بازدید 29078
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل/بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۷ شخص و ۱۳ نهاد سوریه/ واکنش وزارت امور خارجه به ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه

بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۷ شخص و ۱۳ نهاد سوریه، واکنش وزارت امور خارجه به ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه و موضع گیری وزیر خارجه عراق درباره ایران و آمریکا از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر باید به حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 01 October 2020

بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق، تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۷ شخص و ۱۳ نهاد سوریه، واکنش وزارت امور خارجه به ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه و موضع گیری وزیر خارجه عراق درباره ایران و آمریکا از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. از سوی دیگر باید به حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ شب گذشته منابع عراقی گزارش دادند، پایگاه نظامیان تروریست آمریکا در اربیل، هدف حمله راکتی قرار گرفته است. آنان از حمله موشکی شدید به پایگاه آمریکایی «حریر» در اربیل و شنیده شدن صدای چند انفجار از داخل این پایگاه خبر دادند.

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل/بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۷ شخص و ۱۳ نهاد سوریه/ واکنش وزارت امور خارجه به ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه

السومریه نیوز به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت مستقر در این پایگاه، موشک‌ها را پیش از برخورد به هدف ساقط کرده است.

بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق

 سفیران و کاردارهای ۲۵ کشور در بغداد، پس از دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق درباره برخی حملات پراکنده اخیر به امکان دیپلماتیک در پایتخت این کشور، بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

خبرنگار شبکه «کردستان۲۴» با انتشار متن این بیانیه در صفحه توئیتر خود، به نقل از آن نوشت: ‌«در جریان این دیدار، ما بر حمایت خود از دولت عراق و ملت آن، احترامی که به حاکمیت عراق می‌گذاریم و تمایل ما برای دیدن عراقی با‌ثبات و امن، تاکید کردیم».

هیأت‌های دیپلماتیک این ۲۵ کشور، درباره برخی حوادث امنیتی در منطقه سبز بغداد گفتند: «ما نگرانی عمیق خود را از افزایش تعداد و پیچیدگی حملات علیه منطقه‌های دیپلماتیک در عراق، از جمله حملات راکتی و بمب‌های کنار جاده‌ای، ابراز کردیم».

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما توجه داریم که این حملات نه تنها سفارتخانه‌های خارجی در عراق را به خطر می‌اندازد بلکه عراقی‌ها را نیز تهدید می‌کند؛ همانطور که مرگ دلخراش خانواده‌ای در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد بعد از حمله راکتی روز دوشنبه شاهدی بر این مدعاست».

مسئولان خارجی در دیدار با الکاظمی ضمن اعلام حمایت از اقدامات بیشتر برای ارتقای امنیت بغداد از طریق تقویت و تحکیم حضور نیروهای امنیتی در این منطقه بین‌المللی، گفتند: «ما از اقدامات نخست‌وزیر الکاظمی و دولت او برای رفع این نگرانی‌ها که شامل تحقیقات، عملیات‌های امنیتی و تقویت امنیت فرودگاه است، استقبال می‌کنیم».

این بیانیه توسط سفرا و کارداران سفارتخانه‌های استرالیا، کانادا، کرواسی، مصر، اتحادیه اروپا، فنلاند، آلمان، یونان، ایتالیا، ژاپن، اردن، بحرین، عربستان سعودی، کویت، هلند، نروژ، لهستان، کره جنوبی، صربستان، اسپانیا، سوئد، ترکیه، انگلیس، آمریکا و دولت مستعفی یمن صادر شده است.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۷ شخص و ۱۳ نهاد سوریه

وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌هایی جدید علیه هفت شخصیت و ۱۳ نهاد سوری اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس بیانیه وزارتخانه مذکور، تحریم‌های جدید شامل هفت شخصیت و ۱۳ نهاد از جمله وزارت گردشگری سوریه می‌شود.

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل/بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۷ شخص و ۱۳ نهاد سوریه/ واکنش وزارت امور خارجه به ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه

در بیانیه این وزارتخانه که در سایتش منتشر شده، آمده، وزارت خزانه داری علیه عناصر مهم نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه این تحریم‌ها را وضع می‌کند.

آمریکا دستیابی به راه حل سیاسی را بهانه‌ای برای اعمال این تحریم‌ها قرار داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: این عناصر با تیپ چهارم ارتش سوریه، مدیریت سازمان اطلاعات کل سوریه و بانک مرکزی سوریه در ارتباط هستند.

بر اساس این بیانیه، دفتر نظارت حساب‌های بانکی خارجی وابسته به وزارت خزانه داری سه فرد و ۱۳ نهاد را به لیست افراد ممنوع الورود اضافه کرده است.

وزارت خزانه داری تاکید کرد، این تحریم‌ها شامل تاجر برجسته سوری مرتبط با نظام می‌شود که به عنوان واسطه برای تیپ چهارم ارتش سوریه فعالیت می‌کند و شبکه تجاری او درآمدها برای دولت سوریه و حامیانش را مدیریت می‌کند. این تحریم‌ها همچنین شامل رئیس اداره سازمان اطلاعات کل سوریه و رئیس بانک مرکزی این کشور می‌شوند.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: آنها در کنار نظام اسد هستند و به نقض‌های حقوق بشر، فساد و تجاوزات ادامه می‌دهند.

مایک‌ پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هم در توییتر نوشت: تحریم‌های جدید شامل فرماندهان نظامی و رهبران دولتی و تجار وابسته به دولت سوریه می‌شوند؛ شرکت‌هایی که از درگیری سود می‌برند نیز شامل این تحریم‌ها می‌شوند.

او ادعا کرد: اقدامات آنها به ملت سوریه آسیب زده و به رنج‌های آن‌ها می‌افزاید. قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت تنها راه قابل اجراست.

واکنش وزارت امور خارجه به ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه امارات داشت: حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قطعی و تردید ناپذیر است و تمامی اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی خود صورت گرفته و بدیهی است.

 سعید خطیب زاده در پاسخ به اظهارات وزیر خارجه امارات در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: حق حاکمیت ایران بر جزایر ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک قطعی و تردید ناپذیر است و تمامی اقدامات ایران در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی خود صورت گرفته و بدیهی است به هیچ دولت خارجی مربوط نیست.

حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در اربیل/بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه ۷ شخص و ۱۳ نهاد سوریه/ واکنش وزارت امور خارجه به ادعای امارات در مورد جزایر سه گانه

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این گونه اظهارنظرها و تکرار ادعاهای بی اساس، تاثیری بر حق حاکمیت کشورمان نداشته و نخواهد داشت و فاقد هرگونه ارزش حقوقی و قانونی است.

خطیب زاده ضمن تقبیح مداخلات مخرب امارات در برخی کشورها و مشارکت فعال این کشور در جنگ افروزی، تاکید کرد توافق عادی سازی ابوظبی با رژیم غاصب، جنگ طلب و بحران آفرین صهیونیستی در واقع امارات را به بخشی از بحران در منطقه غرب آسیا تبدیل کرده است.

موضع گیری وزیر خارجه عراق درباره ایران و آمریکا

فواد حسین وزیر خارجه عراق در نشست خبری اعلام کرد: در نشست میان مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و سفیران اروپایی، موضوع تصمیم دولت آمریکا برای بستن سفارت واشنگتن و خروج از عراق رایزنی شده است. الکاظمی تاکید کرده که وظیفه دولت، حمایت از مراکز دیپلماتیک است.

وی افزود: در این نشست، خطرناک بودن تصمیم آمریکا برای خروج از عراق رایزنی شد که همین سیکنال های اشتباهی ارسال می کند، چون سبب انزوای عراق خواهد شد.

فواد حسین گفت: دولت عراق اقدامات ویژه ای برای حمایت از مراکز دیپلماتیک انجام داده و وظیفه دولت توقف این حملات است. امیدواریم که دولت آمریکا در تصمیم خود تجدد نظر کند، زیرا در مکان و زمان نامناسب اتخاذ شده است. ما شرایط انتخاباتی آمریکا را درک می کنیم، اما اوضاع در عراق متفاوت از آمریکاست. بغداد ناخرسندی خود از تصمیم اولیه آمریکا درباره خروج از عراق را اعلام کرده و عراق آن را تصمیمی اشتباه می داند.

وزیر خارجه عراق تاکید کرد: ادامه حملات به نیروهای ائتلاف بین المللی و حمله موشکی به مراکز دیپلماتیک به خروج برخی کشورهای دیگر از عراق هم منجر خواهد شد و این اوضاع امنیتی و اقتصادی و سیاسی در عراق را وخیم تر می کند. حمله به مراکز دیپلماتیک به مثابه حمله به حاکمیت و امنیت عراق است. دولت عراق و شخص نخست وزیر رایزنی هایی را با بسیاری از کشورها آغاز کرده است. همچنین باعث رایزنی هایی با گروه های مقاومت عراق شده است و از احزاب سیاسی و گروه های مقاومت و حشد، تشکر می کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: سفر من به جمهوری اسلامی به موضوع حملات به سفارتخانه‌های مربوط می‌شد و ما با طرف ایرانی در این‌باره گفت‌وگو کردیم. مقامات مسئول ایرانی به ما تاکید کردند، هیچ ارتباطی با حملات صورت گرفته علیه هیأت‌های دیپلماتیک در عراق ندارند. امیدواریم که مشکلات میان آمریکا و ایران با گفت‌وگو حل و فصل شود، زیرا تنش میان دو کشور به بخشی از واقعیت عراق تبدیل شده است. ما در سفر به ایران مواضع عراق را تشریح کردیم و به صراحت گفتیم که ادامه حملات به هرج و مرج مربوط به سلاح نه تنها در عراق بلکه در منطقه منجر خواهد شد. تهران به ما قول داد که برای حمایت از ثبات در عراق تلاش کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
متاسفانه هنوز نه سخنگوی وزارت خارجه و نه تابناک اسم درست جزیره بومسی را به کار نمی برند .با آنهمه سرمایه گذاری حکومتیان در امارات معلومه که گستاخ تر شده است زیرا هیچگاه مواضع ایران در پاسخ ادعاهای امارات جدی نبوده است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
ایران باید جواب اصلی را به امریکا بدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
بنظرم گستاخ تر شدن روسیه باعث شود که ترامپ را رییس جمهور نکن.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
بنظر من ضعف سیاست خارجی ترامپ عامل اصلی عدم انتخاب ترامپ است.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
عزیز دل با رگ گردن کلفت کردن که نمیشه.سه تا جزیره ای که امارات مدعی هست رو مثل کیش بسازین گردشگری و شهرسازی کنید تا از تهران و مشهد و اصفهان مردم در اونجا ملک بخرن و ساکن بشن.ایتطوری مالکیت ایران تثبیت میشه.۴۰ساله فقط شعار دادین ۴ سال عمل کنید تمومه
کورش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
ایران قلمرو واقعی اش بدست خواهد آورد، با کمک ملتهای ستم دیده منطقه، و با آنها با احترام رفتار خواهد شد ایران به آنها به چشم گاو شیرده نخواهد دید.
چه رویی دارن این اماراتی ها
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
صد کشور متحد شدن حریف یمن نشدن، حالا اگر یکجوری ایران به یمن دسترسی داشت، اثری از برج لاعرب امارات می ماند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
جوادی
حرف های کیهان شریعتمداری رو تکرار نکن
هزینه ش رو ما میدیم نه امثال شریعتمداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
عربها نیروی زمینی در یمن نیاوردند فقط هوایی حمله می کنند
امارات متحده عربی بد جورگستاخ و پررو شده، به خاک عزيز ایران چشم طمع دارد بعد شروع به زوزه کشی می کند که ایران در کشورهای زپرتی عربی دخالت می کند.
برای امپراطوری هون نیازی به محو ارمنستان نیست تبریز بره سمت استانبول همه ترکا دارای مرز زمینی می شن
پاسخ ها
نامور
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
برو سمت استانبول ببينم چجورى ميرى.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه شما او.ل بپا کردها از ترکیه جدا نشن چون دیگه چیزی از ترکیه باقی نمی مونه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
یعنی خوشم میاد جون به جونتون کنن وطن فروش و خائن هستید
بدون شک کسانی که در ماه اکتبر به پایگاه امریکا حمله میکنن و برای ترامپ فرصت پاسخ فراهم میکنن بیش از هر کسی دوست دارن که ترامپ برنده انتخابات امریکا باشه.بخصوص اگه این حملات با تلفات همراه بشه.مردم امریکا دوباره ترامپ رو انتخاب خواهند کرد وقتی در زمان نامناسب به امریکا حمله موشکی میکنن و بهش بهانه استحکام مواضع میدن
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
اگر ترامپ مخفیانه باعث نابودی پایگاه نظامی و کشته
شدن ده ها نظامی امریکایی شود
لقمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
ترامپ دلال است ذات دلال معامله است و نقشه های پشت پرده.
بیانیه مشترک هیأت‌های دیپلماتیک ۲۵ کشور در عراق
ایران این همه در عراق هزینه کرد چرا در این گروه نیست؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
چون که
ترامپ با اعمال تبعیض نژادی در امریکا آبروی امریکا را برده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
ترامپ با این وجهه ای که برای امریکا درست کرده انتظار دارد دوباره رییس جمهورش کنند.
ناشناس
| Japan |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
ازایران رییس جمهوربهشون صادرکنید
امارات تو خودت هم جزیی از خاک ایران هستی.شاهان ما تو رو اجاره دادن به انگلیس.بی زحمت برگرد به خانه خودت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
پادوهای امریکا و اعراب را ناراحت نکن.
چطوری نظامیان امریکا را تروریست خطاب میکنید وقتی با اجازه دولت عراق در آنجا مستقرند و عراق در تکاپوست تا سفارت آمریکا را در این کشور حفظ کند؟؟ خیلی بی طرفانه بود اخبار. ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
عامو بی طرف جان
وقتی آمریکا نیروی نظامی ما که نگهبان کشور و مردم هست رو تروریستی اعلام می کنه معلومه که ما هم اونا رو تروریست می دونیم
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
به ۱۴:۰۷
مهم اینه که کسی برای ادعاهای شما تره خرد نمی کند
امریکا از عراق خارج نمیشه این فرار به جلو امریکایی هاست
اگر تروریستند آنها را هدف قرار دهید
کردستان عراق خودش را قاطی بازی نکند، دیدید داعش چه به سر ناموس شان آورد.
این 25 کشور چی میگن، وقتی امریکا می آید منطقه نفت دزدی تحمل کتک خوردن را هم داشته باشد، حالا سفرای امارات، عربستان سعودی چرا اعتراض دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
هنوز متقاعد نشدید که حمله به سفارتخانه ها کار اشتباهی است؟
امارات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امارات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين چي ميگه اين وسط ..يك مشت بي هويت ..
س. بعضی کشورها مثل امارات حتی ارزش لشکر کشی رو ندارند وایران با۳۲استانش در ان واحد میتونه با کشورهای عربی بجنگه یعنی یک استان بتنهایی میتونه بر امارات پیروز شود اگر خدای نکرده جنگی در بگیره اما ما خواهان جنگ نیستیم ولی از ایران با تمام وجود مواظبت میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
ملت ماصلحجوهستندامارات هم آونجورکه تومیگی کشوردست ‌پابسته ای نیست وملت‌درهیچ جنگی شرکت نخواهندکردبیخودشلوغش نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
نظرت پر از تناقض بود
اول جو دادی بعد آروم کردی
ناشناس
| Canada |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
فقط یک نگاه به تولید ناخالص داخلی ایران و امارات در سال ۲۰۱۹ بیندازید
پنجشنبه ۱۰ مهرساعت ۱۲:۱۰
بسلامتی و مبارکی و میمنت
دلار شد ۳۰۱۰۰ تومان
سکه ۱۵ میلیون تومان ناقابل !!!!
مملکت به حال خودش رها شده وهیچکس پاسخگونیست
علی برکت الله !!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
رها نشده
دارن عادت مون میدن به این وضع
امارات تاکنون دردورزدن تحریمهابه دولت ایران کمکهای شایانی کرده وباتوجه به ارتباط اخیربااسراییل این روزنه هم بسته خواهدشدپس ازآن خواهیم دیدکه دولت دربحث مالکیت جزایرایرانی کجاخواهدایستاد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
احتمالا بیشترشون میان همون جایی که الان شما اونجا هستین
این دوست عزیز که در مورد گاو شیرده حرف زده ..!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها