بازدید 5742
۵

بازهم انفجار "مین" در ایلام قربانی گرفت

کد خبر: ۲۵۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹ 09 July 2012
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: انفجار مین در نوار مرزی ایلام باز قربانی گرفت و جان یک نفر از هموطنان عزیزمان را گرفت.

مراد روشنی امروز در گفت‌وگو با فارس در ایلام اظهار داشت: دو تن از افراد مرکز مین‌زدایی در حین پاکسازی منطقه غرب رودخانه دویرج با مین ضد تانک برخورد کرده که یکی از آنان به شدت مجروح و دیگری نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی ادامه داد: آیت‌الله سلیمان دوست در حین پاکسازی میادین مین به جای مانده از دوران دفاع مقدس به مین ضد تانک برخورد کرده و بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این مسئول اضافه کرد: شهید سلیمان دوست از نیروهای بازنشسته سپاه پاسداران بوده که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌ نبرد حق علیه باطل منشاء ایثارگری‌های فراوانی بوده است.

روشنی تصریح کرد: افزون بر این دیگر همکار وی به نام اردلان احمدی نیز به شدت مجروح شده و در حال حاضر برای مداوا به مراکز درمانی اعزام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: فردا سه‌شنبه نیز پیکر این شهید گلگون کفن در محل زادگاهش تشییع و به خاک سپرده می‌شود.

بقایا و مواد منفجره به جا مانده از دوران دفاع مقدس بخش عمده‌‌ای از نوار مرزی بین دو کشور ایران اسلامی و عراق را در بر گرفته است.

بر این اساس رزمندگان دوران دفاع مقدس بر اساس تکلیف در قالب مراکز مین‌زدایی نسبت به پاکسازی این مناطق اقدام کرده که هر از چند گاهی تعدادی از آنان زخمی و یا به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
ما مردم مرزنشین موسیان شهادت این بسیجی عزیز را تبریک و تسلیت عرض می نماییم و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات را مسئلت داریم.
روحش شاد، یادش گرامی باد
مگه چقدر مین کار گذاشته که بعد از چندین سال هنوز کشته و مصدوم در پی داره؟
چرا ایران به کنوانسیون اوتاوا در مورد محو و جمع آوری مین نمی پیوندد تا از امکانات مدرن و کمک های بین امللی در مورد جمع آوری مین برخوردار شود .22سال است که جنگ پایان یافته و ما هنوز عزیزانمان را از دست میدهیم.
شهیدان پاکسازی مین واقعا مظلوم هستند.
واقعا متاسفم که بعد از گذشت این همه سال از جنگ تحمیلی هنوز استان ایلام هنوز هم به دلایل مربوط به جنگ شهید میده...و بیشتر از این موضوع از این نظر متاسفم که خیلی از ایرانی های هم وطن حتی نمی دونن ایلام کجای کشوره...به خدا ما هم ایرانی هستیم ما هم نیاز به توسعه داریم...تابناک تو راحت باش..میدونم هیچوقت پیام منو درج نمی کنی ولی دلم اروم نمی گیره اگه ننویسم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی