بازدید 7239
۱

پمپئو: ادامه فشار حداکثری بر ایران تا موافقت با مذاکره

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تحریم ۱۸ بانک و نهاد مالی ایران اعلام کرد که واشنگتن به فشار حداکثری علیه تهران تا زمان موافقت با مذاکرات ادامه می دهد.
کد خبر: ۱۰۰۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 09 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی گفت که واشنگتن به فشار بر ایران تا زمان موافقت با مذاکرات ادامه خواهد داد.

«مایک پمپئو» با اشاره به تحریم‌های جدید مالی ایران، مدعی شد که هدف از این تحریم‌ها جلوگیری از اقدام ایران در تامین مالی فعالیت‌های تروریستی و باج‌گیری هسته‌ای و تهدید جهان است.

پمپئو گفت: فشار اقتصادی حداکثری ما تا زمان تمایل پیدا کردن ایران به مذاکرات جامع ادامه خواهد یافت.

لازم به ذکر است که وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا روز پنج شنبه در اقدامی خصمانه ۱۸ بانک ایرانی را تحت تحریم‌های جدید قرار داد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این وزارتخانه پس از رایزنی با وزارت خارجه این کشور نهادهای مالی ایران را برای قرار دادن در لیست تحریم‌ها شناسایی کرده است.

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا بانک های سامان، سرمایه، توسعه تعاون و گردشگری تحت تحریم های ثانویه قرار گرفتند. این وزارتخانه همچنین اعلام کرده است که بانک های کارآفرین، پاسارگاد و ایران زمین نیز تحت تحریم های ثانویه قرار گرفته‌اند.

در همین حال، بانک های حکمت، ایران زمین و قرض‌الحسنه مهر ایران با تحریم های ثانویه مواجه شدند. کما اینکه تمامی شعبه‌های بانک اسلامی همکاری منطقه‌ای در ایران و عراق تحت تحریم های ثانویه قرار گرفتند. این درحالی است که تمامی شعبه های بانک خاورمیانه در سراسر جهان تحریم شدند.

افزون براین، بانک های شهر، اقتصاد نوین و تأمین سرمایه امین با تحریم های ثانویه مواجه شدند. در همین حال، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تمامی شعبه های بانک های کشاورزی، مسکن، رفاه کارگران و قرض الحسنه رسالت در سراسر جهان تحت تحریم های ثانویه قرار گرفتند.

به گفته این مقامات آگاه، تحریم‌های جدید آن دسته از بانک‌های ایرانی را هدف قرار داده اند که تاکنون مشمول تحریم‌های ثانویه نبوده‌اند. طبق تحلیل کارشناسان، هدف از تحریم های جدید آمریکا علیه ایران این است که کانال های مورد استفاده تهران برای واردات اقلام بشردوستانه مانند غذا و دارو مسدود شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
به حول وقوه الهی بزودی گردن کلفت پمپئو از هر جا که محکم تر است شکسته خواهد‌ شد وجهان از لوث وجودش پاک میگردد ان شاءالله
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان