یکی از مخاطبان سایت تابناک با ارسال مدارکی از خرید خود از سایت دیجی کالا و دریافت کالای ناقص، مدعی شد که دیجی کالا تعویض ندارد و پول نیز بعد از ۴۸ ساعت پس از معیوب بودن کالا عودت داده میشود. وی گفت: در بازار به این معروف شده است که پیمانکارانش اقدام به خرید اجناس معیوب میکنند و آن را به خریداران دیجی کالا تحویل میدهند.
یکی از مخاطبان سایت تابناک با ارسال مدارکی از خرید خود از سایت دیجی کالا و دریافت کالای ناقص، مدعی شد که دیجی کالا تعویض ندارد و پول نیز بعد از ۴۸ ساعت پس از معیوب بودن کالا عودت داده میشود. وی گفت: در بازار به این معروف شده است که پیمانکارانش اقدام به خرید اجناس معیوب میکنند و آن را به خریداران دیجی کالا تحویل میدهند.
به گزارش
تابناک اقتصادی، مهر ماه سال گذشته بود که کاربران توئیتر فارسی کمپینی را با عنوان تحریم دیجی کالا راه انداختند. دلیل این واکنش برخی کاربران ایرانی توئیتر به دیجی کالا این بود که آنها معتقد بودند این شرکت علیرغم همه شعارهایی که میدهد، کالاهای خود را به قیمتی بالاتر از بازار به مشتریان عرضه میکند. همچنین کاربران ایرانی این شبکه مجازی معتقد بودند که با افزایش قیمت ارز در آن برهه زمانی، دیجی کالا کالاهایی، چون گوشی تلفن همراه را احتکار کرده است و آنها را به بازار عرضه نمیکند.
این اولین باری نبود که کاربران به دیجی کالا واکنش منفی نشان میدادند و از عملکرد آن انتقاد میکردند بلکه در گذشته نیز این شرکت به دلایلی، چون بی نظمی در تحویل کالا و تقلبی بودن برخی اجناس و یا تغییر در اجناس خریداری شده نیز مورد انتقادات کاربران قرار گرفته بود.
به تازگی یکی از مخاطبان سایت تابناک با ارسال متنی تجربه خرید خود از دیجی کالا را برای این سایت ارسال کرده و انتقاداتی را به عملکرد این شرکت داشته است.
ماجرا از این قرار است که این مخاطب سایت تابناک در مورخه ۵ مرداد ماه سال جاری اقدام به خرید یک دستگاه ماشین ظرفشویی از شرکت دیجی کالا میکند و به دلیل آنکه قیمت این کالای خریداری شده بالاتر از ۳ میلیون تومان میباشد، این شرکت از خریدار میخواهد که کل مبلغ را در همان زمان خرید واریز نماید. طبق مدارک ارسال شده برای سایت تابناک، قیمت ماشین ظرفشویی خریداری شده از شرکت دیجی کالا، شش میلیون و ۵۸۰ هزار تومان بوده است.
طبق توافقات صورت گرفته این کالا در مورخه ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۸ درب منزل به خریدار تحویل داده میشود، اما به گفته خریدار بسته بندی کالا پاره و کثیف بوده است. تصویر کالا را در زیر مشاهده میکنید.
خریدار پس از دریافت ماشین ظرفشویی خود، جهت باز کردن بسته و نصب آن با شرکت بوش سرویس تماس میگیرد و سپس اقدام به باز کردن آن میکند که متوجه شکستگی درب ماشین ظرفشویی میشود.
وی پس از مشاهده ناقص بودن کالا با شرکت دیجی کالا تماس میگیرد که با این جملات رو به رو میشود: تعویض نداریم و پول شما به شرط تایید نماینده بوش سرویس ظرف ۴۸ ساعت عودت داده خواهد شد.
این مخاطب سایت تابناک مدعی شد که پس از مراجعه به سه راه امین حضور (بورس لوازم خانگی در تهران) جهت خرید یک ماشین ظرفشویی دیگر اولاً این کالا را با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان (۸۰ هزار تومان کمتر از دیجی کالا) خریداری کرده است و ثانیاً پس از تعریف ماجرا برای فروشندگان، آنها بیان نموده اند که دیجی کالا، در بازار به این معروف شده است که پیمانکارانش اقدام به خرید اجناس معیوب میکنند و آن را به خریداران دیجی کالا تحویل میدهند.
همچنین بررسیها نشان میدهد شرکت دیجی کالا، در برخی موارد کالاهایی را برای مشتریان ارسال میکند که علیرغم داشتن ضمانتنامه، متاسفانه به دلیل فروش دیر هنگام آنها و شروع زمان ضمانت از مدتها قبل یا تاریخ ضمانتنامه هایشان به پایان رسیده و یا مدت اندکی برای به پایان رسیدن مهلت ضمانتنامه آنها باقی مانده است.
در انتها با توجه به اینکه شرط اول فروشندگی مشتری مداری است باید از شرکت دیجی کالا پرسید که آیا این حق مشتری است که اولاً کالا را به قیمت بالاتر از بازار از این شرکت خریداری کند ثانیاً در صورت معیوب بودن کالا، نتواند آن را تعویض کند یا حداقل سریعتر به پول خود برسد؟ و ثالثاً کالایی را دریافت کند که تاریخ شروع ضمانت آن مدتها قبل از خریداری و تحویل کالا شروع شده باشد؟
خریدم بعد از یکماه کار کردن خاموش شد بعد 1400/4/20 فرستادم گارانتی دیجیکالا گفتن شامل گارانتی نمیشه گوشی شما باز شده.
گوشی روی لگو مونده نمیدونم چه کارشناسایی بدر نخور دارن که گفته گوشی باز شده.
گارانتی دیجیکالا ضعیف و مبتدی هستن .دیگه این خریدار و از دیجیکالا نمیکنم.
ولی اجناس سنگین قیمت رو از جای معتبر و بصورت حضوری خرید میکنم
من تا حالا از دیجی خرید داشتم و غالبا راضی بودم. بعضا مرجوعی هم داشتم که دیجی بی عذر و بهونه انجام داده. البته همیشه خودم هم انصاف و منطق به خرج میدم. خود این گزینه که بعد از یک هفته با رعایت ضوابط میتونی مرجوع کنی یه حس ایمن بودن از کلاه برداری به آدم میده که حتی در صورت گرانتر بودن جزئی کالا، خرید از دیجی رو به صرفه تر میکنه. حس امنیت در خرید حسی هست که در بسیاری از خرید ها از بسیاری از فروشگاه ها به آدم دست نمیده. مثلا اگر از علاءالدین گوشی بخری نمیتونی داخل پاساژ همه مشخصاتش رو چک کنی و اگر بردی خونه هم دیگه تعویض نمیکنن. اتفاقی که در دیجی امکان پذیره. خیلی منطقیه که بسیاری از بازاریان محترم محبوبیت دیجی رو برنتابند و حواشی ای برای این بازار بزرگ دیجیتال ایجاد کنند.
امروز هم تحویل کالا دارم. امیدوارم همه چی خوب باشه.
درحالی که بعد ازوارد کردن و ثبت کارت و استفاده طبق قوانین شرکت دیجی بعداز 6ماه منقضی باید بشه اونم اگه تاریخ اعتبار داشته باشه
ودر ضمن این قانون مربوط به کارت های هدیه با تاریخ انقضاء هست نه مال من که تحت عنوان بدون محدودیت زمانی خریدم بگذریم برای اثبات از طریق فرم تماس با ما نتونستم ویدیو 48 مگی رو آپلود کنم سایتشون عمدا خرابه آپلود ویدیوش و پشتیبانی اونا گفت ایمیل بزن فیلم رو به دیجی که باز هم گوگل خطا داد و فیلم فرستاده نمیشه به هیچ وجه کارت هدیه نخرید چون قابلیت مرجوعی نداره یا هیچ تعهدی براش نیست الان هم پشتیبانی ایمیل زده تاریخ انقضاء کارت ها تون به اتمام رسیده و نمیشه ازش استفاده کرد!
یعنی دو هفته داشتمش همشون 29 برج 7 تموم شدن حالا نمی دونم چکار کنم اپراتورهاشون جانب انصاف رو رعایت نمیکنن و اصلا زیر بار نمیرن
تنها راهش ثبت شکایت در سامانه اتحادیه کشوری کسب و کار هست
ظرف ۴ ساعت پول منو واریز کردن و تماس گرفتن که من اعلام رضایت کنم
چ اشتباهی کردم ب حرف همسرم گوشی از دیجی خریدم
رسید دستم روز اول هنگ میکرد
مرجوع کردم
۹ روز گذشته پولمو پس ندادن
میگن باید قسمت فنی بررسی کنه
تو این اوضاع ک قیمتا روز ب روز فرق داره
چ اشتباهی کردم از دیجی کالا خرید کردم
بار اخرم بود
من از سال ۱۳۹۳ از دیجی کالا خرید می کنم
بعضی وقتا بوده که از یه سایت دیگه ارزونتر خریدم
اما وقتی تفاوت قیمت کم باشه از دیجی خرید میکنم
تا حالا چندین مورد داشتم که مرجوع کردم و تا حالا مشکل نداشتم
آخرین مورد؛ یه سری پیچ گوشتی خریده بودم که وقتی استفاده کردم از فقط. به دونه از پیچ گوشتی ها؛ متوجه شدم که کیفیتش مدنظر من نیست و پایینتره؛ حتی یک مقدار خورده هم شد ولی درخواست مرجوعی ثبت کردم و تحویلش دادم؛ پس کرایع؛ کل پولم رو هم برگردوندن؛ یه مقدار تاخیر طبیعیه
در کل تحقیق کنید و به مشخصات کالا تو سایت دقت کنید اگر مغایرتی باشه؛ دیجی کالا در موعد خودش و طبق شرایط منصفانه؛ پس میگیره
بعضی وقتا انصاف خوبه؛ مثلاً وقتی شما به کالایی تحویل میگیرید که از جعبه مشخصه که کالای خریداری شده نیست؛ نباید بازش کنید
بعضی کالا ها هم تا استفاده نکنی؛ متوجه نمیشی؛ اونم در موعد خودش پاسخگو هست.
کاش همه فروشگاهها مثل دیجی قانونمدار بودن
که واقعیتش برای اولین بارم بود که از فروشگاه مجازی خرید نمودم با چه شوقی ام خریدم اما بعد دیدم کاری که باید انجام بده انجام نمیده بعد با انتقادات مشتریان روبرو شدم که دمش گرم یکیشون گفته بود موقع تحویل خازن ها رو چک کنین که باشه من که دیدم یک خازن نبود با پشتیبانی تماس گرفتم گفتن کالای مرجوعی رو با پست بفرست الان فرستادم ببینم چی میشه نتیجشو باشما در میون میزارم
تا حالا مشکلی پیش نیومده.
اخیرا دو تا دوربین خرید کردم مشکلی نداشتن ولی بدرد کار من نمیخورد. عودت دادم قبول کردن.
تقاضای مرجوع کردن کالا را رد کردن. کارشناس تلفنی بهیچ وجه زیر بار نرفت. کامنت زیر کالا نوشتم چاپ نکردن و ...
2 سال تجربه فوق العاده عالی از سرویس مرجوعی این شرکت داشتم. ظاهرا بنظر میرسد افراد یا سیاست آنها حسابی تغییر کردن !
یعنی عملا با این سیستم جدید که تو یکی دو ساله اخیر راه انداخته امکان مرجوعی تو دیجی کالا وجود نداره.
من به شخصه کالاهایی که خریدم بنظرم بامیلو بود که ارزونتر از بیرون بود خریدم ولی دیجی کالا خیلی گرونه ولی جنسایی که خریدم ارزون بودند
باید یه نهادی به این مسئله رسیدگی کنه والا به یک معضل تبدیل میشه
ببنید 98/5/5وجه دریافت شده و امروز 98/5/17می باشد که هنوز وجه بنده نزد دیجی کالا می باشد
گفتم چرا جنس ناقص را میفرستید ؟
گفتند که خوب درش نیست که بزاریم روش !!!!
من بار اول گوشی خریدم ازشون درست بود
بار دوم خراب بود گارانتی خود دیجی کالا هم بود اما قبول نکردن من کلی سند و مدرک دارم که گوشی سالمه اما اونا میگن سالمه منم میسپرم به خدا
اولی جنس ناقص تحویل من شد دو عدد کابل همراه جنس در مشخصات آمده بود که متاسفانه موقع تحویل نبود، هر چی پیگیری کردم به جواب نرسید
دوم روغن توتال گرفتم موقع تحویل پلمپ درب روغن باز شده بود. هر چی پیگیری کردم برا مرجوعی فایده نداشت. متاسفانه اشتباه کردم و ریختم تو ماشین به قدری افتضاح بود که بعد 1000 کیلومتر مجبور به تعویض آن شدم.
الکی جو ندید. برای یک مشکل نمیشه همه کارهاش رو زیر سوال برد.
ما خودمون یک عالمه خرید ازش داشتیم و راضی بودیم.
انشالا مشکل این خریدار هم با دیجی حل میشه.
ديجى كالا كلا خيلى فرق كرده ومهم سودى هست كه ازفروشندگان مى گيره ونظارتى رو قيمت وكيفيت نداره نمونه هم زياده كلى كالاى مشابه هست يعنى عين هم ولى قيمتشون تو خود ديجى كالا از ٥٪ تا٥٠٪ تفاوت مى كنه، انتقادات رو در نظرات كاربران سانسور مى كنه، هيچ نظارتى هم روش نيست موبايل انر8x رو خريدم ٣/١٠٠ از سايت معتبر همزمان ديجى زده بود ٣/٥ م !
عسل كرمى شكلى خريدم ١٥/٥٠٠ تومن دوهفته بعد خواستم بخرم شده بود ٢٣٠٠٠ تومن! متاسفانه درصدى كه از فروشندگان مى گيره بالاست وكنترل درحد صفر
البته ناگفته نماند ارسال رايگان بالاى صدتومن به شهرستان ونيز عودت رايگان جنس از خدمات خوبش هست كماكان
متاسفانه شرکت هایی که جنس تقلبی عرضه می کنند زیاد شده اند . مخصوصا اگر قیمت محصول خریداری شده زیاد نباشد. مشتری در ذهن خود محاسبه فایده- هزینه کرده و به این نتیجه می رسد که وقت و انرژی که باید صرف بازگرداندن زیان وارده بدهد خیلی بیشتر از قیمت و ارزش کالای از دست رفته است و لذا از پیگیری و شکایت صرفه نظر می کند و این موضوع را فروشندگان کالای تقلبی خوب می دانند !