بازدید 22295
پیمانه اقتصادی

افزایش قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان/ پیش بینی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو/ یک مسئول: مرغ را درب منزل به مردم تحویل می‌دهیم/ نماینده مجلس: با این مدیریت، مرغ به ۴۰ هزار تومان خواهد رسید!

این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند صعودی شاخص بورس، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟ احتمال اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان آذرماه، ارزش پالایشی یکم مشخص شد، فراخوان‌ها رکورد شکستند، سکه وارد کانال ۱۲ میلیونی شد، طلا در بازار جهانی گران شد و متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 01 December 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون تداوم روند صعودی شاخص بورس، ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟ احتمال اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان آذرماه، ارزش پالایشی یکم مشخص شد، فراخوان‌ها رکورد شکستند، سکه وارد کانال ۱۲ میلیونی شد، طلا در بازار جهانی گران شد و متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین را در بر دارد.

تداوم روند صعودی شاخص بورس

امروز شاخص کل با ۷۷۳۰ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به یک میلیون و ۴۷۳ هزار و ۷۰۶ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۰۲۱ واحد افزایش معادل ۰.۵۳ درصد به ۳۸۵ هزار و ۴۰۲ واحد، شاخص کل هم وزن با ۲۱۱۴ واحد افزایش معادل ۰.۵۱ درصد به ۴۱۹ هزار و ۹۰۷ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۱۳۸۴ واحد افزایش معادل ۰.۵۱ درصد به ۲۷۴ هزار و ۹۶۲ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۱۴۴۳ واحد افزایش معادل ۰.۵۷ درصد به دو میلیون و ۱۵ هزار و ۹۳۴ واحد، شاخص بازار اول با ۹۰۸۸ واحد افزایش معادل ۰.۸۵ درصد به یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۶۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۳۴۴۱ واحد افزایش معادل ۰.۱۲ درصد به ۲ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۵۵۸ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در دو میلیون و ۵۲ هزار نوبت معاملاتی، ۱۳ میلیارد و ۷۴۶ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۶۲ هزار و ۲۹۶ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز سه شنبه 11 آذر 99/ بیشترین افزایش قیمت در کدام نمادها بود؟

گزارش بورس امروز سه شنبه 11 آذر 99/ بیشترین افزایش قیمت در کدام نمادها بود؟

ارزش سهام عدالت چند میلیون تومان شد؟

همزمان با رشد شاخص کل بورس تهران، افزایش ارزش سهام عدالت نیز ادامه یافت. قیمت پورتفوی بورسی سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی امروز ۱۶۲ هزار و ۶۲۶ تومان معادل ۱.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۱ میلیون و ۵۴۷ هزار و ۳۱۶ تومان رسید. بر این اساس، ارزش ۶۰ درصد از سهام عدالت آزاد شده به ۶ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۳۸۹ تومان رسید. /جزئیات بیشتر

احتمال اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان آذرماه

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: براساس مذاکرات انجام شده، قرار است تا مسائل حقوقی اعطای کارت اعتباری سهام عدالت تا پایان هفته به بانک‌ها ارسال و تا پایان آذرماه مراحل پایانی این اقدام نهایی شود. /جزئیات بیشتر

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با رشد ۰.۹۴ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۰ هزار و ۷۴۱ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۴ میلیون ۱۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با کاهش ۱.۱۶ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۲۰ هزار و ۳۱۰ تومان معامله شد.

ارزش پالایشی یکم مشخص شد

نبض بورس نوشت: بالاخره انتظار‌ها به سرآمد و معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری پالایشی یکم (پالایش) با گذشت سه ماه از آغاز پذیره نویسی، از امروز سه شنبه ۱۱ آذر در بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد. در ابتدای معاملات این نماد توانست با ۱۹ درصد رشد در قیمت ۱۱۹۰۰ تومان بازگشایی شود. امروز به جز نماد «شتران» که متوقف بود، باقی نماد‌های حاضر در سبد پالایشی یکم مثبت بودند. قیمت پایانی هر واحد از پالایشی یکم با رشد ۱۳.۷۴ درصدی نسبت به زمان عرضه ۱۱ هزار و ۳۷۴ تومان معامله شد تا ارزش ۵۰۰ واحد از دومین ETF دولتی به ۵ میلیون ۶۸۷ هزار تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از پالایشی یکم با افزایش ۱۳.۳ درصدی نسبت به روز عرضه ۱۱ هزار و ۳۳۰ تومان معامله شد.

پیش بینی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو گفت: ریزش قیمت دلار از ۲۵ روز پیش تا حالا، باعث افت قیمت خودرو در بازار شده، به طوری که در این مدت، شاهد کاهش ۲۵ تا ۳۲ درصدی قیمت خودرو در بازار بوده‌ایم. این افت قیمت علاوه بر خودرو‌های داخلی شامل خودرو‌های وارداتی و مونتاژی نیز شده است. مؤتمنی با بیان اینکه در حال حاضر بازار خودرو و نمایشگاه‌داران تعطیل هستند، افزود: بازار ارز و خودرو ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند و با کاهش نرخ ارز، شاهد افت قیمت خودرو‌ها نیز بودیم. این در حالی است که تا پیش از این، با افزایش قیمت دلار، قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می‌کرد؛ هرچند معاملات قابل توجهی در بازار صورت نمی‌گرفت. وی تأکید کرد: بعید است در آینده شاهد افزایش دوباره قیمت خودرو در بازار باشیم.

فراخوان‌ها رکورد شکستند

تعداد خودروهایی که در کره جنوبی طی ده ماه سال جاری فراخوانده شدند به بالای ۲ میلیون دستگاه رسید و به این ترتیب فراخوان خودرو در این کشور برای چهارمین سال متوالی از آستانه مجاز فراتر رفت. آمار به‌دست‌آمده از خودروسازی کره جنوبی نشان می‌دهد در مجموع برای ۰۴/ ۲ میلیون دستگاه خودرو در فاصله ماه‌های ژانویه تا اکتبر، فراخوان صادر شده ‌است که افزایش ۲/ ۵۶ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. سال گذشته برای ۱۶/ ۲ میلیون دستگاه فراخوان صادر شده بود. به نقل از دنیای اقتصاد، هفته گذشته، به شرکت هیوندای موتور، مرسدس بنز کره و چهار شرکت دیگر دستور داده شد برای بیش از ۱۶۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه فراخوان بدهند تا قطعات آنها را به‌دلیل نقص فنی، تعمیر کنند. به همین دلیل مجموع فراخوان‌های امسال از مجموع فراخوان‌های سال گذشته فراتر رفت.

افزایش قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان

در معاملات امروز (سه شنبه یازدهم آذرماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۴۶۲۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۵۶۲۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۶۲۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۹۵۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل با افزایش ۶۵۰ تومانی نسبت به روز دوشنبه، به قیمت ۳۰۵۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود.

سکه وارد کانال ۱۲ میلیونی شد

ایرنا: قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه یازدهم آذرماه) با افزایش ۸۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۲ میلیون تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۱ میلیون تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی با ۴۰۰ هزار تومان افزایش برابر با ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه هم با افزایش ۵۰ هزار تومانی به قیمت چهارمیلیون تومان و سکه یک گرمی نیز در برابر دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد.
علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و یکصد هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۷۷۰ هزار تومان فروخته شد.

افزایش قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان/ پیش بینی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو/ یک مسئول: مرغ را درب منزل به مردم تحویل می‌دهیم/ نماینده مجلس: با این مدیریت، مرغ به ۴۰ هزار تومان خواهد رسید!

طلا در بازار جهانی گران شد

قیمت طلا در معاملات بازار‌های جهانی نزدیک به ۲ درصد رشد کرد و از پایین‌ترین قیمت پنج ماه گذشته که دیروز رقم خورده بود، فاصله گرفت. با کاهش ارزش دلار و خوش بینی ناشی از اخبار مربوط به واکسن کرونا که بالا رفتن شمار مبتلایان را تحت تاثیر قرار داد، قیمت طلا افزایش یافت. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۳۱.۳۹ دلار افزایش ۱۸۰۸.۸۴ دلار فروخته شد. طلا، بدترین عملکرد ماهانه در چهار سال گذشته را در روز دوشنبه ثبت کرد و به ۱۷۶۴.۹۲ دلار، کمترین رقم از دوم جولای رسید. لاکمن اتونوگا، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «به نظر می‌رسد طلا با دلار خسته و اظهارات متناقض جرم پاول، رئیس فدرال رزرو و استیون منوچین، وزیر خزانه داری، تقویت شده است.» علی رغم تقویت خوش بینی‌ها در مورد تحولات واکسن، نگرانی در مورد افزایش شمار مبتلایان همچنان از عوامل تقویت طلا به حساب می‌رود.

تاخیر در مذاکرات اوپک پلاس قیمت نفت را کاهش داد

قیمت نفت در معاملات امروز به علت نگرانی در مورد افزایش عرضه کاهش یافت. پس از آنکه تولیدکنندگان بزرگ نفت مذاکرات برای تعیین سیاست تولید نفت در سال ۲۰۲۱ را به تعویق انداختند، دوباره نگرانی‌ها در مورد فزونی عرضه در بازار تقویت شد. هر بشکه نفت برنت با ۱۶ سنت کاهش ۴۷.۷۲ دلار فروخته شد. نفت برنت روز دوشنبه بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۹ سنت کاهش ۴۵.۲۵ دلار معامله شد. نفت خام آمریکا نیز دیروز ۰.۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. دو شاخص نفتی طی ماه نوامبر ۲۷ درصد افزایش ارزش را به علت تحولات مربوط به واکسن کرونا و امید به بهبود اقتصاد و افزایش تقاضا برای نفت ثبت کردند. به گفته منابع آگاه، اوپک پلاس، مذاکرات خود را برای سیاست گذاری در مورد نفت در سال آینده به روز پنجشنبه موکول کردند. زیرا مخالفت‌هایی در مورد میزان تولید در میان آن‌ها وجود دارد. بازار‌های سرمایه RBC در یادداشتی اعلام کرد: «این گروه احتمالا، مصالحه‌ای جهت حفظ آبرو خواهند یافت و متحمل‌ترین نتیجه، یک تمدید کوتاه مدت خواهد بود که پس از آن افزایش تولید به حالت اول بازمی گردد.» /فارس

متوسط قيمت فروش هر مترمربع زمين اعلام شد

مرکز آمار اعلام کرد: در تابستان ٩٩، متوسط قيمت فروش هر مترمربع زمين يا زمين ساختمان مسكوني كلنگي معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي در شهر تهران ٣٤٧٩٣٩ هزار ريال با میانگین مساحت ٢١٠ مترمربع بوده است كه نسبت به فصل قبل ٣٦,٤درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٨٦.٥ درصد افزایش داشته ‌است.

افزایش قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان/ پیش بینی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو/ یک مسئول: مرغ را درب منزل به مردم تحویل می‌دهیم/ نماینده مجلس: با این مدیریت، مرغ به ۴۰ هزار تومان خواهد رسید!

یک مسئول: مرغ را درب منزل به مردم تحویل می‌دهیم!

یک مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش ناگهانی قیمت مرغ در بازار گفت: در پی این اتفاق، رئیس جمهور دستور داد وزارت جهاد کشاورزی و برخی از دستگاه‌های دیگر برای تنظیم بازار به وزارت صمت، که مسئول اصلی تنظیم بازار است، کمک کنند. با ورود وزارت جهاد کشاورزی، قیمت مرغ که در میدان بهمن تهران به ۳۵ هزار تومان رسیده بود، به ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. وی افزود: روزانه حدود ۶۵۰ تن مرغ گرم با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ و ۳۰۰ تن مرغ سرد با قیمت ۱۵ هزار تومان در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تهران توزیع می‌شود. این روند تا متعادل شدن قیمت مرغ در تهران و دیگر شهرستان‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. برای جلوگیری از تشکیل صف در این شرایط کرونایی، با چند استارت آپ نیز هماهنگ شده است تا مرغ را در درب منزل به مردم تحویل دهند.

افزایش قیمت دلار در کانال ۲۵ هزار تومان/ پیش بینی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو/ یک مسئول: مرغ را درب منزل به مردم تحویل می‌دهیم/ پیش بینی نماینده مجلس از مرغ ۴۰ هزار تومانی!

پیش بینی نماینده مجلس از مرغ ۴۰ هزار تومانی!

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درخصوص گرانی‌های قیمت مرغ هشدارهایی از ماه‌ها قبل به مسئولان داده شده بود، افزود: متاسفانه در ماه‌های اخیر قیمت نهاده‌های دامی از ٢ هزار و ۵٠٠ تومان به ١۵ هزار تومان رسیده؛ از این روی، با توجه به این افزایش قیمت پیش‌بینی گرانی مرغ دور از ذهن نبوده است .وی با تاکید بر اینکه سوءمدیریت در بحث بازار قیمت‌های فعلی را رقم زده است، تصریح کرد: اگر مدیریت بازار باز هم به این شکل ادامه پیدا کند به یقین قیمت مرغ به ۴۰ هزار تومان نیز خواهد رسید،  اکنون قشر اعظمی از مردم توانایی خرید گوشت قرمز را ندارند. از این رو باید شرایط خرید گوشت سفید برای آن‌ها با ساماندهی نرخ‌ها فراهم شود./خانه ملت

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
شما که مدیریت عالی دارید و پیش بینی های عالی تر، اصلا چرا مرغ بشه چهل تومن رندش کنید مثلا 50
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
پیش بینی شما قطعا درست است چون با تصمصم های شما قیمت همه چیز از جمله مرغچند برابر خواهد شد شک نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
مجلس تشنه خدمت و دولت شیفته خدمت، در رقابت
بتنگاتنگ جهت ثبت رکورد زنی تورم و گرانی به نام خویش هستند و غافل از قیمت پای مرغ هستند
مرغ، پر، تخم مرغ، پر، گوجه پر، خیار، پر، لبنیات، پر، تو رو خدا یه نون رو از ما نگیرید بذارید حداقل نون خالی بخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
کارمون به کجا رسیده که برای چیزهایی که حقمونه باید التماس کنیم و تحقیر بشیم. ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
تازه روحانی از امنیت هم حرف میزنه
قیمت دلار دراین لحظه ۲۶۶۰۰ وسکه ۱۲۶۰۰۰۰۰ تومان است فردا هم بدون شک بورس سقوط خواهدکرد بیصبرانه منتظریم ببینیم فردا روزنامه های سینه چاک بورس چگونه تیتر خواهند زد
دست مجلس درد نکند
دلاری که داشت کاهش می یافت را باز افزایشی کرد.ایکاش اینقدر که به فکر منافع خودشان هستند به فکر مردم هم بودند
مجلس انقلابی یک ططرح شش فوریتی هم برای مرغ تصویب کند
مرغ را به درب منزل برسانیم
جان مادرتان ما را بیشتر از این به تمسخر نگیرید
ما درست هست از جنس شماها نیستیم ولی بخدا هم وطن شماها هستیم
باور ندارید تا انتخابات صبر کنید ببینید ما چطور عزیز و همه کاری این مملکت میشویم
تیترامروز یکی ازجراید:
روحانی : اقتصاد ایران دشمن راعصبانی کرده !!!!!
جناب روحانی ممکن است دقیقا بفرمایید کدام قسمت از اقتصاد ایران دشمن راعصبانی کرده ؟
بر اساس کدام پارامتر اقتصادی واجتماعی این ادعا رامطرح میفرمایید؟
نرخ تورم ؟؟!!!
نرخ بیکاری ؟؟!!!!
نرخ رشد اقتصادی ؟؟؟!!!
وضعیت تولید وبنگاههای تولیدی؟؟؟!!!!
خط فقر ۱۰ میلیون تومانی؟؟؟!!!
امار طلاق و خودکشی ؟؟؟!!!
امار بزهکاری وسرقت ؟؟؟!!!
لطفا واضح و شفاف سخن بگویید تا ما مردم عامی هم متوجه فرمایشات شما بشویم
شما مسئولین نمیگذارید خودرو ارزون شود پرایدی که از 20 ملیون شده 120 ملیون حالا شده 105 تومن کجاش ارزون شده شما مردمو چی فرض کردین
شما مسئولین نمیگذارید خودرو ارزون شود پرایدی که از 20 ملیون شده 120 ملیون حالا شده 105 تومن کجاش ارزون شده شما مردمو ... فرض کردین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر