بازدید 34900
دو هزار و سیصد و دوازدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

اتفاقات جدید در لیدری اصولگرایان / دولت روحانی در انتخابات ۱۴۰۰ از چه کسی حمایت می‌کند؟ / احمدی‌نژاد به دنبال مذاکره با آمریکا بود؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند کنایه عباس عبدی به نمایندگان درباره واکسن کرونا / انتقاد یک اصولگرا از مجلس: در این شرایط فشار آوردن بر دولت به جز ضرر هیچ دستاورد دیگری ندارد / فعال اصولگرا: ممکن است جلیلی نامزد پایداری نباشد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 09 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

ششمین عضو شورای شهر ساری دستگیر شد


رئیس کل دادگستری مازندران: در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی، ششمین عضو شورای شهر ساری به اتهام فساد مالی دستگیر شد. چندی پیش دادستان مازندران از دستگیری پنجمین عضو شورای شهر ساری خبر داده بود. پیش از این چهار عضو دیگر شورا دستگیر شده بودند.حکم محکومیت قطعی شهردار سابق بابلسر صادر و وی به اتهام ارتشا، به پنج سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و سه سال انفصال از خدمات دولتی و جزای نقدی محکوم شد./فارس

شواهدی از انتقال اسناد محرمانه در معاونت زنان و خانواده وجود ندارد


معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در توئیتی نوشت: جریان رسانه‌ای خاصی با عدم‌ پایبندی به قانون، اخباری از انتقال اسناد محرمانه مطرح کرده که شواهدی از آن در این معاونت وجود ندارد.شهیندخت مولاوردی (معاون پیشین امور زنان و خانواده رئیس جمهوری) بانوی توانمندی است که برای احقاق حقوق و جایگاه زنان تلاش‌های ارزنده کرده است.روند دادگاه که مستقل است و انشاءالله ختم بخیر می شود، ولی جریان رسانه‌ای خاصی با عدم‌ پایبندی به قانون، اخباری از انتقال اسناد محرمانه مطرح کرده که شواهدی از آن در این معاونت وجود ندارد!/ایرنا

مذاکرات در عمان با دستور رهبری شروع شد؛ اما احمدی نژاد مخالف بود


محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه: دوستانی که با برجام مخالفند، با شروع مذاکرات در مسقط (عمان) هم مخالف بودند. مذاکرات در مسقط توسط دولت روحانی شروع نشد، علی رغم مخالفت آن دوستان؛ با دستور رهبری در زمان دولت احمدی نژاد شروع شد. نکاتی درباره مذاکرات مسقط وجود دارد، رئیس جمهور وقت(احمدی نژاد) مخالف بود، دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت(سعید جلیلی) مخالف بود. اینکه مذاکرات مسقط قبلا انجام شده بود، نشان از این دارد که رهبری تحت فشار نبودند. بنظرم برخی بزرگترین توهین ها را به اسم حمایت از رهبری به ایشان می کنند. رهبری که در برابر آمریکا ایستاده چطور ایشان می تواند مرعوب منِ ظریف یا دولت یازدهم شود؟ کسانی که با برجام مخالف بودند با مذاکرات مسقط هم مخالف بودند. علی رغم دستور رهبری کار شکنی و یک سال فرصت سوزی کردند./ایرنا

تندروها نمی‌خواهند شاهد موفقیت سریع روحانی باشند


تایم نوشت: غنی سازی اورانیوم به میزان ۲۰درصد - همانطور که در مصوبه مجلس ایران پیشنهاد شده است ـ نقض بسیار جدی تری خواهد بود. در این بین چالش بایدن در حالی که منتظر خروج ترامپ از کاخ سفید است کمتر از روحانی همتای ایرانی خود نخواهد بود. روحانی قبل از تصویب مصوبه جدید در مجلس، سخنرانی کرد و آن را برای تلاش های دیپلماتیک به منظور بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم ها "مضر" دانست. میزان توانایی او برای تأخیر در اجرای این مصوبه می تواند تعیین کند که آیا ایالات متحده و ایران می توانند روابط خود را ترمیم کنند یا اینکه همچنان منازعات ادامه دارد. تا زمانی که ترامپ در اتاق بیضی حضور دارد فشارها علیه ایران بعید است که کاهش یابد. از ماه سپتامبر دولت ترامپ تقریبا هر هفته تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرده است. همزمان جو بایدن نیز گفته است که اگر ایران به تعهدات کامل خود در برجام بازگردد او تحریم ها را لغو خواهد کرد. برجام همچنان دستاورد شاخص و هشت ساله دولت روحانی است. اما پس از سالها رکود اقتصادی و عدم رهایی از تحریم ها رقبای او این توافق را خسارت بار تلقی می کنند. تندروها در انتخابات مجلس در ماه فوریه برنده شدند و حالا برای ۲۰۲۱ و انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی می کنند. آنها نمی خواهند شاهد موفقیت سریع روحانی در بازگشت به برجام باشند.

ماجرای عجیب برکناری منصوریان در هواپیما!


علیرضا منصوریان برکنار شد. او در حالی کنار رفت در پنج هفته اول لیگ یک برد به دست آورد و البته از نظر امتیازی اختلاف چندانی با تیم دوم جدول نداشت. ماجرای برکناری منصوریان اما در نوع خود عجیب بوده است. منصوریان روز گذشته در جلسه تمرینی تراکتور شرکت کرد. بعد از تمرین با بازیکنان ناهار خورد. پس از آن جلسه ای با نصیرزاده معاون باشگاه برگزار کرد که در این جلسه بحث هایی درباره نتایج تراکتور شد. همینطور منصوریان به مشکلات موجود اشاره کرد. حرفی هم از برکناری زده نشد. در ادامه منصوریان برای سفر یک روزه به تهران و سر زدن به خانواده اش بلیت گرفت. او در تبریز وقتی سوار هواپیما شد سرمربی تراکتور بود، ولی وقتی در تهران از هواپیما پیاده شد فهمید روی هوا و داخل هواپیما برکنار شده است!

چرا مجلس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند؟


علی رضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت و گو با ایرنا: گفته می‌شود که جلسات مجلس بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود، پروتکل بهداشتی همین نکته حضور حداکثر ۱۵ نفر در جلسه در فضای بسته است و آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده، از نظر پروتکل‌های بهداشتی مورد تایید نیست. حداقل فضا نیز به ازای هر نفر باید چهار مترمربع باشد، اما حتی در فضای دو هزار متری هم باید حداکثر ۱۵ نفر حاضر شوند. با اعضای هیات رییسه مجلس شورای اسلامی جلسه گذاشتیم و همه موارد را مطرح کردیم. قرار بر این بود که در سالن‌های فرعی و در صحن علنی حداکثر ۱۵ نفر حضور داشته باشند. این موضوع برای دولت و قوه قضاییه نیز وجود دارد و در همه جلسه‌های هیات دولت رعایت می‌شود. در تصاویر مشاهده می‌شود که تقریبا نصف افراد در صحن علنی نشسته‌اند. پروتکل‌های بهداشتی هم در صحن علنی و هم جلسه‌های کمیسیون‌ها به صورتی که اعلام شده، اجرایی نمی‌شود./ایرنا

خانم نماینده ای که مثل احمدی نژاد متوهم است


روزنامه ایران نوشت: یک نماینده مجلس با ردیف کردن برخی توهمات خودساخته، وزارت بهداشت و البته ستاد ملی مقابله با کرونا را به کشتار دسته جمعی برای کم کردن جمعیت ایران در پیروی از سیاست‌های سازمان بهداشت جهانی متهم کرده است. از این دست ادعاهای بی‌سند و مدرک و متوهمانه در هفته‌ها و ماه‌های گذشته کم نبوده چنانکه محمود احمدی‌نژاد هم پیش از این کرونا را ویروس دست ساز یا آزمایشگاهی خوانده و دولت را به باد انتقاد گرفته که چرا از سیاست‌های سازمان جهانی بهداشت پیروی می‌کند. گویی برخی پذیرفته‌اند که یک حاشیه امنی برای توهین کنندگان و حمله‌کنندگان به مجموعه دولت وجود دارد که با فراغ بال هر چه به ذهنشان می‌رسد را بیان می‌کنند.

روحانی: اروپایی‌ها سینه نزنند؛ سانتریفیوژهای جدید، دستور خودم است


حسن روحانی رییس جمهور در جلسه هیات دولت به کاهش تعهدات برجام اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران برمبنای آنچه در سال ۹۸ اعلام کرد و با صراحت به دنیا گفت کاهش تعهدات در برابر کاهش تعهدات. آنها شروع کردند و تقریبا تعهدات خود را کنار گذاشتند. نه فقط آمریکا که از برجام خارج شد، همان‌هایی هم که ماندند متاسفانه به تعهدات خود درست عمل نکردند و یا خیلی اندک عمل کردند. رییس جمهوری افزود: ما مدتی صبر کردیم و به آنها فرصت دادیم و بعد رسما اعلام کردیم. گفتیم کاهش تعهدات در برابر کاهش تعهدات. در سال ۹۸ در ۵ مرحله ۲ ماه ۲ ماه کاهش تعهدات دادیم. آنچه اعلام شد در نطنز اجرا شود و آن نصب سانتریفیوژهای مدرن و جدید IR۲Mاست چیز جدیدی نیست که عده ای از اروپایی‌ها نوحه و عزا به پا کردند و سینه زنی می کنند، در حالی که جای سینه‌زنی نیست. ما قبلا به شما گفتیم و اعلام کردیم. گفتیم کاهش تعهدات. وی ادامه داد: بنابراین آن کاری که امروز ما در نطنز انجام می‌دهیم دقیقا بر مبنای اعلام رسمی شخص من و دولت و مسئولین بوده است. اما همیشه گفتیم کاری می کنیم که قابل بازگشت باشد. ممکن است ۱۰ هزار سانتریفیوژ هم راه بیفتد اگر روزی دلمان خواست این را خیلی، راه این ۱۰ هزار را خاموش می کنیم.

مینو محرز: برخی گروه‌ها در کشور ضدواکسن هستند که افکار مالیخولیایی دارند


عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: جوانان ایرانی که در حال ساخت واکسن ایرانی کرونا هستند یا افرادی که کیت تشخیصی ایرانی را تولید کردند، فارغ التحصیلان دانشگاه های خوب کشور هستند. دکتر محرز خاطرنشان کرد: برخی گروه ها در کشور نیز ضد واکسن هستند که افکار مالیخولیایی دارند که می گفتند با تزریق واکسن به دنبال وارد کردن عناصری به بدن هستند و نباید واکسن به بچه ها هم تزریق شود که این مطالب، غیرعلمی و نادرست است و اینها مردم را به بیراهه می کشند.

حریرچی: مهم‌ترین نگرانی ما الان شب یلداست


معاون وزیر بهداشت درباره احتمال شیوع کرونا در شب یلدا هشدار داد. ایرج حریرچی گفت: مهم‌ترین نگرانی کنونی ما این است که مردم دورهمی‌های شب یلدا را برگزار کنند. تجمع فقط جمع‌های صدنفره در عروسی‌ها نیست. همین که دو خانواده دور هم جمع شوند و جمعی شش‌نفره و هشت‌نفره تشکیل دهند، خطرناک است. شب یلدا را بگذاریم برای سال بعد. حریرچی با بیان اینکه مهم‌ترین نگرانی ما الان شب یلداست، گفت: دو تا موضوع رادر نظر بگیریم، اگر خانه‌ کسی می‌رویم یا به خانه کسی می رویم، ماسک استفاده کنیم. یعنی میزبان و مهمان باید هر دو از ماسک استفاده کنند. خانه فرقی با بیرون و مترو ندارد و بلکه بدتر است. غذا خوردن با هم خطرناک ترین کار است. او ادامه داد: نکته دوم این است که حتما خانه‌ها را تهویه کنیم، در یک ساعت ۵ دقیقه یک بار پنجره را باز کنیم تا هوای خانه عوض شود. در بسیاری از کشورهای اروپایی این کار اجباری است.

اظهارات سردار حاجی زاده درباره آمریکا


فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مبارزه ادامه دارد و غده سرطانی آمریکا باید از منطقه کنده شود. سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جوار مزار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با تصریح به اینکه آمریکایی‌ها باید از منطقه رانده شوند، اظهار داشت: تا زمانی که آمریکایی‌ها در منطقه‌اند خفت، خواری، ذلت، ناامنی و بدبختی برای منطقه است. وی با بیان اینکه آمریکا سرطان است و باید از منطقه کنده شود، تأکید کرد: مبارزه ایران با شیطان بزرگ ادامه دارد.

فرمانده کل سپاه به مردم خوزستان: شرمنده هستیم


سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران ‌برای بررسی وضعیت مناطق دچار آبگرفتگی در بندر امام خمینی خوزستان حاضر شد. فرمانده کل سپاه پاسداران در بازدید میدانی از مناطق آبگرفته با بیان اینکه بندر امام خمینی مشکلات اساسی و جدی داشته و نیاز به رسیدگی دارد، گفت: از مسئولان محلی و استانی می‌خواهم به طور ویژه برای حل مشکلات اساسی این شهر برنامه‌ریزی کنند. ‌سرلشکر ‌سلامی تصریح کرد: سپاه نیز مثل همیشه کنار مردم است و برای کمک به مردم این شهر آمادگی کامل داریم. براساس برنامه‌ریزی شده امروز در 4 نقطه این شهر لوله‌گذاری صورت می‌گیرد تا در صورت بارش، آب به بیرون هدایت شده و شهر مجدد دچار آبگرفتگی نشود. وی تصریح کرد: سپاه برای حمایت و کمک به مردم آسیب دیده از آبگرفتگی نیز برنامه‌ریزی کرده ‌و برای تعمیر و تجهیز منازل آسیب دیده در خدمت مردم هستیم. ‌فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: سپاه از طرفی پیگیری می‌کند که مسئولان کشوری برای کمک به مردم تحرک بیشتری پیدا کنند تا مردم دچار مشکل نشوند. وی با اشاره به شکیبایی مردم و صبر آنان گفت: ما شرمنده مردمان هستیم و تمام وجودمان را می‌دهیم تا مشکلات مردم حل شده و دیگر مشکلی هم برای مردم پیش نیایید.

هشدار پلیس به استفاده کنندگان از مانکن زنده

سردار رحیمی بیان کرد: در تهران موردی در استفاده از مانکن زنده نداشتیم ولی در صورت مشاهده برخورد پلیسی و قضائی خواهیم کرد.سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت با اشاره به فعالیت برخی سایت‌های شرط‌بندی در ایران از طریق درگاه‌های معتبر بانکی اظهار کرد: انجام چنین فعالیت‌هایی قطعا جرم است و ما خوشبختانه تا به امروز ده‌ها سایت شرط بندی را شناسایی و متخلفان را دستگیر کردیم.وی ادامه داد: اگر دوباره سایت‌های این چنینی و به ویژه سایت‌هایی که در ایران هستند را مشاهده کنیم که از مردم سواستفاده می‌کنند، طبق قانون با آنها برخورد می‌کنیم.رئیس پلیس پایتخت درباره حضور مانکن‌‌های زنده در برخی شهرها، بیان کرد: ما در تهران چنین موردی نداشتیم اما خلاف است و در صورت مشاهده برخورد پلیسی و قضائی خواهیم کرد و آن واحد صنفی را پلمب می‌کنیم.

احمدی‌نژاد به دنبال مذاکره با آمریکا بود؟

علی مطهری می گوید: دولت احمدی‌نژاد مایل به مذاکره با آمریکا بود ولی ان طور که من شنیده‌ام، رهبری مایل نبودند مذاکرات توسط دولت احمدی‌نژاد انجام شود.علی مطهری نماینده سابق مجلس در بخشی از گفتگویی که با یورونیوز داشته است، در پاسخ به این سوال که «چرا دولت تندروی آقای احمدی‌نژاد به سمت حل مشکلات ایران با آمریکا و جهان غرب حرکت نکرد؟»  می گوید: در اواخر دولت احمدی‌نژاد هم این فکر پیدا شده بود و آن دولت هم در پی انجام این کار بود.وی افزوده است: آقای احمدی‌نژاد هم چند نامه به آقای اوباما نوشت. اگرچه نامه‌هایش بی‌پاسخ ماند. دولت احمدی‌نژاد مایل به مذاکره با آمریکا بود ولی آن طور که من شنیده‌ام، رهبری مایل نبودند مذاکرات توسط دولت احمدی‌نژاد انجام شود. کار مذاکره با آمریکا هم تا حدی پیش رفت و بقیه‌اش را موکول کردند به دولت بعدی.

واکنش عضو مجلس خبرگان به شایعات درباره سلامتی رهبر انقلاب

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد که رهبری در سلامت کامل هستند. «هاشم هاشم‌زاده هریسی»، عضو مجلس خبرگان رهبری، ضمن تاکید بر سلامتی رهبر معظم انقلاب به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اخباری که هر از چندگاهی در رابطه با سلامتی رهبر معظم انقلاب توسط رسانه های بیگانه مطرح می شود و بازتاب پیدا می‌کند، اصالت ندارد و کذب است.او تاکید کرد: رهبری در سلامت کامل هستند و این اخبار از اساس غلط است.عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جلسه اخیر مجلس خبرگان فوریت نداشته است، عنوان کرد: جلسه ای که صحبت از تشکیل آن مطرح می شود، ارتباطی با اخبار کذبی که در خصوص سلامت رهبر انقلاب منتشر شده، ندارد. هیات رئیسه خبرگان رهبری براساس برنامه روتین، هر چند وقت یک بار جلساتی برگزار می کند.

گرامی مقدم: اصلاح طلبان باید بر یک نامزد ائتلاف کنند

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: در حال بررسی منشور انتخاباتی حزب هستیم و این منشور محتوای میثاق‌نامه‌ای دارد، با توجه به کارکرد احزاب و مسئولیت پذیری که شخص رئیس جمهور باید در برابر حامیان خود داشته باشد، این میثاق نامه تنظیم شده است.اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین فعالیت‌های حزب اعتماد ملی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰،‌ اظهار کرد: در دفتر سیاسی برای انتخاب یک نامزد اصلح چندین جلسه برگزار کردیم. از میان پیشنهاداتی که در دفتر سیاسی مطرح شده است فعلا آنچه مصوب شده این است که حزب باید یک نامزد حزبی داشته باشد.سخنگوی حزب اعتماد ملی افزود: در حال حاضر در حال بررسی منشور انتخاباتی حزب هستیم و این منشور محتوای میثاق‌نامه‌ای دارد. با توجه به کارکرد احزاب و مسئولیت پذیری که شخص رئیس جمهور باید در برابر حامیان خود داشته باشد این میثاق نامه تنظیم شده و در شنبه هفته آینده نیز در خصوص میثاق نامه و منشور انتخاباتی بحث خواهد شد.وی بیان کرد: پس از اینکه در دفتر سیاسی مصوبات به تصویب رسید، ما شورای مرکزی را برگزار می‌کنیم و این مصوبه را در شورای مرکزی به رأی خواهیم گذاشت چراکه اساساً سیاستگذاری‌ها در حزب اعتماد ملی در اختیار شورای مرکزی است و این شورای مرکزی است که نامزد اصلح حزب را تعیین می‌کند.گرامی مقدم در خصوص گزینه‌های نهایی نامزدها نیز گفت: هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم ضمن اینکه تعدادی از اعضای حزب به نامزدی در انتخابات تمایل دارند اما دفتر سیاسی فعلاً در خصوص مصادیق وارد بحث نشده است.وی ادامه داد: سیاست ما در انتخابات ریاست جمهوری با سایر احزاب و نامزد نهایی اصلاح طلبان اجماع یک نامزد است و خط قرمز ما این است که در اجماع مشارکت حداکثری داشته باشیم؛ به هیچ وجه به دنبال تکروی نیستیم و معتقدیم که اصلاح طلبان باید بر یک نامزد ائتلاف کنند.

دولت روحانی در انتخابات 1400 از چه کسی حمایت می کند؟

یک مقام آگاه نزدیک به دولت مدعی است: «بدنه‌ی اصلی دولت روحانی بنا را بر این گذاشته است تا از کاندیداتوری علی لاریجانی در ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حمایت کند.» این مقام آگاه گفته است: «برخی چهره‌های تاثیرگذار دولت حسن روحانی از مدت‌ها قبل در تلاش هستند تا گروه‌های سیاسی نزدیک به دولت را متقاعد کنند تا از کاندیداتوری رئیس سابق مجلس استقبال و حمایت کنند به گونه‌ای که برخی از وزرا، معاونین و نزدیکان حسن روحانی در این دایره قرار می‌گیرند.» وی که نخواست نام او فاش شود از چهره‌هایی همچون: «واعظی، نوبخت، محمدجواد ظریف، نهاوندیان و جهانگیری» نام برد که در این مجموعه قرار می‌گیرند. /آفتاب یزد

اتفاقات جدید در لیدری اصولگرایان


مرتضی طلایی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره تأثیر عدم کاندیداتوری سیدابراهیم رئیسی بر معادلات تصمیم گیری در جریان اصولگرا برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هنوز قطعی نمی‌توان درباره عدم کاندیداتوری آقای رئیسی اظهارنظر کرد، چون شاید هم بیایند تا آقای رئیسی به صراحت و روشن بنایی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارند هر گونه پیش بینی درباره آمدن یا نیامدن ایشان موضوعیت ندارد. وی افزود: در صورت نیامدن آقای رئیسی، اگر خدای نکرده دچار تشتت کاندیدا باشیم به نظر نمی‌رسد، هیچ کدام از دیگر کاندیدا‌های اصولگرا بتوانند آن اجماعی را که نسبت به آقای رئیسی بود، ایجاد کنند. معتقدم اصولگرایان برای تضمین موفقیت در انتخابات باید به یک کاندیدا قبل از ثبت نام نامزد‌ها برسند. این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اجماع روی یک نامزد در جریان اصولگرا را ممکن، اما سخت خواند و تأکید کرد: اگر رقابت بین شخصیت‌های اصوگرا در صحنه انتخابات شکل بگیرد، بر اساس این نظر که بعد از مناظرات انتخاباتی اجماع می‌کنیم و به یک نامزد می‌رسیم، معتقدم این رویکرد شانس پیروزی جریان نیرو‌های اصولگرا و انقلابی را کاهش می‌دهد. وی افزود: شرط آنکه ۱۶ میلیون آرای آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ پشت سر نامزد جریان اصولگرا قرار بگیرد و حتی بیشتر شود آن است که جبهه اصولگرایی پیش از ثبت نام نامزد‌ها انتخابات روی یک نفر اجماع کنند، اما اگر حتی دو نفر از جریان اصولگرا در صحنه انتخابات حضور داشته باشند، آن وقت شرایط برای تجمیع آرا سخت می‌شود. این فعال سیاسی اصولگرا درباره شیفت گفتمانی ۱۶ میلیون آرای سیدابراهیم رئیسی به سمت سعید جلیلی اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد این چنین باشد. آقای رئیسی تنها کسی است که می‌تواند اجماع ایجاد کند بقیه گزینه‌ها چنین ظرفیتی ندارد.

فعال اصولگرا: ممکن است جلیلی نامزد پایداری نباشد

حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «هنوز روی مصادیق بحثی نشده است و سخن آقای رئیسی مبنی بر اینکه تا پایان دوره پنج‌ساله خدمت خواهد کرد، امر عجیبی نبود زیرا معمولا افرادی که منصوب رهبر انقلاب هستند، می‌کوشند از سِمت خود کناره‌گیری نکنند و این انتصاب را نیمه‌کاره رها نکنند. با این اوصاف مجموعه اصولگرایان بر آقای رئیسی حسابی باز نکرده بود و تا این لحظه هم بحث مصداقی بر دیگر شخصیت‌ها رخ نداده است».او در پاسخ به این پرسش که آیا اصولگرایان تا انتخابات به یک تشکل فراگیرِ اجماع‌ساز می‌رسند، اظهار کرد: «اکنون میزبانی جامعه روحانیت مبارز مورد قبول احزاب و تشکل‌های اصولگرا قرار گرفته است و در جلسات آن شرکت می‌کنند. جامعه روحانیت در مدت اخیر سازماندهی خوبی درون خود ایجاد کرد و توانست جلسات هماهنگی را به صورت هفتگی برگزار کند. واقعیت این است که جامعه روحانیت نمی‌خواهد محور باشد، بلکه قصد میزبانی برای وحدت را دارد».این فعال سیاسی افزود: «اینکه در انتخابات مجلس جامعه روحانیت در نهایت نتوانست به عنوان داور نقش‌آفرینی کند، به دلیل آن بود که تا آن زمان هنوز ساختاربندی‌هایش کامل نشده بود و آمادگی ایفای این نقش را نداشت اما اکنون در جامعه روحانیت سازماندهی کاملی صورت گرفته است و عزم همه این است که انسجام کاملی میان نیروهای اصولگرا به وجود آید».ترقی درخصوص وضعیت انتخاباتی سعید جلیلی هم خاطرنشان کرد: «من تصور نمی‌کنم نامزد پایداری آقای جلیلی باشد اما در عین حال او نیز یکی از گزینه‌ها در بین اصولگرایان است اما به هر حال تا روز انتخابات هر جناحی می‌کوشد فرد نزدیک‌تر به خود را معرفی کند که البته در نهایت باید از میان همه گزینه‌ها بر یک نامزد اجماع شود».

اظهارات الهام امین‌زاده درباره حضور خانم‌ها در عرصه سیاست

نماینده ادوار مجلس درباره حضور خانم‌ها در سیاست توضیحاتی ارائه داد.الهام امین زاده نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حضور خانم‌ها در عرصه سیاست، گفت: خانم‌ها هم در مجلس و هم در دولت حضور خوبی دارند؛ البته شاید در بین وزرا بتوان از خانم‌ها بیشتر استفاده کرد، زیرا خانم‌های متخصصی داریم که سوابق اجرایی و تقویمی خوبی دارند و می‌توانند در سطح وزارت مفید باشند، البته در دو دهه اخیر ما وزیر زن هم داشتیم, اما معتقدم که اگر بسترهای سیاسی، حقوقی و اجتماعی فراهم شود می‌توان بیشتر از حضور خانم‌ها استفاده کرد.او با اشاره به علت این موضوع، ادامه داد: یکی از دلایل این امر عدم شناسایی دقیق خانم‌هایی است که در زمینه‌های مختلف فعال بوده و ظرفیت دارند، کمااینکه ما بیشتر باید از لحاظ کارآمدی و شایسته سالاری به خانم‌ها نگاه کنیم و خارج از فضاهای سیاسی از خانم‌هایی که تعهد و التزام لازم را به کشور و اصول انقلاب و مبانی رهبری و مدیریت لازم و تخصص های لازم را داشته باشند بهره ببریم؛ معتقدم که مباحث فرهنگی و سیاسی کاری‌ها, اجازه نمی‌دهد همه خانم‌ها بتوانند در این حوزه حضور یابند.

انتقاد یک اصولگرا از مجلس: در این شرایط فشار آوردن بر دولت به جز ضرر هیچ دستاورد دیگری ندارد


حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین در این ‌باره اظهار داشت: در ساختار سیاسی و مدیریتی کشور هر نهاد و فردی مسئولیت مشخصی دارد و لازم است همه دستگاه‌ها در حد و حدود خود فعالیت کنند تا خللی در امور ایجاد نشود. در خصوص پرونده‌ هسته‌ای که بسیار مهم است و بر همه امور کشور و به ‌خصوص بر شرایط مردم تاثیر دارد، قطعاً همه قوا باید همه توان‌شان را برای مدیریت هرچه بهتر این موضوع به کار گیرند.دبیر کل حزب سبز در ادامه سخنانش گفت: به همین دلیل باید از اتفاقی که در چند روز گذشته رخ داد ابراز تاسف کرد! ای کاش نمایندگان که فقط نظر خود را برای نگارش این قانون لحاظ کردند جلسه‌ای با قوای دیگر و همچنین شورای عالی امنیت ملی می‌گذاشتند تا با بررسی دقیق شرایط و تشخیص تبعات مثبت و منفی این قانون، از حرف و حدیث‌های این چند روز جلوگیری می‌کردند و جامعه را نسبت به این پرونده مهم نگران نمی‌کردند.

او توضیح داد: اساساً لازم است در همه امور مهم هماهنگی بین ارکان نظام برقرار باشد تا از این طریق احتمال خطا به کمترین حالت ممکن خود برسد. در واقع اصلاً صحیح نبود که مجلسی‌ها برای ورود به این موضوع از ترور شهید مظلوم فخری‌زاه استفاده کنند. به نظر من مجلس باید برای بهبود اوضاع کشور و ترمیم فضای دیپلماسی با هدف برطرف شدن مصائب اقتصادی بهتر عمل می‌کرد و دست دولت را در پوست گردو نمی‌گذاشت. اصولاً در این شرایط فشار آوردن بر دولت به جز ضرر هیچ دستاورد دیگری ندارد.حسین کنعانی‌مقدم در پایان گفت: مجلسی‌ها وظیفه نمایندگی‌شان را در چارچوب قانون پیگیری کنند تا مردم در این شرایط دشوار تصور نکنند مسئولان به جای تلاش برای خدمت و رفع موانع درگیر دعوای اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هستند.

علت فوت آیت‌الله یزدی چه بود؟

مسئول دفتر آیت‌الله محمد یزدی گفت: مرحوم آیت الله محمد یزدی سالها از بیماری گوارشی رنج می‌برد.حجت الاسلام حمزه قربانی در گفت وگو با ایلنا در قم گفت: آیت الله محمد یزدی صبح امروز چهارشنبه ۱۹ آذر۹۹ حدود ساعت ۹:۳۰ بعلت بیماری گوارشی، درگذشت. وی گفت؛ مرحوم آیت الله محمد یزدی سالها از بیماری گوارشی رنج می‌برد اما در چند ماه اخیر شدت بیماری شأن بسیار زیاد شد و ایشان در ماه های اخیر در منزل بستری بودند.رئیس دفتر آیت الله یزدی یادآور شد: ایشان متولد سال ۱۳۱۰ بودند و امروز در حدود ۸۹ سالگی از دنیا رفتند.خاطرنشان می‌شود آیت الله یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود و چند سالی هم بعنوان رییس قوه قضاییه کشور فعالیت داشت. وی همچنین در انتخابات اخیر میان‌دوره ای مجلس خبرگان رهبری، بعنوان منتخب قم معرفی شد.

کنایه عباس عبدی به نمایندگان درباره واکسن کرونا

عباس عبدی خطاب به مجلس نوشته است: امیدواریم نمایندگان انقلابی مجلس پیش از همه نیازمندان، مثل واکسن آنفلوآنزا سهمیه‌ کافی را برای خود و خانواده محترم بر ندارند.عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی خطاب به نمایندگان مجلس نوشته است: اگر روزی واکسن کرونا هم خریدند امیدواریم نمایندگان انقلابی مجلس پیش از همه نیازمندان، مثل واکسن آنفلوآنزا سهمیه‌ کافی را برای خود و خانواده محترم بر ندارند.

ظریف: پل ساختن از مرزها، یک اولویت است

وزیر امور خارجه با بیان اینکه خط آهن خواف ـ هرات به عنوان دروازه‌ای برای افزایش تجارت و تبادلات مردم با مردم، به ثبات و توسعه منطقه نیز کمک خواهد کرد، تاکید کرد: پل ساختن از مرزها یک اولویت است.به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» در آستانه افتتاح خط آهن خواف - هرات در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «اهمیت خط آهن خواف - هرات به ایران و افغانستان محدود نیست و برای منطقه هم حائز اهمیت است.این خط آهن به عنوان دروازه‌ای برای افزایش تجارت و تبادلات مردم با مردم، به ثبات و توسعه منطقه نیز کمک خواهد کرد. پل ساختن از مرزها یک اولویت است.»

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۹
مذاکرات در عمان با دستور رهبری شروع شد اما احمدی نژاد مخالف بود
الان اصولگرایان تندرو بی منطق مثل اقای جلیلی میاید توضیح دهد؟ظاهرا شاید این حرف اقای ظریف را هم تکذیب کنید؟ متاسفانه عده ای عامی وبی منطق سنگ جلیلی که 5سال درزمان تصدی ایشون درامنیت ملی و... برخلاف رهبری حرکت کرد ونامشان وحرکتشان را میگویند ولایتمدار وپیرو رهبری بخدا اگر الان درزمان معاویه بودیم معاویه بجای اینکه ازعمروعاص درخواست نقشه ونیرنگ کنه ازاین طیف اصولگرایان طرح ونقشه میخواست
هرقشری سال اینده به اصولگراین رای دهد خائن به ملت وکشور هست باید پاسخ دهد وهرکسی به اینها رای دهد منفعتی دربیت المال دارد
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
نمی توان برای همه اصولگرایان یک نسخه پیچید.......این افرادی که نام بردید اصول نما هستند نه اصولگرا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
خائن کسی است که دانش و صنعت کشور را به خاطر زورگویان دشمن نابود کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
خخخه مطهری هم یک چیز دیگری می گوید!!!
در ضمن اگر رهبری همچین موضعی داشت صریحا اعلام می کرد همان طوری که دوستان شما در دنبال برجام بودن و رهبری صراحتا گفت من خوش بین نیستم
افتاد الان؟
ناشناس
| Canada |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
شورای نگهبان باید به دکتر احمدی نژاد آزادی حضور در انتخابات رو بده و ببینید که چطور رکورد بیشترین رای رو که متعلق به خودش هست رو دوباره خواهد شکوند

کسانی هم که میگن احمدی نژاد اگه الان رییس جمهور بود ، پراید بود یک میلیارد تومن و خونه معمولی بود صد میلیارد تومن و سکه بود پنجاه میلیون و هر دلار هم صدهزارتومن!!!
حتما خودشون رو به دکتر نشون بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
روحانی با حرف دیروزش ثابت کرد دولتش خیلی هم اختیار داشت و ادعای بی اختیاریش نادرست بود!
دلار ۳۰هزار برجام هم کار محموده؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
آقای ظریف وزیر خارجه است
یا وزیر خاطره گوییهای یکطرفه؟
ظاهرا خیلی بیکار است در این روزهای گرانی و ترور!
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
برای عبور از این چند صدایی در اداره کشور این بگه من نبو فلانی بودانتخاب یک نخست وزیر یاتوسط ولی فقیه یا نمایندگان مجلس میباشد
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ناشناس ۲۲:۵۶ نفرمودید خودشان را به کدام دکتر نشان دهند ؟ دکتر احمدی نژاد ، دکتر روحانی ، دکتر قالیباف ، دکتر زیبا کلاه و یا دکتر ازغدی؟
کدام ۲۴میلیون؟ کدام برجام؟
آقای روحانی!
الان به اعتراف زیباکلام و تاجیک و.. ۷درصد رای هم نداری!
الان به اعتراف حتی غربیها چیزی از برجام نمانده و گفتند باید اصلاح شود!
پس بجای قانون ستیزی و گستاخ تر کردن غربیها از فرصت قانون ضدتحریم برای فشار به طرفهای برجام و رفع تحریمها استفاده کن!

#برجام_گرانی_ترور
#فرصت_قانون_ضدتحریم
#دولت_۷درصدی_قانونگریز
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
یکیش من.الان هم بر گردم ۹۶ با افتخار به روحانی رای میدم.من به برنامه هاش رای دادم.به تعامل با دنیا.به مذاکره.به صلح.اگر نتونست عملی کنه مشکل من نیست.مشکل خودشه و اونایی که جلوش سنگ انداختن.من به فرد رای ندادم.اگر اقای رییسی همین برنامه روحانی رو ارائه میکرد به ایشون رای میدادم.اما طیف مقابل چی میگه؟میگه شما مردم تا ابد تحریم باشین و مقاومت کنین تا ما با همه دنیا سرشاخ بشیم تا دوستان کاسب تحریممون بتونن اجناس رو به بهانه دور زدن تحریم به چند برابر قیمت بشما ملت بیچاره بندازن. #مخالف برجام دلال تحریم
#دولت ۵۱ درصدی حق ما رو از این دلالهای خونخوار بگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
کوچولوی دو ریالی این اسمش تعامل نیست اسمش ذلت است تعامل می خواهی چین و روسیه برابر می نشینند در مورد مورد مشابه تعامل و گفتگو می کنند ولی غرب زده ها در ایران داشته های خودمان که هسته ای مقابل نفت خودمان است را می آورند روی میز می گذارند و مقابل هم معامله می کنند تازه به ساده لوحی تمام منتظر هم می نشینند و بعد برای بار دوم هم دبه می شود
یعنی آخر عقل هستید!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
دو کلوم از گندبکه ی قرونی
پشیمون دامغانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
ناشناس اول
شمای ژن خوب که پشیمون نیستی دقیقا تو همون ۷درصدیها هستی که زیباکلام و تاجیک اعتراف کردن
مذاکره با آمریکا در آن دولت کجا و شما کجا زمین تا آسمان فرق دارد و آیندگان خوب قضاوت خواهند کرد
در ضمن ما با آمریکا در جلسه 5+1مذاکره می کردیم جناب ظریف و چیز تازه ای نبود
پاسخ ها
نسیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
آری...اآیندگان قضاوت خواهند کرد که شما مذاکره نکردید بلکه چاه کندید برای ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
هیس فقط ببندید ان دهانتان فقط شرم کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
شرم بر کسانی که به اسم گشنه می روند تاراج می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
نیاز به قضاوت آیندگان نیست وقتی هم الان داری قضاوت میشوی با تعداد دیسلایکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
آیندگان به این نگاه نمی کنند که تحریم شدین بلکه به این نگاه می کنند عجب دوره ای از کشورداشتیم که غیرت داشتند و اجازه دست اندازی به حقوق کشور ندادن و افتخار می کنند ولی در دوره برجام به بدی یاد می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
هيچ كدام از مذاكره كنندگان ما مشكلى نداشتند اگرچه تفاوت روش داشتند .مشكل روش قلدرى آمريكا و إسرائيل است كه اساسا به مذاكره اعتقادى ندارند و تنها تظاهر ميكنند!
پیروزی اقای بایدن موجی از امیدها برای رفع تحریمها و دسترسی به بازارهای جهانی ایجاد کرد و این باعث ریزش قیمت سکه و ارز شد.بعدا مجلس بمیدان امد و با مصوبه ای که مدعی بود به قصد کمک به دولت و تقویت موضع ان برای مذاکره تصویب کرده باعث شد قیمت دلار دوباره افزایشی شود.اینکه بازی پلیس خوب و پلیس بد تا چه حد میتواند به کشور ما کمک کند بعدا معلوم میشود اما مجلس باید بداند هر عملی که انجام میدهد اگر به ضرر مردم باشد با این زودیها از اذهان مردم پاک نخواهد شد و امروز بمدد اینترنت هر جمله و هر کلمه که میگویند تا ابد ثبت میشود.اینکه مجلسیان رای مردم را دوباره نخواهند به خودشان مربوط است اما اینکه دولت بعدی با کمترین رای و کمترین توان برای چانه زنی انتخاب شود قطعا به تک تک مردم ایران ارتباط دارد.کاری نکنید که غربیها به نمایندگان دولت بعد برای مذاکره بگویند شما نماینده واقعی ملت نیستید و شما نمایندگان ۱۸ درصدی هستید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
عزیزم می شود بفرمایید آن زمانی که ترامپ انتخاب شد دلار چرا بالا نرفت؟
هر وقت فهمیدی دنبال نخود سیاه نمی گردی جناب 18 درصدی که حتی نمی خواهید مجلس قوی و مردمی را ببینید و به دروغ هم آمار می دهید!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
دیگه بازی معیشت و سلامت جواب نمیده ، برجام یک کلاهبرداری بزرگ غرب بود که ظریف رو راحت گول زدن و با خارج شدن یک عضو خسارت های زیادی به کشور وارد شد و حالا هم باید دخیل انها شوند ؟؟!ه
این بسته خبر همانند بسته های خبری گذشته فقط برای به به کردن دولت و چه قدر دولت خوبی داریم منتشر می شود
با انقلاب ما چی کار کردین که یک روزی حمله به خاک کشور را دفع کردیم و برای ادب کردن آن متجاوز رفتیم در خاک آن کشور تا آن فرد را به پایین بیاوریم ولی به دلایلی منصرف شدیم و جام زهر را نوشیدیم ولی در خصوص هسته ای که جز خاک کشور است به راحتی از 20 سال قبل می نشینید با سه کشور اروپایی که خودشان بمب اتم دارند و در مورد هسته ای صلح آمیز خودمان حرف می زنید و تازه فراتر از
قوانین بین المللی آن را نابود می کنید و تا حالا ادامه دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
داداش الان از اینکه جنگ با عراق تموم شده ناراحتی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
ببخشید که دکتر ظریف باید بیایند از شما قواعد وقوانین بین المللی را فرابگیرند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
کامنت ۷ ریالی کربلا رفتی؟میدونی شهر کوت تا مرز چقدر فاصله داره؟ما سی کیلومتر هم نتونستیم بعد ۸ سال وارد خاک عراق بشیم و کوت رو تصرف کنیم.همون عراقی که بیست روز بیشتر جلوی ارتشهای غربی دوام نیاورد.نباید خودمون رو ضعیف ببینیم اما الکی هم نباید خودمون رو باد کنیم.واقعیتهای موجود.ارتش امریکا سالی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار هزینه خودش میکنه .تقریبا صد برابر ما.برخورد نداشتن با این ارتش عین عقلانیته.عراق هنوز هم نتونسته ویرانه های جنگ با امریکا رو ترمیم کنه.پنجاه سال دیگه هم نمیتونه.تقریبا تا وقتی که نفت داره.این اسمش استعمار به شیوه نوین هست.ما نباید در دام استعمار بیفتیم.
ناشناس
| Canada |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
٢٢:٠٤ بسيار عالى
یه عکس دارم از آقای یزدی و جنتی
آقای یزدی خیلی جونه و ریش هاش سیاه ولی آقای جنتی سر و صورتش کاملا سفیده و مسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بگو ماشالله
سینه چاکان دولت منفعل از برنامه 100 روزه رسیدن به موفقیت سریع!!!!
اصولگراها تشنه مذاکره هستند. با دست پس میزنند با پا پیش میکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
ساعت خواب
در مورد هسته ای دوبار توافق شد و هر دوبار هم غرب
زده ها ایجاد کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
غرب زده بودن بهتر از سینه چاک ترامپ و نتانیاهو بودن هستش
مذاکرات در عمان با دستور رهبری شروع شد؛ اما احمدی نژاد مخالف بود) احمدنژاد و پایداریها و حامیان آگاهشان با هم قصد به قدرت رسیدن حتی به قیمت تخریب و نابودی مملکت را دارند
چرا مجلس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کند؟) چطور انتظار دارید مجلسی که طرح برجامیش دقیقا منطبق با خواسته ترامپ است نحوه برخوردش با کرونا هم مطابق خواسته ترامپ نباشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
ترسیدین نه؟
مجلس در راس امور یعنی این
شواهدی از انتقال اسناد محرمانه در معاونت زنان و خانواده وجود ندارد)دل خوشی دارید بنده خدا . یک آدم 80 ساله را بجرم بر هم زدن ترافیک و تظاهرات سال 88 محاکمه و محکوم کردند در حالیکه او را یک روز قبل از انتخابات دستگیر کرده بودند و ازادش هم نکرده بودند مهم اینه کی قراره محاکمه شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
خودتان اصل هستید شاهد دنبال می کنید برای وطن فروشی؟
ماجرای عجیب برکناری منصوریان در هواپیما!______ورزش کشور وفوتبال خراب شده درگذشته که فوتبال ایران ازنظر باشگاهی وملی درصدر آسیا بود علت اصلیش غیردولتی بودن تیمها وعاشق بودن مربیان وجوانان بوده مرحوم پورحیدری وآقای پروین دولیدر مردمی فوتبالی بودند ازجیبشون مایه میذاشتن امروز همون تیمارو با بخشنامه مثلا حرفه ای کردیم ولی بالای 90 درصد آنها دولتی هستند شما ببینید با استقلال که ده ها سال در صدر آسیا بود چه کردند پاس قهرمان آسیارو که با سربازان وطن اداره میشد به همدان وازآنجا به دسته های پائین تر هدایتش کردند _______مدیران غیر ورزشی وبعضا به قصد نابودی فوتبال را به باشگاهها تحمیل کردند دیگه خبری ازتیم وحدت یا همان عیاران جنوب شهری خبری نیست که نیست آرارات تیم منظم ارامنه الان کجاست؟؟؟؟؟به داور انقد پول نمیدن که اموراتش بگذره وبعضا با اسنپ کارمیکنن جناب منصوریان که یکی از بهترین هافبکهای ایران بوده معلوم نیست رستوران داره یا مربی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اعضای هیئت مدیره های قدیم وجدید بعضا یکدیگر را خائن ودلال و نفوذی مینامند من یادمه درگذشته تمام مردم ایران طرفدار تیم شرکت کننده درمسابقات آسیائی میشدند علی جباری باحقوق صنایع نظامی ازجان مایه میذاشت علی پروین میگفت تیم دوم من استقلاله وهمه به پیش ودرشبی که استقلال با شکست تیم اسرائیلی قهرمان آسیا شد تا صبح تمام ایران درجشن وسرور بود ولی امروز تیم به دلیل مدیریت مزخرف دولتی نتیجه نمیگیره مربی به داور حمله میکنه پرسپولیس به فینال آسیا رفته بازیکناش میرن دنبال پول شیخ نشینها من استقلالی میگم بابا امروز پرسپولیس نماینده ایرانه وبایستی همه پشتیبانش باشیم تا جام آسیائی رو به خانه برگردونیم مینویسن تواستقلالی نیستی چرا این فرهنگ بد حاکم شده ببینید ورزش غیر حرفه ای دولتی چه کرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟الان چندین ساله میگن استقلال وپرسپولیس خصوصی میشن آخه با کدوم امکانات و درآمد بقول آقای پروین کشکه وهمه سرکاریم بله دیگه دلسوز نداریم دیگه دهداری ودانائی فرد وپورحیدری وپروین نداریم دیگه ناصر حجازی سر درنقاب خاک کشیده جوانمردی که زیر باز ذلت نرفت وایستاده مرد روحش شاد دیگه عشق مرده وبجایش ریاست وبیزنس وپول نشسته است
به هردری بزنید نمی توانید مردمی که جان به لب وعاصی شده اند پای صندوق رأی بکشونید.
پاسخ ها
قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
آن وقت مثل مجلس می شود
آنها هر کس را خواستند رییس جمهور می کنند
مثل احمدی نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
مردم خودشون ميدونن كى رأى بدن كى رأى ندن. هلند هوا سرده؟ اونجا هم رأى ميدن؟
من در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو به کاندیدای اصولگرا رای می دهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
میترسم تو مسابقه کشتی یکنفره دومی بشید. ارا شما حتی از آرای باطله هم کمتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
باشد رای بدهید ولی بگذارید بقیه هم به کاندیدای خود رای بدهند نه مثل مجلس رای ۲۰ در صد بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
وقتی توروبایک ساندیس تاریخ مصرف گذشته میخرند نباید گفت جزومردمی باید گفت ازباند شعبان بی مخی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
داداش سال ۹۶ به زور رای آوردید
از اول هم ریاضیتون ضعیف بود
ش۱۶ میلیون رای رییسی حتما دلشون با شما بوده
گندی که تو این سالها زدید هیچکی نمیاد رای بده
اصلاح طلبان هم کاندید ندادند
عوام فریبی هم حدی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
پس به خاطر همین ساندیس گندیده است که می روید مذاکره می کنید و چیزی هم گیرتان نمی اید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
کسانی که جوابی ندارن، توهین میکنند، وگرنه اصلاح طلبا چه گلی به سر ملت زدن؟
اين واقعيت كه نه درشوراى نگهبان و نه در مجلس خبرگان حتى يك خانم وجود نداشته و ندارد به روشنى نشان از مردسالارى و سليقه اى در كشور دارد. ضمن اينكه بيشتر مردم يقين دارند كه صحبت كردن از رئيس جمهور شدن يك خانم، صرفا جنبه تبليغاتى و تشويقى به منظور مشاركت بيشتر عوام درانتخابات مردانه بعدى است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
پست های مدیریتی هم زن نباید باشد
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
چقدر بد سانسور ميكنيد!!
دستور زبان بلد نيستين؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
همینه که هست
ما از عشایر کوچ رو هستیم قبل از اپیدمی کرونا درییلاق یا قشلاق فرقی نمیکرد هرجا عروسی بود یک چند روزی همه مهمان بودیم ولی یک استثنا داشت شب اول مخصوص جوانان بود ما به آن شب میگفتیم جاهل جم کنی منظور ازجاهل نوجوانی وجوانی بوده ولی بزرگترا و کلانتران این شب را بخاطر تخلیه انرژی جوانان درنظر گرفته بودند حالا حکایت سیاست ما شده شب جاهل جم کنی این جماعت تندرو همون جاهلهائی هستند که بایستی انرژی این جماعت درجائی تخلیه شود واگر امورسیاست بدست این فاتحین سفارت ومشوقین اسید پاشی بیفته دیگه خود کرده را تدبیر نیست
اقای یزدی بیماری گوارشی، اقای مصباح بیماری گوارشی!! چه نوع بیماری گوارشی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
ازبس گرسنگی وتشنگی واهل روزه بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
شاید بدخیم است از اسمش می ترسند
انسان حیرت میکنه از این همه وقاحت بازیگران عرصه سباست کشور که با این کارنامه ای که پیش روی ملت قرار داده اند تردیدی باقی نمانده که رئیس جمهور یا دیگر منتخبان ملت، عمدتا قادر به عملی کردن شعارهایی که میدهند نیستند،
باز هم حرف از انتخابات و شرکت مردم در انتخابات میزنند.
آیا واقعا ما ملت اینقدر ساده لوح به نظر میرسیم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
رای بی رای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
ساده لوح نبودین که به حسن رای نمیدادید، گول خوردین داداش
مباحث مربوط به انتخابات بعدی پوچ و بیهوده است و بحثهای هیجانی هم محدود به همین جمع محدود خودتان است یعنی حداکثر چند صد آدم سیاسی کار
جناب روحانی امروز علنا اعلام کردی سال اینده دلار ۱۱هزار تومان چرا سال اینده چرا فردا نه ؟؟
بدون شک اگه شما میتونید دلار رو ۱۱هزار تومان کنید و به ۳۲هزار تومان رسوندید بدون شک باید شما و اقای همتی باید محاکمه و پاسخگوی ملت باشید ، اقای روحانی این حرف شما بار حقوقی زیاد دارد که میتونید دلار رو ۱۱هزار تومان کنید ولی بخاطر منافع سیاسی معیشت ۸۰ میلیون ایرانی رو به بازی گرفتید ؟؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
منظورش این بود که برجام احیا میشه و دلار ارزان
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
دلال جون تو باز شروع کردی؟عزیزم پولهای ایران چند میلیارد دلاره که بلوکه شده در چندین کشور.به محض اینکه بایدن بیاد و مسقر بشه که اونم تا ۱۴۰۰ طول میکشه این پولا ازاد میشه و دلار ارزون.تو حالا گوش نکن و لجبازی کن سکه هاتو نگه دار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
کاسب برجام دلار ارزشش کمتر از 17 هزار ت. مان نیست و دلار 11 هزار تومان یعنی عددی سرکوب شده
در ضمن دولت محبوبت بخواهد راحت می آورد پایین و ربطی به پول ها در خارج هم ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
با حذف 4 صفر میشه 11000 تومن.
متوجه شدی؟ :))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
بزدل جون اول بدون فیلتر بیا بعد نظر بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
به حال این کشور باید خون گریه کرد که رئیس جمهورش یا بلد نیست یا مشاور ندارد که یادش بدهد که این همه تورم انباشته بالای 40 درصد در مدت چند سال به هیچ افزایش قیمتی اجازه برگشت نمی دهد. اینها همگی فکر می کنند اقتصاد هم یکی از همین مردم است که بتوانند با امر و نهی و دستور و داغ و درفش دستراتشان را به آن حقنه کنند. بیدار شوید! صبح شده! یا حرف نزنید یا حرف درست و حساب بزنید!
حسین دهشیار فعال سیاسی گفت: مسیرمان با آمریکا از اول غلط بوده و حالا هم غلط است.

آقای دهشیار،
این را همه می‌دانند چیزی را که هیچکس نمی‌دادند چگونه می‌توان جمهوری اسلامی را قانع کرد که واقعیت را درک نماید و رفتارش را تغییر دهد.
هر زمانم شاخ اندوهی ز دل سر بر زند، خود نمیدانم چه بیخست این که در دل کاشتی.
گر پس از جنگ آشتی جویی نگیری در کنار، تا هم آن دم نیز بی‌جنگی نباشد آشتی.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق #آزادی_بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
دوست داری دوستی هایی که ایران به طرف آمریکا زد ولی آمریکا با چوب جواب داد را از اول انقلاب تا الان لیست کنم؟
اقای روحانی چرا دلار رو ۳۰ هزار کردی که میخای تو سه ماهه اخر خدمت ۱۱هزار تومان کنی بعد دولت اگه دست رقیب بود بیجاره کنی دولت رو و اگه دست دوستانت بود بگویید شرط من امضای برجام ۲ بود ؟؟! هنوز ملت فراموش نکرده که در انتخابات سال ۹۶ گفتی برای رفع حصر نیاز به رای بیشتری داری و ۲۴ میلیون نفر رو گول زدید ؟؟
جناب شیخ حسن چرا ان روی سکه دلار ۱۲هزار تومانی رو به نردم نمیگویید ، یعنی حذف ارز ۴۲۰۰ از ارد و گندم و دارو و مرغ و تخم ومرغ و... یعنی نان سنگک ۲۰ هزاری و نسخه داروی ۲میلیونی ؟ تخم مرغ دانه ای ۱۵۰۰ تومانی و گوشت مرغ ۷۵هزار تومانی و...دست از فریبکاری لطفا بردارید
موفقیت های روحانی ؟؟؟؟؟؟! بابا ملت رو چی فرض کردی ؟! طرف میگه میتونم دلار رو ۱۱ هزار کنم ولی بخاطر اهداف سیاسی میذارم سال بعد ؟؟ مدعی العموم کجایی که از حقوق ملت دفاع کنی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
به شرط احیای برجام
اگر هر روز هم هزار فرد فاسد مثل عضو شورای شهر ساری دستگیر کنیم باز این مساله حل نخواهد شد تا زمانی که قوانین مربوط به شفافیت مالی را اجرا نکنیم.تلویزیون ایران اینترنشنال گزارشی از سایتهای شرطبندی و قمار در ترکیه پخش کرد که براحتی از طریق درگاههای پرداخت شاپرک از داخل ایران پولهای مربوط به شرط بندی و قاچاق دختران برای بهره کشی جنسی، منتقل میشود و حالا برخی شبکه های خبری داخلی به این فکر افتاده اند که این موضوع را موشکافی کنند!!! اقایان فساد به صورت رسمی و سیستماتیک در جز جز اعضا و جوارح عده ای از مردمان این سرزمین نفوذ کرده و همین فساد است که اینده نامعلومی برای ملت ما رقم خواهد زد.انها که موشکها را برای دفاع از کشور ساختند کی برای دفاع در برابر این موریانه ها وارد میدان میشوند؟
دولت تو یه کارت هوشمند ملی مونده ، تو حقوق چهار بازنشسته صندوق روستایی مونده ، تو تامین روغن و ارد کشور مونده حالا میخاد دلار رو ۱۱تومان کنه ، سیاست عجب دنیای کثیفی داره ؟؟!
واقعا باز هم گلی به جمال فرمانده سپاه که بجای مسیولین نالایق از مردم معذرت خواهی میکنه، حیف که قدر نیروهای مخلص رو نمیدونیم ودلخوش به شعارهای عوام فریبانه میشویم .
چرا خبر بلومبرگ رو منتشر نمیکنید بایدن قراره تحریمای ایران رو برداره
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
حالا که میخاد دلار بشه ۱۱هزار نمیخای رای بدی
پراید میشه ۳۰میلیون
سانتافه ۱۰۰میلیون
خونه میشه متری ۵ میلیون
رای ندیم ظریف رای نمیاره ؟؟
خبری که کاسبان تحریم رو سیاهپوش میکنه

شبکه بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که جو بایدن قصد دارد در برنامه های تحریمی وزارت خزانه داری آمریکا بازبینی گسترده ای انجام دهد. ایران در دوران ریاست جمهوری ترامپ به میزان زیادی هدف این تحریم ها قرار گرفته است.

به گزارش شبکه بلومبرگ، چند منبع آگاه گفته اند که تیم امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در صدد است یک بازبینی اساسی در پروژه های تحریمی وزارت خزانه داری این کشور انجام دهد که شامل ارزیابی برنامه های کنونی، پرسنل و بودجه می شود.

به گفته این منابع آگاه که خواستند نامشان فاش نشود، ادووال والی آدیمو که از سوی بایدن به عنوان فرد شماره دو وزارت خزانه‌داری آمریکا انتخاب شده است با دیگر نهادهای امنیت ملی این کشور برای بازبینی چگونگی واحد تروریسم و اطلاعات مالی یا همان TFI در پروژه های خزانه‌داری هماهنگی‌هایی را انجام خواهد داد.

آدیمو پیشتر در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما به عنوان معاون مشاور امنیت ملی در امور اقتصاد بین‌الملل فعالیت داشته و قرار است تحت ریاست جانت یلن، گزینه بایدن برای وزارت خزانه‌داری آمریکا کار کند.‌ هرچند هر دو نفر می بایست ابتدا از سوی مجلس سنا مورد تائید قرار گیرند.

بنابر گزارش بلومبرگ، آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحریم های گسترده ای را علیه شرکت ها، افراد و حتی نفتکش های مرتبط با ایران، کره شمالی، چین، ونزوئلا و روسیه که اغلب هم یک جانبه بوده اند، وضع کرده است.

همچنین به گفته این منابع آگاه، دولت آینده آمریکا به ریاست جو بایدن معتقد است که این رویکرد ترامپ برای هم متحدان و هم دشمنان گیج کننده است و تحریم ها زمانی موثر خواهند بود که به صورت چندجانبه اجرا شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
الکی خوشم من
عاشق مهوشم من
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
بعله آبنبات نشانتان می دهد و بعد می گوید بقیه اش را در مورد موشک و..
مردم عزیز ایران امروز روحانی نام دشمنان شما رو به صراحت بیان کرد
کاسبان تحریم
اینها باعث سیه روزی و بیچارگی شما هستند از این به بعد در همه فعالیت های احتماعی خود فقط با این ها بجنگید
انتخابات هم عرصه همین مبارزه است
اسم رمز شب ما این است
وای بر کاسبان تحریم
اول مینو محرز و تمام افرادی در مقابله با کرونا در وزارت خانه هستند واکسن را بزنند.آنهم در حضور تلویزیون و اب مقطر هم جای واکسن نزنند.بعد فک و فامیل شان آن وقت مردم اعتماد کنند و واکسن را بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
اگه اینااول بزنند قول می دی نیای بگی پارتی بازی کردن اول خودشون زدن؟
دلار ۱۱ هزار تومان یعنی قیمت ها بره سال ۹۷
پراید ۲۰ میلیون
سانتافه ۲۰۰میلیون
سکه ۳ میلیون
اپارتمان تو تهران متری ۸ میلیون
گوشی تلفن امیلیون
شاخص بورس ۲۵۰هرار واحد یعنی الفرار از بورس
اقا نمیشه از همین حالا بودجه بدون رفتن تو مجلس تصویب کنید
جناب روحانی شما چی فرض کردید ، مگه روزی که برحام تصوبیب شد با فروش ۴ میلیون بشکه و ۵۷۰ میلیارد پول با هواپیما دلار یک ریال افت کرد ؟؟؟!! کمی با تامل صحبت کنید همه مخالفین برجام کاسب تحریم نیستند فعلا کاسب مذاکره به صرف تره ؟؟!! میشه ۴ سال دیگه شتر سواری کرد ولی دولا دولا ؟؟؟
بایدن فعلا خودش رو هواست چه برسه بخاد تحریم ها برداره ، ۸۰ دزصد تحریم ها موشکی و حقوق بشری هست ، لطفا با توکل بر خدا و تکیه بر منابع داخلی وهمکاری با چین و روسیه کشور رو بسازیم به قدرت اول جهان تبدیل شویم ،
به نظرم مسئولان دلسوز گذشته رو ول کنید برید با آمریکا مذاکره کنید و با سیاست میتونید بیشتر به فلسطین و یمن کمک کنید تا با جنگ و کری خواندن. اروپا و شرق و عربها رو ول کنید همه شون یک دهم آمریکا تاثیر ندارند
برای من قابل فهمه که یه اصلاح طلب کاندید ریاست جمهوری بشه و مثلا با یه نفر مستقل که افکار و ایده هایی برای خودش داره و میتونه به مردم کمک کنه رقابت کنند اما نمیتونم تصور کنم جلیلی بخواد رییس جمهور ایران بشه
داریم درباره ایران صحبت میکنیم
گناه ایران چیه که جلیلی در اون به دنیا اومده
در همه کشورا همه جور آدم به دنیا میان قرار نیست همه جور آدم رییس جمهور بشه
چرا قالبیاف و جلیلی و ضرغامی ..... فکر کنن که میتونن رییس جمهور ایران باشن
دخیلتم جو ، بودجه بایدنی بستیم جو ، وعده دلار ۱۱ تومانی دادیم جو ، دوباره بتن میریزیم جو ، فقط بدون شرط بیا جو ، ترامپ رو بکش جو ، سنا رو بگیر جو ، یه حرکت دیگه تو جورجیا بزن جو ؟ ۱۴۰۰ رو از مانگیر جو ، از افراطیون بترس جو ، گاوشیرده رو هم بدوش جو .
جناب رییس جمهور مواضع شما داره چین رو از ایران دور میکنه کشوری که تو این چند سال اخیر تمام قد ت مذاکرات از ما دفاع کرده ، فقط کافیست اعراب منطقه متمایل به چین بشن انوقت کار از این که هست بدتر نشه ؟؟
مرگ بر آمریکا، گول غربگدا نخورید که رسانه در دستانشان است
مذاکره کنید که خواسته اکثریت ملت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
اکثر ملت منهای نمایندگان مجلس جنتی
حیف و صد حیف که مجلس و قالیباف مردم رو در برابر دلالای بی وجدان سرافکنده کردن و زبان این فرومایگان پست رو دراز انشاالله به زودی زبان اینا رو میبریم و میذاریم کف دستشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
حیف که دیگه بورس روزی ۱۰ درصد سود نمیده
هیچ کس به فکر مردم نیست .
در گذشت عالم ربانی آیت الله یزدی که عمر خود را به کارهای و فعالیت های حقوق بشری اختصاص دادند واعتقادی راسخ داشتند و مدافع مردم و حقوقشان بودند و دغدغه اول ایشان حقوق بشر .. بود
چرا برخی چهره‌های سیاسی در تمام جناح‌ها، آرامش کشور و مردم را برنمی‌تابند؛ گویی که حیات آنها در جنجال‌آفرینی و ماجرا درست کردن و ایجاد هیجان‌های کاذب است؟
مگر آنها نمی‌دانند جان مردم از رشد قیمت‌ها به لبشان رسیده، قدرت خریدها کاهش یافته، سفره‌ها کوچک شده، بسیاری آرزوها به دیار خیال رفته و از عمل کیلومترها دور شده و در این میان عده‌ای دلال قدرتمند و بی‌رحم در حال پولدارتر شدن هستند؟
مردم می‌پرسند مگر سیاسیون و جناح‌ها نمی‌دانند که بهبود شرایط اقتصادی در گرو رفع تحریم‌هاست و مردم دیگر قدرت اقتصادی مقابله با گرانی‌های ناشی از تحریم و کمبود ارز و امثالهم را ندارند؟

آنها می‌پرسند چرا برخی گروه‌ها و جناح‌های سیاسی با رفتار و گفتار و عملشان در تلاش برای دیوار کشیدن دور کشور هستند
امیدوارم ایرانیان در انتخابات بعدی یک سردار نیروی نظامی را برای مقام ریاست جمهوری انتخاب کنند. که دشمنان بدانند گزینه نظامی روی میز رئیس جمهور ایران خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
کجای دنیا نظامیان دولت موفق داشتن ژاپن و آلمان در جنگ جهانی نمونه موفقش
ای کاش احمدی نژاد مذاکره می کرد و امتیازهای بیخودی به امریکا نمی دادیم روحانی کل امتیاز داد ولی باز هم امریکا به تعهداتش عمل نکرد.
احمدی نژاد بدنبال خراب کردن هرچه بیشتر کشور بود. مذاکره این کارو نمی کرد پس دنبال این نبود
این جلیلی و عباسی چکاره این مملکت هستن که برای 80 میلیون ایرانی دارن تصمیم میگیرن ؟!!
وقتی به امثال جلیلی بها میدید و بزرگشون میکنید باید به همچین روزهایی هم فکر میکردید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر