بازدید 24741
پیمانه اقتصادی

پیش بینی مجلس از چهار منبع برای واردات خودرو / معاون رئیس جمهور: خودرو‌های ارزان قیمت طراحی می‌کنیم / دلار از ۲۴۰۰۰ تومان فاصله گرفت/ بورس به سبزپوشی ادامه داد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلار به پایین‌ترین سطح ۲.۵ ساله رسید، ورود سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی، قیمت طلا با امید به واکسن کرونا باز هم کاهش یافت، اختلاف در اوپک نفت را ارزان کرد، کرملین: اختلاف شدیدی میان روسیه و اوپک وجود ندارد، ارزش سهام عدالت و دارایکم و غول خودروی آلمان و بحران مدیریت را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵ 30 November 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون در بازار جهانی دلار به پایین‌ترین سطح ۲.۵ ساله رسید، ورود سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی، قیمت جهانی طلا با امید به واکسن کرونا باز هم کاهش یافت، اختلاف در اوپک نفت را ارزان کرد، کرملین: اختلاف شدیدی میان روسیه و اوپک وجود ندارد، ارزش سهام عدالت و دارایکم در ۱۰ آذرماه ۹۹، ارزش دارایکم چقدر شد؟ و غول خودروی آلمان و بحران مدیریت را در بر دارد.

دلار از ۲۴۰۰۰ تومان فاصله گرفت

بازار ارز پس روند نزولی روز‌های اخیر، امروز با افزایش نرخ دلار و یورو مواجه شد. روندی که باعث شد هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش ۴۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شود. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های مجاز به قیمت ۲۹۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز یکشنبه، ۵۵۰ تومان گران‌تر شده است.

بازار جهانی؛ دلار به پایین‌ترین سطح ۲.۵ ساله رسید

دلار در معاملات روز دوشنبه بورس لندن در حالی به پایین‌ترین سطح دو و نیم ساله رسید که روند رشد چند روزه سهام جهان متوقف شده است. ترکیب خوش‌بینی به واکسن کرونا و امید به بسته‌های حمایتی جدید از سوی دولت آمریکا و تسهیل فضای مالی از سوی فدرال‌رزرو باعث شد تا سرمایه‌گذاران سرمایه‌های خود را از ارز ذخیره جهان بیرون بکشند و دلار بدترین افت ماهانه خود از ماه جولای را به ثبت برساند. شاخص دلار در برابر سبد ارزهای مهم جهان ۰.۱ درصد افت کرد و به ۹۱.۷۰۷ واحد رسید که پایین‌ترین سطح آن از آوریل ۲۰۱۸ تا کنون است. تحلیل‌گران بانک ای‌ان‌زی در یادداشتی برای مشتریان خود نوشتند: بازارها حال و هوای آشنایی دارند؛ بهبود ریسک‌پذیری دلار را به طور گسترده‌ای تضعیف کرده است. شاخص دلار در ماه نوامبر با انتشار اخبار خوش از واکسن‌های کرونا ۲.۵ درصد سقوط کرده و حالا ۱۱ درصد پایین‌تر از رکورد ۱۰۲.۹۹ واحدی ماه مارس است.

ورود سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با افزایش ۵۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، ۱۱میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی با ۱۵۰ هزار تومان افزایش برابر با پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه هم با افزایش ۵۰ هزار تومانی به قیمت سه میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز در برابر دو میلیون و ۳۵۰ هزار تومان مبادله شد. علاوه بر این، در بازار طلا نیز هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۵۷ هزار تومان و هر مثقال طلا به بهای چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت جهانی طلا با امید به واکسن کرونا باز هم کاهش یافت

قیمت جهانی طلا در آغاز معاملات این هفته در صبح دوشنبه تحت تأثیر امید به واکسن کرونا و چشم‌انداز خاتمه سریع‌تر پاندمی کرونا، باز هم سقوط کرد. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۹۷ درصد یا ۱۷.۲۶ دلار سقوط کرد و به ۱٫۷۷۰.۸۶ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۷۹ درصد یا ۱۴.۱۰ دلار سقوط کرد و به ۱٫۷۷۴ دلار رسید. امید به واکسن کرونا باعث به وجود آمدن نوعی خوش‌بینی در بین سرمایه‌گذاران شده و ریسک‌پذیری آنها را برای فروش سرمایه‌های امنی مانند طلا و خرید سرمایه‌های ریسک‌داری مانند سهام افزایش داده است.

اختلاف در اوپک نفت را ارزان کرد

هفته گذشته قیمت نفت تحت تاثیر موفقیت در ساخت واکسن کرونا، رشدی ۷ درصدی را به ثبت رساند. رشدی که البته زیر سایه اختلاف در اوپک آن هم در آستانه برگزاری صد و هشتادمین نشست آن، اتفاق افتاد. اختلاف در اوپک باعث شده تا نگرانی‌ها نسبت به تمدید توافق کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه‌ای نفت ناکام بماند و از ابتدای سال آینده میلادی، عرضه نفت به بازارهای جهانی بیشتر شود. ابن در حالی است که همچنان زمان قطعی توزیع جهانی واکسن کرونا و بازگشت اقتصاد به شرایط پیش از شیوع کووید ۱۹ اعلام نشده و افزایش عرضه در شرایطی رخ خواهد داد که همچنان فاکتورهای موثر بر رشد تقاضا در جهان دیده نمی‌شود. به همین دلیل، قیمت نفت برنت که هفته گذشته تا بالای ۴۸ دلار در هر بشکه بالا رفته بود، امروز با کاهش ۱.۸ درصدی به ۴۷ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا نیز افتی ۱.۷ درصدی را به ثبت رساند و ۴۴ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

کرملین: اختلاف شدیدی میان روسیه و اوپک وجود ندارد

در حالی که تولیدکنندگان نفت در مورد آینده توافق کاهش تولید بحث و گفت‌وگو می‌کنند، سخنگوی کرملین امروز اعلام کرد اختلافات شدید همانند آنچه در اوایل سال ۲۰۲۰ وجود داشت، میان روسیه و اوپک وجود ندارد. مذاکرات نفتی در مارس ۲۰۲۰، زمانی که روسیه و عربستان بر سر حجم کاهش تولید توافق نکردند، از هم فروپاشید. اما در نهایت در ماه آوریل به نتیجه رسید. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین گفت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هیچ برنامه برای تمام با پادشاه عربستان پیش از برگزاری نشست اوپک پلاس در روز سه شنبه ندارد.

بورس به سبزپوشی ادامه داد

امروز شاخص کل با ۳۸۶۵۶ واحد افزایش معادل ۲.۷۱ درصد به یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۹۳۴ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۰۱۰۹ واحد افزایش، معادل ۲.۷۱ درصد به ۳۸۳ هزار و ۳۶۹ واحد، شاخص کل هم وزن با ۶۹۴۲ واحد افزایش معادل ۱.۶۹ درصد به ۴۱۷ هزار و ۷۸۸ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۴۵۴۵ واحد افزایش معادل ۱.۶۹ درصد به ۲۷۳ هزار و ۵۷۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۴۳۲۰۳ واحد افزایش معادل ۲.۲۰ درصد به دو میلیون و ۴ هزار و ۳۱۷ واحد، شاخص بازار اول با ۳۰۱۶۵ واحد افزایش معادل ۲.۸۹ درصد به یک میلیون و ۷۴ هزار و ۱۴۹ واحد و شاخص بازار دوم با ۷۱۳۲۳ واحد افزایش معادل ۲.۴۷ درصد به ۲ میلیون و ۹۵۹ هزار و ۲۲ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۸۵۹ هزار نوبت معاملاتی، ۱۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۸۱ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز دوشنبه 10 آذر 99 / این نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند!

گزارش بورس امروز دوشنبه 10 آذر 99 / این نمادها بیشترین افزایش قیمت را داشتند!

ارزش سهام عدالت در ۱۰ آذرماه ۹۹

در پایان معاملات امروز ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی به ۱۱ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۶۹۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۱۲ هزار و ۹۰۲ تومان افزایش یافت. در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته ۱.۹ درصد رشد داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۸۱۴ تومان رسیده است. /نبض بورس

ارزش دارایکم چقدر شد؟

قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با رشد ۵.۴۳ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۰ هزار و ۵۴۸ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۴ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۶۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با افزایش ۶.۸۸ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل ۲۰ هزار و ۸۳۰ تومان معامله شد. /جزئیات بیشتر
 

پیش بینی مجلس از چهار منبع برای واردات خودرو

حجت اله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به طرح مجلس برای ساماندهی بازار خودرو گفت: در این طرح مشوق هایی برای تولیدکنندگان خودرو جهت بالا بردن بهره وری کار در نظر گرفته ایم. وی همچنین به بندی در این طرح اشاره کرد که ذائقه دوستداران خودرو خارجی را نیز تامین می کند و در این باره گفت: در این طرح به واردات خودرو اشاره شده چراکه می تواند قیمت های داخلی را متعادل سازد. باید رقابتی میان خودروهای داخلی و خارجی ایجاد شود و خودروسازان داخلی باید به سمت کیفی سازی پیش روند. لذا مجلس پیش بینی کرده است که می توان از چهار منبع خودرو وارد کرد.

این نماینده مجلس نخستین مسیر را خودروسازانی دانست که خودروی خود را صادر می کنند و ما به ازای آن قادر به واردات هستند. بخش دیگر قطعه سازانی هستند که قطعات خود را به کشورهای مختلف صادر می کنند که در مقابل صادرات قطعه، توان واردات خودرو را دارا هستند. فیروزی سومین مسیر واردات خودرو را متوجه افرادی دانست که خارج کشور دارای ارز و منابع مالی هستند و می توانند از محل ارز شخصی اقدام به واردات نمایند. چهارمین گروه کسانی هستند که نفت را از دولت می خرند و می توانند از محل صادرات بخش نفتی اقدام به واردات خودرو کنند. فیروزی خاطرنشان کرد: این شرایط در قالب طرح است که باید در صحن به قانون تبدیل شود. وی افزود: ما پیشتر به روش های اجرایی استناد می کردیم که قابل تغییر بود ولی اگر این واردات به قانون تبدیل شود، به همان نسبت ضمانت اجرا دارد، جنبه های حمایتی دارد و به راحتی قابل تغییر نیست. /فارس

معاون رئیس جمهور: خودرو‌های ارزان قیمت طراحی می‌کنیم

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در نشست مشترک با وزیر صنعت و رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب درباره بررسی طرح تولید خودروی به روز و اقتصادی، افزود: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین دلیل، در طرح تولید خودروی ارزان‌قیمت و به روز روی طراحی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم. وی با اعلام اینکه چنانچه طراحی دست مهندسان داخلی باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: باید از کپی‌کاری در حوزه خودرو و مونتاژ خارج شویم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.

غول خودروی آلمان و بحران مدیریت

دنیای اقتصاد: شرکت فولکس‌واگن این روزها با بحران‌های مدیریت روبه‌روست. وب‌سایت آرکانساآنلاین گزارش داد که ریاست شرکت فولکس‌واگن مشکلات زیادی برای انتخاب مدیران ارشد این شرکت دارد و در حال تلاش برای قانع کردن هیات‌مدیره این شرکت در راستای ایجاد اصلاحاتی اساسی است. هربرت دایس تاکنون بیش از سه نامزد را برای جانشینی فرانک ویتر، مدیر مالی این شرکت، پیشنهاد داده است. ویتر نتوانسته بود پیش از دریافت رای هیات ناظر این شرکت خودروساز حمایت افراد ذی‌نفع کلیدی را به خود جلب کند؛ این مطالب را افرادی گفته‌اند که نمی‌خواهند نامشان فاش شود زیرا مذاکرات جنبه محرمانه دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
دیگه وقتی پراید 100 تومنه چیو میخوای سی جهل تومن بدی دست مردم؟ میخوای برا فرقون سقف بزن دوتا چرخم بزار عقبش پیشفروش کن بیشتر عزتمند بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
فقط حرف های عوام فریبانه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
این جمله "چنانچه طراحی دست مهندسان داخلی باشد" یعنی چه مگر تا حالا بازار دست کی بوده
ارزون تر از پژو 405 یا پراید؟؟!!
شرکت فولکس‌واگن این روزها با بحران‌های مدیریت روبه‌رو است.چرا از مدیران ایران خودرو وسایپا استفاده نمی کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا خودرو برقی را تولید نمی کنیم ؟
تا ایران نفس بکشد
مگه این دلال جماعت اجازه میدن دلار بیاد پایین
این غول خودروسازی آلمان چرا از مدیران برجسته خودروسازی ایران کمک نمی گیرند آنها اگر بدانند که این مدیران جهانی با چه ترفندی بی کیفیت ترین خودروهای دنیا را تا سالها بعد با قیمت چند ده برابر پیش فروش می کنند حتما روی سرشان خواهند گذاشت
ببینیم در قضیه خودرود، زور نمایندگان به مافیای دو شرکت دولتی داخلی می‌رسد یا نه. حداقل 10-20 درصد تقاضای بازار باید با واردات تامین شود تا خودروسازان داخلی تکانی به خود بدهند و اینقدر خون ملت را در شیشه نکنند.

در مورد سخن آقای ستاری در مورد تولید خودروی ارزان، هم آیا منظورشان این است که دیگر خودرویی تحویل دهند که فقط یک بوق داشته باشد! الان مثلا پرایدی که زه بغلش هم آپشن است دیگر ارزان تر بخواهد بشود چی خواهد داشت؟
پیش بینی مجلس از 4 منبع برای واردات خودرو:
طبق اعلام خودشون پارسال کلا 11 میلیون دلار صادرات خودرو داشتیم که اگر بخاهیم جاش خودروی خیلی خیلی معمولی 20 هزار دلاری بیاریم کلا میشه 550 تا خودرو... تا عطش بازار داخلی رو بخابونه !!!
واقعا یه حساب کتاب میکنن این مجلسی ها؟ پارسال 4500 دلار صادرات خودرو به امارات داشتیم.
دقیقا میخاید جاش چی بیارید؟
بهتر هست این مطالب رو خود تابناک تحلیل میکرد و میگفت !!!
سورنا جان بیخیال خودروسازی بشین بهتره .
بعد از ۴۰ سال انحصار خودرو حالا یه ۲۰ سال هم سرگرممون کنید با طراحی و اینکه میخواید نوآوری کنید برامون . نخواستیم آقا سورنا بزار با همون پراید خاطراتمون رو بگذرونیم .
بعد از ۴۲ سال مونتاژ کاری بد کیفیت و فاجعه بار و عقب مانده و گران قیمت و ضرر ده
تازه میخواهند ، فکر کنند که چطور خودرو ارزان طراحی کنند !!!!!!!
و واردات انجام بدهند !!!!@
خسته نباشید دلاوران !!!!!
خدا قوت پهلوانان !!!!
دلار اومد پایین خودرو وارد میشه بعد یهوویی همینجوری الکی یه حباب بزرگ میاد روی دلار میشینه ییهوویی خودرو گرون میشه و ملت در صف خرید جانفشانی میکنند!!!!
جناب جهانگیری لطفا توضیح بدهید که این دلار 4200 را چطور اختراع کردید........... مسئولین پاسخگو باشند لطفا
خودرو ارزان قیمت!
یعنی از اینها هم بی کیفیت تر؟
دیگه ارزون تر از پراید تابوت متحرک نیست . خوده قبره
دیگه از پراید ارزان قیمت تر هم مگه داریم ؟ ولی الان صد میلیونه ، نه شما اینکاره نیستید
عجب ؟؟!!1 خودرو ارزان قیمت میخواهند طراحی کنند؟؟!!! مگر کالسه ای مرگبارتر و ارزانتر از پراید هم وجود دارد؟؟!!!
در دو راهکار اول طرح مجلس برای واردات خودرو که باز همه چیز در اختیار ایران خودرو است
حکایت خودرو ارزون، دقیقاً میشه حکایت همون شیر بی یال و کوپال
یه پراید فکسنی (که البته به گربه شبیه تره تا شیر) شده 100 میلیون، حالا برای کاهش قیمتش لابد موتور و صندلی و در و فرمون و ترمز و ........... از روش بر می دارن و یه شاسی با چهارتا چرخ می دن بیرون و می گن اینست افتخار میلی!!!!!
گروه اول و دوم که خودروساز و قظعه ساز هستن که میتونن خودرو وارد کنن اما گروه سوم و چهارم اشخاص هستن اونم اشخاص با ژن برتر و آقازاده و گرنه فرد عادی که نه میتونه از دولت نفت بخره و نه میتونه خودرو وارد کنه!
دلار از ۲۴۰۰۰ تومان فاصله گرفت، با افزایش ۴۵۰ تومانی نسبت به روز قبل، به قیمت ۲۵۰۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شود:
حالا که "بازار" حاضر نیست که کاهش قیمتی داشته باشد، چه دلیلی دارد "دولت" دلار را ارزان کنند. دلار را به نام مردم با قیمت 4200 تومان از بانک مرکزی میگیرند و کالا و اجناس را با دلاری 50000 تومان به مردم میفروشند. پوشاک بچه حدود 70% گران شود، در این آشفته بازار، هر صنفی فقط و فقط بفکر بالا بردن قیمت است، تا بعداً ستاد تنظیم بازار قیمهای گران شده را تثبیت میکند. فقط فرق قیمت این روزها با قبلاً این است که قبلا مقصر ترامپ بود و لی فعلا کسی نیست که کازه کوزه ها را توی سر او بشکنند!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان