بازدید 21367

چند نفر دیگر باید دفن شوند تا دستور تعطیلی بدهید؟

آخرین آمار رسمی مرگ ۴۵۹ انسان است. دو هفته تعطیل کنید تا ببینم در وضعیت سلامت کشور چه اتفاقی می‌افتد؟ بالاخره باید برای کنترل کرونا به یک راه مشخص رسید. ۸ ماه با روش فاصله‌گذاری اجتماعی زندگی کردیم و وضعیت کشور را دیدیم، پس بهتر است حالا به فکر طرح جدیدی باشیم.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸ 09 November 2020

به گزارش «تابناک»، مصطفی داننده در عصرایران نوشت: کمیته سلامت تهران شامل شورای شهر، ستاد مدیریت بیماری کرونا و کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی پیشنهاد تعطیلی ۲ هفته ای تهران را به کمیته امنیتی ستاد ملی مقابله با کرونا ارایه کردند. بر اساس این طرح ارائه شده، تمام دستگاه های اجرایی تهران اعم از دولتی، خصوصی به جز دستگاه های امدادی در این مدت تعطیل خواهند بود.

این طرح داده شد اما استاندار تهران به صورت رسمی اعلام کرد که تعطیلات دو هفته‌ای تهران، منتفی است و اجرا نخواهد شد.

واقعا چه اتفاقی باید بیفتد تا تصمیم به تعطیلی بگیرید؟ آمار را نمی‌بینید؟ کاش ستاد ملی مقابله با کرونا یک بار به صورت شفاف اعلام می‌کرد که چند نفر در تهران یا شهرهایی که وضعیت‌شان قرمز است، باید بمیرند تا دستور تعطیلی صادر شود؟

حداقل یک عدد به ما بدهید تا بدانیم چه روزی و در چه وضعیتی شهرهای قرمز تعطیل می‌شوند. بدانیم چقدر آدم باید در گورستان ها دفن شوند تا شما تصمیم به تعطیلی بگیرید.

فاصله‌گذاری تا امروز اجرا شد اما حاصل آن چه بود؟ به جز اینکه هر روز از پشت تریبون‌های مختلف به مردم توصیه می‌شود که سفر نروند، از خانه بیرون نروند و ماسک بزنند.

متاسفانه به نظر می‌رسد برخی از مسؤولان کشور وضعیت کرونایی را می‌بیند اما می‌گویند که «انشالله گربه است». نه، گربه نیست که در خانه‌ها را می‌زند، بلکه مرگ است که پشت سر ما راه افتاده است تا با یک اشتباه در آعوش‌مان بگیرد.

این روش مقابله با کرونا نیست. بگذارید از مشاهدات خود از وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تهران بنویسم. خیابان‌ها شلوغ، مترو و اتوبوس‌های واحد مملو از جمعیت، ماسک‌ها گاهی زده و گاهی نزده و ...
واقعا مسؤولان امر فکر می‌کنند ساعت 6 بعدازظهر در بی‌آرتی، مترو یا هر وسیله نقلیه‌ی دیگری، می‌شود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرد و به کرونا گفت کاری به ما نداشته باشد؟ از بس که با مردم فاصله دارید، تصمیم‌های‌تان دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

کج‌دار مریز با کرونا رفتار کردن، می‌شود همین داستانی که شاهد آن هستیم. افزایش تعداد مبتلایان و فوتی‌های کرونا. تازه به گفته عضو شورای عالی نظام پزشکی:« بر اساس گزارش‌های میدانی کادر درمان و همچنین با بررسی آمار دفن شدگان، می‌توان گفت میزان مرگ و میر کرونا در کشور حدود ۳ تا ۴ برابر آمار رسمی است.»

راست و حسینی به ما بگویید برنامه‌تان برای مردم چیست؟ تا کی فقط می‌خواهید نصیحت کنید؟ واقعا اگر کار با نصیحت کردن تمام می‌شد که الان وضعیت کرونایی کشور قرمز نمی‌شد.

می‌گویید سفر نروید، می‌روند. می‌گویید عروسی نگیرید، می‌گیرند. می‌گویید ختم برگزار نکنید، می‌کنند. همه اینها نشان می‌دهد که حرف زدن فایده ندارد و باید شدت عمل نشان داد.

آخرین آمار رسمی مرگ ۴۵۹ انسان است. دو هفته تعطیل کنید تا ببینم در وضعیت سلامت کشور چه اتفاقی می‌افتد؟ بالاخره باید برای کنترل کرونا به یک راه مشخص رسید. ۸ ماه با روش فاصله‌گذاری اجتماعی زندگی کردیم و وضعیت کشور را دیدیم، پس بهتر است حالا به فکر طرح جدیدی باشیم.

تازه برخی از همین مسؤولان به سیستم مبارزه با کرونای دیگر کشورها ایراد می‌گیرند و برای‌شان نسخه هم می‌پیچند. درست شده‌اند مثل مردی که به دیگران توصیه می‌کرد با همسران خود بسازید و با آنها مهربان باشید اما در خانه خودش هر روز جنگ بود و دعوا یا به قول سعدی :«تو بر اوج فلک چه دانى چیست/که ندانى که در سرایت کیست»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۸
اولا که دسته جمعی غلط کرده باشیم ، فاصله گذاری اجتماعی رو رعایت مرده باشیم ! کو ؟ کجا ؟ تو ادارات ؟ تو مترو ؟ تاکسی ؟ اتوبوس ؟ کجا دقیقا ؟ فقط تو مغازه ها یه کیسه کشید که فروشنده از مشتری جداست !
ثانیا تبریک میگم به مسئولان عزیز ! همه جا اینقدر تعطیلی زیاد شده مردم آشوب کردن ولی ما اولین کشوری هستیم که مردم التماس می کنن تعطیل کن ، نمی کنه !
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
اتفاقا از همین میترسن .اگه تعطیل کنن زمینه برای اعتراضات خیابانی فراهم میشه ولی اینطوری طرف فقط فکر نون شبه یادش میره اعتراض کنه
استاندار محترم میخواهد با تعطیل نکردن و بالا بردن آمار مگ و میر مشکل بیکاری را رفع کند.
مشکل فقط شمال رفتن 1% از مردم بود. حالا که جاده ها بسته شده چرا تعداد مرگ و میر کم نشد؟؟
عملا ملت به حال خود رها شدند. طرح شان هم تعطیلی از ساعت 6 عصر بیشتر جوک است! مگر ویروس ساعت کاری داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
اگر دقت کرده باشید اکثر افراد در حال حاضر از دور هم بودن ها و شب نشینی های خانوادگی که نه ماسک دارند و نه فاصله را رعایت می کنند دچار بیماری و مرگ می شوند
با سلام"
طرح زدن ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، رعایت تمامی نکات بهداشتی و پروتکل های آن و ایجاد محدودیت های واقعی ایده ای بسیار کارآمد جهت پیشگیری از مبتلا نشدن به این ویروس منحوس خواهد بود. نکته قابل توجه این است که اکثریت این طرح ها فقط در حد یک ایده و حرف است. نظارت کافی و اصولی انجام نمی شود.اکثریت مردم این نکات را رعایت نمی نمایند. متاسفانه قبح ترس از کرونا بین مردم رفته است. در روزهای اولیه شیوع این ویروس و زمانی که فقط 2 فوتی داشتیم، ترس از گرفتار نشدن به این بلای خانمان سوز بیش از آمار مرگ 459 نفر مورخ 1399/08/18 بوده است. حال دادن طرح جریمه 50 هزار تومانی برای افرادی که ماسک نزنن و یا توقف خودرو و جریمه 500 هزار تومانی برای آندسته از هموطنانی که بی خود و بی جهت بار سفر به مناطق استانی می بندند، اجرایی نشد و یا اگر هم اجرایی شد حداقل دیده نشد. تا زمانی که فقط ایده بر روی کاغذ داده شود و برنامه ای برای اجرای دقیق آن نباشد، وضع بدتر از این خواهد بود. طرح محدودیت کارکنان داده می شود ولی متاسفانه وسایل نقیله عمومی اعم از مترو، بی آرتی و... بیش از پیش بر حجم مسافران افزوده شده است. در پیک ساعتی مردم برای رفتن و آمدن از سرکار شاهد حجم بالای افراد با فاصله های کمتر از 20 سانتی متر هستیم. الان هم طرح محدویت ساعت 18 به بعد اعلام شده و سوال در اینجاست که چه کسانی و با چه ابزار و اهرمی نظارت عدم اجرای این محدویت را بر عهده دارند؟؟؟؟؟ در روزهای اولیه آمار مبتلایان به این ویروس در یک استان بود و بعد از گذشت چند ماهی به ظرفیت این استان ها افزوده شد و رسید به شهر به شهر و کوچه به کوچه و حالا آنقدر نزدیک شده که رسیده به آپارتمان به آپارتمان و اگر فکری اساسی و جدی نکنیم، هر خانواده ای طعم تلخ این ویروس منحوس را خواهد کشید. فقط خدا به مردمان این مملکت رحم کند که فقط او رحمان و رحیم است. یاحق
همه رو ول کن.پدر من بیمارستان رجایی کرج بخاطر کرونا بستری شده از اولش مارو مجبور کردن بعنوان همراه کنارش باشیم تمام بخش کرونایی همراه دارن !!! ما که توی این یک هفته حتی یک مدافع و فرشته سلامت!!! ندیدیم بیاد اتاق ما. حتی لگن پدر رو خودمون باید تخلیه کنیم و همراهها مجبورن همونجا با همون دستهای آلوده که به مریض و وسایلش زدن ماسکشونو دربیارن و غذا و نوشیدنی بخورن.شما برای هر مریض حداقل سه همراه در نظر بگیرید که نوبتی میان و میرن و کل خانواده هاشونو مبتلا میکنن . باز مترو و تاکسی و ادارات ماسک دارن اینجا چی؟برادر بزرگم و خواهرم مثبت شدن منم به خودم مشکوکم خودمو قرنطینه کردم تا همسر و فرزندم نگیرن راه حل کنترل کرونا بستن بیمارستانهاست
میگن شخص رییس جمهوره که با تعطیلی مخالفه
محدودیت ساعت 6 عصر فقط باعث شلوغی بیشتر مترو و اتوبوس و خیابان ها خواهد شد. دولت گویا قصد ارد روز به روز بر دامنه گسترش ویروس بیفزاید تا همگان بگیرند و عده ای بمیرند و عده ای هم جان به در ببرند و از این طریق کرونا را رد کند. البته همه ی امکانات برای خودشون و دور و بری هاشون مهیاست که کوچکترین آسیبی نبیند.
امان از دست استاندار
دولت تدبیر و امید هرکری بکند درست است و من از او حمایت می کنم و قطعا مردم ما لایق همین دولت و امثال ایشان است پس لطا نق زیادی نزنید. خاموش.
کرونا یه موجود تنها و واحده که روزا خوابه و از ساعت 6 عصر به بعد بیدار میشه مردم رو مبتلا میکنه تا فردا صبحش که دوباره میره میخوابه! این طرز فکر آقایون تصمیم گیرندست.
مدام نسخه های از پیش بازنده می پیچند و ادعاشون گوش فلک رو کر کرده. میگن ما از کشورهای دیگه بهتر عمل کردیم! میگن کشورهای دیگه اومدن از ما برای مدیریت کرونا پرسیدند! تا کی میخواید با حرفهایی که حتی دیگه مصرف داخلی بین مردم عادی هم نداره سرتون رو بکنید زیر برف؟! به قول نویسنده تا کی میخواید بگید انشاالله که گربه بود؟!
400 نفر و بیشتر هیچ، شما حتی اگر باعث مرگ یک نفر هم شده باشید همه باید از دم عذرخواهی میکردید و استعفا میدادید. شما در مقابل جان هایی که از دست میره مسئولین آقایون مسئول! کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو به خواب میزنه نه. مسئولین ما هم خودشون رو به خواب زدند. انقدر پول اختلاس شده و دزدیده شده و یا در حال اختلاس شدن و دزدیده شدن هست که نمیتونند بودجه اختصاص بدن و تعطیل کنند!
شورای شهری ها درخواست تعطیلی داشتند
برای اینکه آنها را ساکت کنند
شورای شهر را دو هفته تعطیل کردند !!!
اززمانی که واکسن آنفلوآنزارا توزیع نکردند مشخص بود که برای جان مردم برنامه دارند.
آقای رئیس جمهور در ابتدای سال 99 گفتند اگر آمار جانباختگان کووید19 به 2 و نیم میلیون م برسه مابخاطر معیشت مردم نمیتوانیم کشور را تعطیل کنیم چون گرسنگان شورش خواهندکرد و مارا از قدرت پایین میکشند! دیگه چه جوریبگه؟
کسانی که بهداشت کرونا را رعایت نمی کنند خودشان مسئول مرگ خودشان و عزیزانشان هستند وقتی تلفات زیاد شود خودبه خود ترس هم افزایش خواهد یافت و همچنین خیل انسانهای بی مسئولیت هم کاهش می یابند یا بر اثر تلف شدن و یا ترس از ان پس خود به خود مشگل حل خواهد شد.
به استاندار آذربایجان شرقی بگویید کرونا داره کل مردم تبریز را می کشد لطفا از خواب گران برخیرید
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی