بازدید 105475
دو هزار و سیصد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عباس عبدی: دعا کنیم ترامپ برگردد / ربیعی برای بعد از انتخابات ۱۴۰۰ کمپوت سفارش داد /دفاع تمام قد زیباکلام از نماینده / مقایسه عجیب میان ترامپ و اوباما از سوی نبویان

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند کنایه ابوطالبی به قالیباف: مسائل کلان در اختیار مجلس نیست / توصیه برجامی اتحادیه اروپا به بایدن / عباسی: تلاش می‌کنند فخری‌زاده را یک فرد برجامی معرفی کنند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 01 December 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سبقت قابل‌توجه استراماچونی از تخم‌مرغ!

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال رکوردی جدید از خود بر جای گذاشت. سایت «دربی‌ دربی دربی» ایتالیا گزارش داد؛ آندره‌آ استراماچونی، سرمربی پیشین تیم‌های اینتر و اودینزه به رکورد مهمی دست یافته است، اما این رکورد مربوط به پیروزی و کسب جام‌ها روی نیمکت سرمربی یک تیم باشگاهی نمی‌شود و به رکورد این سرمربی ایتالیایی در شبکه‌های اجتماعی مربوط می‌شود.بر اساس این گزارش؛ سرمربی پیشین اینتر به نظر می‌رسد در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» خیلی محبوب باشد، علیرغم اینکه به اندازه دیگر همکارانش در این شبکه اجتماعی خیلی فعال و به روز نیست. حقیقت این است که تنها پستی که استراماچونی منتشر کرده نزدیک به هشت میلیون کامنت (نظر) دریافت کرده که این بیش از دو برابر تعداد کامنت‌هایی (در حدود سه میلیون و سیصد هزار کامنت) است که آن پست «تخم مرغ» معروف دریافت‌ کرده است. آن پست تخم‌مرغ معروف هنوز رکورددار بیشترین تعداد لایک (پسندیدم) در اینستاگرام است.به نظر می‌رسد علت ثبت این رکورد توسط استراماچونی، هواداران استقلال باشند، تیمی که در لیگ برتر ایران حضور دارد و آندره‌آ استراماچونی فصل گذشته هدایت آن را بر عهده داشت. پس از اینکه این سرمربی ایتالیایی در حالی که استقلال را به صدر جدول رده‌بندی لیگ برتر ایران و مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی ایران رسانده بود، قرارداد خود را با باشگاه استقلال یکجانبه فسخ کرد و به ایتالیا بازگشت، هواداران این تیم زیر تنها پست او در اینستاگرام پیام‌هایی گذاشتند و خواهان بازگشت او به ایران شدند؛ هرچند در نهایت قدرت شبکه اجتماعی در بازگرداندن استراماچونی تأثیرگذار نبود.

ترامپ بی‌خیال نمی‌شود!

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر ادعای پیروزی خود در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور را تکرار کرد."دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با رد پذیرش شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری در پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «برایان کمپ (فرماندار ایالت جورجیا) کاری بکن. اجازه داده ای در ایالت تو تقلب انجام شود. باید امضا و پاکت های نامه را با شمار آراء بررسی کنیم. سپس انتخابات لغو شود. نیازی به آن نخواهد بود. پیروز می شویم.»دونالد ترامپ در توئیتی دیگر با اشاره به توئیت "اپک تایمز" در مورد آرای غیرقانونی در میشگان نوشت: «در میشیگان با اختلاف زیاد پیروز شدیم.»

مقایسه عجیب میان ترامپ و اوباما از سوی نماینده مجلس

یک نماینده مجلس مقایسه ای بین ترامپ و اوباما انجام داد که عجیب بود. سید محمود نبویان نماینده تهران که در برنامه شبکه افق حاضر شده بود به دفاع از ترامپ پرداخت و گفت: «من رفته ام شمرده ام، اوباما ۱۲ بار دستور تحریم داده و این همه که می گوییم ترامپ، تنها سه بار دستور تحریم داده است.» وی افزود: «شاید بگویید اوباما ۸ سال رییس جمهور بود و ترامپ ۴ بار، خب اگر ترامپ چهار سال دیگر رییس جمهور بود، سه ضرب در دو می شود ۶ بار!»

احمد نجفی هم قاطی کرد: به امید بایدن ننشینید

احمد نجفی در برنامه پشت صحنه رادیو تهران مورد شهید فخری‌زاده گفت: من حرف سیاسی می‌زنم چون دلم می‌سوزد. یک آدم دانشمند شهید شده، به عمد هم کردند و اتفاقی هم نبوده است. صدها میلیارد خرج شده که تا یکی مثل این دانشمندان بوجود بیاید. بازیگر فیلم گروهبان در ادامه گفت: آقایان بس کنید و به امید بایدن هم ننشینید. ما جواب می‌خواهیم به عنوان آدمی که در سینما فرصت پیدا کرد حرف بزنم می‌گویم، باید جواب بدهید، وگرنه این آش همان آش همیشگی است. تکلیف ما باید روشن شود، اینکه نمی‌شود هر کسی از آن ور دنیا بیاید برای خودش یک کاری بکند و بلایش بر سر مردم کشور ما بیاید. مردم مواظب باشید، خیانت‌ها دارد آشکار می‌شود. این اتحادیه اروپا کثیف‌ترین رفتار را با ما داشته و فکر می‌کنم نتیجه "با این‌ها می‌شود کنار آمد" را داریم می‌بینیم.

دفاع تمام قد زیباکلام از خضریان نماینده اصولگرای مجلس

زیباکلام به اظهارات حاشیه دار خضریان نماینده مجلس واکنش نشان داد و از وی دفاع کرد.زیباکلام در توئیتی نوشت:ظرف دو روز گذشته بیش از پنجاه بار فایل علی خضریان برایم ارسال شد و خیلی ها صف بستند تا از خطای او بهره برداری کرده و تمسخرش نمایند. من بارها با او مناظره داشته ام اتفاقا یکی از چهره های فهمیده و باسواد اصولگرایان است، چرا این قدر بی اخلاق، فرصت طلب، بی گذشت و بی رحم و آبروبر شده ایم.

ادعای روزنامه کویتی درباره نقش پهپادهای اسرائیلی در ترور شهید فخری‌ زاده

یک روزنامه کویتی مدعی شد دو پهپاد اسرائیلی برخاسته از قره‌باغ که در شمال کشور مخفی شده بودند، در عملیات ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان نقش داشتند.روزنامه الجریده چاپ کویت به نقل از یک منبع مطلع مدعی شد عملیات ترور با استفاده از دو پهپاد اسرائیلی انجام شده است که از فراز دریای خزر وارد ایران شدند. این تردید وجود دارد که پهپادها از پایگاه‌های جمهوری آذربایجان برخاسته‌اند یا اینکه در بحبوحه جنگ قره‌باغ میان آذربایجان و ارمنستان وارد حریم ایران و مدتی مخفی شده بودند.این منبع ناشناس با وجود پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه راداری ادعا کرد: برخی پهپادها از رصد رادارهای ایران مخفی می‌مانند و ممکن است این دو پهپاد از خلأ موجود برای نفوذ به داخل ایران استفاده کرده باشند.وی ادعا کرد: وزارت اطلاعات پس از اطلاع از ورود پهپادها به حریم هوایی ایران، به همه از جمله محافظان شخصیت‌هایی که به منطقه دماوند و آبسرد که محسن فخری‌زاده در آنجا شهید شد، تردد می‌کنند هشدار داده بود.الجریده نوشت: در این عملیات ترور یکی ‌از مظنونان حمله تروریستی بازداشت شده، اما هیچ‌ یک از هم‌دستانش را نمی‌شناخته است.

نماینده مجلس: بازرسان آژانس بروید به سلامت!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ان شاءالله با تایید شورای نگهبان، در سالگرد شهادت حاج ‎قاسم سلیمانی، اجرای داوطلبانه نظارت های فراپادمانی از جمله ‎پروتکل الحاقی خاتمه خواهد یافت.مالک شریعتی نیاسر سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:«بازرسان آژانس! به سلامت!
این پیشنهاد که دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است در صورت عدم اجرای کامل تعهدات کشورهای متعاهد از جمله کشورهای ۱+۴ ( آلمان، فرانسه، انگلستان، چین و روسیه) توافق هسته ای در قبال ایران و عادی نشدن روابط کامل بانکی و عدم رفع کامل موانع صادرات و فروش کامل نفت و فرآورده های نفتی ایران و برگشت کامل و سریع ارز منابع حاصل از فروش، یک ماه پس از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی، نظارت های فراتر از پادمان از جمله اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند؛ به تصویب ‎مجلس انقلابی رسید و انشاءالله با تایید شورای نگهبان، در سالگرد شهادت حاج ‎قاسم سلیمانی، اجرای داوطلبانه نظارت های فراپادمانی از جمله ‎پروتکل الحاقی خاتمه خواهد یافت. مثل روز روشن است که ۱+۴ باز هم به تعهدات خود عمل نخواهد کرد‎.»

زاکانی: تمام نظارت‌های فراتر از پادمان مانند پروتکل الحاقی باید قطع شود

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: تمام نظارت‌هایی که فراتر از پادمان است از جمله پروتکل الحاقی باید یک ماه بعد از تصویب قانون در مجلس، قطع شود و شرایطی که یک عده به عنوان جاسوس قانونی بهره می‌گیرند کنار گذاشته شود.علیرضا زاکانی نماینده تهران و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 11 آذر) در جلسه علنی و در جریان بررسی جزئیات طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از ملت ایران اظهار داشت: نمایندگان مجلس به تصمیم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پایبند هستند، اما این فرصت دوماهه را یک فرصت اضافی می‌دانند ضمن اینکه ما باید بتوانیم زمانی را فراهم کنیم که اگر ۱+۴ تجدیدنظر کردند، فرصت یک ماهه مدنظر قرار گیرد.وی افزود: تمامی نظارت‌هایی که فراتر از پادمان است از جمله پروتکل الحاقی باید یک ماه بعد از تصویب قانون در مجلس، قطع شود و شرایطی را که یک عده به عنوان جاسوس قانونی بهره می‌گیرند کنار گذاشته شود.رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: جلوگیری از این ماجرا مورد تفاهم جدی بین مجلس و شورای عالی امنیت ملی است، بنابراین این فرصت یک ماهه امکانی را می‌دهد که هم ما بتوانیم در واقع در رفع تحریم‌ها و مشکلات نفتی و بانکی راستی آزمایی کنیم و از طرفی هم این امکان وجود دارد تا قانون شرایط اجرایی خودش را پیدا کند و در مسیری قرار گیرد تا فرصت راستی آزمایی طرف مقابل هم وجود داشته باشد.

خباز: مجلس این کار‌ها را می‌کند تا افتخار احیای برجام به این دولت نرسد

محمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این باره به «آزادی» می‌گوید: «به نظر من بهتر است که مجلس پایش را از گلیم خود درازتر نکند». وی تلاش‌های مجلس برای خروج از پروتکل الحاقی و به تبع آن برجام را مصداق دخالت در اختیارات رهبری دانست و گفت: «بر اساس ماده ۱۱۰ قانون اساسی تصمیم گیری درباره موضوعاتی مثل این که از جمله سیاست‌های کلان کشور است در اختیار رهبری است و ورود مجلس به این موضوعات ضمن اینکه خلاف قانون اساسی و دخالت در اختیارات رهبری است، در این شرایط اصلا به مصلحت کشور نیست.» وی با تاکید بر اینکه «بهتر است نمایندگان مجلس به چند ماه قبل برگردند و ببینند که به مردم چه قول‌هایی داده بودند» گفت: «نمایندگان مجلس یازدهم همین اندک رایی که پایین‌ترین رای در جمهوری اسلامی ایران بود را به این دلیل گرفتند که گرفتاری‌ها را حل کنند نه اینکه مخاصمه را افزایش دهند.» این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: «در این شرایطی که ما در تحریم ظالمانه و غیرانسانی اخلاقی قرار داریم، این رویه به افزایش تحریم‌ها کمک می‌کند. ضمن اینکه باید بدانیم که این مار زخمی شکست‌خورده یعنی ترامپ منتظر است حرکتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد و درصدد آن است تا راهی یافته و در آخرین لحظاتی که کاخ سفید را ترک می‌کند، در جهان و در ایران یک آتش بازی راه انداخته تا شاید بتواند آبروی از‌دست‌رفته خود را برگرداند.» خباز با اشاره به تبعات اقتصادی که به خاطر جو روانی ناشی از این رویکرد مجلس، بروز می‌کند، گفت: «از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود قبل از بیان هر سخن و اتخاذ هر تصمیمی به فکر سود و زیان آن برای مردم باشند. باید ببینند که ملت از این سخن و تصمیم سود می‌برند یا زیان». این نماینده پیشین مجلس همچنین اتخاذ این رویکرد در مجلس را دارای اهداف سیاسی دانست و گفت: «به هر حال بایدن اعلام کرده که به برجام برمی‌گردد و این یعنی احتمالا گشایش‌هایی ایجاد خواهد شد. گروهی در مجلس هستند که هر کاری می‌کنند تا این افتخار به دولت روحانی نرسد و مذاکرات احتمالی تا روی کار آمدن دولت بعدی به تاخیر افتد. در حالی که برای ما یک روز هم یک روز است.»

ربیعی برای بعد از انتخابات ۱۴۰۰ کمپوت سفارش داد

 جلسه امروز سخنگویی دولت با حاشیه جالبی همراه شد که خبرگزاری برنا آن را روایت کرده است.موقعی که خبرنگاری با اشاره به اظهارات روز گذشته یکی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس از علی ربیعی پرسید: «نماینده ای اعضای دولت را پادوهای غرب خطاب کرد و وعده داد که "در خرداد ماه ۱۴۰۰ آنها را از این کشور به سلول‌های زندان برای بازجویی درباره این جاسوسی‌ها خواهد انداخت"، بفرمایید واکنش شما به این اتهامات چیست؟»؛ سخنگوی دولت قبل از پاسخ به این سوال خطاب به آن خبرنگار گفت: پس کمپوت یادتان نرود!این حرف با خنده حاضران در نشست همراه شد که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار می شد.

عباسی: تلاش می‌کنند فخری‌زاده را یک فرد برجامی معرفی کنند

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه امروز دارند فخری زاده را به عنوان یک فرد برجامی معرفی می‌کنند،‌ گفت:در شروع دولت یازدهم با فخری زاده خوب برخورد نکردند و مزاحمت برای او و مجموعه زیر دست او ایجاد کردند.فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در نشست طرح اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران که در خبرگزاری فارس برگزار شد، گفت: برای این مصوبه تبلیغات سوء ایجاد شده و برخی افراد که در دولت کار می کنند، دخالت در قوه مقننه کرده و قوه مجریه حق تکلیف برای قوای دیگر ندارد و جای شکایت از این افراد وجود دارد.وی ادامه‌ داد: در آینده مذاکرات جدیدی خواهیم داشت، تیم مذاکره کننده ما با عزت برود مذاکره کند نه با ذلت.این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در برجام و مذاکرات اصل بر برداشته شدن تحریم ها بود. برخی زمزمه‌ها در کشور وجود دارد که برخی به دنبال ارتباط با بایدن هستند که خود از طراحان تحریم است.عباسی با تاکید بر اینکه امروز دارند فخری زاده را به عنوان یک فرد برجامی معرفی می‌کنند،‌گفت: اساسا به نوعی من فخری زاده را جذب کردم و رساله دکترای وی با من بوده است و عمده تخصص وی هسته‌ای بوده و حتی صداوسیما را هم تحت فشار قرار دادند که او هسته‌ای نیست.

هیات طالبان چرا به دیدار سفیر ایران در قطر رفت؟

سخنگوی وزارت خارجه با تایید حضور هیات طالبان در سفارت ایران در قطر توضیحاتی را در این مورد بیان داشت.سخنگوی وزارت امور خارجه در باره این اتفاق گفت:ما دفتر یادبودی برای شهید فخری زاده در سفارتمان در قطر باز کردیم، و تمامی دفاتر سیاسی مستقر در قطر با حضور در سفارت ایران این دفتر را امضا می کنند.طالبان در قطر دفتر سیاسی دارد و آن ها هم برای امضا رفته بودند، چیزی بیشتر از این هم نبوده است.گفتنی است سفارت ایران در قطر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «هیاتی از دفتر سیاسی طالبان با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ترور دانشمند شهید ‌فخری‌زاده و ادای احترام به آن شهید عزیز، ورود حمید دهقانی به دوحه را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران خیر مقدم گفته و برای ایشان آرزوی موفقیت نمودند.»

توصیه برجامی اتحادیه اروپا به بایدن

 مسئولان سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دو دهه گذشته روز سه‌شنبه در میزگردی پیرامون بررسی تحولات سیاست خارجی اتحادیه، خروج دولت دونالد ترامپ از برجام را به باد انتقاد گرفته و خواستار بازگشت دولت جو بایدن به این توافق شدند.جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این که «برخی نمی‌خواهند برجام احیا شود و این حالی است که ما تلاش کردیم تا به رغم خروج آمریکا از برجام، این توافق را زنده نگه داریم» ابراز امیدواری کرد که با رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در دولت بایدن، برجام به مسیر اصلی خود بازگردد. وی گفت: ایران همچنان عضو برجام است اما باید به اجرای کامل تعهداتش ذیل این توافق بازگردد. این در شرایطی است که ایران هم باید بتواند از مزایایی که در برجام وعده داده شده بهره‌مند شود.مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یادآور شد که برجام صرفا یک توافق هسته‌ای نیست و از بخش‌های دیگری برخوردار است که باید به آن پرداخته شود. وی همچنین برجام را به لحاظ امنیتی توافقی حائز اهمیت توصیف کرد و افزود که اتحادیه اروپا تلاش زیادی برای زنده نگه‌ داشتن این توافق پس از خروج آمریکا از آن صورت داد.

کرونا به کمیسیون قضایی مجلس زد

نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از ابتلای دو عضو هیات رییسه کمیسیون متبوع خود به کرونا ویروس خبر داد. حسن نوروزی گفت: سید کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و هاجر چنارانی دبیر این کمیسیون به ویروس کرونا مبتلا شدند.

عباس عبدی: دعا کنیم ترامپ برگردد

 یک تحلیل‌گر مسائل سیاسی نوشت: باید دعا کرد، ترامپ برگردد چون کارهایی که انجام می‌دهند تا تحریم‌ها باقی بماند ناشی از عصبی شدن از شکست ترامپ است و خطرش برای ایران بیشتر از وجود ترامپ است. عباس عبدی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی و اجتماعی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: با این رفتاری که از جناح اصولگرا در این یکی دو روز می‌بینیم باید دعا کرد، ترامپ برگردد، چون کارهایی که انجام می‌دهند تا تحریم ‌ها بماند، ناشی از عصبی شدن از شکست ترامپ است و خطرش برای ایران بیشتر از وجود ترامپ است.

نماینده مجلس: همه مردم از مصوبه ما خوشحال هستند


محمود احمدی بیغش در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ آذر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت حقوق ملت ایران» گفت: مجلس خاتمه اجرای پروتکل الحاقی و صیانت از حقوق مردم را تصویب کرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: همه مردم ایران از کار مجلس خوشحال هستند اما  متاسفانه سخنگوی دولت امروز این طرح را خلاف قانون عنوان کردند، به همکاران پیشنهاد می‌کنم از  امروز قبل از ورود به صحن و  ساعت زدن از دولت اجازه بگیرید! وی ادامه داد:  دولت و مجلس بر اساس قانون اساسی کار می‌کنند چرا سخنگوی دولت چنین حرفی را می زند و مجلس را نادیده می‌گیرد. تا امروز که ما به پروتکل الحاقی عمل کردیم وضع  زندگی مردم چطور بوده است؟ ترور نبوده است؟ شهید فخری‌زاده و دیگر شهدای هسته‌ای ما را در چه فضایی شهید کردند؟ مردم اگر شما را تحمل می کند از ترسشان از آقای دولت نیست  بلکه از اصل شان است. این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: چطور مجلس را زیر سوال می بردید که نباید کار کند، شما دولت که دارید، صدا و سیما که دارید مجلس را هم که در دست بگیرید.


کنایه ابوطالبی به قالیباف: مسائل کلان در اختیار مجلس نیست


حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی پیشین دفتر رییس جمهور، در حساب توییتری خود فیلم بخشی از اظهارات امروز محمدباقر قالیباف را منتشر کرد و نوشت: «مجلس در رأس امور هست، ولی تمامِ امور در دست مجلس نیست؛ مجلس صرفا در رأس همان اموری است که در دست مجلس است! مجلس انقلابی که ظاهرا دکترین تازه‌ای دارد، می‌تواند هر قانونی خواست وضع کند، ولو درخصوص مسائل هسته‌ای، ولی نمی تواند هرچه تصویب کرد را اجرا نماید، حتّی در مسائل اقتصادی. قانون اساسی و تصمیمات این سال‌ها را دوباره بخوانید! مسائل کلان حتّی در حوزه‌ی فرهنگ و اقتصاد و...هم در اختیار مجلس نیست، چه رسد به امنیت ملی و تصمیمات هسته‌ای؛ به جهت شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا؛ و... و در هسته‌ای هم شورای عالی امنیت ملی؛  قانون اساسی و تصمیمات این سال‌ها را دوباره بخوانید!»

دو بازداشت جدید در قوه قضائیه


روزنامه فرهیختگان از دو بازداشت جدید در قوه قضائیه خبر داده است. در بخشی از این خبر آمده است: «در ماه‌های اخیر ۱۲ نفر از کارکنان دستگاه قضا در بخش‌های مختلف به اتهام ارتشا دستگیر شده‌اند. همچنین ۱۸ نفر از وکلایی که در بخش‌های مختلف قضایی برای اعمال نفوذ در پرونده‌ها با پرداخت رشوه تلاش می‌کردند، بازداشت شده‌اند و در همین زمینه یک کارچاقکن حرفه‌ای که به‌صورت علنی در مقابل یکی از مجموعه‌های قضایی فعالیت داشت، دستگیر شد.» اینها بخشی از سخنان عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در اوایل آذرماه و در نشست شورای عالی قضایی بود.در ادامه این برخوردها، دو نفر دیگر از مسئولان قوه قضائیه نیز دستگیر شده‌اند که «فرهیختگان» برای اولین‌بار اخبار مربوط به دستگیری و برخورد با آنها را منتشر می‌کند. «م.ش» قاضی بازنشسته و «ا.ض» رئیس اسبق حفاظت اطلاعات دادگستری استان‌های سمنان و تهران به همراه چند تن دیگر از معاونان حفاظت اطلاعات دادگستری تهران و برخی وکلای دادگستری به اتهام تشکیل شبکه ارتشا و اعمال نفوذ دستگیر شده‌اند تا همچنان جریان برخورد با مدیران و مسئولان متخلف و فاسد در قوه قضائیه ادامه داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۲۳
تام فریدمن یکی از بزرگترین نظریه پردازان حزب دمکرات و از کسانی که در چهار سال گذشته دشمن سر سخت ترامپ از جمله در مورد خروج از برجام ترامپ و ضد چین ترامپ بود و رسانه های داخلی اغلب نظرات ضد ترامپ او را ترجمه و استفاده می کردند حالا که بایدن رئیس جمهوری احتمالی خواهد بود در یک تغییر 180 درجه ای در مصاحبه ای که دیشب با سی ان ان داشت 5 توصیه اصلی به بایدن و تیم سیاست خارجی ترامپ در مورد ایران داشت:

1- سیاست فشار ترامپ در مورد ایران و چین در مورد تحریم و تعرفه بسیار موفق بوده و این امتیاز بزرگی است که تیم بایدن نباید براحتی از دست بدهد!

2- بعد از بیست ژانویه این ایران است که بدنبال تماس با تیم بایدن خواهد بود ولی این تیم باید توجه داشته باشد که این ایران است که شدیدا تحت فشار اقتصادی قرار دارد و ما نیازی به عجله نداریم چون زمان به ضرر ایران است و این ایران است که باید به شرایط ما عمل کند

3- شرایط ما فقط نباید در باره محدودیت هسته ای باشد بلکه الان با وضع اقتصادی ایران به راحتی می توانیم سایر مسایل و بخصوص توانایی های موشکی ایران را روی میز مذاکره بگذاریم و باید انها امتیاز بدهند.

4- ترور دانشمند هسته ای ایران و سلسله خرابکاریهای اخیر و عدم اقدام متقابل ایران نشان می دهد چه اندازه ایران منتظر امدن بایدن است و نشان می دهد که چه اندازه سیاستهای فشار ترامپ موفق بوده و مسئولان ایرانی که دوست دارند در دنیا به عنوان افرادی شناخته شوند که اهل مصالحه نیستند چه اندازه از ترامپ و اقدامات او نگرانی دارند.

5- در مورد حمله تروریستی او اضافه کرد که از نظر او قطعا این حمله و خرابکاریهای اخیر توسط موساد بوده و همه ما می دانیم که موساد تبحر خاصی در اینگونه حملات دارد ولی اگر همکاری داخلی نبود باز موساد کار زیادی نمی توانست انجام دهد.انچه برای من خیلی عجیب و قابل توجه است وسعت رخنه موساد و گستردگی جذب عوامل و عناصری در داخل نهادها و دستگاهها امنیتی و اطلاعاتی ایران به موساد و سایر سازمان های جاسوسی خارجی است که علامت بسیار تشویق کننده ای برای ما و تیم بایدن است و نشان می دهد فشار اقتصادی در ایران انچنان گسترده شده که جذب افراد درایران ساده تر از هر کشور دیگری شده و این خبرخوبی برای ما و علامت بسیار نگران کننده ای برای مسئولان ایرانی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
قصه های یک دلال با انشای خوب
دلال بیسواد
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به 2158. شما که دلال نیستید و سواد هم دارید خوب کاری نداره. متن مصاحبه فریدمن با اندرو کومو مجری سی ان ان در اینترنت موجوده. برو ببینی چه گفته. مشکل ما اینه که برای فرار از واقعیت و علم همش یه دلال میگیم و خودمون را راحت می کنیم.مسئولان هم یا میگن دلال یا میگن حباب. بابا خسته نشدید. یعین یه دلال فقط در ایارن است که می تواند پول ملی و وضع اقتصاد را اینچنین کند
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
باشه بروید 5000 کلاهک اتمی بسازید بعدش با امریکا مذاکره کنید خوبه اینطوری؟؟؟ حالا بریم بسازیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
از نظر ظریف suspend یعنی لغو.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
,وقتی دوستان اقای عبدی در دولت تدبیر دعا می کنند که بایدن بیاید تا انها دوباره شانس تا 1408 را داشته باشند طبیعی استکه رقبای اقای عبدی و دوستان هم دعا گنند که ترامپ برگردد. ان چیزی که این وسط سوخت می شود فرصت زندگی بهبهود معیشت مردم ایران است. ولی مهم نیست. بایدن قرار چند هزار ویزا به بچه ها و خواهر زاده ها و برادرزاده ها بیدهد و هشت سال دیگر ملت ایران از بین برود
ناشناس
| France |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
پس چون اسشون اینجوری گفته تمام حرفاش هم صحیح هست؟ فعلا که یک دوقطبی مخالف و موافق درست شده اگر خوب بشه میگن ما گفتیم، اگر بد بشه میگن تقصیر اونا بود. 6 ماهه مجلس اومده هیچ اقدامی در جهت حقوق ملت در مقابل این دولت نکردن و نتونستن بکنند، ففط افتخارشون همین هست که همچین طرحی رو تایید کردن، تازه اون یکی داره میگه همه مردم ما رو تایید میکنند، تایید شما همین بس که از بالا تا پایین نظام هرکار کردن دلار تا 30000 رفت بالا فقط یک نفر اونطرف دنیا انتخاب شد دلار رسید به 25000، عرضه و همت مسئولین ما همینقدر هست و بس، 40 سال فاتحه کشور رو خوندن هنر نیست تا حرفی میزنی همه چی گرون میشه که اینها ارز بر هستند، آخه وقتی عرضه ساخت کوچکترین چیزها رو هم ندارید و فقط با واردات پیش میروید ادعاتون در حد خودتون باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کرک و پشمشان را به باد میدهیم !!!!
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
در اینکه ترامپ موفق بوده شکی نیست. وضع اقتصاد ایران بسیار اسفناک است.
در اینکه چه برای مذاکره داریم:
- فقط در چارچوب برجام صحبت است.
در خصوص حقوق بشر نیز جداگانه مذاکره کنید. وضع ایران بسیار بد است.
قصه نهای این است که دست از شعارهابرداریم و فقط به مصالح مردم فکر کنیم. سلاح بدون اقتصاد یعنی کره شمالی.
اقتصاد و سلاح و کمونیست: یعنی چین
اقتصد و بدون سلاح یعنی ژاپن.
ایران باید اقتصاد را اول و سپس سلاح را داشته باشد.ضمنا الان هم سلاح مناسب دارد پس اقتصاد را دریابید.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
22.10
بنده از شما بیسوادتر هستم.اما انچه جنابعالی به ان استناد میکنید تنها توصیه یک فرد به یک دولت در امریکاست.‌توجه کنید روزانه در ایران افرادی مانند جنابان عباس عبدی زیبا کلام باهنر مهاجری شریعتمداری و.... توصیه هایی به دولت دارند.انچه مسلم است یک تصمیم در یک دولت نه به یک فرد که به یک تیم از کارشناسان زبده بستگی دارد که از تمام نظریات بهره مند شده بهترین انرا میپذیرند.قطعا بازی در اوردن بایدن برای ایران میتواند به زیر میز زدن ایران منجر شود.بازیگرانی مثل اتحادیه اروپا و چین و روسیه امروز با توجه به اینکه کابوی خودشیفته دارد از کاخ سفید بیرون نیرود فشارهایی برای برگشتن امریکا به برجام وارد میکنند.بایدن قرار است بسیاری از عهدنامه هایی که ترامپ پاره کرده احیا کند و برجام فقط یکی از انهاست‌.ترامپ ابروی امریکا را در سطح بین الملل برد و تنها بازگشت بایدن به تمام تعهدات است که میتواند بار دیگر امتیاز رهبری جهان را به امریکا بازگرداند و نفع ان برای امریکا بمراتب بیشتر از سودی است که برنگشتن امریکا به برجام به انها میدهد.انها بهمان اندازه ما نیازمند بازگشت به این تعهد هستند زیرا منافع بیشتری در کل دنیا از این اعتماد سازی به پایبندیشان به تعهداتشان برایشان حاصل میشود.درست مثل کاسبی که باید چکی که صادر و امضا کرده پاس کند تا به اعتبارش لطمه وارد نشود.امریکا قبل از ترامپ چک را امضا کرده و ترامپ مثل یک شر خر انرا پاره کرده."امریکای بایدن ترامپ شر خر نخواهد بود"
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
به 2350. خوب دوست عزیز شما که باسوادی و تحلیل هم می دهید دیگر جه اجباری دارید از انگهایی مانند دلال استفاده کنید و کار خود را بی ارزش و بی اعتبار کنید؟! اما در مورد فرید من او یک خبرنگار یا نویسنده ساده نیست. او نظریه پرداز و معمار سیاست خارجی جناج چپ ها و دمکراتهاست. چیزی مانند کیسینجر برا جمهوریخواهان . .
ما هم روزنامه ای در ایران داریم که برخی مواقع اطلاعاتی منتشر می کنه که هیچ روزنامه نکاری به ان دسترس نداردو مدیر مسئول ان حرفی که می زند همه در ایران و دنیا موضع مهمی می دانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
جهانگیری در تبلیغات انتخاباتی سال ۹۶: ما به همه اهداف‌مان در برجام رسیدیم!
جهانگیری در آذر ۹۹: ایران منفعت قابل توجهی از برجام نبرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
دارو میخوری ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
علت گرانی دلار؟
تقابل دولت و مجلس
گرانی ساختگی دولتی بنام مجلس
من مخالف مصوبه های این مجلس هستم
رای گیری کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مردم قبلا تو مجلس نظرشون رو اعلام کردن شماها خواب بودین و نرفتین رای بدین و تحریم کردین انتخابات رو پس لطفا ساکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مجلس حداقلی غیر قانونیست چون شرایط برای انتخاب درست مردم مهیا نشده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مجلس پوپولیست عمر کوتاهی داره. زیاد نگران نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خخخخه مهیا نشده بود
شما ها مدعی هستید انتخابات کلا الکی هست پس لطفا سکوت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
پاسخ به21:47
دوست عزیز مجلس جنتی خواست واراده ملت نبوده ونیست مگر رای به رئیس جمهوردادیم احترام گذاشتید؟ شماها افراد تندرو وافراطی واکثرشماها بی منطقید وهرکجا کم اوردید توهین تهمت ونهایت امر ازرهبری وسردار سلیمانی ومعصومین ع مایه میذارید مجلسی که با10درصد مردم شکم سیر ومنفعت طلب تشکیل شود مجلس مشروعیت ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کرک و پشمشان را به باد میدهیم !!!!
ناشناس
| France |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
من موافق این مجلس نیستم اما این مجلس تهش با مجالس قبلی چه فرقی میکنه؟ 4 سال جیب خودشون رو پرمیکنن 4تا قانون هم میگذارند کی یادش میمونه؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این مجلس نماینده افراط گراها هست و همان بهتر که مشروعیت رای مردمی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همین که دولت را ملزم می کند منافع مردم را حفظ کند یعنی کارش درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
جناب احمدی بیغش عجب مرد هنرمندی .قانون تصویب میکنید و بعد خودتان میگوئید که همه مردم ایران از این شاهکار ما راضی و خوشحالند در کمتر از ۲۴ ساعت چگونه از همه مردم ایران نظرشان را پرسیدید نماینده مجلس ده درصدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
تیترامروز یکی ازجراید:
روحانی : اقتصاد ایران دشمن راعصبانی کرده !!!!!
جناب روحانی ممکن است دقیقا بفرمایید کدام قسمت از اقتصاد ایران دشمن راعصبانی کرده ؟
بر اساس کدام پارامتر اقتصادی واجتماعی این ادعا رامطرح میفرمایید؟
نرخ تورم ؟؟!!!
نرخ بیکاری ؟؟!!!!
نرخ رشد اقتصادی ؟؟؟!!!
وضعیت تولید وبنگاههای تولیدی؟؟؟!!!!
خط فقر ۱۰ میلیون تومانی؟؟؟!!!
امار طلاق و خودکشی ؟؟؟!!!
امار بزهکاری وسرقت ؟؟؟!!!
لطفا واضح و شفاف سخن بگویید تا ما مردم عامی هم متوجه فرمایشات شما بشویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
شما نظرت محترم ولی من موافق این هستم که ایران از الحاقیه خارج بشه
رای گیری اینترنتی هم مفت نمی ارزه - منافقین از آلبانی هم همیشه اینجا جولان میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
21:47مجلس برا اون ۱۰درصد مردمی که رای دادن تصمیم بگیره نه برای۹۰ درصد که رای ندادن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
۲۳:۲۵ ایشون گفتن اگر امریکا و اسرائیل غلطی کنند کرک و پرشان بر باد می دهیم
خوب الان که اونا یک بیوجود و احمقی را اجیر کردن و ترور انجام دادن و مسئولیتش هم مستقیم قبول نکردن باید ایشون چطور جواب بدن که از لحاظ بین المللی قابل قبول باشه؟
بر خلاف تخیلات جنابعالی اینجا طوری جواب میدهند که فقط خود اسرائیل بدونه کجا و چطور خورده
برای اقای عبدی و دوستان او که زمانی برای دست بالا گرفتن در رقابت برای قدرت از دیوار بالا رفتند و این همه فشار و هزینه به ملت ایران تحمیل کردند که تا همین امروز هم ادامه دارد و خواهر م هم فکر او هم معاون دولت حقوقدان می شود و هم فرزندان خود را به همان امریکا می فرستد و هم هنوز هم به ان عمل غیر قانونی وغیر حقوقی افتخار می کند اصلا عجیب نباید باشد که از عوض شدن ناگهانی نتیجه انتخابات امریکا خوشحال باشد چون مانند همان فلسفه دیوار نوردی امدن بایدن در او و همفکران او این توهم را ایجاد کرده که باز برگ انها در رقابت قدرت در ایران پر رنگ تر خواهد شد. ولی برای مردم ایران و حتی مسئولان دلسوز ایران باید گفت در قیاس با بایدن روزی با چراغ دنبال ترامپ یا فردی مانند او در امریکا خواهیم گردید که حداقل ضد جنگ بود و می شد روی حرف و قول او حساب کرد. همین است که پوتین و کیم و حتی اخیرا طالبان و مادرو بدنبال توافق با او بودند. ولی تیم تمام اسراییلی سیاست خارجی و اقتصاد بایدن چنان است که حتی یکی از انها نه تنها حمله روز جمعه را محکوم نکردند بلکه سکوت مطلق کردند. دیدن خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اقازاده نوبخت کجاست ؟! ۱۵۰ هزار اقازاده دارن تو بلاد کفر دارن عشق و حال میکنند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
قصه های یک دلال با انشای خوب
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مشکل این نماینده با ان تلفظ انگلیسی قطعا مسئله دیگری غیر از اموزش زبان انگلیسی است. چون غیر ممکن است کسی در دبیرستان زبان انگلیسی خوانده باشد ولی نداند که Any چگونه تلفظ می شود. غیر ممکن است مگر اینکه مشکل ... داشته باشد. بدا به حال ملت ایران که چنین افرادی ترقی می کنند و بسیار بدتر انکه این چنین افرادی علمدار انتقاد به برجام شدند و مدافعین برجام که از نظر هر استاد مستقل روابط بین الملل در داخل و خارج از ایران برای کشور ایران یا هر کشوری که چنین موافقت یک طرفه ای را که حتی امضا هم ندارد بپذیرد فاجعه است سواد منتقدین را دلیل بر صحت برجام می اورند. یعنی این منتقدین برجام بهترین خدمت را به مدافعین برجام می کنند و انچیزی که در این وسط از بین میرود ضایع شدن نظر کارشناسی و حق و حقوق ملت ایران توسط برجام و اینجور مدیریتها و سیاستها در سایه این دعواهای ادامهای بیسواد هست.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
جریان سفارت امریکا شاید در زمان خود قابل توجیه و دفاع بود. ولی بعد از 40 سال که ایران دارای دولت مستقر است و همه مسئولان از بالا تا پایین به قانونمند بودن و مطابق نرم جهانی رفتار کردن تشویق می کنند ادامه تایید و حتی بزرگداشت ان فاجعه حقوقی چیزی جز خسران نیست. کشورها با هم مسئله و حتی جنگ دارند. وظیفه اصلی سفارتها در کشورها جمع اوری اطلاعات از کشور میزبان یا حتی جذب جاسوس است. اگر ایران اعتراض داشت باید قطع رابطه می کرد و دیپلماتها را اخراج می کرد و در سفارت را می بست. اینکه اقای عبدی و چند تا دانشجو تصمیم بگیریند برای اعتراض به دولت قانونی کشور از دیوار بالا بروند فقط هزینه ان را میت ایران دارند می پردازند و باز بر عمل خود اصرار دارند. تا زمانیکه ما نخوایهم مطابق قانون و نرم بین الملل رفتار کنیم و از مسئولیت این قبیل اعمال با ذکر خود جوش بودن شانه خالی کنیم هیچ حرکت مثبتی در اقتصاد و سیاست و اعتبار پاسپورت ایرانی نخواهیم دید. اگر به رفتار امریکا در زمان شاه اعتراض داریم ان را حقوقی مطرح کنیم نه اینکه باز هم این اعمال را در مورد سفارت های دیگر انجام دهیم و تصور کنیم با گفتن خودجوش بودن دونیا هم قبول می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
از عبدی خوشم نمی آید ولی گ فتن سفارت جهت جلوگیری از کودتا بود و کارشان درشت بود
در ضمن پرچم آمریکا آن افرادتون که مدعی بلد بودن و زبان دنیا فهم هستید در حد این نماینده ها نیستید که با ساده لوحی....!!!
ناشناس
| France |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
وقتی طالبان سفارت ایران رو در افغانستان گرفت نمیدونم چرا ایران ناراحت شد، تازه اونا عرضه اعدام کردن هم داشتند که دانشجویان؟ نداشتند، بعد هم که نوگلان باغ ولا رفتند سفارت انگلیس و عربستان، سفارت بگیرهای ما جمعی بی منطق هستند که در چاله احساسی کسانی که سودشون در این کارهاست می افتند و یک ملت و چندین نسل بعضا باید تاوان کارشون رو بدهند، حالا اگر 5 سال دیگر کل داستان برگشت و حکومت مانند زمان جنگ که با عراق کنار آمد با آمریکا کنار بیاید عمری که از این مردم بخاطر کارهایی مانند این تلف شد چه می شود؟
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
به 2302. خوب. جالب است. چند دانشجو جوان و احساسی که بیست سال سن دارند در بحث سیاسی و تحلیل خود به این جمع بندی می رسند که یکی از کشورها مشغول کودتا در ایران است و به خود حق می دهند که به ان سفارت وارد بشوند. اینجوری باشه که سنگ روی سنگ تو دنیا بند نمیشه.
بازرسان باید 2 سال پیش می رفتند ولی اینقدر منفعل بودین....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
واقعا فاجعه و دردناک هست که یک نماینده که بنا بر قانون نمایندگی حداقل لیسانس یا فوق لیسانس است این چنین لغات انگلیسی ساده ای را نمی تواند بگوید و بعد یک استاد رانتی دیگر و به ظاهر منتقد هم از او و دانش او دفاع میکند.. ببینید سیستم سهمیه و رانتی کردن دانشگاه ما را به کجا رسانده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
شرافت و غیرت این نمایندگان از خیلی ها بیشتر است و بیشتر از سیاست می‌فهمند که بد و بستانی باید وجود داشته باشد و نه این که مانند این ها یک طرفه عمل کنند
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
استاد اون استاد فقط گفته او بین اصولگرایان عالمترینه جمله خیلی درستیه این شما هستید که .....
آقای عبدی شرم نمی کنید؟
که بتونید ارز 4200 بگیرید باهاش گندم بزنید به جیب عبدی بابا؟ از حجاریان جونت بپرس
ما پروتکل الحاقی را اجرا می کنیم در حالی که خود زورگویان بمب دارند و تازه با افتخار هم آقایان اصلاح طلب می گویند یک پنجم بازرسی ها در ایران است
ما انقلاب نکردیم که زیر یوغ دشمنان برویم آقایان سازش کار و قطعا مردم جلوی شما می ایستادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
یوغ یوغ هستش دشمن و غیر دشمن نداره
ناشناس
| France |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
احتمالا چین و روسیه دشمن نیستند ولی یوغشون جنس خوبی داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کوچولو هر وقت چین و روسیه امدن اینجا سیاست تعیین کردن و خواستار محدودیت به غیر از آمریکا با همین دوکشور هم سرشاخ می شویم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ناشناس با پرچم فرانسه
فعلا این غربی ها هستن که به ملت ایران فشار میارن
مثل اینکه خودتو به خواب زدی
ما اول باید مشت محکمی بر دهان خود بزنیم که با سیاست های اشتباه تمام سرمایه ی های انسانی که مهمترین سرمایه هست رو به فنا دادیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
درود
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییی
اینقدر که دنبال برجام و امریکا هستید فقط 10 درصد آن نیرو را صرف داخل می کردین اینقدر با تورم و گرفتاری روبرو نبودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مردم تن پرور همیشه دنبال ناجی میگردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حرف شما کاملا درست هستش اما مسئله این هستش که یه جماعتی چسبیدن به جیب مردم و دستشونو بیرون نمیارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ولی من حساب کردم هشت و نیم درصد میشدا
داخل چی منظورت هست حالا
اینم مثل همون جمله هاست که تولید خوب است کشور با تولید یک کشور خوبیست؟
بدون تغییر سیاستها و این فساد داخل چی میشه تولید کرد؟
یچیزی به گوشت خورده جدی نگیر
ناشناس
| France |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حداقل 20 درصد بودجه و امکانات دست مخافان برجام هست، طی این چند سال چه کردند؟ تازه آمریکا که شیر و مرغ و ... رو گرون نکرد، فقط بایدن که انتخاب شد 5000 تومن قیمت دلار پایین کشید، برجام و آمریکا هیچ، پولهلای مملکت کجا میره مگه چقدر دست دولت هست؟ نهادهای دیگر چیکار میکنند؟ سود توی دشمنی با آمریکا هست و گرنه برجام و ... همه الکی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اول دو واحد اقتصاد بخون که چرا اقتصاد این طوری می شود بعد برو دنبال بایدن و برجام باش!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
چون تو زندگیت هیچوقت کار سازنده نکردی نمی دونی چی میگی
این دولت خود احمدی نژادی ها هستند. اون هم میگفت مجلس در راس امور نیست خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مجلس کی راس امور بوده.
نمیشه هم تحریم بود و کشور زیر نظر جاسوسان اژانس باشد بدون شک برجام یکی از بدترین توافقاتی بود که حفره های زیاد ان باعث شد کشور فقط هزینه پرداخت کنه ، ولله قسم اگه فعالیتهای هسته ای خودمون رو تو این ۷ سال با قدرت ادامه داده بودیم دولتهای غربی و امریکا با التماس دنبال توافق با ما بودن نه اینکه چشم انتظار بایدن باشیم که برای بازگشت به برجام شرط بگذارد ؟؟!! این کار مجلس یک عمل کاملا حساب شده بود که اگه واقعا اروپا نیت خیر داره واقعا اولین گام رو برداره ولی شک نکنید انها شیاد تر از این حرفها هستتد .
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فعالیت هسته ای تهش داشتن بمب اتم هست، یا توان که داشته باشین یا اینکه مخالف بمب اتم هستین که هسته ای غیر از قدرت اتم همین میشه که هست، حداقل از کره شمالی یالد بگیرین، بدبختی مردمش در کنار بمب اتم و فعالیت های هسته ای
از روز شنبه سقوط دوباره دلار و سکه و خودرو
برای اینکه تصمیم همکاری با آژانس یه تصمیم به اصطلاح استراتژیک نظام هست و اقدام امروز مجلس تاثیر چندانی نخواهد داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
زیاد جوش نزن دلار از ۳۵هزار تومان بالاتر نمیره ، این بالا و پایین رفتن ها فقط جهت تامین کسری بودجه است
ناشناس
| France |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
متاسفانه بایدن با پیروزیش در انتخابات نگذاشت کسری بودجه تامین بشه! البته بنا به حرف 21:44
رهبری واقعا زیبا فرمودند که در شرایطی اینکه قوی نباشی مجبوری امتیاز بدهی ، در برجام ما فقط هزینه دادیم ، حالا نوبت غربی هست که حسن نیت خود رو نشون بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اصل برجام ایراد دارد چون ان پی تی قانونش مصوب و مشخص است و ایران خود زنی کرد و حالا گیج می زند
ناشناس
| France |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
توان دارید بمب اتم بسازید بقیه هسته ای کشکهف قدرت در نیروی نظامی و بازدارندگی اتون و فعلا بمب اتم هست، وقتی نمیتونی مجبوری امتیاز بدی وگرنه تا الان همه جا رو گرفته بودیم من جمله قدس شریف رو و البته راهش از کربلا میگذره
خود زیباکلام هم در شهر کورها بهش دکتر میگن
احمد نجفی نون به نرخ روز خور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تو هم یک ترسوی بزدل عافیت طلب
امروز همزمان با تصویب طرح ضد برجام در مجلس دلالا هم عروسی گرفته بودن
بدبختا نمیدونن این مجلس عروسی نیست گودبای پارتیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دلار دست خود دولت است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دلارهای 4200 دولتی بهت ساخته؟
مایه تاسف است که عبدی شده تیوریسین اصلاحات ، راستی روزی که از سفارت بالا میرفتی به فکر منافع ملت بودی ،
دعامیکنیم اصلاح طلبان برنگردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
من هم دعا میکنم نه اصلاح طلبی بیاد نه اصولگرایی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
بادعای گربه سیاه بارون نمیاید
ناشناس
| France |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دعا کنیم مسئولانی باشد به فکر ایران و ایرانی نه بفکر یمن و لبنان و عراق و ... اصلاح طلب و اصول گرا یکی اند
به قول نیوریک تایمز اگه چه ترامپ رفت ولی ترامپیسم بر امریکا حکومت خواهد کرد، بایدن بدون شک تدارکاتچی ترین رییس جمهور امریکا خواهد بود چرا که با کلی حرف و حدیث پیروز شد و یک سنای جمهوری خواه اجازه نفس کشیدن به او نخواهد داد و در اولین استیضاح کله پا خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این حرف کاملا منطقی هستش. همینطور که احمدی نژاد منحرف رفت ولی احمدی نژدایها موندن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
فعلا که مجلس نمایندگان با دمکرات هاست پس استیضاحی در کار نخواهد بود
طرف هنوز دوتا کلمه ساده انگلیسی بلد نیست تلفظ کنه میخواد برای یه ملت بزرگ مثل ملت ایران تصمیم بگیره
بعد هم که دوره نمایندگی تمام شد میپرسن شما بعدا چی کار میکنید میگه
من برمیگردم به دانشگاه
امیدوارم دانشگاه برگرده رو تو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
قطعا از خودکار پرتاب کن ها بیشتر حالیش است که خود تحقیری و... را به کشور تحمیل کردن و قرارداد خسارت وار به کشور زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اراجیف مباف مگه همه باید انگلیسی بلد باشند تا با سواد حساب شن
آفرین به آقا‌ی عبدی. مثل همیشه ساده و مختصر لپ مطلب رو بین کرده.
من دیشب خواب دیدم به صورت "آنی تایم" به سواحل اسپانیا "آنی ور" رفتم. ولی با صدای بوق ماشین های خیابون از جا پریدم. خدا کاری کن ما هم پولدار بشیم انگلیسی آنی ور آنی تایم یاد بگیریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
واقعا خیلی بی مزه بود
رابطه کشور با طالبان همه رو شوکه کرده ، دور زدن دولت افغانستان نکنه برای کشور هزینه درست کنه ، طالبان واقعا یک گروه ادمکش و تروریست هستند که افکار خطرناکی دارند ،
پاسخ ها
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خیلی وقته با طالبان رفت و آمد داریم.
نمونش پارسال که یک هیات از طالبان به تهران اومدند و با آقای ظریف جلسه داشتند و مسئولین تکذیب هم نکردند!!!
نمیدونم طالبان دوست هستند یا دشمن؟!!!
بمب گزاری هاشون رو باور کنم یا تسلیت گفتن به ایران و محکوم کردن عملیات تروریستی رو!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
آی کیو

طالبان با داعش فرق میکنه
بایدن که رییس جمهور شد یعنی تورم انتظاری برای همیشه مرد صدتا از این طرح های بی معنی هم تورم انتظاری رو زنده نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ساعت خواب
دولت ایران که عوض شود تورم به زیر 20 می رسد و ربطی هم به امریکاندارد
ترامپ میره ولی با این مجلس و این بخشی از اصولگرایان که از ترامپ خطرناک ترند چیکار کنه این ملت مظلوم ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فعلا که دولت معیشت مردم مظلوم را به بازی گرفته
ان شالله لایحه بودجه ۱۴۰۰ که فردا تقدیم مجلس میشه تورم زا نباشه ، اگه واقعا دولت بخاد ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی و نهادهای دامی حذف کنه باید منتظر نان ۲۰ هزاری و مرغ ۱۰۰هزاری ، و نسخه داروی ۱میلیونی باشیم ،
معرکه گیران امروز خانه ملت کیا بودن در تصویب طرح مستضعف کش
اسماشون به تخفیف
ا.ا.آ. نماینده قم
ج.ق نماینده فارس
م.ب.ق نماینده تهران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
به قول محمود اب رو بریزد ...میسوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آخرش معلوم میشه کی باید کجا آبو بریزه ! ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دوران منفعل بودن کشور به سرآمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
تا ابد مدیونشونیم. برجام شما ما رو به خفت کشوند. و حتی دارو هم تحریمیم.
آقای بیغش لطفا از مردم حرف نزنین، چون شما و دوستانتان ده درصد رأی این مردم رو ندارین. این طرح های شما باب میل همون هاست نه مردم ایران
همه ایرانی ها اسم قالیباف رو یه گوشه یادداشت کنید تا روز انتخابات اگه این آدم کاندیدا شد حتی اگه نخواستید در انتخابات شرکت کنید فقط برای رای نیاوردن این بشر برید و به یه نفر دیگه رای بدید امروز بدجور پا سفت کرده بود خونه مردم رو خراب کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ما اتفاقا می‌نویسیم که اگر آمد برویم رای بدهیم با این که چند دوره نرفته بودیم و نیاز به این چنین افراد با شجاع داریم و نه افراد ترسو که چپ و راست ضربه به کشور می زنند بعد طلبکار هم هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حتماً
این یک اقدام ملی-امنیتی هست که از عهده مجلس خارج هست. شورای امنیت ملی باید تصمیم بگیره. این اقدام ربطی به برجام نداره
اقای خباز چطور برای تایید برجام نیاز به مجلس داشتید بی خود کردی میگی مجلس که راس امور اختیار ندارد تو داری
در دولت آینده باید آقای شریعتی نیاسر رئیس جمهور بشه، معاون اول هم آقای ذوالنور، وزیر امور خارجه هم آقای خضریان که به زبان انگلیسی مسلطند و آقای پژمان فر هم معاون . اونوقت کره شمالی رو کنار می زنیم و میشیم اول دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ای جان! همه نوابغ رو که جمع کردی شیطون:))
متاسفانه هر موقع مشکلی از طرف دشمن برای ما ایجاد می شود به جای اینکه. منسجم تر شویم بعضی ها به فکر انتقام از نیروهای درونی. می افتند ودر حقیقت چیزی که دشمن دنبالش هست. دنبال می کنند
نمایندگان مجلس زیر حرفتون نزنید ها.باز طرحتون به بن بست نخوره ها.میخوام سکه بخرم گرون شد بفروشم.روی حرفتون حساب کردم ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای قالیباف دلار رو چند حساب کنیم؟ بخریم یا بفروشیم. فکر کنم الان خرید بصرفه. فقط دو میلیون تومان دارما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دلار های 4200 رو که باهاش گندم وارد کردی رو چی کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
الان دلار رو بخریم
واقعا این جناحی که از برجام و احیای آن دفاع و صحبت می کنند مردم را چی فرض کردند
گفتند بی حیا آبرو ندارد ولی اینها واقعا خیلی بی حیا هستند
مگر ما از برجام چه خیری دیدیم که دوباره با افتخار از احیای أن حرف می زنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اشکالی نداره برجام شما ببرید امضا کنید. ما که بخیل نیستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
اگر جناح شما سر کار آمد و برجام را امضاء کرد خوب خواهد بود؟
آقای بیغش ممنون که بساط شادی ما رو فراهم کردین و ما برخلاف شما ازخنده غش کردیم. شما از کدام مردم حرف می زنین، حتما همون ده درصدی که به شما و دوستانتان رأی دادند. خدایا خودت ما رو نجات بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
از همه طرف...انی ور انی تایم
این جماعت ۴ درصدی پولدار هر وقت مذاکره کردند منافع شخصی و جناحی را به منافع ملی ترجیح دادند.برای همین بود که هر بار اقای جلیلی از مذاکره باز میگشت سرود پیروزی مینواختند و از دستاوردهای شگرف جلیلی میگفتند و اینکه چطور طرفهای مقابل را محکوم کرده.بعد قطعنامه علیه ایران صادر میشد و ایران محکوم. تا بند ۷ منشور سازمان ملل که یک مرحله قبل جنگ بود پیش رفتند اما همچنان گفتند ما پیروز شدیم.کتک خوردند اما گفتند ما زدیم.اگر روحانی نیامده بود الان مشغول جنگ بودیم.بیشک سپردن فرمان کشور به این جماعت حکم رفتن در ته دره خواهد داشت و باز بیشک این جماعت اماده اند قبل از سقوط به دره از ماشین بیرون پریده نزد اقازاده ها در امریکا و استرالیا بروند.ما میمانیم و خودمان و کشورمان.فرمان کشور را به چنین جماعتی که ترامپ ملعون شده قبله امالشان نسپاریم.
نماینده مجلس: همه مردم از مصوبه ما خوشحال هستند


واقعا باید گفن : از ماست که بر ماست.
وقتی در انتخابات با همه بی عدالتی هاش شرکت نمیکنیم یک عده آدم بی سواد باید برای ما قانن وضع کنند.
دقیقا همون چیزی که خودشون میخوان و منافعشون در اونه.
رفراندم هم که در این کشور نداریم تا مقاوم بشه مردم چی میخوان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
انی ور انی تایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
آقای بی سواد قانون درسته نه قانن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
کرک و پشمشان را به باد میدهیم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
همه مردم ایران از کار مجلس خوشحال هستند !!!!!!!!!!!!!
خخخخ الان خوشحال شدیم راست میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اینایی که بیست درصدی ها تصویب می کنند همون قانن است نه قانون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ایشان احمد جنتی را همه مردم حساب کرده
اقای بیغش واقعا سرتون رو از زیر برف بیارین بیرون و سایت های خبری و کامنتهای مردم رو بخونین.براتون متاسفیم که اینقدر دروغگو و ضد کشور هستید.
خوب مجلس میتازد. پوپولیستها باز موفق شدن یه سنگ اندازی کنند. انشا... هزینه این تصمیمات از سفره مردم نباشه. چون ما گرسته ایم.
ترامپ آسوده بخواب که قالیباف و دوستان بیدارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خوب فکر کنیم ترامپ نرفته با همون فرمون زندگی میکنیم . نگران نباش. امپریالیسم همه تخم مرغهاشو تو یه سبد که نمیگذاره
نماینده مجلس: همه مردم از مصوبه ما خوشحال هستند

ما چکارکنیم که مردم دور بر شما همه دلال هستن.سکه قبل از مصوبه مجلس انقلابی۱۰۶۰۰
سکه بعد از مصوبه مجلس انقلابی۱۲۶۰۰
دو میلبون سود هر سکه در دو روز.خدا بده برکت به مجلس انقلابی.دعای دلالان.
اقای عباسی دوانی اینهمه نفرت و کینه از کجاست؟
مخلص جناب ابوطالبی.
من موافق مصوبه مجلس هستم، چون عصري رفتم دلار خريدم
حرف اول برجام برداشتن تحریمها نبود حرف اول خروج پرونده ایران از زیر بند 7 منشور سازمان ملل بود یعنی پیشگیری از یک جنگ همه جانبه کشورهای عضو سازمان ملل با ایران که اتفاقا چین وروسیه از امضاء کنند گان این قطعنامه بودند / قدم دوم هم برداشتن تحریمها بود که عملیاتی شد واگر دلواپسان ایرانی " با اتفاقات دیما 96 به ترامپ چراغ نمیدادند به این راحتی برجام معلق نمیماند / برجام کاری کرد که هر چقدر ترامپ زور زد تا مجددا پرونده ایران به شورای امنیت برود با 11 رای ممتنع و دو رای مخالف " به احترام استخوانهای برجام وامضاء های موجود ذیل آن " نتوانست موفق شود
متاسفانه اخلاق در هر دو جناح کمرنگ شده و فقط دنبال سوتی گرفتن از همدیگه هستند ، تا وقتی دولت و محلس همگام نباشند مشکلات قابل حل نیست ، هر جناح میخاد بگه من انم که رستم بود پهلوان ،
حق هم دارند طفلک ها. این همه کاسبی تحریم کردند، دلار جمع کردند، خودرو احتکار کردند، ... به امید ان که ترامپ انتخاب شود. به یک‌ باره همه ارزو هایشان به باد رفته. توقع داشتید جشن بگیرند؟ خوبه خودکشی نکردند. باید هم عقده هایشان را خالی کنند.
مصوبه مجلس همه مردم رو خوشحال کرد چون سکه بیش از 10% گران و دلار هم با این مصوبه صعودی شد. در بعد خارجی هم روسیه برادر از این مصوبه ابراز نگرانی کرد!!! این هم از نتایج اقدام نسنجیده مجلس.
برجام مساوی است با ترکمنچای
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
اگه ترکمنچای نبود روسها تهران رو تصرف میکردن و تا ابهای گرم جنوب که خواست تزار بود میرسیدن و تو مثل ارمنستان اذربایجان گرجستان زبان دومت روسی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
پس قبول دارید هسته ای جز خاک کشور است وقرارداد برجام هم تضمین کننده از دست دادن آن خاک است؟تا بعدا برسیم به تصرفات که بچه گانه نوشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
چقدر دلار داری شیطون ؟ الهی خرج بدبختی ت بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
شرمندگی مرد جلو خانواده می‌دونی چیه؟
لازم نیست خاک کشور بدیم
مردم گذاشتید تو منگنه
همه زندگیمون شده برجام
گوجه فرنگی و فولاد و پیاز و پوشک
اینا همش به خاطر تحریمه
سگ ترامپ به بایدن شرف داره ، حیف که قدر ترامپ معامله گر و تاجر رو ندونستیم ؟؟! بایدن یک صهونیسم افراطی است ۸۰ درصد جمعیت یهودی امریکا و سرمایه دار بزرگ جورج سورس و یلین از یهودیان افراطی طرفدار بایدن هستند ، ترامپ یک تنه به جنگ انها رفت که خیلی حرفه ای سلاخی شد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
شیطون این خبرهارو از کجا داری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
فعلا که ترامپ سگ نداره، بایدن داره، داشت بازی می کرد باهاش که پاش پیچ خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ترامپ معلوم وضعیت زندگی ت عوض کرده . این نونا خوردن نداره
آقای بیغش از کجا آمار گرفتی مردم از مصوبه ضد برجامی خوشحالند اصلا از کجا آمار گرفتی من مطمین هستم این کار جناحی که گل به خودی بوده فقط دشمنان ایران خوشحالن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ایشون آنی تایم در آنی ور أمار میگیرن عزیز!
این تبلیغات شناور را حذف کنید!
دیگه حناتون رنگی نداره عبدی جان!
نه که شما برای آمدن آقا و سرورتان جو بایدن دست و پا نمیزنید!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
واسه اصولگراها که رنگ خون داره. اما از جیب مردم مثل همیشه
دلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
ایول ماشین گرون شدن دم قالیباف کرم .
دلمون لک زد یه بارم شدهد اقای خاتمی در تمام دوران ریاست جمهوری یا پسا جمهوری یه افشاگری کنه،
افسوس که نمی شود مردم را بخاطر رای ندادن سرزنش کرد اما واقعا تفاوت این مجلس را با مجلس قبلی در درک اهمیت سیاست های جهانی و داخلی قابل مقایسه نیستند
آقا اینجا رای بدید آیا با مصوبه مجلس موافقید یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خوشحالم ! چون تکلیفمونو یکسره شاید کنه و از منجلاب برزخ بیرون بیایم !!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
نگویید رای بدهید. مردم با مثبت و منفی اشتباه می گیرند
منفی ها یعنی نه؟
مردم از مسوبات مجلس هیچ خوشحال نیستند
جناب بیغش من شدیدا ناراحتم/ چون در آینده به ضرر مملکتم خواهد بود
"...همه مردم ایران از کار مجلس خوشحال هستند.." : تو اصلا کی هستی که جای ما مردم ایران صحبت میکنی ؟ میخوای برای من تصمیم یگیری و به جای من اظهار فضل کنی ؟؟!! اشتباه میکنی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فکر نکنم چهار درصد مردم ! همه مردم باشند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نماینده تونه دیگه. خودتون انتخاب نکردین این رفته با 20 درصد.
امروز سخنگوی دولت مجلس رو با خاک یکسان کرد ، و مجلس رو ار راس امور به ته دره انداخت ؟! روحانی بدون شک دیگه توان اداره کشور رو نداره و استعفا و عاقبت به خیری بهترین کاری که مبشه کرد ، و طرح نخست وزیر پارلمانی همان طور که رهبری پبش بینی میکردن باید عملیاتی بشه که این همه کشور هزینه جنگ سیاسی نده .
کدخدا پرست ها چه به تکاپو افتاده اند یکی نیست به این بدبختها بگه 8 سال وقت کشور و چهل سال تلاش و کوشش کشور برای استقلال و پیشرفت و حتی آب خوردن رو هم منوط کردند به برجام برجامی که روز بعد از تصویبی که با دستپاچگی رئیس مجلس وقت رساندند آقای جنتلمن یعنی همون کدخدا تحریمی رو علیه ایران امضا کرد بعد از چند سال گفتند بابا صبر کنید تا گلابی و میوه های باغ برجام برسه که هر چی ما نگاه کردیم تموم میوه های آن کرمو بود آقازاده ها و خانم زاده ها و اعوان و انصار هم که تا آنجا که توانستند چاپیدند و قشر عظیمی از ملت رو به بدبختی رساندند بس نیست کدوم برجام این افتخار برجام رو با نخ به گردنتون بیاندازید
کار پهپاد نیست کویت دنبال منحرف کردن از مسیر اصلی هست چون اگر پهپاد بود ماشین می سوخت بعد آن پایین افراد تیراندازی نمی کردند.
اصولگرایان منتظر فرصت بودند تا بتواننددربجث مذاکره وبرجام درکاردولت سنگ اندازی کنند تا چندروز پیش هیچ بهانه ای نداشتند تا ترور شهید فخری زاده وقتی ترور صورت گرفت مجلس حتی برای شادی شهید فاتجه وصلوات قرائت نکردند بااتفاق مصوبه پروتکل الحاقی را مصوب کردند وتا دیرنشده فرصت راازدولت بگیرند ودرانتخابات سال1400مذاکرع وبرجام را به نفع خود تمام کنند من بعنوان یکی ازاین85میلیون جمعیت ایران اگر واقعا مجلس بااین نیات مصوبه را تصویب کرد تا درسال1400طبل پیروزی برجناح خودبکوبد باید بگویم نامردترین وخائن ترین تنایندگان درطول این 41سال انقلاب هستند چراکه معیشت وسلامتی مردم را درلجبازی وسنگ اندازی دربرجام به گروگان گرفتندتا مبادا دولت ورئیس جمهور فعلی برایت توفیق پیداکند وبرای همیشه عرصه سیاست را براصلاح طلبان ومردم ببازند اگر اینکار بد هست باید برای همیشه تاعمرایران باقی هست وتااینها درراس هستند مذاکره نباید صورت بگیرد ولی مذاکره برای روحانی بد وبرای خودشان خوب وظفرمندانه تلقی شود باید گفت نزد مردم که درطول 8سال ریاست جمهوری روحانی مذاکره را ممنوع ومذاکره کنندگان را غرب زده ووطنفروش قلمداد میکردندوسال بشال مردم ومعیشت مردم را به حدی رساندند که75میلیون جمعیت ایران زیر خط فقربرسانندودرثانی باید به این طیف لعن ونفرین فرستاد که سردار سلیمانی وشهید فخری زاده را پله ترقی ومطامع جناحی خود قراردادند وقطعا مورد لعن وتنفر مردم از الان بیشتر قرارمیگیرندحتی رهبری هم اگر موافق مذاکره اصولگرایان باشد باید درعدالت ونوع نگاه رهبری به کشور باید شک کرد که مذاکره برای اصلاح طلبان حرام ومزدور معرفی شوند ولی برای اصولگرایان عین صواب ومباح تلقی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
حتما برو سخنان شهید رو گوش کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
الان میرم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
البته 8 سال مذاکرات اونها رو هم دیدیم
جناب بیغش بفرمایید کدام مردم از مصوبه شما خوشحالند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
مردمی که ۲۵۰ نماینده راهی مجلس کردن و امثال شماها شرکت نکردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
ناشناس ۲۱:۵۵ بااین جواب که فقط خودت و همفکرانت رو محکوم کردی که، اگه آمار خودتون رو درست بگیریم که فقط ۴۲ درصد مردم خوشحال و راضی هستند و ۵٨ درصد ناراضی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
دویست و پنجاه نفرو شورای نگهبان فرستاد مجلس ! تو و امثال تو هم بازیچه بودید ولی فکر میکنید کاره ای هستید ! خیر
باز خوبه این اقا بلده ۲ ضربدر ۳ میشه ۶
ترامپ رفت و ایران رو به دلواپسان سپرد
ظاهرا گفته بچه ها من میرم ولی نذارید آب خوش از گلوی ملت ایران پایین بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
نیست که الان خیلی آب خوش پایین میره. برجام ذلت بار باید تموم بشه. ان پی تی رو هم خارج میشیم در قدم بعدی.
طرح امروز مجلس اینقدر سست و عجولانه و بی ارزش هست که حتی شورای نگهبان بهش نگاه هم نمیکنه اینا اینقدر نیازمند توجه هستن که در این طرح پیش بینی کردن هر کی این تصویب نامه رو اجرا نکنه باید 25 سال بره زندان!
کچا فقها و حقوقدانان شورای نگهبان زیر بار همچین طرح ساده لوجانه ای میرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
پیاده نظام و خائنین داخلی هم که بوقچی های نتانیاهو هستن باید 25 سال برن زندان.
رضا صدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
نیروهای سایبری حقوق بگیر بروید همان رجا نیوز کامنت بگذارید. اعصاب ملت را نشانه نروید. یهو دیدی همان جایی را که از آن حقوق می گیرید زدند.
میگن روحانی دوباره مجلس رو با خاک یکسان کرده و فردا نمیخاد بره مجلس و اولین بار در تاریخ انقلاب بودجه رو یکی از معاونان به مجلس میفرسته ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
خوب کاری می کنه. آنی تایم آنی ور!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
روحانی نماینده حداقل 18 ملیون نفره و نباید به مجلسی که نماینده 200 هزار نفره بره
این نمایندگان خلاف نظر عموم مردم مصوبه تصویب میکنند بعد میگویند مردم خوشحالند ،کدام عاقل از این کار خوشحاله ،بله شما که از تحریم نفع میبرید ،برید از خدا بترسید شما نماینده ما مردم نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
"همه مردم ایران از کار مجلس خوشحال هستند اما متاسفانه سخنگوی دولت ..."

یعنی دولت جزء مردم نیست؟

روحانی که از همه شما بیشتر رای دارد!
والله از خودتون مراقبت کنید
پول که دست خودتونه
ماشین ضد گلوله بخرید اگه سه تا دارید سه تا اضافه کنید مسلح کنید بدنه اش رو تقویت کنید کارآگاه گاجت و زبل خان رو استخدام کنید والله ما نداریم هزینه از دست دادن شما رو بدیم
پرستاران دران تو خط مقدم مبارزه با کرونا فدا میشن حقوق اعضای هیت علمی پشت کامپیوتر و انلاین نشین ۵ میلیون اضافه میشه ، بنازم این حسن روحانی رو با گسل طبقاتی که درست کرده ، وزیر میخاد با چندرغاز دهن انها رو ببنده؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
چرا بجای دکتر ها یخه هیات علمی را چسبیده اید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
از کدام 5 میلیون حرف می زنی من هم هیئت علمی هستم به من هم بدهید
اگر به جای برجام به دنبال عادی سازی روابط با آمریکا بودید قطعا این همه داستان نداشتیم
یا جنگ یا اشتی تموم بشه بره انگار مردم در برزخ قرار دارند
واقعا مجلس کاره ای نیست.مجلس حتی اختیار در قضیه قیمت بنزین نداشت چه برسد به مسائلی که به امنیت کشور وابسته است
حالا خوب شد یه چندتا شعار دادند و یه طرحی هم تصویب کردند که فردا نگن مجلس چرا کاری نکرده
ما باید به جای نگرانی از تداوم تحریم ها باید بترسیم و دعا کنیم که دستاوردهایی که در طول تحریم ها بدست آمده است توسط بی تدبیری مسئولین به باد فنا نرود که اگر به فنا برود یعنی تمام مشکلات و فشارهایی که مردم تحمل کرده اند به باد فنا رفته است و باید بفهمیم که برداشته شدن تحریم ها مثل چاقوی دولبه است که یک لبه آن به نفع ما و لبه دیگر آن به ضرر ما است و اهمیت این موضوع بیشتر از انتخاب ترامپ یا بایدن است.
و فراموش نکنیم که اگر تحریم نمی شدیم باید سیم خاردار هم از خارج وارد می کردیم در حالی که تحریم ها باعث شد توربین های پرقدرت و پمپ های پیشرفته و .... بسازیم که شایسته است لیست شود و تا حد ممکن و در صورت کیفیت قابل قبول و فراوانی آن وارد کردن آن حرام شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
خداوند همه بیماران را شفا دهد.
رضا صدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
دست آور تحریم ها نورم بالای پنجاه درصد، نابود شدن زندگی قشر مستضعف و فرستادن طبقه متوسط اقتصادی به زیر خط فقر، رشد منفی اقتصادی، از دست دادن بازار های جهانی، رکود تورمی، عقب افتادن از کشورهای رقیب در توسعه اقتصادی، توقف رشد علمی به دلیل نبودن بودجه برای تحقیقات، از بین رفتن معیشت مردم،از بین رفتن اعتماد مردمو...
یک کشور را مثال بزنید که با تحریم رشد کرده باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
به خاطر همین تفکر غلط درهای بسته است که اکثریت کارخانجات ایران ورشکسته و یا با حداقل ظرفیت کار می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
تو هم از اون تولید کننده های فرصت طلبی هستی که
تحریم
شروع شد همه اجناس را سه برابر کردند اگر تحریم ها برداشته بشه کسی این جنس های بی ارزش و بی کیفیت شما ها را نخواهد خرید
محمدرضا خباز فعال سیاسی اصلاح‌طلب: «از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود قبل از بیان هر سخن و اتخاذ هر تصمیمی به فکر سود و زیان آن برای مردم باشند. باید ببینند که ملت از این سخن و تصمیم سود می‌برند یا زیان».

سوال: شما وقتی خودت نماینده مجلس بودی به همین توصیه خودت عمل می کردی؟ یا برای دیگران نسخه می پیچی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
مصوبه مجلس با ناآگاهی تصویب شده و نتیجه رای نماینده های حداقلی است. آنهایی که خوشحالند درک درستی از آثار مخرب این موضوع ندارند. این روش قبلا در دولت های نهم و دهم امتحان شد و نتیجه اش شد همراهی تمام دنیا با آمریکا در تحریم ما و قطعنامه های مصوب تمام اعضای شورای امنیت و چیزی که ما را به چاهی انداخت که خلاصی از آن ممکن نیست و اما این مصوبه عمق چاه را بیشتر کرد. کل هدف این مصوبه رییس جمهور است و هیچ اثری ندارد. مجلس راه را گم کرده و کلا به در و دیوار می زند و نتیجه خسارتش نه در بلند مدت بلکه در کوتاه مدت حاصل می شود.
مصوبه مجلس ، کرک ، و ، پشممان ، را ، به باد خواهد داد
خاک تو سرمون کنن این همه درس خوندیم و کارمند پتروشیمی شدیم.یه بارون زد سه روزه داریم تو فاصلاب توی شهرک بعثت ماهشهر که شهرک منازل پتروشیمی هست غلط میخوریم.متاسفم برای خودم متاسفم.نمیتونم توی روی زن و بچم نگاه کنم.۴تا پمپ نیست که اب بارون و فاضلابها رو بیرون ببره.امشب تصمیم گرفتم خانواده ام رو به تهران منتقل کنم تا راحتتر بشیم.اینجا هیچی نداره هیچی.تتبستون گرد وخاک زمستون اب فاضلاب.خدایا گناه ما چیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
وایسا تا سال دیگه برجام می‌خوان فعالش کنن
اصلا نگران نباش
بایدن اومده
فاضلاب شما هم درست میشه
واقعا راه توبه باز است زندگی احمد نجفی را در آمریکا مطالعه کنید شاید کهولت سن وادارش میکند
من در این سایت شما نوشتم که در حمله به تاسیسات اتمی ایران دو پهباد از طرف زمینهای تازه آزاد شده قره باغ حمله میکنند ! ولی اگر تصور میکنید این کار اسرائیل است اشتباه میکنید ! این کار آمریکا است شخص ترامپ این کار را انجام داده است
احمد امیرآبادی، جعفر قادری، محمد باقر قالیباف، عاشقان خدمت به کی؟ مردم؟ خدا می داند.
آیا بایدن به برجام باز می‌گردد یا مطابق نظر مشاورانش عمل خواهد کرد؟
«جِیک سالیوان» مشاور امنیت ملی معرفی شده توسط بایدن گفته است ایرانی‌ها باید واقع‌بین‌تر باشند. تصور کاهش تحریم‌ها از سوی آمریکا بدون دریافت ضمانت‌هایی از ایران مبنی بر آغاز مذاکره فوری بر سر مسائل مربوط به راستی‌آزمایی و موشک‌های بالستیک قاره‌پیما غیرعملی است.
نمایندگان محترم اصولگرا، دقت بفرمایید از شم خاطره ای که در ذهن نسل چهارم و پنجم باقی نماند.
بااینکه بنظرمیادبایدن رییس جمهورمنتخب امریکاشده ولی درژانویه سال جدیدهمه بابرگشتن ورق به نفع ترامپ بصورت کاملاقانونی سورپرایزخواهیم شد!اوچهارسال دیگررییس جمهورباقی خواهندماند!
آفای نجفی شما باغ یانخلستان داری گرانی واسه شما مهم نیست. گرانی پدرمارو درآورده. لطفا
آقای بیغش لطفا از مردم حرف مایه نزارید، چون شما و دوستانتان ده درصد رأی این مردم رو ندارین. این طرح های شما باب میل خودتون هست نه مردم ایران.اگه می توانید مصوب کنید این طرح به رفراندوم بزارن ...تا دیدن داره قیمت دلار و خودرو میاد پایین با این مصوبه بی ارزش باز همه چی داره اوج میگیره لااقل کمی هم به فکر مردم باشید
به آقای احمد نجفی باید گفت بشین بابا سر جات/تو را چه به سیاست. برو به بازیگیری ات ادامه بده شاید بعد از اینهمه سال بتوانی محبوبیت امثال مرحوم هاجمشید مشایخی، داوود رشیدی،عزت ا... انتظامی و علی نصیریان را کسب کنی
آقای بیغش آیا ترورها فقط در زمان برجام بود؟!! اگر اینگونه است پس چرا حداکثر دانشمندان هسته ای قبل از برجام و در دوران معجزه هزاره ترور شدند
ما که نفهمیدیم اقتصاد ایران را چه کسی، گروهی، نهادی، ارگانی، وزارتخانه ای یا .... باید درست کند و به فکرش باشد؟ ماشاالله همه به فکر نشان دادن خودشان هستند و لاغیر.علی برکت الله.
همه نظرات را خوندم


فقطظ می تونم بگم بدجوری بازی خوردیم

همون بازیگری شدیم که همه ابرقدرت ها می خوان
درمورد این خبر:
مقایسه عجیب میان ترامپ و اوباما از سوی نماینده مجلس
خدائیش وقتی به نطقهای برخی نمایندگان یا اظهار نظرهاشون فکر میکنم میبینم خوب کاری رأی ندادم.

آدم وحشت میکنه از تصور طرز تفکر برخی نماینده ها ، واقعا اینا با این طرز تفکرشون برای ما تصمیم میگیرن!!!
عجب مجلس ناکارامدی هیچ کار مثبتی نمی تونه انجام بده. فقط می خواد خودش نشون بده
کاش این مجلسیان پر حرف یک هفته نان خشک می خوردند تا بفهمند مردم بدبخت و بیچاره چه می کشند
آقای نبویان در کجای کلامشان از ترامپ دفاع کردند فقط گفتند ساختار اصلی تحریمها در دوره اوباما به معاونت بایدن نهاده شده که حرف درستیست چون آزار دهنده ترین تحریمها که تحریم بانکی و نفتی است در دوره اوباما تصویب شده است و این به معنای دفاع از ترامپ نیست بلکه به معنای اینست که بیخودی از آمدن بایدن مردم را ذوق زده نکنید مثل قضیه برجام تا بعدش سرخورده بشوند و ناراضی
عباس عبدی میگه دعا کنید ترامپ برگرده!


لطفا کاسبان تحریم را دستگیر و مجازات کنید
همگی دسته جمعی یه افرین می گیم به سید محمود نبویان نماینده تهران معلوم جدول ضرب خوب بلده شیطون
در مورد مجلس ایران باید گفت:
شما حضرات فعلا مرغ را در یابید که به کیلوئی پنجاه هزار تومان نرسد بعدا بروید سراغ کارهای بزرگتر.
حضرت آقاي عبدي، لطفا آدرس غلط ندهيد! نزديك 8 سال كشور را گروگان برجام كرديد، چه عايدي كسب كرديد؟ به قول اقاي سيف تقريبا هيچ! تيم بايدن هنوز نيامده حرف از برجام2 و 3 و ... مي زند، چند سال ديگر مي خواهيد كشور و مردم را گروگان وعده هاي پوچ و توخالي غربيها كنيد؟
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی