارد عراق شود و یا از کشور خارج شود و قوانین و اصول عراق جزو اولویت‌های او نبود.این اظهارات هشام داوود با انتقاد شدید مسئولان عراقی رو به رو شد.

هشام داوود پیشتر هم با رو به رو شدن با انتقادات گسترده در بیانیه ای توضیحاتی در رابطه با اظهارات اخیر خود علیه سردار سلیمانی ارائه داد.وی در این بیانیه گفت: اخیرا گفت وگویی از من با شبکه بی بی سی بریتانیا در رسانه ها منتشر شد و در آن گفتوگو به عنوان مشاور نخست وزیر معرفی شدم، در این راستا دوست دارم توضیحات زیر را ارائه دهم:

اولا: این گفت وگودر چارچوب یک فیلم ضبط شده و تاریخی بود و دو ماه قبل از انتشار ضبط شده بود.

ثانیا: در این فیلم با زبان آزاد صحبت کردم ‌و به عنوان پژوهشگر متخصص امور عراق حاضر شدم نه با سمت رسمی.

ثالثا: صحبت های من در این گفت وگو برگرفته از اطلاعاتی است که طی چند سال تحقیق و پژوهش به آن ها رسیدم و لزوما اطلاعات دولتی نیستند.

هشام داوود در این بیانیه همچنین تاکید کرد:به هر حال دوست دارم که بر پایبندی خود به قوانین و اصول دولت ملی عراق تاکید کنم و اگر برداشت اشتباه و یا سوءتفاهمی شده است بی منظور بوده است.

رسانه های عراقی امروز اعلام کردند که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق تمام فعالیت های هشام داوود را به حالت تعلیق درآورده و تاکید کرده است که از این پس فعالیت رسانه ای تمام مسئولان امنیتی و نظامی بدون اخذ مجوز قبلی ممنوع است.

اصرار چین: کرونا خارج از کشور ما شروع شد

محققان سازمان بهداشت جهانی خود را برای سفر به چین و تحقیق در مورد منشا بیماری کووید-۱۹ آماده می‌کنند. پکن همزمان تلاش‌هایش را برای کشف زمان و مکان آغاز شیوع ویروس کرونا دو برابر کرده است. چین تلاش دارد جهان را متقاعد کند که ویروس کرونا در کشور دیگری شکل گرفته و به چین انتقال یافته است. به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، چین همچنان انتقادات اولیه از مدیریت خود را در قبال شیوع کرونا در سال ۲۰۱۹ در ووهان رد می‌کند. از دیگر سو، "هوآ چونینگ" سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در روز گذشته اعلام کرد که آماده استقبال از تیم تحقیقاتی سازمان بهداشت جهانی "WHO" است. اما تنش‌های ژئوپلیتیکی مرتبط با ویروس کرونا در حال افزایش است. برخی از کارشناسان اعلام کرده‌اند که بعید است محققان سازمان بهداشت جهانی اجازه بررسی تمام قد در تمام ابعاد شیوع ویروس کرونا در چین را بیابند. از طرفی پکن نیز ناامید است که بتواند از سرزنش‌های جهانی شیوع ویروس کرونا در امان بماند. ویروسی که در طول یک سال گذشته عامل مرگ بیش از ۱.۸ میلیون نفر از مردم جهان بوده است.

همتی: پول پیش پرداخت واکسن کرونا به حساب سازمان بهداشت جهانی واریز شد

عبدالناصر همتی در صفحه شخصی خود نوشت: همانگونه که قبلا اعلام کرده بودم، بر اساس توافقات وزارت بهداشت ودرمان کشورمان، برای دریافت تعداد ۱۶/۸ میلیون دوز واکسن کوواکس، پیش پرداخت توافقی برای خرید واکسن مورد نظر با تلاش همکارانم درامور بین الملل و علیرغم موانع ایذایی ناشی از تحریم آمریکا، با همکاری ۲ بانک ایرانی و ۳ بانک اروپایی، در اولین روز بعد از تعطیلات ژانویه، به حساب کارگزار سازمان بهداشت جهانی واریز شد. مبالغ بسیار بیشتری نیز برای خرید واکسن کرونا تخصیص داده ایم که در صورت تأیید مسولین محترم وزارت بهداشت، تأمین ارز خواهد شد.

پای کرونای انگلیسی به ایران باز شد

سعید نمکی وزیر بهداشت در ارتباط تلوزیونی درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: آمار مرگ‌های ناشی از کرونا امروز دو رقمی و به ۹۸ رسید که حاصل تلاش همکاران ماست که از آن‌ها به موقع قدردانی خواهد شد. وی با بیان اینکه اولین مورد کووید ۱۹ موتاسیون یافته در یک هموطن عزیز که از کشور انگلیس آمده بود و در یکی از بیمارستان‌های خصوصی بستری است پیدا شد گفت: تست کووید ۱۹ وی از نوع موتاسیون یافته توسط همکاران ما تایید شد. وی افزود: این بیمار، چون از روز نخست آگاه بود در بین خانواده و همراهان با شرایط ایزوله حضور داشته است و خوشبختانه هیچ علائمی از بیماری در اطرافیان آن‌ها وجود نداشت، موردی دیگر در غرب کشور اعلام شده بود که یکی از پزشکان به ویروس موتاسیون‌یافته مبتلا است که تست وی منفی بود. ۲۴۰ نفر از اطرافیان وی نیز بررسی شدند که خوشبختانه تست آن‌ها نیز منفی بوده و تنها مورد فردی است که در بیمارستان خصوصی بستری است. نمکی تاکید کرد: این گزارش به معنای وحشت جدید نیست بلکه باید پروتکل‌ها بیش از پیش رعایت شوند.

تغییر رای در پرونده «دختر آبادانی»

حدود یک ماه بعد از اتفاقی که برای دختر آبادانی رخ داد؛ اما روزنامه اعتماد در پیگیری آنچه در این پرونده گذشته، مصاحبه‌ای با بابک پاک‌نیا، وکیل دختر آبادانی انجام داد تا افکار عمومی را در جریان جزییاتی از روند رسیدگی به آن قرار دهد. بر اساس آنچه پاک‌نیا در آن مصاحبه که ۲۹ آبان در «اعتماد» منتشر شد، گفته بود قاضی شعبه هفتم دادسرای انقلاب و عمومی آبادان عوض شده و قاضی جدید هنوز پرونده را مطالعه نکرده و قرار بود پس از مطالعه پرونده جلسه رسیدگی را با حضور وکلا برگزار شود.  اما در شرایطی که هنوز وکلای «بهار چشم‌براه» منتظر برگزاری جلسه رسیدگی بودند، روند ماجرا بار دیگر تغییر کرد. چنانچه بابک پاک‌نیا در گفت‌وگوی روز یکشنبه خود با «اعتماد» خبر داده بود، به‌رغم اینکه وکلا درخواست جلسه رسیدگی و مواجهه حضوری کارکنان حراست و اصحاب پرونده و همچنین بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته را در حضور وکلا مطرح کرده بودند اما بدون اینکه جلسه رسیدگی تشکیل شده یا مواجهه حضوری انجام شود، «بهاره چشم‌براه» را صرفا به استناد ویدیو و گزارش مرجع انتظامی، مجرم تشخیص داده و قرار جلب به دادرسی برای او صادر شد. به‌گفته این وکیل دادگستری، برای مامور حراستی که به ‌دلیل آزار جسمی چشم‌براه تحت تعقیب قرار داشته هم به دلیل فقدان دلیل قرار منع تعقیب صادر شد. اگر چه پاک‌نیا تاکید کرده بود که به این منع تعقیب اعتراض خواهد کرد در حالی که چند ساعتی از انتشار خبر منع تعقیب نگهبان در «اعتماد» و برخی رسانه‌ها و واکنش افکار عمومی به آن می‌گذشت، دادستانی به وکلا، از تغییر رای صادره برای پرسنل حراست خبر داده است. بنابر آخرین توضیحاتی که پاک‌نیا به «اعتماد» داده، وکلای پرونده روز گذشته متوجه ثبت مجدد پرونده در دادسرای آبادان شده و با پیگیری‌های صورت گرفته به افروز هندیانی اعلام شده که کارمند شعبه اشتباه کرده و دادستانی با قرار منع تعقیب مخالفت کرده است؛ بنابراین، رای جدیدی صادر و برای پرسنل حراست هم کیفرخواست صادر شده است.

ضرغامی: مشکلی با فردوسی‌پور نداشتم، البته او همیشه یک ذره شیطنت‌هایی دارد

عزت‌الله ضرغامی: من معمولا سؤالات راجع به صداوسیما را جواب نمی‌دهم، به‌دلیل اینکه دوستان ما در آنجا هستند و زحمت می‌کشند و من معتقد به اجتهاد مدیریتی هستم، حتما یک مصلحت‌هایی را می‌بینند و تصمیماتی می‌گیرند، البته اگر نکته‌ای داشته باشم خصوصی به مدیران صداوسیما منتقل می‌کنم، این کلیت قصه؛ اما درباره آقای فردوسی‌پور در حدی که از من سؤال می‌شود، من به دوره خودم برمی‌گردم و می‌گویم من مشکلی با عادل نداشتم، دوره من برنامه عادل فردوسی‌پور و برنامه نود از برنامه‌های موفق بود. همفکری و همراهی ایشان خوب بود. البته عادل همیشه یک ذره شیطنت‌هایی دارد ولی من با عادل تا روز آخر مشکلی نداشتم، اینکه الان چه اتفاقی افتاده است، برمی‌گردد به روابطی که من از آن مطلع نیستم و اینها را موکول می‌کنم به جواب دوستانی که در این حوزه تصمیم‌گیر هستند و قاعدتا آنها باید جواب بدهند.

طعنه سردار حجازی به آمریکا: سر رئیس‌جمهورتان کلاه گذاشتند

سردار حجازی: این تحلیل نیست و اطلاعات است که ما داریم که رژیم صهیونسیتی و کشورهای مانند سعودی تلاش می‌کنند تا در روزهای آخرِ ترامپ بحران و تنشی به بار بیاورند و به اهداف خود برسند. قطعا سیاست‌هایی که دولت آینده آمریکا به ظاهر اعلام کرده، مورد مذاق سعودی و اذنابش و رژیم صهیونسیتی نیست و آنها می‌خواهند مانع‌تراشی کنند. این تجربه را مد نظر خود قرار دهند. آیا ندیدند در شهادت سلیمانی چه خطایی کردند و چه کلاه بزرگی بر سر رژیم و رییس‌جمهور آمریکا گذاشتند و اطلاعات غلط به او دادند و بارها سرِ سردمداران آمریکایی کلاه رفته و اطلاعاتی که یک منافق یا مزدوری و یا وطن‌فروشی به آنها داده تا آنها اینگونه عمل کنند.

محیط زیست: آلودگی تهران تقصیر خودرو دیزلی است نه مازوت!

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست، گفت: با شیوع کرونا تردد خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است. معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به تهیه سیاهه انتشار و مشخص شدن سهم هر بخش در آلودگی هوا، بیان کرد: ۴۰ درصد آلودگی مربوط به منابع ساکن و ۶۰ درصد آن مربوط به منابع متحرک بوده که در این ۶۰ درصد نقش اصلی با خودروهای دیزل است.

سخنگوی قوه قضاییه: شیرین نجفی دستگیر شده است

غلامحسین اسماعیلی، سحنگوی قوه ققضاییه در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به پرونده همدستان روح الله زم از جمله شیرین نجفی گفت: این پرونده ابعاد گسترده دارد. بخشی از این پرونده منجر به رای شد اما این پرونده به اتمام نرسیده است. اسماعیلی افزود: در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان پرونده حکم صادر شده و این افراد به حبس ۲ تا ۱۰ سال محکوم شدند و این خانم هم که نامبرده شد، دستگیر شده و در همین پرونده محکومیت دارد اما چون این حکم در مرحله تجدید نظرخواهی است و به قطعیت نرسیده از بیان جزئیات معذورم. وی ادامه داد: در مورد نفر دیگری هم در این پرونده کیفرخواست صادر شده و هفته دیگر دادگاه برگزار می شود و فرایند رسیدگی به سایر اتهامات افراد دیگر هم ادامه دارد.

شورای شهر ساری منحل شد

با تایید شورای حل اختلاف وزارت کشور، انحلال شورای پرحاشیه شهر ساری بعد از کش وقوس های فراوان تایید شد.تمامی ۹ عضو شورای شهر، شهردار و جمعی از مدیران و کارکنان شهرداری ساری در پی تخلف مالی در بازداشت به سر می‌برند./مهر

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۱
مثلا یک کارمند بانک یا شرکت دولتی چه کار طاقت فرسا و شاقی انجام می دهد که در ماه 20 تا 100 میلیون تومان حقوق به اضافه کلی مزایای دیگر مانند وام بلند مدت مسکن و خودرو و رفاهی و یلای شمال وجنوب می گیرد.یک کارمند بانک خیلی که هنر داشته باشد روزانه 45 نفر مراجعه کننده دارد.
از اونطرف مثلا دبیر آموزش وپرورش چه گناهی کرده که باید با 450 تا دانش آموز شبانه روز آنلاین سروکله بزند و آخر برج حقوق دو روز کارمند بانک رو بهش بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
آبدارچی بانک حقوق ومزایاش بیشتر از یک کارشناسی ارشد در آموزش وپرورش وخیلی از ادارات دیگه است..ظلم نیست.
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
این اعداد رو از کجا درآورده اید .؟!! هم حقوق و هم تعداد دانش آموز و هم مشتری بانک !!! انشا الله که معلم نباشید . چون نگران کننده هست . موفق باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
من کارمند بانک صادراتم و از بسیاری از معلم ها کمتر حقوق میگیرم در حالی که ساعت کاریم 3 برابر یک معلم هست
سید مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
از همون عدد 450 کاملا مبللغه شما مشخصه. ساعت موظفی همه کارمندان در هفته 44 ساعته و معلم ها 24 ساعت
از طرفی حقوق معلما از خیلی از کارمندا بیشتره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
بانکی ها و کارمندان شرکت های دولتی این واقعیت که دیگه برای مردم مثل روز روشنه را نمی تونن انکار کنند.کارمند بانک صادرات مردم رو چی فرض کردی
چرا با مذاکره و بهبود وضعیت مردم مشگل دارید یا شاید متخصصی برای مذاکره ندارید .چرا تمام دنیا با مذاکره به هدفشان میرسند ولی ما نمی‌توانیم یا نمی‌خواهیم که بحثش جداست
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
نمی خواهند ، مگر زوز است
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
زنده بادآقای جلالی زاده
در سال‌های اخیر آیت‌الله مصباح از پایداری فاصله گرفت)
جنگ واقعی مدتهاست شروع شده

مردم در حال گذراندن سخت ترین ماهها و سالهای عمرشان هستند
جنگ در میان مردم و در داخل کشور بر سر نان و ...... در جریان است
مصباح یزدی تغییر مسیر داد
او حامی واقعی محمود نبود در حالی که محمود هنوز محبوبیت دارد حداقل در میان شهرستانها
ترس از جنگ در چهره مسئولین مشهودتر از مردم است

انگار مردم از جنگ بدشان نمیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
نامه احمدی نژاد به روحانی: جلوی جنگ را بگیرید
از مجموع تحوّلات، موضع‌گیری‌ها و اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف جهان چنین استنباط می‌شود که وقوع یک جنگ مخرّب جدید در منطقه حسّاس خاورمیانه و خلیج فارس برنامه‌ریزی شده و در مسیر اجرای قریب الوقوع قرار گرفته است.
شک نکنید اگه قدرت موشکی کشور نبود آمریکا لحظه ای درنگ نمیکرد برای حمله ؟تنها حربه امریکا تحریمه که دیگه اثری نداری و کشور هم راه دور زدن آن را یاد گرفته.مگه اینکه اطلاعات مالی کشور دستشون بیفته
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
آمریکا خودش آورده چرا ببرش
جنگ را به این وضعیت ترجیح می دهیم

نمیدانم وقتی یه روزی ایران و آمریکا آشتی کنند و ایرانیان به آمریکا سفر کنند با دیدن دارایی های آقازاده های مقیم آمریکا چگونه با خودشان کنار خواهند آمد !؟!!؟؟!!!!

آنروز همه چیز بر سرشان ویران خواهد شد
هیچ جنگی بدتر از بی پولی ، شرمندگی سرپرستان خانواده ، گرفتاری و سفره های خالی مردم نیست
بالاخره یک حرف درست از یک فرد (نعیمی پور) خواندیم. تصمیمات اصلی کشور در جای دیگری اتخاذ می شود. اصولگرا و اصلاح طلب و چپ و راست و این و آن همه مهر های شطرنجی هستند که مطابق تصمیمات سیاست گذاران جابجا می شوند.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
هزارآفرین
چرا جنگ ؟
تنها کشوری در جهان هستیم که خطر جنگ ما را تهدید میکند 8 سال جنگ عراق کافی نبود
تحلیل آقای نعیمی پور جالب بود
و حرف های ایشون یک نتیجه ی خیلی مهمتری هم داشت
تمامی طیف های سیاسی و مردم هیچ گونه نقشی ندارند
فاصله گرفت چون فهمید چه اشتباهی در حق دکتر کرده و روی برگشت نداشت
نشانه های زیادی از احتمال جنگ بین ایران و آمریکا وجود داره.
بن سلمان و نتانیاهو از این چند روز باقیمانده از ریاست جمهوری ترامپ نهایت استفاده رو خواهند کرد.
اجازه نخواهند داد بایدن به راحتی با ایران توافق کند.
این مجلس نماینده کل مردم ایران نیست نماینده حداکثر ده درصد مردم هست
این مجلس نماینده کل مردم ایران نیست نماینده حداکثر ده درصد مردم هست
عزت ما در پرهیز از جنگ با آمریکا لکه دار شده است.
هاشمی خوشگل بود خوشتیپ بود خلبان بود غواص بود آقای گل جام جهانی بود و ....
نگرش اقای هاشمی به رای درست برعکس اقای مصباح بود که می فرمودند مردم چکاره اند!!!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
خیلی ساده تشریف دارید
منظور از نظام دقیقا چی و کی هست؟ این اصلاح طلبا هم هر گندی بخوان میزنن میگن نظام خواسته بود!
آقای فعال سیاسی اصلاح طلب!! در فرمایش شما، با توجه به کنار گذاشتن احزاب و به حساب نیاوردن مردم (طبق معمول!!)، دقیقا منظور شما کیه؟؟!! یا چیه؟؟!! کاش بیشتر راهنمایی می کردید
آقای نعیمی پورحالش خوبه؟؟
باورود ویروس انگلیسی اگر وافعا سرایتش تا این حد بالا باشه مرگ و میر زیادی رخ خواهد داد.کاش زودتر واکسن وارد شود تا عزیزانمون رو از دست ندهیم.نباید منتظر واکسن داخلی موند باید واکسن وارد کرد و هروقت واکسن داخل هم اوکی شد دیگه از تولید داخل استفاده کرد.عقل ومنطق هم همین رو میگه
همه چیز و همه تصمیمات به "نظام"بستگی داره. خودمان این رو می دونستیم!
اگر چه عراقی ها مهمان نوازان خوبی نیستند!!! و سابقه دعوت مهمان و سپس شهید کردن آن را دارند ؟؟!! ولی مبارزان اسلام باید یقه این یقه چرکین و نوکر کفار را بچسبند تا دیگه کسی جرات جسارت به مبارزان اسلام را نداشته باشد.
مغلطه میکنند میگویند نظام تصمیم خود را درباره مذاکره گرفته است نظام کیه مقام معظم رهبری در زمان مذاکرات برجامی فرمودند به دشمن اعتماد نکنید و خوشبین به مذاکرات هم نبودند اکثریت قاطع نمایندگان مجلس هم که موافق نبودند الا رئیس مجلس دیگه بجز دولت که تمام هم و غم خودش رو توافق با کدخدا میدانست و آب خوردن رو هم منوط به توافق برجام کرده بود نظام کیه ؟ دولت احمدی نژاد هم هر کاری دلش خواست کرد روحانی هم آنطور که دوست داشت عمل کرد حال که گند کار در اومده میندازند گردن نظام نظام خود دولتها هستند با آن آزادی عمل که رهبری تفویض کرده اند و در زمان خدمت هم مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده اند مثل قضیه بنزین . خجالت بکشید اهمال کاریها رو پای نظام نگذارید
از مشخصات یک رسانه به اصطلاح بی طرف اینه که از هر دو طیف مطلب بذاره بدون اینکه یک طرف رو نااگاه جلوه بده و سمت دیگه رو عالم و همه چیز فهم! تابناک مدتهاست که به یک طرف غش کردی!
چون شما میگی زیر 5 درصده آدم میترسه
با سلام واحترام
امیدواریم تصمیم نظام به مذاکره وپایان تنش همیشگی با امریکا باشد.که خواست اکثریت مردم ایران است.
با سلام واحترام
امیدواریم تصمیم نظام به مذاکره وپایان تنش همیشگی با امریکا باشد.که خواست اکثریت مردم ایران است.
هرگز یک ایرانی را از جنگ نترسانید...ما ملت امام حسین و مرد میدانیم هزاران چون حاج قاسم داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
والله بر اساس آنچه ااریخ می گوید امام حسین هم قصد جنگ نداشت و می خواست به مدینه بر گردد ولی راه را بر او بستند پس به اسم امام حسین بر طبل جنگ نکوبید که جز ویرانی و آوارگی و مرگ و میر چیزی ندارد.
کرونای انگلیسی؟؟
از اولشم انگلیسی بود الان لو رفت
اگه راست میگن برن مشاور املاک ها و فروشندگان ملک تو برنامه دیوار هم جریمه و زندانی کنن که خون مردم تو شیشه کردن خونه می‌سازن کلا پاشون متری سه الی چهار میلیون در اومده دارن متری سی الی چهل میلیون میفروشن و مسبب اصلی گرانی و تورم در کشور هستند یه اداره تعزیرات هم خواهشاً برای جلوگیری از رشد نجومی و حبابی قیمت مسکن درست کنید با جریمه های سنگین و زندان کردن که تا دیگه کسی جرأت نکنه دلخواه قیمت بذاره بخدا خونه هم کالای مصرفی هست از جون آدمی زاد که بالاتر نیست بخدا مسبب اصلی بدبین شدن مردم همین گرانی بی دلیل و حبابی مسکن است الان من پانزده سال ازدواج کردم هنوز نتونستم خونه بخرم با اینکه این همه دارم تلاش و زحمت میکشم بخدا اگه هر کشور دیگه ای کار و زندگی میکردم یکی دو ساله صاحب خونه میشدم با جلو این گرانی فروشی مسکن که به نوعی دزدی تو روز روشن حساب میشه رو بگیرید بخدا یه فیلم مستند درباره آمریکا دیدم یارو گفت این خونه بیست سال پیش قیمتش ده هزار دلار بوده الان شده دوازده هزار دلار یعنی شاخ در آوردم از این ارزونی و گرون نشدن مسکن در آمریکا اگه تو ایران بود الان اون خونه ده هزار دلاری الان پانصد هزار دلار بود یعنی تورم و گرانی وحشتناک
ایشالا که جنگ بشه راحت بشیم...
محیط زیست: آلودگی تهران تقصیر خودرو دیزلی است نه مازوت!!!!!!!!!!!!!!!!!
آلودگی تهران تقصیر کسی است که خودروی برقی را اجازه نداد در ایران تولید شود!! وگرنه اتوبوس برقی ماشین برقی و موتورسیکلت برقی که آلودگی نداشت الان حساب کنید چند سال از آن زمان گذشته و خودروساز برقی ایرانی در آلمان دارد همان کار را می کند و آنها را از هوای پاک بهره مند می سازد ولی شخصی که توجیه اقتصادی نداشتن خودروی برقی را بهانه کرد که در ایران ساخته نشود در همین کشور دارد صاف صاف راه می رود و خودشیرینی می کند برای عده ای و حتا پا را فراتر گذاشته و .... علی برکت الله ها را فراموش نمی کنیم. علی برکت الله.
حاجی هرچه زودتر باید از ایران رفت ، وگرنه نسلمون داره کنده میشه
حداکثر سهم وسایل نقلیه از آلودگی هوای تهران و سایر کلانشهرها 10 درصد است. وجود صنایع آلاینده در غرب تهران، ساخت و ساز غیراصولی برجها در غرب تهران در مسیر ورودی هوا، استفاده از مازوت و تخریب باغات داخل و اطراف تهران مهمترین عوامل آلودگی هوا هستند.
بهشتی‌پور: احتمال جنگ بین ایران و آمریکا زیر 5 درصد است !!!!!!!!!
نه بابا محاسباتت غلطه من محاسبه دقیق کردم احتمالش ۵٫۳۶ درصد هست !!!!
چهارشنبه ۱۷ دی
بورس در ادامه ریزشهای سنگین روزهای اخیر امروزهم تنها درفاصله ۵ دقیقه از شروع به کارتالاربورس بیش از ۲۰ هزارواحددیگرهم فروریخت و مجددا در استانه سقوط به کانال یک میلیون ودویست هزار واحدی قرارگرفت
صف های فروش بسیارمتراکم شده اما خریداری وجود ندارد
نتیجه تحلیل های آقای بهشتی پور رو تو قضیه برجام داریم روزانه بلکه ثانیه به ثانیه می‌بینیم و می کشیم!!!
تا آنجایی که ما میدانیم مرحوم هاشمی قائل به مشارکت فقط 20% مردم در هر انتخاباتی بودند نه مشارکت حداکثری و بیشتر از آن را غیر ضروری میدانستند ، احتمالا منظور خانم هاشمی همون 20 درصد است .
گفته های محمد نعیمی‌پور نشان میدهد هر کس نماینده یا وزیر نیست صحبت هایش منطقی تره
سهامداران عزیز
بورس وحشتناک داره میریزه
امروز هم (چهارشنبه ۱۷ دی) ظرف فقط یک ساعت ۳ درصد دیگه سقوط کرد
همه فروشنده اند اما کو خریدار ؟!
تابیشترازاین ضرر نکردید و سرمایه تون کاملا دود نشده سهامتونو بفروشید
این بورس دیگه بورس بشو نیست
فاتحه
نظری که تابناک با آغوش گرم از آن استقبال میکند: همه چی خوبه همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم بهترین مسئولین دنیا را داریم بهترین کشور دنیا را داریم همه راضی آرامش در کشور موج میزند..هورااااا هورااااا....:(((((
هنر ماندگار و تاريخي سردار سليماني اين بود كه توانست "بزرگترين قدرت سخت و نرم جهان"را در منطقه بوجود بياورد. قدرت سخت روسيه و قدرت نرم و ايدئولوژيك ايران منطقه را نجات داد. وگرنه ايران توان مقابله با بيش از 40 كشوري را كه قصد حمله به سوريه و تكرار سناريوي عراق را داشتند، را نداشت . روسيه هم همانند شوروي سابق كه در افغانستان شكست خورد هيچ توفيقي در منطقه نداشت. «جنگ نخواهد شد و مذاكره هم نخواهيم كرد». قدرت بازدارندگي ايران به حدي رسيده است كه «زمان بزن در رو تمام شده است». اين كدها روشن و واضح هستند. نوام چامسكي مي گويد:« با كسي كه ميتواند به سوي شما شليك كند، نبايد جنگيد».
آمريكا از جنبه رواني جنگ دارد بهره برداري مي كند. آنها هرگز به سمت جنگ واقعي نمي روند و آثار جنگ رواني از خود جنگ اثرات بدتري دارد و اقتصاد ما را دچار تنش و چالش مي كند. آنهم با هزينه بسيار كم و آثار طولاني تر و عميق تر.
مردم ما بايد با اين جنگ رواني مقابله كنند و دامن نزنند. اين بهترين آنتي تز است. برخي ها كه دامن مي زنند خودشان هم ميدانند خبري از جنگ واقعي نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹
هنر دیگرش را هم بگو
والا بنظر من دو حالت داره یا هیچ مذاکره ای نمیشه یا اگرم بشه بعد هرچقدرم محکم باشه بهم میخوره و اوضاع ایران به همین صورت ادامه پیدا میکنه
اقای هاشمی برای رای مردم اصالت قائل بودند؟ وقتی می خواستند کاری که گندش در امده را عقب گرد کنند به خواسته مردم استناد می کردند .
سلام خیلی زشت است یک جا اسمی از ایشان نبردید لطفا خبر را اصلاح کنید و به جایگاه مدیران زن هم احترام بگذارید . من شخصا مصاحبه را در رادیو شنیدم البته واقعا اسمشان یادم نیست اما تابناک باید وظیفه رسانه ای اش را درست انجام دهد؛
«محیط زیست: آلودگی تهران تقصیر خودرو دیزلی است نه مازوت!

معاون اداره کل محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مسئله آلودگی هوای تهران تنها مازوت نیست، گفت: با شیوع کرونا تردد خودروهای شخصی ۱۵ درصد افزایش یافته است. معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان تهران با اشاره به تهیه سیاهه انتشار و مشخص شدن سهم هر بخش در آلودگی هوا، بیان کرد: ۴۰ درصد آلودگی مربوط به منابع ساکن و ۶۰ درصد آن مربوط به منابع متحرک بوده که در این ۶۰ درصد نقش اصلی با خودروهای دیزل است.»
دختر آبادانی که مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته ، زندانی !!!!
متجاوز بی حیا و عفت و علیرغم وجود فیلم و شاهد آزاد شدند !!!!
نظام کیه؟
چرا مشخص و واضح حرف نمیزنی؟
خیلی طعنه سنگینی بود سردار حجازی
تحریم از صدها جنگ هم بد تر دز زندگی مردم عادی اثر کرده
"آیا اولویت مردم ایران نابودی اسرائیل است یا حل مشکلات داخلی مثل مشکلات اقتصادی، فقر، بیکاری، خودکشی، کارتن‌خوابی و ... "
کاش در فن مذاکره بیشتر از فن موشک سازی مهارت داشتیم...
ما خیلی ساده ایم قتل حاج قاسم با مشورت آمریکا و سیاستمداران عراق صورت گرفت.سیاستمداران عراقی برای اینکه حضور حاج قاسم و دخالتهاش را کم کنند این اقدام را به دست آمریکا دادند و آمریکا هم گفت حاج قاسم را نمیشه به تنهایی ترور کرد چون ممکنه ایران به شما شک کنه.یک نیروی دیگر از خودتان را هم در کنار حاج قاسم قرار دهید و چند نفر دیگر را که حرفی درش نباشه.
همش زیر سر این عرب ها است که منطقه را باز کردند برای آمریکایی های جنایتکار
خدا برادرت رو رحمت کنه ۲۲۲
نامه احمدی نژاد به روحانی: جلوی جنگ را بگیرید
از مجموع تحوّلات، موضع‌گیری‌ها و اخبار منتشره در رسانه‌های مختلف جهان چنین استنباط می‌شود که وقوع یک جنگ مخرّب جدید در منطقه حسّاس خاورمیانه و خلیج فارس برنامه‌ریزی شده و در مسیر اجرای قریب الوقوع قرار گرفته است.
جناب سلطان یاخانم سلطان هیچ کس خواهان جنگ نیست این دوست شما آمریکاست که برجام آتش زده است ،استاد دپلماسی شماروش مذاکره رابفرمایید ،جناب سلطان هدف آمریکا حل مشکلات نیست هدفش تغییر نظام است تاکنون منظور آمریکارانفهمیدی؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار