بازدید 1895

مسیر توسعه کسب و کار و حضور مردم در جهت رونق تولید با حمایت مالیاتی دولت

اقدامات حمایتی دولت در جهت کاهش ۵ درصدی مالیات تولید در بودجه ۱۴۰۳، اعطای مشوق‌های هدفمند در جهت سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره ارزش صنایع و فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری مردم در طرح‌های تولیدی و زیربنایی با حذف مالیات از هر گونه نقل و انتقال دارایی به شرکت‌های سهامی عام پروژه، صندوق‌های تامین مالی و زمین در بازار سرمایه موجب ورود سرمایه‌های خرد مردمی در جهت رشد اقتصادی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۳۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 12 May 2024

امیرحسین اقبالی کارشناس اقتصادی در گفتگو با تابناک اقتصادی در رابطه با لزوم تحریک سرمایه‌گذاری مردمی در رونق تولید با حمایت مالیاتی دولت گفت: در راستای رشد و توسعه اقتصادی، دولت ایران گام‌های مهمی را برای حمایت بر مبنای مالیات از مشاغل و افراد برای پیشبرد تولید و سرمایه‌گذاری برداشته است. هدف این ابتکارات استراتژیک ایجاد یک محیط مساعد برای رشد شرکت، تحریک سرمایه گذاری مولد، و توانمندسازی مردم برای مشارکت فعال در پیشرفت اقتصادی کشور است.

وی با اشاره به کاهش مالیات بر تولید، کاتالیزوری برای رشد اقتصادی با مشارکت مردم اظهار کرد: یکی از اقدامات کلیدی دولت کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید در بودجه ۱۴۰۳ است. این کاهش مالیات به عنوان یک کاتالیزور برای کسب‌وکار‌ها عمل می‌کند، بار مالی آن‌ها را کاهش می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد منابع را برای توسعه تولید، ارتقای فناوری و افزایش رقابت‌پذیری خود سرمایه‌گذاری کنند. دولت با کاهش فشار مالیات بر تولید، فضایی را ایجاد کرده است که کارآفرینان و صنعت گران را تشویق می‌کند تا بر گسترش فعالیت‌های خود، ایجاد مشاغل جدید و کمک به پویایی کلی اقتصادی کشور تمرکز کنند.

اقبالی ادامه داد: علاوه بر کاهش مالیات بر تولید، دولت همچنین سیستم مشوق‌های هدفمند را برای حمایت از رشد و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نظیر اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه معرفی کرده است. این مشوق در راستای بازارسازی برای بخش مردمی شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق همکاری با صنایع بزرگ کشور طراحی شده است. هدف دولت با ارائه این مشوق هدفمند، تشویق کسب‌وکار‌ها و صنایع به سرمایه‌گذاری در گسترش زنجیره ارزش تولیدات صنعتی، تنوع بخشیدن به محصولاتشان و افزایش رقابت‌پذیری در زنجیره ارزش است.

این کارشناس اقتصادی در رابطه با امکان سرمایه گذاری مردم در تولید ذیل سازوکار‌های تامین مالی تولید در بازار سرمایه اظهار کرد: دولت همچنین اقداماتی را برای تسهیل مشارکت مردم در سرمایه گذاری مولد و توسعه زیرساخت‌ها انجام داده است. دولت با حذف مالیات بر نقل و انتقال دارایی‌ها به شرکت‌های سهامی عام پروژه، صندوق تامین مالی وجوه و صندوق زمین در بازار سرمایه، فضای قابل دسترس و جذاب تری را برای سرمایه گذاری افراد در این حوزه‌های حیاتی ایجاد کرده است. این رویکرد مردم را قادر می‌سازد تا به سهامداران فعال در رشد اقتصادی کشور تبدیل شوند و سرمایه خود را به سمت شرکت‌های مولد و پروژه‌های زیربنایی هدایت کنند که می‌توانند توسعه پایدار را هدایت کنند.

وی در پایان گفت: اقدامات حمایتی دولت در جهت کاهش ۵ درصدی مالیات تولید در بودجه ۱۴۰۳، اعطای مشوق‌های هدفمند در جهت سرمایه‌گذاری در تکمیل زنجیره ارزش صنایع و فراهم ساختن زمینه سرمایه‌گذاری مردم در طرح‌های تولیدی و زیربنایی با حذف مالیات از هر گونه نقل و انتقال دارایی به شرکت‌های سهامی عام پروژه، صندوق‌های تامین مالی و زمین در بازار سرمایه موجب ورود سرمایه‌های خرد مردمی در جهت رشد اقتصادی کشور خواهد شد و این رویکرد فعالانه دولت علاوه بر رشد سرمایه‌گذاری مولد مردمی، به بهبود اکوسیستم کلی کسب‌وکار منجر خواهد شد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی