بازدید 66915
دو هزار و سیصد و چهاردهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نیرنگ اردوغان به روایت سفیر سابق ایران / راز بقا در نظام مدیریت کشور از نظر ضرغامی / تعجب انتخاباتی علی لاریجانی از لیست کارگزاران / پیشنهاد رای الکترونیکی از منزل برای انتخابات ۱۴۰۰

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعای حیدر العبادی درباره ترور سردار سلیمانی / تحلیل ابطحی از عملکرد مجلس انقلابی: مقابله با دولت را وظیفه می‌داند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 11 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

محکومیت سحر تبر به ده سال حبس


فاطمه خویشند معروف به سحرتبر در گفت‌وگو با رکنا گفت: «در دادگاه محاکمه شدم و قاضی من را به تحمل ده سال حبس محکوم کرده است. البته حکم صادر شده قابل اعتراض بود و من اعتراض کردم.» سحر تبر در ادامه گفت: «چهار اتهام به من وارد شده بود که از دو اتهام تبرئه شدم. دلم نمی خواهد عناوین اتهامم حرفی بزنم چون امیدوارم مورد عفو قرار بگیرم.»

جو بایدن و کامالا هریس شخصیت سال تایم شدند


مجله آمریکایی تایم روز جمعه جو بایدن، رئیس منتخب آمریکا و معاون او، کامالا هریس را در کنار یکدیگر به عنوان «شخصیت سال» انتخاب کرد. هفته‌نامه تایم در آخرین روزهای هر سال یک یا چند نفر یا گروه یا سازمان را به عنوان تاثیرگذارترین شخصیت سالی که پایان می‌یابد انتخاب می‌کند.

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به انتقادها درباره تغییر در متن هوشنگ‌ مرادی‌کرمانی


وزیر آموزش و پرورش در توییتر خود نوشت: «از تغییر متن نویسنده فاخر کشورمان در کتاب فارسی پایه هفتم، متاسف شدم (هرچند تغییر در دوره مسئولیت من نبوده است). در همان ماه‌های اول مسئولیت، فرآیند دقیق، منسجم و حرفه‌ای را برای بررسی و اصلاح تغییرات تدوین و ابلاغ کردم تا مطمئن شویم در آینده شاهد چنین مواردی نخواهیم بود. همچنین از همکاران خود در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی خواستم تغییرات دو سال اخیر کتاب‌های درسی را بازبینی و اصلاحات لازم را در چاپ جدید اعمال کنند.»

امام جمعه قم: در برخی روایات آمده اگر قمی ها نبودند دین ضایع می شد


سید محمد سعیدی، امام جمعه قم جایگاه ویژه شهر مقدس قم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: علت هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) به قم این بود که قمی ها از گذشته های بسیار دور، پیرو مکتب اهل بیت(ع) بودند و می دانستند قمی ها در حمایت از اهل بیت(ع) و مبارزه با حکومت جبار عباسی مصمم هستند. وی با بیان اینکه در روایات آمده است، «قم آشیانه شیعیان آل محمد(ص) است»، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) سال ها پیش از تولد حضرت فاطمه معصومه(س) فرموده بودند «خداوند حرمی دارد و آن مکه است، پیامبر اکرم(ص) حرمی دارند و آن مدینه است، امیرمؤمنان(ع) حرمی دارند و آن کوفه است و برای ما اهل بیت(ع) نیز حرمی وجود دارد و آن نیز قم است». سعیدی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) در روایتی فرمودند «اهل قم از ما اهل بیت(ع) هستند»، در عنوان کرد: ما باید برخورد، اطاعت از ولی فقیه و مراجع، حفظ و حراست از حوزه، عفاف و حجاب، بازار و رفت و آمدهایمان به گونه ای باشد که در تراز مکتب اهل بیت(ع) قرار بگیریم، وگرنه این روایت نورانی شامل حالمان نخواهد شد؛ همچنین در برخی روایات آمده است که «اگر قمی ها نبودند دین ضایع می شد»، از این رو همه ما باید در حفظ، حراست و صیانت از این شهر مقدس نهایت تلاش را داشته باشیم و موازین را رعایت کنیم.

محسن هاشمی: مصوبه مجلس، دادن علامت منفی به مردم جهت مشارکت در انتخابات شوراهاست


محسن هاشمی با بیان اینکه متاسفانه این مصوبه بر خلاف روح فصل هفتم قانون اساسی در جهت تقویت شوراهاست، افزود: این تصمیم همچنین با سیاست های کلی نظام مبنی بر تمرکززدایی از دولت و واگذاری امور به سایر نهادهای نیز در تضاد است و اگر قرار باشد عوارض توسط وزارت کشور تعیین شود، عملا شورا به ماشین امضای دولت تبدیل می شود و همین اختیارات نصفه و نیم بندی که در حال حاضر شوراها دارند نیز اثرگذاری خود را از دست می دهد. رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیز هر گونه مصوبه شورا در مورد عوارض توسط هیات تطبیق در فرمانداری ها بررسی می شود، گفت: همین حالا نیز اختیار شوراها برای تعیین عوارض منوط به تایید دولت است و گرفتن همین اختیار نیم بند، دادن علامت منفی به مردم جهت مشارکت در انتخابات شوراها و تشریفاتی نشان دادن مردم نهادترین رکن قانونی کشور است. هاشمی در پاسخ به این که این تصمیم علاوه بر کاهش اختیارات شوراها، چه پیامدی برای مردم دارد، افزود: عملا تصمیم گیری در حوزه عوارض شهری از دایره تاثیرگذاری شورا و نمایندگان مردم خارج می شود و توسط دولت و وزارت کشور صورت می گیرد، در موضوع قیمت بنزین و حوادث پس از آن شاهد پیامدهای تصمیمات خارج از اطلاع افکار عمومی و پارلمانی بودیم و اصولا این نوع تصمیم گیری قابلیت اقناع کمتری برای مردم دارد، اما وقتی در جلسات علنی شورای شهر و با حضور موافقین و مخالفین بحث می شود همه جوانب موضوع سنجیده می شود و تصمیم قابل قبول تری گرفته می شود.

واکنش مهران احمدی به حاشیه‌ها درباره سارا و نیکا


ر روز‌های گذشته انتشار خبر‌هایی درباره حذف کاراکتر‌های سارا و نیکا از سریال «پایتخت» که از فصل اول با این سریال همراه بودند و سارا و نیکا فرقانی اصل نقش آن‌ها را ایفا می‌کردند منتشر شد. گفته می‌شود، حذف این دو بازیگر نوجوان به خاطر برخی تصاویر که در فضای مجازی از آن‌ها منتشر شد صورت گرفته است. مهران احمدی بازیگر و کارگردان با انتقاد از این اتفاق کنایه‌ای هم به سازندگان سریال «پایتخت» زده است که در مقابل این اتفاق واکنشی نداشته‌اند. این بازیگر و کارگردان مطرح سینما و تلویزیون در این‌ باره نوشته است «این دوتا دختر گناه دارن، آنقدر بهشون بی‌احترامی نکنین بیخودی قضاوشون نکنین. شاید اگه شما در شرایط زندگی اونا بودید اشتباهات بزرگتری می‌کردید. اونا نوجوون هستند و گیرم اشتباهاتی ازشون سر زد یعنی هیچ‌ کدوم از ما اشتباه نمی‌کنیم؟ پایتخت کار سخت و پرزحمتیه این دو تا نوجوون که هیچ‌وقت ادعای بازگری نداشتن. فقط کارایی که ازشون خواسته شده رو سعی کردن به بهترین نحو انجام بدن. متاسفم برای ما‌هایی که اینجوری دل دو تا دختر نوجوون رو می‌شکنیم و به خاطر اشتباهاتی که زیاد هم مقصرش خودشون نیستند انقدر مورد بی‌احترامی و بی‌انصافی قرار میدیم. دین ما و مرام ما همیشه به رسم قلندری و محبت و گذشته، نه انتقام و تنبیه و بی‌معرفتی.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: جریان اصلاح طلب قافیه را باخته


حجت الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا در گفت‌وگویی با انتقاد از «جریان اصلاح طلب» و موضعش در قبال مذاکره گفت: می‌خواهند با اغوای افکار عمومی در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ کسب وجهه کنند. جریان غرب گرا و اصلاح طلب که با همسویی با دولت اعتدال و عدم کارآمدی آن، قافیه را باخته و سوخت شعاری خود را تمام شده و ظرفیت شعوری خود را پر شده می‌بینند همواره در تلاشند مصالح کشور را به نوعی به شرایط سیاسی حاکم بر آمریکا گره زده و در سراب و خیال به قصد دستیابی بر آب حرکت کنند. البته هدف اصلی آن‌ها این است که با شرطی کردن مردم، از این نمد کلاهی برای خود بافته و با اغوای افکاری عمومی در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ کسب وجهه کنند، والّا چگونه می‌شود که این‌ها توجه نداشته باشند که با تسلیم در برابر آمریکا چیزی عاید ما نخواهد شد و چگونه نمی‌دانند تفاوتی بین ترامپ و بایدن نیست؟

تعجب انتخاباتی علی لاریجانی از لیست کارگزاران

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده ادوار مجلس با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و احتمال حضور علی لاریجانی در انتخابات گفت: تا این لحظه آقای لاریجانی هیچ تصمیمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری بینی و بین الله نگرفته است. وی ادامه داد: آقای لاریجانی با احدی از اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب تا جایی که من اطلاع دارم مذاکره ای نه به صورت شخصی و نه افرادی از طرف ایشان انجام نداده است. یوسفیان ملا گفت: آقایان خودشان لیست تهیه می کنند. از آقایانی که اسم آقای لاریجانی را در لیست قرار داده اند، باید پرسید که آقای لاریجانی با شما تماسی داشته یا کسی از طرف ایشان آمده است که شما نام ایشان را در لیست قرار دادید؟

وی گفت: تا کنون هیچ جلسه و ملاقاتی در خصوص انتخابات نداشته اند؛ البته خیلی ها به دیدار ایشان می رود و می خواهند که در انتخابات شرکت کند اما ایشان هرگز جلسه ای برگزار نکرده که عنوان کند بنده برای انتخابات ریاست جمهوری می خواهم نامزد شوم و شما کمک کنید. اصلا چنین خبرهایی نیست.یوسفیان ملا گفت: باید از حزب کارگزاران پرسید شما که اسم آقای لاریجانی را در لیست خود آورده اید جلسه ای با ایشان داشتید یا کسی از اطرف آقای لاریجانی نزد شما آمد که قطعا مشخص می شود که آقای لاریجانی برنامه ای برای انتخابات دارد یا خیر. این نماینده ادوار مجلس گفت: وقتی که آقای لاریجانی و دوستان آقای لاریجانی لیست اعلامی حزب کارگزاران را دیدند تعجب کردند که این لیست از کجا آمده است. وی با اشاره به امکان ائتلاف علی لاریجانی با اطلاح طلبان در صورت کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: آیا ایشان زمانی که در مجلس بودند با اینکه تعدادی آرای دوستان اصلاح طلب بالای ۱۰۰ نفر بود تفاهمی کردند که مثلا بنده رئیس شوم و فلان کمیسیون ها به شما برسد؟ ابدا این گونه نبوده است. وی ادامه داد: در مجلس دهم آقای لاریجانی ۴ بار رئیس شد و خدایا تو شاهدی یک بار قبل از آن هیچ مذاکره ای برای تقسیم قدرت در مجلس صورت نگرفت. اگر بده و بستانی شده است از این به بعد هم می شود.

راز بقا در نظام مدیریت کشور از نظر ضرغامی

عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی در ارتباط با نظام مدیریتی کشور توئیت کنایه داری منتشر کرد. عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی کشور با کنایه به رفتارها و اتفاقاتی که در برخی سیستم‌های اجرایی کشور رخ می‎دهد، توئیتی را در صفحه شخصی‌اش به اشتراک گذاشته و با اشاره به اینکه دولت و مسئولین آینده باید این شیوه کاری را از بین ببرند نوشته است: در نظام مدیریت کشور، راز بقا در سکوت و همراهی است.
"راز رشد" در تئوریزه کردن منویات اصحاب قدرت و "راز حذف" در مشاوره صادقانه و کارشناسانه!
‎دولت آینده باید زیر میز این بازی بزند."

پیشنهاد یک اصولگرا برای رای دادن الکترونیکی از منزل برای انتخابات ۱۴۰۰

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط رای دادن از منزل به صورت الکترونیکی فراهم شود تا شاهد ازدحام مردم در شعب اخذ رای نباشیم. محمدجواد آرین منش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پیام نظرخواهی وزارت کشور از نخبگان، احزاب و دانشگاهیان درباره چگونگی برگزاری انتخابات در شرایط کرونا این است که وزارت کشور به نظرات دیگران و خرد جمعی در تصمیم گیری و برنامه ریزی بها می دهد و این اقدام گامی است در مسیر مشارکت مردم در امور سیاسی. وی در ادامه افزود: کرونا همه شئون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و همچنین شیوه برگزاری انتخابات در تمام دنیا را متاثر کرده است بنابراین بهره گیری از تجربیات سایر کشورها در کنار توجه به نظرات صاحب نظران برای برگزاری انتخابات اهمیت دارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه نمی توان پیش بینی کرد که تا شش ماه آینده وضعیت کرونا چگونه است، تصریح کرد: به همین دلیل وزارت کشور باید دو سناریو طراحی کند. سناریو اول برگزاری انتخابات در شرایط عادی و رفع شدن خطر بیماری کروناست. در این شرایط تاکید من این است که انتخابات باید الکترونیکی برگزار شود.آرین منش ادامه داد: سناریوی دوم در شرایطی است که بیماری همچنان وجود دارد. در این شرایط یکی از راهکارها افزایش زمان برگزاری انتخابات از یک روز به دو روز است که البته به اصلاح قانون انتخابات نیاز دارد. راهکار دیگر افزایش دو برابری صندوق های اخذ رای است. کوتاه کردن فرایند و زمان اخذ رای و انتخابات الکترونیکی از دیگر راهکارها می تواند باشد.

انتقاد مشاور لاریجانی از عجله مجلس برای تصویب مصوبه جنجالی: بی‌تدبیری محض بود

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهار داشت: نمایندگان مجلس یازدهم در طول شش ماهی که از شروع به کار پارلمان در دوره یازدهم می‌گذرد، بعضا از خود رفتارهایی نشان داده‌اند که با منافع ملی در تضادی آشکار قرار دارد. به عنوان مثال در همین قانونی که درباره واکنش ایران به تحریم‌ها تصویب کردند، بهتر بود پیش از هر تصمیم‌گیری‌ سعی‌ بر ایجاد وفاق ملی درباره این موضوع داشته باشند تا حرف و حدیث‌های این چند روز پیش نمی‌آمد. کمترین توقع از مجلس این بود که مساله را به اطلاع سران قوا می‌رساندند تا بین قوا هماهنگی مناسب و لازم به وجود می‌آمد.نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: متاسفانه دوستان ما در مجلس شورای اسامی برای تصویب این موضوع عجله و آنچه خودشان صحیح می‌دانستند را تبدیل به قانون کردند. در حالی که با مشورت و همفکری بیشتر با همه ارکان نظام حتما طرحی به تصویب می‌رسید که در راستای اهداف کشور قرار گیرد و کارایی به مراتب بیشتری داشته باشد.

او همچنین تصریح کرد: به هر حال در شرایط فعلی تنها چاره دولت اجرایی کردن قانونی است که آشکارا ضعف‌هایی دارد و این ضعف‌ها می‌تواند در برنامه‌های هسته‌ای ایجاد مانع کند. این در حالی است که اگر نمایندگان مجلس‌ تدبیر بیشتری به خرج می‌‌دادند و نقطه‌نظرات کل دستگاه‌های مرتبط را در این قانون لحاظ می‌کردند، قطع به یقین می‌شد دستاورد بیشتری را برای کشور حاصل کرد. به هر حال کار از کار گذشته و دولت باید همه تلاش‌ خود را به کار گیرد تا شرایط را به نفع نظام و کشور و البته برای آرامش مردم به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند. وی توضیح داد: این قانون و همچنین اختلاف‌هایی که پیرامون آن به وجود آمده، فرصت سوءاستفاده را برای طرف‌های دیگر مذاکره به وجود می‌آورد و آنها می‌توانند به قول معروف از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آن هم در شرایطی که ما در مساله هسته‌ای از دنیا طلبکاریم و دست بالا را داریم. منصور حقیقت‌پور در پایان گفت‌:‌ عجله مجلس برای تصویب قانونی درباره مساله هسته‌ای بی‌تدبیری محض بود.

اظهارات بانوی اصلاح‌طلب درباره حضور خانم‌ها در عرصه سیاست

فعال اصلاح طلب درباره حضور خانم‌ها در عرصه سیاست توضیحاتی را ارائه داد.زهرا ساعی فعال اصلاح طلب و نماینده ادوار مجلس در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور خانم‌ها در عرصه سیاست، گفت: اکنون چهار دهه از انقلاب ما می‌‌گذرد و خانم‌های کشور ما در حوزه‌های مختلف متخصص شده‌اند، در سطح آموزش عالی پیشرفت کرده و در مسئولیت‌های مختلف هم خوش درخشیدند. او ادامه داد: به بیانی دیگر الان در جامعه فضایی ایجاد شده که به وسیله آن بانوان ما از نظر فکری، سواد و تخصص‌ها صاحب ایده و فکر بوده و در بسیاری از حوزه‌ها تاثیرگذارند، علاوه بر این مدیران خوبی در این مدت پرورش پیدا کرده‌اند که می‌توانند در خدمت توسعه کشور قرار بگیرند و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم. ساعی درباره حضور احتمالی خانم‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: عباسعلی کدخدایی در مصاحبه‌های اخیرش در این باره بسیار امیدوارانه صحبت کرده و گفته که این امری محتمل است، اما باید دید که تا چه میزان اجازه داده می‌شود که این بحث به صورت جدی تصویب شود؛ اما در هر حال این نکته مثبتی برای کشور ماست، زیرا هم خانم‌ها و هم جامعه ما این ظرفیت را دارد؛ کمااینکه موضوع رجل سیاسی هم اصلا در قانون اساسی ذکر و تاکید نشده که نامزدها حتما مذکر باشند.

پیش‌بینی یک اصلاح‌طلب درباره مصوبه مجلس: روحانی متوسل به رهبری خواهد شد

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم گفت: روحانی مسائلی که باعث می‌شود وضعیت مردم سخت شود و فساد و بی عدالتی و بحران ها در کشور شکل گیرد، را تشریح کند و بگوید که چند درصد مقصر دولت است یا در مسائل دیگر، مانند تحریم ها و مسائل مهم در کشور، کالبد شکافی کند.«قاسم میرزایی نکو»، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم، در گفت و گو با برنا در پاسخ به این که "نماینده حق اظهارنظر وتصویب قوانین را دارد؛ اما آیا نسبت به مسائلی که فراقوه ای است و به سطح عالی نظام برمی‌گردد می تواند ورود کند و به تنهایی تصمیم گیرنده باشد، گفت: مجلس در مصوباتی که قابل اجراست می تواند دولت را ملزم به اجرا کند و ضمانت اجرایی هم در این زمینه وجود دارد. چه بخواهیم چه نخواهیم مجلس انتخاب عده ای از مردم است و تصمیمات آن در قانون اساسی و شورای نگهبان تایید شده است و می تواند در قامت قوه مقننه، تصمیم گیرنده باشد. اما باید نمایندگان در نظر داشته باشند طرح هایی را که به تصویب می رسانند، چقدر مثمرثمر و قابل اجراست و منافع ملی را در بر می گیرد و می‌تواند، مشکلات و مسائل منطقه ای و بین المللی کشور را مرتفع کند؛ این همان چیزی است که رییس جمهور در صحبت هایش به آن پرداخته است. چنین طرح هایی باید در جلسه سران قوا به مشورت گذاشته شود. او ادامه داد: نکته حایز اهمیت این است که نمایندگان در صورت عدم اجرای طرح، برای دولت مجازات تعیین کرده اند، در مقطعی احمدی نژاد قوانین را اجرا نمی کرد و اتفاقی هم برایش نمی افتاد. لذا دولت یا باید به مصوبه تن دهد یا آن را اجرا نکند و پی آن را به تن خود بمالد و با پشتوانه 24 میلیون رای که دارد کارها، استراتژی و برنامه هایش را دنبال کند.

میرزایی نکو در پاسخ به این که به نظر شما دولت باید چه تصمیمی در برابر این مصوبه اتخاذ کند، گفت: به نظرم روحانی متوسل به رهبری خواهد شد و پیش بینی من این است که با اذن رهبری مطالب و مصالحی که دولت می خواهد، رقم می خورد. نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس دهم در پاسخ به این سوال که یعنی فکر می کنید که حکم حکومتی نتیجه را به نفع دولت رقم بزند، گفت: بله. به هر حال دولت باید پافشاری کند.

واکنش محمد قوچانی به شعرخوانی اردوغان در باکو

محمد قوچانی با انتشار ویدئوی شعرخوانی اردوغان نوشت: در نبود سیاستمداران و روشنفکران ملی در ایران، ترک‌تازی‌های همسایه صورت تازه‌ای به خود می‌گیرد. در برابر سکولاریسم و میلیتاریسم کمالیست‌های ترکیه، سیاست‌ورزی رجب طیب اردوغان برای من همیشه درس‌آموز و عبرت‌آموز بوده است، اما به عنوان یک ایرانی معتقدم تنها جواب نوعثمانی‌گری، نوصفوی‌گری است. نه احیای حکومت صفویه (که اشتباهات بسیار داشت) که اصلاح آن و احیای میراث آن در عصر مدرن همان‌طور که اردوغان از عثمانی‌گری به "نو" عثمانی‌گری رسیده است. احیای میراثی که ایران زمین را پس از هزار سال تجزیه در اثر حمله تازیان و ترکان متحد ساخت و فارس و ترک و کرد و ارمنی و گرجی و گیلک و لر و عرب را ذیل ایرانشهر قرار داد و کشور کوروش و داریوش را احیا کرد. مرگ امر ملی در ایران چه در میان سیاستمداران چه در بین روشنفکران جهان‌وطن سبب شده است اکنون اردوغان جرات کند و نه‌ تنها به تحریف تاریخ اران و آذربایجان به عنوان جان ایران ادامه دهد، بلکه سودای ارس کند. می‌دانم که پان‌ترک‌ها (نه آذری‌ها و ترکان ایران زمین که رکن این سرزمین از صفویه تا مشروطه‌اند) به این صفحه هجوم می‌کنند اما آیا جای آن ندارد به اندازه حمله به حق هم‌میهنان لر به فلان خانم بازیگر به علت توهین به دختران لر، اکنون همه ما ایرانیان به خصوص آذربایجانیان و ترکان ایران به رییس جمهوری ترکیه یادآوری کنیم و هشتگ راه بیندازیم که آن سوی ارس اگر چه امروز در اثر دست‌اندازی روس‌ها، دولتی مستقل است، هیچ گاه از فرهنگ و تمدن ایران زمین جدا نبوده و نیست که به قول حکیم نظامی گنجوی شاعری که جمهوری آذربایجان او را می‌خواهد مصادره کند:
همه عالم تن است و ایران دل / نیست گوینده زین قیاس خجل
چون ایران دل زمین باشد / دل ز تن به بود، یقین باشد
آقای اردوغان! حتی در دربار عثمانی هم فارسی سخن می‌گفتند ...

واکنش محسن رضایی به اظهارات جنجالیِ اردوغان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به سخنان تحریک آمیز اردوغان در مراسم رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو، واکنش نشان داد و تاکید کرد: آذربایجان در قلب ملت ایران قرار داد. محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتر نوشت: اگر آقای اردوغان از خواندن شعر ارس منظورش ایران بزرگ است، درست است. زیرا آذربایجان در قلب ملت ایران و در کنار برادران دیگرش از قوم، لر و کرد و بلوچ و عرب قرار دارد. اگر نظرش تکرار تجربه شکست خورده داعش در سوریه است، حرف غلطی است.

تحلیل ابطحی از عملکرد مجلس انقلابی: مقابله با دولت را وظیفه می‌داند

یک چهره سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه در شش ماه اخیر، مجلس در هیچ یک از مشکلات کشور شریک و سهیم نبوده است و کمکی نکرده است، گفت: مجلس انقلابی تا به امروز اقدامی نکرده و تا آزاد می شود به مخالفت و مقابله با برنامه های دولت، برمی‌خیزد.«محمدعلی ابطحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با اینکه خط مشی کشور را رئیس جمهور تعیین می کند به خبرنگار برنا گفت: تابلوی مجلس مستقر مخالفت با روحانی و دولت فعلی است؛ مجلس از ابتدا حرکتی را با هدف استیضاح رییس جمهور شروع کرد و تقریبا با چنین اهدافی وارد مجلس شدند و آغاز به کار کردند.او افزود: این نوع مقابله با برنامه های دولت به طور طبیعی از این مجلس انتظار می‌رفت چون این نمایندگان عموما از مجموعه های مخالف دولت، انتخاب شده بودند. این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در شش ماه اخیر، مجلس در هیچ یک از مشکلات کشور شریک و سهیم نبوده و کمکی نکرده است. مجلس انقلابی تا به امروز اقدامی نکرده و تا آزاد می شود به مخالفت و مقابله با برنامه های دولت، برمی‌خیزد.او اضافه کرد: به عقیده من مجلس یازدهم بالاخره باید تصمیم بگیرد و از کشمکش بر سر قدرت دست بکشد و تا پایان این دوره از دولت در جایگاه حقوقی آن، برخورد کند تا در ماه های سخت پیش روی، دولت بتواند کار را پیش ببرد. مجلس همچنان بر همان ایده دولت ستیزی ایستاده و مقابله با دولت را وظیفه خود می داند.

ادعای حیدر العبادی درباره ترور سردار سلیمانی

حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق، در یک برنامه تلویزیونی مدعی شده است: حمله جنگنده‌هایی که وارد خاک عراق شده و دو فرمانده، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند، «با اجازه عراق» صورت گرفت! حیدر العبادی نخست وزیر پیشین عراق، در یک برنامه تلویزیونی در ادعایی گفته است: «جنگنده‌هایی که دو فرمانده را در فرودگاه مورد حمله قرار داد، با اجازه عراق وارد خاک کشور شد.» العبادی در این برنامه تلویزیونی تاکید کرد که «می‌توانید بررسی کنید و ببینید. قبلا گفتم و الان هم می‌گویم. من کسی را متهم نمی‌کنم.» نخست وزیر پیشین عراق در پاسخ به این پرسش مجری تلویزیونی که از او پرسید: «می‌گویید جنگنده‌هایی که وارد عراق شد و به فرماندهان حمله کردند با موافقت عراق بود؟» بار دیگر گفت: «بله با موافقت عراق بود اما متهم نمی‌کنم که عراقی‌ها ماموریت جنگنده‌ها را می‌دانستند.» العبادی حاضر نشد به این سوال پاسخ گوید که «چه کسی اجازه ورود به این هواپیماها را داد» و به مجری گفت که این را خودتان بروید و بررسی کنید. شهید سردار قاسم سلیمانی در نخستین ساعات بامداد جمعه، سیزدهم دی ماه، دقایقی پس از ورود به عراق وقتی همراه با شهید ابومهدی المهندس، معاون حشد شعبی عراق و ده نفر دیگر در حال خروج از فرودگاه بغداد بودند، از سوی نیروهای ارتش آمریکا هدف قرار گرفته و شهید شدند. پنتاگون پس از این عملیات، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن سردار شهید سلیمانی از سوی ارتش آمریکا، دستور دونالد ترامپ بوده است.

میرتاج الدینی: گرفتار خود تحریمی هستیم

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان اینکه علت اصلی مشکلات معیشتی مردم «سوء مدیریت» است، گفت: تحریم‌ها زمینه را برای مشکلات ایجاد می‌کند، اما با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و درست و مدیریت قوی و کارآمد می‌توان از شرایط تحریم‌ها عبور کرد.حجت الاسلام سید محمد رضا میرتاج الدینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و کمبود برخی از کالا‌ها در سطح بازار، برنامه ریزی غلط و سوء مدیریت در شرایط تحریم‌ها را علت اصلی این مشکلات دانست.وی بر این باور است که تحریم‌ها زمینه را برای مشکلات ایجاد می‌کند، اما با مدیریت و برنامه‌ریزی دقیق و درست و مدیریت قوی و کارآمد می‌توان از شرایط تحریم‌ها عبور کرد.

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی با تاکید بر اینکه باید تحریم‌ها را که یک تهدید است، به فرصت تبدیل کنیم، می‌گوید: البته در برخی از حوزه‌ها این اتفاق افتاده است، اما جا‌هایی که سوءمدیریت و برنامه ریزی ناصحیحی صورت گرفته، به مشکلات دامن زده شده است.به گفته نماینده مردم تبریز در مجلس، تحریم‌ها مانع واردات و صادرات ما می‌شود و اگر ما خودمان بدست خود جلوی واردات و صادرات را بگیریم «خودتحریمی» کرده‌ایم و اکنون گرفتار خودتحریمی هستیم. وی یادآور شد: در چند ماه گذشته تا ۸.۵ میلیون تن کالا در کمرگات کشور انباشته شده بود که نیمی از آن‌ها مربوط به کالا‌های اساسی مردم بود. با تصمیمات غلط همچون ارز ۴۲۰۰ که به دلیل عدم وصول ما به تفاوت آن، درب کمرگات بسته و کالا‌ها رسوب کرد و خراب و سپس سبب کمبود کالا در سطح کشور شد.

نیرنگ اردوغان به روایت سفیر سابق ایران

«محسن پاک آیین» سفیر پیشین ایران در باکو عنوان کرد: صحبت‌های آقای اردوغان در مراسم رژه باکو و مخصوصا شعری که قرائت کرد، نه تنها از روی احساسات نبوده، بلکه کاملا هدفمند بوده است.وی افزود: هدف اصلی اردوغان از طرح این مسائل و خواندن شعر ایجاد اختلال در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بوده است.این تحلیلگر مسائل منطقه خاطرنشان کرد: در زمانی که «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ایران بود و توافق‌های خوبی در این سفر انجام شد و در مقطعی که روابط دو کشور به خصوص بعد از فرمایش‌های مقام معظم رهبری و مواضع ایران درباره آزادسازی اراضی اشغالی مسیر بسیار خوبی را طی می‌کند، اردوغان با هدف ایجاد اختلال در روابط دو کشور این موضوع را مطرح می‌کند و این موضوع مهمی است که هم ایران و جمهوری آذربایجان باید به این مساله توجه کنند.

پاک آیین گفت: اردوغان در اظهارات خود از سهند و سبلان صحبت می‌کند. سهند و سبلان چه ربطی به قره باغ و چه ربطی به جمهوری آذربایجان و حتی ترکیه دارد؟ اردوغان با طرح این صحبت‌ها می‌خواهد ایران را تحریک کند که عکس العملی علیه جمهوری آذربایجان نشان دهد. بعد شعری می‌خواند که این شعر فولکلوریک است که مردم ایران و جمهوری آذربایجان وقتی یک عزیزی را از دست می‌دهند این شعر را می‌خوانند و می‌گویند ما نمی‌خواستیم از تو جدا شویم ما را به زور از تو جدا کردند.وی ادامه داد: اردوغان این شعر فولکلوریک را به موضوع ارس تبدیل می‌کند و می‌گوید دو کشور نباید از هم جدا می‌شدند و موافقتنامه گلستان و ترکمانچای را یادآوری می‌کند که باعث جداسازی شمال ارس شد و به این شکل جمهوری آذربایجان را تحقیر و استقلال این کشور را زیر سوال می‌برد. این اقدام از سویی در جهت تحریک جمهوری آذربایجان و از سویی در جهت تحریک ایران است.به گفته پاک آیین، اردوغان دنبال این است که فضایی ایجاد کند که دلخوری‌های قبلی جمهوری آذربایجان و ایران دوباره زنده و فضای بهتری برای ترکیه جهت حضور بیشتر در جمهوری آذربایجان در آینده ایجاد شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۵
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۲۱۴
پس به خاطر انتخابات هم که شده واکسن خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بازی معیشت و سلامت جامعه داره وارد مرحله خطرناکی میشه ؟! جناب روحانی با سلامتی مردم بازی نکنید خود امریکا گفته مشکلی با انتقال دارو نداریم .ن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خدامیدونه چقدر از این اردوغان ازخودمتشکر بدم میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اردوغان برای ترکیه همه کاری میکنه البته ما هم برای عراق و سوریه و لبنان و یمن و فلسطین همه کاری میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کوچولو ما در آنجا در خدمت امنیت ملی هستیم که امنیت آنها را هم تامین می کنیم که یک جورایی برای خدمت به کشور است
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دیدگاه واحد مردم اعم از آذری و فارس و.. در فضای مجازی تمام استانها موید ایران یکپارچه و قدرتمند است.
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.

#نشخار_اردوغان_متوهم
#واکنش_مردم_مسئولان
#ایران_یکپارچه_قدرتمند
ناشناس
| Poland |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرا مطلب منو حذف کردید : حالا این امام جمعه هاحرف میزنند بیایند جمعش کنند !
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آذربایجان و دیگر نقاط خاورمیانه تا لبنان و مراکش جز امپراطوری عثمانی بوده . اردوغان بی دلیل هم نگفته ها .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
هرچی می کشیم از این دولت های سازش کار برجامی می کشیم دور بعد باید یک رئیس جمهور اصولگرای محکم نظامی بیاد سرکار ببینم کی جرات می کنه چپ نیگا کنه یا اختلاس کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
آن زمانی که هخامنشیان نصف دنیا را اداره می کزدن عثمانی و ترکیه ای وجود نداشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
شما که تاریخ نخوندین حرف الکی نزنید اذربایجان هیچوقت جز عثمانی نبوده و جز ایران بوده
ناشناس
| Finland |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اردوغان هیچ بویی از سیاست نبرده و فقط داره دشمن تراشی می کنه. عاقبتش دیدنی است. فقط صبر کنید و ببینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
مقصر اصلی همان کسانی هستند که همچون آن امام جمعه دوران عباس میرزا حکم جهاد بر علیه روسیه داد
و وقتی لشکر ایران شکست خوردند
روسیه کل آذربایجان و ارمنستان و قفقاز را از ایران جدا کردند
و مجددا ۴ امام جمعه آذربایجان با دخالت در سیاست خارجه باعث شدند
تا ترکیه و باکو به طمع و فکر تجزیه تکه دوم آدربایجان بیفتند
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ایران کشوریست که کم از خائنین وطن فروش ضربه نخورده است... اما هنوز در ایران میهن پرستان بسیاری زندگی میکنند که جونشونو برای ایران در میره وقت بازگشت اران به سرزمین مادریست اذریهای ایران برای گذشتن از ارس اماده باشند اقوام ایرانی هم پشت سرتانند همان طور که برای خوزستان شما شهید دادین ما هم برای برگشت کشورهای از دست رفته از میهن به شما کمک میکنیم
# اران #ایران #اذربایجان ایران
زمانیکه از صبح تا شب شعار مرگ بر آمریکا میدیم و خودمون رو ایزوله و ضعیف کردیم با تحریم ها خب معلومه عربستان و ترکیه دشمنان دیرین ایران از این وضعیت استفاده میکنن و خودشون رو قوی میکنند و بر علیه ایران ضعیف جبهه میگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
درد ...چه ربطی به شقیقه داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تمام بدبختی ما از آمریکا ست وگرنه کفتارها جرات زوزه کشیدن بر علیه ایران را نداشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
کفتارها زمانی شروع به زوزه کشیدن میکنن که طعمه اشون
ضعیف و حقیر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نخیر بدبختیهای ایران از همسایه های نمک نشناس و موذی هست که از ضعفهای ایران همیشه استفاده کردند احتمالا شما هم سربازان بن سلمان یا اردوغان هستید که اجازه پیشرفت ایران رو نمیدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مسیولین بهتر از شما اینو می دونن ولی چه میشود کرد که قطع رابطه با آمریکا خواست ولادمیر پوتینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خخه شعار!!
عزیزم وقتی دوستان شما از عمد پالس ضعف به بیرون می دهند و چند سال است این خط را دنبال می کنند و دنبال مذاکره برای ضعیف کردن ایران مشخص است که خیلی ها واق واق می کنند همچون واق واق کردن امریکا
ثقفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
متاسفانه آمریکا ستیزی باعث عقب افتادگی ایران شده چه بسا در تاریخ کشورهای دیگه بیشترین ضربه رو زدن که این امریکا ستیزی سیاست موفق روسیه بوده که به زیبایی در ایران جا انداخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
برخلاف آن استاد دانشگاه بی سواد بهتر است بگویی ایران ستیزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
پس از جنگ چالدران، کردستان باختری (مناطق کردستان ترکیه، کردستان عراق و کردستان سوریه کنونی)، از ایران جدا شد و به دست عثمانی افتاد. سپاه عثمانی شهر تبریز را نیز تصرف کرد اما به دلیل کمبود آذوقه مجبور به بازگشت شد و حکومت نوپای صفوی از نابودی حتمی نجات یافت. بسیاری از سپاهیان ایران و فرماندهان و صاحبان مناصب در میدان جنگ کشته شدند و شاه اسماعیل با فداکاری چند قزلباش جان سالم به در برد.

کردستان غربی یعنی حدود 300 هزار کیلومتر مربع از شرق ترکیه را هم ما نمی خواستیم به ترکها بدهیم به زور از ما گرفتند. با کشتار و خون ریزی و سفاکی. اردوغان لطف کند به این جدایی 500 ساله خاتمه دهد. کردستان کردستان خان کردستان ......
شک نکنید بزودی اسراییل و عربستان و ترکیه و امارت و........ بر علیه ایران ائتلاف تشکیل میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
متاسفانه کاملا درسته امروز یک مصاحبه از ارتشیان ترک پخش شد که قصد همین کارو دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ترکیه و اسراییل هم همین الان رابطه و تجارت دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
به این اردوغان هشدار بدهید که اگر پاش را بیشتر از گلیمش بیرون بگذارد کل ترکیه را به سرزمین مادری پارس الحاق می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
دوست عزیزی که می خواهی ترکیه را به سرزمین پارس تبدیل کنی 200 سال پیش گنده تر از تو نتوست در برابر ارتش عثمانی مقاومت کنه. تو و امثال تو که جای خود داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
پان ترک دوریالی ان عثمانی شما تموم شد که حتی می خواستید در دوران صفویه حمله به این جا بکنید ولی چنان درسی به شماها دادیم که فراموشتان نشود و این قدر این ها گستاخ هستند که بعد گنده گویی درباره ارس سفیر ایران را هم احضار کردن یعنی اینقدر باد در کله دارند ولی نگران نباش پان ترک بادتان را همچون در سوریه خواباندیم این جا هم می خوابانیم تا گنده گویی نکنی برای ما
تدر ضمن تو بهتر است از فرهنگ کهن ملت خودت دفاع کنی نه از سرزمینی که در در قدمت انگشت کوچک این سرزمین هم نیست و از همین سرزمین جدا کردنش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بعضی دوستان ترک چقدر دل در گرو عثمانی دارند
به جای افکار تجزیه طلبی به فکر نجات کشور باشید
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
وقت بازگشت سرزمین های از دست رفته اران شروان و قفقاز و باکو به ایران رسیده است و مسئولین ظرف یک دهه میتونن این سرزمینهارو برگردونند
رای الکترونیکی!
میدونن مردم مشارکت نمیکنن، اینجوری میخوان زورکی رای جمع کنن.
حتما میرن خونه طرف میگن اگه رای ندید، یارانتون حذف میشه تا طرف از ترس رای بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
از بایدن یاد گرفتند
ناشناس
| Poland |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بازم رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
از الان ستون پنجم دشمن کارشون را شروع کردند ر
شعار داشتم داشتم ملاک نیست بلکه دارم دارم مهم است. اگر کشوری ضعیف شد و پشتوانه مردمی خود را از دست داد آن وقت هر کسی به خود اجازه دست اندازی به آن کشور را خواهد داد؛ از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ما خیلی چیزها داشته و داریم ولی 20 سال پیش رفتید خارج از آژانس نشستید با 3 کشور گستاخ اروپایی مذاکره و تعلیق کردین ولی طبق ان پی تی هیچ محدودیتی برای کشورها نیست در فعالیت صلح آمیز و تا الان ادامه دادید خوب معلوم است خیلی ها هم مدعی می شوند هیچ خواستار گرفتن چیزهای دیگر شما هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ما خیلی چیزها داریم که لازم نیست به عمال امریکا نشان بدهیم
اگردر اثرتحریمها ضعیف شویم گرگها جرأت پیدا می کنند .
8 سال که گرفتار احمدی نژاد بودیم
8 سال بعدم که ترامپ خراب کرد
8 سال بعدی هم خدمت شما اقای قالیباف ما میرویم که شاید درآن دنیا از نعمتهای این دنیای شما بهره مند بشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اعتماد به سقف
روحانی بیچاره
کاری از دستش برنمیاد
کسانی که ماه گذشته تبریک بازگشت سرزمین های ارمنستان به دامان اسلام وآذربایجان را میدادند
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جو گیر میشن کشور را تقدیم دشمن میکنند ! دشمن واقعی اینها هستند نه امریکا ! حالا بیاید جمعش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تازه از واژه اشغال هم استفاده می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جو نگیردت اخوی به سایزت نمی خوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
الان هم که در دامانه دیگه بیشتر از نمیدونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خوب که چی، سرزمین اذربایجان با غیرت و مردانگی
ارتش آذربایجان و با حمایت بی دریغ و آشکار تورکیه به وطن اصلی خود برگشت. اگر شما مثل تورکیه از آذربایجان حمایت میکردید، مثل تورکیه محبوب آذربایجانیها بودید، شما فکر کرید در ظاهر حمایت از آذربایجان ولی در باطن تقویت ارمنستان را آذربایجانیها نمی دانستند؟ ه
حق گوی واقعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
خطاب به نشناس|۲۳:۳۵
بیدار شو هم وطن. ترکیه رو تورکیه ننویس. شرف آریایی ات رو نفروش به قومیت گرایی. چشماتو باز کن. خام چی هستی؟ گنجینه ی فرهنگی و تاریخی ایران سالار تمام جهان هست. گنجینه ی به این عزمت رو به چی داری میفروشی؟ یکم فکر کن چطور تو روح و روانت رسوخ کردن ذره ذره در گذر زمان. به خودت بیا . ترک و لر و بلوچ و کرد و فارس و ... همه یکی هستیم. دسیسه های این کوتوله های اطراف ایران رو پذیرا نباش به بهانه ی بی کفایتی . ایران شاهبرگ شناسنامه این کره خاکی بعد از شکل گیری تمدن هاست. داری چی رو با چی عوض میکنی؟ می ارزه؟ خودت رو باور کن. روح سرزمین مون رو به تمام این دسیسه ها نفروش چه برسه به جسم ایرانمون...
کوروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
چرا ما در موضع ضعف قرار داریم !!! وقت بازگشت سرزمین های از دست رفته اران شروان و قفقاز و باکو به ایران رسیده است و مسئولین تنها با چند درصد کم کردن از پولهای ارسالی برای کشورهای عربی ظرف یک دهه میتونن این سرزمینهارو برگردونند
به بازیگر جماعت نباس رو داد
جای هزینه کردن در آنسوی قاره آمریکا و رفتن به همسایگی آمریکا با هزاران کیلومتر آنطرف تر غفلت از حال و روز همسایه ای همچون کشور آذربایجان و باکو می تواند خطرهای سنگینی را برای امنیت کشور به همراه داشته باشد اگر این خبر درست باشد که اسرائیل در این کشور پایگاه داشته باشد آذربایجان خطر بالقوه و خطرناکی برای کشور است باید رابطه با این همسایه بقدری گسترده بشود که اسرائیل خودش جول و پلاسش را جمع بکند حضور کشور ترکیه که بجز در فکر توسعه اقتصادیش به هیچ چیز فکر نمی کند با سیاست های خطرناکی که در سر دارد ، در کشور آذربایجان می تواند خطرهای بیشتری را برای آینده ایران داشته باشد ترکیه در موضوع سوریه نشان داد که بیشترین نفاق را از خود نشان داد و معلوم شد که بدنبال رسیدن به میدان های گاز و نفت سوریه است و برای اینکار از حمایت داعش گرفته تا تجهیز نیرو های النصره هم نگذشت پس بهوش باشید آقایان مجلسی ها و دولتی ها هنوز هم بخوابید
سلام. نام واقعی منطقه بالای ارس نه آذربایجان که ارّان Arranاست و استالین با تغییر نام آن به آدربایجان نیت سوء داشت و می خواست با این تغییر نام، آذربایجان ما را هم تصاحب کند. اگر موقع فروپاشی اتحاد شوروی و استقلال ارّان ما با عنوان "جمهوری آذربایجان" مخالفت می کردیم و می گفتیم که نام آن سرزمنی باید جمهوری ارّان باشد، اکنون مشکلات جاری را نداشتیم
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خواهشن دوباره تفرقه پراکنی نکنید یاشاسین آذربایجان
تیمور
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تاریخ بلعمی ۱۰۰۰ سال پیش: « از همدان در گیرند به ابهر و زنجان در گذرند تا به دربند خزران (داغستان) و همه این شهرها را آذربایجان خوانند» یعنی هزار سال پیش محدوده آذربایجان چنین تعریف شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
لطفا صفحه مورد نظر تاریخ بلعمی بفرمایید .
هر چی برادران لاریجانی تعجب و ناراحت بشن، ما مردم ایران خوشحال تر میسیم
فقط رییس جمهور احمدی نژاد بقیه لطفا گاراژ
پاسخ ها
آیسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فعلا که منفیات نشون داده کی باید بره گاراژ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
منفی ها
تابناک هر موقع بولتن اصلاح طلبان نبود و همه مردم خواننده بودند
درباره کامنت ها و منفی ها میشه قضاوت کرد
تندرو به شماها میگن
تندروهای دهه ۶۰
شدن دلسوز مردم!
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
آقا برو تائید صلاحیتشو از آقای جنتی بگیر بعد اونوقت ببینم قابل رییس جمهور شدن هست یا نه. ببین چقدر گند زدش که همه ازش فرار کردند.
خوب تونستیم مردم را بی خیال همه چیز کنیم و به راهمون ادامه بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
شمابروشاهنامه جایت گرمتراست
انتقام انتقام ....... یهویی عمرمون تموم شد و خبری از انتقام نشد
خخخخخ
میگن امریکاییها از ترس سالگرد ترور سردار قاسمی اماده باشن، اونا دیگه چه اسگلایی هستن که فکر می کنن قراره انتقامی گرفته بشه
حرف العبادی درسته.
امکان نداره بدون هماهنگی عراق و شخص الکاظمی رئیس وقت دستگاه اطلاعاتی عراق ترور کرده باشن.
خدا شاهده بارها همینجا گفته بودم با این مواضع اشتباهی که در جنگ قره باغ گرفتین دو روز دیگه ادعاهای دیگر هم میکنن.
دلم میخواد ی دل سیر عرعر کنم ...
پاسخ ها
آبدارچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگه ابنجوری آروم میشی کسی جلوته نمیگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ساکن باکو هستی؟
مجلس ایندوره وقتی با ارای کم میاد یعنی تو عرصه سیاسی هر منطقه نخودیها میاند. از نخودیها باید بیشتر ترسید چون از رو نادونی آسیب میزنند به کشور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
معلوم است از مجلس به راس برگشته وحشت دارید و دوران یک طرفه تمام شد که به کشور گند بزنید
باید صادرات غیر نفتی رو تقویت کنیم ، و به صادرکنندگان اجازه دهیم بتونتد با توجه به اینکه نمیتونند ارز وارد کنتد کالاهای مورد نیاز ملت رو وارد کنند به شرط انکه لوازم ارایشی و غذای سگ و گربه وارد نکنند هر چند تو بازار از این لحاظ ماشالله کمبود لوازم ارایشی نداریم ولی روغن تو کشور نیست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
سود تو غذای سگ و رژلب هست
اردوغان متوهم، نشون داد که خیلی تفهمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اونایی که منفی دادن
چند چندید؟
اردوغان از سهند و سبلان چیزی نگفت دروغ نگو
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حالا گیرم که فقط ارس را ذکر کرد مگر حق داشت؟حلا یک اهانت یا سه اهانت چه فرقی داردمشکل ترکیه دراین است که هنوز درانجا مثل ایرانیهابرعلیه سکولاریسم ومیلیتاریسم (پهلوی )وبراساس اسلام ناب ا نقلاب نشده است تابساط(کمالیسم)سکولار توسط مردم مسلمان ترکیه برچیده شوداردوغان منافقانه بامردمش رفتار میکند هم حکومت سکولار دارد هم ادعای حمایت ازمسلمین رادارد وهم سفارتخانه درفلستین اشغالی دارد خندارتر اینکه اینروزها وقتی کشورهای بی هویت عرب رابطه پنهانیشان باصهیونیستها راآشکارمیکنند سریعا انهارا محکوم میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
منظور وي از اين شعر خواني برگشتن زمينهاي در اشغال
آذربايجان به جمهوري اذربايجان بود الکي داد و بيداد نکنيد.
اگه این جوجه دیکتاتور داعش پرور رو از کودتا نجات نداده بودید حالا زبونش دراز نبود ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
صبر کن اگر زیاد دردسر درست کند کله پا می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
برو قرصهات رو بخور. کجایی تو.
قافیه را ما باختیم وقتی که گفتیم تنگه را میبندیم و نبستیم.وقتی گفتیم ناو امریکایی به خلیج فارس برنگردد و برگشت.وقتی سوله خالی را زدیم.وقتی کارت ملی ما را ندادند.وقتی قیمت دلار را کنترل نکردیم.وقتی دست بچه های ما که دنبال اب اوردن از مرداب بودند تمساح خورد.وقتی نوجوان ما در کولبری در برف از سرما یخ زد.وقتی سیل و گرد و خاک اهواز را با خود برد.قافیه را وقتی باختیم که لواسان ساخته شد.وقتی دماوند و جنگلهای شمال خورده شد.وقتی باختیم که تجزیه طلبها قدم به قدم جلو امدند و ما در خواب بودیم. حالا هم قدم بردارید در راه جنگ.گویا ماموریتی داریم که این سرزمین را ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نصف حرفات دروغ و به درد خودت می خورد که جوابی داده شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
همه حرفات کاملا درسته و تازه همه اش رو هم نگفتی
شما مانده هنوز اردوغان و دودمانش را بشناسید.
او یا کاری را آغاز نمی کنه یا اگر کرد تمام و کمال انجامش میده..
نیم نگاهی به سوریه و لیبی و قره باغ بیندازید و ببینید چگونه ژئوپولتیک مدنظرش را اجرا کرده است. او هرگز از زمینهایی که می گیرد عقب نخواهد نشست.
بارها در این سایت گفتیم چشم طمع او دنبال آذربایجان ماست و پانطرکها آماده گل آلود کردن آب...ورزشگاه تبریز مدت هاست نشان از این پتانسیل بالقوه دارد.
متاسفانه مثل همیشه صورت مسئله را پاک کردید و لاپوشانی.
خیلی دیر شده.
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شما مطالبات قومییتی تورکهای ایران عزیز رو فراهم کنید نیازی نیست نگران تجزیه باشید همه اینها از تبعیذ نشآت میگیره والا هیچکس جدایی نمیخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آفرین به ناصر آقا .از تبعیض بوجود میاد
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ناصر عزیز کاش یک بار یه موردی از این تبعیض میگفتید ماهم بدونیم . کل ایران الان تحت فشاره . اگر حرف از تبعیض هم باشد لطفاً کنار بایستید خوزستانیها بد جوری بغض گلوشون رو گرفته
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ناشناس 2343 ! آخه چه تبعیضی . شما چیتون کمه که بقیه زیادش رو داشته باشن ؟ کلاهتون رو بالا بزارید و یه نگاهی به بقیه استانها بکنید بد نیست هان
افرین اقای قوچانی.حق مطلب رو ادا کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
دست مریزاد آقا ذناصر دقیقا
یکصد هزار طلبه بفرستید واشینگتن ده سال دیگر تحریمشان می کنیم.
امام جمعه قم: در برخی روایات آمده اگر قمی ها نبودند دین ضایع می شد
حالا هم که هستند بخاطر انتشار ویروس از قم ، مردم دارند ضایع میشند
امیدواریم رهبر انقلاب مصوبه مردم شکن مجلس رو با یه حکم حکومتی لغو کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این قانون نا تایید رهبری ابلاغ شده دولت ترسو که حرات نداره جواب اردوغان دیکتاتور رو لده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
۲۱:۴۲
این طرح آنقدر شتابزده تصویب شد که هم دولت و هم مردم غافلگیر شدند و فقط کسانی که در بازارهای سکه و دلار خودرو بودند از آن حمایت کردند و احتمالا رهبری و هیچکدام از مقامات رسمی از آن اطلاع نداشتند برای همین طرح سست و بی بنیادیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خخخه شتاب زده!!!! عزیزم چند ماه روی آن کار شده و حتی شورای امنیت ملی هم تایید کرد که دولت شما عضو اصلی آن است در ضمن مردم غافل گیر نشدن شما غرب زده ها فکر می کردین این مجلس هم مانند دولت شما فشل است و 3 سال صبر راه ناکجا دارد در قبال تحریم های برگشت داده شده، نخیر کشور مسخره شماها نیست
پیش بینی بازارها
بورس حرکت به سمت ۱میلیون ششصد با چند توقف
ارز حرکت به سمت۳۰ هزار تومان بخاطر پایان سال میلادی
طلا افزایش قیمت بخاطر در کف بودن قیمت در ۴ ماهه اخیر
خودرو رکود و منتظر بودحه ۱۴۰۰ و واردات خودرو
شوک بایدنی از بازارها خارج شد با خیال راحت واحد مسکونی خود را خرید کنید بخصوص وحدهای پیش فروشی که بخاطر ارزان شدن اهن کاهشی شدند ،
متاسفانه مجلس انتصابی جدید تا کنون هیچ کاری جهت رفاه مردم انجام نداده وکارهایش بیشتر سیاسی است در همین مورد اخیر هم پس از شهادت فخری زاده که به ناحق و بسیار ناجوانمردانه بود متاسفانه در عرض یکی دو روز قانونی را خلق کردند چکش کاری کردند وتصویب کردندکه مطمئنا کاری احساسی بود جالب اینجاست که وقتی از همین نمایندگان میپرسی برای معیشت مردم چکار کرده اید میگن که هنوز شش ماه از مجلس گذشته مگر در عرض شش ماه میشود کاری انجام داد
من موندم چرا اینجا میشود ولی برای معیشت مردم نمیشود
قوجاني و پاک آیین کی هستند؟
سپاه شاهسون صفوی اماده پاسخگویی به خلیف عثمانی است
قوجاني و پاک آیین کی هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تنها سکانی هستن که تحلیل درست دادن اشتباهی مثبت زدم از آقای قوچانی و پاک ایین معذرت میخوام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آقای محترم. توهین شما به این آقایان بیشتر از ماست. یه نظری به املایتان بیندازید .وضع را از این بدتر نکنید و عذر نخواهید.
اقای پاک ایین ماست مالی نکن.همزمان با خوندن شعر تلویزیون چهره علی اف رو نشون داد که با لبخند تایید میکرد.عده ای که احتمالا توسط موساد تغذیه میشن میگن تورک زبانها هیچ برادری با بقیه زبانهای منطقه ندارن.مثلا اگر یک سیاه پویت قبایل ماسایی تورکی صحبت کنه اون میشه برادر ولی اون کورد یا فارس که ژنتیکش عین تورکهاس وازمایشگاه ژنتیک برادریشون رو اثبات میکنه میشه همسایه ولی نه برادر.
سنای امریکا هم شمشیر رو برای بایدن از رو بست ، باید طرح ریاست جمهوری افغانستان رو عملیاتی کنند
ترامپ بشه عبدالله عبداله
بایدن بشه رفیق کرزی
آذربایحان حالا عزیز شده؟! حالا با یه شعر آراز آراز به هم می ریزید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چقدر پول گرفتی از اردوغان و علی اف برای این خزعبلات؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مرگ بر هرچی ضد ایران و ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آرزو تجزیه ایران رو باید به خاک ببرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شستشو مغزی شدی ؟!! زبان و فرهنگش غارت شده ؟!! چه ربطی به ایران دارد حالا این حرفا مضحک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مرگ بر پان ترکیست های وطن فروش بی غیرت

تو مناطق مرزی کشور ما آذربایجان و در میان قومیت ها ترک ها وضعیت مناسب‌تری دارن ، اگر قرار به ناله باشه حق بلوچ و کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
من اکثر شهرهای ایران دو رفتم امکاناتی که شهرهای اذربایجان بخصوص تبریز داره در هیچ کجادپیدا نمیشه لطفا تفرفه انداری نکن
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این قصه قصه تلخ تکراری قدیمیه که همیشه یه عده مثل شماتوقلعه هستند که درقلعه را برای دشمن باز کنند
آن هایی که علیه همه شعار می دادند، حالا کجا هستند که توی دهان اردوغان بزنند؟ شما که علیه چنین توهین آشکاری عکس العمل جدی نشان نمی دهید
از شعر خوانی اردوغان اینطور برداشت می شود که آذربایجان ایران جزو ترکیه و یا حکومت باکو بوده و و بزور از آنجا جدا شده!!!ولی چرا اردوغان خواهان تجزیه کشورهای همسایه است در حالی که تجزیه طلبان داخل کشور خود را تروریست می نامد و آنها را با سلاح های پیشرفته تعقیب می کند.در مرز سوریه به بهانه تجزیه طلبی کشتار و اشغال راه انداخته و هر روز شمال عراق را بمباران می کند.اگر تجزیه طلبی بد است چرا برای تجزیه همسایگان شعر می خواند؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
غلط زیادی کرده دیکتاتور داعش پرور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یحتمل شعر را تا اخرش نخوانده.
اصولگرایان در زمینه های ارایه طرح و فرضیه سرایی و شکل اداره کشور در حوزه سیاسی . اقتصادی و فرهنگی دچار پارادوکس شدند . چون دلیل اولش این هست که بفکر مطالبات اکثریت مردم نیستند بلکه برای رضایت و مقبولیت طیف فکری اقلیت جامعه و قشر خاصی از مردم جامعه را مطالبه میکنند . و شعار رفاه و اسایش و قدرت و عژت و کرامت را که میدهند فقط یک ابزار و بهانه هست برای کل مردم نیست .‌بلکه فقط برای طیف فکری یک گروه خاصی هست . کجا و کی سخنان فعلی که روحانیون و سیاسیون اصولگرا در رسانه های جمعی هر روز بیان میکنند چهل سال پیش و پس از انقلاب وجود داشته است . لذا انها هر هفته و هر ماه و سال که میگذرد هم از اهداف انقلاب و مردم فاثله میگیرند چون متفاوت فکر مبکنند . انها میگویند در تمام حوزه ها حرف برای گفتن داریم . در حوزه اقتصاد برنامه داریم . اما کیست که نداند که هیچ برنامه ای ندارند بلکه راهکارهای علمی و تجربی را به چالش میکشند . چوم‌میگویند این روش های تجربه شده نهایتا ما را له سمت غرب میرساند . پس بباییم ظواهر لوازم غربی را اجرا میکنیم اما یک لازمه کار کرد اصلی دارد را بی اثر میکنیم . مثلا خصوصی سازی را خصولتی میکنیم . در حوزه سیاسی و دمکراسی هم چنین عمل میکنند . رای و صندوق انتخابات را اجرا میکنند اما لازمه دمکراسی که ازادی احزاب و مطبوعات هست را کنترل و بی اثر میکنند ...........
بابا بسه دیگه ذلیل و خوارمون کردید بسه دیکه باید با آمریکا متحد قوی بشیم بزنیم تو دهن ترکیه و عربستان وحشی اینطوری نمیشه
مجلس قانون تثبیت تحریما رو تصویب کرد بدون اینکه دو موضوع رو در نظر بگیره
اول اینکه هنوز عوامل و دلایل ترور مرحوم فخری زاده روشن نشده بود هنوز هم نشده
دوم و مهمتر اینکه هنوز بایدن رییس جمهور نشده
چطور اینا ۴۸ ساعت بعد چنین تصمیم مهمی رو گرفتند؟
آیا به دلیل ترس از کاهش شدید قیمتا نبود؟
ایران انقدر بدبخت و ضعیف شده که هر ننه قمری و تازه به دوران رسیده ای شاخ شده چه کردید با ایران
مثل با آمریکا دشمنی راه انداختیم ترکیه و اردوغان دودستی چسبیدن به آمریکا و اروپا حالا این شد وضعیتمون
احتمال اینکه اردوغان بخواهد به آمریکا القا کند که می تواند با همکاری اسرائیل و دولت باکو ائتلافی قدرتمند جهت فشار بر ایران ایجاد کند تا فعالیت های منطقه ای ایران در عراق و سوریه را تضعیف کند و از این طریق حمایت آمریکا از سیاست های خود بدست بیاورد زیاد است.
یارانه معیشت 60 هزار توماننننننننننننننننننننی مجلس چههههههههههههههههههههشد؟
پاسخ ها
آبدارچی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اولا این شصت هزار تومان اگه بدن که بعیده پول یک مرغ میشود ثانیا اگر هم بدن دست آوردی جز تورم نخواهد داشت ثالثا اگه هم بدن به ایرانی ها میدن نه به شما ساکنان روسیه خخخخ
به چه روزی افتادیم بخدا هیچ متحد و پشتیبانی تو دنیا نداریم همه دنبال جنگ و غارت ایران افتادن
مشکل از اردوغان نیست اون دنبال منافع ترکیه است مشکل از مسئولین هستن که افتادن دنبال شاخ و شونه کشیدن برای آمریکا و اسراییل درصورتیکه همسایه ها ایران از وضعیت شکننده و تحریم ایران دارن عشق و حال میکنن و ثروتمندتر میشن اونوقت این وسط مردم ایران قربانی شدن و دارن دست و پا میزنن
هر روز لب و دهن این شعاردهنده ها بازه حالا جلوی اردوغان ساکتن ؟!!!
یادتونه وقتی همین اردوغان به کردستان سوریه حمله کرد چقدر خوشحال بودین؟ حتی حاضر نشدین رسما محکوم کنید. حتی با چراغ سبز دادن و سکوت کردن از اون حمایت کردید. در حالی که کردستان زمانی خاک ایران بود و مردم آن فرهنگ آریایی دارند. خوب الان هم باید منتظر این حرفا می بودین دیگه، .....
اردوغان فقط دنبال توسعه طللبی خودشه. کی می خوابید بفهمید آخه ......
اتفاقا خود آقای ضرغامی از همین فرمول استفاده می کند
هر کسی کو دور ماند از اصل خویش (متاسفانه دور کردند) باز جوید روزگار وصل خویش
شاعر ترک مولانا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شاعر ترک مولانا ؟!!! انقدر بی ریشه و بی هویت هستید که دنبال غارت و دزدی هویت همسایگان افتادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
با تحریف و دزدی از تاریخ و فرهنگ!! ترکیه بافرهنگ نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چز تجاوز و دزدی خاک و تاریخ یک کشور هنر دیگه ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مولانا فارس و ایرانی نیاز به تحریف ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
قبر قلابی برای مولانا ایرانی در مقدونیه نشان از دزدی و تحریف واقعیت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شاعر ترک ایرانی.مگه همه فارس هستند؟ آثار علامه طباطبایی به زبان عربی است مگر علامه عربه؟ زود قضاوت نکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
قبر قلابی مولانا در مقدونیه ؟؟؟؟ یه کمی بیشتر مطالعه کنید قبر مولانا در قونیه است نه مقدونیه.تازه شماها که مولانا را کافر می دانستید؟.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
قضاوتی به دور از تعصب و خدابسندانه بکنیم ؤ در نظر بگیریم که آخرتی هست،:فردی در بلخ که شهری ترک نشین است به دنیا می آید برای سفر حج از ایران عبور می کند و بعد در قونیه وفات می کند . آیا به صرف اینکه اشعارش را به فاارسی سروده ایرانی می شود ؟ در این صورت اکثر دانشمندان ما كه آثارشان به عربی است عراقی هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اولا مولانا اهل بلخ بوده و فارس اصیل است .دوما موقعی که به قونیه مهاحرت کرده قونیه جزو ایران بوده است و سوما اگه ترکی بود یک بیت به ترکی می سرود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
بلخ در افعانستان فعلی است و جزعی از ایران بزرگ بوده و مولانا برای سفر حج نیامده بلکه آمده در بخش دیگری از ایران ساکن شده و بعد برای یافتن شمس به قونیه رفته و آنجا ماندگار شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اشتباه مثبت دادم
محکومیت سحر تبر به ده سال حبس
من نمیدانم ونمیخواهم بدانم این خانم تبردراینستاگرامش چی گفت وچیکارکرد ولی درمورد محکومیتش به ده سال نسبت به مجکومیت ابررشوه گیر ومعاون اجرایی قوقه قضائیه یعنی اکبر طبر خیلی زیاد هست
مام جمعه قم: در برخی روایات آمده اگر قمی ها نبودند دین ضایع می شداقای سعیدی اولا شهرقم را بااعمال ورفتارتان باید ولایی بدانید نه اینکه درحد شعار بله زمانی امثال شیخ خراسانی وبروجردی و..... داشتیم که مردم هم تابع دستورات شرعی انان بودند وهم انان متدین وفقط به دین وتبلیغات دینی فکر میکردند نه الان حوزه تمام عزمشان سیاسی هست ولی ازاتدین ودینداری ومبلغی دین کمرنگ شده اند واقای سعیدی ازاینکه قم نبود دین ضایع میشد باید به این حدیث وصخت وسقم حدیث تحقیق کردکه جعلی نباشد اگر هم صحت داشته باشد وظیفه شماها نسبت به تک تک مردم قم بسیار سنگین هست اگر شعر قم شهر دین هست دین به همه مردم حتی به فردی که دین اسلام ندارد را بایک چشم نگاه میکند وتقسیم شهروندی ندارد ایا درمسلک شماها همان درشهر قم اینگونه هست؟ اگر تمام شهروندان قم رابطورمساوی درنگاهتان هست درهمان شهر دینی نباید تخلف وبزه وبی حجابی وفساد و.... داشته باشیم ایانداریم؟ اقای سعیدی شهر دین بودن واگر قم نبود دین ضایه میشد این درحد شعار هست ولی الان درهمان قم دین گریزی هست وشماها درماموریتتان موفق عمل نکردید شاید به حرف این حقیر کتمان کنید وبرنجید ولی درپیشگاه خدا ومعصومین ع مسئول وپاسخگو هستید
رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: جریان اصلاح طلب قافیه را باخته
اقای سعیدی مهمولا براساس قانون اساسی نظامیان وروحانیان عقیدتی سیاسی ها نباید درجناح بندی سیاسی شرکت کنند نمیدانم شماها خودتان را پیروولایت وامام ره میدانید ولی نظرش را قبول ندارید ایا فقط اصلاح طلبان قافیه را باختند اصولگرایان چی؟ اینها قافیه را که بدتر ازاصلاح طلبان باختند ولی پذیرشش برای شماها درداور هست درضمن اگر اصولگراین دربین مردم وجه مردمی وصداقت ومدیریتی وجهادی داشتند قطعا مردم درانتخابات اسفند98با حضورپرشکوه درپای صندوقهای رای اعلام حمایت ازاین طیف جهادی وانقلابی میکردندچرا نیومدند؟پس مردم ازهردوجناح ناراحت وناراضی هستند یک وقتی علماها بخودشان غره نشوند که مردمی وحمایت مردمی را دارند نه مردم ازاین قشر هم ناراحتند مردم به کسی کهاینهارا ورای انهارا حرام وخودشان را حاشیه نشین بدانند ناراضی هستند اقای سعیدی کی مردم را خس وخاشاک خواند کی ومردم را حاشیه نشین وبیسواد خواند کدام جناح رای مردم را رای حرام خواند؟ قبل ازانقلاب همین مردم را شماها خلق الله صدا میکردید وقتی انقلاب شد حضرت امام گفت مردم ولی نعمتان انقلابند بعد ارتحال امام ره مردم شدند عوام الناس بعد انتخابات ریاست جمهوری96مردم لقب حاشیه نشین وبیسواد تنل یافتند این را کی کرد؟همین اصولگرایان شماها
انتقاد مشاور لاریجانی از عجله مجلس برای تصویب مصوبه جنجالی: بی‌تدبیری محض بود
مجلس انقلابی وجهادی ازنظر نظام تااین لحظه که اینقدر درانتخابات دغدغه معیشت مردم را داشت اقدام موثری صورت نداد واین مجلس ازهمان ساعات اولیه بخاطر عقده گشایی وکینه دوزی که درانتخابات ازرئیس جمهور ومردم داشتند دست به تخریب واستیضاح وجمع اوری امضا برعلیه رئیس جمهور وتوهین درحد عالی به شخص دوم کشور صورت دادند واینقدر دراین افتضحات اخلاقی شوری بوجود اوردند که رهبری با صراحت ومحکم این روش نمایندگان را تقبیح کرد واین نمایندگان مثل شکارچی درکمین دولت نشستند تا اشتباهی رخ دهدوانتقام سخت را بردولت ورئیس جمهور عملی کنند تا قضیه ترور شهید فخری زاده پیش اومد که این نمایندگان منتظر شکار هنوز فاتجه ای برای این شهید نخوانده بودند که برجام را لغو کردند وبه ارزوی دیرینه خود رسیدند تا مبادا دراین مدت باقی مانده عمر دولت به مذاکره ورفع تحریم منجر شود وقافیه انتخابات سال 1400را ببازند این کارنمایندگان نامردی درحق مردم وکشور بوده وهست ولایل دیگری هم هست که دراین کامنت نه حوصله مخاطبان رادارد ونه جایش هست
ادعای حیدر العبادی درباره ترور سردار سلیمانی

درمورد این ادعای نخست وزیر پیشین عراق چرا یکبار هم شده نظام روی این حرف که عراق واستخبارات عراق درترور شهید سلیمانی نقش داشتند بطور جد پیگیری نمیکند؟ ایا اینطور تلقی نمیشود انتقام سخت فقط درحد شعار بود ؟
همین همسایه های دوست و برادر فرصت پیدا کنند می‌ریزند سر ایران تیکه تیکه میکنند کمین نشستن تا تحریم و اختلاس و دزدی و نارضایتی مملکتو ضعیف کنه تا دیر نشده با آمریکا و اروپا مذاکره کنید تحریم ها رفع بشه بخاطر حفظ قدرت ایران نابود نکنید
چرا سپاه سکوت کرده ؟!!!!!!!!!
پیش بینی متاسفانه در حل تحقق است، بعد من ایران تبدیل به ایرانستان می شود...
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خدا رحمتش کنه و روحش شاد
هر دم از این باغ بری میرسد
وقتی سیاستی که سالها درست جواب داده رو‌از تریبون غیر رسمی به باد میدی نتیجه اش میشه این !!!
حالا آقای ولایتی تشریف بیارن پاسخ بدهند !
ایکاش همه صحبت قوچانی را به دقت بخوانند. قوت ایده ایران در تاریخ زمانی تبلور یافته (چه قبل و چه پس از اسلام) که همه آحاد مردم را با تضمین حقوق (نسبی در زمان خود ) جزئی از کل نموده. پیشرفت اقتصادی فرهنگی ایران در مقاطعی از دوران صفوی بویژه در دوران شاه عباس بزرگ (اول) خود بخاطر این کثرت گرایی است. بر خلاف اسم - ترکیه -- که خود را محدود به قومیت خاص می کند. ایده ایران از طرف دیگر مجموعه ایست از قومیت ها و باور های گوناگون. او که به فکر توفیق شیعه به مفهوم واقعی (نهضت حسین برای عدل نه عوام فریبی برخی مذهبیان قشری برای امرار معاش) است خود باید به فکر این پتانسیل عظیم ایران که فقط با پذیرش حقوق همه شهروندان ممکن است تحقق یابد باشد.
آقای سعیدی معاون عقیدتی...............
خبری نداری متاسفانه خیلی ها قافیه را باختن
هیچ چپ و راست نداره
لحظه ای تفکر
امام جمعه قم: در برخی روایات آمده اگر قمی ها نبودند دین ضایع می شد. قم و اسلام با دوستانی نظیر امام جمعه قم که دروغ می گوید و تاریخ گواه دیگری می دهد نیاز به دشمن چه صیهونیستی و ترامپی ندارد. همینکه ایشان فکر می کند مردم بی شعور هستند و این حرفها را می زند باید بداند که درباره مردم قیاس به نفس می کند.
اوغول تاریخ بخوان
جوانی جویای نام نقد مغرضانه و غیر عالمانه ای بر یکی از آثار فاضل و فرهیخته ای نگاشت ، شاگردان و اطرافیان آن فاضل وقتی دیدند استاد فاضل بر آن نقد ناپخته. جوابی نمی دهند، نزد استاد رفته و گفتند استاد اگر جوابی برین نقد نمی دهید اجازه دهید ما شاگردان جواب دهیم .
آن فاضل فرهیخته دنیا دیده در جواب فرمودند : عزیزان اگر در کوچه ای سگی پارس کرد و پای شما را گاز گرفت شما هم پای اورا گاز می گیرید ؟
حال عزیزان سگی پارس کرده و خواسته پائی گاز بگیرد ما که نباید چنین کنیم ، هر پارس سگی را نباید جواب گفت ، اگر سماجت کرد و بدنبالتان پارس کنان راه افتاد ، آن زمان چخی کرده و براهتان ادامه دهید .
چند روز بعد یکی از فرزندان آن فاضل از پدر علت سکوت را در جواب گفتن به نقد جویا شدند ، استاد فرزانه در جواب فرمودند : اوغول تاریخ بخوان .
درین روایت سه نکته مهم نهفته است :
نخست به پارس هر سگی نباید واکنش نشان داد
دو دیگر در صورت سماجت یک چخی باید کرد
سه دیگر اوغول تاریخ بخوان

حال حکایت ما و آراز خوانی نابجای اردوغان است ، اردوغانی که شب ها رویای سلطان سلیمان شدن را می بیند و روز ها در توهم رویا
حال باید آن نکته سوم استاد فاضل فرهیخته را یاد آورد و به اردوغان گفت : اوغول تاریخ اوخو (بخوان)
این روزا تولید کننده ها فکر میکنند چون قراره ترامپ بره وبایدن بیاد ویحتمل تحریم ها لغو بشه دارن از آخرین روزهای حیات ترامپ سو استفاده میکنن و هرروز قیمتهای جدیدی به بازار عرضه میکنند وبه اصطلاح از آب گل آلود دارن ماهی میگیرند دولت هم که در خواب خواب خرگوشی است قیمت اجناس از مواد شوینده وبهداشتی بگیر تا مواد غذایی وغیره حداقل در همین دوسه هقته بالای 30 چهل درصد افزایش یافته است آن هم درحالی که دلار چند درصدی کاهش قیمت داشته تولید کننده ها هم میدونن که با رفتن ترامپ این خوان نعمت برچیده میشه ودلیلی برای افزایش قیمت ندارن
البته اینها تفکرات تولید کننده هاست نه نظر شخصی من
به جای فحش دادن به اردوغان به مجلس قالیباف بگویید قانون تحریم ساز تصویب نکنه تا ترک و تاجیک مثل آدم زندگی کنند
اگر همه پرسی در باکو برگزار شود که خواهان الحاق به ایران هستند یا ترکیه به احتمال صد درصد به ترکیه رای خواهند داد زیرا هیچ ملتی دوست ندارد زیر بار تحریم شدید زندگی کند.علت اینکه حتی عده ای از داخل هم خود را اردوغانی می دانند تحریم ها است همه مردم دوست دارند در جایی زندگی کنند که تحریم نباشد.خود بی کیفیت را قرعه کشی نکنند و با ۵برابر قیمت بر مردم تحمیل کنند....
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
زیر پرچم آذربایجان دوست دارند زندگی‌ بکنند
آمریکا با این همه پیشرفته بودنش از طریق آرای پستی تقلب کردن ...چه برسد به ایران... حالا میخوان از همون طریق و از راه تقلب با اراب اینترنتی تقلب کنن و اصلاح طلب ها رو باز بیارن ...
جا داره از همین جا یه خداقوت جانانه بگیم به سانسور چی تابناک که امشب عرعر اون بنده خدا رو درج میکنه اما چهار کلوم حرف حساب وبدون توهین رو سانسور میکنه خدا قوت دلاور خسته نباشی پهلوان
به قول فردوسی پور چه میکنه این سانسور چی!
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
.... شما رو هم درج کرد برو راحت بخواب
تابناک نو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ناشناس 23.28 روسیه همین پیامم رو نصفشو سانسور کرد تابناک اصلا کل معنی پیامم عوض شده خخخخخخخخ
آذربایجان اساس و ستون ایران هست آذربایجان همان ایران هست
ایران همان آذربایجان هست کجای ایران را میشناسی که آذربایجان نباشد کجای آذربایجان میشناسی که ایران نباشد دو کلمه ایران و آذربایجان عین هم و مکمل هم هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
تک تک استان های ایران ستون ایرانند .اینقدر آذربایجان را برتر از دیگر استانها نشان نده.
قضیه را بزرگ کردید، ایران میتوانست ناراضی بودن خود را آهسته ابراز بکند حالا کاری کردند که همه عالم حس می‌کند که مشکل بزرگی به نه مشکل آذربایجان در ایران داریم، قبل از این که ظریف حرفی‌ بزنه کسی‌ تو این باغ نبود، اردوقان شعر فارسی هم میخواند فکر نکنم هدفی‌ هم این بار داشت باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
احسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جمله ای از یک پانترک با مایه ماله کشی.
ناشناس
| Singapore |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
ما با اردوغان بیشتر از نتانیاهو مشکل امنیتی داریم فقط نمی خواهیم باور کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
درست مثل برخورد احمدی نژاد که در امارات ریر نقشه ای با نام خلیج نشست و یواشکی به روی خود نیاورد و مثل الان که به استناد اسناد تاریخی از سازمان ملل نمی خواهند نام درست خلیج فارس را بکار ببرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
وقتی به اشتباه در جنگ قره باغ در تمام ایران بیانیه در حمایت از آذربایجان صادر می شود ، حس ناسیونالیستی آقای اردوغان گل می کند. کاملا مشخص است که ترکیه نگران این است آذربایجان به ایران نزدیک شود. آقای اردوغان در همین جنگ سوریه و عراق نشان داد که آماده تجاوز به هر جایی است که ضعیف شود. به عراق وارد شد و نفت را از اربیل بدون اجازه عراق خرید. داعش را وارد سوریه کرد و نفت سوریه با با قیمت پایین از داعش خرید تا دولت سوریه را سرنگون کند. به شمال عراق لشکر کشید ، به سوریه لشکر کشید به لیبی لشکر کشید به دقطر لشکر کشید تمان مخالفین را زندانی کرد کاملا مسلم است دل پر کینه ای از ایران دارد. باید متوجه وضعیت بود. اخیرا با عربستان نزدیک شده و همراه با اسراییل آذربایجان را از ایران دور می کند.
اردوغان مغول با نژادشون هزار سال هم قدمت ندارن اومدن ایران دوازده هزار سالرو تجزیه کنن.ننگ بر جدایی طلب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
عزیزم ایران رو میگید آریایی تو تاریخ هم اومده آریایی ها از هند مهاجرت کردند پس ایران الان بخشی از هندوستان میشه. در ضمن تاریخ رو که مرور میکنیم
هیچ نگران نباشید اگر احمدی‌نژاد به واسطه ضراب آن قدر آخور اردوغان را پر نمی کرد او الآن اینقدر بد مستی نمی کرد
فکر کنم وقت انتقام شهدای مدافع حرم از اردوغان فرا رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فکر نکنی سنگین تر هستی
شما عدالت اجتمایی رو برقرار کن نگران اذربایجان نباش. زمانی که صداوسیمای میلی نقش مهندس رو به فارس زبام و نقش کارگر رو به سایر قومیتها میده باید فکر این چیزا رو هم بکنید. اونایی ک از اردغان ایراد میگیرن چرا اون موقع ها ساکت بودن؟
اینقدر ضعیف شدیم که هر ننه قمری برای ما خط و نشان می کشد . ضعف اقتصادی بدتر از ضعف نظامی است و نارضایتی مردم خیلی بدتر است و این به علت دشمنی با دنیا است .
ترکیه با قدرت توسط امریکا تحریم شد فردا لیر ترکیه بزرگترین سقوط را خواهد کرد ، امربکا بجای ایران دیکتاتور رو تنبیه کرد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
با اقتصاد فوق ضعيف اين كشور حتما شاهد بدبختي بيشتر اردوغان خواهيم بود
با تمام احترامی که به دوستان ومردم فهیم کشوردارم اگر ما سیاستمدار،اقتصاددان دلسوز به معنی واقعی داشتیم لازم نبود مردم عادی برای هر موضوعی بیان نظر کارشناسی بدن واحیانابرخی هم ازآب گل آلود ماهی بگیرند.
خطاب به اردوغان ...............بنا به‌ گفتهٔ عارف قزوینی در دیوانش، چه شورها در استانبول و پس از «معلوم شدن خیالات ترک‌ها نسبت به آذربایجان» تصنیف شده است (اواخر سال ۱۳۳۶ ه.ق).

چه شورها که من به پا، ز شاهناز می کنم

در شکایت از جهان، به شاه باز می کنم

جهان پر از غم دل از زبان ساز می کنم

ز من مپرس چونی، دلی چو کاسۀ خونی

ز اشک پرس که افشا نمود راز درونی

اگر چه جا ازین سفر، بدون دردسر

اگر به در برم من، به شه خبر برم من

چه پرده های نیرنگ ز شان، به بارگاه شه درم من

حکومت موقتی چه کرد به که نشنوی

گشوده شد در سرای جم به روی اجنبی

به باد رفت خاک و کاخ و بارگاه خسروی

سکون ز بیستون شد، چو قصر کن فیکون شد

صدای شیون شیرین، به چرخ بوقلمون
شه زنان، به سرزنان و موکنان

به گریه گفت: کو سران ایران، دلاوران ایران؟

چه شد که یک نفرمرد، نماند از بهادران ایران

کجاست کیقباد و جم، خجسته اردشیر کو؟

شهان تاج بخش و خسروان باجگیر کو؟

کجاست گیو پهلوان

و رستم دلیر کو ؟

ز ترک این عجب نیست، چه اهل نام و نسب نیست

قدم به خانۀ کیخسرو، این ز شرط ادب نیست



ز آه و تف، اگر چه کف، زنی چون دف، بزن به سر، که این چه بازی است؟

که دور ترک بازی است

برای ترک سازی عجب زمینه سازی است

زبان ترک از برای از قفا کشدن است

صلاح پای این زبان ز ممکلت بریدن است

دو اسبه با زبان فارسی (دو اسبه با زبان فارسی)

از ارس پریدن است

نسیم صبحدم خیز، بگو به مردم تبریز

که نیست خلوت زرتشت، جای صحبت چنگیز (جای صحبت چنگیز)

زبانتان شد از میان، به گوشه ای نهان

سیاه پوش و خاموش، ز ماتم سیاووش

گر از نژاد اوئید، نکرد باید این دو را فراموش

مگو سران فرقه، جمعی ارقه، مشتی حقه باز

وکیل و شیخ و مفتی، مدرس است و اهل آز

بدین سیاست آب رفته (بدین سیاست آب رفته)

کی شود به جوی باز

ز حربۀ تدین خراب مملکت از بن

نشسته مجلس شوری به ختم مرگ تمدن (به ختم مرگ تمدن) (به ختم مرگ تمدن)

چه زین بتر ز بام و در به هر گذر

گرفته سر به سر خریت، زمام اکثریت

گر این بود مساوات

دوباره زنده باد بربریت (دوباره زنده باد بربریت)

به غیر باده زادۀ حلال کسی نشان نداند

از این حرام زادگان یکی خوش امتحان ندارد

«رسول زاده» ری به ترک (رسول زاده، ری به ترک)

از چه رایگان نداد (رایگان نداد)

گذاشت و بهره برداشت هر آنچه هیزم تر داشت

به جز زیان ثمر از این «اجاق ترک» چه برداشت ؟

با خود این چه ثمر داشت (با خود این چه ثمر داشت)

به غیر اشک و دود، هر آنچه هست و بود

یا نبود بی اثر ماند، ز سود ها ضرر ماند

برای آنچه باقی است، ببین هزار ها خطر ماند (ببین هزار ها خطر ماند)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
با این شعر و غزل حقیقت عوض نمیشه
میخوام یک نظری رو لایک کنم ده بار نتم قع وصل میشه بعد انتظار دارین ملت های دیگه بان زیر پرچم ما سینه بزنن فقط شعار دادن بلدین
پاسخ ها
هسا خدادادی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
اینترنت برای مردم واجبه و مسولان باهاش بیگانه ان متاسفانه نه تنها تکنولوژی رو نمی فهمند بلکه مدیریت
هم بلد نیستن و برای همین سرعت اینترنت پایینه
بیچاره بچه مدرسه هایی که کلاس آنلاین دارن
سیاست و استراتژِی ما شاهکاره بخدا برای اینکه به آمریکا باج ندیم باید به کل دنیا باج بدیم و سکوت کنیم !!!!!!!
چرا مطلب منو حذف کردید : حالا این امام جمعه ها حرف میزنند بیایند جمعش کنند
ترامپ از قدرت کنار نخواهد رفت و اگر هم کنار رود نقش دولت موازی را ایفا خواهد کرد و انتخابات امریکا یک بازی برای برگشت احتمالی ان کشور به برجام و سخت گیری بیشتر به ایران و شروع جنگ علیه ایران است سازمان های اطلاعاتی ترکیه و اسرائیل از این موضوع به خوبی اگاهند اردوغان هم فرصت را غنیمت شمرده و با از بین بردن سرزمین هایی که در کنترل ارمنستان بود مناطق ترک نشین را به هم پیوند زد تا در صورت حمله امریکا به ایران نقشه خود مبنی بر جدایی شهر های ترک نشین ایران و ملحق کردن انها به ترکیه را کلید بزند این طرح در صورت موفقیت مخالفانی در جهان ندارد چون بر طبق توافقنامه خاورمیانه جدید صورت میگیرد
در بحبوحه جنگ نابرابر قره باغ، ایران بدون در نظر گرفتن منافع ملی خود و تنها با تکیه بر وجه دینی و مذهبی و در برابر حضور ترکیه و اسراییل و مزدوران داعشی دیپلماسی سکوت اختیار کرده بود و به هشدار طرف ارمنی که فریاد می زد قرهباغ بهانه است هدف ایران است با بستن مرز خود با ارمنستان پاسخ می داد، باید منتظر رجزخوانی های اردوغان و خدشه به تمامیت ارضی خود هم می بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
وقتی به اشتباه در جنگ قره باغ در تمام ایران بیانیه در حمایت از آذربایجان صادر می شود ، حس ناسیونالیستی آقای اردوغان گل می کند. کاملا مشخص است که ترکیه نگران این است آذربایجان به ایران نزدیک شود.
ناشناس
| - |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
مرز ایران برای ارمنستان باز بود
کسی تو این کشور پیدا نمی پیشه که این جنایت کاران و مجرمان که دارن علیه مردم کشور خودمون ، بدترین و سنگین ترین جرایم کیفری رو مرتکب می شن رو افسار بزنه.
برای توجیه افکار عمومی، دروغ می گن
بی وفایی خیانت خبر چینی ناجوانمردی بخشی از شخصیت اردوغان مغول است
قوچانی دوران این افسانه های ایرانشهری گذشته. از خواب کوروش و داریوش بیدار شو.
یاشاسین اردوغان پاشا....
اردوعان نمک نشناس، اگه ایران نبود که فتح الله الان تو رو ب دار آویخته بود
شما در همین منفی مثبت کامنتها بفهمید که ترکیه و اردوغان چه نفوذی در ایران دارد و از همین نفوذ هم ضربه نهایی رو به ایران میزند
تابناک عزیز یواش یواش به منفی و مثبت هایت مشکوک میشم .کاش سیستمی باشد که نتوان آمار را تغییر داد.
اردوغان یه شعری دستش دادن خونده مطمن هستم خودش هم نمیدونسته ریشه این شعر چی هستش. عجله نکنین. ارتباط ایران و ترکیه قویتر از اینا هستش که با این چیزها خراب بشه. حالا دوستان آتش به اختیار و رفقای آقای قالیباف نرند سفارت ترکیه آتیش بزنند که بشه همون اشتباه کنسولگری عربستان که این همه خسارت دادیم بابت هیچ و پوچ
وقتی مقامات ایران پشت ترکبه و اردوغان رو میگیرن منتظر خنجر خوردن از این نامرد رو داشته باشن
کم مونده دیگه سعیدی هم بگه ما هستیم که گفت.
مرگ بر ترکیه نوکر امپریالیسم امریکا!
اظهارات اردوغان اصلا نسنجیده نیست بلکه بسیار هم با برنامه و پشتوانه و از پیش تعیین شده است. این ما هستیم که نباید از نقشه های تجزیه طلبانه و نژاد پرستانه او غافل شویم.
عجب اقای ضرغامی در طول مدیریت خود تجربیات ارزشمندی کسب کرده اند
اصن اعلام کنین نیت کنین کافیه!
در دوران ریاست جمهوری جو بایدن کلک اردوغان کنده میشه .
یک ایران متحد باید تودهنی محکمی تودهن این مرتیکه اردوغان بزنه. که خیلی باحساب وکتاب میخواد بین اقوام ما تفرقه بندازه زهی خیال باطل .احیای امپراطوری عثمانی خیال باطلیه که اگه اردغان بی سواد تاریخ خونده بودیاد می گرفت توایران جواب نمیده که هیچ .مایع سرافکندگی وشکستشم شد وخواهد شد.مامردم ایران درکنار هم ازهرقوم ومذهب صدها ساله زندگی می کنیم پاره وپاره هم نمیشیم امثال اردوغانو پاره می کنیم.
مرتیکه یادش رفته سال 2016 که کودتا علیه اش پایه ریزی شد این ایران بود که چند روز میزبانش بود و نذاشت ز بیرونش کنن
امام جمعه قم: در برخی روایات آمده اگر قمی ها نبودند دین ضایع می شد.
ضایعه ای این حضرت آقای با این جمله به ساحت مبارک مردم قم و سایر مردم در سطح کشور وارد آوردند، به قدر کافی بود که دیگر نیازی به شرح ندارد.
راز بقا در سکوت و همراهی است.
"راز رشد" در تئوریزه کردن منویات اصحاب قدرت و "راز حذف" در مشاوره صادقانه و کارشناسانه!
ر
تحلیل سفیر سابق ایان در باکو درست به نظر میرسد
دولتمردان ما باید بدور از هیجان واحساسات ومحبت طلبی های غیرسیاسی تدبیر به خرج داده و ترفندهای بچه گانه اردوغان را با خامیهای خودتبدیل به یک فرصت برای او نکنند
در جنگ قره باغ ایران در یک شرایط خاصی قرار داشت ولی خوشبختانه رجال ایران در مجموع خوب عمل کردند حالا اردوغان مترصد فرصتی است که از هزینه های خود در این جنگ بیشترین بهره را ببرد وما باید هوشیار باشیم وبه این باجگیر سیاسی فرصت ندهیم
اقای امام جمعه مطمئنی گفته می شد نگفته نمی شد
آقای پاک آیین لطفا بروید یک کم تورکی یاد بگیرید این شعر فولکلوریک دقیقا یه رود آراز و جدایی دو آذربایجان اشاره دارد و اردوغان آنرا به آراز ( ارس ) ربط نداده است! وقتی رئیس جمهور یک کشور دیگر از فولکلور مردم ایران بیشتر از شمای ایرانی می داند نباید انتظار محبوبیت در میان مردم ایران داشته باشید. آقای قوچانی وقتی از کلمات سخیف تورک تازی و حمله ترکان به ایران صحبت می کنید و تورک را ایرانی نمی دانید و هرکس هم اعتراض کرد و خواهان حقوق ابتدایی خود برای رسمیت زبان و فرهنگ مادری خود شد را پان تورک خطاب می کنید و جوابیه آنها را حمله به این صفحه قلمداد کنید!!! شما هم نباید انتظار همراهیر با شما را داشته باشید.ر
سلبریتی هایی که خودشان را به خواب زده اند.
باید بزرگ این ها اسراییل را بزنیم
تا بقیه حساب دستشان بیاد
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل