احتمال عرضه اولیه ۷ نماد، در هفته آینده!

اصلاحات قیمتی برخی از نماد‌های عرضه اولیه شده در سال جاری، به گونه‌ای بوده است که آن‌ها را دوباره در آستانه عرضه اولیه شدن قرار داده است. شاخص‌ترین این نماد‌ها سیتا است که تنها ۶ تومان تا عرضه اولیه دوباره فاصله دارد!
کد خبر: ۱۰۲۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 01 January 2021

بعد از یک اصلاح سه ماهه بازار سرمایه، این بازار از بیستم آبان ماه تقریبا به یک روند صعودی بازگشت و دوباره این روز‌ها یک روند اصلاحی دیگری را طی می‌کند.

به گزارش «بورس تابناک»؛ وضعیت بورس که بهبود پیدا کرد شاهد سه عرضه اولیه در پاییز ۹۹ بودیم. سه نماد چخزر، وکبهمن و بوعلی در پاییز سال جاری به نماد‌های عرضه اولیه شده در سال ۹۹ اضافه شدند. اپال نیز در آستانه عرضه اولیه قرار گرفته بود که به دلیل شرایط بازار یا دلایل دیگری، چون قیمت گذاری نامناسب از عرضه اولیه آن در حال حاضر صرف نظر شد. به هر حال در مجموع حدود ۲۳ نماد در سال جاری عرضه اولیه شده است که اگر نماد کیا ـ که دارای عرضه اولیه خاص بود ـ نیز در نظر بگیریم در مجموع ۲۴ نماد در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری عرضه اولیه شده اند.

نکته بااهمیت عرضه اولیه‌های سال جاری این است که برخی از این عرضه اولیه‌ها با اصلاحات قیمتی و روند نزولی که داشتند رفته رفته به قیمت‌های عرضه اولیه شده خود نزدیک می‌شوند. برخی از آن‌ها حتی یک منفی دیگر تا رسیدن به قیمت‌های عرضه اولیه فاصله دارند. شاید شاخص‌ترین این نمادها، سیتا است.

سیتا تنها ۶ تومان تا عرضه اولیه دوباره!

سیتا که از زیرمجموعه‌های شستا محسوب می‌شود در تابستان سال جاری به قیمت ۱۵۷۵۰ ریال عرضه اولیه شد. این نماد که تاکنون یک بار تا آستانه پایین‌تر رفتن از قیمت عرضه اولیه پیش رفته بود، روز گذشته یک بار دیگر در یک قدمی، عرضه اولیه دوباره قرار گرفته است! با توجه به معاملات روز گذشته سیتا، قیمت پایانی این نماد بر روی ۱۵۸۱۰ ریال بسته شد که تنها ۶۰ ریال (۶ تومان) تا پایین‌تر رفتن از قیمت عرضه اولیه فاصله دارد! یک منفی دیگر این نماد را دوباره عرضه اولیه خواهد کرد!

شش نماد دیگر چقدر تا سقوط به قیمت‌های زیر قیمت عرضه اولیه فاصله دارند؟

شش نماد دیگر نیز فاصله قیمت اندکی تا رسیدن به قیمت‌های عرضه اولیه شده و سقوط به زیر این قیمت فاصله دارند. این شش  نماد و فاصله قیمتی آن‌ها تا عرضه اولیه دوباره عبارت است از؛

امین ۱۶۰ ریال (۱۶ تومان)، ثامید ۳۱۰ ریال (۳۱ تومان)، وسپهر ۳۷۵ ریال (۳۷.۵ تومان)، ثبهساز ۴۲۰ ریال (۴۲ تومان)، بگیلان ۶۸۴ ریال (۶۸.۴ تومان)، آبادا ۱۶۸۰ ریال (۱۶۸ تومان).

حالا باید در هفته آینده منتظر ماند و دید که معاملات این هفت نماد و سایر نماد‌های عرضه اولیه چگونه دنبال خواهد شد. آیا روند نزولی آن‌ها ادامه خواهد یافت و این روند آن‌ها را تا زیر قیمت‌های عرضه اولیه شده خواهد کشاند یا اینکه حقوقی‌های آن‌ها به حمایت از سهام خود برخواهند خاست و از قیمت‌های عرضه اولیه شده این نماد‌ها دفاع خواهند کرد؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
پالایش را در عرضه های دولت فراموش کردید که از قیمت عرضه اولیه آن ۲۰ درصد پایینتر است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
با این مدیران می تواند بورس کشورهای دشمن را به خاک سیاه نشاند.
پالایش یکم رو نگفتی 20درصد از عرضه اولیه هم پایین تر رفته. دولت تدلیس و امید
دوران طلایی ورویایی رشد روزانه ۵ درصد بورس گذشت وبه تاریخ پیوست
ازاین به بعد دیگه درخوشبینانه ترین حالت فقط درجا خواهدزد ودربدترین حالت ( تشدیدتنشها وجنگ) که دیگه واویلا !!!
تابناک جان لطفا پیگیر پالایش یکم و ضرر هنگفت مردم باش.
واقعا مردم نمی‌دونن چکار کنن از دست این دولت که خیلی راحت سر ملت کلاه گذاشت
عنوانش اشتباه و بی معنی است
باید جلوی عرضه زیاد سهام در شپنا و شتران گرفته شود،وقتی حقوقی عرضه سهام زیاد داره هر روز داره و نوسانگیری میکنه و ضربه به مردمی وارد میکنه که به دولت اعتماد کردند و سهام پالایشی یکم خریدند ،این مردم اعتماد کردند و چند ماه پولشون بلوک بوده و این حق این مردم نیست که از اونطرف دولت کسب سود برده و الان رها کرده سهام داران پالایشی رو!جلوی فروش عرضه اولیه هم باید متوقف کنن چون ضربه میزنه به کل سهامداران در بورس .
حق مردم در بورس باید احقاق شود .و این وظیفه مسئولین کشور هست که سریعا رسیدگی کنند.
نقشه برای باقیمانده دارایی مردم عادی
معلوم سهام‌کدوم خراب شده ای است
گذر پوست به دباغ خانه میفته.
چرا باید سهامی که عرضه اولیه میشه با توجه به اینکه سهام مربوط توسط کارشناس قبمت گذاری میشه و حتی خیلی بالاتر از ارزش واقعی سهام باید رشد کنه مگه کارخانه مربوط حال کرده سهامشو مفت به ما بفروشه تا حال کنیم خوب معلوم عرضه اولیه برابر قیمت واقعی سهام مربوط حتی اکثرا گرانتر هز ارزش واقعیش هست وقتی هجوم خرید باعث رشدش میشه
ما چشممون به دهن این دولتمردان بود فقط ضرر کردیم
واقعا کس دیگه هم دیگه توی بورس فعالیت میکنه؟؟
...مردم چه می دانستند که سرمایه اندک انان ضرر ۵۰ تا ٦۰ درصدی را متحمل می شود و شرکت ها و صاحبان شرکت ها ی دولتی ونیمه دولتی سودش را میبرند که مالیات بیشتری به جیب دولت برود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار