پیش بینی بورس در هفته سوم زمستان/ بورس مثبت می شود؟

هفته دوم بورس در زمستان ۹۹ در حالی به پایان رسید که شاخص کل اُفت ۳.۵ درصدی و شاخص کل هم وزن اُفت ۱ درصدی را تجربه کردند. شاخص کل کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی را از دست داد و حالا چشم سهامداران به هفته پیش رو است. هفته سوم زمستان ۹۹ بورس چگونه خواهد بود؟ صعود یا سقوط در انتظار بازار سرمایه است؟
کد خبر: ۱۰۲۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ 01 January 2021

پیش بینی بورس در هفته سوم زمستان/ بورس مثبت می شود؟

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم بازار سرمایه باز هم نتوانست آن گونه که باید سهامداران را راضی نگه دارد و به نظر می‌رسد که بیشتر بازار به سمت نوسانگیری پیش رفته است تا اینکه سهامداران (عمده) به دنبال سرمایه گذاری در این بازار باشند.

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت حدود ۴۹ هزار واحد معادل ۳.۵ درصد اُفت را تجربه کرد. در حالی که روز چهارشنبه مورخه ۳ دی ماه ۹۹ شاخص کل بر روی کانال یک میلیون و ۴۴۷ هزار واحد قرار داشت در پایان معاملات روز چهارشنبه مورخه ۱۰ دی ماه ۹۹ این شاخص با از دست دادن کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد به کانال یک میلیون و ۳۹۸ هزار واحد سقوط کرد.  

نماد‌های شاخص ساز از جمله شستا، شپنا، خودرو، خساپا، شتران، فارس، فملی و ... هفته چندان خوبی را پشت سر نگذاشتند و همین نماد‌ها عامل سقوط شاخص کل به زیر کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد شدند.

برخلاف هفته‌های گذشته شاخص کل هم وزن نیز شرایط چندان خوبی را نداشت و در حالی که چهارشنبه هفته گذشته کانال ۴۶۸ هزار و ۴۸۵ واحدی را پیش روی خود می‌دید در هفته جاری به کانال ۴۶۳ هزار و ۷۱۵ واحدی سقوط کرد و اُفت یک درصدی را تجربه کرد.

بیشتر بخوانید:

آقای وزیر به فکر دارادوم نباشید، اختلال هسته را رفع کنید!

احتمال عرضه اولیه ۷ نماد، در هفته آینده!

پیش بینی بورس در هفته سوم زمستان/ بورس مثبت می شود؟

در این هفته هم هر چند اوضاع چندان مساعد نبود، اما این نماد‌های کوچک بودند که بیشتر مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند و بیشتر روز‌های هفته شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم.

در هفته پیش رو بورس چگونه خواهد بود؟

محمد بامودت تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: در روز‌های ابتدایی هفته پیش  رو بسیاری از نماد‌های بزرگ به نقاطی خواهند رسید که از منظر تحلیلگران تکنیکال نقاط حمایتی هستند، در برخی از نماد‌ها بزرگ مانند پالایشی‌ها شاهد رسیدن قیمت به سطوح قیمتی آبان ماه و شروع حرکت مثبت بازار هستیم.  

نماد‌های بزرگی از گروه فلزات اساسی مانند فولاد مبارکه، فخوز و ملی مس در سطوح قیمتی قرار گرفته اند که از منظر بنیادی با اطمینان زیادی می‌توان گفت بازدهی میان مدت و بلند مدت بسیار خوبی خواهند داشت.

در گروه فولادی بهبود معاملات محصولات فولادی در بورس کالا در هفته گذشته و بهبود قیمت‌های صادراتی شمش فولادی می‌تواند محرک این گروه باشد. هولدینگ‌های بزرگی مانند وغدیر، ومعادن و فارس زیر ارزش ذاتی خود در حال معامله هستند.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به طور کلی برای بسیاری از نماد‌های تاثیر گذار بازار به سختی می‌توان اصلاح بیش از ۵ درصد را متصور بود مگر شرایط پیرامونی مانند ریسک‌های سیاسی و یا تصمیمات مخربی مانند آن چه در ارتباط با محصولات فولادی رخ داد بازار را متاثر کند؛ بنابراین انتظار می‌رود در هفته جاری شاهد بهبود معاملات در نماد‌های شاخص ساز باشیم و چنانچه این موضوع رخ ندهد ممکن است بازار مجدد با فضای هیجانی منفی مواجه شود که می‌تواند کلیت بازار اعم از نماد‌های شاخص ساز و یا نماد‌های کوچک رو متاثر کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
دوران طلایی ورویایی رشد روزانه ۵ درصد بورس گذشت وبه تاریخ پیوست
ازاین به بعد دیگه درخوشبینانه ترین حالت فقط درجا خواهدزد ودربدترین حالت ( تشدیدتنشها وجنگ) که دیگه واویلا !!!
به نظرم این هفته شاخص ۱۴۰۰ را از دست نمی دهد ولی همچنان بازار نوسانی خواهد بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
هفته پیش کانال ۱۴۰۰ راازدست داد ببم جان
حیف که شرایط کرونایی است، وگرنه یک تشییع جنازه با شکوه برای پیکر قرمز و خونین بورس برگزار می کردیم
تا پولهایی که دولت خارج کردخ برنگرداند همین خواهد بود و حتی منفی تر خواهد شد
بازار سرمایه بخصوص سال اینده نابود خواهد شد . دلیل هم اینه که دیگه حقیقی تو بازار نخواهد موند.
در حال حاضر باارزش ترین سهام ها سهام عدالت استانی است ضمن اینکه با خرید چنین سهامی به افراد ضعیفی که دنبال نقد کردن سهام خود هستند کمک می شود. و در درجه بعد پالایشی و خودرو (فقط به خاطر نوسان گیری) است
بورس تا سه چهار سال آینده کاهشی خواهد بود و دوران دوم ریاست جمهوری حالا هر کی می خواهد باشد مجددا صعودی خواهد شد این تجربه ای است که بارها بوقوع پیوسته
ایران قصد خود برای غنی‌سازی ۲۰ درصد را اعلام کرده
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی خبر داد که آژانس به شورای حکام و شورای امنیت خبر داده است که ایران قصد خود برای آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصد را اعلام کرده است
این نیز بگذرد.

اما متاسفانه اعتماد از دست رفته به سختی به دست میاد.
چطور در زمانی که همه دارند ضرر می دهند می شود بورس از قرمزی بیرون بیاید در حال حاضر اگر توانستید مرده را زنده کنید بورس هم می توانید زنده کنید.
جراید: اطلاع اژانس بین المللی انرژی اتمی ازقصد غنی سازی ۲۰ درصدی
بیچاره بورس
تازه بعدازماههاسقوط کشیده بودنش بالا !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار