صفحه نخست

آی تابناک

تابناک با تو

تابناک جوان

استان ها

صفحات داخلی

۱۰۹۴۲۰بازدید
آچار؛
کمپرسور کولر خودرو، یک کلاچ دارد که در مواقع ضروری باعث درگیر شدن و به کار افتادن کمپرسور می‌شود. اما این کلاچ بعد از مدتی کمی شل می‌شود و شکاف بین آن و کمپرسور زیاد می‌شود و وقتی گرم شود و یا حتی در حالت عادی، دیگر نمی‌تواند کمپرسور را درگیر کند. حالا یا باید این شکاف را کم کرد و یا کلاچ کمپرسور را عوض کرد. در این ویدیو نحوه کم کردن این شکاف به وسیله بست پلاستیکی، آموزش داده می‌شود. با اینکه این روش، راهی اصولی به نظر نمی‌رسد ولی بسیار کارآمد می‌باشد و در بسیاری موارد می‌توان از این روش استفاده کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
شهرام
|
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
سلام من تیبا دارم میخوام بدونم برق کلاچ کمپرسور که منفی به بدنه خودش وصله ومثبتش ازکجا برق وبکجا وصله ممنونم اگه بفرمایید سیم مثبتش به کجا وصل شده
بیژنی
|
|
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۵
سلام کولر ماشین من مدل سمندبا پژو 405 یک مدل هست
وقتی خاموشه وکلاچ آزاد هست
دود زیادی می‌کند وبوی سوختگی بدی میده
اما کولر که روشن میکنم مشکلی نداره. کلاچ وبربلینگ وبوبین کلاج را هم کامل عوض کردم وعیب آن بر طرف نشد. لطفا راهنمایی کنید. سپاسگذارم
مونس فولادزاده
|
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
یک ماشین ٢٠۶ تیپ ٢دارم مدتی که لوله های خروجی گازخنک است ولی برودت داخل کابین سطح پایینه ازعلائم خرابی کمپریسرکه خواندم هیچ کدام نداره احساس میکنم زمان ایستادن خنکه زمان حرکت گرمابه کابین میادسرگازهم زدم آیاعیب ازگازه یاکمپرسر لطفاراهنمای کنی
امین
|
|
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۲
با سلام
دوستان علت خرابی کلاچ کمپرسور چیه؟
معینی فر
|
|
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
با سلام و احترام..مهندس ..من ماشین ام وی ام ۳۱۵دارم گاهی کلاچ کمپروسر عمل نمی کنه و گاهی عمل می کنه ..یعنی کلاچ درگیر نمیشه با پولی ..علت اینکه کلاچ درگیر نمیشه با پولی چیست...ممنون
مهدی
|
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
عجب لهجه تگزاسی خفنی داشت. اقا ماشین من 405 مدل 95 هستش کولرش رو گاز زدم با دستگاه نه کپسول . روغن کمگرسور هم تخلیه و تعویض شده ولی دیر به دیر کلاج میکنه گاهی وقتا
مهدی
|
|
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
سلام دوستان من اینکارو انجام داد خیلی خوب شد اعصابم اروم شد چون تازه خرج کمپروسور کرده بودم ولی نمیتونستم استفاده کنم ولی الان راحت شدم این ویدیو خیلی مفید بود
حیدر محوی بالاگیر
|
|
۰۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۵
سلام استاد خسته نباشید من405دارم بلبرینگ گلاج کولرصدامیداد تعمیرکار تعویض کرد بیخبرازاین که کلاج بافولی درگیر شده بعد یک ماه رفتم تعمیرکارکاج روتعویض کردکولرکار نکرد راهنمایی کنید که باید چه کار کنم که کولر ماشینم کار کند
نوید رحمتیان
|
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
با سلام خدمت استادماشین من پرو405موقع که تو مسیر میرم کولر ماشین من باد گرم میده دوباره سرد همشه همین جوری تکرار میشه رفتم پیش یه استاد سر کپسول یه فیش است یه تیکه سیم برق گذاشت داخلش گفت از همینه بعد هم رفتم تو مسیر دوباره هوا گرم و سرد میده لطفا علت را بهم بگید خیلی ممنون بزرگ وارید
سعید
|
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
بویین سر کمپرسور ضعیف شده
ناشناس
|
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۰
کولرمنم پزوتی یو فاوی درمواقعی که درجا پشت چراغ میاستادم یادرمواقع حرکت بادگرم وکولر درگیر نمیشد چک کامل کردم گفتن ایرادی نداره اما یک برقکار درسرراه برق کولر یک رله وصل کرد مشکلم حل شد
مجید
|
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
سلام دوستان، من v8 مدل 94 دارم ، موقعه عوض کردن تسمه تایم باتری ماشین خالی کرد و مجبور به باتری گیری شدیم تو جاده دید م کولرم گرما میده (فن کار نمی کرد ) رفتم تعمیرگاه سر در نیاورد فیش فن و عوض کرد فیش فشنگی رو چک کرد مقاومت و چک کرد رله ها رو عوض کردگاز کولرو شارژ کرد و ecu رو آپدیت کرد درست نشد ولی با باز کردن سر باتری کولر درست شد و فن کار کرد. ولی بعد اون فهمیدم فن دور تند کار نمیکنه و کمپرسور بعد ده دقیقه کار کردن پشت سر هم کلاچ میکنه و صدای کلیک میده... وقتی برگشتم به شهرمون بردم یه تعمیرگاه دیگه اول فشار گاز کولر و چک کرد و کلاچ کمپرسور هم تست کرد سپس ecu رو آپدیت کرد و فن دور تند شروع به کار کرد ولی باز کولرو روشن میکنم بعد از ده دقیقه دوباره کمپرسور پشت سر هم کلاچ میکنه ، بنظرتون ایراد از کجاست از ECU از اتصال به بدنه از سنسور دما و فشار گاز از سنسور دمای اتاق یا از سنسور دمای بیرون ؟
پاسخ ها
ناشناس
| |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
نوع ماشین چیه؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
نظر: