بازدید 6184

ماهانه 2 میلیارد تومان صدقه تهرانی ها

کد خبر: ۱۰۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۸ 02 June 2010
معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام (ره) با اشاره به اینكه فرهنگ انفاق و كمك طی سال‌های گذشته افزایش خوبی پیدا كرده است، گفت: مردم تهران ماهیانه 2 میلیارد تومان صدقه می‌دهند.

به گزارش فارس سعید ستاری درباره همكاری موسسات و خیریه‌ها با كمیته امداد امام ‌(ره) اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر تعامل خوبی

بین تعداد زیادی از موسسات وجود دارد ضمن اینكه مردم دقت كنند به موسساتی كه مورد اطمینان هستند، كمك كنند.وی تصریح كرد: متأسفانه در ماه‌های گذشته افراد سودجو توانستند با مراجعه به منازل و معرفی خود به عنوان مأمور امداد، صندوق‌های صدقات بسیاری را به سرقت ببرند البته در حال حاضر نیروی انتظامی به دنبال این افراد است كه امیدواریم هر چه زودتر این افراد دستگیر شوند.

ستاری ادامه داد: امسال كمیته امداد امام (ره) سعی می‌كند در زمینه جمع‌آوری كمك‌های مردمی تحول خاصی را نسبت به سال‌های گذشته ایجاد كند ضمن اینكه اجرای طرح‌های مختلف محسنین، كمك مناسبی برای نیازمندان است.معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام (ره) با اشاره به افزایش كمك‌های مردمی طی سال‌های گذشته اضافه كرد: كمیته امداد طی این سال‌ها اقدامات و برنامه‌های خوبی را انجام داده است و هم اكنون از این طرح‌ها بهره‌وری می‌كند به طوری كه در حال حاضر ماهیانه 11 میلیارد تومان صدقه در كشور جمع‌آوری می‌شود.

وی گفت: با برنامه ریزی كه از سوی مجموعه امداد شده است امسال 25 درصد منابع مالی كمیته امداد امام (ره) از محل كمك‌ها و مشاركت‌های مردمی تأمین می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
بنده از وقتي شنيدم پول هاي صدقه را كميته امداد بجاي خرج كردن براي مردم خود دركشور براي محرومان روسيه و كشور هاي آفريقايي و افغانستان و عراق خرج مي كند ديگر به هيچ وجه ديگر در اين صندوق ها پول نمي ريزم . بخدا اگر اين پول ها براي مردم خرج مي شد الان وضع مردم اين طور بود ؟
خیلی خوب بود گزارشی هم درخصوص پرداخت این کمک ها به افراد نیازمند (البته همراه با سند) ارائه می شد!!!!
یه خواهش هم از تابناک دارم به عنوان یه رسانه پر مخاطب:
بهتره یه گزارشی تهیه کنید از نحوه برخورد برخی از مسئولان کمیته امداد با مراجعه کنندگان به این کمیته که اکثراً از زنان سرپرست خانوار و نیازمند می باشند البته از زبان این زنان!
با تهیه چند مصاحبه از این زنان متوجه خواهید شد که برخی از مسئولین این کمیته چه شرط و شروط کاملاً شخصی برای کمک به چه می‌گذرد
همینه که زلزله نمیاد!!!
چند سال پيش هم افرادي تعدادي صندوق به شكل صندوق كميته امداد در داخل شهر تهران نصب كرده و خودشان وجوهات آن را خالي مي كردن تا اينكه يكي از اين صندوقها بعلت برخورد ماشين از جا كنده شد و با اطلاع دادن به كميته امداد تازه متوجه شدند صندوق ما اونها نيست.
پس براچي اين همه فقير داريم؟!!!!!
جدا ؟؟
پس چرا این همه فقیر داریم؟ کجا میره این پولا؟
آیا امکان تحقیق و تفحص از کمیته امداد وجود دارد ؟ اگر چنین است چرا تا بحال کسی به فکر این نیفتاده است که این همه پول کجا و چگونه خرج می شود ؟ آیا جایز است از این پولها در کشورهای دیگر از جمله کشورهای شوروی سابق هزینه شود ؟ یعنی در کشور عزیزمان فقیر وجود ندارد ؟ قطعاً این طور نیست و طبق آمار 40 میلیون در ایران زیر خط فقر زندگی می کنند . چراغی که به خانه رواست به مسجد جحرام است .
و چون کمیته امداد مدیریت شایسته ای ندارد نمی تواند از این مبلغ استفاده بهینه نماید
پس این همه پول کجا میرود ؟؟؟؟؟؟؟
با این دو میلیارد میتوان چه کارها که نکرد اما ...
این نشانه ی پوچ بودن ادعای عدم اطمینان مردم به این سازمان است. بعضی ها سال هاست و خصوصا در سالهای اخیر شایعه کردند که این پول ها به دست فقرا نمی رسد و باعث شده بعضی پول خود را به صدقه ندهند و البته بسیاری از آن ها به صدقه که نمی دهند به فقیری که می شناسند هم نمی دهند و این ها همه بهانه است بعد می گویند چرا زندگی خوب نمی چرخه.این به معنی این است که اگر 10000000 میلیون نفر باشیم متوسط برای نفری می شود 2400 تومان در ماه که این خیلی خوب است و فقط باعث ضایع شدن بعضی ها شد.اگر بعضی نمی دهند بعضی دیگر چند برابر می دهند و آن دنیا خداوند بازخواست می کنه از اینا که هم در دنیا و هم در آخرت جز خسارت دیدگانند.
دمشون گرم؛ دارند, به دیگران هم کمک می کنند. ولی چقدر خوب هست افرادی که مسئولند و وظیفه دارند و عمل آنها بشکل کمک نمایان میشه, یاد بگیرند.
اين پول كه فقط حقوق كارمنداي كميته امداد ميشه
پس چرا اینقدر فقیر داریم ماهی دو ملیارد کم پولی نیست.
با سلام ، با اين ميزان صدقه بايد گفت يا فرهنگ صدقه در بين مردم ايران در حال افول است و يا جمعيت كشور در طي اين سالهاكاهش يافته و يا؟؟؟؟.ماهيانه 11 ميليارد تومان صدقه در كشور يعني اينكه اگر متوسط پرداختي مبلغ صدقه توسط هر نفر را در روز 100 تومان در نظر بگيريم بنابراين هر روز سه ميليون و شش صد هزار نفر در كشور ما صدقه پرداخت مي كنند كه اين تعداد 5 درصد كل جمعيت كشور را هم شامل نمي شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام ، با اين ميزان صدقه بايد گفت يا فرهنگ صدقه در بين مردم ايران در حال افول است و يا جمعيت كشور در طي اين سالهاكاهش يافته و يا؟؟؟؟.ماهيانه 11 ميليارد تومان صدقه در كشور يعني اينكه اگر متوسط پرداختي مبلغ صدقه توسط هر نفر را در روز 100 تومان در نظر بگيريم بنابراين هر روز سه ميليون و شش صد هزار نفر در كشور ما صدقه پرداخت مي كنند كه اين تعداد 5 درصد كل جمعيت كشور را هم شامل نمي شود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام بنده پیشنهادی در رابطه با کمیته امداد داشتم.باتوجه به اینکه مردم ایران در امر احسان وصدقه دادن بسیار خوب عمل می کنند واگر نتایج کمک خود را بیشتر ببینند بیشتر کمک می کنند،کمیته امداد مسئولیت همه فقرا ومتکدیان را به عهده بگیرد به نحوی که قدرت اجرایی داشته وجمع کردن متکدیان از معابر عمومی برعهده آنان باشد وکمیته از لحاظ جمع آوری آنها وکمک مالی به آنها مسئول وپاسخگو باشدیعنی از یک طرف حوزه اختیاراتش افزایش یابد واز طرف دیگرپاسخ گوی هر متکدی که در سطح شهر دیده شود،باشد
ایا گزارشی از نحوه خرج شدن این پولها منتشر میشود ؟ بنده تا ندانم این پولها چگونه و کجا خرج میشود قرانی داخل این صندوقها نخواهم انداخت.
انها که پول میاندازند عبدالله تشریف دارند
این دو جمله معاون مشاركت‌های مردمی كمیته امداد امام (ره) را برسی و یک دو دوتا بکنید !
1-...مردم تهران ماهیانه 2 میلیارد تومان صدقه می‌دهند.
2-...در حال حاضر ماهیانه 11 میلیارد تومان صدقه در كشور جمع‌آوری می‌شود.
توضیح بدهید که این پولها کچاهزینه میشه؟
با سلام و تشکر از زحمت کشان خدوم کمیته امداد
اگر واقعا این 11 میلیارد درست بافراد مورد نیاز برسد فکر میکنم در ایران فردا مستضعف و بی چیز و یا بقول خودمان گدا پیدا نمیشود. این حاکی از آن است که 11 میلیارد درست بجاتی خود نمیرود وان بنده خدا هم نیاز دارد که صندوق را میدزدد و الا چرا خیلی جاها اینکار را نمیکنند معلوم است که کلی از این پولها صرف جاهای دیگری میشود الله اعلم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار