بازدید 11442

مسکن در تهران چقدر گران شد؟

بر اساس آمار بانک مرکزی متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۲۶.۷ میلیون تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۱۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 27 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی طی مهرماه امسال تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 8700 واحد مسکنی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 2.3 و 154.5 درصد افزایش رانشان می‌دهد.

در ماه مورد اشاره متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 26 میلیون و 720 هزار تومان بود که نسبت به شهریور امسال و مهرماه سال گذشته به ترتیب 10 و 110.1 درصد افزایش یافته است.

تعداد معاملات مسکن شهر تهران طی 7 ماه نخست امسال 64 هزار و 600 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 77.6 درصد افزایش یافته است. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران 208.9 میلیون ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 64.3 درصد افزایش یافته است.

 بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری طی مهرماه امسال نشان دهنده رشد به ترتیب معادل 26.8 و 29.6 درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر