بازدید 79760

چرا کانادا روابط خود با ایران را قطع کرد؟

سرانجام دولت کانادا، کاری را که باید مدت‌ها پیش دولت ایران در این کشور انجام می‌داد و نداد، انجام داد؛ دولت این کشور اعلام کرده است که روابطش با ایران را قطع، سفارتش را در تهران تعطیل و دیپلمات‌های ایرانی را از این کشور بیرون خواهد کرد. نشریات و سایت‌های خبری کانادا نیز هنوز متوجه نشده‌اند که چرا دولت کانادا این کار را در این زمان انجام داده است!
کد خبر: ۲۷۰۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۶ 07 September 2012
سرانجام دولت کانادا، کاری را که باید مدت‌ها پیش دولت ایران در این کشور انجام می‌داد و نداد، انجام داد؛ دولت این کشور اعلام کرده است که روابطش با ایران را قطع، سفارتش را در تهران تعطیل و دیپلمات‌های ایرانی را از این کشور بیرون خواهد کرد. با وجود این، «گلوب‌اند‌میل»، هنوز نتوانسته است، دلیل این کار را در چنین زمانی از مقامات وزارت خارجه کانادا بپرسد!.

به گزارش «تابناک»، اظهارات ضد ایرانی نخست‌وزیر «هارپر» و وزیر خارجه این کشور، نقل محافل جهانی است. اقدام این کشور در بستن حساب‌های شهروندان ایرانی و... مدت‌هاست رسما این کشور را در قالب دشمنی با ایران قرار داده است؛ اما دولت ایران بنا بر هر ملاحظه‌ای، با اظهارات خصمانه دولت محافظه‌کار کانادا با مماشات رفتار کرد، ولی‌ هم‌اکنون کار را به جایی رساندند که دولت این کشور از اخراج دیپلمات‌های ایران سخن می‌گوید.

بر پایه این گزارش، اتفاقا دلایلی که کانادایی‌ها برای این تصمیم می‌آورند، بیش از پیش بر تبلیغاتی بودن این تصمیم تأکید می‌کند. مقامات کانادایی گفته‌اند، به دلیل امنیت کارکنان سفارت (!) حمایت ایران از سوریه و مخالفت ایران با اسرائیل چنین تصمیمی گرفته‌اند .

بر پایه اطلاعیه وزارت خارجه کانادا، همه روابط دیپلماتیک دو کشور قطع می‌شود. همه دیپلمات‌های کانادایی از ایران خارج شده‌اند و به دیپلمات‌های ایران هم پنج روز فرصت داده شده که کانادا را ترک کنند.

وزارت خارجه کانادا، مسأله هسته‌ای ایران و عمل نکردن ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت را از دیگر دلایل این تصمیم خود در قبال ایران اعلام کرده است؛ اما نه این دلایل و نه حمایت ایران از دولت سوریه و یا مخالفتش با رژیم صهیونیستی، دلایلی عقلایی برای این قطع رابطه نیست.

شاید برگزاری موفقیت‌آمیز اجلاس سران عدم تعهد در ایران و شکست برنامه انزوای ایران، باعث شده است که دولت کانادا به عنوان پیشگام در واکنش به این موفقیت ایران اقدام کند.
در ای باره، نگاهی به تنش‌های سه ماه اخیر ایران و کانادا، نشان می‌دهد دولت این کشور از یک سو به دنبال انجام اقدامات ضد ایرانی و از سوی دیگر، به دنبال بهانه‌جویی علیه ایران است. با مرور مسائل مطرح در این سه ماه، این روند به خوبی مشخص می‌شود.


یازدهم شهریور : آیا دولت کانادا با ایران در حال جنگ است ؟

در یازدهم شهریور «تابناک» مطلبی با نام آیا دولت کانادا با ایران در حال جنگ است، منتشر کرد که در آن، به اقدامات خصمانه دولت هارپر علیه ایران اشاره شده و چنین آمده بود:


«اکنون پرسشی برای شهروندان کانادایی و ایرانیان کانادایی مطرح است، مبنی بر این که آیا کانادا در حال حاضر دشمنی با ایران دارد که چنین قوانینی را علیه ایران و ایرانیان وضع کرده است؟ این در حالی است که اعمال تحریم، نوعی جنگ سطح پایین است که آمریکا و اسرائیل علیه برخی کشور‌ها آغاز می‌کنند؛ افزون بر این، برخی دانشمندان کشوری چون ایران، ترور شده‌اند، کامپیوترهای این کشور در معرض حملات ویروسی قرار گرفته‌اند و میلیون‌ها دلار در اختیار مخالفان دولت این کشور قرار گرفته تا این کشور زیان ببیند.

 بنا بر این گزارش، مقامات کانادایی اما فرا‌تر از اعمال تحریم‌ها در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران مشارکت کرده‌اند و در برهه‌های گوناگون، سخنان نامناسبی را درباره مقامات ایرانی به کار برده‌اند، به گونه‌‌ای که در هفته‌های اخیر، وزیر خارجه کانادا، تلاش بسیاری کرد که مانع سفر ‌بان کی مون به ایران شود، ولی نتوانست. در ماه مارس نیز وزیر دفاع این کشور، رسما خود را به تبلیغات آمریکایی و اسرائیلی علیه ایران چسباند. «پیتر مک کی» در آن زمان گفت که نیروهای نظامی این کشور برای حمله به ایران آمادگی دارند.

وی همچنین افزود: هرچند ما به دنبال راهکار دیپلماتیک هستیم، نیروهای ما در اوج آمادگی هستند؛ افزون بر همه اینها و در ادامه چنین راهی، کانادا نیروهای نظامی خود در افغانستان و هرات ـ در همسایگی ایران ـ را افزایش داد و نیز کشتی‌های جنگی خود را به آب‌های نزدیک ایران فرستاد؛ همه اینها، یعنی نزدیکی بیش از پیش دولت هارپر به آمریکا و اسرائیل. البته ناگفته نماند که گاه حتی این دولت محافظه‌کار کاناداست که از آمریکا و اسرائیل نیز پیشی می‌گیرد؛ مثلا در سال ۲۰۰۸ نیروی دریایی آنان، اقدامات تحریک آمیزی را در خلیج فارس برای تحریک نیروهای نظامی ایران انجام داد»
.

بیست و یکم تیر ماه : محکوم کردن رایزنی فرهنگی ایران در کانادا

در بیست و یکم تیر ماه نیز «تابناک» در مطلبی با نام «آیا رایزنی فرهنگی ایران در کانادا» اشتباه کرده است؟ نوشت : وزارت خارجه کانادا به شدت به مصاحبه رایزن فرهنگی ایران با یکی از سایت‌های داخلی ایران واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است.

در همان زمان  «تابناک» نوشت: «منابع کانادایی نوشته‌اند که حمید محمدی، رایزن فرهنگی ایران در کانادا در مصاحبه‌‌ای گفته است: ایرانیان مقیم کانادا، باید از همان جایی که زندگی می‌کنند، به کشور خود خدمت کنند و افزوده است که نسل دوم ایرانیان مقیم کانادا، در مناصب گوناگون کانادا، نفوذ فراوانی دارند.

مقامات وزارت خارجه کانادا، این گفته رایزن فرهنگی ایران را به عضوگیری ایران از ایرانیان مقیم کانادا تفسیر و به شدت به آن حمله کرده و گفته است: از آنجا که ایرانیان مقیم کانادا، اقوام بسیاری در تهران دارند، ممکن است از این راه مورد بهره‌برداری ایران قرار بگیرند.

همچنین تردیدی نیست که شاید ادعا شود، مقامات کانادایی به دنبال بهانه‌جویی از سخنان رایزن برای اعمال محدودیت‌های بیشتر علیه ایران و ایرانیان هستند؛ اما همین که معترف به تلاش مقامات کانادایی برای بهانه‌جویی باشیم، می‌طلبد که بهانه دست آنان داده نشود
».

وقوع این تحولات در ماه‌های گذشته در کنار فشار به سفارت ایران و محدود کردن فعالیت‌های آن و همچنین پافشاری مؤکد وزیر خارجه و نخست‌وزیر کانادا برای نیامدن بان کی مون به ایران، نشان می‌دهد که مقامات کانادایی، راهبردی مبتنی بر بهانه‌جویی و انجام نمایش‌های تبلیغاتی را در اقدام اخیرشان در رابطه با ایران انجام داده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷۹۱
انتشار یافته: ۱۵۰
کانادا هم چند وقت دیگه به التماس میفته که باز روابط برقرار کنه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
اینایی که منفی دادن همشون وطن فروش هستند
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
به نظر می رسه دولت ایران کار درستی کرد که قبل از کانادا اقدام به کاهش روابط نکرد چون چند وقت دیگه که کانادایی ها متوجه خبطشون بشن مجبورند خودشون روابط رو تجدید بکنند.
من
| United States |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
بعضی از مردم ما عقده ی خود کم بینی دارند که خیلی بده...
بعضی ها هم عقده ی خود بزرگ بینی دارند مثل شما ،که این هم خیلی بده...
چرا ما راه اعتدال رو که اسلام اینقدر ما رو به اون سفارش کرده بلد نیستیم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دقیقا، بالاتر از اروپا نیستند که سفراشون با گردنی کج و گوشای آویزون برگشتند (در دهه 70)اون موقع ایران به اندازه الان هم قدرت نداشت؛ بعضیا (مثل کانادا) همیشه بادمجون دور قاب چین و کاسه داغ تر از آش هستند ؛ اونایی که منفی دادین عجله نکنین ، شاهنامه رو باید تا آخرش خوند که آخرش خوشه
خسته نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اونا خسته نباشند که سفارتشون رو تعطیل کردند.
عجب رسميه رسم زمونه
همه ي دنيا بر عليه ما شدند مگه ما ايرانيان چه ضرري به دنيا رسونديم به چند كشور تجاوز كرديم ،خون چند نفر را در دنيا ريختيم ،چند نفر را در دنيا آواره كرديم ،چند بار بمب اتم كشور ها را زديم و هزاران چند بار ديگه ،لعنت بر آمريكا و دوستان چاپلوسش دمكراسي در جهان وجود نداره به اميد پيشرفت ايران و ايراني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
تنها دلیل مقابله ایران با شیطان و فرقه های شیطانی هست
آسمانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
دوست عزیز چون حق میگیم و بس.و ایدئولژِی ما دینی و الهیه ، خوب باید لشکر شیطان نگران و مخالف باشه .......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
همه دنیا نه دوست عزیز چند قدرت زورگو بی تمدن بی فرهنگ و وحشی مثل آمریکا انگلیس فرانسه آلمان حالا کانادا خواسته این وسط یک واق واقی کنه که ما هم هستیم !
سید جواد موسویان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
سلام.هموطن گرامی چرا کانادا ، آمریکا ، انگلیس و اسرائیل را کل دنیا می دانید.اتفاقا ارزش های هم حکم می کند با این جرثومه های فساد رابطه نداشته باشیم.در ضمن حضور 120 کشور دنیا و 20 سازمان بین المللی در ایران ، بیانگر این بودکه ایران در انزوا به سر نمی برد.و حتی پحش صحبت های مرسی بدون حتی جا انداختن یک عبارت از صحبت های وی بیانگر ظرفیت بالای ایران در شنیدن نظر مخالف و مدیریت عالی و جهانی می باشد.در ضمن درباره صحبت های مرسی به جز خطای مترجم شبکه 1 و البته مترجم فارسی شبکه 6 درست ترجمه کرد، اشکالی وجود ندارد.
لذا بدیهی است ایادی استکبار از این حضور پر رنگ سران کشور های جهان ، پریشان شوند و عجولانه تصمیم بگیرند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
از كي تا حالا چهار تا كشور بچه‌پررو شدن همه‌ي دنيا؟! به جز لابي صهيونيستي، ايران هيچ مخالفي توي دنيا نداره. مطمئن باش.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
الان وقت استفاده از تنگست، ورود و خروج هر کشتی با پرچم کانادا و یا از مقصد و یا مبدا کانادا رو ممنوع کنید. تا درسی باشد برای سایرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
120 كشوري كه اينجا بودن هيچ به حساب ميان و كانادا ميشه همه دنيا!!!!!!!
بهتر !
گور بابای کانادا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
ما خودمون زمزم و دوغ ابعلی داریم کانادا میخوایم چیکار:)))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
کانادا خودش زیر نظر انگلیسه و فرماندارشو ملکه انگلیس تعیین میکنه،روابط با این کشور-ببخشید مستعمره_به نظر شما معنی داره اصلا؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
خیلی بامزه بود. شما بری تو کار طنز خیلی موفق میشی. ما هم از دست این فیلم های بی مزه خلاص میشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دیروز یکی از رفقا میگفت که میخواد بره کانادا و من بهش میگفتم که نکن این کار رو و اون قانع نمیشد، امیدوارم با این تصمیم قانع شده باشد که دلایل من درسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
ناشناسی که گفتی ما خودمون دوغ داریم.
قرار نیست ما به کانادا التماس کنیم تو رو خدا برگردید! دوغ و زمزم هم که نداشته باشیم باز هم منت دولت وابسته کانادا رو نمی کشیم.
شما هم یه کم غیرت ملی داشته باش!
کانادا تو کدوم قاره ست?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
کانادا، جزیره کوچکی در غرب آفریقاست!
حاج شفاف
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
نه بابا کانادا تو آسیای شرقی است!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
نه عزیزم اشتباه میکنی. شرق افریقا بغل کنیا.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
با نمك ! بااا نمك ! بخنديم الان ؟

اين اقدام كانادا خيلي جدي بوده و خيلي بايد مراقب باشيم. از كجا معلوم واقعا حمله اي در كار نباشه ؟
javad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
کانادا در قاره آمریکاست و بجای رئیس جمهور توسط فرمانداری اداره میشود و فرماندار آن را کشور انگلیس در اروپا انتخاب میکند. همین کافی است تاهم ملتش وهم دولتش را بشناسیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
کانادا کشوری تصرف شده توسط یانکیهاست
برگزاری اجلاس سران کشورهای بی تعهد کشورهای باتعهد رو حسابی ترسوند! از اونی بترس که چیزی برای از دست دادن نداشته باشه
فرزند روباه پیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
فرزند چیه غلام روپاه پیر .
از اون دسته تصمیماتی است که در آینده ای نزدیک تغییر خواهد کرد.
اگه ایران اول این کار را میکرد همین مردم میگفتن مقصر ایرانه حالا هم همین را میگن،واقعا سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
البته قطع رابطه از طرف ایران با هر کشوری قابل قبول نیست!
اونم تو این اوضاع و احوال کشور....
از قدیم گفتن سگ زرد برادر شغاله
دولت های کانادایی از قدیم کاسه لیسی خودشون را به آمریکا و انگلیس و صهیونیستها نشان دادن.
راستی از استقلال ایالت کبک چه خبر.
پاسخ ها
اشتباهی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اشتباه منفی دادم ولی ایران خدایی خیلی مظلومه.العجل یا صاحب الزمان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
همين مونده كه از تجزيه كشورهاي ديگه حمايت كنيم تا ديگه كارمون رو براي هميشه يكسره كنن

بابا يكم جدي باشيد. اين مسايل اصلا شوخي بردار نيست
ناشناس
| Kenya |
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
کبک ایالت نیست استان فرانسوی زبان هستش و طبق اخبار اخیرا همون حزب جداهی خواه تونسته اکثریت مجلس تو استان کبک رو بدست بیاره ولی فعلا اعلام کردن دنبال جدایی نیستن
اگر دولت مردان ما برای بار دیگر تعلل نکنند باید با یکسری از این دولتها اقدام قطع رابطه را انجام دهند شاید که این کار در دنیای امروز کار درستی نباشد ولی تعدادی از دولتهایی فقط بفکر صدمه زدن بما هستند و برای روابط با ما هزارران مشکل ایجاد میکنند وزارت خارجه ما باید پیش دستی کرده و اقدام به قطع رابطه یا پایین اوردن سطح روابط به کمترین حد خود کند تا این حرکتها از کشورهایی مثل کانادا که از خیلی وقت پیش بصورت واقعی رابطه ای بین ما نبوده برای انها امتیاز بین خودشان تلقی نگردد و اولین پیشنهاد که باید وزارت خارجه ان را بررسی کند روابط با استرلیا می باشد و......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
کاملا با نظر ایشان موافقم. با توجه به اینکه ما روابط و مراودت های چشگیری با کانادا نداریم و کانادا هم همیشه در ضدیت با ایران پیش قراول بوده بهتر بود که ما در قطع ارتباط پیشقدم بودیم و بقول این دوستمان از همین حالا بهتر است تکلیفمان را با دیگر کشور های اینچنینی روشن کنیم
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
آره بابا این همه جزیره هست که باهاشون رابطه داریم این ها رو می خواهیم چی کار؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دشمن تراشی تا کی ؟؟؟؟
قطع رابطه تا کی؟؟؟
والا به خدا این راه دیپلوماسی با دنیا نیست!
اگه میخوایم حرفمون شنیدار داشته باشه باید قدرتمند شیم که این با قطع رابطه و به سخره گرفتن قدرت ها میسر نمیشه ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
چرا فراموش کردین که کانادا، بهترین موقعیت برای ادامه تحصیل ایرانیان بوده
همین باعث شده اینا پر رو شن.. چون امریکا که نمی شد رفت همه سه جلدشون رو می دادن دسن کانادایی ها تا آخر حساب بانکی ندیده نبیرتو نمی فهمیدم بهت ویزا نمی دادن،... چقدر پول مملکتو بخاطر این روباه حیف و میل کردیم...
خب ما هم به دلیل رابطه داشتن کانادا با اسراییل روابط دیپلماتیک رو قطع میکنیم!.ولی اگر همه کشورها بخواهند روابطشان رو بر این پایه بنا کنند که مطابق میل اون کشور با دیگر ملتها روابط داشته باشند کل دنیا باید با هم قطع ارتباط کنند!
این نیز بگذرد. توی جنگ تحمیلی ما از 39 کشور دنیا اسیر داشتیم یعنی کل دنیا!
بازم نتونستن شکستمون بدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
الانم دولت سوریه از بیشتر از 15 تا کشور اسیر داره . بعضی موقع ها هستش همه جهان دست به دست هم میدن که ارادشون بر یه کشوری قالب کنن ولی بالاتر از همه اینها اراده خداوند متعال هستش که جلشون میگیره
از وزارت خارجه درخواست میکنم ما رو فراموش نکنن. من خودم پاسپورتم داره منقضی میشه و یرا همین دیگه نمیتونم ویزا بگیرم . درسم هم نیمه کاره هست هنوز. اگه ویزا نگیرم، نمیتونم ویزای دانشجویی( study permit) بگیرم و بدون ویزای دانشجویی هم نمیتونم ادامه تحصیل بدم.پس نه راه پیش دارم نه پس :( خیلیهای دیگه هم مشکلات دیگه دارن که نیاز دارن حتما یه دفتری باشه که کارهای اداریشون رو انجام بده. پس از مسئولای وزارت خارجه درخواست میکنم به فکر ما هم باشن و در اسرغ وقت با سفارت یکی از کشورها در کانادا هماهنگ کنن که کارای ایرانیهای اینجا رو انجام بدن...تو کانادا ایرانیها زیادن و همه نیاز دارن به کار اداری..
تابناک تو رو خدا یه جوری به گوش مسئولا برسون...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
هماهنگی لازم نداره استاد! مطمئنی دانشجو هستی اونور؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دوست عزیز به نظرت رای مثبت دادم ولی خدا وکیلی زندگی کار و تحصیل در کانادا ارزش این همه توهین و تحقیر رو داره که شما به ایرانه خودت ترجیح دادیش ؟
پیام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دوست عزیز کانادایی نگران نباش این قطع روابط مربوط به اونهایی که برای کانادا منفعت و برای ایران ضرر دارند نمیشه . شما و سرمایه گذاران ایرانی در کانادا نگران نباشید کانادا و آمریکا و انگلیس و استرالیا ... همیشه دانشجویان ایرانی را پذیرا بوده اند و همچنیین سرمایه داران و سرمایه گذاران ایرانی را پذیرفته اندحتما راهی برای این موضوع پیدا میشود
اینا سر و ته یه کرباسن
یعنی شما نمیدانید دولت کانادا دولتی است که نعل بالنعل از دستورات دولت انگلیس تبیعیت می کند و ایضا استرالیا برخی دیگر ؟؟چرا برای دولت کانادا که اصلا از نظر سیاسی در عالم مطرح نیستند حتی در داخل کشور خودش هم اصلا مطرح نیست این همه ارزش قائل می شوید این یک دولت دست نشانده انگلیس است چیزی شبیه همین امیر نشین های حاشیه خلیح فارس والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
دقیقا" همین الان پرچم استرالیا یا نیوزلند نگاه کنین پرچم انگلیس در دل پرچم میبینین یا اکثر کشور ها یا جزایری که در اقیانوس آرام قرار گرفتن در گوشه سمت چپ پرچمشون پرچم انگلیس قرار داره

همین کشور فیجی در گوشه پرچمش پرچم انگلیس قرار داره بعد عضو جنبش عدم تعهد هستش . من برام سواله این چه طوری عضو عدم تعهد ها شده ؟؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
از نظر سیاسی مطرح نیست، ولی در علم و تکنولوژی تا دلت بخواد مطرحه. کلی ایرانی های با سواد الان تحصیل کرده همین کشورند.
با سلام
مثل اینکه دلشون میخواد اونها رو با تمام نیروهاشون بفرستیم زیر آب تازه با این کار به ما اعلام جنگ کردند یعنی ماهم میتونیم به کشورشون حمله کنیم.
فقط مراقب باشید که کانادا به ایران حمله نکنه. این کاناداییها شدن کاسه داغتر از آش. فکر کنم چند وقت دیگه بخاطر حمایت از اسرائیل و آمریکا، خود کانادا راسا وارد جنگ با ایران بشه.
عنوان گزار ش شما یک سوال خوب بلاخره جوابش چه شد چرا دولت کانادا رابطه را قطع کرد؟
مشکلشون با ما به خاطر اینه که دانشگاه داریم؛دانشمند داریم و می خوایم زیر سلطه ی هیچکس نباشیم.می ترسن که ما انحصار تکنولوژی هاشون رو بشکونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
کدوم دانشگاه رو میگی ما حتی یک دانشگاه با رتبه ی زیر هزار توی دنیا نداریم
به کانادا بگید بره با باباش بیاد
آمریکا و استرالیا و کانادا و نیوزلند کشورهای هستند که مثل فلسطین توسط انگلیسی ها اشغال شدند!
خدایا مکر دشمنان ما را به خودشان برگردان و اراده سوء آنها به خودشان تحمیل نما
عبرت سیاسی حکومت کانادائی با حکم تفویضی ملکه انگلیس مشروعیت می یابد هنوز استقلا لش زیر سئوال است اینگونه اعمال دور از ذهن نیست
توفیق اجباری که میگن همینه
نمیدونم چرا تقی به توق میخوره اینها زود شیپور جنگ میزنن و میخوان اونجا رو با خاک یکسان کنن شاید به خاطر :
1-اینکه خیلی با کلاسن و فرهنگ شعور و تمدن ودانش فقط مال اونهان و هرکی تو این حیطه وارد شد باید از بین بره
2-اینکه قسم خوردن هرکی حرف بزنه جوابشو با توپ و گلوله بدن و اسمشو گذاشتن مبارزه با تروریسم
3- دوست دارن نشون بدن یکاره دنیا هستن
بانکی مون هم که هنوز منتظر ببینه چی میشه فعلا یه قل دو قل بازی میکنه
هی داداش تا الان که با آمریکا ارتباط نداشتیم چی شده که حالا کانادا ناز کنه واسه ما؟ گور باباش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
آخه تو نمی فهمی مشکل کار کجاس خیلی از جوونا منتظر ویزاشونن که برن ادامه تحصیل بدن اونجا ولی دیگه حتما ویزا نمی دن بشون. ادمهایی مثه تو که دردی ندارن هر اتفاقی تو دنیا بیفته
حمید
| France |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اره طوری نشده دلار شده 2300 مهم نیست که !!!!
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
هیچی نشده داداش. همه چی مرتب و میزونه!
حالا مگه این رابطه مهم بود که ابن همه اینجا انجا حرفش است.
هر چی رابطه با کشورهای فاسد غربی کمتر باشه دین و ایمان ما کمتر ضربه می خوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
شما که دم از کم کردن رابطه با کشورهای فاسد غربی میزنی احیانا الآن کجایی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
راست میگی من جای تو بودم همین الان از سوئد برمی گشتم ایران بلاد کفر که جای زندگی نیست!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
شما دین و ایمانتو تو سوئد حفظ کن
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
اصلا" همة دنیا برن گم شن. عشق است خودمونو!
هموطنان عزیز همگی شاهد باشید.
این کشورهای به اصطلاح مستقل و مترقی، به تبعیت از آمریکا و با دلایل واهی که همه موافقان و مخالفان بر واهی بودن آنها اتفاق نظر دارند، فشار را بر ایران افزایش می دهند. سوال اینجاست که آمریکا دنبال منافع خوش است پس اینها چرا متوجه نیستید. اگر مسایلی که اینها می گویند حل شود چه سودی برای ایشان خواهد داشت. متاسفانه در این میان برخی از هموطنان عزیز که بنا به هر دلیلی در آن کشور به سر می برند دچار مشکل خواهند شد. البته به امید خدا آنها هم خیلی سریع راه حل مشکلات خود را پیدا میکنند. از آمریکا که بدتر نمیشود.
به امید پیروزی و سربلندی ایران عزیز و خواری و تحقیر این دشمنان زورگو و بی منطق.
*********************************
نهایتا تشتکش رو باز میکنیم و با چند قلپ کارش رو تموم می کنیم. همین مونده پپسی کولا هم برامون خط و نشون بکشه
کانادا چون تو دنیا مطرح نیست, با این کار میخواد برای خودش تو دنیا اسمی دست و پا کنه. بابا امریکاش نتونست کاری کنه چه برسه به تو کچولوووووو.
روابط اقتصادی و تجاری در سطح بسیار پائینی با کانادا وجود داشته که در طی این مدت هم تقریبا" صفر شده نه در کشاورزی و نه در دارو نفت هم که صادرات نداشتیم کمی واردات گندم و روغن کانولا (کلزا) بوده که در رابطه با روغن کلزا ایران خود کفا شده اگر دوستان یا تابناک میتواند اطلاعات بیشتری بدهد که این قطع رابطه از لحاظ اقتصادی چه ضرری دارد. با تشکر
چرا فكر ميكينيم كه همه دشمن ما هستند؟چرا مسائل را سرسري ميگيريم؟اينها پيامهادي خوبي نيست!!! فردا كه 1 جمهوريخواه توي امريكا سركار بياد معلوم ميشهين مقدمات برا چي بود.
$$$$$
کانادا کشور موئثری برای ایران نیست و کلا تاثیری آنچنانی برای ایران ندارد ولی بستن در ها هم عمل خشایندی نیست .
دلم به حال ایرانی هایی میسوزه که در کانادا هستن تکلیف اونها چی میشه اگر کار اداری داشته باشن برای ویزا گذر نامه و غیره ...رفتار کانادایی ها نامردی بود
اخی.. چقدر دلم واسه این کانادایی ها میسوزه. چون هیج کس تو دنیا به حسابشون نمیاره همش مجبورن نوکری امریکایی ها رو کنن.
این علامت بسیار بدی است که کشورها یکی‌ پس از دیگری متقاعد میشوند که خطر جنگ در کشور بالا گرفته و یا حداقل داشتن رابطه با ایران دیگر چندان مهم نیست. تاثیر چنین اقداماتی را در هفته پیش رو در نرخ ارز و وضعیت اقتصادی کشور خواهید دید...
من کاری با روابط سیاسی ایران و کانادا و حتی امریکا ندارم، فقط کاش یه کاری می کردن این ملت بیچاره که یا دانشجو هستن یا فک و فامیل دارن یا کار دارن یا هر چی اینا بیشتر از این بدبختی نکشن.
شکی نیست که کانادا در شرایط فعلی منافع بیشتری نصیبش می شود بعلت ضعف فرهنگی ما سرمایه های زیادی از ایران بسوی کانادا سرازیر می شود ، کانادا مقصدی برای فرار مغز ها شده است و ثروتمندان ایرانی با اجاره دادن املاک خود و کسب در آمد از ضعفا ( بعلت نضام اقتصادی بیمار ما) در آمد ریال خود را به ارز تبدیل و در کانادا خرج می کنند و حتی زن و بچه خود را آنجا مقیم کرده از دلار های نفتی که حق این مردم است به ناحق به اقتصاد صیهونیستی کانادا کمک می کنند . پس چه بهتر که این رابطه قطع و این فرآیند کند و متوقف شود.
اما از نظر تفسیر باید گفت : اولا" حکومت کانادا دست همان مهاجرین اروپائی و اکثرا" انگلیسی است . دلیل اینکه فرماندار کانا هنوز دستبوس ملکه انگلیس است .
ثانیا" آمریکا و کانادا تقریبا" یک نظام و یک سیستم وتبسته بهم هستند و همه چیزشان از جمله اقتصاد بهم گره خورده است .
ثالثا" -کانادا نفت دارد و ایجاد تشنج قیمت و در نتیجه درآمد نفتی حاصل از فروش نفت به آمریکارا بالا میبرد پس بهتر است اوضاع را متشنج کنند .
رابعا" - مگر فرعون در زمان موسی عاقل بود با آن تمدن و هیمنه ، اتفاقا" مستکبرین اغلب احمق هستند و کوتاه مدت دنبال حفظ سلطه و منافع عاجل هستند ولی در حلقه قوانین و مکر خدا گرفتار می شوند .
پس از این قطع رابطه ما بیشتر بهره خواهیم برد . چرا که کانادا چیزی ندارد که تراز مبادلات بنفع کشور ما باشد .
وای که چقدر ترسیدیم. کانادا که هیچی تولید نمیکنه و با ایران رابطه تجاری چندانی نداره. فقط چیزی که زیاد داره هوایه سرده و یخ. شاید میخواد جلویه صادرات یخاشو رو بگیره.
یکی نیست ایران با انرژی هسته ای خطرناکه یا کشورهایی شبیه نروژ که یه جانی میاد 71 نفرو با افتخار تیربارون میکنه بعد بهش 21 سال حبس تو یه هتل پنج ستاره رو میدن !!!!! کانادا هم که خرانگیسه معلومه از چی دارن میسوزن و نقششون چیه
کاسه داغ تر از آش که میگن اینه
آخه دیوونه تو انقدر کوچیکی که ما دشمن نمیدونیمت
کشورهای غربی با سوریه هم همین کارو کردن.اول سفارتاشون رو تعطیلیدند.

ما باید مواظب باشیم.
حیف شد با از قطع ارتباط کانادا ایران یه حامی وپشیبانش رو صحنه بین الملل ازدست داد..بیچاره شدیم!!!!!
بهشون بگید جمع کنن گورشون رو گم کنن...زودتر باید شرشون رو کم میکردن خوشحال شدیم. اما ایکاش اینکارو ایران انجام میداد.
جالبه که الان کانادا آخرین زهرش را ریخته آقایان از پاسخ قاطع سخن میگند!!! الان دقیقا چیکار میخواهید بکنید؟ اینقدر در قبال رفتار دشمنانه کانادا سکوت کردید و خود را به ندیدن زدید که در نهایت این رفتار تحقیر آمیزرا هم انجام داد. الان چه جوابی دارید؟ آقایان مسوولین؟
کشوری که خاوری رو به ایران برنگردونه همون بهتر که با ایران رابطه نداشته باشه.
بهتر نیست با خود امریکا مذاکره کنیم تا کشور هایی مثل کانادا و انگلیس و کشورهای عربی خلیج فارس که مثل لاشخور می مونن؟؟
از قدیـــــــــــــــــــــــــم گفتن خوش به حال درخت گردویی که کلاغ باش قهر کنه !!
والــــــــــــــــــــــــــا!!!!
آیا حالا که روابط سیاسی ما قطع میشود، باید انتظار داشته باشیم که احتمالاً دیگر پلیس اینترپل کانادا هم برای دستگیری و یا همکاری در استرداد خاوری که پول این ملت بیچاره رو بالا کشیده، کوچکتذین اقدامی نکند؟ در اینصورت شاید تنها کسی که از شنیدن خبر قطع روابط سیاسی محظوظ بشود، ایشون باشد..
اینها توقع دارند که صهیونیستها در هر کجای دنیا از اسرائیل! حمایت کنند ولی ایرانیها چنین حقی ندارند.؟؟؟؟؟؟؟؟
حال باید منتظر ماند و جواب وزرات خارجه به این اقدام را دید
نظر خوانندگان در این باره جای بسی تإمل و تأسف دارد. بسیاری از عزیزان بدون نگرش به روابط بین الملل جنین ساده انگارانه به قضیه نگاه می کنند. این حادثه به همان بازی روزهای شروع جنگ با عراق شباهت دارد. قطع رابطه با کشوری به بهانه های مختلف!
این کاردولت کانادا کودکانه بوده ونشانه عمق گینه باایران است .
غلام حلقه بگوش انگلیس بودن جز خاری چیزدیگری برای هارپر ندارد.
«باش تا دولت صبح امید بدمد»
عجب بريد از اونا بپرسيد كه دارن تو كاناد چه كار ميكردن. از خريد خونه هاي آنچناني برو بيا ها ............
این رفتار سخیف کانادا همانند رفتار کودکان برای جلب توجه است!
چه توقتی از این کشور کانادا داریم واقعاً ؟ کشوری که در شمال قارهٔ آمریکا هست واحد پولش دلار هست پادشاهش پادشاه انگلستان هست و بخشی از کشور فرانسه صحبت می‌کنن و بخش زیادی انگلیسی‌ ،فرماندار کّل را کوئن انگلستان تعیین می‌کنه،عکس رو پولش عکس کوئین انگلستان هست و خلاصه در آخر که اینها ترکهٔ استعمار هستن و بدون هیچ پشتوانه‌ فرهنگی‌ و...
کانادایی‌ها بهشان احساس خود آمریکا بینی دست داده در حالی که 30 میلیون مهاجر راه گم کرده بیشتر نیستند و شهر و دیارشان غربتستان و ماتکمدۀ یخ زده این دنیاست. احساس کلانتر شدن غورباقه و خود اژدهابیتی مارمولک هم عالمی داره ها! به سلامتی وقتی چند وقت دیگر با التماس برگشتند، باید برایشان شرط بگذاریم که کارمندان فعلی‌شان را از سفیر تا دربان دم در و سوراخی‌های توی‌ آن را بردارند و چند تا آدم حسابی بفرستند به ایران!
ما چه نیازی به رابطه با این کشور داریم کانادا کشور استر اتژ یکی نیست که قطع رابطه موجب نگرانی ایران باشد بر عکس کشور کانادا باید مواظب روابطش بادیگر کشورها باشد مقامات این کشور با این عمل نقطه حساسی را در جهان از دست داده اند ....
با این کار روند فرار مغزها کند میشود پس بهتر
باشه کانادا جون ما از اسرائیل حمایت می کنیم تا خونه مردم رو سرشون خراب کنه شهرک بسازه بچه ها رو هم بیشتر بکشته حالا راضی شدی؟
من نمیفهمم چرا میگید ایران باید زودتر رابطشو قطع می کرد!؟ مگه فرقی داره کی رابطه رو قطع کنه؟! فرصتهایی بود که از دست رفت!!!
كانادا ، دروازه ورود و حضور ايران در امريكاي شمالي بود.يادمون نره كه حدود ٣ ميليون ايراني در اين قاره زندگي مي كنن
من فقط نگران کارهای اداری اتباع کشورمون در کانادا و انگلیس هستم و گرنه اینا تا وقتی بخوان با زور و توپ و تشر با ما حرف بزنن همون بهتر که با همدیگه ارتباط نداشته باشیم
من نمیدونم که چرا اینقدر وزارت خارجه ما ساکته؛ کشوری که از صدقه سر هموطنانم خودشو بالا کشیده؛ حالا میاد واسه ما قیافه میگیره
باید سریعتر دفتر حافظ منافع جدی پیگیری بشه. کانادا پر از ایرانی هایی است که نه برای مهاجرت بلکه برای فرصت مطالعاتی یا تحصیل اونجان.
سلام. بهتر.

فقط دلم برای عشاق کانادا می سوزه.
نه اینکه تا امروز در سطح عالی همکاری میکردن با ما . چیو قطع کردن الان؟ فقط 5 نفر حقوق بگیر دولت رو فرستادن ایران دیگه ؟ خبریه باز بگینا
در روزی که حادثه 11 سپتامبر رخ داد دولت وقت آمریکا دستور داد تمام هواپیما های در حال پرواز در آسمان این کشور به آسمان کانادا انتقال پیدا کنند .(منبع : سایت ویکی پدیا )

این کار نشون میده که اونا به امنیت کانادا بیشتر از امنیت ایالات متحده اطمینان دارن و کانادا دقیقا قلب انگلیس و امریکاست . به خاطر همین هم هست که دی همه ی مسائل جنجالی پای کانادا رو باز نمی کنند ، حالا ببینیم چی شده که بطور مستقیم وارد بازی کردنش !
شایدم این حرکت نشان از آینده ای با بوی باروت دارد ...بزرگترا بهش گفتن اتباع خودت خارج کن می خواهیم بریم بزنیم.....
کانادا کشوریست که یهودیهای اسراییلی دز ان زیادند .در تورنتو هر چند متر یه فروشگاه دیده میشه که به در و دیوارش عبری نوشته و یا پرچم اسراییل را اویزون کرده و انها نفوذ زیادی در سیستم اداری ان کشور دارند و در ضمن تنها فایده ای که رابطه با این کشور برای ما داشته بلعیدن تعداد زیادی از قشر تحصیل کرده و جوان ایرانیست. انها با تبلیغات زیاد جوانان تحصیل کرده را به کشورشان جذب میکنند و این در حالی است که اکثر انها پس از ورود به کانادا برای گزاران زندگی مجبور به انجام کارهای سخت و پیش پا افتاده می شوند .مثلا من یک دندانپژشک را دیدم که بنایی میکرد تا بتونه مخارجشو تامین کنه.و البته نخست وزیر فعلی کانادا یک نژاد پرست واقعیست .
متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور به شدت ضعیف و منفعل عمل میکنه ، بسیاری از ایرانیان که قصد مهاجرت دارند به کانادا دارند و کسانیکه در کانادا در حال تحصیل و زندگی هستند به مشکل بر می خورند ...خدا کنه با منطق و عقل این موضوع حل و فصل بشه و روابط به حالت عادی برگرده و از حرکات و صحبتهای احساسی جلوگیری بشه . امیدوارم
حجم معاملات بین دو کشور اینقدر کمه که اصلا تاثیری رو ایران نداره. فقط ایرانیای مقیم کانادا به مشکل میخورن.
اول دین اسلام.....اخرش هم دین اسلام......
والسلام
این موضوع نه چندان مهم رو نباید این قدر بزرگش کنیم .
رابطه جمهوری اسلامی ایران و رژیم کانادا به علت رفتارهای ضد ایرانی این رزیم ،مدتهاست که به شکل سمبولیک در آمده .
تنها مشکل اتباع ایرانی ساکن این کشور هستند که به جز مشکلات کنسولی ( به علت تعطیلی سفارتمان )، توسط رژیم کانادا هم دچار محدودیت شده و در فشار هستند .
سياست خارجي كانادا منو كشته.....بس كانادا بايد رابطشو با روسيه و جين هم قطع كنه زيرا اونا هم از سوريه حمايت همه جانبه مي كنند. جرا اين كارو نكرده؟ بعد هم بالفرض ما بمب هسته اي هم ساختيم. اسراييل هم بمب داره هند و باكستان هم داره ايا بايد معيار سياست خارجه يك مملكت داشتن يا نداشتن بمب هسته اي باشد؟اينا همش بهونه است....من توصيه مي كنم سفارت انكليس هم بطور كلي بسته بشود
جورج گالوی چند وقت پیش جواب اینها را داده بود. کل دولت کانادا مثل سفارت اسراییل در کانادا است.
چند نکته:
۱. لابی اسرائیل در کانادا (Canadian Council for Israel and Jewish Advocacy (CIJA)) از لابی اسرائیل در آمریکا (AIPAC) برای ما کمتر معروف است اما نفوذ نسبی زیادی دارد، تا جایی که می‌توان گفت روابط کانادا با اسرائیل تا حدودی بهتر از روابط آمریکا با اسرائیل است. کمی در این باره در وب جستجو کنید مطلب زیاد هست.
۲. کانادا چند ماه پیش بخش ویزای سفارت خود را در چند کشور از جمله آلمان، ژاپن، مالزی و ایران با هدف «کاهش هزینه‌ها» تعطیل کرد. ممکن است تعطیلی سفارت کانادا در تهران نیز در اصل با همین هدف بوده باشد، ولی مقامات کانادایی آن را به عنوان مجازات ایران جلوه می‌دهند.
۳. وزارت خارجهٔ ما باید به سرعت به کمک ایرانیان مقیم کانادا و خانواده‌هایشان بشتابد (مثلاً با تعیین دفتر حافظ منافع) تا هم به آن‌ها کمک کرده باشد و هم نشان بدهد که بیشتر از کانادا به فکر شهروندان ایرانی‌الاصل کانادایی است.
سلام دوستان
من به عنوان يك داروساز چند نكته رو ميخوام بگم
اول اينكه كانادا مدتها پيش محصولات دارويي خودشو به رو بازار ايران بسته و ايران رو تحريم دارويي كرده
حال تصور كنيد همچنين كشوري كه دارو رو هم به روي بيماراي ما تحريم كرده ديگه چه نفعي ميتونه براي كشور ما داشته باشه؟؟حالا ببينيد ادعاي حقوق بشر از طرف كسايي كه به بيمارا هم رحم نميكنن جقدر چندش آوره.
"بالاخره اقدامی را که مدت ها پیش دولت ایران باید در قبال کانادا انجام می داد و انجام نداد"????? یعنی چی آخه؟ کلا این کار اشتباهه و به ضرر مردمه.
اگر وقابع اخیر را کنار هم بگذاریم کاملا مشخص می شود که سرمنشا همه این جهت گیری ها به انگلیس بر خواهد گشت که با تیره شدن روابط ایران و انگلیس پس از تعطیل شدن سفارت انگلیس در ایران شروع شد و پس از آن کانادا شروع به بهانه جویی بر علیه ایران کرد و در ادامه نیز استرالیا در اقدامی مشابه و بدون دلیل روابط خود را با ایران (اگر چه که روابط چندانی هم نبود) قطع کرد. بهرحال ارتباط این کشورها بر هیچکس پوشیده نیست و نفوذ انگلیس در این کشورها اجتناب ناپذیر است. امیدواریم که این تنش ها در سطح گفتگو و رایزنی باقی بماند و به نتیجه ای برسد چرا که تا الان هم کشور و مردم ما از وضع موجود به اندازه کافی آزرده هستند چه برسد به اعمال گزینه های خشن تر و نظامی ...
یه راهنمائیتون میکنم.
همین الا همین کار رو با استرالیا بکنین! و گرنه خیلی زود اونا با شما میکنن.
مطمئن باشین برنامه استرالیا و نیوزیلند هم همینه.
با سلام میدانید تمام نخبه های مراکز علمی و تحقیقاتی در کانادا اکثر ازایرانیان خوب تشکیل شده پس دولت کانادا متوجه باشه که با خیل عظیمی از ایرانیان وطن پرست روبه رو هست باید در رفتارش با یان ملت غیور تجدید نظر بکنه
دوستانی که از قطع رابطه طرفداری میکنند ، نمیدانند بیش از 60% از داروهای اصلی مربوط به امراض قلبی عروقی و بیماری های خاص از کانادا وارد میشه. امیدوارم برای کسی این بیماری ها پیش نیاد. ولی اگه پیش بیاد باید بریم دخیل ببندیم.
به نظر ایران از قضا موضع مناسبی گرفته که اقدام پیش دستانه نکرده ، به هر حال بخشی از اتباع ایرانی مقیم کانادا هستند و اگر واکنش از طرف دولت ایران بود ، نه تنها از نظر بین المللی که از منظر داخلی هم محکوم میشد این که ما تمایلی به قطع روابط دیپلماتیک نداشته باشیم در هر صورت بهتره چون دیگه وضع بدتر از این نمیشه
خیلی جالبه اگر ایران پیش قدم می شد و قطع رابطه می گرد می گفتید ایران داره خود تحریمی می کنه اگر پیش قدم نشه می گید مسئولین با پیش قدم نشدن به ایران ضربه زدن راستش مکن نمی دونم قسم حضرت غباس رو باور کنم یا دم خروس رو
باتوجه به برگزاری موفق اجلاس سران غیره متعهد آمریکا دنبال کم رنگ کردن آن است واز طریق نوکران خود دنبال اجرای این سیاست است و مطمئنا اقدامات دیگری در راه است که باید کاملا هوشیا باشیم.
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر کانادا مرگ بر همه کسانی که چشم طمع به این اب وخاک دوخته اند
یا امام زمان خودت این دولت های خبیث را بر سر جایشان بنشان: دولت کانادا سگ دست آموز آمریکا و انگلیس است.
این وسط بندگان خدا دانشجویان و ایرانیان مقیم کانادا هستند که دچار مشکلات زیادی میشوند. امیدوارم دولت یک راه حل سریع و کارسازی هم برای رفع مشکل این افراد در نظر بگیره
قبلا کوکا قطع رابطه کرد حالا کانادا مشکلی نیست اگر پپسی هم قطع رابطه کنه
اين اقدام سياسي دولت كانادا نشانه روشني بر انزوا وسردرگمي سياسي خود دولت كانادا وانگليس است بنابراين عملا اين اتفاق برگ برنده اي براي دولت ايران و دليل واضحي برعمق وحشت وترس آنها از پيشرفت دولت جمهوري اسلامي در عرصه هاي داخلي وبويژه بين المللي است.
دود اینم تو چشم مردم ایران میره
سلام
مکروا و مکرالله و الله خیر ماکرین
لعنت بر استعمار پیر و اللهم عجل لولیک الفرج
این دوستایی که میگن روباه پیر یا گور باباش چه فکری میکنن پیش خودشون! مگه اینا یک نفر آدمن که اینطوری میگید، اینا به خاطر اینه که زیادی با رسانه به اصطلاح ملی سرو کار دارین..، کانادا از نظر سیاست خارجی یک کشور کم مداخله و معمولا خنثی است
کانادا در سایه ایران و ایرانی کانادا شده است وگرنه به اندازه یک شیشه کانادا نیز ارزش نداشت.
دولت ما باید هر اقدامی که به حیثیت مردم و ایرانی بودن ایرانی ها لطمه میزند، یا برایشان مشکل ایجاد میکند با درایت جواب درخور و کوبنده ای بدهد.
به نظر من کلا بهتر است پیش دستی کنیم و روابط خود با کل دنیای غرب را قطع کنیم.ما رابطه گرگ و گوسفند رو میخواهیم چه کار؟
حالا تکلیف اون همه دانشجوی مظلوم ایرانی در کانادا چی میشه؟ دولت باید حتماً به فکر این بچه ها باشه که به مشکل بر نخورن...
رابطه اقتصادی زیادی که نداریم پس براشون مهم نیست بعلاوه خیلی از دزدهای بزرگ ایران پولشونو بردن کانادا و اگه رابطه باشه یک جوری باید دولت کانادا جوابگو باشه و اینها رو پس بفرسته پس معلومه که الان بنفع کاناداست رابطه رو قطع کنه.
بسم الله الرحمن الرحيم

ما با پشتيباني امام زمان ولايت و رهبري مقتدرانه ي سيد علي خامنه اي و با اتكا با مردمي فهيم هميشه جواب هايي دندان شكن به اين مگسان دور شيريني داده ايم و اين ها از درد عدم تعهد ها دست پاچه شده اند تا با هر حركتي شايد انزواي خودشان(استكبار جهاني مخصوصا اسرائيل ) بكاهند
1- مشکل کادانا اینه که تعدای اندکی از مردمش بومی و متعصبه به کشورشان هستند و گرنه حداقل از دولتش می پرسیدند که چرا کاملا استقلال کشور را از بین برد و دیگران برای آن تصمیم می گیرند
2- ایران هیچ منافعی در کانادا نداشت که از دست بدهد فقط بخش رفت و آمدها و امور ویزا و مانند این است که باقدری سختی میشه حل کرد بلکه کانادا خودش را عملا به دردسر انداخت
3- عصبانیت شیطان بزرگ امریکاو نوکرانش که یکیش کانادا است و نیز ناراحتی نزدیک به سکته دولت غاصب اسرائیل که الان افسار امریکا را هم بدست گرفته استاز پیشرفت های ایران در ابعاد مختلف است خصوصا برگزاری با عظمت اجلاس کشورهای عدم تعهدها در تهران همه دشمنان را شدیدا افسرده، غمگین و عصبانی کرده است این تصمیم کانادا هم از روی عصبانیت و بلکه افسردگی است
ولشون كنين . اصلا" از اين به بعد اسم كانادا را هم در تلويزيون نبريد .
بايد با کشتيهاي کانادايي که ميخوان از تنگه هزمز عبور کنن به عنوان يک کشور متخاصم باهاشون برخورد بشه و بازرسيشون کنيم تا حساب کار دستشون بياد.
آنچه بیش از همه جالب است دلایل قطع ارتباطه و نه خود قطع ارتباط. کاملا مشخصه که این دلایل برای خودشان هم قابل قبول نیست و احتمالا مسائل دیگری را پشت صحنه در نظر گرفته اند. به نظر من با این کار و دلایل بیخودش بیشتر خودشان را ضایع کردن.
كانادا در ايران فقط سفارت داشت وگرنه رابطه اي وجود نداشت!! لذا بهتر است نوشته شود رابطه نداشته كانادا با ايران قطع شد. سيد مجيد حسيني ازنوجاني
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی