بازدید 3015

قصاص چشم براي پدر شوهر اسيدپاش

کد خبر: ۲۲۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۱ 21 February 2012
مردي که عروسش را قرباني خشم خود کرده و با اسيد بينايي او را گرفته بود از سوي دادگاه کيفري استان اصفهان به قصاص چشم محکوم شد.

به گزارش خراسان، اين مرد که حسين نام دارد ۲۱مهرماه سال ۸۹ درحالي که عروس سابقش معصومه و نوه اش آرين را به گردش برده بود در راه بازگشت مقدار زيادي اسيد به صورت معصومه پاشيد و زيبايي و بينايي را از او گرفت. هرچند اين حادثه در شهرضا، واقع در استان اصفهان رخ داد اما به سرعت در صدر اخبار حوادث روزنامه ها قرار گرفت و احساسات مردمي را جريحه دار کرد.

جرم معصومه اين بود که از شوهرش جدا شده بود و به دليل بيکاري و اعتياد همسرش علاقه اي به زندگي با او نداشت. به دنبال اين حادثه پليس مرد اسيدپاش را بازداشت کرد اما او مدتي بعد به دليل بيماري با قرار وثيقه آزاد شد.

در چنين شرايطي اولين جلسه رسيدگي به اين پرونده روز يازدهم بهمن ماه امسال در شعبه ۱۷ دادگاه کيفري استان اصفهان برگزار شد. حسين در دادگاه حاضر نشد و وکيل مدافعش از او دفاع کرد.

در اين جلسه معصومه خواستار قصاص چشمان پدر شوهر سابقش و دريافت ديه ديگر اعضاي بدنش شد. در چنين شرايطي بنا به حساسيت پرونده هيئت قضات اعلام کردند بررسي پرونده نيازمند زمان است. با گذشت سه هفته از اين جلسه هيئت قضايي شعبه ۱۷دادگاه کيفري استان اصفهان در اين باره تصميم گيري و راي خود را به وکيل مدافع معصومه ابلاغ کردند.


طبق اين حکم متهم به قصاص چشم محکوم شد و معصومه براي اجراي حکم قصاص بايد نصف ديه چشمان حسين را به او بپردازد.

 همچنين حسين بابت ارش سوختگي صورت، اندام هاي فوقاني، قفسه صدري، نقص زيبايي و تخريب صورت معصومه نيز به پراتداخت يک دوم از ۷۲ درصد ديه کامل و تحمل ۵ سال حبس تعزيري محکوم شد.

اين حکم در حالي صادر شد که پيش از اين پزشکي قانوني اعلام کرده بود هيچ منع پزشکي براي اجراي حکم قصاص چشم وجود ندارد. در همين حال معصومه در واکنش به صدور اين حکم به خراسان گفت: به اميد خدا اين حکم صد درصد اجرا مي شود و من به هيچ وجه حاضر به گذشت نيستم. من گناهي مرتکب نشده بودم که مستحق اين بلا باشم. اجراي حکم باعث مي شود بقيه براي انتقام گيري از اسيد استفاده نکنند. اين کار پدر شوهر سابقم باعث شد پسر ۶ساله ام از حق داشتن يک مادر سالم محروم شود.

 بعد از اين حادثه خانواده ام دچار مشکلات زيادي شدند و پدرم وام هاي زيادي گرفت تا من را درمان کند. به همين دليل پدر شوهر سابقم را نمي بخشم. وي درباره اين که آيا تا به حال خانواده شوهرش براي جبران اين حادثه کاري انجام داده اند يا خير گفت: بعد از اين حادثه هيچ کدام از آن ها سراغم نيامدند و تلاشي هم براي گرفتن رضايت يا کمک به من نکرده اند. اگر مي خواستند کمکم کنند هيچ وقت اين بلا را به سرم نمي آوردند. معصومه همچنين ابراز اميدواري کرد اين حکم به زودي در ديوان عالي کشور تاييد و اجرا شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی