میلی صفحه خبر لوگو بالا
شاتل صفحه خبر لوگو بالا
میلی صفحه خبر موبایل
ایران پلاس خودرو !

بلای «پلاس‌بازی» به سراغ پژو ۲۰۷ آمد

پژو ۲۰۷ را می‌توان یکی از ماندگارترین هاچ‌بک‌های بازار ایران دانست؛ خودرویی که بیش از یک دهه است بدون تغییرات بنیادین در خط تولید ایران‌خودرو باقی مانده و به دلیل نبود رقیب واقعی، همچنان در سبد خرید بسیاری از مشتریان حضور دارد. حالا ایران‌خودرو نسخه‌ای تازه از این محصول را با نام پژو ۲۰۷ TU۵P دستی معرفی کرده و آن را در طرح فروش مهرماه ۱۴۰۴ عرضه می‌کند.
کد خبر: ۱۳۳۱۴۹۲
| |
8960 بازدید
|

بلای «پلاس‌بازی» به سراغ پژو ۲۰۷ آمد

به گزارش تابناک: ایران‌خودرو مدعی است که این نسخه جدید، سریع‌ترین مدل تولیدی از ۲۰۷ تاکنون خواهد بود. علت این ادعا به استفاده از پیشرانه TU۵ پلاس بازمی‌گردد. پیشرانه‌ای که توان ۱۱۳ اسب بخار و گشتاور ۱۴۶ نیوتون‌متر تولید می‌کند. این اعداد در مقایسه با موتور TU۵ معمولی، به ترتیب ۸ اسب بخار و ۴ نیوتون‌متر افزایش یافته‌اند. با توجه به وزن ۱۰۷۸ کیلوگرمی خودرو، چنین افزایشی می‌تواند در شتاب و کشش خودرو تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

از سوی دیگر، برای نخستین‌بار در این کلاس، ایران‌خودرو دو نوع گیربکس دستی را در نظر گرفته است: یک گیربکس ۵ سرعته دستی و یک گیربکس ۶ سرعته دستی. هرچند عرضه اولیه با نسخه پنج‌دنده انجام می‌شود، اما در آینده نسخه شش‌سرعته نیز به خط تولید خواهد آمد. وجود گیربکس شش‌سرعته می‌تواند به بهبود مصرف سوخت و کاهش استهلاک در سفر‌های طولانی کمک کند؛ مزیتی که مدت‌هاست مشتریان خودرو‌های ایرانی در انتظار آن بودند.

پژو ۲۰۷ TU۵P دستی به‌تناسب کلاس‌های مختلف، با فهرست متفاوتی از تجهیزات عرضه می‌شود. نسخه‌های بالاتر از امکاناتی مانند سقف شیشه‌ای پانوراما، فرمان برقی، سیستم کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) و کنترل کشش (TCS) بهره می‌برند. علاوه بر این، نمایشگر مالتی‌مدیا به همراه قابلیت اتصال تلفن همراه، سیستم هشدار بستن کمربند برای تمامی سرنشینان (SBR)، و کلید‌های کنترلی روی فرمان از جمله آپشن‌هایی هستند که در نسخه‌های میانی و فول‌آپشن دیده می‌شوند.

بلای «پلاس‌بازی» به سراغ پژو ۲۰۷ آمد

در بخش ایمنی، ایران‌خودرو تمام نسخه‌ها را به ترمز ضدقفل (ABS) به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی ترمز (EBA) مجهز کرده است. همچنین در نسخه‌های فول‌آپشن، ترمز‌های دیسکی در هر چهار چرخ جایگزین ترمز عقب کاسه‌ای شده‌اند که بهبود محسوسی در ایمنی رانندگی ایجاد می‌کند.

این خودرو در سه کلاس عرضه می‌شود:

کلاس ۶۰۴۰۹ (نسخه پایه): مجهز به رینگ فولادی، سقف فلزی، فرمان هیدرولیک و ترمز عقب کاسه‌ای.

قیمت: حدود ۷.۹ میلیارد ریال.

کلاس ۶۰۴۱۱ (نسخه میانی): تقریباً مشابه فول‌آپشن، اما با رینگ فولادی.

قیمت: حدود ۸.۳ میلیارد ریال.

کلاس ۶۰۴۱۰ (نسخه فول‌آپشن): دارای سقف شیشه‌ای، رینگ آلومینیومی، فرمان برقی و ترمز‌های دیسکی چهارچرخ.

قیمت: حدود ۸.۵ میلیارد ریال.

این اختلاف قیمتی میان نسخه پایه و فول‌آپشن نشان می‌دهد که ایران‌خودرو همچنان بر سیاست قطعه‌گذاری و ایجاد تنوع مصنوعی برای بالا بردن بازه قیمتی محصولات خود تکیه دارد.

بلای «پلاس‌بازی» به سراغ پژو ۲۰۷ آمد

اگرچه معرفی پیشرانه TU۵ پلاس و گیربکس شش‌سرعته دستی می‌تواند خبر خوشی برای مشتریان باشد، اما واقعیت این است که پژو ۲۰۷ TU۵P دستی همچنان روی همان پلتفرم قدیمی بنا شده و تغییرات اعمال‌شده بیشتر در حد افزودن چند آپشن و ارتقای جزئی پیشرانه خلاصه می‌شود.

ایران‌خودرو با معرفی چنین نسخه‌هایی تلاش دارد سبد محصولی محدود خود را زنده نگه دارد و برای ادامه تولید خودرو‌ با پلتفرمی قدیمی و سالخورده، دلیل و توجیهی تازه ارائه کند. این همان روندی است که طی سال‌های اخیر در صنعت خودروی کشور با عنوان «پلاس‌بازی» شناخته می‌شود؛ روندی که نه تنها تحول واقعی ایجاد نمی‌کند، بلکه بیشتر به تغییر نام و افزودن چند آپشن جزئی برای افزایش قیمت شباهت دارد.
میلی صفحه خبر موبایل
اشتراک گذاری
برچسب ها
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۸
دویست و هفت ، دویست و هفت میلیون بیشتر نمیارزه .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۸
بیست و هفت ملیون!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۸
207 موجود در بازار ایران، در دنیا به +206 مشهور است که اصولا فیس لیفت 206 است و پژو 207 ، اساسا خودروی دیگری است با ابعاد و مشخصات خاص خود. حالا اگر قرار است ایران خودرو +207 را تولید کند، نام این خودرو در واقع ++206 خواهد بود.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۸
بند آخر واقعا زیاده روی و صحبت ناروایی هست
مقاله نویس باید وقتی این جمله را مینویسه پیسنهاد بده که چه میشه کرد
به نظرتون با توجه به وضعیت تحریمی آیا هنر نیست که محصول را یا آپشنهای متنوع ارایه کرد؟
پاسخ ها
آصف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۶
با سلام و احترام نویسنده متن و مقاله هستم، جسارتا چرا پیشنهادی بدم که قبول نمیکنن ؟؟ تا وقتی مردم برای خریدن این محصولات بی کیفیت صف میبندند این شرکت ها هیچ حرکتی نمیکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۸
تو نخر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۸
این پلاس بازی در ایران سود داره برای آقازاده ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۸
سلام ، این 207 یه دروغ بزرگ به مردم ایرانه ، چرا که این خودرو همون 206 برزیلی هست و پژو 207 واقعی با این خیلی متفاوته .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۸
۲۰۷ دستی سقف شیشه ایی رینگ فولادی دی ماه با تحویل مرداد ۴۰۴ ثبت نام کردیم پول تکمیلی را خرداد گرفتند هنوز ماشین را ندادن و هر روز بازی در می‌آورند و از ما پول اضافه میخواهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۰۹
تا کی این لگنها به اسم تولید داخلی؟ تا کی رانت؟ تا کی خون مردم رو تو شیشه کردن؟
برچسب منتخب
# آتش بس غزه # خروج از ان پی تی # جنگ ایران و اسرائیل # عملیات وعده صادق 3 # مذاکره ایران و آمریکا # آژانس بین المللی انرژی اتمی # حمله آمریکا به ایران # حمله اسرائیل به ایران # مکانیسم ماشه # اسنپ بک
نظرسنجی
از میان 5 بانک و موسسه مالی ناتراز کدامیک عملکرد بدتری دارند؟
مرجع جواهرات
الی گشت