بازدید 37434

آیا کانادا با ایران در حال جنگ است؟

«کانتر پانچ» می‌نویسد: اکنون پرسش افکار عمومی کانادا این است که آیا آنان در جنگ با ایران هستند؟ اگر نیستند، این همه اقدام دشمنانه برای چیست و آیا اصلا دولت کانادا می‌داند برای چه آمریکا با ایران دشمنی می‌کند؟
کد خبر: ۲۶۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹ 01 September 2012
در هفته‌های گذشته، زمین‌لرزه‌هایی شمال غربی ایران را لرزاند. در این میان، اما جامعه ایرانیان کانادا نگران این بودند که چگونه می‌توان با وجود تحریم‌هایی که دولت کانادا علیه ایران اعمال کرده است، کمک‌های خویش را به هم‌وطنان زلزله‌زده خود برسانند؛ نگرانی بسیار بجا و منطقی، چرا که پیشتر دولت کانادا، حساب بسیاری از ایرانیان کانادایی را بسته بود و اجازه نقل و انتقال پول از ایران و به ایران را لغو کرده بود؛ آن هم بنا به همراهی با تحریم‌های آمریکا و غرب.

به گزارش «تابناک»، پایگاه اینترنتی «کانتر پانچ»، در مطلبی آورده است: اکنون پرسشی برای شهروندان کانادایی و ایرانیان کانادایی مطرح است مبنی بر این که آیا کانادا در حال حاضر دشمنی با ایران دارد که چنین قوانینی را علیه ایران و ایرانیان وضع کرده است؟

این در حالی است که اعمال تحریم، نوعی جنگ سطح پایین است که آمریکا و اسرائیل علیه برخی کشور‌ها آغاز می‌کنند؛ افزون بر این، برخی دانشمندان کشوری چون ایران، ترور شده‌اند، کامپیوترهای این کشور در معرض حملات ویروسی قرار گرفته‌اند و میلیون‌ها دلار در اختیار مخالفان دولت این کشور قرار گرفته تا این کشور زیان ببیند.

بنا بر این گزارش، مقامات کانادایی اما فرا‌تر از اعمال تحریم‌ها در جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران مشارکت کرده‌اند و در برهه‌های گوناگون، سخنان نامناسبی را درباره مقامات ایرانی به کار برده‌اند، به گونه‌‌ای که در هفته‌های اخیر، وزیر خارجه کانادا، تلاش بسیاری کرد که مانع سفر ‌بان کی مون به ایران شود، ولی نتوانست.

در ماه مارس نیز وزیر دفاع این کشور، رسما خود را به تبلیغات آمریکایی و اسرائیلی علیه ایران چسباند. «پیتر مک کی» در آن زمان گفت که نیروهای نظامی این کشور برای حمله به ایران آمادگی دارند.

وی همچنین افزود: هرچند ما به دنبال راهکار دیپلماتیک هستیم، نیروهای ما در اوج آمادگی هستند.

افزون بر همه اینها و در ادامه چنین راهی، کانادا نیروهای نظامی خود در افغانستان و هرات ـ در همسایگی ایران ـ را افزایش داد و نیز کشتی‌های جنگی خود را به آب‌های نزدیک ایران فرستاد؛ همه اینها، یعنی نزدیکی بیش از پیش دولت هارپر به آمریکا و اسرائیل.

البته ناگفته نماند که گاه حتی این دولت محافظه‌کار کاناداست که از آمریکا و اسرائیل نیز پیشی می‌گیرد؛ مثلا در سال ۲۰۰۸ نیروی دریایی آنان، اقدامات تحریک آمیزی را در خلیج فارس برای تحریک نیروهای نظامی ایران انجام داد.

همه این‌ها در حالی است که حتی زمانی که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا می‌گویند شواهدی نیست که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است، نخست‌وزیر کانادا به شبکه «سی‌.بی.‌اس» آمریکا می‌گوید که بی‌گمان ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است و آنان هیچ شکی در استفاده از سلاح هسته‌ای نخواهند داشت.

نکته جالب این که دولت هارپر تا کنون به همه درخواست‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از اسرائیل برای تحت نظر قرار دادن تأسیسات هسته‌ای خود در بازرسی بازرسان آژانس، رأی ممتنع داده و هیچ نگرانی در این باره حس نکرده است، در حالی که اسرائیل نزدیک صد کلاهک هسته‌ای دارد!

همچنین در سال ۲۰۰۹ مشخص شد که کانادا، یکی از سه کشوری است که با بازرسی از تأسیسات هسته‌ای اسرائیل مخالف است.

و در پایان باید یادآور شد، واقعیت این است که اسرائیل و آمریکا از قدرت هسته‌ای ایران نمی‌ترسند، بلکه آنان از نفوذ منطقه‌ای ایران می‌ترسند؛ اما جای شگفتی است که دولت کانادا، در جنگ‌طلبی علیه ایران، از آمریکا و اسرائیل نیز پیشی گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۵
انتشار یافته: ۴۰
منظور مستعمره انگلیس است کشوری به نام کانادا مستقل وجود ندارد این منطقه تحت حاکمیت است که شما توهم زدی
كانادا مهره انگليسه و انگليس هميشه كانادا و استراليا رو جلو ميفرسته تا تند روى كنند
این که کانادا است اگر پپسی و کوکا و سون اپ هم بیان..میخوریمشون
لابی صیهونبیست در اغلب کشورهای غربی و حتی بعضی از کشورهای آسیایی دارای نفوذ فراوانی است. آنها در انتخاب سران کشورها و سایر مسئولین نقش اساسی دارند. بنابراین ملت کانادا با ایران دشمنی ندارد. این رژیم صیهونیستی است که با ایران دشمنی دارد و بالطبع دست نشاندگان آنها هم با ایران دشمن هستند.
کانادا با پولی که از سرمایه گذاری ایرانیها به ویژه مهاجرت از طریق سرمایه گذاری بدست میآورد، علیه ایران و ایرانیها عمل می کند
یکی از کشورهایی که همواره منفعلانه عمل کرده و سیاست منحصر به فرد و مستقلی نداشته است کاناداست و این یعنی سر سبردگی بی قید و شرط مسولان آن کشور. اینجور کشورها همیشه دنباله رو بوده و هیچگونه تاثیر گذاری نمیتوانند در مسایل جهانی داشته و هیچ رلی نمی توانند ایفا کنند. بس بی خیال
سگ جیره خوار امریکا و هم پیمانانش عاقبت این گونه کشور ها مشخصه . . .
کاسه داغتر از اش که میگن دولت کاناداست
واقعا متاسفم ، اکثر کشور های بی انصاف غربی بی رحمانه به ایران حمله می کنن بعد این بان کی مور متلسک میاد ایران میگه ایران باید شفاف سازی کنه. ما باید حق خودمون و بگیریم. اگه نگیریم مدیونیم به نسل بعد
متاسفانه مراکز تصمیم سازی و کنترل امریکای شمالی در چنگال کثیف و پلید یهود و صهیونیسم قرار دارد . بله اتفاقا دولت کانادا در جنگ طلبی علیه جمهوری اسلامی ایران از امریکا و اروپا و اسراییل نیز پیشی گرفته
کانادا و امریکا و استرالیا و انگلیس سیاست های یک سانی دارند و خواهند داشت برای اینکه کانادا بهشت ارزوهای جوانان ایرانی نشود باید به جای حرف کار کرد و برنامه ریزی درست تا با جهش به سمت جلو رفت الان دستگاه های دولتی با بهره وری زیر 20 درصد ایران کی به جایگاه اقتصادی دست پیدا می کند خدا می داند
کانادا کاسه داغ تر از آش بوده و کاسه لیس حسابی صهیونیست ها شده است. حکایت فردی است که خودش را به دونفر بازداشتی پلیس در خیابان چسبانده و می گفت ما 3 تا را کجا می برید!!
همون قضیه سر پیاز و ته پیازه دیگه...فقط یادشون باشه که این اقدامات و فشارهای غربی ها هیچ وقت از حافظه ی مردم پاک نمی شه...
آی گفتی.یکی کانادا،یکی استرالیا.یادداشتشون کردم که انشالا وقتی ایران هم از این وضع در اومد و یه قدرت واقعی شد،حالشونو بگیریم.اون روز حتما خواهد رسید.
متاسفانه اين خصلت سياست است. يعني مديريت قدرت براي ضربه زدن به هر رقيبي كه بيم قدرت و بسط نفوذ او مي رود.
اين خود نشانه اقتدار بيش از پيش ايران است كه امريكا و اذناب و دمهايش همچون كانادا كه بسياري از پيشرفت هايش مرهون دانشمندان ونخبگان ايراني مقيم آنجاست را به زبوني واداشته است.
از هموطنان عزيز مقيم كانادا انتظار مي رود از آنجاييكه همه وطن اول خود را دوست دارند در برابر اين اقدامات دولت تندرو و بي تعهد كانادا حداقل در فضاي مجازي و حتي فراتر از آن نيز اعتراض خود را نشان دهند تا عدم پذيرش اين گونه موضعگيري هاي دون شان آدمي آنها را به هموطنان داخل و نيز دولتهاي همسو با غرب نشان دهند تا حداقل روي هم نظري هموطنان مقيم آنجا حسابي از سر تحليل غلط باز نكنند.
به گفته حضرت امام "آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند " كشور مستعمره اي مثل كانادا كه جاي خود دارد!!!!!
چشم همه ایرانیان مقیم کانادا روشن !
بر کسی‌ پوشیده نیست که مدیران کشورهای غربی از یک سیاست کلی‌ دیکته شده پیروی میکنند ولی‌ بنا بر مقتضیات زمان و مکان هر کشور وظیفه محول شده را اجرا می‌کند. اگر کانادا غیر از این عمل میکرد جای سوال می‌بود.
کانادا اون موقعی که دیپلمات های فراری امریکا رو مخفی کرد و با پاسپورت کانادائی از ایران فراریشون داد وارد جنگ با ایران شد!
کانتر پانچ»، در مطلبی آورده است: اکنون پرسشی برای شهروندان کانادایی و ایرانیان کانادایی مطرح است مبنی بر این که آیا کانادا در حال حاضر دشمنی با ایران دارد که چنین قوانینی را علیه ایران و ایرانیان وضع کرده است؟
خسسسسسسسته نباشید، اکنون!!!!!!! برای کانادایی ها این پرسش مطرح شده............
کانادا مستعمره انگليس است و از سياست های استعمار پير مجبور به پيروی است و سالانه بابت آن 16 ميليارد پوند به دولت انگليس می پردازد.
واقعا باید به ایران خودمون افتخار کنیم میدونید واسه چی! چون هیچوقت کشورهای غربی حتی آمریکا به تنهایی حریف ایران نمیشه ولی اگه خوب توجه کنید اونها همیشه بصورت دسته جمعی(گله ای بهتره) میخوان حمله کنن ، تنهایی جرات نفس کشیدن ندارن چه برسه که کشوری مثل ایران رو تهدید کنن!

ولی قربون کشورم برم که با صلابت و تمام قد جلوی این نوچه ها وایستاده ، اونها جرات حمله ندارن چون این ترس رو خدا تو دلشون انداخته و کاریش هم نمیشه کرد
از یک مستعمره چه انتظاری می توان داشت؟کانادا کشوری است که همچنان زیر نظر انگلیس اداره می شودوبدون اجازه انگلیس آب هم نمی خورد.هنوز هم حکم نخست وزیر کانادا باید توسط ملکه انگلیس تنفیذ شود.
این حناب هاربر می خواهد نوکری وسر سپردگی کامل خود به اسراییل نشان دهند وبا این دم تکان دادن می خواهد بگوید اسی و امکی جان نترسید ما با شماییم
کاندا همیشه به نوعی غیر رسمی جزی از آمریکاست بین آمریکا و کانادا مرزی نیست روادید هم نیست
شنیده ام که بر زمینه تابلوی سر در یکی از ادارات مهم کانادا که گمان کنم اداره مهاجرت باشد، نقشه از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی ترسیم شده است. اینکه دولت کانادا کاملا وابسته به صهیونیستهاست تردیدی نیست. طبیعیست که چنین موضعگیری هایی داشته باشند و اگر غیر از این عمل کنند افراد خائنی به همپیمانان خود خواهند بود. جا دارد که نویسنده متن فوق به موضوع نقشه نیل تا فرات و کانادا بپردازد
همینمون کم بود که کانادا هم بیاد مارو تهدید کنه .کانادا برو هر وقت بزرگ شدی بیا.
من بیشتر این نوع سیستم حکومتی را شبیه لاشخورها می دونم اولا کانادا در حد و اندازه ای نیست که برای ایران خط و نشان بکشد حکومتشان بسیار وابسته به امریکا و اسرائیا است و انها بهشون دیکته می کنند که چی بگن و چکار کنند
اگه ناوگانهای امریکا در منطقه نباشن اینا جرائت ندارن یه روز تو منطقه باشن
ایول تابی ، مطلب جالبی بود
کانادا دیگه از کجا پیداش شد.
ببخشیدکاناداکجاست؟اسم زنه یامرده
خدا خر رو شناخت که بهش شاخ نداد!!! خوب بوده این کانادا در معادلات بین المللی وزنی ندارد وگرنه کار ما خیلی بیخ پیدا میکرد ... !
انگلیس دم امریکاست سردمداران امریکایی وکانادایی همه نژاددن انگلیسی هستند واز خود راضی برتری طلبی دارن هیچ اعبائی در انجام کارهای غیر منطقی ندارن چون فرهنگ انسانی ندارن آنها ازقانون حرف میزنند ولی تمام دوزدانی که ثروت مردم خودرا دوزدی کردن وفرار کردن درکشورها خودشان نگهداری میکنند واز تحویل آن خودداری میکنند مثل اینکه کشور شان برای بردن ثروت توسط مامور دوزدان ازملل ساخته شده است نمونش آقای است ثروت مردم این مملکت دوزدیده رفته آنجا لنگر انداخته چون قبلا انگیسی ها دوزدان دریایی بودن رفقای دوزد خود را می شناسند
هر کاری که کانادا بکند یعنی انگلیس انجام داده است... و در ضمن کانادا بره مشکل سرخ پوستان ،یعنی همان صاحبان اصلی کشورش رو حل کنه ،بعد بیاد در مورد ایران اظهار نظر کنه... تا خداوند با ایران است و تا امام زمان نگهدارنده ایران است تا مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای رهبر ایران است من به عنوان یک شهروند ایرانی از چیزی ترس ندارم
كانادا با پنهان كردن خاوري نشان داد خود شاه دزد است و پناهگاه جانيان و مجرمان جهان شده .
الآن هم كه داره حساب هاي ايرانيان را به بهانه تحريم مي بنده،‌متاسفانه كنگره ايرانيان هم ازش فقط يك اسم باقي مانده و ديگر هيچ. نه اعتراض محكم نه بيانيه براي همصدايي و اعتراض همه جانبه ايرانيان و نه رجوع به محاكم قضايي كانادايي. اگر هم چيزي مطرح شده در حد حرف بوده و لاغير.
انصافاٌ غيرت هم چيز خوبي است اگر نهادهايي ايراني نتوانند خاوري را از كانادا بيرون كنند و جلوي بستن حسابهاي ايرانيان را بگيرند بهتر است در مغازه را پايين بكشندو در منازلشان بنشينند.
age nemidoonin bedooninStephen Harper candidate mantagheye yahoodi neshine shahre Calgary hast. yani mostaghiman seyasataye dicte shode yahoodiaro ejra mikone.
استرالیا و کانادا شدند کاسه داغتر از آش!
خودشون هم نمی دونند با ایران چه مشکلی دارند فقط می خوان برا امریکا و انگلیس خودشیرینی کنن.
دوتا آدم بزرگ وديدي در گير بشوند بچه هاي يكي طرف مقابل را لگد بياندازد لگد پوچ ودر هوا حالا اين كانادا به هيكلش نگاه نكنيد بچه خود آمريكاست
فعلاهمین کانادا آروزی دست نیافتنی جوانان ایرانیه.یک نکته ظریف هم وجو داره.تحریمها وسیاستهای خصمانه کانادا شامل همه مردم ایران نمیشه بعضیاهستند که راحت میرن ومیان وسرمایه های کلان جابجا میکنن وپولشوئی.....ازقدیم گفتن هرچی بلاست سر گدامیاد.اغنیاء وازمابهتران مشکلی ندارن.بیخودی جوگیرنشید
دوستانی که به خاطراین مسئله به کانادا فحش میدهید. آیا میدانید که همه کشورهای اروپایی نیز همین وضعیت را دارند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار