بازدید 56081
۱

توضیحات محیط زیست تهران درباره تمساح دریاچه چیتگر

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران گفت: بسیار بعید می‌دانم این ردپا برای تمساح بوده باشد، و به احتمال بیشتر برای سگی بوده است که در حاشیه دریاچه پرسه می‌زده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۱ 15 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمد کرمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش سازمان محیط زیست استان تهران درخصوص ردپای مشاهده شده از تمساح در اطراف دریاچه چیتگر اظهار کرد: آنچه که از رد تمساح به ما نشان داده‌اند احتمال کمی دارد که متعلق به تمساح باشد، زیرا که، چون دست‌های تمساح در بغل حیوان است باید ردی که از خود بجا می‌گذارد به صورت قوسی باشد در حالی که این رد به صورت خطوط موازی بوده است.

وی ادامه داد: بسیار بعید می‌دانم این ردپا برای تمساح بوده باشد، و به احتمال بیشتر برای سگی بوده است که در حاشیه دریاچه پرسه می‌زده است.

این مقام مسؤول بدون تکذیب وجود تمساح در دریاچه افزود: خبر اولیه برای وجود تمساح برای اواسط آبان ماه بوده، ولی تاکنون هیچ علامت مستندی دال بر وجود حیوان ارائه نشده است.

کرمی درخصوص شرایط زیست محیطی نیز افزود: باتوجه به خونسرد بودن تمساح‌ها، این حیوان اگر سردش شود به کف دریاچه می‌رود و آنجا هم نمی‌تواند بیش از چنددقیقه باشد و در نتیجه باید خود را به کف آب برساند.

وی گفت: حیوان حتی اگر سردش شده باشده برای خود تونل‌هایی نیز درست می‌کند، اما از آنجا که این دریاچه تنها دو حاشیه و ساحل شنی دارد و مابقی ساحل سنگی است در این ساحل شنی نتوانستیم شواهدی دال بر رد تمساح پیدا کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
‏فرق بین پایتخت نشین و مرزنشین اینجا مشخص میشه!
یه تمساح تو دریاچه چیتگر دیده شده کل تهران بسیج شدن بگیرنش این خبر شده تیترتمام خبرگزاری‌های کشور بعد تو روستای مولا آباد استان سسیستان بلوچستان هر روز تعدادی بچه بدلیل نبود آب لوله کشی میرن از رودخانه‌ای که پر از تمساح هست آب میارن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل