بازدید 31717
دو هزار و دویست و شصت و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

جامعتین با کاندیدای اختصاصی وارد انتخابات ۱۴۰۰ می شود؟ / ضرغامی نامه‌رسان شد! / نقل قول زاکانی از رهبری درباره سال آخر دولت‌ها / انتقاد باهنر از سیاست‌های صداوسیما

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: آخوندی از علت استعفایش پرده برداشت / چه کسانی باید برای انتخابات ریاست جمهوری استعفا دهند؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 26 October 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

انتقاد باهنر از سیاست‌های صداوسیما

محمدرضا باهنر: مسئول روابط عمومی رسانه ملی به من زنگ زد و گفت «رسانه ملی به تو چه هیزم تری فروخته است که این قدر آن را نقد می‌کنید؟» به او گفتم هر مقامی از صدا و سیما که می‌خواهد بیاید با من یک ساعت تریبون آزاد زنده در تلویزیون برگزار کنیم، آن زمان می‌گویم که تلویزیون چه می‌کند و چه اشتباهاتی را انجام می‌دهد؛ دو تا سه سال قبل زلزله‌ای در کرمانشاه آمد و یک عده از مردم گرفتار شدند؛ من با چهل سال سابقه زندگی در نظام جمهوری اسلامی، در بسیاری از زلزله‌های قبل از زلزله کرمانشاه مدیر میدانی بوده‌ام و از جنازه در آوردن و دفن کردن کار کرده‌ام تا مسکن موقت و مسکن کامل برای مردم ساختن. مدعی هستم که زلزله کرمانشاه بسیار خوب جمع شد، هلال احمر، دولت، سپاه، ارتش و... آمدند و زحمت کشیدند؛ البته هنوز برخی از زلزله زدگان آنجا گرفتار هستند. نمی خواهم بگویم گرفتار نیستند، اما قیاس می‌کنیم. ظرف یک ماه ۳۰ هزار چادر آنجا نصب شد، ۲۰ روز بعد باران شدیدی آمد و ۵۰۰ عدد از این ۳۰ هزار  چادر به زیر آب رفت؛ صدا و سیما چه می‌کند؟ به سراغ آن تعداد چادرهای زیر آب رفته می‌رود و از افرادی که در آن ساکن هستند می‌پرسد آیا مسئولین به شما رسیده‌اند؟ او هم طبیعتاً می‌گوید نه استاندار، نه وزیر و نه رئیس جمهور و هیچ مقام دیگری نیست و رسیدگی نمی‌کنند و بعد در فضای مجازی فیلمی درست می‌کنند که در زمان شاه یک بار زلزله آمد و شاه خودش از زلزله بازدید کرد، در حالی که در زلزله کرمانشاه نیز همه مقامات حضور پیدا کردند. اگر حادثه طبیعی در آمریکایی که بیش از ۴۰ هزار میلیارد دلار درآمد ناخالصی دارد اتفاق بیفتد بعد از شش ماه نمی‌توانند حداقل به یک سوم آنها رسیدگی و مدیریت کنند و تعدادی باید از آن منطقه بروند. از میان این ۳۰ هزار چادر سیصد تا زیر آب رفته که البته حتماً باید به آن رسیدگی کنند؛ اما اینکه به مردم القا کنید که کسی به آنها رسیدگی نکرده است، درست نیست. یا اینکه در سراسر کشور حدود ۱۰۰ هزار مدرسه وجود دارد که ۱۰۰۰ عدد آن در کانکس است، صدا و سیما در زمستان و در زمانی که برق مدرسه کانکس قطع شده است و دانش آموزان در حال لرزیدن هستند از آنها می‌پرسد، آیا مسئولان به شما رسیدگی می‌کنند؟ آنها می‌گویند هیچ مسئولی به ما رسیدگی نکرده است. طبیعی است که از میان ۱۰۰ هزار مدرسه هزار عدد آن در کانکس باشد، چونمدارس عشایری در کشور داریم که مدام در حال حرکت هستند و باید جابجا شوند.

نوروزی نماینده مجلس: انتشار فیلم دختر آبادانی نظم جامعه را به هم ریخته


نایب رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس در رابطه با طرح مهریه اظهار کرد: طبق این طرح محکومیت های مالی مثل دیه، مهریه و زندان ندارد مگر اینکه ثابت شود، فرد توانایی مالی دارد. پس از انتشار ویدیوی ضرب و جرح دختر آبادانی در فضای مجازی، دادستان عمومی و انقلاب آبادان مطرح کرد "افرادی که فیلم این حادثه را در فضای مجازی منتشر کرده اند به زودی دستگیر خواهند شد و برخورد لازم با آنها، صورت خواهد گرفت.

«حسن نوروزی»، نایب رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس، در پاسخ به این که چرا با افرادی که صحنه های این چنینی را که یک فرد مورد آزار قرار می‌گیرد، منتشر می کنند برخورد قضایی صورت نمی‌گیرد گفت: اشاعه فحشا از نظر شرع مقدس اسلامی ممنوع است و انتشار چنین فیلم هایی‌ که زنندگی دارد و بدون اجازه از دادسرا است، جرم محسوب می‌شود و باید مورد پیگیری قرار گیرد. او ادامه داد: فرد باید این فیلم را به دادسرا ارایه می کرد، نه اینکه آن را در فضای مجازی منتشر کند، انتشار چنین ویدیوهایی صحیح نیست، زیرا از نظر قضایی نظم جامعه را برهم ریخته است و مجازات خود را در پی دارد. او در خصوص برنامه های کمیسیون حقوقی گفت: مهریه و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری و اصلاح آیین دادرسی کیفری و باقی مانده لایحه تجارت و اعتبار دهی به اسناد رسمی از جمله اولویت های کمیسیون قضایی است.

قالیباف: نمایندگان از این پس گلایه‌ها از دولت را در سینه خود محفوظ می‌دارند


محمدباقر قالیباف: اطمینان دارم که همه نمایندگان از این پس حرف‌هایی که مردم به آنها می‌زنند و گلایه‌های مردم از مسئولین اجرایی را در سینه خود محفوظ می‌دارند و آن را به تلاش به حرکت درآوردن چرخ‌های اقدام در همه بخش های اجرایی کشور با اولویت مسائل اقتصادی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی مجلس تبدیل می‌کنند و دولت را از طریق نقد صریح و دلسوزانه، ‌نظارت و کنترل بر بودجه و اجرای قوانینی که معطل مانده است یا خلاف قانون عمل می‌شود به مجلس و مردم پاسخگو می‌کنند. رییس مجلس شورای اسلامی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب بر لزوم حمایتی معیشتی از مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر تاکید کردند، مجلس در گام‌های پایانی اجرایی سازی طرح حمایت معیشتی از مردم است و با تفاهم با دولت نخواهیم گذاشت در این شرایط دشوار معیشتی مردم احساس کنند که در وسط مشکلات تنها هستند و کسی در اندیشه کوچک شدن سفره آنها نیست.

موسویان: مذاکره با قاتل سردار سلیمانی سخت‌تر از مذاکره با بایدن است


سید حسین موسویان: طبیعتا مذاکره با ترامپ به عنوان قاتل سردار سلیمانی و اعمال وحشتناک‌ترین تحریم‌ها علیه ایران، سخت‌تر خواهد بود. بسیاری از نشانه‌ها پس از حصول برجام و حتی پیش از روی کار آمدن دونالد ترامپ حاکی از این بود که 1+5 به خصوص اعضای غربی آن به برجام به عنوان توافقی مقدماتی نگاه می‌کنند و مبنا را بر تمدید آن در فرصت مناسب گذاشته‌اند.

مسیح مهاجری: این نمایندگان چگونه خود را انقلابی می‌دانند؟


مسیح مهاجری در جمهوری اسلامی نوشت: این، دومین بار است که رهبری در عمر پنج ماهه مجلس یازدهم، نمایندگان این مجلس را مورد عتاب قرار داده و روش بعضی از آنها را حرام شرعی اعلام می‌کنند. عده‌ای از نمایندگان، بعد از آنکه رئیس‌جمهور را به اعدام تهدید کرده و در قم با گرد آوردن عده‌ای از افراطیون در همایشی خواستار استیضاح او شدند، طرح استیضاح را در مجلس مطرح و ده‌ها نفر نیز آن را امضا کردند. در خارج از مجلس نیز بعضی‌ها با قلم و بعضی دیگر با سخن، تا توانستند به رئیس‌جمهور بی‌حرمتی کردند. این اقدامات بود که موجب واکنش رهبری شد. سؤال این است افرادی که مکرراً مرتکب حرام شرعی می‌شوند و به توصیه رهبری هم عمل نمی‌کنند، چگونه صلاحیت حضور در مجلس را دارند و چگونه خود را انقلابی می‌دانند؟ این افراد، می‌دانند شرایط کنونی کشور بسیار حساس است و نباید بر خلاف اتحاد و انسجام سخن گفت و اقدامی کرد. با این حال، دقیقا بر خلاف اتحاد و انسجام عمل می‌کنند و سخن می‌گویند و همایش بدون مجوز و خلاف امنیت برگزار می‌کنند و بالاترین مقام اجرایی کشور را به جرم اظهارنظر به اعدام تهدید می‌کنند و برای استیضاح او تا جمع‌آوری امضا پیش می‌روند. اینان که با الفبای امنیت آشنایی ندارند، چگونه خود را شایسته حضور در مسند قانون‌گذاری و تأمین امنیت کشور می‌دانند؟ رئیس‌جمهور، چیزی بر خلاف اسلام نگفت، بلکه همان نرمش قهرمانانه موردنظر و عمل رهبری را در پرتو سیره امام حسن مجتبی علیه‌السلام تفسیر کرد. کسانی که این تفسیر را قبول ندارند، می‌توانند آن را بدون توسل به اهانت و تهدید با تکیه بر منطق و استدلال رد کنند نه اینکه با انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی، رئیس‌جمهور را به معاویه تشبیه نمایند و فحاشان را عمارهای زمان بنامند!

واکنش عضو کمیسیون امنیت ملی به ماجرای درگذشت جوان مشهدی

ابراهیم عزیزی اظهار داشت: وقتی اتفاقی سر از شبکه‌های بیگانه بیرون بیاورد، مشخص است که مورد سوءاستفاده بیگانگان قرار می‌گیرد. مجلس می‌تواند در این مساله به دوشکل عمل کند؛ اول اینکه وزارت کشور لایحه‌ای را برای رفع اشکالات قانونی یا اصلاح و وضع قوانین جدید به مجلس بیاورد و نمایندگان آن را بررسی و نهایی کنند. دوم آنکه مجلس و مشخصا کمیسیون امنیت ملی این آمادگی را دارد که با همکاری ناجا یک طرحی را در این خصوص راهی صحن علنی مجلس کند.یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: پلیس طی چهار دهه گذشته یک عملکرد خوب و موفق را در برقراری نظم و امنیت و همین طور نحوه برخورد با مجرمان و متهمان داشته است. البته برخی مواقع و موردی ما شاهد بودیم که یک فردی از نیروهای پلیس یا وابسته به آن خلاف دستورات و قوانین رفتار کرده است که این به معنای آن نیست که کلیت پلیس مرتکب تخلف شده است.ابراهیم عزیزی درباره حواشی اخیری که نسبت به نوع رفتار یک نیروی پلیس با یک فرد در مشهد گفت: یکی از وظایف مهم و خطیر پلیس در همه کشورهای دنیا تامین نظم و برقراری امنیت در کشور است. این یک وظیفه و ماموریت بسیار خطیر و دشوار است که خوشبختانه پلیس در انجام آن موفق بوده است. برخورد با قاتلان، افراد مسلح یا کسانی که اقدام به رفتارهای خشن می‌کنند و یا کسانی که مرتکب اقدامات مجرمانه یا خشونت‌بار شده‌اند، امری است که از دست هر سازمان و هرکسی ساخته نیست.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس ادامه داد: پلیس با یک رویکرد تخصصی و برگرفته از آموزش‌های فنی و رفتاری و همین طور تجارب زیادی که کسب کرده، با مجرمان و متهمان برخورد می‌کند.این نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: پلیس طی چهار دهه گذشته یک عملکرد خوب و موفق را در برقراری نظم و امنیت و همین طور نحوه برخورد با مجرمان و متهمان داشته است. البته برخی مواقع و به صورت موردی ما شاهد بودیم که یک فردی از نیروهای پلیس یا وابسته به آن خلاف دستورات و قوانین رفتار کرده است که این به معنای آن نیست که کلیت پلیس مرتکب تخلف شده است. چراکه این تخلف موردی بوده و از خود آن یک نفر سر زده است. من فکر می‌کنم که در عین تقدیر از عملکرد موفق پلیس باید از تکرار این تخلفات جلوگیری شود. عزیزی تاکید کرد: شاید این اتفاقات که به صورت موردی هم هستند، بیشتر ناشی ضعف در آموزش، توجیه یا عدم اشراف آن فرد به قوانین باشد؛ اما من اعتقاد دارم که این اتفاقات موردی است و ما باید عملکرد کلیت پلیس و نیروی انتظامی را از این افراد جدا بدانیم. البته ممکن است که این اتفاق از سوی آن یک نفر عمدا یا سهوا رخ داده باشد که این مساله می‌تواند در مراجع ذی‌صلاح نیز بررسی شود.

وزیر کار کرونا گرفته است؟

سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره ابتلای شریعتمداری به کرونا گفت: آقای وزیر مشکوک به کرونا است و هنوز جواب تست ایشان نیامده است. علی بابایی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس درباره علت عدم تشکیل جلسه امروز کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفته بود: محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بیماری کرونا مبتلا شده و برای همین جلسه امروز تشکیل نشد. این درحالی است که حامد شمس سخنگوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با ایلنا، گفت: آقای شریعتمداری مشکوک به کرونا است. ایشان تازه تست داده‌اند و منتظر جواب است.

تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری کلید خورد

بعد از حواشی ایجاد شده در خصوص حساب خاص و تخصیص ۱۲۰میلیارد تومان بابت خرید یک ساختمان، برخی نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری را کلید زدند‌. علیرضا نظری، نماینده مجلس یازدهم با شاره به حواشی ایجاد شده در خصوص تخصیص ۱۲۰میلیاردی سازمان برنامه و بودجه از یک حساب خاص با دستور رییس جمهور گفت: نمایندگان مجلس برای بررسی عملکرد مالی نهاد ریاست جمهوری در حال جمع آوری امضا‌ جهت تحقیق و تفحص از این نهاد می‌باشند.به گفته این نماینده مجلس علاوه بر حساب خاص که در روزهای اخیر جنجال برانگیز شد عملکرد مالی نهاد ریاست جمهوری از سال۹۲الی ۹۹ از محورهای این تحقیق و تفحص خواهد بود. وی افزود: استخدام های انجام شده در نهاد نیز از دیگر محورهای تحقیق و تفحص مذکور خواهد بود. براساس این گزارش، چندی قبل نمایندگان مجلس تحقیق و تفحص از سازمان برنامه و بودجه را نیز کلید زده بودند.

درخواست برادر قاضی منصوری از رئیس ‌دستگاه ‌قضا

برادر قاضی منصوری گفت: هیچ گونه فیلمی که نشانگر خودکشی قاضی منصوری در هتل دوک رومانی باشد، به ایران ارسال نشده است.برادر غلامرضا منصوری در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر دادستان تهران مبنی بر ارسال فیلم حادثه فوت قاضی منصوری به ایران، اظهار‌ کرد: طبق پیگیری‌های ما تاکنون هیچ فیلمی که نشانگر خودکشی قاضی منصوری در هتل دوک رومانی باشد، وجود ندارد و هیچ فیلمی به ایران ارسال نشده است.وی افزود: از نظر خانواده مهمترین مبحثی که باید بررسی شود، طرق ارتباطی برادرم با خانواده است،؛ بنابراین، از رییس محترم قوه قضاییه تقاضا داریم که دستور بررسی آن صادر شود.برادر قاضی منصوری گفت: از آنجایی که قاضی منصوری به صورت تصویری و‌ مکرر از محل اقامتشان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی با بستگان صحبت می‌کردند و محل اقامت که حاکی از حضور در سفارت بود را نشان می‌دادند؛ به نظر می‌رسد سفارت جمهوری اسلامی ایران در رومانی اطلاعات کامل دو شبانه روز حضور قاضی منصوری در محل اقدامتگاه را داشته باشد، ولی متأسفانه این اطلاعات را به قوه قضاییه ارائه نکرده است. وی بیان کرد: بهتر است قوه قضاییه فیلم دوربین‌های مداربسته را بگیرد تا بخشی از واقعیت روشن شود.

میرسلیم: کشور ما فقیر نیست

میرسلیم نماینده تهران در مجلس گفت: کشور ما فقیر نیست اما امکانات آن در اثر سوء تدبیر، اسراف و تبذیر و بخش دیگر در اثر تباهی ها به تاراج رفته است بنابراین همزمان با پشتیبانی از تولید باید به طور قاطع جلو فساد گرفته شود.وی بیان کرد: جلوگیری از فساد هم دو مرحله دارد: دستگیری مفسدان، تبهکاران و بازگرداندن اموال و مقابله با فرآیندهای فسادزا که این مقابله اهمیت بیشتری دارد؛ اصلاح مفاسد اگر انجام نگیرد، نتیجه گیری از بقیۀ اقدامات یا غیرممکن یا بسیار کند می شود و این وضعی است که اکنون در آن قرار گرفته ایم.

نقل قول زاکانی از رهبری درباره سال آخر دولت‌ها

علیرضا زاکانی نماینده قم در مجلس گفت: در ابتدای مجلس هفتم وقتی همراه با جمعی از نمایندگان مجلس در مشهد برای تعیین اولویت‌های مجلس هفتم،‌ خدمت حضرت آقا رسیدیم، ایشان با تأکید فرمودند که مجلس باید در سال‌های آخر دولت، به ویژه چهار ساله دوم که چهار چرخ دولت ها معمولا پنچر می‌شود به کمک دولت ها شتافته تا آنها را در خدمت به مردم یاری رساند و توان تنزل یافته دولت را جبران کند. بر این اساس اتفاقاً‌ برعکس طرح استیضاح، مجلس باید با نقش‌آفرینی‌ای برادرانه در کنار دولت جهت ارتقاء سطح خدمتگزاری به مردم عزیزمان قرار گیرد. رویه ای را که به لطف خدا مجلس یازدهم در پیش گرفته است.

چه کسانی باید برای انتخابات ریاست جمهوری استعفا دهند؟

معاون سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه اگر انتخابات ریاست جمهوری به هر علت به مرحله دوم موکول شود، قاعدتاً باید زمان برگزاری آن، هفته بعد از ۲۸ خرداد باشد که آمادگی داریم در ۴ تیر برگزار کنیم، اظهار داشت: رئیس ستاد انتخابات در پاسخ به این پرسش که استعفای مقامات داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در چه سطحی و از چه زمانی الزامی است تاکید کرد: طبق قانون، مسئولان اجرایی و نظارتی موظف هستند از سمتشان استعفا دهند و قاعدتاً از وقتی فرآیند این انتخابات آغاز می‌شود، داوطلبان باید استعفا دهند. جمال عرف ادامه داد: به عنوان نمونه اگر وزیر کشور یا هر یک از اعضای شورای نگهبان یا در هر یک از سطوح مختلف این دو دستگاه بخواهند داوطلب انتخابات شوند، برای داوطلبی باید استعفا دهند. البته نمایندگان مجلس طرحی ناظر بر این موضوع دارند که طبق آن درپی تعیین زمان جدیدی برای استعفای داوطلبان هستند که هنوز مصوب و ابلاغ نشده است و تا آن زمان، قاعدتا طبق قانون قبل عمل خواهیم کرد.رئیس ستاد انتخابات کشور در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان مجلس نیز ملزم به استعفا هستند تاکید کرد: این الزام، صرفا منحصر به متولیان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یعنی عناصری است که مسئولیت امور اجرایی و نظارتی انتخابات را به عهده دارد.

ضرغامی نامه‌رسان شد!

عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی درباره رساندن نامه مردم به مسئولان در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هر وقت که از ضلع غربی پاستور به محل کار می‌روم با آقای فرهاد رحیمی و مشتریانش سلام علیک می‌کنم.شغل او نامه‌نویسی از طرف مشتریان به مقامات به ویژه ریاست جمهوری است. او کنار خیابان می‌نشیند و برای هر نامه هم بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان می‌گیرد. سینه‌ی او صندوقچه دردهای مردم است. آدم‌هایی که به در بسته می‌خورند، یا جلوی بیت رهبری و یا اینجا می‌آیند تا نامه‌ای تقدیم کنند.بعضی مواقع هم نامه‌شان را می‌گیرم و به دست آن مسئول می‌رسانم.تجربه نشان داده که وقتی با روی خوش با آنان صحبت می‌کنید و نامه شان را مستقیم می‌گیرید حالشان خوب می‌شود. این روزها، یکی از جدی ترین ماموریت‌های من نامه رسانی است!

در جلسات مختلف که شرکت می‌کنم چند نامه در بساطم دارم و به مسئولینی که ممکن است ارادتی هم به آنها نداشته باشم می‌دهم. نامه نویسی و نامه رسانی هم برای خودش شغلی است! البته بعضی نامه‌ها مربوط به مقامات عالی گذشته است که حالا دست تقدیر، من را وسیله رساندن نامه‌های آنان به مقامات فعلی کرده است! از این دست، نامه‌ها کم ندارم.معتقدم به بعضی از آنها واقعاً ظلم شده است و چون رسانه ندارند، زجرشان مضاعف است.ما که نتوانستیم یک "پیام رسان" خوب در فضای مجازی بسازیم، لااقل "نامه رسان" خوبی در فضای حقیقی باشیم!

آخوندی از علت استعفایش پرده برداشت

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی درباره استعفایش از دولت هم می‌گوید: استعفایم از دولت به دلیل پافشاری بر روی مواضعم بود. من طرفدار سیستم بازار رقابتی و تعامل مثبت و سازنده با جهان بر اساس منافع ملی بودم و هستم و وقتی دیدم دولت نمی‌تواند این سیاست را اجرایی کند، وظیفه اخلاقی‌ام بود که از دولت جدا شوم و جدا شدم.

جامعتین با کاندیدای اختصاصی وارد انتخابات ۱۴۰۰ می شود؟

عضو جامعه روحانیت مبارز در مواجهه با این که آیا جامعتین احتمال دارد یک کاندیدای مشخص را به اصولگرایان معرفی کند، ابراز داشت: باید منتظر آینده بمانیم و بر اساس آن سیاست کلی خود را اتخاذ کنیم.حجت الاسلام احمد سالک عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگویی با خبرآنلاین در خصوص مطرح شدن برخی اسامی از جناح اصولگرا برای انتخابات سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: هنوز ابعاد کار انتخاباتی برای سال ۱۴۰۰ مشخص نشده و نمی‌توان درباره مصادیق اعلام نظر کرد.وی ادامه داد: باید شاخصه‌ها و معیارهای قانونی که در مجلس در حال بررسی است به نتیجه برسند تا پس از آن افرادی که شرایط ورود به عرصه را دارند، مورد قضاوت قرار داد. سالک در خصوص نقش جامعتین در ایجاد اجماع میان اصولگرایان در انتخابات سال آینده، گفت: قطعا وحدت برای اصولگرایان یک امر لازم است. جامعتین نیز در این مسیر جلساتی را برگزار خواهند کرد.این عضو جامعه روحانیت مبارز در مواجهه با این سوال که آیا جامعتین احتمال دارد یک کاندیدای مشخص را به اصولگرایان معرفی کند، ابراز داشت: باید منتظر آینده بمانیم و بر اساس آن سیاست کلی خود را اتخاذ کنیم.شاید در جلسات جامعتین به این نتیجه برسیم که باید بر روی مصادیق تمرکز کنیم که بحث در خصوص این سیاست‌های احتمالی زود است.

پیشنهاد شمخانی به مکرون: تاریخ بخوان و به حمایت آمریکا و صهیونیسم دلخوش نباش

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی او در سیاست دارد.علی شمخانی در توییتر نوشت: رفتار نابخردانه مکرون در اسلام‌ستیزی علنی نشان از خامی او در سیاست دارد وگرنه در سودای رهبری بر اروپا به اسلام جسارت نمی‌کرد. پیشنهاد می‌کنم بیشتر تاریخ بخواند و به حمایت آمریکای در حال افول و صهیونیسم رو به اضمحلال دلخوش نباشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰۱
دلار ۳۰ درصد ارزون شد گوشت و مواد شوینده ۴۰ درصد گرون شد ؟؟ جمشید گوشت خوار رو اعدام کنید ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
راننده یکی از مدیران تعریف میکرد

روزی داشتیم با رئیسم میرفتیم ...
رئیس بمن گفت : راست میگن تو مملکت گرانی شده ؟
گفتم : چطور جناب مدیر؟
ایشان با لحن متفکرانه ای گفت :
وقتی تعمیرگاه ماشین بادمجان هم بفروشه دیگه مشخصه اوضاع اقتصادی خرابه ...
خیلی به خودم فشار آوردم بفهمم که چی گفته
طاقت نیاوردم گفتم : از کجا فهمیدید قربان؟ ایشان با انگشت مبارکشان‌ مغازه کنار جاده را نشان داد ...

روی درب تعمیرگاه نوشته شده بود .....
*بادِ مجانی موجود است*

، تازه فهمیدم دکترای جعلی چه به روز مملکت آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
جناب عزیزی ، آیا اینکه کارکرد بد و خطای یکی دو پلیس
را نباید به پای کل پلیس ها گذاشت
فقط در مورد پلیس خودمان صدق میکند ؟
و یا در هر کجای دنیا کاربرد دارد؟
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
جامعتین : لطفا فارسی بنویسید و بگوید. این کلمه یعنی چی؟ پس هر رشته ایی باید اظلاحات قلمبه خود را به نشانه متفکر بودن به خورد مردم بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
سه شنبه ۶ ابان ساعت ۹:۱۲
درادامه روند نزولی بورس امروزهم شاخص کل تنها ۵ دقیقه پس ازشروع به کار تالاربورس سرنگون شد
با ادامه این روند امروز شاخص کل به کانال یک میلیون ودویست هزارواحدی سقوط خواهدکرد
همه فروشنده اند وخریداری نیست (:
چطور فیلم جورج فلوید پخش شد همه استقبال کردن و کسی دنبال پخش کننده فیلم نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
چون آنها مزدور ندارند که برای رسانه های دشمنان بفرستند
ناشناس
| Romania |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
22:26
اونا متوهم ندارند که کل دنیا را دشمن خودشان بدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
آنها متوهم ندارن!!!!
ساعت خواب کسی با آمریکا کاری ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
نه در دنیا فقط ما خوبیم !!!؟
حرفای ضرغامی مرا به یاد دوران سلطان سنجر انداخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
ایکاش ضرغامی وقتی سالها رئیس صدا و سیما بود
وظیفه اش را بعنوان رساندن صدا و سیمای مردم ایران بدرستی انجام میداد !!؟
و قطعا نتیجه و کاربردش
از نامه رسانی دستی بیشتر بود
آیا نبود ؟
بازار ارز شوک حاصل از انتخاب احتمالی جو بایدن رو پیش خور کرد.
کف دلار ۲۸
سقف ۴۰
انتخاب بایدن با ترامپ فرقی نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
باعث خنده ما شدی
اره شما از امریکا بهتری هرچی شما بگی اقای باهنر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
جناب باهنر فقط در تهران یک سوم مدارس ناامن و خطرناک هستند
و بماند ، تعداد مدارس کپری و آغل گوسفندان و سیاه چادر در چهار گوشه کشور را !!!؟؟؟
اقای باهنر شما ارزش ریال رو مثل دلار کن قول میدیم از دولت هیچ وقت تقاضایی نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
اعتیاد به تریاک و شیره و سایر مواد مخدر بشدت زیاد شده است
چرا جلوگیری نمی کنید ؟
200 کانال صدا و سیما داریم که همه روی مردم بسته اند بعد مردم باید با عریضه نویسی مشکلات خود را به گوش مسئولین برسانند
خوب شد استعفا دادی آقای بازار آزاد.... بازار منصفانه یا رقابتی آزاد. یک دانه ابتکار هم داشتی...
2
کار کردن تا روز اخر دولت را باید از امریکاییها یاد گرفت.همین چند روز پیش پمپئو مجددا چند تحریم جدید برای ایران اضافه کرد.با اینکه در نظر سنجیها مشخص است اقای ترامپ با اختلاف فاحش انتخابات را واگذار میکند و این دولت نژاد پرست از خود متشکر امریکایی به زودی خواهد رفت؛ اما انها تا اخرین لحظه و ساعت کار میکنند زیرا هر ساعت و دقیقه و حتی ثانیه برای یک کشور بزرگ ؛بسیار گرانبهاست.انشالله روزی برسد که ما نیز به چنین هماهنگی بین خودمان و بین قوا برسیم که بدانیم خط مشی رو بجلو کشور با امدن این حزب و ان دولت تغییر اساسی نخواهد کرد و تا اخرین دقیقه باید کار کرد
جامعتین که چه عرض کنم، جوامعتین هم کاندیدا بدن برای ما فرقی نداره.
ما که رای نمیدیم، رای دهنده ها هم که کاملا با جنتی هماهنگن . یکی رو خود ایشون انتخاب کنه کلی در وقت و هزینه هم صرفه جویی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
سلام دوست عزیز مگه انتخاب دو دوره قبلیتون چه گلیبه سر ملت زد البته من به شخصه موافقم همه از این حق طبیعی برای انتخاب کردن استفاده کنند اما اگه کسی هم قهر کرد را به زور نمیشه پای صندوق آورد ولی شما هم به خاطر انتخاب دو دوره قبلتون و هم به خاطر قهر این دورتون باید جوابگو باشید و نمیشه قسر در برید
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
فعلا که آب سربالاست و شما ها خواننده
ما مهم نیستیم ، همش شما هستید , همه چیز باید مال شما باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
جامعتین شد اسم آخه ؟ حمع عربی میگزارند ولی ما پارسی هستیم و فارسی صحیب میکنیم
امنه سادات خانم، همچنان برای نقاط ضعف کشور ماله کشی کن؟؟ فعلا یکه تاز صدا و سیما توو فروغی هستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
فعلا نون ماله کشی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
جان حالت خوبه؟
صدا و سیما لطفا ایندفعه خواستی مطلبی پخش کنید قبلش بفرستید برای اقای باهنر
ضرغامی زمانی که رییس صدا و سیما بود حاضر نبود صدای مردم باشد و مشکلات را به گوش مقامات برساند حالا شده نامه رسان مردم الله اکبر اینا کجا درس خوندن دکترای رنگ کردن مردم دارن
به مردم خودمون بها بدید و بفکرشون باشید انوقت ۱۰۰ تا ترامپ هم کاری نمی تونه انجام بده
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
مردم ما بها نمی خوان همیشه در صحنه هستن
جالبه هرکسی از ایران می میره و فیلمش پخش میشه معتاد بوده و هزار خلاف داشته ولی جورج فلوید نخبه و نابغه بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
اون بنده ی خدا مرده نباید پشت سرش حرف زد اما رنگ رخساره خبر میدهد از سر درون ما چکارکنیم که از اپوزیسیون هم . شانس نیاوردیم. مثلا نوریزاده معتاد نیست که هست عباس میلانی نیست که هست هیمن سیدی و مدیران شبکه من وتو لات و لختی نیستند که هستند توی سریال تهران که ساخته ی خود اسرائیلی هاست خرابکارها و براندازها و ضد جمهوری اسلامی ها یه مشتمریض جنسی و معتاد و دزد معرفی نشدند که شدند والا هرچی درپید و فاسق و فاجر و قاتل و فاحشه تو مملکت بودند شدند ضد جمهوری اسلامی .یه نفر آدم حسایب معرفی کن تا ما هم بشناسیم . همشون یه مشت وطن فروش که دشمنی با کشورشون را پل کردند برای رسیدن به آروپا و آمریکا و کاندا. والا شاه از هیچی شانس نیاورده بود از دشمن و اپوزیسیون شانس آورد . علمای بزرگ و اخلاقی این کشور زمان شاه به شهرهای بد آب و هوا تبعید شدند مردم اون مناطق با اخلاق شدند الان که اگه دشمنای این انقلاب را به هر کدوم از شهر ها تبعید کنیم معلوم نیست چه درد و مرضهایی تو اون شهرها زیاد میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
هر وقت فرق قتل عمد را به قتل ناخواسته دانستی در چی هست آن وقت بیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
جناب 2026 شما كه اينقدر خوبيد و زياد چرا زير بار يه انتخابات ازاد نمي رويد تا اپوزيسيون ضايع بشه... علماي اخلاق مدار هم ديديمكه چه بر سر اين كشور اوردند
کدوم تحقیق و تفحص به انجام رسیده و گزارشش منتشر شده اینم روش
پس صدای این چند میلیون سهامدار زیان دیده بورس این بیچاره هایی که به خاکستر نشستن کی به گوش مسئولین میرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
هنوز نسبت به 3 ماه پیش در سود هستید
ناشناس
| Spain |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
اگر سود می کردید یا باز هم گله داشتید مقصر خودتان هستید هر معامله ای سود و ضرر دارید اگر به حرف دولتیان رفتید توی بورس خوب خلایق هر چی لایق
پس صدای این چند میلیون سهامدار زیان دیده بورس این بیچاره هایی که به خاکستر نشستن کی به گوش مسئولین میرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
سود روزانه ۱۰ درصدی خوب همه رو به تور طمع گرفتار کرد؟؟ بعداز ۱۳ ابان بورس خوب میشه
مثل اینکه بیخ گوش امریکا دینامیت کار گذاشتیم ؟؟؟ قضیه فروش موشک به مادرو اگه واقعیت داشته باشه نابودی امریکا هم به لطف ایزد منان نزدیک است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
شما خوابید یا بیدار؟
ناشناس
| France |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
نزیک شما چندصد سال یا چند هزار سال است؟؟؟
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست
آنچه البته به جایی نرسد نفرین است
قالیباف: نمایندگان از این پس گلایه‌ها از دولت را در سینه خود محفوظ می‌دارند
اقای قالیباف منظور رهبری این نبود که مسئولان ونمایندگان انتقادی نکنند نه فرمودند انتقاد کنید ولی هتک حرمت وتوهین وفحاشی بدور از انسانیت وادب دینی است ایا اینگونه اظهار نظر رهبری به شماها که خودرا فدایی وانقلابی وجهادی وولایتمدار میدانید برخودر که با کنایه میگویید ازاین پس گلایه هاازدولت را درسینه خود محفوظ میدارند درواقع باید گفت یکی از افرادی که این حاشیه را برای دولت ورئیس جمهوری درست میکنید منشا وسرچشمه ان شماهاهستید اقای قالیبافرخی با تندگویی، پرخاش و اهانت احساس پیشکش خوشایند می‌کنند، عده‌ای به آنان احسنت می‌گویند، عده‌ای می‌گویند حرف دل ما را زدی، عده‌ای می‌گویند فقط تو چنین جسارت و شهامتی را داری، اصلاً «ترکاندی» طرف را و اینچنین تشویق تندگویی و درشت‌گویی طرف را به سمت تکرار می‌برد. صراحت بسیار ارزشمند است، اما خلط آن با بددهانی متفاوت است. فرض کنید نماینده مجلس از عملکرد وزیری ناراضی است. در تریبون مجلس می‌گوید: آقای رئیس‌جمهور اگر رسیدگی نکنید مجلس به سمت استیضاح و عزل می‌رود. اما فرض کنید همین عبارت را اینگونه بگوید: آقای رئیس‌جمهور اگر رسیدگی نکنید مجلس توی دهان این وزیر می‌زند و... این دو بسیار متفاوت است؛ یکی صراحت دارد و دیگری اهانت.- برخی صحنه سیاسی درون کشور را صحنه حق و باطل می‌بینند و با این فهم بسیاری از سخنان را برای خود مباح می‌کنند. حق و باطلی که در قرآن است این نیست، آنجا مرز کفر و ایمان و ایمان و نفاق است، بنابراین ترفیع سلایق به صحنه حق و باطل تندگویی را تقویت می‌کند، زیرا مواجهه با باطل، مرز نمی‌شناسد. حضرت امام درباره کسی که دنبال براندازی دستگاه فاسد بود(شاه)می‌گفت «آقای شاه» و ادب و نزاکت را رعایت می‌کرد. برای جابه‌جایی قدرت در درون نظام نمی‌توان از جاء الحق و زهق الباطل استفاده کرد. این سطحی‌گرایی است و دو قطبی‌ای که می‌سازد، توأم با تنفر و ناسزاگویی خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
نقل قول از عبدالله گنجی اصولگرا بود...اما ممنون که برای برخی مرتب باید یادآوری کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
مهمترین ابزار مجلس که استیضاح کردن وزرا و دولت است را می گیرید آن وقت می خواهی مجلس دولت را به راه بیاورد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
ناشناس22:20
املی هستم بله گفته های اقای گنجی بوده باید برای اینکه این طیف ازجماعت ایران که همه اصول دین ومعصومین وشهداورهبری را پله قدرت خودکردند باید باب تذکر شود همانطوریکه خدا برای یکبار ایه برای پیامبر ص نازل میکرد واین پیامبر انرا صدهاهزار بار برای اعراب جاعلیت میخواند وترجمه میکرد وعمل میکرد بازهم بت پرست وپیامبررا مشرک میدانستند این جماعت تازمانیکه حرفی برای انها وبسودانان باشد ازهرتریبونی صدابرمیخیزد وجارش میزنند ولی سخن ونقدی که برعلیه انها باشد حتی شنیدنش برای انان ازاردهنده است
صاحب اول و آخر این کشور من،شهروند ایرانی هستم.
هر کس با این موضوع مشکل داره بارو بندیلشو بکنه تو کیسه و بره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
تو کدوم..‌ هستی که خودت مالک میدونی. لین کشور برای همه ایرانیها هستش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
21:49 ببین مخاطبان تابناک از چه قماشی هستن! طرف نوشته من شهروند ایرانی این بهش توهین کرده هنوز فرق من نوعی با یه فرد خاص رو نمیفهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
بله حتی کشور وطن فروشها و غرب گدا ها
سالهاست داریم مرگ بر آمریکا میگیم ولی هیچ کشوری انتخابات آمریکا اینقدر براش مهم نیست که برای ایران حتی همپیمانان آمریکا در منطقه مثل عربستان و اسراییل برای اونا هم زیاد فرقی نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
والا برای جریان انقلابی اصلا مهم نیست ولی برای اصلاح طلبها و غرب گداها خیلی مهمه بالاخره آدم باید بدونه نوکری چه کسی را داره میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
چون چپ گرا نگاهشون به کد خدا است که کاریش هم نمی شود کرد به خاطر مدینه فاضله
کاشکی این بایدن بی همه چیز هر چی زودتر پیروزی خودش رو در انتخابات آمریکا اعلام کنه تا شاید این مملکت از بلاتکلیفی در بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
آن وقت می‌روی دلار 4000زا هزار تومان دست میگیری و درخیابان رژه می روی خخخخخه
جنس صحبتهای ضرغامی خیلی خیلی یاد و بوی عوام فریبی احمدی نژاد میده!! تصور بفرمایید 10 سال سیاستگذار صدا و سیما یک کشور با عظمت و از همه مهمتر ما با کی ها شده بودیم 80 میلیون، موفق باشید بزرگمردپندار
انتخابات خداحافظ

رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
خوشا باغی که شغال از اون قهر کنه . کاش اون دو دور قبل هم رای نمیدادید البته هم باید جوابگوی اون انتخاب قبلیتون باشید هم این قهر فعلی تون
جناب موسویان عراقی ها که صدها هزار شهید و معلول و اسیر روی دست ملت ایران گذاشتند و به زنان و دختران ایران در هویزه و سوسنگرد هتک حرمت کرده و زنده بگورشان کردند .

همانطور که از خسارات جنگ عراق گذشتید همانگونه هم با امریکا مذاکره خواهید کرد و این اجتناب ناپذیر است زیرا خواست ملت ایران اینگونه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
عجب پس جهت اطلاع شما نصف کشور ها از گذشته تا الان با
ایران جنگ کرده آنوقت نظرت چی هست جناب؟
در ضمن اول بگو ببینم مذاکره در چه موردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
هر وقت بزرگ شدی و شرایط را درک کردی اونوقت بیا تا یکی بهت توضیح بده
شما اگه یه جنسی رو در یه بازار بخرید 1000 تومان از کجا میتونید بفهمید کلاه سرتون نرفته؟ تنها راهش اینه که اون جنس رو در همون بازار بفروشید. اگه 1000 تومان مشتری داشت یعنی کلاه سرتون نرفته اما اگه 200 تومان هم نخواستنش معلومه طرف کلاه برداری کرده فرق نمیکنه از کدوم بازار خرید کنید نفس کار کلاه برداریه چطوره که مردم از بازار بورس سهامی رو خریدند 1000 تومان و الان 200 تومان هم مشتری ندارد؟ چرا قوه قضاییه به فریاد مالباختگان بورس نمیرسد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
ببخشید عاقل از یه سوراخ چند بار باید گزیده بشه تا یاد بگیره وقتی خودتون میدید چیزی که تا دیروز 20 تومن هم
قیمت نداشت را دارن 1000تومن میخرند و میفرشند چرا وارد این بازار شدید و تازه به بقیه هم فخر میفروختید که مخ اقتصادی هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
در تابلو بورس که قیمتهای لحظه ائی بورس را نشان میدهد آیتمی وجود داره که سودسالانه هر سهم رو نشون میده و وقتی تناسب قیمت روز با سود اعلامی سهم رو نامتعارف می بینند چرا میروند دنبال آن سهم بازار بورس هم مثل هر بازاری باید دانش خرید داشت
میترسم از روزی که به مصلحت افزایش درصد مشارکت مردم صلاحیت احمدی نژاد تایید شود وپس از هشت سال که از چاه به قنات افتادیم ، اصلاح طلبان بگویند که از ما نبود اصولگرایان هم بگویند ما که گفته بودیم این جریان انحرافی است وچه چه و ظریف نامی پیدا بشود وبگوید که انتخاب خودتان بود.آنوقت ما بمانیم وکلاه کشاد هشت ساله البته + سالهای قبلش ! میترسم ازآن مصلحت طلب.
از دورهمی قالیباف با دوستان به صرف ناهار چرب وچیلی هم چندین ماه گذشت.غیر ازفحش وتهدید وحرف های رکیک چیزی ندیدیم.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
فقط سلفی با موگرینی
انتخابات آمریکا برای ایرانیا حکم انتخابات خشک رو داره انتخابات خشک یعنی برات مهمه ولی نه میتونی رای بدی نه تبلیغات کنی و نه هیچ کاری کنی فقط باید منتظر بمونی ببینی کی انتخاب میشه و چطور بات برخورد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
شک نکنید هیچ اتفاقی نخواهد افتاد چه با ترامپ چه بایدن
در مدینه فاصله اصولگرایان قابل زندگی نیست . چون در ان انسانها از خود اختیاری ندارند . در ایده اصولگرایی یعنی شهروندی را شلاق بزنند و گروهی هم تماشا کنند . شما بفرما آبا اهداف انقلاب اگر پرچمش و شعارش همین‌موارد بود بفرما سندش را بدهیید . کجاست ان اسناد . ؟ اصولگرایان هر روز به جای سعارهای اولیه انقلاب . استقلال . ازادی و پیشرفت بود بر گفتمان انقلابی گری پافشاری میکنند . نتایج انقلابی گری همین مواردی هست که میبینید .‌پس تحمل کنید اینقدر هم غر نزنید
دادستان آبادان . انتشار فیلم ضرب و جرح دختر آبادانی از نظر قانون اشکال اساسی دارد چون باعث اشاعه فحشار هست ......واقعا چقدر در قانون دقت شده . برای آن فرد الدنگ با یک دست شوکر و یک دست بر شکم مضروب . کجای اینکار اشاعه فحشا هست . بلکه دنیای اثبات جرم عوض شده است .‌دیگر مثل دهه سی و چهل نیست که پیر مرد و پیر زن دوستایی را از دهات با اسب و الاغ ترسان و لرزان برای شهود به دادگاه و دادسرارها میبردند . دنیا عوض شده ضبط و ثبت و ارسال وقایع به سرعت نور شده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
مرسی
کدوم انتخابات؟! خیلی الکی امیدوارید
وااااااای چقدر خوشحااااال شدم، جامعتین اختصاصی وارد انتخابات میشه. تنوع محصول اینقدر زیاده که آدم نمی دونه به چه افراد صاااااالحی رای بده. خدایا شکر از اینهمه رفاه و نعمت
ببین چی شده که دلال های دلار دارن برای مملکت خط و نشون میکشن اینا به خاطر ضعف دولت نیست به خاطر فقدان محضه دولت حاکم شهری که مرغابی بود...
ساختار تحریم ها مثل اینکه به این راحتی قابل شکستن نیست ؟؟ فقط ظریف در برجام از هول حلیم تو دیگ افتاد ،فعلا که با مکرون هم که درافتادیم
سودان یه کشور عرب مسلمانه ترامپ بهش گفت اگه 60 میلیون دلار غرامت بدی تو رو از لیست کشورای حامی تروریسم خارج میکنم سودان 60 میلیون دلار از عربستان گرفت داد به آمریکا بعد با اسراییل روابط برقرار کرد فردای اون روز ارزش پول ملیش 25 درصد بیشتر شد
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
داداش ما فقظ تو کار ضرریم....کشورهایی که ضرر کردنه معرفی کن
خداییش من خیلی استرس دارم لطفا جامعتین زودتر کاندیداشون رو معرفی کنند و ما ملت رو از نگرانی نجات بدن
آقای ضرغامی راه صواب این است به مردمی که با پرداخت هزینه نامه می نویسند وبه مسولین علی الخصوص
نهاد ریاست جمهوری می رسانید ،بگویید ،باین نامه ها کسی رسیدگی نمی کند ، این موضوع برایم تجربه شده ،زیرا بنده بیش از دهها نامه بخاطر حقی که شهرداری رشت از من ضایع کرده است به مسولین ذیربط ونهاد ریاست جمهوری طی سه سال از96تا98ارسال نموده ام هیچگونه رسیدگی نشده و فقط دهها شماره پیگیری برایم ارسال شده است، ونامه هاآبعد از مدتی مفقود می شود
نگاهی به چند قلم کالا در سال شهریور ۹۷ و شهریور ۹۹
پراید از ۲۲ میلیون به ۱۵۰ میلیون
پارس از ۳۸ میلیون به ۳۰۰ میلیون
اهن از شاخه ای ۴۰۰ هزار به ۳میلیون
گوشت گوسفند از ۲۵ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان
جالبه تمام اقلام فوق کوچکترین وابستگی به ارز ندارن و اگر هم داشتند دلار از ۱۲ هزار رسیده ۳۰ هزار تومان یعنی سه برابر ولی اکثر کالاها ۷ برابر شده ، بفهمید که با چه جماعتی در کشور مواجه هستیم ، واقعا اینحا باید قدر همتی رو بدونیم .
آقای عزیزی چطور برای جرج فلوید خطای اون پلیس رو به حساب کل آمریکاییها گذاشتین و توی مجلس فریاد مرگ بر آمریکا سر دادین!!!!!!؟
من زیاد از اصلاح طلبا خوشم نمیاد ولی انصافا همینا چندین بار مردم ایران رو جمع و جور کردن اصطلاح عامیانه گوشه خیابون افتاده بودن که اصلاخ طلبا اونا رو جمع کردن در دوم خرداد و سال 88 و برجام و خیلی موارد دیگه که به داد مردم رسیدن مردم ایران بدون اصلاخ طلبا چیزی نیستن جز آدمای ناامید و افسرده
لطفا بساط این اسمهای عربی جمع کنید ، جامعتین دیگه چیه ؟
در بحث قضاوت ببین چه واژه هایی بکار میبرن از سی تا بیست تاش عربی ، حالا دنبال اینن که مثلا آنلاین بگیم برخط
خیلی بی معنی که این اسامی عربی استفاده میشه با بکار بردن اینا کسی به خدا نزدیکتر نشده و نشون دهنده ایمان بیشتر یا ارادت بالاتر به ائمه نیست
بیچاره ایران و ایرانی که هیچ دادرسی ندارند . توی موضوعات بالا فقط جنگ منافع شخصی بود و مردم جایی نداشتند .
راننده یکی از مدیران تعریف میکرد

روزی داشتیم با رئیسم میرفتیم ...
رئیس بمن گفت : راست میگن تو مملکت گرانی شده ؟
گفتم : چطور جناب مدیر؟
ایشان با لحن متفکرانه ای گفت :
وقتی تعمیرگاه ماشین بادمجان هم بفروشه دیگه مشخصه اوضاع اقتصادی خرابه ...
خیلی به خودم فشار آوردم بفهمم که چی گفته
طاقت نیاوردم گفتم : از کجا فهمیدید قربان؟ ایشان با انگشت مبارکشان‌ مغازه کنار جاده را نشان داد ...

روی درب تعمیرگاه نوشته شده بود .....
*بادِ مجانی موجود است*

، تازه فهمیدم دکترای جعلی چه به روز مملکت آورده
اگر با آمریکا توافق کردید و دست از تعارض با دنیا برداشتید قول شرف میدهم رای دهم وگرنه التماس نکنید
آقای میرسلیم، راست میگی کشوری هستیم با منابع زیاد که داریم با سیاست ها به هدر میدهیم. این خیلی دردناکه و هر چه فکر میکنم نمیتونم این سیاست خارجی را عزتمدارانه بنامم
آیا شرایط جامعه عزت مدارانه است.
آقای عزیزی نماینده محترم والبته انقلابی مجلس گویا شما در این جامعه زندگی نمکنید اکثریت مردم متاسفانه با دیدن ماموران بجای اینکه احساس امنیت وآرامش کنند دچار اضطراب وترس میشوند واین از اشکالات نیروی انتظامی است که نشانگر اخلاق تند بعضی از ماموران میباشد البته نیروی انتظامی هم اقدامات مثبتی در زمینه امنیت داشته
صدا و سیما خودروسازان دشمن ملت هستند
انتخابات آمریکا برای من مثل انتخابات ایران میماند ،هردو کاندید را کس دیگری انتخاب میکند و آمدن هیچکدام برای من فرقی ندارد ولی هر کدام بیایند دمار از روزگار من بر میدارند
خداحافظ صندوق انتخابات
بی اخلاق ترین نمایندگان از اول تاریخ مجلس ایران دوره یازدهم مجلس است که به هیچ اصولی پایبند نیست . حیف که این دوره از مجلس انقلابی نامیده شدند
جناب باهنر فکر میکنید مردم ...... هستند چرا توجیح میکنید سوئ مدیریت و...........................................را به حساب ناتوانی بگذارید پدر مردم در اومده دیگه موضع سرپوش نگذارید مردم بیشتر عصبانی میشوند
آقای قالیباف بهتره نماینده ها گلایه هاشون رو در سینه نگه ندارند و بازگو کنند اما بهتر این است که بعضی نمایندگان تربیت خانوادگی شون رو در سینه نگاه دارند.
یادمه که یه بار تلویزیون تو جلسه اقای یضرغامی به رئیس جدید صدا و سیما جمله ای با این مضمون گفت: از فضای مجازی واهمه نداشته باش اینا همش مجازیه و واقعی نیست.
خدا رو شکر که ایشون فهمیدن فضای مجازی از نظر اسمی مجازیه ولی واقعی واقعیه
مسیح مهاجری اصلاح طلب رادیکال کاش به تمام فرمایشات پایبند بود.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل