یوسف تیموری بازیگر سینما و تلویزیون در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم مقاومت گفت: جنگ ایران تنها با ارتش عراق نبود؛ بلکه صدام توسط بیش از ۸ کشور از جمله فرانسه، آلمان و شوروی حمایت میشد. ما در واقع با یک ائتلاف نانوشته جهانی روبرو بودیم و این نکتهای است که نسل جوان باید بداند.
طراح مد و لباس سینما و تلویزیون ایرانی همزمان با اکران فیلم سعید روستایی با پوشش بانوان ایرانی در فرش قرمز جشنواره کن حضور پیدا کرد و مورد توجه رسانههای بینالمللی قرار گرفت.
در چنین شهری، کارآگاه، هرچند به دنبال عدالت می گردد، خود نیز بخشی از آشوب است. هم شبیه جنایتکار است، هم قربانی؛ هم بیاعتماد به زن است، هم در دام او میافتد؛ هم علیه فساد میجنگد، هم از ابزارهای فاسد بهره میبرد.
او «تاپگان ۲» را در ۵۹ سالگی بازی کرد. ممکن است خیلی از مخاطبان بگویند عجب! چه آمادگی جسمانی بالایی در این سن و سال دارد! اما وجه تراژیک و بیچارگی کروز این است که اگر یکلحظه استراحت کند، کار تمام است.
چشمه علی شهرری میراث ۸ هزار سالهای است که در آستانه نابودی قرار گرفته و کارزاری مردمی برای نجات آن شکل گرفته است.
چون ایشان کارش را برای خدا انجام داده بود، به دل مردم نشسته بود. وقتی خانوادهها یا فرزندان یا دوستانشان میآمدند، میگفتند ما اینها را آوردهایم شما به آنها دلداری بدهید که گریه و بیتابی نکنند. من هم با آنها صحبت میکردم و میگفتم میدانم که شهید به چیزی که دوست داشت رسید.
رمان «شوهری برای ملکه» نوشته الهام حیدری توسط انتشارات ناهونته منتشر و راهی بازار نشر شد.
معاون سفیر اسپانیا در جلسه تحلیل و بررسی ۵ اثر اصل پیکاسو در موزه دفینه گفت: ایران به مرکز پیکاسو شناسی دنیا تبدیل شده است.
پزشکان معتقد بودند حداد مسموم شده اما نمیتوانستند هیچمدرک و سند پزشکی در اینباره ارائه کنند. در نتیجه روز ۲۹ مارس پس از درد و رنج فراوان و خونریزیهای داخلی، ۱۰ روز پس از ورودش به برلین شرقی، درگذشت.موساد و رهبران اسرائیل از نتیجه اینعملیات احساس رضایت زیادی داشتند. چون یکی از قویترین دشمنانشان را از سر راه برداشته بودند.
سردار محسن رضایی در هجدهمین جشنواره فیلم مقاومت و اکران فیلم «اسفند» گفت: اعراب ایرانی خوزستان اولین کسانی بودند که در برابر تجاوز صدام سنگر ساختند و مقاومت کردند و علی هاشمی نیز یکی از همین دلاورمردان است.
مستند «هدف اکبر» با محوریت شخصیت شهیدشیرودی، اثری خوب و قابل توجه است اما میتوانست بهتر و کاملتر باشد.
نقاشی دیدهنشده فردیناند بول نقاش هلندی دیشب شنبه ۲۷ اردیبهشت در موزه دفینه رونمایی شد.
بیش از ۸۰٪ کودکان آمریکایی پیش از تولد خود، حضور دیجیتالی دارند که توسط والدینشان ایجاد شده است. در ایران نیز هر روزه شاهد تولید انبوه محتواهایی هستیم که کودکان را بدون هیچگونه رعایت حریم خصوصی و حقوق انسانی، در موقعیتهای ناپسند، طنزهای غیرآموزنده، تبلیغات کالاها و چالشهای خطرناک به تصویر میکشند.
یکنویسنده میگوید نمایشگاه کتاب جایی شده برای خودنمایی کردن برخی، معرفی و چهره کردن افراد خاص، محلی شده برای شوآف و محلی برای خون دل دادن به برخی که قلم در خون دل زدن برای نگارش را خوب بلد هستند.
در نگاه نخست به برخی از اشعار خیام به نظر می رسد دعوت به اباحه گری و بی قیدی وجود دارد؛ اما با دقت بیشتر درخواهیم یافت منظور وی نه دعوت به گناه و نافرمانی، بلکه خواندن مخاطبان به فراموشی اندوه ها و رنج های زندگی و استفاده بهینه از عمر و دوری از غم خوردن نسبت به آینده ای است.
اشخاص اصلی نمایش، بی آنکه یکدیگر را ببینند، از دری به روی صحنه میآمدند و از در دیگر بیرون میشدند و موقعیتهایی خندهدار ایجاد میکردند. وانگهی اصطلاح معروف در زبان فرانسه، «خداوندا! شوهرم رسید»، که یکی از ترجیعبندهای اینگونه نمایشها بود، بر سر زبانها افتاد.