بازدید 30239
۵

بازداشت برگزارکنندگان مسابقه جنگ سگ‌ها در تالش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: ۲ برگزارکننده شرط‌بندی و مسابقه نزاع سگ‌ها در بخش حویق به‌دلیل نقض حقوق جانوران و تخطی از بهداشت عمومی دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.
کد خبر: ۱۰۲۲۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 21 December 2020

به گزارش  تابناک به نقل از ایرنا، عارف شادکام اظهار کرد: نیت برگزارکنندگان نزاع سگ‌ها در حاشیه طرح سالم‌سازی گلسار شهر حویق که روز گذشته دستگیر شدند، سرگرمی، قمار و گریز از بیکاری بود و تصاویر نزاع سگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود و احتمال انتقال کرونا از طریق تماس دست با سگ نیز وجود داشت.

وی افزود: حیوانات، بخشی از جامعه طبیعی و زیست محیطی را تشکیل می‌دهند و در توازن نظام طبیعت نقش غیرقابل انکار دارند و از حق حیات، درمان، آرامش و ایمنی از خشونت و نسل کشی برخوردارند و تضییع حقوق حیوانات، طبق قانون مجازات اسلامی جرم و ترویج خشونت محسوب می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست تالش گفت: قانون‌گذار برای سگ آزاری جرم‌انگاری نکرده و باید لایحه ممانعت از حیوان آزاری که از چند سال قبل در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است، تصویب شود تا با تخلفات مربوطه به‌راحتی برخورد صورت گیرد.

وی ادامه داد: ماموران اداره محیط زیست شهرستان تالش به‌محض اطلاع از مصادیق حیوان آزاری، با متخلفان برخورد و آنان را به محاکم قضایی معرفی می‌کنند و خوشبختانه با توجه به فرهنگ مردم تالش و مهربانی آنان نسبت به حیوانات خانگی نظیر سگ، گربه و اسب، حیوان آزاری در این شهرستان کمتر مشاهده می‌شود.

علی فتاحی خواربار فروش ساکن سد ساحلی تالش نیز با اشاره به افزایش جمعیت سگ‌ها در بخش مرکزی گفت: افزایش جمعیت سگ‌های بدون صاحب در شهر به یک معضل بزرگ تبدیل و باعث ناراحتی شهروندان شده است.

وی ادامه داد: سگ‌ها شبانه از اطراف روستاها برای یافتن غذا وارد شهر شده و با تجمع در مقابل فروشگاه‌های مواد غذایی، مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها برای شهروندان مزاحمت ایجاد کرده و با روشن شدن هوا دوباره به اطراف روستاها مراجعه می‌کنند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
خدا ازشون نگذره
این یک جنایت بسیار بزرگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
من نمی خواهم سگ بازی و خروس بازی را تایید کنم بلکه بسیار هم غیر انسانی می دانم، اما سوالی دارم و آن این است که آيا در کنار این همه ممنوعیت ها راهی برای سرگرمی انسانی هست؟ مثلا مسابقه ای هیجانی پر تحرک و .... برای گروه های مختلف مردان و زنان کشور برگزار می شود؟ اصلا آيا این امور در کشور ما صاحب دارد؟
به نظر می رسد, باید یه فکری به حال این شهرستان بشود, هر از مدتی یه خبر ناگوار و چندش آور از این شهرستان شمالی به گوش عالمیان می رسد, یه روز حضور عناصار داعش یه روز قتل دختر توسط پدر, و حالا هم....
روانیها
در تالش مسابقه جنگ خروس هم در گوشه کنار برگذار میشود توسط یک عده افراد انسان نما ، لطفاً جلوگیری کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست