به گزارش تابناک، علی آبادی سابقه کار در جهاد سازندگی، مشارکت در اجرا و مدیریت پروژههای نیروگاهی کرخه و کارون ۳، مدیریتعاملی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی را داراست. از جمله برنامههای او حین تصدی معاونت امور برق وزارت نیرو، استفاده از نیروگاههای تجدید پذیر، واقعی کردن قیمت برق و تکمیل نیروگاههای نیمه تمام بود.
او در مقام معاونت، اعلام کرده بود به دلیل عدم مشارکت بخش خصوصی ایران در ساخت نیروگاه، دولت در امر ساخت نیروگاه فعال خواهد شد. در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ اصرار زیادی از سوی دولت وقت به «عباس علی آبادی» شد تا قید مپنا را بزند و بجای «هاشم یکه زارع» بر کرسی مدیرعاملی ایران خودرو بنشیند، اما او از پذیرش این مقام امتناع کرد و به همین دلیل مقیمی معاون پیشین وزیر صمت به مدیر عاملی ایران خودرو منصوب شد.

علیآبادی دانشآموختهٔ کارشناسی و کارشناسیارشد مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران و درجه دکترای مهندسی مکانیک از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودهاست. از این لحاظ علی آبادی جزو معدود چهره های دولتی است که در بهترین و معتبرترین دانشگاه ایران، دانشگاه صنعتی شریف تحصیل کرده است و تحصیلات تکمیلی خود را هم در خارج از کشور گذرانده است.
علی آبادی پیشینهٔ ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر را دارد و از دی ۱۳۸۸ تا تیر ۱۴۰۲ نیز مدیرعامل گروه مپنا بودهاست، دستاوردهای بزرگ و مهمی در حوزه برق، توربین، طراحی مدل اولیه موتور هواپیما، طراحی و تولید خودرو هیبرید و باتری خودروهای برقی در زمان مدیریت علی آبادی در مپنا انجام شد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت
علیآبادی، پس از استیضاح فاطمی امین، وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بود که در ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ که با ۱۸۷ رأی موافق، ۵۸ رأی مخالف، ۸ رأی ممتنع و ۲ رأی باطله موفق به دریافت رأی اعتماد از مجلس یازدهم شد. با روی کار آمدن «عباس علی آبادی» برمسند وزارت صمت، برنامهای به ویژه برای تولید خودروهای برقی و رفع ناترازی انرژی علی الخصوص در حوزه سوخت و با هدف سروسامان دادن به بازار خودرو ارائه شد، اما عدم همراهی بانک مرکزی وقت و یکی از مسئولان عالی رتبه دولت که علی آبادی در یکی از کمیسیون های مجلس نام او را مطرح کرد، مانع از رفع مشکلات موجود در بازار خودروی کشور شد.
تلاش برای واردات خودرو تنها وجه مشترک علی آبادی و فاطمی امین به شمار می آید که به دلیل مشکلات پیش گفته هیچکدام نتوانستند آن را اجرایی کنند، هرچند که ساخت خودروهای برقی در دوران علی آبادی جهش جدیدی یافت و به نوعی تبدیل به برند او در دوران وزارت صمت شد. البته سوابق و عملکرد علی آبادی به وزارت نیرو مرتبط تر از وزارت صنعت است .
فشار نمایندگان بر دولت قبل و تغییر در ریل صنعتی کشور بی تاثیر نبوده است، در سالهای اخیر دخالت های بی حد و حصر نمایندگان در امور اجرایی کشور تنها به متضرر شدن کشور و در نهایت از دست رفتن اعتبار و سرمایه اجتماعی مجلس انجامیده است، از این جهت علی آبادی در صورت اخذ رای اعتماد از مجلس هم ، باید منتظر تداوم این چالش با نمایندگان باشد.
نکته قابل تلمل درباره علی آبادی برای وزارت نیرو این است که وی سابقه کار در این وزارتخانه کلیدی و استراتژیک را دارد و از میان گزینه های مطرح شده و نامزدهای این وزارتخانه،هم از حیث تجربه و تحصیلات و هم از مدیریت از دیگران پررنگ تر است.
مهمترین برگ برنده علی آبادی برای جلب نظر نمایندگان مجلس مدیریت او در مپنا(مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) است، مقایسه این ابرشرکت عظیم دولتی را با شرکت مپسا(مدیریت پروژه های ساختمانی ایران) که همزمان هم تاسیس شده اند، خود گویا است، این قیاس نشان می دهد مپننا در دوره مدیریت علی آبادی با ثبات و نسبتا موفق اداره شده است در حالی که مپسا عملا شرکتی متروک و زیان ده است.
مپنا اکنون عملا 40 درصد تولید برق کشور را بر عهده دارد، هرچند مهمترین چالش علی آبادی در وزارت نیرو، مساله ناترازی در حوزه انرژی به خصوص برق است که تدابیری فوری و قاطع می طلبد.
 عمکرد منفی در وزارت صمت داشته
 							         		            عمکرد منفی در وزارت صمت داشته         		                     		         |
         		                            |         		                             قابل توجه تندروهای جبهه پایداری ها که میگفتند: پزشکیان  دولت سوم روحانی را درست خواهد کرد !!؟؟
 									         		                    قابل توجه تندروهای جبهه پایداری ها که میگفتند: پزشکیان  دولت سوم روحانی را درست خواهد کرد !!؟؟ |
         		                            |         		                             این دو سالی که وزیر صمت بود چیز خاصی ازش ندیدیم و قدرت تغییر مدیران سازمانهای زیر مجموعه را هم نداشت. مدیرانی که خود به این نتیجه رسیده بود که لایق نیستند اما قدرت تغییر آنها را نداشت.
 									         		                    این دو سالی که وزیر صمت بود چیز خاصی ازش ندیدیم و قدرت تغییر مدیران سازمانهای زیر مجموعه را هم نداشت. مدیرانی که خود به این نتیجه رسیده بود که لایق نیستند اما قدرت تغییر آنها را نداشت.         				                     		                 مپنا عمده دستاورد هایش را مدیون مدیران قبل از علی آبادی است مثل رفان و صفایی فراهانی اینو همه میدونن همه
 							         		            مپنا عمده دستاورد هایش را مدیون مدیران قبل از علی آبادی است مثل رفان و صفایی فراهانی اینو همه میدونن همه         		                     		         نمایندگان عزیز مجلس به چنین مدیر درخشان و پاکدستی رآی اعتماد بدهید تا صنایع از خاموشی نجات پیدا کنند.
 							         		            نمایندگان عزیز مجلس به چنین مدیر درخشان و پاکدستی رآی اعتماد بدهید تا صنایع از خاموشی نجات پیدا کنند.         		                     		         در سالهای اخیر دخالت های بی حد و حصر نمایندگان در امور اجرایی کشور تنها به متضرر شدن کشور و در نهایت از دست رفتن اعتبار و سرمایه اجتماعی مجلس انجامیده است=====چقد مملکت از این دخالت های نابجا و ناروا ضربه خورد امیدوارم دیگه این دخالت ها کم بشه و مملکت از این مشکل فارغ بشه
 							         		            در سالهای اخیر دخالت های بی حد و حصر نمایندگان در امور اجرایی کشور تنها به متضرر شدن کشور و در نهایت از دست رفتن اعتبار و سرمایه اجتماعی مجلس انجامیده است=====چقد مملکت از این دخالت های نابجا و ناروا ضربه خورد امیدوارم دیگه این دخالت ها کم بشه و مملکت از این مشکل فارغ بشه         		                     		         مشک ان است کهببوید
 							         		            مشک ان است کهببوید مپنای مونتاژکار
 							         		            مپنای مونتاژکار         		                     		         چند سال مجلس را تعطیل کنند بسیاری از امور کشور سر و سامان می گیرد...
 							         		            چند سال مجلس را تعطیل کنند بسیاری از امور کشور سر و سامان می گیرد...         		                     		         بخاطر منابع اب قوی که داریم
 							         		            بخاطر منابع اب قوی که داریم         		                     		         ایشون حتی در وزارت صمت اوضاع را بدتر کرد
 							         		            ایشون حتی در وزارت صمت اوضاع را بدتر کرد ما به نتیجه نگاه می کنیم در تابستان سال آینده وضعیت برق کشور معلوم خواهد شد.
 							         		            ما به نتیجه نگاه می کنیم در تابستان سال آینده وضعیت برق کشور معلوم خواهد شد.         		                     		         |
         		                            |         		                             دقیقا .  کاملا درست و صریح
 									         		                    دقیقا .  کاملا درست و صریح         				                     		                 |
         		                            |         		                             ترکیه با جمعیت و مساحت مشابه ایران  ، توان تولید برقش
 									         		                    ترکیه با جمعیت و مساحت مشابه ایران  ، توان تولید برقش |
         		                            |         		                             شما تفاوت تولید برق در 24 ساعت رو با برق تولیدی در یک روز نمیدونی میای کامنت میزاری و مقایسه برق ایران و ترکیه  میکنی
 									         		                    شما تفاوت تولید برق در 24 ساعت رو با برق تولیدی در یک روز نمیدونی میای کامنت میزاری و مقایسه برق ایران و ترکیه  میکنی